Thursday

Sudah tidak laku, Utusan Malaysia diedar secara percuma di Kedah


JUALAN akhbar Utusan Malaysia milik Umno semakin hari semakin merudum. Semua gara-gara kredibilitinya hancur teruk selepas berulang kali kalah saman di mahkamah kerana memfitnah. Siapa nak baca akhbar tiada kredibiliti betul tak?

Oleh itu pelbagai cara dilakukan untuk cuba menyelamatkan syarikat akhbar milik Umno itu daripada terus kerugian. Antaranya dengan mewajibkan akhbar ini diedarkan di sekolah-sekolah dan jabatan kerajaan.

Lebih lucu, difahamkan barangkali untuk terus menyokong "survival" Utusan Malaysia, ada juga pimpinan Umno yang terpaksa membeli Utusan Malaysia dengan kuantiti yang banyak untuk diedarkan kepada orang ramai.



Salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM memaklumkan berlaku pengedaran Utusan Malaysia di Kedah secara percuma termasuk di kolej-kolej kediaman pelajar di Universiti Utara Malaysia, UUM.

Dalam kes ini menurut pengirim, beliau menerima akhbar Utusan Malaysia secara percuma yang ditaja oleh Pemimpin Umno Kedah yang juga merupakan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Paduka Ahmad Bashah Bin Md Hanipah.



Sendiri punya syarikat akhbar, sendiri cetak, sendiri beli, kemudian sendiri edar secara percuma. Lepas tu kena saman kerana banyak fitnah, sendiri juga yang rugi. Bukan ke ini namanya kerja gila dan bodoh? Kah kah kah...

ReJaM© "Tutup sajalah syarikat Utusan Malaysia ni, buat rugi Umno je...  "

38 comments

pengikut si kaki jubur nuar berahim semua dah kecut telo... opsss... nuar ader telo ker???? kikikikik

Ko ni cam xde motif plak. Tanye org. Bapak ko ade telo ke?

Balik2 jubo... Balik2 jubo.... Mmg bodoh puak2 macai ni...

Ini adalah taktik biasa org umnuuu.... Abaikan je..

Orang baca utusan online sekarang.! Seiring dengan teknologi maklumat ! Bukan tak ada orang baca, ada orang yang membacanya ! Dulu utusan melayu, sekarang utusan malaysia., menjadi lidah rasmi orang melayu lebih 70 tahon ! Aku yakin selagi orang melayu ada dibumi malaysia , selagi itu riwayat utusan masih ada, syabas utusan malaysia!

Buek pembungkus nasi lemak tu pun dah kira ok dh tu.

Siakap senohong
Gelama ikan toman
Bercakap bohong
Lama-lama kena saman

Dapat kt aku,kompem aku bako je..ni lah akhbar yg paling xde isi utk dibaca..suma mengarut je..

Kau ni btul sengal ler..bile UTUSAN da kayer dia bg akan byk2 brsdkah..bg ilmu pngthuan free..harakah ada ke,keadilan ada ke roket ada ke smue hampeh mntdrah duit pmbca dgn rekayasa yg jahat.hehehe

Bg budak2 kecik buat layang2 jer......

Pok nik n hadi kalu masuk utusan muka depan dah kira glamer gila 2,hahaha itu blum lg masuk tb rtm n tv3,hehehe

ABU ~ asal bukan UTUSAN. Kedai Mamak pon dah paham..

ABU...Aku Best Umno..

Org bg free aku hambik je... Bleh gak wat bungkus buah kat kebun..

Sabau je le der... Dia nak ngaku pemimpin dia xde telo malu plak.. Maklumla.. Bila ajak debat pun takut... Alih2 debat bukan budaya kita... Apa punya tur la...

Buku kafirkah aku c.n al afghani..pngdar 0122068342

Lidah org melayu kebendanya..
Lidah Syaitan lagi sesuai patutnya
Atau nk lebih sesuai, UTUSEX...

Aku pun baca on line...
Pasai nk dengar hujah pihak sane..
Tp ternyata standardnye rendah sgt...
Putaq belit, penyebar fitnah dan agen pengampu no 1 dlm malaysia...

Nak beli rasanya dah 15 tahun aku x pernah bazirkan duit...
Bijak pandai yg xde kepentingan dlm UMNGOK pun takkan baca surat khabar memperodohkan rakyat...
Depa ingat, rakyat sekarang seperti tahun 70-80an dulu... Boleh dihasut dengan cerita bohong depa...

Helllo, la ni maklumat dihujung jari..
Rakyat juga dah jelik dgn KEBOROKAN dan ROMPAKAN, RASUAH pemimpin2 UMNGOK..

Mari kawan2 sebarkan pd keluarga, saudara mara dan rakan rakan agar mereka sedar Tentang Jijiknya parti melayu yg menipu Orang melayu hidup2 untuk mengenyangkan tembolok mereka..

