Friday

Zainuddin Mydin dan Utusan perlu minta maaf - MB Selangor


KERAJAAN  Selangor kecewa dengan artikel yang diterbitkan oleh Utusan Malaysia baru-baru ini yang telah menghina mantan Presiden Republik Indonesia, BJ Habibie.
 
Artikel yang ditulis oleh bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Mydin itu biadap dan menunjukkan ketidakmatangan serta tidak hormat kepada pemimpin yang telah menyumbang besar kepada negaranya dan rantau ini dalam dunia politik  dan bidang kejuruteraan aeronautik.
 
Kerajaan Selangor menggesa Utusan Malaysia dan Zainuddin untuk memohon maaf kepada Habibie serta rakyat Indonesia sebelum isu ini menjadi lebih buruk.
 
"Kenyataan demikian boleh menjejaskan ikatan dua hala yang kuat antara Malaysia dengan Indonesia dan rakyat kedua-dua negara. Kita mahu menegaskan bahawa penulisan Zainuddin tidak mewakili pendirian rakyat Malaysia," ujar Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
 
Beliau berkata, Malaysia dan Indonesia mempunyai banyak ciri-ciri yang sama termasuklah sejarah, budaya dan agama yang sepatutnya dikongsi dan dihargai oleh rakyat kedua-dua negara.
 
"Ini adalah salah satu sebab mengapa Selangor menjemputnya untuk berkongsi pengalaman dan pemikirannya dalam melaksanakan kerja-kerja reformasi negeri dan penambahbaikkan proses pendemokrasian," kata Menteri Besar lagi.
 
BJ Habibie berada di Selangor untuk lawatan dua harinya sebagai tetamu rasmi kerajaan negeri pada minggu lalu dan  memberikan ucapan kepada kakitangan serta mahasiswa universiti milikan penuh kerajaan negeri, Universiti Selangor.
 

SEKRETARIAT AKHBAR
PEJABAT DATO' MENTERI BESAR SELANGOR 

Sent from my BlackBerry®

18 comments

I was recommended this blog via my cousin. I'm not sure whether or not this publish is written by means of him as nobody else know such specified approximately my difficulty. You're amazing!
Thank you!
my webpage: web design miami beach

dengan jiran pun kuat gaduh dn maki fitnah. apalagi sesama warganegara.

Jemput habibi datang sini buat apa ? nak ambil indon jadi contoh ? tak payahlah ! negara sendiri caca marba !

X payah la nk jd kan indon tu sbg contoh.. Budaya demonstrasi kat indon tu dh merebak sini
.. Asal x puas ati je demo... Sbb apa? Sbb diorang kt indon tu xde keje... Yg rakyat malaysia bodoh pi ikut buat demo tu ape hal? Otak letak kat bontot...mcm punaisihat PKR jugak...

Letak kat bontot sendiri tak pe.Jangan letak kat bontot lembu lagi haru.

Daging Masak Hitam Resepi : Majalah Mingguan Wanita Sumber : Fotopages Ida Marlida

Bahan2 1 kg daging (dipotong nipis) 3 ulas bwg merah (dihiris) 2 ulas bwg putih (dihiris) 3 kuntum bunga lawang 2 inci kulit kayu manis 1/2 cawan kicap pekat air asam jawa secukupnya garam secukup rasa Minyak masak untuk menumis

Bahan Kisar 4 biji bwg besar 3 inci halia 4 ulas bwg putih 20 biji cili kering 1 sudu kecil jintan manis 1 sudu kecil jintan putih 1 sudu kecil ketumbar - Ida tambah ~ MaDiHaA letak jugak

Cara 1. Panaskan minyak vmasak. Tumis bahan hiris, bunga lawang & kayu manis hingga wangi. Masukkan bahan kisar & tumis hingga garing & terbit minyak. 2. Masukkan daging, air secukupnya & renih sehingga daging empuk. Masukkan kicap pekat, air asam jawa & garam secukup rasa. Tambah aji jika suka. Biar kuah agak pekat & secukup rasa. Bila daging cukup empuk bolehlah hidangkan. (sekiranya daging tak cukup empuk... boleh tambahkan lagi air & masak lagi hingga kuah agak kering)

Bawang putih tak payah dihiris hiris , bawang putih perlu ditumbok dengan lesong batu , selepas ditumbok dengan lesong batu bawang putih itu boleh disumbat dilubang buntot anwar ! . Moral of the story.....tinggalkan sahaja anwar itu !

