Tuesday

Serangan ke atas BJ Habibie: Kenyataan Zainudin Maidin dangkal, berprasangka keji - Anwar Ibrahim


SAYA dimaklum dan terkesan dengan serangan jelek oleh Zainudin Maidin ke atas mantan Presiden Indonesia, YTH Bapak BJ Habibie seperti yang diterbit semalam oleh Utusan Malaysia, akhbar milik UMNO.

Tulisan Zainudin Maidin sememangnya diketahui dangkal (mediocre) dan beliau mewakili sosok elit UMNO yang berprasangka keji terhadap negara Indonesia. Ramai sedia maklum tentang latar belakang Zainudin; beliau merupakan mantan editor akhbar Utusan Malaysia milik UMNO, juga mantan menteri penerangan yang sering menuding jari dan melabel kelompok yang tidak sehaluan dengan UMNO sebagai 'pengkhianat'.

Zainudin merupakan satu-satunya menteri kanan yang tewas dalam pilihan raya umum lalu kepada calon dari Parti Keadilan Rakyat, justeru kita bisa memahami keresahan, dendam dan motif beliau dalam melancar serangan sebegini.

Kenyataan Zainudin sewajarnya tidak perlu dilayan dan ianya tidak mewakili massa di Malaysia. Zainudin adalah sosok angkuh (arogan) dan rasis yang merupakan salah satu antara penyebab tercetusnya krisis bilateral membabitkan Malaysia-Indonesia.

ANWAR IBRAHIM

69 comments

ckp tak perlu layan..tp dia jgak yg komen si nuar ni..hipokrit betul.

Dasar UMNGOK parti perkauman...
Tanda reput nak menanti rebah
JAHANAM UMNGOK serta PENCACAINYA... Ptuih...

Kalau tuan2 baca utusex meloya edisi online bertarikh 25/2/2008, mamak ni dgn angkuhnya berikrar nak kalahkan pihak lawan serta memastikan pihak lawan hilang deposit.. Cakap melantun lantun... Akhirnya pada tanggal 8 Mac 2008 pdengan kuasa Allah si mamak ni kalah kpd Johari Abdul dgn majoriti 9381 undi dan hilanglah jawatan menteri...Dasar Umngok xpernah ambil iktibar atas sesuatu kejadian... Makin merapu...

Apa kata cai2 UMNGOK yg lain?

Mamak ni bukannya pandai sangat dalam politik. Biar dilantak lah dia nak berkokok. Ayam jantan tak ada susuh sekali penjas je mengelupur lah

kah..kah..meroyan nmpak korg ni kenapa plak? aku komen pasal topik Kat atas Xde apa2 pun..kalau iyapun sayang dgn abg nuar jgn lh marah2 tak tentu pasal ea...

Dia marah umno dengan pencacainya.mengaku pencacai ye bang?kehkehkeh

pencacai umno ok lg jgn jd pencacai abg non..suka diBELAI ea ok lhhh...

terima kasih kerana sudi baca utusan..ajak ramai lg baca utusan biar buka skit minda tu..kihkihkih..

Nak beli sorIlah... Mcm aku baca cerita dua2 pihak... Harakah aku baca, utusex meloya aku baca ( on line je) Tp utusex ni terlalu pengampu dan terlalu lucah... Itu ceritanya...t

nak cari iklan kerja kosong baca utusan malaysia ! kerja aku yang ada hari ini ada jasa utusan malaysia ! syabas utusan malaysia !

Alahai... Bodohnya statement pencacai ni..
Lama menganggur agaknya... Sampai terkenang jasa utusan sampah.... Kesian...
Utusan pun dah tak laku. Besok dpt gaji adik beli utusan sampah tu byk2 ye...kenang jasa...!
Baghal tak boleh diajaq!

Sah pencacai Umngok..
Lebih rendah taraf dari lembu kak jat yg duduk kondo tu.....

Terbaik! Hidup PR...

sebab apa orang tahu anwar main lubang tahi ? Sebab utusan malaysia siarkan berita itu ! pengotor betul anwar itu ! lembu yang dudok kondo itu tahu jantan betina , tapi anwar tak kenal jantan dan betina , kalau lembu kondo tahu mesti anwar malu !

lembu selalu balik kandang lewat , tetapi lembu tak pernah meliwat ! tinggalkan sahaja pkr itu , marilah sayang , kita berjuang bersama umno !

Org kurang didikan agama berfikirr. Tulis ikut hati. Dosa pahala dh tk fikir. Betul ke, tidak ke anuar buat kerja tu Allah yg tahu. Ko cuma dok dgr dan baca lepas tu meracau. Fikirlh sikit kat akhirat, jgn fikir dunia ajeee. Heran aku sikap ko ni. Mak ayah tk ajar agama ke yeop.

kena sakat sikit puak puak pkr dah emosinal ...kih kih kih , itu baru sikit saja.....poin aku banyak, aku simpan dulu !

Satu lagi pencacai didikan UMNGOK!
Nilaikan sendiri mentaliti pencacai yg selalu membaca lidah pemfitnah NO 1 negara...

Iyer bersama kami memfaraidkan harta negara untuk kroni kami... Tipu melayu, eh silap ! Hidup melayu!!!!

Mari sokong Umno, siapa nk brim 2.0 please sokong umno. Berilah kami peluang merompak khazanah negara ni sepenggal je lagi...untuk melayu, demi melayu.. Pleaseee....u help me, i help u....

Rayuan dari dato seri najib altantuya ( bakal duta besar malaysia ke monggolia)

Kihkihkihkihkih....

Terbaik
I like it

Apa salahnya baca Utusan, Harakah dan media terkecuali. Sekurang kurangnya minda lebih peka daripada melabel media sebarangan. Setahu aku orang yg malas membaca akan mencari alasan dan takut berhadapan dengan fakta dan tak mampu berfikir secara kritis.
Jangan jadi katak dan mudah tetpengaruh dgn dakyah BN atau PR. Fikit fikirlah.

hari2 tengok berita tv3 tp bab politik memang umno je yg terbaik,seolah2 umno ni layak pimpin dunia.

lembu duduk kat kondo ok lg..yg ko tu anjing pikul tin milo ke hulu ke hilir mtk derma utk TUAN..

lucah ada kena mengena dgn ubat KUAT..nk beli ubat KUAT belilah harakah mcm2 jenis ada..umur 60 pn blh terpacak teguh..kah..kah..

harakah lg byk jasa..takda harakah mcm mana nk cari ubat seks? syabas harakah..

hasil TIN MILO tak nak faraidkn sekali ke bang..takbirr, eh silap! TakeBirr!!!

sekejap alim..sekejap memaki...pening2 puak mcm ni.

oklh tu..setidak tidaknya tak reka cipta keburukan pihak lain..

elehhh..duit brim tu korg jgak yg beratur baris depan sekali terhegeh2, itu hak rakyat konon..perrgh daa! !!

Patutla selalu kalah bila kena saman....!

3,000 orang ibu tunggal saman kerajaan pkr selangor , dalam 3,00 0 orang ibu tunggal itu termasoklah mak uda aku , pkr tipu janda janda selangor , mana janji manis mu wahai kalid gagap .....tv3 semalam buletin utama .

Yg saman tu agak2 pendapatan dorang berapa sebuln ek?..menurut kerajaan selangor bantuan hanya bagi ibu tunggal yg layak diberi bantuan..

Kepada pencacai pkr yang masih duda inilah masa untok meminang janda diselangor , perkahwinan itu sunah nabi !

Lebih baik minta dgn tin milo drpd baham duit haram.

Ok juga ubat kuat harakah utk kebahgian rumahtangga.t.k dpt sumber yg btl.

Memang mujarab.demi kebahgiaan rumah tangga

Kesian staff utusan.malu nk mengaku kerja dgnutusan.cari kerja tmpt lainla.kah.kah.kah

Tgk janda2 yg buat tuntutan di tv tu pun gua tak selera.wek!org umno la tu!

Macam biasa.cai umno hujahnya kosong.kita cakap A dia jawab B.biasa la cai umno punya stail,fitnah/pompuan/judi/rasuah/arak semua telan tapi babi haram.kahkahkah!

Baca akhbar yang kalah saman fitnah berjuta ringgit boleh bukak minda?kahkahkah!tolong la,kalau anda bodoh jangan ajak orang bodoh sekali.kehkehkeh.

Masa BN perentah sekupang pun tak kasi kat janda janda di Selangor dan janda janda ini pun tak ada pula saman BN. Sah puak puak janda ini geng UMNO 100% dari hujung rambut sampai hujung kaki lambang UMNO. Saman jangan tak saman mana lah tau kalau menang saman nanti jadi janda kaye boleh cari dude pule buat teman jgn tersilap pilih dude udah le nanti jadi pape kedane pule. Keh keh keh

Utusex kalah lagi di mahkamah hari ni. Kena bayar en karpal 50k...

