Sunday

Pelajar Malaysia di Kaherah, Mesir anjur #KL112 dengan muka tertutup


KETIKA rakyat Malaysia berkumpul dan berhimpun secara aman di Kuala Lumpur dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat 12 Januari 2013, semalam, sebilangan pelajar kita di Kaherah, Mesir turut menunjukkan sokongan.

Meskipun mendapat ugutan daripada Duta Malaysia di Mesir, mereka tetap berhimpun untuk menunjukkan solidariti bersama rakyat Malaysia di Kuala Lumpur dalam keadaan muka tertutup. Mereka memakai T-shirt Bersih, Royalti dan anti-Lynas serta sepanduk tanda sokongan.



Semakin rakyat ditekan, semakin rakyat bangkit melawan kerana suara dan solidariti rakyat adalah kuasa keramat untuk menumbangkan rejim rasuah yang telah memerintah negara lebih 50 tahun iaitu Umno dan Barisan Nasional.

Sekiranya ada sahabat pembaca yang tinggal di luar negara, yang turut mengadakan Himpunan Kebangkitan Rakyat dengan cara anda sendiri, sila emailkan kepada MiLo SuaM di alamat email share.milosuam@gmail.com.

ReJaM© "Sama-sama kita talkinkan Umno dan BN pada PRU13... "

64 comments

Tahniah stdent mesir.!!
Xkira la.muka trtutup ke,nk slimut 1 bdn ke,jnji mau trun.. Cai umngok ni xsnggup tgok bnda2 cmni,tp berbekal kan B1M(beras 1M),RR1M roti rosmah 1M,tu yg cai2 umngok post cment jgk.kahkahkah..cai2 umngok xleh trima knyataan..prkiraan yg simple,dlm 10org skeliling kita,brape org yg msih jd cai umngok mcm lu cai umngok..kahkahkah..Tp jgn dlm prhmpunan umngok,sbb suma nya bdoh belaka.kahkah.aku xckp,madey yg ckp..itu lah realiti hari ini.tak pcye ke. JGN PECAYE.KAHKAHKAH.

X sedar diri punyer olang, sudah dibgi sponsor blaja pn x thu nk brsyukur..rmai lg student yg bljr trpksa brhutg,ptut ramai lg org yg layak dan thu brsyukur dri mrk ini..

Cai umngok,stahu aku,spupu aku g stdy sane xda kena sponsor pun.apela cai ni.kehkehkeh.syukur mmg syukur,xda kena mgena dgn bhmpun.yg skg ni critanya nk tumbangkan bn@umngok, pmmpin n kroni korup.. Dahla.mls lyn.nk sambung tgok berita tv3suku,nk bg bdoh lg otak aku.bru dpt fakta yg brnas.kehkeh

Budak itu pergi mesir untok belajar ! untok apa didoktrinkan dengan fahaman mahzab khawarij pas ? harapan ibu bapa budak itu supaya anaknya berjaya dimesir , bukan diracon pemikiran budak itu , ramai anak anak yang belajar dimesir begitu mudah diracuni pemikiran oleh khawarij pas . tempat saya tinggal ada seorang bekas pelajar mesir , hari hari kutok kerajaan , itu tak betul ,ini tak betul , dia seorang saja yang betul !

Perkiraan yg simple,ALLAH dah bg akal, perasaan,ape yg lari dr ftrah,xbekenan dhati, yg slh, yg xbtol, kita akn menolak nye.jgn pning2 kpala..xsmua smpurna,tp kita akan mncri kesempurnaan yg pling hampir.. Bukan mslh dia saja yg btol,ape yg lari dr ftrah,yg xbtol, smua manusia,smua agama,smua kaum,suku sakat,xkira warna kulit,binatang,akan menolak nye..adakah dgn pembangkang,bdk2 mesir,jpun,us,australia,smua stdnt mlysia kt luar sane xkan berjaya.. Kalo duk obercea,xpyh stdy,hnya sokong umnok,akan brjaya.koberkatan eh namanya.Kehkeh..lembu pun tahu mana rumput,mana taik.tp lembu educted,awas,duk kondo.sapu smua.kuhkuikui.

oiii cai umNGOK. lu ingat duit biasiswa tu duit mak bapak bini rosmah yg punyer ke?? bangang melantun lantun

Senang saja nak tahu ciri ciri khawarij pas ini , dalam pengalaman hamba bersama pas selama 20 tahon , kalau hamba nak tulis disini memang panjang , sampai suboh nanti belom tentu selesai !

