Monday

Meskipun sesak pemandu bas tunjuk tanda sokongan kepada Himpunan Kebangkitan Rakyat


PADA Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 12 Januari 2013 yang lalu, gua antara yang tersekat di dalam Masjid Negara selepas solat Zuhur, kerana keadaan begitu sesak dan terpaksa menunggu orang ramai beredar ke Stadium Merdeka

Orang ramai terpaksa berhimpit-himpit menuruni tangga masjid. Sebelum itu ramai yang terpaksa solat di luar masjid lantaran tiada ruang solat kerana dipenuhi oleh orang ramai dan ramai juga yang terpaksa menunggu orang ramai beredar terlebih dahulu sebelum mereka boleh solat di dalam masjid.



Lautan manusia berpusu-pusu keluar dari Masjid Negara di bawah ini diambil dari tingkat dua Masjid Negara. Masa ni gua masih tersekat di dalam masjid kerana terlalu ramai orang sedang beredar menuju ke Stadium Merdeka.



Lantaran jalan dari Masjid Negara menuju ke Stadium Merdeka dipenuhi dengan lautan manusia, berlaku kesesakan teruk di jalan menghala ke arah bertentangan yang tidak digunakan oleh peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112.



Difahamkan banyak kenderaan yang tersekat lebih sejam kerana terpaksa menunggu puluhan ribu rakyat yang silih berganti keluar dari Masjid Negara ke Stadium Merdeka melalui persimpangan jalan. Dalam hati gua dah mula marah pada polis pada waktu ini.



Gua dah mula rasa tak sedap hati, kenapa Polis tak tutup jalan Masjid Negara ke Stadium Merdeka? Adakah Polis sengaja nak buat pemandu yang menggunakan jalan tersebut marah dengan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112?

Apa pun gua tengok semua pemandu nampak memahami situasi sesak tersebut dari pemerhatian mata gua, tidak ada seorang pun pemandu yang menunjukkan wajah marah mungkin ada tapi gua tak perasan.

Ramai juga pemandu yang menyokong #KL112, ada yang melaungkan "hidup rakyat!" melaungkan "Allahuakbar!" membunyikan hon tanda sokongan dan menunjukkan lain-lain isyarat tanda sokongan. Antaranya gua sempat ambil gambar pemandu bas yang menunjukkan isyarat "bagus".



Seperti yang gua jangka dari awal, malam 12 Januari 2013 iaitu malam selepas berlangsung Himpunan Kebangkitan Rakyat, Buletin Utama menyiarkan rungutan beberapa orang yang ditemubual tentang kesesakan lalulintas akibat Himpunan Kebangkitan Rakyat.

Dari awal gua dah agak dah berita ini akan keluar kah kah kah...





ReJaM© "Nanti gua sambung lagi laporan perjalanan gua di #KL112... "

20 comments

Gua ada dlm bas tu,yg gua tau mmg tgn kanan tu tnjukk gud tp tgn kiri tnjuk fuck.

Sapa nk sokong parti ajaran sesat pas tu.. Bodoh tahap nk mampuih dh yg dok p bhmpun tu, myusahkan rakyat kl nk p wat keja sj.. Sial betoi..

Itu je.. Boring ar. Yg ang p sambut mrdeka dgn cikaro ang kt dataran,smpit sesak,org nk g meniaga,blik keja,xjem plak ha cai. Ape2 function pun jem.lg satu pulis buat roadblock mlm mgu pun jem woo.cait.boring la cai.pliz.point lain.xmncabar langsung.kahkah. Mencarot mlucah je puak ni. Sdih njib dpt pncacai mcm ang.hehe.jgn marah.kita kwn.kahkahkah.

La yeke,gua pun dlm bas tu bro. Wa pun nampak.phui.nape lu xtgur wa.mmg dia tnjuk gud tgn knan kt peserta hmpunan,tgn kiri tnjuk fuck kt muka lu.lu gnggu dia masa dia bg skongan. Ilek cai.jgn mara.byk mara nnt, cahaya kebodohan bsinar dwajah lu.kahkahkah.

surat kabar australia dedah kes najib altantuya tak malu ke rakyat malaysia. amenongok. tak malu ke ketua amenongok perangai jahat sampai dunia semua tau. sial punya amenu babi.

dari pemimpin atas sampai ahli umno semuanya celaka. kali ni lah kita mamposkan umno bn. babi

Betol ke..adui mslunya aku.tu perdana menteri 1 malsysia aku tu..malu la aku kat dimitrios petratos

Perhatian: kepada semua pro umno yg amat sygkan najib.. Tolong dengar baik2.. Ini soalan aku yg terakhir.. Aku nk tnya ko sejujurnya.. Pertama: kenapa ko ttp syg najib walhal ko tahu yg dia byk rompak wang rakyat termasuk wang mak bapak ko? Smpai dunia pun kecoh tahu najib bunuh altantuya. Dunia pn tahu malaysia dibawah kendalian najib famous rasuah?