MENGUNDI UMNO BERMAKNA MEMBIARKAN MEREKA TERUS MEMFARAIDKAN KEKAYAAN NEGARA KPD KRONI ...

JAHANAM UMNGOK JAHANAM BN...
HIDUP PAKATAN RAKYAT...
HIDUP RAKYAT..
ALLAHUAKBAR!!!


Saya dah bertahun2 tak baca utusan kerana byk sangat berita2 fitnah.Tak mcm tahun 70an dn 80an.Hrp siar berita2 yg benar dan tepat.kurangkan berita2 politik.

Vongok ko ni PR

Kau ni mabuk ke. Bodoh mcn lembu.

Kih..kih..org mabuk komen berjela2 kat atas ni tp sempat nk berkempen plak..

umngok...:)

umngok...:)

Org UMNO dah banyak sgt mkn duit haram. Tu yg hati jadi gelap. Apa yg pemimpin diorang buat sume betul. Badigol betul.

Org UMNO dah banyak sgt mkn duit haram. Tu yg hati jadi gelap. Apa yg pemimpin diorang buat sume betul. Badigol betul.

Yg betul no ekor ngan bola je..hahahaha..

Utusan ni kitab suci utk pencacai umno. Tak percaya tanya org umno.

Kau yg bodoh mcm babi.

iklan kerja kosong banyak diiklan di utusan malaysia , mana adik adik yang tunggu keputusan spm itu boleh mintak kerja sambilan , kalau tak ada kerja boleh cuba mintak !

ABU...ABU..ABU..ABU..
Awak Budak Umno???.. patut la pon...
Asal Bangang Umno!
Asal Bengong Umno!
Asal Bodek Umno!
Asal UMNO?
tu lah Umat Melayu Naif Otak nya!
Aku Benci Umno!
Aku Bukan Umno punnnn...
Aku Bebulu Umno
Justru itu maka kita tunjukan solidariti rakyat prihatin yg inginkan perubahan!
Jom kita ramai2 ke Himpunan Kebangkitan Rakyat pd 12hb January 2013 di Stadium Merdeka!
Kita realitikan 1 juta kehadiran utk beri isyarat kpd SPR agr usah jdi kaldai tunggangan umno!!
Umat Melayu Naif Otak nya harap jangan menipu utk menang pd PRU ke 13 nanti!

ni la kalau agama suku politik suku!
kalau kaya dlm pda dia buat kebajikan tpi fitnah org, melindungi plak org salah dgn spin cerita seolah2 org tu tk salah & bagi plak info & foto2 menghairahkn tmbah plak gosip2 hinga rumah tangg seseorg tu berantakan hidangkan plak promo medel2 modeling2 pkai pakaian buka aurat tokok perasa keputusan nombor2 ramalan, isk isk isk... tu kira munafiq tahap gaban!
kamu tk baca pun HARAKAH tpi tudoh akhbar tkde ilmu... Di sana ada siasah, fikrah, sejarah, fekah, tafsir Hadis, tafsir Al Quran, ada dlm tulisan jawi & ada dlm bahsa ingeris, berita nasional & berita internsional...Apa lgi? yg toada di sana lagha!
Bro..
ABU...
Awak Budak Umno?
ABU...
Aku Bemci Umno!
ABU...
Asal Bengong Umno...
ABU...
Asal Bukan Umno...
ABU....
Ampu Bodek Umno...
ABU...
Asal Bani Umno?
tu lah Umat Melayu Naif Ptak nya...
kesiiaann korang di tipu umno

Kat dlm utussan semua bohong.. Yg betul
Hnya no ekor.. Haha

Macam macam ada

........Dan alamatnya betullll hahaahaaaaa

kahkahkah x bleh blar ar anon7:11
tu pn kalo bleh utusan nk tipu gak tp tkut kene saman lg tu yg x jd nk tipu

pengikut najib antantuya dah gelabah campur takut...sbb bila anwar ajak debat takmau, sbb tu buat kenyataan bodoh siapa yg takde telur nak bdebat...lain kali buat kajian banyak sikit jgn dok jadi bodh sampai ke liang lahad....

Ya allah ya tuhanku aku pohon padamu akan kasihmu pada hambamu.hapuskanlah kebatilan yg melanda negaraku.hapuskanlah manusia manusia berlidah cabang menjual maruah agama sucimu agama islam.hapuskan juga kejahilan yang bersarang dalam hati manusia manusia yang cetek ilmu alidahnya..selamatkanlah negaraku ni dari menjadi medan fitnah.caci.rasuah.ilama jual agama dan segala wabak penyakit.ya allah ya tuhanku kau maha penguasa lagi maha memiliki.segala sifatmubya allah tiada satu bukan hakmu ya allah.maka padamu aku bermohon dan tidak menduakanmu ya allah...jika pemerintahku berada di jalan yg benar.kau selamatkanlah jika pemerontahku berada di jalan yang mungkar kau hukumlah.kpd mereka yg fasik kau tunjukkalan kuasamu. Amin


EmoticonEmoticon