Hahahahaha...

suroh anwar saman umi hafilda atau datok narakarupan ...rasa rasa anwar berani tak ? mesti kote bengkok anwar kecut ! anwar aljuburi....kih kih kih , jangan mimpilah anwar nak jadi pm, orang melayu tak percaya anwar lagi , sekarang kita fokos 1 malaysia , tak ada masa nak dengar kelentong anwar !

sapa ckp babi haram!!! pegilh duduk satu table dgn mat sebu sedap ke tak sedap...pegilhhh..
duit tin milo takde langsung masuk kocek ke banggg..kih kih kih.

kalah saman..kih kih kih!!! kesian bloger korg kalah saman 300k fitnah DS rais nangis2 mtk rayuan skrg jd pengangur..itu baru betul kalah saman fitnah!!!

dkt manifesto tak sebut pn psl pendapatan..semua ibu tunggal layak..

Mamak tu kelulusan apa?Bodoh tak bertempat.

Duit lembu dgn komisen kapal selam pun kena faraid...takbir!!!

Duit mak bapak kau ke?

Janda umno tu pangkah pakatan ke nak elaun?kesian terhegeh2 kat tv.malu la?mak siapa la tu?

Tak lalu langsung janda umno.Wek! Baik bela ank yatim.

Umi hafilda msk bertanding Pru13 calon BN.Apamcm ada berani?

Eh utusan pun mintak derma guaman ke bang?jenjejennng!KAHKAHKAH!dah fitnah duit mintak orang jugak ke?KAHKAHKAH!

aku doakan dibuka hati pencarut2 di atas. mentang2 boleh ltk anonymous; baling batu sembunyi tangan

Kalau ada dicalonkan , munkin umi hafilda menang besar , kena tanya orang umno permatang pauh !

Senario politik malaysia dah berubah . Masa tahon 2008 dulu lain , tranformasi yang dibawa najib sudah nampak jelas , kepada puak puak pakatan jangan menipu diri sendiri ! kita tengok sendiri dengan mata hati , jangan tengok dengan mata petai , mari kita sama sama menuju wawasan 2020 , kurang 8 tahon lagi !

nk spin pastu reka fitnah ea anon 1:01..kih kih kih...

ko..mak ko..bapak ko ada bayar cukai ke????
malu lh wey..

nk spin lh tu..

Spin jadahnya?tak nampak wirawati perkasa kembang kempis hidung,sambil jambul tersembul promote tabung derma untuk utusan.search la.bongok punya anon.kehkehkeh

itu diorg buat tabung derma utk utusan bukan utusan mtk buat tabung derma utk dia..kn ada beza!
x mcm korg kesian org kg kena bg kat tin milo smata2 utk survive pemimpin korg..

Perkasa buat tabung derma untuk yuran guaman sebab kalah saman fitnah.PR buat tabung kepada sesiapa yang nak menderma untuk meneruskan agenda PR.bukan nak buat bayar gaji dol.sebenarnya derma tu apa?derma ni sesiapa nak bagi secara ikhlas untuk apa perjuangan sekali pun.kalau utusan rasa dia betul dan nak mintak derma untuk dia punya agenda silakanlah.PR nak buat tabung derma untuk agenda mereka pun silakanlah.masalahnya time pembangkang buat sesuatu orang orang cam kau ni duk kutuk,gelak dan lekeh lekeh.tapi tang kena batang hidung sendiri tetiba semua benda dibolehkan.semua halal.mentaliti apa korang ni?

Tambah lagi sikit.takkan kau expect orang nak percaya Perkasa buat keje ni ikhlas semata.sape bos besar perkasa?agak agak perkasa ni sokong mana?utusan sapa punya?nak kata diorang ni takde hubungkait dan tak bermotif politik.kamon la.budak sekolah pon boleh nampak.

Salam... kalau dh ngaku melayu yg beragama islam, sudah2 la ngutuk sesama sendiri.istighfar la. Bangsa lain ketawa tau tak tgk kita setiap saat bergaduh&mencarut tak tentu pasal gara2 politik 24 jam. Yg untung individu yg kita dok sokong.pastu bangsa lain cuma tunggu masa je nk rampas apa yg kita ada nanti.fkrkanlah zuriat kita yg akn dtg. Tolong lah... ingat ALLAH setiap saat terhadap setiap apa yg kita buat. Tolong lah...istighfar byk2. Ingat Allah selalu

Abang sarawak

Tranformasi apa?tak ada perubahan.Ucapan je bersemangat,realiti nya hampas.brg makin naik.graduan bertambah menganggur.ijazah lyk kerja di supermarket.Visi utk org umno je.Hidup rakyat msia setanding dgn pendatang asing.Renong2la.

Bayar la.semua brg yg kita beli kena byr cukai tak kira miskin atau kaya.Belajarla ekonomi la bongok.

Jgn lupa duit tabung memali kn faraid jg.. Duit org felda kemahang pn kena kira jg.adoi byknya duit tin milo..


EmoticonEmoticon