Sekolah rendah jadi bilik gerakan Umno cawangan Ulu Bendul?

GAMBAR ini dikirimkan oleh salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM. Beliau hairan bagaimana papan tanda Umno Cawangan Ulu Bendul boleh dipasang di dalam kawasan pagar salah sebuah sekolah rendah di Ulu Bendul, Kuala Pilah Negeri Sembilan.

Kalau kita lihat selama ini Umno begitu lantang bersuara kononnya menolak politik di sekolah. Tapi di sini jelas bahawa papan tanda Umno cawangan pun diletakkan dalam kawasan sekolah, dalam pagar lagi ini apa cerita?



Inilah taktik "brain wash" yang diamalkan oleh Umno sejak sekian lama di negara ini. Sebab itu masih ramai orang-orang kampung yang tertutup mindanya masih percaya bahawa sekolah, hospital, jalanraya dan sebagainya adalah pemberian, kurniaan Umno dan Barisan Nasional.

Bukan di Negeri Sembilan sahaja perkara ini berlaku, malah banyak lagi tempat-tempat lain yang menggunakan kaedah brainwash seperti ini untuk memperbodohkan rakyat terutama orang-orang kampung yang tidak akses maklumat.

Masih ramai orang kampung yang mindanya masih tertutup tidak tahu bahawa hospital, sekolah, jalanraya dan sebagainya dibina menggunakan duit rakyat. Ini semua adalah tanggung jawab sesebuah kerajaan.

Barisan Nasional dipilih rakyat untuk mentadbir dan mengurus harta rakyat. Jika mereka ditendang pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti maka parti lain pula akan jadi kerajaan dan menguruskan harta rakyat.

ReJaM© "Tolak Umno dan BN, hentikan segala pembodohan! "

Post a Comment

43 Comments

  1. Parti lain lg hancor. Bg kroni je. Jawatan dlm parti pun anak beranak gak pegang.
    Poooraah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg jwtn x slh asalkn amanah bkn mentekedarah ..

      Delete
    2. Macai detected. Haha

      Delete
  2. Lembu raMai kena virus JE....meroyan habis

    ReplyDelete
  3. Belum jadi kerajaan tapi jawatan dalam dah dimilik keluargakan macam PKR dan DAP. Hancur masa depan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi lembu!
      listen, listen, listen...
      mahdey dgn mukriz tu apake mende nyaa?
      ajib gor dgn hishamudin tkde plak eak?
      arwah datuk mohamad rahmat dgn dato jazlan tu sape?
      najib dgn 1st lady Malaysia tu apa cerita plak?

      Delete
    2. Aku sokong. Betul tu.. kita contohi la sharizat NFC, Najib, mahathir, rosmah..soleh je diorg tu. X pernah makan rasuah x pernah fitnah org.. betul x?

      Delete
    3. Sharizat org yg x pernah makan rasuah. Sapa tuduh dia makan rasuah aku lempang muka dia 100x. Jgn main2 dgn aku, aku pekida tau.

      Delete
    4. peduli hape aku...UMNO = PEKIDA = AJAR BDK MELAYU JD SAMSENG...ade hati nk jd belia b'wawasan, pelapis negara...tak payah...takde sape nk angkat budaya jenis nih utk jd pemimpin negara masa akn dtg...:)

      Delete
    5. sokong..klu dh ade p'yokong listen (17x) pn sokong...klu tuduhan siap ade bukti UMNO salah gune kuasa pn sokong...UMNO klh mahkamah pn sokong...harga minyak kete naik lg sokong...harga gula naik pn sokong...harga umah mahalla skrg nih, np eh?...pn sokong....listen! Korang mmg fans UMNO karat habis...bhye tahap kronik...

      Delete
    6. Pekida mcm samseng kg pinang sebatang.blah la.chua soi lek kutuk islam lu diam.

      Delete
    7. Aku x bleh blah dgn ayat kg pinang sebatang teringat aku cite pendekar bujang lapok. Kahkahkah. Samseng taik minyak

      Delete
    8. bro bro kg pinang sebatang ......... pas cawangan kg pinang sebatang... kat mana?

      Delete
    9. Yang gua tahu umno kg pinang sebatang adalah.mungkin kat Johor kot.

      Delete
    10. cantikkkkkk... umno kg pinang sebatang... tapi diorang kata pas cawangan kg pinang sebatang pun ada.... tolong

      Delete
  4. Bro, PKR tu parti anak beranak yang semuanya ada jawatan tinggi dalam parti dari President hingga ke Timbalannya. DAP tak yah cakaplah sebab tak ada orang lain yang boleh ambil tempat Kit Siang , anak dan menantunya. Semuanya aktif dengan politik semasa.
    Parti lain pun ada pertalian keluarga tapi tak sehebat PKR dan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang tahap dewa macai umno ni. Dalam umno pon byk dol. Ko reti baca utusan x?.. Listen listen listen. Rosmah xde ajar ko ke?

      Delete
    2. Den x kiro den totap nk sokong BN yo. Walaupon BN pengkhianat nogaro pon den totap akan sokong BN. Apo ekao nk ckp!!!..

