Sudah tidak laku, Utusan Malaysia diedar secara percuma di Kedah

JUALAN akhbar Utusan Malaysia milik Umno semakin hari semakin merudum. Semua gara-gara kredibilitinya hancur teruk selepas berulang kali kalah saman di mahkamah kerana memfitnah. Siapa nak baca akhbar tiada kredibiliti betul tak?

Oleh itu pelbagai cara dilakukan untuk cuba menyelamatkan syarikat akhbar milik Umno itu daripada terus kerugian. Antaranya dengan mewajibkan akhbar ini diedarkan di sekolah-sekolah dan jabatan kerajaan.

Lebih lucu, difahamkan barangkali untuk terus menyokong "survival" Utusan Malaysia, ada juga pimpinan Umno yang terpaksa membeli Utusan Malaysia dengan kuantiti yang banyak untuk diedarkan kepada orang ramai.



Salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM memaklumkan berlaku pengedaran Utusan Malaysia di Kedah secara percuma termasuk di kolej-kolej kediaman pelajar di Universiti Utara Malaysia, UUM.

Dalam kes ini menurut pengirim, beliau menerima akhbar Utusan Malaysia secara percuma yang ditaja oleh Pemimpin Umno Kedah yang juga merupakan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Paduka Ahmad Bashah Bin Md Hanipah.



Sendiri punya syarikat akhbar, sendiri cetak, sendiri beli, kemudian sendiri edar secara percuma. Lepas tu kena saman kerana banyak fitnah, sendiri juga yang rugi. Bukan ke ini namanya kerja gila dan bodoh? Kah kah kah...

ReJaM© "Tutup sajalah syarikat Utusan Malaysia ni, buat rugi Umno je...  "

Post a Comment

38 Comments

  1. pengikut si kaki jubur nuar berahim semua dah kecut telo... opsss... nuar ader telo ker???? kikikikik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABU...ABU..ABU..ABU..
      Awak Budak Umno???.. patut la pon...
      Asal Bangang Umno!
      Asal Bengong Umno!
      Asal Bodek Umno!
      Asal UMNO?
      tu lah Umat Melayu Naif Otak nya!
      Aku Benci Umno!
      Aku Bukan Umno punnnn...
      Aku Bebulu Umno
      Justru itu maka kita tunjukan solidariti rakyat prihatin yg inginkan perubahan!
      Jom kita ramai2 ke Himpunan Kebangkitan Rakyat pd 12hb January 2013 di Stadium Merdeka!
      Kita realitikan 1 juta kehadiran utk beri isyarat kpd SPR agr usah jdi kaldai tunggangan umno!!
      Umat Melayu Naif Otak nya harap jangan menipu utk menang pd PRU ke 13 nanti!

      Delete
    2. pengikut najib antantuya dah gelabah campur takut...sbb bila anwar ajak debat takmau, sbb tu buat kenyataan bodoh siapa yg takde telur nak bdebat...lain kali buat kajian banyak sikit jgn dok jadi bodh sampai ke liang lahad....

      Delete
  2. Ko ni cam xde motif plak. Tanye org. Bapak ko ade telo ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabau je le der... Dia nak ngaku pemimpin dia xde telo malu plak.. Maklumla.. Bila ajak debat pun takut... Alih2 debat bukan budaya kita... Apa punya tur la...

      Delete
  3. Balik2 jubo... Balik2 jubo.... Mmg bodoh puak2 macai ni...

    ReplyDelete
  4. Ini adalah taktik biasa org umnuuu.... Abaikan je..

    ReplyDelete
  5. Orang baca utusan online sekarang.! Seiring dengan teknologi maklumat ! Bukan tak ada orang baca, ada orang yang membacanya ! Dulu utusan melayu, sekarang utusan malaysia., menjadi lidah rasmi orang melayu lebih 70 tahon ! Aku yakin selagi orang melayu ada dibumi malaysia , selagi itu riwayat utusan masih ada, syabas utusan malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org bg free aku hambik je... Bleh gak wat bungkus buah kat kebun..

      Delete
    2. Lidah org melayu kebendanya..
      Lidah Syaitan lagi sesuai patutnya
      Atau nk lebih sesuai, UTUSEX...

      Aku pun baca on line...
      Pasai nk dengar hujah pihak sane..
      Tp ternyata standardnye rendah sgt...
      Putaq belit, penyebar fitnah dan agen pengampu no 1 dlm malaysia...

      Nak beli rasanya dah 15 tahun aku x pernah bazirkan duit...
      Bijak pandai yg xde kepentingan dlm UMNGOK pun takkan baca surat khabar memperodohkan rakyat...
      Depa ingat, rakyat sekarang seperti tahun 70-80an dulu... Boleh dihasut dengan cerita bohong depa...

      Helllo, la ni maklumat dihujung jari..
      Rakyat juga dah jelik dgn KEBOROKAN dan ROMPAKAN, RASUAH pemimpin2 UMNGOK..

      Mari kawan2 sebarkan pd keluarga, saudara mara dan rakan rakan agar mereka sedar Tentang Jijiknya parti melayu yg menipu Orang melayu hidup2 untuk mengenyangkan tembolok mereka..

      MENGUNDI UMNO BERMAKNA MEMBIARKAN MEREKA TERUS MEMFARAIDKAN KEKAYAAN NEGARA KPD KRONI ...

