Saturday

Demonstrasi lucu bantah Kalimah Allah di Kelantan


SEBELUM ini pernah didedahkan bagaimana sekumpulan makhluk menyamar kononnya mereka adalah ahli Parti Islam, PAS membuat bantahan di depan pejabat Karpal Sigh, sambil membawa bendera PAS berhubung isu kalimah Allah.

Tapi penyamaran mereka terkantoi, apabila salah seorang daripada mereka memakai baju T-Shirt Janji Ditepati yang menjadi slogan untuk program jelajah Barisan Nasional. Ahli PAS pakai baju Janji Ditepati betul-betul epic fail! Kah kah kah...

Sumber gambar: Bernama



Kali ini satu lagi bantahan kononnya dibuat oleh ahli Parti Islam, PAS di Kelantan pula berhubung isu kalimah Allah. Apa yang gua nak tergelak tu kumpulan yang mengaku sebagai ahli PAS ni bawa bendera bapak besar! Betul-betul penyokong tegar PAS ni kah kah kah...

Tapi bendera besar yang dibawa mereka ada fungsi rupanya, iaitu untuk menutup wajah-wajah mereka dari diambil oleh kamera wartawan kah kah kah...

Lihat gambar di bawah, masing-masing bersembunyi di belakang bendera besar PAS yang dibawa oleh mereka. Lihat juga anak panah berwarna merah lihat bagaimana mereka menyembunyikan wajah.



Buat pengetahuan anda sahabat pembaca yang budiman, gambar ini diambil dari laman web Bernama. Dalam banyak-banyak gambar, takkanlah ini gambar terbaik yang boleh dipaparkan di web tersebut? Kah kah kah...

Kalau sudah namanya penyamar, mana berani nak tunjuk muka, kalau tunjuk muka kantoi, tak pergi demo sayang pulak tak dapat upah RM20 kah kah kah...

Sumber gambar di bawah ini juga dari laman web Bernama



Isu Kalimah Allah ini hanyalah isu politik Umno untuk menarik sokongan Melayu Islam dalam pilihanraya umum ke 13 nanti rujuk sini ~ Isu Kalimah Allah


ReJaM© " Ada saja benda bodoh dibuat Umno ni kah kah kah..."

50 comments

orang kelantan terkenal dengan kematangan berfikir sebab itu mereka tolak umno. sebarang kemaslahatan akan diserah pada pemimpin yang bijak untuk diselesaikan.

Bodoh punya milo suam hang pergi check keahlian ahli pas yang pakai baju biru pegang bendera pas..dah berapa tahun mamat tu jadi pengikut pas..satu kampung aku dah tahu dia memang penyokong pas...bull

Anon 10:11, hanya lembu2 ameno aje yg nko blh tipu...sbb nko pun sama sepisis dgn lembu...kehkehkeehhhh hakkktuiiihhhhh punya macai ameno parti reput..

Berangan jer lah pr nie semua..pru nie kita tengok pencacai pr nak kata apa kalau dah kalah.......hahahaa angan angan mat jenin..haktuih. ...berangan jer

nasib tak pakai jam omega

Ape kene mgne isu demotrsi kt ats gan jam OMEGA bengong tol la ko nie
Ko nie cAcai umgok ker,,,

Buka ahli umno sahaja tidak setuju dengan isu kalimah allah , orang pas macam hambo ni pun tak setuju dengan isu kalimah allah , bahkan melayu bumiputera islam tak kira apa parti pun tak setuju kalimah allah digunakan penganut agama kristian , pas silap , saya yakin perjuangan pas tak kemana , ia seolah olah menggali kubornya sendiri disaat hampirnya pilihanraya ...ada ilmu tak ada akal macam hadi awang , maaf cakap lah !

Nie kenapa nie..

Orang bantah guna kallmah allah untok digunakan oleh orang kristian lucu ke ? Tak ada apa yang lucu ! Budak kecik pun tahu marah tok adi dah nyanyok !

