Monday

Kembara Oren, kalimah Allahuakbar dilawan dengan laungan hidup Umno!


DALAM artikel sebelum ini di MiLo SuaM, ada disiarkan sebuah video detik cemas di mana sekumpulan samseng upahan Umno menyerang dan menikam rombongan Kembara Oren di Negeri Sembilan semalam, rujuk sini [Samseng Umno]

Rombongan Kembara Oren - Selamatkan FELDA di Pahang pula, semalam dihalang daripada memasuki jalan utama ke Felda Kampung Awah. Sekumpulan penyokong Umno berkumpul di pos keselamatan dan menutup laluan masuk utama.

Kembara Oren - Selamatkan FELDA gagal memasuki Felda Kampung Awah untuk menyebarkan risalah dan memberi penerangan meskipun mereka berjaya berbuat demikian di Felda Bukit Kepayang dan Bera sebelum itu.

Maklumat lanjut berhubung halangan tersebut sila rujuk sini [HD]



Apa yang ingin ditimbulkan di sini ialah satu kejadian ketika Mazlan Aliman sedang membaca doa sebelum bersurai selepas dihalang masuk.

Ketika beliau melaungkan takbir dan menyebut kalimah "Allahuakbar" berulang kali, penyokong-penyokong Umno nampaknya melawan kalimah itu dengan jeritan "Hidup Umno!" berulang kali serta menghalau peserta Kembara Oren.

Tidak cukup dengan itu, ketika Mazlan Aliman membaca doa sebelum bersurai, ada di antara mereka turut mengajak peserta bertengkar sambil menyuruh peserta Kembara Oren Balik! Balik! Balik!

Lihat sendiri video rakaman kejadian tersebut di bawah ini.


Lihat sendiri bagaimana penyokong-penyokong Umno ini bagaikan sudah hilang pedoman seolah-olah slogan "Hidup Umno!" jauh lebih mulia berbanding kalimah "Allahuakbar".

Malah ketika orang sedang mengucapkan doa, mereka langsung tiada rasa hormat. Inilah akibat terlalu taksub dengan parti, terlalu taksub dengan perjuangan bangsa Melayu kononnya.

ReJaM© "Patutlah Tun Mahathir kata Umno Syaitan yang dikenali "



Peringatan penting!


Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Tarikh : 12 Januari 2013
Masa : 14:00 hingga 17:00 Petang 
Tempat : Bandaraya Kuala Lumpur

Bapak segala perhimpunan, bapak segala bantahan! 
Sasaran SEJUTA rakyat Malaysia seluruh negara!

19 comments

Bapak segala perhimpunan bapak segala bantahan..kepala bapak korg lh menyusahkan rakyat..
Baru betul slogan tu milosuam..

bodoh.jeep kuning drve bahaya.ada bukti lg beb.mana org kmpung tak ngamok.sila lapor yg tepat.

Lg baik kau mniaga oren sunkist kt chow kit dpt gk hsil, ni xpsal2 kepala otak kau da bocor hahaha kau nk mngapikn dorg mngikut hsrat kau,mane bole, dorg da turun tmurun mkan hasil uit sawit 2..baik kau mntk tanah 10ribu ekar tnah kt klntan tanam oren lg bgus hehe

Pencacai umno bodoh belaka, mudah di tipu, di perdaya, di perguna, klau korang betul kuat dan dipihak yg benar, kenapa takut dgn orange? Korang dengar dan kalau tak puashati, ajukan soalan yg korang tak puashati, BONGOK

ORANGE cuma nak terangkan penipuan dan penyelewengan felda. Memang tak dinafika selama ini felda banyak berjasa kpd peneroka tapi adakah peneroka sanggup menggadaikan masa depan mereka kepada penyamun tarbus mat isa pendek, contoh harga saham felda GV, apa dah jadi, memang sangkaan ANAK adala benar, jadi renungkan la....

Kau tu yg bongok ikut ckap pmmpin kau yg suka mrapu..pmmpin kau sdap2 tido rmah baglo nynyak2 ,kau yg thegeh2 ke felda sana ke felda sini xpsal2 kepla kau da bocor. Tu pon nsb baik kepla kau bocor jer, kalau kepla kau hlang isshh xtau ler aku nk ckp..baik kau g cmeron hglnd tnam oren lg bgus ler kehkeh jgn mara bro skdar hkyt jer ni huhuhu

Betul tu bro..dr bg tanah kat gua musang pd kapir dap baik tanam buah oren pastu jual time gong xi fat caiii...

Cuba bg husam musa teraju felda brulh korg cakap felda bagus takda penyelewengan..klu betul felda tak betul report sprm( ahhh..ko mesti nk ckp sprm pn tak blh percaya kn)..
Dh org kg taknak korg dtg nk apa lg..sikit2 umno dalang, belajarlah terima kenyataan wahai sedara pas..