Dah tua ropanya....kesian...makin tua makin takde akal anon nih

Anon roti najib. Simple, kite hujah dgn fakta,stakat ckp 20tahun dgn pas,dgn umno ke,dgn pejadah skali pun..nenek aku pun bleh ckp 50tahun dgn umno,dgn pas.. Skrang ape hujah sohabat ku ini?

Yang tak ada akal lebai kulop pas sahaja , huruf alif panjang pokok kelapa pun tak kenal , panglima pas parang kontot kau ni !

Jaga2 bro, puak2 tu klau x bleh berhujah biasanya dorang akan melucah

Maaf saudara..
Ape hujjah saudara, teman tak brhujah tnpa fakta..kalau stakat p&p(post n blah),simpan tnaga saudara.sy mampu lyna.nnt tempias kebodohan saudara tlekat dbaju teman.maaf.slm

Maaf saudara.. Ape hujjah saudara, teman tak brhujah tnpa fakta..kalau stakat p&p(post n blah),simpan tnaga saudara.sy Xmampu lyn.nnt tempias kebodohan saudara tlekat dbaju teman.maaf.slm

DIMANA ISLAM DIMANA KITA ? DIMANA PAS DIMANA ISLAMNYA ? .....PANGLIMA PARANG KONTOT TOLONG JAWAB , JANGAN BIAS !!!

Saudara,islam ada pd hati sape2 pun yg mmbngunkan nye.. Kalau duk di u.s pun, kita yg bugama islam,tetap dgn ajaran islam.tak kira lah duk party mana pun...xda mslh,persoalan manusia umum yg ada skrg ni, nk menolak kzaliman,nk menolak ftnah,nk menolak rasuah,menolak pmmin korup.spt teman ckp td,xsmua perfect,tp umum nya manusia,akan mencri kesempurnaan yg paling hampir..xtahu plak saudara ni ada ada hujah lain.knape.? Kalau dlm UMNOK,ISLAMNYE DIMANA?BGAIMANA AJARAN NYE?tlg lah jwb..
Persoalan saudara pun mcm semput2, xclear utk brtanya,anon plak tu..

Dimana pas dimana islamnya ? Itu kau tak jawab lagj ! Tolong jawab jangan bias !!!

Kurang pndai soalan.party adalh party.kalau kamu rasa,masjd adalah tmpat kamu solat,kamu solat lah.kalau rasa kamu kt hutan,bwh pkok tmpt kamu solat,kamu solat lah..dmana2 pun saudara ada,party umnok ke,party pas ke,pkr ke,dap ke,yg rasa bleh mmbina saudara dgn islam.truskan. Yg pnting kalimah syahadah. Ni peribadi teman..apa yg logik. Diatas td sudah djwb. Xtahu pulak kalau pnganut islam dlm umnok ada pecahan..adeh. Sedih teman.puak2 ni pndai spin.yg slalu spin pun pmimpin umnok sndri.. Bak kata madey, "dah lama dah" hehe

Tlg la trang plak anon umnok,
Dmana umno,dmana islam nye..!!??
Kot2 teman bleh blaja dgn saudara,kot2 ada pecahan.landasan kearah kebaikan islam ada dlm umnok,bleh tman menumpang skaki.tlg la..tlg anon yg bijaksana.

Baginda bersabda yang bermaksud:“Biarkanlah dia, kerana setiap orang mempunyai hak untuk berkata-kata. Belikan dia seekor unta dan hadiahkanlah kepadanya. Kata sahabat: Kami tidak mendapatkan kecuali yang lebih baik jenisnya. Baginda bersabda: Beli dan berikanlah kepadanya kerana sebaik-baik kalian ialah yang terbaik keputusannya.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) 

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:“Barang siapa yang melihat kemungkaran maka hendaklah diubah dengan tangan (kuasa), jika tidak mampu, hendaklah diubah dengan lidah (nasihat), jika tidak mampu juga ubahlah dengan hati kerana itulah selemah-lemah iman.”

