Krisis air Selangor, laporan bodoh TV3 kaitkan Projek Langat 2

KEPUTUSAN bekalan air berlaku di beberapa tempat di Selangor iaitu di sekitar Lembah Klang baru-baru ini akibat bodoh tadbir Syarikat Bekalan Air Selangor, SYABAS.

Krisis air ini dilihat menunjukkan betapa lemahnya SYABAS di dalam menangani masaalah kerosakan pam air mereka. Berpuluh tahun uruskan air namun masaalah kerosakan pam tidak dapat dibendung.

Lebih lucu pam air simpanan "back up" juga dikatakan tidak dapat berfungsi untuk menangani kerosakan pam utama sehingga mengganggu bekalan air kepada lebih 60 kawasan di sekitar Lembah Klang.



Media arus perdana TV3 pula cuba menyalahkan kerajaan negeri Selangor meskipun punca terputusnya bekalan air ini adalah akibat bodoh tadbir SYABAS, syarikat milik kroni Umno.

Lebih lucu, TV3 cuba mengaitkan masaalah ini dengan projek kroni Umno, iaitu Projek Langat Dua yang akan menelan belanja lebih RM3 bilion duit rakyat jika dilaksanakan.

Lihat laporan TV3 di bawah ini pada 5 Jan 2013 yang lalu. Mereka mahu rakyat percaya, dengan mengayakan pemimpin Umno melalui projek Langat Dua yang akan menelan belanja RM3 Bilion barulah krisis air Lembah Klang akan selesai.


Ibarat power window tidak berfungsi, BN sibuk nak beli kereta baru, ini namanya membazir dan bodoh kah kah kah...

ReJaM© "Kerajaan Selangor patut ambil alih SYABAS, jangan biar orang gila uruskan air... "

4 Comments

  1. Marah dekat syabas marah jugak , projek langat 2 kenapa tak tak buat lagi , pendudok selangor semakin hari semakin ramai , fikirlah sikit masa depan !

    ReplyDelete
  2. Bodoh punya syabas.
    Air pun nk dipolitikkn?
    barua betul.. kalau kemarau lainlah cerita.

    Kalai nk langat 2, biarlah kerajan negeri buat.
    X yah federal masuk campur.
    ini federal yg beria2 nk buat pasal apa?

    Sbenarnya syabas ni proxy umno selangor.
    Untung berjuta bagi kt umno buat fund GE.
    duit tu duit rakyat selangor.
    Kalau untung billion pun bglah blk kt rakyat selangor.
    buat apa nk bg kt umno.

    Bangang punya syabas....

    ReplyDelete
  3. Apa kejadah masalah air kaitan dengan projek Langat 2?. Ini masalah pam rosak. Masalah pam rosak apa kaitan dengan projek 3 billion? Baiki pam itu. Kerja siapa nak baiki pam? Kerajaan negeri Selangor? Kalau orang bangang jer yang akan cakap itu tanggungjawab kerajaan negeri Selangor. Jangan tergolong dalam kelompok bangang. Itu SYABAS punya tanggungjawab. TV3 memang TV 3/4, tak boleh percaya dan hanya tahu nak memutar belit fakta. Tak ada etika penyiaran dan wartawannya juga tak beretika. Ingat nanti kena jawab kat akhirat

    ReplyDelete
  4. Macam mana umngok nak maju kalu x pandai tipu rakyat

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan