Tuesday

Cara Utusan Malaysia laporkan isu rasuah Ketua Umno Pandan


KETUA Umno Pandan, Abd Ghani Ismail dihukum penjara lapan tahun dan denda hampir RM1 juta oleh Mahkamah Sesyen sebelum ini selepas didapati bersalah terhadap 10 tuduhan menerima rasuah RM193,512 enam tahun lalu.

Hakim Rozilah Salleh membuat keputusan itu setelah berpuas hati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes terhadap Abd Ghani.Beliau juga mengarahkan tambahan hukuman penjara sembilan tahun dan dua bulan terhadap Abd Ghani sekiranya dia gagal membayar denda RM977,560 ~ Sinar



Lihat pula laporan kes rasuah Ketua Umno Pandan ini bila dilaporkan di dalam Utusan Malaysia (sebut Utusan Syaitan), hilang nama Ketua Umno kah kah kah...



Utusan Malaysia, akhbar paling banyak kalah saman di mahkamah kerana memfitnah ini nak belit, nak sembunyikan cerita terpulang kepada mereka. Namun hakikatnya semua orang sudah tahu bahawa United Malays No Otak, Umno juara rasuah.

"Umno dan rasuah bagaikan irama dan lagu"


ReJaM© "Irama dan lagu tak dapat dipisahkan kata P Ramlee... "

21 comments

Bye bye bye 2012...bai umno Be End...
Selamat menempuh 2013 tahun kebinasaan umno & keruntuhan kerajaan BN.
Yes! Year 2013 UMNO Be End. KhaallaasSs
Justru itu maka kita tunjukan solidariti rakyat prihatin yg inginkan perubahan!
Jom kita ramai2 ke Himpunan Kebangkitan Rakyat pd 12hb January 2013 di Stadium Merdeka!
Kita realisasikan 1 juta kehadiran utk beri isyarat kpd SPR agr usah jdi kaldai tunggangan umno!!
umno be end usah pekak badak!!!

xpndai bundar ke smpai kne tulis 60 tu..kalau ade rggit n sen,mgkin smpai situ die tulis..xnk bundar jd sjuta..banyak..haha..tp kalo ceramah pr,100 000 buang trus 3 kosong blkg..kalo bleh nk buang 1 kat depan kot..

Sore losers always whine.ceramah PR dan BN betul ke nak bandingkan?meh kita banding dengan gambar and video meh.BN suka berceramah depan kerusi kosong dan buat acara 1Malaysia dengan bawak penari dari chennai.PR buat ceramah agama.meh kita tengok sape lagi ramai nak?

wah ada himpunan kebangkitan 12 januari ini , aku nak join lah , ada bagi duit saku tak osama ? Hehehe , masa bersih dulu nik aziz ada bagi duit saku , kalau tak ada duit saku buat sakit tekak aje nanti ..hehehe

Xpyah ler pegi himpunan..buat sakit badan je kene water canyon dg fru.,bos2 smue sdp2 dok rumah goyang kaki smbil tgk tv n mkn karipap...wt lenguh kaki bjln xd hala tujuan..hehehe terjerit2 mcm monyet,kehkeh

Itu ceramah BN je yang jalan2 jerit hidup melayu tak tentu arah. Mencarut2. Itu kebiasaan bagi umno bn. Oh ye, kau tgk la siapa punya bos yang dduk goyang kaki. Najib nak tgk org banjir pun kene tgk drpd jet. Baru banjir.

Najib pkai sampan ler tgk org bnjir, kau da lupa ker bos kau kn ada jet exec. Hehehe dr pegi bhimpon baik bzikir ng haji hadi ada gk pahala kehkehkeh

Aku tak nak pegilh himpunan jalanan lg..janji nk bg duit kocek tiba masa T shirt&air mineral je Diorg bg..aku dtg 2 biji van dr jb hampehh.
Lg satu aku nk tanya mana pegi anak muda kaum2 lain!! Byk kan org melayu je..serik..serik..

Gud bro kau da sedar..hidup skrg ni kene tolog dri sndri bkan tolog org lain....kalau kite susah xd org akn tolog kite..

Yang akan pergi perhimpunan 12 januari itu semuanya jagoh kampong , kalau nak tegakkan keadilan pergi berjuang bersama orang palestin disemenanjong gaza , apa macam ada berani ke ? Kalau mati sudah tentu dapat syahid punya , peluang mati syahid banyak di gaza kenapa orang pas persiakan , malulah orang pas macam ini , cakap pejuang islam tapi abok pun tak ada !

Jom ramai2 turun prhimpuman 12 jan.puak2 lembu dpelawa utk kesitu tapi dgn satu syarat jgn mngawan n berak merata rata nanti rosak majlis.

Kalo x silap umNO yg ckp diorg pejuang islam.. bukan ke?

Bro nnt minta sama nik ajis ye sorang rm100 klu boleh lebih sikit sbb tak berbaloi dgn hujan panas. Heeee... jgn lupa dtg awal sikit. Bodoh...

Heeeee dpt bju dn air je heee..... tu ka lain kali minta sama nik ajis dulu.

Jgn lupa bawa tin milo sbb nnt boleh minta duit dgn org ramai. Perjuagan dgn menyusahkan rakyat yg lain. Tu ikut ugama apa? Hee.......bodoh la puak2 ni heee....

Org dlm negara sendiri pn tunggang langgang, sebok hal negara org lain plak. Mmg ckp sedap x pakai otak la ko ni. Ckap asal nk menang tp kosong.

Dato s. Aku pergi tanpa paksaan. Ikhlas nak bn tumbang

kenapa ada puak2 yg tkut dgn perhimpunan tu? kite cume nk menunjukkan protes kpd SPR si tali barut. kami bukan puak penentang kerajaan tp puak yg ingin tukar je kerajaan be end je.

Kita orang nak bawa 2 tin milo , satu tangan kiri , satu tangan kanan , enkau nak bawak berapa tin milo zam ?...hehe...kihkihkih

Utusan mmg hanj

Jgn layan budak jerk yg cmmnt tu..tu pun xtau dpat mngudi ke blum...


EmoticonEmoticon