Ameno moron aka kebodohan melampau

wakil2 nepal umngong delete 26 January 2013 at 17:03

Nk mntk sejam dalam tv pn takut nk,haha .dh xda modal bt la modal..ajak debat live tkt,tkt xbole nk bals..mcm cacai umngong yg komen2 nie haha,otak karat mcm lembu..kalo umngong mnng pn,mnng dgn bgsa asing bg ic haha..

Jumpa la Hadi Awang. Cakap depan2. Jgn jadi org gila cakap sorang2. Bongok!

Nak PRU ni sebuk lah pulak kalimah Allah. Kenapa tak bantah Indon pakai kalimah tu? Tak da pun nampak melayu demo kat kedutaan Indon hantat surat bantahan. Bible Indon tu orang sabah serawak bawak masuk. Patut bantah lah kat Indon. .. Indon pun melayu gak.

Anon 5.49 pm 26hb ...DEKAT INDONESIA KALIMAH ALLAH MEMANG DIGUNAKAN OLEH PENGANUT KRISTIAN DISANA ! DINEGARA INDONESIA ITU ISLAM DAN KRISTIAN BOLEH BERKAHWIN ! SAYA PUN TAK PASTI ADAKAH ADA LAGI GOLONGAN AHLI KITAB DISANA ! ATAU PUN KAU NAK KAHWIN DENGAN ORANG KRISTIAN DIINDONESIA ! YANG SABAH DAN SERAWAK ITU MEMANG SEJAK DULU KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN PENGANUT KRISTIAN KERANA TERLALU RAMAI SUKU BANGSA DISANA YANG BERAGAMA KRISTIAN , KITA JANGAN HAIRAN KALIMAH ALLAH ADA DALAM BIBLE BAHASA MELAYU DISANA !!!!

Kenapa marah2 ni bila org sebut omega..omega ada lh pd kak jijah..kekeke!

Ko ni merepek tahap bebal citer smpai ke indon..klu isu ni utk pru je kenapa majlis syura buat keputusan lg..biarlh kekal keputusan hadi awang!

Mcm dh tahu kalah je ko ni..nepal..nepal..

wakil umngong terase delete 26 January 2013 at 19:54

Mara ke bro..relax la,baru grau da terase..mcm btl je haha..sian2..sori erk yg terase bc tu..bwak2 solat bc al quran tnngkn hati..

Sengaja jer puak UMNONGOK main isu ini. Hanya yang tolol dan bengong dok layan isu ini. Jangan jadi bodoh macam orang UMNONGOK yang memang terkenal dengan kebahalolannya. Janganlah ikut jadi bodoh. Biar UMNONGOK dan suku sakatnya tenggelam dalam kebangangannya

Jangan marah bro ! Jom ikut aku lepak lepak bilik gerakan umno lepas isyak ni !

bro lu dah te.gok ke najib tengah minum air setan? tapi pencacai amenongok kata air teh. tengok kat blog green. atau addin sah memang air arak bro. bagusnya pemimpin pejuang no 1 islam ni ek? ahli amenongok mentahkedarahlah air arak. suruh mufti huruharasanasini buat fatwa benarkan. ngan fatah biri2. kuikuimuikui

Aku dah tawar hati dengan pas !

Nak fitnah la tu , tak ada kerja lain , dah lah ! lepas makan jangan lupa cari kayu ...hehehe

Ko, biar betul bro. Aku tak nak subahat dengan apa yang ko komen. Ko cakap ko tanggung sendiri. Kalau berpolitik pun biar beradap sebagai orang Islam. Wassalam.

Buat macam mana blog milo suam mmg blog taik. Klu aku dpt jumpa dia dh lama aku ludah muka dia. Kita tunggu dn libat spa yg kena heee......

Betul ke dekat bendera pas dah ada lambang salib ? Kehkehkeh

Ye ke hebatnya ko!kah3 ckp tsk serupa bikin.blahla.

Memang bongok pun.

Boring main trup dgn carum je.

Siapa la bangang yg buat.byk kerja lain yg lebih faedah.

