Monday

Cium tangan Pak Lah, Ustazah Mashitah langgar Fatwa Kebangsaan


TINDAKAN Ustazah Umno, Dr Mashitah Ibrahim yang dilihat cuba mempertahankan perbuatannya mencium tangan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah sebelum ini jelas sekali memakan diri rujuk sini ~ Mashitah

Beliau nampaknya cuba memutar belitkan hukum apabila terkena batang hidung sendiri. Bila sendiri yang salam dan cium tangan bukan mahram, maka nampaknya hukum "harus" cuba digunakan untuk menghalalkan tindakannya.



Gua tak mahu ulas tentang ilmu, dan hujah beliau di dalam menghalalkan tindakannya bersalam dan mencium tangan Tun Abdullah sebelum ini. Apa yang gua nak tunjuk di sini ialah berkenaan fatwa kebangsaan yang telah dikeluarkan tentang perkara ini.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-79 yang bersidang pada 6 - 8 September 2007 telah membincangkan Hukum Berjabat Tangan Dengan Wanita Ajnabi (wanita bukan mahram).

Muzakarah telah memutuskan bahawa pada prinsipnya hukum berjabat tangan dengan wanita ajnabi adalah haram. Walau bagaimanapun, dalam keadaan tertentu yang sukar dielakkan, ianya dibolehkan tetapi dalam keadaan terkawal supaya tidak dijadikan budaya dalam masyarakat Islam ~ e-Fatwa



Apakah yang terlalu memaksa Ustazah Mashitah sampaikan beliau terpaksa mencium tangan Tun Abdullah Badawi? Adakah kepalanya akan dipancung sekiranya tidak mencium tangan Pak Lah?

Kalau pun terpaksa salam, kenapa mesti sampai cium?

ReJaM© "Nak ikut Fatwa Kebangsaan atau Fatwa Mashitah? "

Peringatan Penting!

Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Tarikh: 12 Januari 2013
Tempat: Bandar Kuala Lumpur (Stadium Merdeka)

Bapak segala himpunan, Bapak segala bantahan!

Bersama sejuta rakyat Malaysia

14 comments

ni la kaki ampu. hal agama ltak kt di bwah politik.
no 1: politik
no 2: pemimpin
no 3: jawatan
no 4:quran n sunnah
tu blum bab cukur kening lagi mane fatwa plak die nk pkai

Org cium burit cina doll n cium burit mah xd sape pon nk ambil pduli..hahaha ape ler cium tgn pon nk kecoh..kehkeh

Ustazah mashitah maksom xpe. X dosa. Kami Macai umno akan pertahankan mashitah habis habisan. Kami juga akan mempercayai utusan yg paling byk kalah saman sbb terlalu kuat fitnah org.. harap Najib menyayangi kami Macai Umno dunia akhirat.

NI DA JD CITE P RAMLEE NI..HISAP GANJA XP TP KALU JUAL BLACAN KENA TANGKAP.CIUM BURIT xsalah TP KALU CIUM TANGAN dosa besar..hohohoho

Ko xpopular sbb tu xkecoh....hehehe...

Nape le ko ni bengap sgt.....kena belajar agama lagi ni....ilmu ko xcukup lagi....hehe

Isap konek boipren, tapi tak pancut xpe kot kalo ikut ustazah celop.ni

Betl dia salah.tp ada ksalahn yg lg besar d pmimpin pr knp xtego?umpama video seks anwar,meliwat saiful, itu lg besar dosa dr cium tgn kan?

Benda yang tak sahih, yg dah masuk mahkamah dan terbukti dia tak bersalah itula yg korang duk ulang ulang... Benda salah yg berbukti dan sahih korang bela... Bagusla... Bila org kata bodoh korang marah... Kalau anwar tu salah, tangkapla... Kalau da buat salah, ngaku la, jgn buat statement yg boleh menyesatkan umat islam sudah... Dgn korang korang yang menyokong mashitah akan tanggung dosa org yang bersalaman dgn bukan muhrim...

Main buntot nabi tak mengaku umat , cium tangan itu dosa kering sahaja !

Buat la hukum sendiri elok sgt la tu....

Celah mana la dtg istilah dosa kering tu.kering ke basah ke azab kat akhirat nti dahsyat jgk

Hahaha... Kaki bontot

Cikgu mana yg ajar ada dosa kering? Bangang abadi punya budak!


EmoticonEmoticon