Bukan lembu ke yg merajut rumput kat #KL 112 tempoh hari tu..yg tak adilnya lembu dr kl dpt 700 seorg, lembu dr kelantan dpt lbh kurang 500 seorg, mana tak lembu dr terenganu marah2 sebab diorg dpt 100 je seorg..ini puak korg tau yg pecah lubang kecewa kot dpt 100 je..

Panglima: Tumpang tanya apa pendirian saudara dengan isu kalimah ALLAH yg boleh di kongsikan dgn agama lain..soal parti kita tolak tepi..

Dh berhadis plak panglima tody ni,td maki2 skrg Mcm pak lebai plak! mmg mabuk lh ko ni..

Dimana pas dimana islamnya ? Saya yang bertanya soalan itu ! tak apelah saya soal , saya sendiri jawab ! Pas akan hilang perjuangan islamnya sekiranya kalimah allah dijual !!!!! mudah sahaja jawapannya , tak susah mana pun !!!!

Pendapat peribadi- atas rjukan asas. Sesiapa yg membaca Al-fatihah,akn mengetahui Allah adalah Tuhan sekian alam,bukan tuhan bangsa,bukan tuhan kelompok trtntu shj,
asasnya..KAlimah syahadah adalah pegangan!!. Tlg jgn politik kn., pd saudara,bleh rujuk mana2 ilmuan yg selayak nya.

Betul jgk tu.slame ini,hanya UMNO yg menegak kan ISLAM.. Alhamdulillah..
Maknanya,kat sbah dgn sarawak,kalimah ALLAh dah lama kena juai. Takpalah.. Aku trima kata2 puak ni.sbgai pedoman idup..dh dpolitik kn pulak..kalimah syahadah jd pgangan.prbadi.

Saudara,mbuk2 ke teman? Skurangnya, aku ada smpanan hdis,utk pnduan idup aku,utk aku jd lebih baik.. Knpe la busuk nye hati shbt aku ni, kalau kuar hdis kt mlut njib pun,aku trima,peribadi aku..

Nak jawab soalan panglima mabok tadi ! Dimana umno dimana islamnya ? Jawapannya adalah ISLAM UMNO TAK JUAL KALIMAH ALLAH , senang sahaja jawapannya tak susah pun !

Btol3x.xjual ISLAM,UMNO Xjual agama, umno juga pelihara ISLAM dgn baik, umno jugalah yg memartabatkan ISLAM,kpimpinan UMNO xlari dr ajaran ISLAM..amin..insyaAllah.

Yg aku Ckp kepribadian ko..boleh ke sekejap memaki,.sekejap berhadis, kan Mcm bercelaru pribadi seseorang yg Mcm tu..

Panglima dh ngantuk balik ke pangkal jalan..syukur..zzzzzzz..

aku blaja kat uk, xda sape pun menghasut utk benci kerajaan ke apa.. bila balik msia je yg mcm2 fitnah umno buat.. baca utusan, tgk tv3 je dah tau.. yg klakar tu die panggil Himpunan Shamsidar? kekekekee.. kesian la tv3.. bdk2 kat sini mmg aware je dgn fitnah , caca merba yg umno buat.. dari isu lembu kak Jat yg terlepas masuk kondo, deepak , Kak Mah roti 1 msia, smpai la isu SYABAS sabotaj air kat selangor tu! xda sape nak hasut2 benci kerajaan ok.. umno bn sendiri yg buat masalah kat msia tuh.

tp aku ckp betul la.. bdk2 kat sini tau nak nilai mana yg salah, mana yg betul..
contoh yg senang aku bagi nih.. satu kelab bengap ni. kelab umno luar negara.. haaa.. meh sini aku share sket.. masa tu diorg nak buat satu prgram utk student kt uk ni.. pastu diorg suhla sapa2 yg berminat utk daftar, bagi nama.. pastu apa student2 kt sini ckp.. diorg persoalkn.. "errr bolehke student join politik ni?kelab umno ni.. korang, sapa yg nak join program tu, better korang check dulu dgn sponsor.. nt kena warning ke kena tarik biasiswa ke apa payah.." mcm2 lagi la.. huhu bijak betul bdk2 kat sini pekenakan kelab umno kena cucuk hidung nih. end up, kelab umno tarik balik pendaftaran program tu.. dah tertekan dgn soalan bertubi2 students kat sini bagi.. haa amik kau..
korang jgn tatau.. student kat overseas la ni ramai yg pro PR!