Lu dlm bahaya bro. Lu ckp bertapis bro. Dosa berat.fikir sikit jgn sedap mulut je.

sebok cerita kalimah Allah...kan dah ulama selesaikan..yg ko org sokong umno toghrod tu..what ape. aku bukan tawar hati kat umno ..tak hati langsung

jangan kutuk ulama bro...perjuang pas ada asas islam..umno jelas sekular. itu pon tak nampak lagi ke..nak buat komen biar cerdik sikit bro

nak bagi komen jgn rasa kita lebih terror dari ulama..dlm bab agama kena ikut ulama bro. sah ko bukan org pas..sbb org pas ikut ulama..sorry jng marah ini teguran kebaikan

Penyokong umno ni sayang betul kt umno ni...hahahha...Sayang tak bertempat..

Pandangan nko ni nko buat dari segi hukum ke atau dari pendapat peribadi bersama penyokong2 umno?kalau dari segi pendapat peribadi nko and da gangsta aku hormat la mungkin nko nak pertahan kan kesucian kalimat tu....kot....tapi dari sudut hukum hakam agama,pandangan nko tu xboleh pakai la bro...so antara pandanga nko yang berlandaskan emosi dan penilaian persepsi dengan pandangan ulama yang betlandaskan al quran dan hadis,hujah nko tertolak..dan boleh menjurus kepada extrimis yang jumud pada kaedah pentaksiran hukum yang bersifat sehala.. Maknenye kalau islam melarang umatnya berjudi dan minum arak atau yang seperti dengannya tapi dalam masa yg sama majoriti rakyat berkata ia dibolehkan,maka hukum itu harus ditukar?begitu?nasihat aku,jgn berhukum pada yang kita bukan ahli padanya...anyway...good try..

Sebab majlis syura nak bg org2 yg kurang kefahaman tentang agam islam ni mudah faham...yelah haji hadi tu ilmuan,jadi mgkin org biasa mcm kamu ni x tau beza antara permasalahan hukum hakam dengan permasalahan logik akal dan persepsi..nak pertahan agama pun bior la kene dengan cara dan hujahnya...habis nape tak buat bantahan supaya lagu negeri terutama lagu negeri johor ditukar liriknya sebab yang menggunakanya bukan setakat org kristian je,hindu,punjabi,buddha seme guna?kalimah alllah dimulakan seawal lirik lagu...yg sebenarnya umno yg terperangkap dengan isu ni la bro,sori tu say la...da bace star online 2010?kenyataan oleh nazri aziz tentang isu ni?xnak buat bantahan ke? Open your mind...

Da terang dan jelas masih nak pertahankan lagi?ke nko nak selidik dulu? Xpe selidik duli...tapi kalau perkara tu dah memang jelas dan nyata tapi nko masih nak bias jugak,terpulanglah...kerana kami melihat yg dalam bahaya adlah anda...jadi,muhasabahlah diri...

Ko ni anarkin ckp byk pusing2 la..mula hj hadi kata boleh..majlis syura kata tak boleh..hj hadi patah blk ckp tak boleh..
'kefahaman' apa...Bukan ke tu yg ckp mengikut kerperluan politik? Tak pyh lh nk spin citer lagu johor lh, apa la..
Hj hadi ilmuan abis harun taib bukan ilmuan la!..(buat keputusan dulu baru rujuk blk dgn majlis syura)

wakil pas pis pus dlm hati ada taman.. delete 27 January 2013 at 14:38

Boleh tenangkan hati ke bro..mulut baca alquran tp mata selak harakah dlm hati terjeling2 ubat kuat...ehh jgn marah! Aku gurau2 jelh..!!!