      JAHANAM UMNGOK JAHANAM BN...
      HIDUP PAKATAN RAKYAT...
      HIDUP RAKYAT..
      ALLAHUAKBAR!!!


      Delete
    3. Vongok ko ni PR

      Delete
    4. Kih..kih..org mabuk komen berjela2 kat atas ni tp sempat nk berkempen plak..

      Delete
    5. umngok...:)

      Delete
  6. Buek pembungkus nasi lemak tu pun dah kira ok dh tu.

    ReplyDelete
  7. Siakap senohong
    Gelama ikan toman
    Bercakap bohong
    Lama-lama kena saman

    ReplyDelete
  8. Dapat kt aku,kompem aku bako je..ni lah akhbar yg paling xde isi utk dibaca..suma mengarut je..

    ReplyDelete
  9. Kau ni btul sengal ler..bile UTUSAN da kayer dia bg akan byk2 brsdkah..bg ilmu pngthuan free..harakah ada ke,keadilan ada ke roket ada ke smue hampeh mntdrah duit pmbca dgn rekayasa yg jahat.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni la kalau agama suku politik suku!
      kalau kaya dlm pda dia buat kebajikan tpi fitnah org, melindungi plak org salah dgn spin cerita seolah2 org tu tk salah & bagi plak info & foto2 menghairahkn tmbah plak gosip2 hinga rumah tangg seseorg tu berantakan hidangkan plak promo medel2 modeling2 pkai pakaian buka aurat tokok perasa keputusan nombor2 ramalan, isk isk isk... tu kira munafiq tahap gaban!
      kamu tk baca pun HARAKAH tpi tudoh akhbar tkde ilmu... Di sana ada siasah, fikrah, sejarah, fekah, tafsir Hadis, tafsir Al Quran, ada dlm tulisan jawi & ada dlm bahsa ingeris, berita nasional & berita internsional...Apa lgi? yg toada di sana lagha!
      Bro..
      ABU...
      Awak Budak Umno?
      ABU...
      Aku Bemci Umno!
      ABU...
      Asal Bengong Umno...
      ABU...
      Asal Bukan Umno...
      ABU....
      Ampu Bodek Umno...
      ABU...
      Asal Bani Umno?
      tu lah Umat Melayu Naif Ptak nya...
      kesiiaann korang di tipu umno

      Delete
  10. Bg budak2 kecik buat layang2 jer......

    ReplyDelete
  11. Pok nik n hadi kalu masuk utusan muka depan dah kira glamer gila 2,hahaha itu blum lg masuk tb rtm n tv3,hehehe

    ReplyDelete
  12. ABU ~ asal bukan UTUSAN. Kedai Mamak pon dah paham..

    ReplyDelete
  13. ABU...Aku Best Umno..

    ReplyDelete
  14. Buku kafirkah aku c.n al afghani..pngdar 0122068342

    ReplyDelete
  15. Saya dah bertahun2 tak baca utusan kerana byk sangat berita2 fitnah.Tak mcm tahun 70an dn 80an.Hrp siar berita2 yg benar dan tepat.kurangkan berita2 politik.

    ReplyDelete
  16. Kau ni mabuk ke. Bodoh mcn lembu.

    ReplyDelete
  17. Org UMNO dah banyak sgt mkn duit haram. Tu yg hati jadi gelap. Apa yg pemimpin diorang buat sume betul. Badigol betul.

    ReplyDelete
  18. Org UMNO dah banyak sgt mkn duit haram. Tu yg hati jadi gelap. Apa yg pemimpin diorang buat sume betul. Badigol betul.

    ReplyDelete
  19. Yg betul no ekor ngan bola je..hahahaha..

    ReplyDelete
  20. Utusan ni kitab suci utk pencacai umno. Tak percaya tanya org umno.

    ReplyDelete
  21. iklan kerja kosong banyak diiklan di utusan malaysia , mana adik adik yang tunggu keputusan spm itu boleh mintak kerja sambilan , kalau tak ada kerja boleh cuba mintak !

    ReplyDelete
  22. Kat dlm utussan semua bohong.. Yg betul
    Hnya no ekor.. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ........Dan alamatnya betullll hahaahaaaaa

      Delete
  23. Macam macam ada

    ReplyDelete
  24. kahkahkah x bleh blar ar anon7:11
    tu pn kalo bleh utusan nk tipu gak tp tkut kene saman lg tu yg x jd nk tipu

    ReplyDelete
  25. Ya allah ya tuhanku aku pohon padamu akan kasihmu pada hambamu.hapuskanlah kebatilan yg melanda negaraku.hapuskanlah manusia manusia berlidah cabang menjual maruah agama sucimu agama islam.hapuskan juga kejahilan yang bersarang dalam hati manusia manusia yang cetek ilmu alidahnya..selamatkanlah negaraku ni dari menjadi medan fitnah.caci.rasuah.ilama jual agama dan segala wabak penyakit.ya allah ya tuhanku kau maha penguasa lagi maha memiliki.segala sifatmubya allah tiada satu bukan hakmu ya allah.maka padamu aku bermohon dan tidak menduakanmu ya allah...jika pemerintahku berada di jalan yg benar.kau selamatkanlah jika pemerontahku berada di jalan yang mungkar kau hukumlah.kpd mereka yg fasik kau tunjukkalan kuasamu. Amin

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda