Wednesday

Belia 1 Malaysia Kampung Beladin anjur karaoke sempena Maulidurasul


SHABAT pembaca MiLo SuaM mengirimkan poster promosi pertandingan karaoke anjuran Belia 1 Malaysia Kampung Beladin Pusa Sarawak. Di bawah ini poster yang dimaksudkan. Barangkali poster ini sudah mula atau akan tersebar secara meluas di laman sosial facebook dan twitter.



Gua tak tahu apa masaalah penganjur ini sehingga malam Maulidurasul yang sepatutnya diisi dengan program kerohanian sebaliknya mengajak umat Islam leka dengan acara hiburan.

Kenapa perlu anjurkan karaoke sempena Maulidurasul? Sudah tidak ada hari lain yang boleh dipilih? Kenapa program hiburan dikaitkan dengan Maulidurasul?

ReJaM© "Ada unsur menghina Islam di situ... "

47 comments

masyaAllah. ini kerja syaitan yang dikenali ke?

Setan mane ada kire nik ajis ke hadi ke haron din ke nuar brhim ke..ank adam psti dgnggu gugat.

Ala taktik lama. Sesiapa pun blh buat,taip dan printout paper mcm ni.

Try la call no dlm poster tu dan tnya psal karok tu..

Ish .. ish .. ish ... apa nak jadi dengan belia hari ini, kalau apa yang dikata tu betul. Kalau berita tu fitnah, aku tak nak subahat.

Sy diberitahu org di sabah sarawak memang giler karoke. Hinggakan setiap rumah ada set karoke sendiri... mungkin cetek ilmu islam yg buat jadi mcm ni.. pakat 2 berdakwah lah supaya mereka tidak terus hanyut.

Setan ada kira kawan juga bro . dia suka bekawan dengan nik aziz !

Hantar mat sabon berdakwah disana. ..kihkihkih

Itu setan kenali nik aziz...kahkahkah

Lembu parti pas boleh saya klon kan , inikan pula printout paper tu.!

Jgn nanti dakwah 3 pg kat bilik 121 plak. Kena sumpit 20org kang

Korg hina lh Ulamak tu selagi korg boleh hina,satu hri nnt klu korg dh x boleh bercakap bru korg tau.

hei mangkuk2..hinalah ulama..dah tak ada iman ke, komen lah perkara faedah sikit..kena minta maaf kat tok guru kalu tak tak lepas kat akhirat nanti..mangkuk ayun betoi

ni sekor lagi lembu...

Jenis manusia munafik sja suka hina ulamak. Dia xtau ulamak tu pewaris nabi menyampaikn kebenaran islam tentang quran dan sunnah. Atas dunia ni boleh la maki n hina ulamak dan masuk lubang kubur nnti baru hangpa tau dunia ni milik sapa. Sapa yg duk ajak buat kebaikkan.

Saya org sarawak. Tapi saya x gila karoke. Jangan nak buat fitnah dan di rumah saya xd set karoke. Jangan suka buat tuduhan melulu.

Ulamak pn bukan maksum jd korg jgn lh taksub buta2..
Antara ulamak hadi awang dengan ulama majlis syura korg mana satu yg patut korg taat???

Jgn risau sya ikhlas berdakwah ni..sya buat yg terbaik jgn takut....tp mesti kena jumpa pukul 3 pg tau, 3 ptg tak blh! Kih..kih..kih..

Nik aziz ulamak ? Apa ciri ciri nik aziz ulamak ? Siapa bagi level nik aziz ulamak ? kalau kita bagi level nik aziz ulamak pewaris para nabi itu tidak munkin !

Dlm keretapipun boleh tapi jangan bawa laki.

Haha sekor pg lembu lembu tu adalah ko anon109

Ulama bukan maksum dam ko pulk lglah x maksum..

Yup btol setn akan ganggu sape tp enko setan x ganggu sbb ko pun dh kwnnya

Apa? N.ajis ulamak? Puithhh..celako ko n.ajis.

Bila aku baca komen yang mencerca tok guru nik aziz,hj hadi dan haron din trigat sirah nabi.....tp x pa tok guru truskan bjuang sbb nabi beli islam dulu pn dengan darah,setakat abu jahal moden ni jgn d layan sgt...kehidupan kita bukan d sini tapi....d sana...

Nik ajis ulamak yang mempersendakan agama islam sendiri guna untuk kepertingan diri sendiri. Tapi byk pencacai PAS yg membuta mata kerana syg kan nik ajis ni. PAS hampas.

Klu nik ajis dn hadi jangan la nak smakan dgn pejuang islam zaman Rasullullah. Jauh panggang dari api. Nampak mcm perosak agama ada la. Ckp pun berpusing2 mcm gasing daaaaa....

Sabah mari...tidak semastinya 0rg sbh gila keroke...

Leh aku tau,bahagian mane yang nik aziz persendakan agama islam ni?

Hina betul nik aziz dan haji hadi kat mate pencacai umnok ni ye....walaupun ulamak dunia dah iktiraf haji hadi ni antara 100 ulamak paling berpengaruh didunia termasuk juga nik aziz,tapi kamu yang mengaku melayu dan islam layan orang yang boleh imamkan jemaah solat,yang boleh tahnikkan anak baru lahir,yang boleh islam kan orang,yang boleh mandikan,sembahyang dan kafankan jenazahorang islam,yang tahu membaca dan memahami alquran dan hadis,yang mampumengajar tiap anak orang islam mengaji,yang tahu hukum hakam dan batas agama!yang mempunyai pendidikan tahap tinggi dalam soal agama,yang akhlaknya sentiasa terjaga..kamu hina..!!kamu fitnah...!kamu caci...!kamu keji..! Tanpa sedikitpun ruang utk mereka tampil utk membela diri,menjelaskan segala isuyang kamu dan pemerintah kamu mainkan hampir setiap hari..!!sedarlah kawan....nak hukum org biarlah seadilnya....letakkan sesuatu pada tempatnya...Allah melarang kita hina ,caci dan maki pada binatang walaupun binatang itu babi dan anjing sekalipun,inikan pula org islam yang arif tentang ilmu2 agama Allah..sekiranya benar beliau mempergunakan islam utk survival politik die,panggil dia dan buktikan dengan hujah kamu serta bagi dia bentangkan hujah mereka... aku bukan orang yang selayaknya berbicara soal agama..,tapi aku rasa sedih melihat nik aziz dan haji hadi dilayan begitu.... Open mind n respon me positively...brothers....

Boleh. Kenapa tak boleh. Salah satu terbaru kenapa nik ajis tukar pendirian pengunaan kalimah Allah???

Tapi ulamak boleh mencarut ke??? Klu boleh sama je mcm org bkn ulamak. Sepatutnya hj adi dn cik nik ajis menunjukkan contoh yg baik seperti ulamak bukan mcm dia boleh org lain tak boleh.

Biaq p la Anarkin oii...kita akan kalah dengan seorang yang jahil...debat p la mcm mn pn...

Dh lupa nik aziz ckp tuhan pn mencarut??? Ko jwb yg ni dulu nnti aku bg lg bahgian mana mperdedakan islam lg...

Anarkin: klu lh hj hadi& nik aziz ulama berpengaruh tak payah susah2 majlis syura nk kena putuskan isu kalimah ALLAH..aku rasa harun taib n harun din lg patut ditaati sekurang2 nya mereka ini meletak islam dulu baru politik..kenapakah keputusan majlis fatwa tidak diendahkan adakah disebabkan mereka dilantik oleh kerajaan (bukan terlibat dlm umno) oleh sebab itu krputusan mereka diketepikan..
Sya rasa ramai yg kurang senang dgn senario politik yg melibatkan agama islam baru2 ni cuma kadang2 jawapan yg dibagi digayakan dgn melebihkan kepada kepentingan politik itu saja..insyaALLAH jauh disudut hati mintak2 tidak begitu.

Ok...isu kalimah allah..jelas dan nyata...ia kalimah universal mengikut hukum yang dipersetujui oleh ramai ulama besar...baca penjelasan oleh yusuf qaradawi n dr zakir naik..kerana hatta pohon2kayu n batu2juga berzikir menyebut nama Allah..so nik aziz menerangkan dari sudut hukum..kemudian melihat isu ini makin besar maka mereka mengambil pendekatan syura..apa keputusan die..mereka sepakat mengatakan kalimah Allah itu adalah universal..tetapi tiada perkataan yg boleh diterjemahkan secara terus bg mendefinisikan Allah..ldalam konteks ini perkataan God digunakan...so untuk menjadikanya lebih cermat maka mereka sepakat mengatakan Kalimah allah diperuntukkan penggunaanya utk umat islam..tapi tiada nas atau dalil yang menyatakan kalimah allah diharamkan penggunaanya oleh bangsa n agama lain..lfaham?...pasal tuhan mencarut tu,aku kene tgk balik...lame dah tak tgk...nanti aku ulas ok?nanti ulasan aku xfair plak...

Bro mko kene faham budaya percakapan n dialek bro.mgkin bg nko bunyinya mcm mempersenda agama tapi bagi org negei itu,kawasan ituia adalah perkataan harian yg bg mereka perkataan biasa yg x mengguriskan perasaan org di negeri itu...seperti lahanat,lahabau.nate cih,beruk makyeh,bongok,baso benggong,taikla mu...faham?bukan maksum:seperti aku jelaskan kat atas tadi,haji hadi n nik azizjelaskan perkara tu dari sudut hukum boleh ke x boleh,halal ke haram,ape nas ape buktinya...begitu...tetapi bg mengendurkan salah faham org yg kurang arif tentang hukum hakam,dan dari fitnah pemanipulasi cerita,maka diadakan syura bagi memperjelaskan isu ini dengna lebih cermat dan teliti...mencari titik persetujuan paling hampir secara jemaah sesuai ngan kehendak ahli sunnah wal jamaah...sebab itu kenapa majlis fatwa tidak pernah mengeluarkan fatwa mengharamkan lagu negeri2 yang menggunakan kalimah allah dari dinyanyikan oleh oarang yg bukan beragama islam..contohnya lagu negeri johor bermula dengan kalimah allah...so aku harap nkorg clear part ni..dan satu lagi...majlis fatwa please la jujur ngan ilmua nkorang...masa mahathir duk hina nabi lam perhimpunan umno mane majlis fatwa?k.pop mane majlis fatwa?penari tiang denda ntah bape ringgit. Mane majlis fatwa?soi lek hina hudud mane majlis fatwa?adakah majlis fatwa ni khas utk pembankang sahaja?

Xpe...nak masuk syurga bukan kita sorg...ajak kawan 2 skali...yg mane depa betul kite kena akui betul,tapi ape yg kite cakap sahih dan betul sepatutnya mereka juga begitu...barulah dipanggil constructive education n healthy learning..:)

Allah taala boleh bersifat apa pun mengikut kehendaknya. Itu lah yg dikatakan sempurna. Kemudian turun keterangan yg melapis kuasa atas kuasanya. Tidak sekali2 atas Allah taala itu berlaku zalim. Bagaimana Allah taala mengajar manusia tanpa menyebutnya?

Org kampung tau pe...tanam sawah ngan lembu...asal dpt rumput kira okay sal janji dpt makan.. Karaoke kira okay sal x de unsur fitnah..dari cite hal kritik pastu aibkan pihak lawan..dosa tu..cm setan pr....wakaka

Sabah sarawak miskin x mampu beli.. Yg dpt beli keraokay... Dah la negeri miskin...agama dia cetek miskin...lain ler semanajung kaya... Bkn jer ade karaoke... Bnyk penyanyi femes kat sini.. Sabah sarawak ade bnyk penyanyi femes kewb? ...femes lagu joget ala borneo..wakaka

Mmg la ko x der karaoke... Ko keraokay lam hutan...ko miskin sal ko sokong bn.... Tnggu ko kalo pr menang .... Dpt ko karaoke..... Sblom tu ko kena kluar dr hutan dulu.. Pakai sluar elok...kat sarawak senang nk bn menang... Bagi makan pastu suh pangkat bn... Mesti dorg kata bn bagus . Leh bagi makan.. Terutama bumiputra ulu.. Dorg jenis x bnyk merungut sal dorg kata dan fikir politik x dpt bagi dorg makan...

Sabah mmg x gila karaoke... Tapi bodoh kiraokay.... Negara ko kaya tapi dikebas oleh umno .. Korg kata kiraokay....pati dpt ic... Korg kata kiraokay....kalo kmi kata korg bodoh pangkat umno bn... Korg kata kiraokay... Korg kata pe guna politik....bkn dpt bagi makan pun . Kiraokay banggang jahil ....

To:admin...sori sebab bg messy kt blog nko ni...harap nko x marah yekk,,,; )

terbaek lg bro anarkin!!!... hilang terus salakan....
yg memperjuangkan ajaran Islam dihina,dicaci.. yg mempersendakan Islam diagung2 kan...huhuhu... kpop btul la dior nih...

Ulama bermaksud org yg berilmu. Jd TGNA boleh digelar ulama' manakala Mamak adalah Mahathir. Nampak x perbezaannya. :D

Yg bg komen ni mungkin boleh printout. Ckp tanpa cuba x memberi makna. Jika salah apa yg disampaikan oleh blogger ini, knp tidak disaman oleh pihak tertentu? Jd xperlu nk mengatakan pihak pembangkang membuat fitnah.


EmoticonEmoticon