      Delete
    3. Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! Kopalo opah ekao

      Delete
    4. Assalamualaikum wrt.
      to all macais UMNO here...
      listen..Listen...LISTEN!!...animals also have problem...

      puih, utk sume macais UMNO yg komen...
      aku ckap, ak respek kt korng sbb 'hard core' jd fans macais UMNO, karat habis...hu2..:)

      Delete
    5. listem! listen! listen! listen! pas pis pus is stupid cow

      Delete
  5. Aku sokong Rosmah.. rambutnya ikal mayang bak sutera dipuput bayu. Rosmah adalah wanita paling maksom yg terlalu warak dibandingkan dgn pembangkang. Wajah rosmah sungguh memukau penuh dgn keimanan. Rosmah akan memberi syafaatnya kepada kita percayalah. Jgn undi pembangkang. Sokonglah umno. Tanpa umno bumi kita akan ditimpa bencana. Hanya umno yg diterima disyurga. Ayoh kawan2 ku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosjib...macais UMNO konpem join ajakn ko nih...
      Sygnya ko kn rosjib kat rosmah dan najib...
      tima kasih kerna cube m'doktrinkn saluran kami PR....
      knp, rosjib tak sembang puji kemain kt saluran macais UMNO je...
      cmni gayenya nmpk sgt t'desak UMNO yg kategori macais nih...
      ak nasihatkn ko rosjib bykkn m'bace, cube cari p'gertian sebenar maksom, warak, iman...sblm men ckp je, ak nasihatkn tanya ustaz dlu...takut ko ni dh t'slh ckap je, rosak akidah bahaye nnt tau...

      Delete
    2. Rosjib ni elok dipukul kepalanya dgn kayu baru dia ingat dunia. Mengarut x habis2.

      Delete
    3. Bodo betul rosjib ni.tp bila dipikirkan kesian pulak dah ditakdirkan bodo mcm tu nak buat mcm mana. Nasib ko ler rosjib

      Delete
  6. Sokong UMNO...
    Untuk rembat duit negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat mana? ada proposal ke? rembat duit kohilal sikit duit tabung memali sikit..... kita buat ceramah show kat mana2 ke... sekarang kita tgh top... tengah ceramah kita kutip derma .... dana pilihanraya..... amacam kita rembat duit parti syorga kita dulu....

      Delete
    2. rembat duit kohilal memali rasa2nya ok kan... dosa kecil saja kan... ataupun tak ada dosa... duit ceramah lagi la tak ada dosa.. aku mesti join parti ko... rembat je keja aku

      Delete
    3. Aku tak sbr nak tggu duit brim.nak enjoy bro.duit halal.

      Delete
    4. rembat je bro.... yang ni org bagi... duit kohilal memali orang parti kita tak tau...... dah kira halal

      Delete
    5. Komisen Duit tin milo kita beli ubat kuat..jom. .

      Delete
  7. DAH TENTU LER KALU BGITU..KERAJAAN BN YG BUAT SEKOLAH TU BUKAN PR YANG BUAT...NAK HARAP PR WT JAMBAN SBIJIK PON HAMPEH,hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah.. Caii caii.. Sian ko caii kan.. Kah kah kah.. Dah ubn yg jadi kerajaan start 55 thn dulu lg.. Mmg la dorang kena sediakan skolah or spital dr dlu... Klu x ape guna dorang jd kerajaan.. Bangang punya caii ubn ni.. Kah kah kah.. Klu dorang x wat dr dulu mmg ke TONG SAMPAH lame dah ubn ni...

      Duit kerajaan nak skolah tue dari sape??? Ubn keluar duit dia sendir wat skolah ke??? Suh niaga lembu bermodalkan duit rakyat pun kena dia rembat.. Ni nak suh wat skolah pakai duit dia???? Kah kah kah..

      sian kat lue caii.. Mungkin lue dah kena brainwash juga ni.. Kah kah kah.. X pun macaii yg bergaji...

      Delete
    2. CAI PR, JMBAN KT SLANGOR SBIJIK PON PR XLEH BUAT Kehkehkeh

      Delete
    3. BN ok apa.lembu pun ada jamban dlm kondo.

      Delete
    4. lembu pun ada jamban... tahap terbaikkkkkk ni.... aku pun ada bela lembu cap pas pis pus .. ada banyak orang. boleh la aku belajar cara ternak lembu mcm ko. lembu2 aku ni suka pakai baju warna kuning... baru2 ni diorang pergi makan rumput kat stadium merdeka...

      Delete
    5. Pandai juga lembu ko pakai baju.nanti dpt duit brim belikan seluar pulak.

      Delete
    6. lembu aku tak suka pakai seluar.. sebab nanti lepas dia makan rumput dia bagi lembu betina makan ais krim kat condo aku kat bangsar.... ko nak?

      Delete
    7. Nak berak dlm kondo.

      Delete
    8. isap ais kerim lembu jantan dulu... baru berak

      Delete
  8. Nak rembat duit negara konon ! Kau ingat macam rembat bola ke !

    ReplyDelete