Sepantas kilat anarkin ckp berita tu benar..ko mmg dh siasat abis2 ke bro, tp klu blh jgn lh amek fakta kat blogger korg je ea..ko pn bukan calang2 org kan!!!

anon 10:11 am & de gang macai UMNO!
kalaulah kau boleh buktikan mengenali bahawa yg brbaju biru tu ahli @ penyokong PAS, aku rasa kau & papagomo akn lanyak PAS cukup2 hinga PAS & PR tk menguit! Mampos korang kerjakan milo suam jdi milo sis!
Zam :9.34 pm..
walau milo suam ni blog taik, tak sangka kau sangup intai2 org buang taik tu eak? tak cukop plak dgn intai2 tpi kau hidu taik milo suam tu! yg hebatnya kau ni sbg macai UMNO sangup plak jilat & mamah taik2 milo suam ni eak?
Apa rasanya eak? ada suam2 milo hanggit? ke milo hancing?
kahkahkahkah. .

tak marah pasal omega punnn cuma jgn marah la dgn ABU..
Asal Bangang Umno!
Asal Bengong Umno!
Asal Bodek Umno!
Asal Bodoh Umno!
Asal Bengap Umno!
Akhlak Burok Umno!
Asal Bani UMNO?
tu lah Umat Melayu Naif Otak nya!

Anon 12:33
Allah iti bukan kau & mak bapak kau yg punya je wei! juga bukan utk org2 PAS serta org PR yg punya gk! Engkau jgn ingat ALLAH tu kepunyaan krpala bapak warga UMNO yg punya je?
Kamu melarang agma kristian guna kalimah Allah tu kamu fikir siapa yg menciptakn mereka? Bukan kah Allah yg menciptakn semua isi alam maya ini?
Kalau dlm Al Quran tkde ayat2 menunjukn kalimah Allah dilarang digunakan oleh kristian bahkan hadis2 yg dirawikan jga tiada RasulAllah membatasi pengunaan kalimah Allah tu hanya pada islam shja kau ni siapa nk memandai2 melarang kristian mengunakan kalimah Allah tu?
Jelas, hanya di Malaysia sja isu ni disensasikan oleh UMNO! Aku rasa kalau UMNO ada di Botswana, Robert Mugabee pun pening dgn UMNO!
Kita tak boleh menghalang pengunaan kalimah Allah tu digunakan oleh kristian tetapi kita tidak membenarkan terjemahan kitab bible dlm bhsa melayu juga inggeris bhwa lord jesus god itu di tukar kpd kalimah Allah!
Antara contoh.. jika kristian mempercayai Nabi Isa itu ank tuhan, kita tifak menbenarkan diterjemahkn bhwa Isa itu anak Allah! Ahh nk kupas pnjg lebar pun macai2 umno tetap kata kalimah Allah tu hanya utk islam je pun!
UMNO tu pun Umat Melayu Naif Otak nya so apede hal...

Nko yg tak faham..rasenye abis mudah dah nak bg nko faham,tapi x boleh jugak...hello...nko yg terbelit ngan hujah nko sendiri kot?hadi cakap melalui sudut hukum hakam bro...contohnya boleh ke tak boleh,halal ke haram?ada nas ada dalil?faham x ni?majlis syura ambil keputusan secara collective bg menjernihkan kekeliruan antara umat islam yg kurang faham mcm nko ni..tetapi HUKUM nya tetap same...faham..?satu lagi islam tu sebagai ad din...cara hidup yang sempurna..termasuk la politik..tetapi adakah politik hariini selari dengan islam...keputusan majlis syura dibuat supaya lebih selari dengan politik semasa negara kita ini tanpa mengubah hukum...x fahama lagi..tatau lah aku...ngajo anak aku pun x susah cm nko nih...hahaha


Anon 2.46pm...mesti nko ingat aku ckp berita tu benar ekk?hahaha..aku pun tgh dok selidik jugak,tapi one side i see the truth...tgh surf lg nih,....nko da buat homework tak?

Asal Bangang Umno! Asal Bengong Umno! Asal Bodek Umno! Asal Bodoh Umno! Asal Bengap Umno! Akhlak Burok Umno! Asal Bani UMNO?

Dasar otak lembu Umngok

umno bongok!!! dah habis cite ;-)


EmoticonEmoticon