Islam bukan hak eksklusif PAS atau UMNO kerana ia bersifat universal. Setahu aku hanya PAS sahaja sanggup mengkafirkan orang dan membawa fahaman songsang yang bertentangan dengan nilai dan tuntutan agama. Perjuangan PAS sekarang tersasar jauh dari perjuangan asal.

Anon, blajr jd brani dr suma segi.. Kalau xda puak2 cai mcm saudara, takda suasana,takda perbincngan,takda kbenaran akn muncul.Ckup2 lah, byk2 mmbaca,rajin mmbaca,jgn tgok tv byk sgt.kahkah.jgn dgr crita org sgt.Kalo ada masa,tlg bg tahu pmimpin,ajar mcai2 dgn fkta,bkn jd kyboard warrior je.duk brcmpur sikit,duk je brcmpur dlm brlainan party,bkn suruh join pun,duk brcmpur dlm brlainan agama,bcmpur dlm brlainan bngsa.jgn nk ketuanan MELAYU sgt,kalau timbul isu agama,wah,dia mcm number 1 pertahan ISLAM dr azali lg..lebih mlayu sgt dr ISLAM,kpimpinan asal pun bkan melayu.adeh. .aku smpai la bsahabt dgn anak ADUN perak..Ok je..slalu shbt ku kalah dgn fakta..tp dia keluarga yg baik,aku xksah,ayh beliau pun menjaga kwasan dgn baik,aku sokong,dia pun akui,kepmpinan UMNOK yg jd mslh sebenar,mcm2 bpunca dr kpmpinan.cai2 umnok,hirup je la.blajr trima kbenaran.mmg pahit utk dtelan.kehkehkeh.

Islam bukan hak eksklusif PAS atau UMNO kerana ia bersifat universal.>btol la ni saudara ckp.,xda slh pun.. Tp kalau bab mgkafir,fahaman songsang,rmai lg puak2 cai umnok yg buat cmtu. Xpcye,tanya kak ustazah mashitah anda..adeh..

Pas tak ori lagi ! Penoh kepalsuan , penoh kepura puraan , pastika bn 2/3 majoriti .....selamat malam bye bye !!!

Umat islam kat malaysia ni da bepecaah..psl parrty politik yg xleh bwk msk kubo...masing2 tamak kuasa..kemaruk sgt..smpi nama tuhan yg mencipta segala jadian dijual..masih berrbalah...malaysiaku..emm...

Umat islam tak berpecah cuma yg bangang ja masih dalam umno bn..yg cerdik pandai semua dok dlm pr..yg banggang tu dok la dalam umno kena perkuda tu pon sikit jamajoriti umat islam dok dalam pr..kalau masih sokong umno bangang la namanya

assalamualaikum...apa laa yg cai2 umno ni bodo sgt...tu laa byk baca paper utusan ngan berita harian dari baca Al-Quran...byk tgk tv1,2,3 dari baca hadis...byk dgq ckp org politik dari dgq ceramah ulama'...astaghfirullah...ada bukti pas kafirkan org Islam...?!!...ada bukti kalimah Allah dijual oleh pas...?!!...jgn bg bukti dari paper dan tv...tu hangpa yg buat...tanya pada diri ulama' yg hangpa tuduh...pas mintak 1 jam live...utk jawab pertuduhan fitnah tu...hangpa takut...jgn pongpang2 jaa lebih...apa pon xdk...jgn jadi mcm anjing yang asyik menjelir lidah...menyalak jaa lebih...wallahu'alam...jgn lupa bertahajjud mlm ni...insyaAllah...wassalam...