Orang melayu ini termasuk aku lah juga melayu. Tapi aku melayu jenis pemikiran terbuka dan terkahadapan sikit. Org melayu ini kalau mat saleh ugamanya kristian apa yg depa buat semua nak ikut dan diperakui betul tapi kalau orang melayu yg buat semua tak betol dan tak mahu ikut siap caci dan hina lagi apa jenis melayu lah ni. Aku dapat agak spisis melayu mulut manis hati busuk. Cuba jadi melayu baru yg boleh berfikir secara resional bukan close mainded. Mana baik kita ikut yg tak baik tolak tepilah tapi misti fikir dulu jgn main cakap dan ikut je. DSAI mahukan satu pembaharuan pemikiran bagi org melayu malaysia khususnya dan rakyat malaysia am nya tapi ada lagi melayu ketinggalan keretapi. Susah susah nak ubah persepsi melayu ni. Aku agak tahun 2060 nanti baru melayu nak berubah. Bangsa lain dah jauh kehadapan. Tengok korea dulu bawah malaysia skrg ni jauh kehadapan. Korea ada prodak sendiri spt samsung,kereta Hyundai Kia malaysia ada apa PROTON? ciplak je bukan sendiri bikin. Yg seingat aq ku mancis api cap lada prodak org kelantan. Cuba buat perubahan dan pembaharuan pemikiran jgn ditakok lama rugi kita sebagai bangsa melayu.

kalau ikut sejarah melayu , temadon melayu memang hebat, orang melayu kalau rajin berfikir boleh setanding dengan orang korea atau jepon , satu kelemahan orang melayu ialah cepat berpuas hati dengan apa yang ada , munkin dah jadi budaya agaknya !

pant** m** kau....melayu bodoh..cakap ikut lubang najis..jangan2 kau keluar dulupun ikut salur najis...tuiii..buat malu melayu...kata umno perjuang melayu, habis anwar tu sapa?..aib sesama melayu islam ko jaja...

Haha..marah btl ea..anwar tu peliwat tegar..mat sabun gelar kn dia nuar aljubs...opps

Org otak takde belajo agama mcm ni laa bunyinya. Dosa langsung dh tk piker. Tulis ikut sedap. Balik laa buka kitab. Baca fekah. Tauhid ye

CUKAI PINTU NAIK ....PENDUDOK KG MELAYU SUBANG NAIK HANTU , KIH KIH KIH , APA KATA GAGAP

sape yg ciplak melodi asal "memula moon" jdi lagu kebngsaan 'negara ku' kalau bukan Umat Melayu Naif Otak nya tu!
Dasar brengsek... mana mungkin mnerima kenaifan sendiri! cermin2 la muka tuuuuuu

baik jemput habibie! boleh gk berdailog dgn beliau scra langsung dri dok jemput Parti Komunis Cina spt UMNO yg desprate dlm penjualan saham Felda Global Venture Bhd!
mana lbh baik? UMNO scara smbunyi2 upah APCO Pt Ltd yg brpengkalan d Telaviv utk jdi penasihat Najib & kerajaan dgn byaran 17 juta dlm menaikan imej mlysia di persada antrabngsa ke atau jmput Habibie scra trang2an sbgi tetamu?
jgn la hnya nampak kuman sberang laut tpi lembu2 dok kondo2 mewah buat derk je?

Umno dah nak mampos!kah!3x tak sabar nak tgk muka org umno.

Biar naik.Jgn punai tak naik sudah.

Akhlak masing2 mcm ape ntah..kpd geng2 PR jgnlah smpai trikut2 gya mulut huduh geng2 sebelah sane tu, biarlah mereka dgn gaya hidup mereka yg pnting kita trus istikhamah...msti ade yg nk komen nnti :).


EmoticonEmoticon