Mana ladang rakyat kelantan tu ?

korang macai2 Umat Melayu Naif Otak nya memang bingai! Saham Felda Global Venture jatuh kau org boleh naikan nilai saham tu? Tan Sri Isa Samad dpt beribu unit saham korang macai2 dpt apa?
kalau kau hanya peneroka cuma dpt 800 unit saham anak2 korang dpt apa? wei korang ingat laa nilai 800 unit saham tu korang kena bayar loan tau bukan free!

5000 utk bapak 5000 utk mak 5000 lgi utk bagi2 kat anak2 tu korang dh eksen! Apa yg korang buat dlm membela peneroka bilamana Genting Bhd membeli saham2 Felda secara besar2an? sangup korang biarkan peneroka mentekedarah hasil subhah!? kemudian jerit. hidup peneroka... hidup Melayu.. hidup umno.. pirah!!
Waktu akn menentukan segalanya.

apa yg kau tau hal ladang rakyat? kalau kau dok hadap berita2 utusan meloya, berita hairan, rtm, tv3 suku & media propaganda umno Be End, sampai kau mampos pun takan jmpa fakta PR lebih baik dri umno Be End!
sebab tu la gak duit lembu utk rkyat 250 juta dikapoo oleh sharizat jalil kau diam! duit buat jalan utk kemudahan rakyat 300 juta disonglap oleh nafsiah omar kau membisu! engine jet F5E hilang kau bengapkan diri! dah la beli kpal selam tk boleh mnyelam kokot plak komisyen 500 juta kau memekakkan badak jga napel? umno sabah dpt 40 juta duit haram kau dpt apa?
Ni fakta hinga ke parlimen hinga ujud PERISH.
bangla, indon, flippino, vietnam, nepal, kmboja, thailnd ada antra mreka dpt ic warga negara utk membolehkn mrka mengundi memenangkan umno Be End! Korang mana nk caya dh memang Umat Melayu No Otak nk camne kaaan?!

apa yg kau tau hal ladang rakyat? kalau kau dok hadap berita2 utusan meloya, berita hairan, rtm, tv3 suku & media propaganda umno Be End, sampai kau mampos pun takan jmpa fakta PR lebih baik dri umno Be End!
sebab tu la gak duit lembu utk rkyat 250 juta dikapoo oleh sharizat jalil kau diam! duit buat jalan utk kemudahan rakyat 300 juta disonglap oleh nafsiah omar kau membisu! engine jet F5E hilang kau bengapkan diri! dah la beli kpal selam tk boleh mnyelam kokot plak komisyen 500 juta kau memekakkan badak jga napel? umno sabah dpt 40 juta duit haram kau dpt apa?
Ni fakta hinga ke parlimen hinga ujud PERISH.
bangla, indon, flippino, vietnam, nepal, kmboja, thailnd ada antra mreka dpt ic warga negara utk membolehkn mrka mengundi memenangkan umno Be End! Korang mana nk caya dh memang Umat Melayu No Otak nk camne kaaan?!

Mana projek lembah sirehnya , orang kelantan masih makan sireh adalah , leboh raya tok guru tak nampak lagi .....kah kah kah

Ptutnya kembara oren bile org da x bg masuk x payah la nk melawan.. patah balik kan senang? X payah nak paksa2.. cara yang paling senang.. pos flyer kat sume umah yang ada kat felda.. kalo diorg nk baca then diorg akan baca.. byk lg felda2 yang tggu kembara oren.. x payah layan sgt felda2 yang taksub dgn najib ni.. diorang belum sampai seru lg untuk mengetahui kebenaran..

Budak kilang @ g3 felda

Mana oren aku...aku nak buat stok tahon baru cina nanti ...kih kih kih

Osama..osama..apa ko merepek ni,jangan lh kolot sangat berfikir tu..klu xnk baca utusan xpe tp jgn lh dok mengadap harakah je..jengah2lh msiakini ke..nayang siang pow ke..
Pemimpin korg pn dh tak nk ckp pasal kapal selam tu pasal apa..dia org dh akui kapal tu blh selam takaada masalah, apek tokong guan eng pn dh dbwk selam dia pn kagum..isu x blh selam lh..kru kapal menganggur lh..itu semua fitnah dr pemimpin korg je..senang2 pegi cal guan eng tnya dia btul2..

Osama...ko tolong aku bg fakta sikit apa perkembangan projek ladang rakyat kat Kelantan tu..tolonglah..tolonglah..

Kami rakyat kelantan akan memastikan pas n tok guru kekal memerintah kelantan kamu org luar x usah masuk campur.....pis..pis..pis..beranbus.

Niz aziz tok guru kamu ke ? Hehehe ...apa ajaran yang tok guru kau bawak ..siapa yang angkat dia jadi tok guru ?


EmoticonEmoticon