Alaa klu dh cai umnongok memang bodoh nk mampus..layan dieorg baik layan cite doremon lg bagus

Btol tu shbt..kalau trlalu jahil sgt pun pr ni,skurang2 agama lain,prti pkatan lain dpt kenal hruf jawi.blum lg hafal ptongan ayt.. Dr cai2 umnok + mca+mic, yg knon nye umnok mnjdi cth pmmimpin islam,mjaga islam,smpai presiden MCA kutuk hkum islam(asas) dpn muka PM 1M pun,njib buat muka tonggong dia je..hkum islam asas tu..tu bukan jual agama ke cai2??eh.tu bukan jual,tu namanya meniaga..kehkeh.HJ NAJIB,OH HAJI NAJIB.

Mybe akn dtg diats ni.doa utk puak2 ni..slame ini,hanya UMNO yg menegak kan ISLAM.. Alhamdulillah..Maknanya,kat sbah dgn sarawak,kalimah ALLAh dah lama kena juai. Takpalah.. Aku trima kata2 puak ni.sbgai pedoman idup..dh dpolitik kn pulak..kalimah syahadah jd pgangan.prbadi.-c&p-

Pencacai umngok x berani berhujah. Sama jugak dgn ROSJIB. Hidup ROSJIB. lg lama ROSJIB memerintah lg aku suke. Biar ROSJIB curi duit negara ni byk2 lepastu naikkan harga brg dan minyak sesuka hati... Padan muka pencacai.

Apa benda spin lh yg ko nk Ckp ni panglima..mabok ke.

Majlis syura ulamak putuskan kalimah allah hanya untok orang islam, dah tahu untok orang islam tak pa ! Jangan jadi keling ! Cakap berbelit belit. !!!

Dalami apa yg ko komen kat atas tu dulu..tengok diri sendiri dulu baru nk nasihatkan org, pernah tak puak korg mengakui kelemahan pemimpin2 korg!
Yg ko tau mencari kesalahan umno tak abis2, dr sebelum merdeka sampai skrg semua salah umno(padahal ramai pemimpin korg skrg ni pn dulu bersama umno)..kenapa dlm semua hal umno yg salah sebagai contoh isu kalimah ALLAH, aku rasa rakyat lg selesa klu pas tak pyh susah2 nk jd tukang jawab kepada dap ni,sekurang2nya kita taklah bertelagah pasal islam sesama islam, soal rasuah kroni dll bukan soal parti tp soal individu..dlm pr&bn ada benda ni semua!
Bah Kn dlm pengurusan masjid pn tak mustahil berlaku.
Alangkah murninya teguhnya islam itu klu kita dapat mempertahankan islam bersama2 tanpa mengira soal parti.

Kalau kena extend... boleh ikut rakyat mesir buat demo tegakkan hudud versi PAS disana.

Mantap tu SYEIKH..

Kalau kena extend... boleh ikut rakyat mesir buat demo tegakkan hudud versi PAS disana.

Mantap tu SYEIKH..

Keling mcm Deepak.siasatla.ada berani!

Dey,mana brani.byk fakta woo.cait.

Sng je perkiraan. sokong najib,sokong umngok,sokong mic,sokong mca,sokong beeend= usah kata jaga nasib mlayu,lg hancur mlayu dibuatnya,usah kata nasib mlayu,nsib bangsa lain apetah lg..usah kata nsib, nk pelihara islam lebih 50tahun pun,hape yg dpeliharanya.lg rosak islam dgn majlis,function ciptaan umngok..xperlu main isu perkauman,knon bdamping dgn dap,mlayu hncur.pui,Xperlu main isu perkauman kalau dah takda fakta yg bernas.dlu kini slamanya perkauman..

Kalau jual kalimah allah bila mati nanti tanam dekat kubor benggali.....hehehe..kihkihkih

Semak kt jpa dulu wahai si panglima jgn tahu brkokok je bpe ramai yg dpt tajaan, bukn spupu anda saje yg g sane..sengal

Johor, rakyat berbilang bangsa. Setiap sekolah wajib menyanyikn lagu negaraku serta lagu negeri dan lagu sekolah. Di Johor kami lagu kami bermula dgn "Allah peliharankan sultan" jika menjadi perbalahan kalimah Allah, maka perlukah pelajar bukan islam perlu nyanyikan lagu itu, atau mungkin tuka liriknya? Tak pernah dgr plak pelajar kristian nyanyi "Jesus peliharakan sultan" atau lain2. Penggunaan kalimah Allah sudah berleluasa. Yg penting gunakan iman kita untuk menguatkan islam. Bukan Islam itu melayu tp Islam itu agama suci. Allah nama tuhan. Sekian.
- Bowtaq

Try ko citer plak apa sumbang pas selama 60 tahun kat negara ni..tak payah susah2 lh konon nk laksanakan hudud dapat hilangkan berhala buddha siam satu pn jd lh, tak malu ke mengaku negeri serambi mekah tp berhala duduk baring berdiri semua ada kat kelantan..
Besar punyaaa! !!

Bukan hadi awang Ckp hudud tu cuma 0.001% je ke dlm islam, ko je pandai2 Ckp hukum islam asas..buat2 pandai ea Saudara!!
Najib dh dapat haji..abg nuar bila lh lg errk takbirrr!!!!

Puak bngap.. “Katakanlah: "Hai orang-orang kafir, (1) Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. (2) Dan kamu bukan penyembah Rabb yang aku sembah. (3) Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, (4) dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Rabb yang aku sembah. (5) Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku". (6)” (QS. Al Kafirun: 1-6) >nak berhala ke,samy velu nk ltak patong muka ang ke kt btu cve sbesar2 alam.jwpn nye.ada dlm ni. Cai2, ckupla..dlu kni slamanya perkauman.. Cth najis mughalazah ape yer??? Cai.shuh,shuh..

Puak bngap.. “Katakanlah: "Hai orang-orang kafir, (1) Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. (2) Dan kamu bukan penyembah Rabb yang aku sembah. (3) Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, (4) dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Rabb yang aku sembah. (5) Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku". (6)” (QS. Al Kafirun: 1-6) >nak berhala ke,samy velu nk ltak patong muka ang ke kt btu cve sbesar2 alam.jwpn nye.ada dlm ni. Cai2, ckupla..dlu kni slamanya perkauman.. Cth najis mughalazah ape yer??? Cai.shuh,shuh..

Terbaik la panglima.. ! Hujah dgn fakta!

Saudara bebal..dlm islam..ada hukum hudud..manusia dlm dunia ni yg beragama islam,percya dlm Al-QURAN ada fasal hkum hdud..yg jd mslhnya,yg mnjadi terkebil2 pm 1M ang ni, dgn membuat muka tak bersalah,buat muka bahalol,tpksa menelan kata2 presden Mca yg menghina hkum hudud dpan muka HJ NAJIB mughalazah ni.. Cai yg bebal,aku xralat sgt chua keluar knyataan mcmtu,sbb dia kapir.xtahu pasal islam.yg si PM NJIB mughalazah xtgur dia slepas beri ucpan pasal pa.. Walau ada 1000 kaum &agama skalipun dlm satu2 negara, pm mughalazah ni tak sepatotnya keluar knyataan"tidak bleh lakukan hkum hdud dlm negara yg berbilang kaum ni" pg cri video ni cai2.jgn mls!!!! Aku rasa,lebih baik PM tur ni diam,dr keluar knyataan bdoh yg menunjukkan ceteknye ilmu mughalazah beliau..phm tak bhasa pujanga mawar bduri aku ni.. Lg satu ,ayat ang "najib da dpt haji,nuar bila lg"-itu je title yg kau megahkan.. Hadoi.. Usah kata najib, rmai lg jd hajah n haji, tp itu skadar title je cai,dlm diri tu lg pnting,yg dah p haji,blik ada penambah baikan ,alhamdulillah...aku rasa perangai ang lg elok dr najib.ha,ok tak.. Tu aku rasa.tp dgn statement ang bg td,cmfem ang trlalu bdoh dan mls utk mncri ilmu.. Assalamualaikum.

Apeda, silap stadium ni..byk bce utusan sgt. Lg 1 kuat tgok tv. Cri ilmu,cri sumber malas!!

Tajaan??pinjaman???sndri??
Ang berak pun,pkai duit!!

Pru nanti undi lah mana yang dipilih


EmoticonEmoticon