Anwar Ibrahim dituduh sembah mayat Teoh Beng Hock pula

SALAH seorang sahabat pembaca mengirimkan risalah perang saraf yang disebarkan di Masjid Jamek Kuala Pilah, Negeri Sembilan selepas solat jumaat semalam.

Antara risalah yang disebarkan begitu melampau sampai ke tahap dilihat menuduh Anwar Ibrahim turut melakukan upacara menyembah mayat Teoh Beng Hock.

Risalah itu menuduh kononnya sebagai penganut pluralisme, Anwar Ibrahim biasa mengamalkan ajaran agama lain seperti menyembah mayat orang yang sudah meninggal dunia.



Kita faham, bila isu agama seperti ini dimainkan, ini bermakna risalah gerak saraf yang disebarkan adalah untuk menarik sokongan orang-orang Melayu agar mengundi Barisan Nasional pada Pilihanraya ke 13 nanti.

Tambahan pula risalah melampau ini disebarkan di masjid selepas solat jumaat, jelas menunjukkan usaha terdesak menarik sokongan Melayu Islam kepada Umno dan Barisan Nasional.

Namun kalau dilihat, berlaku kebodohan di situ. Taktik pembunuhan karakter ini sudah sampai ke tahap melampau, sehinggakan orang ramai sudah tidak mampu untuk percaya.

Ibarat mahu membunuh kumbang dengan menyembur racun serangga, kumbang tak mati-mati sembur semakin lama semakin banyak, akhirnya si penyembur pensan terhidu racun serangga yang disembur sendiri.

Pernah satu ketika di kawasan pedalaman Sabah, seorang imam masjid terkejut melihat Anwar Ibrahim mengimamkan solat berjamaah, membaca doa dan memberi tazkirah kepada kariah masjid tersebut.

Imam itu yang selama ini percaya dengan propaganda dan cerita bohong media arus perdana kawalan Barisan Nasional menyangka Anwar Ibrahim seorang yang kafir dan tidak mengenal Al-Quran.

Itu cerita di pedalaman Sabah, kita tak hairan. Tapi ini cerita di Masjid Jamek Kuala Pilah, bukan kawasan yang terlalu pedalaman. Orang Kuala Pilah ada akses internet, anak-anak mereka bijak pandai dan belajar di universiti.

Pembodohan seperti ini sudah tidak laku lagi. Pakatan Rakyat sibuk cerita tentang dasar, tawaran ekonomi, pendidikan percuma dan sebagainya, Umno masih lagi dengan sentimen agama, bangsa dan raja untuk menakut-nakutkan rakyat.

ReJaM© "Baik cakap sahaja Anwar Ibrahim sebenarnya seorang sami kah kah kah... "

Post a Comment

23 Comments

  1. Kau tnggu pru 13ni..kumbang ni xkn dpt mnghisap madu lg..kumbang d dlm pr sndri yg akn mracuncunny hehehe

    ReplyDelete
  2. ceh..nenek aku dulu mati pun aku bg penghormatan terakhir mcm tu.siap pakai bj guni guni.tak bererti agama kita terpesong..alhamdulillah sampai sekarang aku hidup dlm islam..jgn buat fitnah..kalimah Allah pun nak d politikan..Dsai bg penghormatan mcm tu pun d jadikn isu..

    ReplyDelete
  3. kita hidup hormat-menghormati..itu tanda hormat..bukan sembah..lainlah kalau cium pipi laki org or bini org..

    ReplyDelete
  4. Masa anwar kasi ceramah dekat tempat saya anwar kata anak melayu anak saya , anak cina anak saya , anak india anak saya ...boleh caya ke ? Atau cakap politik , yang sembah mayat itu agaknya ia tak . Atau sembah untok poltik ....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu maksudnya anwar buat onar kat pompuan cina.. Pompuan india.. Bla bla bla... Sbb tu anak dia semua bangsa ada... Hahahahaha

      Delete
  5. Ap yg ko mrpk nie anmyous 12.46,nie nme nye bhs poltk,,,kdg2x kt krg fhm ap yg mrka smpaikn
    Kpd rkyt...ttp rkyt tue sndr hrs crdk dlm mnilai sesuatu yg dsmpkn oleh pmpn.

    ReplyDelete
  6. pM tercinta opss silap tercicir26 January 2013 at 17:15

    Pimpin bini xlepas,nk pimpin rakyat..ajar bini ttp aurat dlu bnda wajib,baru org skong,nie da tahap rompak duit rakyat,gne isu terdesak,bg ic kt org asing,fitnah,rasuah,mmbunuh,

    ReplyDelete
  7. Isu bodoh je ni. Dah takda modal lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..milosuam dh takda modal!!

      Delete
    2. Nkorg xde hujah ke?stakat ckp xde modal..budak2 leh la...

      Delete
    3. Dulu isu pengundi hantu raya. Dah menang beberape negeri, sunyi sepi. Telan duik banyak2. Dah kenyang fitnah spr tak bersih. Mintak bubar dun, takut. Nanti tak bleh songlap duit lg. Skang buat isu plak bg ic. Putar Alam Semesta betul lah.

      Delete
    4. Stakat ni aku tgk,pm nko le penakut..bile nk umum tarikh GE ni?ajak debat takut,ajak pg mahkamah pun takut,ngan bini lg takut...then bukan korg ke yg duk kene belit ngan mamak dari india tu berpuluh puluh tahun??yeeedupp melayuuuuuuu...hahahha

      Delete
  8. bro korang tak tegok ke najib rukuk kat mayat bekas ketua gerakan baru2 ni mampos siap tadah tangan lagi doakan roh kui yek selamat dlm kubo. kuikuikuikui.

    ReplyDelete
  9. Orang yang tuduh itu memang pukimak anak haram berbapa anjing

    ReplyDelete
  10. Janji dapat undi buat apa pun dia boleh aih...br2 ni berlakon & menyanyi hindustan...cayalah bang nuar al juburi

    ReplyDelete
    Replies
    1. X tgk ekk najib feat rosmah n rais yatim joget lagu anak kampung.?hehhe...jgn marah usik skets...

      Delete
  11. Anwar tak layak diangkat sebagai pemimpin ! , manusia yang bertopeng agama ! Orang melayu dah tak yakin lagi dengar anwar , puak puak pr pasti kempunan melihat anwar tak dapat menjadi pm selepas pru nanti , terjon lah enkau dengan labu labu mu itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceh ....x de issue lain ke puak2 al-najibi mongolia nie

      Delete
    2. Ceh ....x de issue lain ke puak2 al-najibi mongolia nie

      Delete
    3. Ceh ....x de issue lain ke puak2 al-najibi mongolia nie

      Delete
    4. Gayutla lu org kat labu2 rosmah...ahahaha..maaf k.ros,nak taip labuci...huhu

      Delete
    5. takpe..nanti kak ros dan upin ipin umno ni buat video klip nyanyi pasni..fart lady and the kroni..
      tajuk lagu..
      1:oh my diamond
      2:semalam di mongolia
      3:Bang karpet
      4:Girl power

      Jgn lupa beli album ni...
      siapa ahli perniagaan nak sangat dpt gelaran Tan sri Berjumpalah dgn beliau..

      Delete
  12. hoi macai bngok. hang x sekolahke x dapat bezakan antara sembah dengan hormat. x nampak pun amwar angkat tangan sembah macam cina sembah tokong jadi macam mana kamu kata dia sembah tolol betul kamu. lain kali pegi sekolah dulu

    ReplyDelete