Kedua: kenapa korang tak habis2 hentam anwar pasal peribadi dia? Kaki liwat dll.. Dia liwat dia berdosa pd allah. Dia liwat bontot atok ko ker? Main lubang mak n kakak ko ker? Yg ko amat marah apesal? Itu bersifat peribadi.. Dia yg akan jawab nanti. Tp kalo najib rompak rembat curi duit kita semua, yg mana duit tu blh buat jalan, sekolah, masjid, mahkamah, pusat sukan, dll tak pulak ko marah? Siap sokong lg najib agar lebih byk dia rembat duit cukit kita semua.

Ketiga; dah terang2, najib cakap dlm tv3, "kita tahu yg hudud tu hukum tuhan tp kita tidak akan laksanakan di negara berbilang kaum ni.. Ko tak pelik ker seorang islam berani kata tak perlu ikut hukum allah?? Kenapa ko masih sokong najib. Dia islam kita pun islam tp bila dia tolak islam, ko tersenyum kambing jer???!

Keempat: isu amanat hadi tu sgt2 lama dh isu tu. Sejak mahathir lg. Tp nape tima pru tun m, tak de pulak isu tu keluar? Or mmg korang x de point lg so isu hadi pun blh jg la....? Hj hai minta sejam live tp rais kata no.. Rakaman shj. If rakaman means no point la. Nti rtm akan cut.. Cut.. Dan smbung semula.. So tak ke zalim n tak adil. Dia org tahu agama n takut akan akhirat, sure dia tak kan cakap merapu2..

Kelima: srcara rambang la.. Bila umno berpesta, berapa ramai yg menutup aurat,? Amat2 sedikit.. Tp bila pas berpesta, ceramah agama pilihan depa. Bukan kata pas semua baik, tp majoriti pas itu punyai ahli yg takut pd allah.

Keenam: tolongla pk semula wahau umno gok.. Ke mata hati dh penuhi dgn dunia? Umno blh bg juta2 asal ko ikut kata mereka..

So pk2 la semula. If tak puas hati jom berdebat online.
Admin bolh jd penganjur..

Aku sokong kau..
Pilihan yg pling hampir ke arah kesempurnaan hidup.
-barisan hadapan-

Kudabesi-aku sokong. Yg mana dok sokong be and tu lu pikir la sendiri.

Pemandu bas tunjuk f**k kt muke lu sbb dy tau lu cacai ankat najis najeb

Dulu undi 2008 lain , orang undi protes pada bn sebab pm ahmad tu , saya pun pangkah pas masa itu , macam dekat selangor itu yang menangkan kerajaan pkr itu ahli umno juga , dia orang undi protes , tapi sekarang kalau pilihanraya tak tahu lagi sama ada pkr boleh bertahan atau tidak !!!!

bg aku umno n bn adalah dlu kini n slamanya d hati.. Menatang pas n pkr ni lh yg akan mlingkup kn melayu.. Unbelieve? Believe its..

Aku pun sokong hujah ko.Takbir!!

Pemimpin umno sendiri dah lama lingkupkan melayu.Yg untung kroni2 dia.Believe it bro!Wake up!Enuff is enuff.

Saya pon sokong...takut la akan azab Allah dari pak najib

Susah tarbiyah org umno ni ckp apa pun. Sanggup tolak agama ketepi demi najib tercinta. Najib didahulukan hu hu hu

Sekor lg pencacai umngok berusaha sedaya upaya cuba mpamerkan kebodohan hu hu hu. Tahniah secara jujurnya anda mmg diakui tanpa syak mmg bodo sejati lg murni dua kali pemeringkatan ha ha ha

Pas parti ajaran sesat. Org yg otak kt kepala lutut sj sokong pas pis pus ni. Diorg pndai ckp tp x tau apa yg dcakap sbb dok ikut bro anuar bin ibrahim BABI n n.ajis huhuhu.. Wakaka.. Kuang kuang kuang

Umno lg sesat kawan dgn setan.lingkupla takblama lg.kah kah kah.


EmoticonEmoticon