Monday

Catatan 12 Januari 2013 - YB Azmin Ali


LAUNGAN keramat 'Merdeka' sekali lagi menggegarkan Stadium Merdeka pada 12 Januari 2013. Sementara laungan 'Merdeka' yang dilaungkan 55 tahun lalu dipimpin Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj, kali ini laungan "Merdeka" yang bergema tepat jam 4.37 petang dipimpin oleh YB Dato' Seri Anwar Ibrahim dan disambut oleh lebih 300,000 ribu rakyat Malaysia pelbagai kaum di dalam dan di luar stadium.

Peristiwa bersejarah ini turut disaksikan oleh pimpinan Pakatan Rakyat seperti YAB Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz, Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang, YB Lim Kit Siang, Tuan Guru Haji Salleh selaku Mudir Madrasah Ar - Rahmaniah, Sik, Kedah dan wakil - wakil Lembaga Suadaya Masyarakat seperti BERSIH, ANAK, ROYALTI  dan PAHLAWAN.

Kita berhimpun semalam untuk mengulangi tekad rakyat Malaysia sebagaimana yang terkandung dalam Pemasyhuran Kemerdekaan 1957. Cita-cita kita untuk membangunkan Malaysia yang berteraskan Demokrasi Berparlimen, Bebas dan Adil. Kita telah mencipta sejarah dengan menuntut kemerdekaan dari kezaliman dan kemungkaran ekonomi yang diterajui oleh UMNO. Rakyat Malaysia menuntut kebebasan, hak asasi manusia dipertahankan dan pengagihan ekonomi yang adil. Rakyat Malaysia juga menuntut Sabah - Sarawak diiktiraf adil setara dengan Semenanjung Malaysia selaras dengan Perjanjian Malaysia 1963.

Saya mengucapkan tahniah kepada rakyat Malaysia yang telah berhimpun dengan aman dan teratur di sepanjang tempoh berlangsungnya Himpunan Kebangkitan Rakyat dan berani tampil untuk meruntuhkan tembok ketakutan yang dipasak selama 5 dekad.

 Rakyat Malaysia juga menyambut baik usaha Ketua Polis Negara dan pimpinan PDRM yang mempamerkan kewibawaan institusi polis untuk menjamin hak asasi, kebebasan serta keselamatan rakyat seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Kebangkitan rakyat hari ini memaknai erti perjuangan rakyat yang sebenar dan kembali menghayati fitrah manusia yang sentiasa mendambakan keadilan dan keharmonian masyarakat.

Insha Allah, obor reformasi akan memberi sinar baru demi membela nasib rakyat. Stadium Merdeka adalah lambang gelora kebangkitan rakyat dan Putrajaya adalah lambang kemenangan rakyat melaksanakan cita - cita dan hasrat murni untuk membangun sebuah negara yang bebas dan demokratik.

 Mohammad Azmin Ali

Timbalan Presiden

13 Januari 2013

 

 

Pejabat YB Mohamed Azmin Bin Ali

Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)
Ahli Parlimen Gombak
Ahli Dewan Negeri Bukit Antarabangsa


Sent from my BlackBerry®

16 comments

Laungan merdeka ? Sebelom ini kamu dah terpekik terlolong , tak sakit tekak ke ?

Sakit tekak pun tp puashati dpt luarkan semangat.takbir!!

Takbir salah tempat tu !

Time solat tengah padang saya tengok arah kiblat tak sama !

Kalau tau arah yg betul, kenapa tak tegur... Kalau tak tau pun patut cuba tanya pd org yg tau. Kenapa biar je?

Tengkorak hg pa PR, hg pa bkn tau sejarah msia sgt. Yg p kbykkn spm x lulus pn haha..

Ni la cth org agama islam.sempitkan pemikiran org kafir , mnunjukkan sikap otak dungu,mnunjuk kt agama lain betapa berat nye utk memeluk islam.cai,kalo mak ang jatoh brg kt dpur ke,sbut "allahuakhbar" ,kalau bpak ang kt tandas,trgelincir, sbut "allahuakhbar" ..mcmane perkiraan nye plak. bg aku ape pengucapan yang baik,bguslah.tp ang jgn jd gila duk mngaji al-quran dlm jamban..tu dungu umnok namanye. Cai..duk jauh2.otak sempit. kalo najib tahu ang ni pncacai dia,kecewa bhai. Dia nk pncacai yg bgus otaknye,bg agama lain trpikat dgn kpimpinan pm 1m lu. cover la skit pm lu dgn cth njis mughalazahnye.adui.kcwa njib.shuh.shuh!

Hang yg spm lulus pun,bdoh piang plih umngok.haha.adeh.bek ang plih MIC.. Kena dgn gayanya.. Tu la, mamak madey kerala suruh pmimpin ang trima golongan bijak pndai sertai umngok,pmimpin ang xbg..so rmai yg bdoh piang dlm umngok. .cai,jgn marah.Madey yg ckp.pi marah dia.

Jahil lg bodoh...kat tandas sebut ALLAHUAKBAR..
ada hati Ckp org otak sempit..perrgh daa!

Azmin penipu: dia cakap 300 000 yg jerit, bukan 1,000.000 ke yg datang..kah..kah..

Merdeka dah jerit kuat2
Kat selangor selepas pecat adun gombak hassan ali, tapi still jual arak di kaw melayu?

aku pun org pas yg tak lulos srp tpi camne eak aku boleh tsk sokong pati setan?? parti yg dok putaq belit fuckta kmdian dok fitnah, tohmah & melucahkan PAS @ PR!
Mantan presiden korang gk le c mahdey kutty kata org2 cerdik & bijak pandai dah tkde dlm umno! Sedar la wei spesua Umat Melayu Naif Otak nya...

hakikatnya kehadiran mreka belipat ksli ganda dri semua himpunan2 BERSIH!!
aku pcaya UMNO Be End makin resah.. kita amik kira pengiraan mentri2 umno yg bebal matematik..
BERSIH 1.0 100 org!
BERSIH 2.0 500 org demonstrator
BERSIH 3.0 5000 org pendemo..
#KL 112 PDRM kata 40000 org yg hadir!
Bodoh matematik pun menunjukan ada peningkatan kehadiram maknanya umno be end dulu kini & selamanya penipu...bahlol & bengap tahap gaban!

org melayu umno yg ngaku islam buat demo laaa! jgn la dok harapkn hasan jati penyelamat akidah tu je! air takde lu boleh plak demo! ni nk protea penjualan arak di kdai7 11 pun tngu org pas gk ke?

Kebesaran Allah meliputi segenap inci alam ni waimah nano sekalipun nisbah ukuranya tiada terkecuali akan zat NYA!
Katalanlah lu terpeleot dlm tandas dgn muka lu tersembam hampir kelubang jamban, manakah lbh baik sebutanya lu nk sebut opocot? nk sebut ya najib ya rosmah, ya BRAM, YA BRIM atau YA BROOM ataupun Allahuakbar atau SubhanAllah, MasyAllah, Astaghafitullah atau Inallilah....

So 300k ke..40k..ni osama? Ckp belit2 Mcm abg nuar!


EmoticonEmoticon