Friday

Video orang ramai terbalikkan dan bakar kenderaan JPJ


SEBUAH kenderaan penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) diterbalikkan dan dibakar oleh orang ramai yang marah selepas kemalangan teruk yang membabitkan 10 kenderaan di Ayer Tawar, Perak petang tadi.




Kemalangan itu berlaku petang ini selepas sesi persekolah di Jalan Beruas-Ayer Tawar, yang melibatkan kenderaan penguatkuasa pacuan empat roda JPJ , dua bas sekolah, dua lori, sebuah motosikal dan empat buah kereta.

Seorang saksi telah memuat naik ke Facebook video selama lapan minit yang menunjukkan sekumpulan orang ramai marah dan menjerit serta membaling objek ke arah kenderaan pacuan empat roda itu.

Mereka kemudiannya menterbalikkan kenderaan itu sebelum dua anggota polis trafik tiba dan cuba untuk menghalang mereka.

Bagaimanapun, anggota polis trafik tersebut gagal untuk meredakan kemarahan orang ramai dan mereka bertindak memecahkan tingkap kenderaan, itu diiringi oleh teriakan marah "bakar!"

Selepas satu objek dibaling ke arah kenderaan pacuan empat roda yang terbalik itu, ia terbakar, memaksa orang ramai berundur.

Tidak lama kemudian, beberapa anggota bomba datang dan memadamkan api.

Saksi-saksi mendakwa kemalangan itu disebabkan oleh kereta peronda JPJ yang cuba memintas sebuah lori, tetapi ia dinafikan oleh Ahmad, yang berkata kereta peronda itu telah dilanggar oleh lori.

Beberapa jam selepas kejadian itu, sekurang-kurangnya tiga video dimuat naik di Facebook dan puluhan gambar dan komen tersebar di Internet. Orang ramai kelihatan mengambil gambar dan video dengan telefon bimbit mereka.


Cuba bayangkan kalau kejadian ni jadi esok. Bagaimana agaknya media arus perdana akan putar belitkan berita untuk kaitkan dengan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat?


ReJaM© "Kambeng mengamuk pun bersebab apatah lagi manusia... "

Peringatan Penting!

Jangan lupa Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 esok di Stadium Merdeka. Orang ramai dari seluruh pelusuk tanah air sudah mula memasukki Kuala Lumpur sejak petang tadi. Bapak Segala perhimpunan, bapak segala bantahan!

40 comments

siapa ahmad?

Puok bodo blake..org perak bodo blake..

tiba tiba Ahmad

Aku dengor dah dibatalkan.

budaya PR.... seronok bila rakyat buat mcam ni...

Ko ni bangga tak bertempat atau nak hasut orang dengan kenyataan ko berkenaan kenderaan JPJ diterbalikkan.
Ada ko kisah apa yang berlaku kepada mereka yang terlibat dgn kemalangan tu atau ko suka tengok tindakan liar orangramai???

Hasil didikan pakatan , kita tengok himpunan itu nanti , mesti ada benda yang terbalik , aku ada kl sekarang ni , nak tengok telatah puak puak tu nanti !

Ya ..la tebalik BN lerr.

Cakap tu biar berlapik sikit.jgn d sebabkan owg lain bt salah owg xbersalah dapat bau.

Yg suke terbalikan kete tu provok dr bn ler,ko sniri pn tawu.

Dalam malaysia ada 2 juta orang nama ahmad ! Ahmad mana satu ?

Wkakakak... Metro kata ni kerja tonto... Mcm lawak pun ada..

http://www.hmetro.com.my/articles/Tontomengganas/Article/

Spin jgn x spin metro.. Aku nak tgk utusan plak.. Ntah ape la plak dia nak spin...

Himpunan rakyat gagal capai matlamat 1 juta orang ! Apa yang saya perhatikan dalam anggaran 25,000 orang sahaja setelah dicampor bayang bayang cuma 50,000 ! , mat sabu tentu sakit jiwa punya , tak ada apa apa yang menarik yang saya lihat , cuma isu kitar semula sahaja !

Awak tak hadir dalam perhimpunan tu jgn byk ckp.. Lebih baik awak tanya pada yg menghadiri perhimpunan kl112.. itu cara sebenar nak mencari kebenaran.. baru tengok gambar dari sumber yg diketahui dah percaya 100%

25000 k je... Wakakakka... Mesti blaja kira dgn rais yatim nie.. Wakakakakak...

Kalau nak kiraan yg betul pi suruh dap kira.

Aku dah suroh anak buah dap kira , selepas hasil pengiraan yang dibuat jumlah kehadiran keperhimpunan rakyat hanya 25,000 orang sahaja , kalau tak percaya cuba tanya lim guan eng bapak kamu itu !

HKR konon..fuyyo..takutnya..1 juta tu..piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirah. sembang..promosi bkn main lg..yg ramainya puak2 PAS ja..maklumlah..PARTI ANJING SURUHAN ..suruhan sapa???daPIGS &PARTI KENCING RAKYAT..kah kah kah kah kah kah kah kah..pinjam cr ketawa bodoh tukar tiub:-)..mlm ni tukar tiub & mat sabun tido x lena sbb kena marah dgn al juburi krn x capai sasaran 1 juta..kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Woi mangkok hayun kalau hang jemput orang makan kenduri takkan hang expect semua orang mai...1 juta tu hanya sasaran, kalau dah melimpah sampai luar stadium kira himpunan yg berjaya lah tu...awat bongok wal bengong sangat hangpa nie...

Putra Bertam

Mangkuk bodo bertingkat.Apesal letak sasaran
sampai 1 juta.
Letak sasaran 50k sudahlah.Org bukan x tau
kapasiti stad merdeka tu.Sekarang sapa yg malu.btw lu jgn sedih. Berita tv3 yg lu org benci
tu sudah kasi up 45k woooh!!!!

tak ada maknanya perhimpunan itu , lebih baik bawak anak bini makan dekat mc donald , cukop lah semalam kita orang pergi , bn tetap dihati .

Xda telur.ni bkan masalah org PR KE UMNGOK. Ni perbuatan manusia yg ada perasaan!LEMBU MCM KO PUN AKAN MARAH,KALAU sang RIMAU DUK BAHAM kwn2 seLEMBU kau..kahkah.paham x ni. Owh.lembu.kahkah.

anon Xda telur..perhmpunan ok je..pulis xprovok,cai umngok xprovok,smua aman beb..siap slm dgn puulis,ckp kt depa trima ksh,senyum2 kambeng pulis,siap jaga jln,lynan tiptop,punya brlainan pulis kali ni dgn hmpunan yg lpas2.dlm perasaan depa,menyesal jd barua umngok dlu,Elok je pr buat hmpunan..manusia tetap manusia,org buat baik,dbalas baik..Takpa,wa trima keadaan lu cai2 yg xleh trima knyataan..biasalah.. Wa nk tgok, cai2 umngok ni nk kutip point ape plak.

Btol tu.hasil risikan.puak2 ni slalu kehadapan,buat provok..ada tnda gelang,geng bju brlesen jgk.-sumber bju brlesen gk.. Biasa dah. Kehkehkeh.

Yg lu g layan cai xda telur kt ats ni wt apa.. Puak ni xbrani nk hmpun pun.. puak depa Bg beras pun xdtg,ni nk hmpun idup n mati.cai2 ni dlm tenet je brani..lu mcm xknal je cai umngok ni..kita tgok je tv3 suku tu..sumber yg tepat,padat,kahkahkah.

Anon xda tlur.lu pun melalak sni jd anon xda telur.. Lu duk umah,diam2,main telur lu,smbil tgok muka rosmah kt tv3 suku..ok.. Kahkah.. Cai umngok ni,bkan masalah dia nk tahu cpai ke tak cpai, msalahnye cai umngok kt atas ni xbleh trima knyataan,sbb dia tahu xkn seramai ni UMngok bleh berhimpum.kahkahkah. Tak bg beras pun,leh brhmpun..kahkah.smua kaum sama rmai, kang bila ckp gini,dia xpcye.. Kahkah.tkpa,pmimpin depa da ajar main perkauman,lyn kan aje.. Tp 1malaysia. Cai umngok ngn pmimpin umngok ,dua2 pning.kahkahkah.

Ni lagi 1 anon xda telur.. Byk mkn kari mamak,24jam tgok tv3suku. Kahkah. Mls lyn..org mcmni,duk uma,main telur je,bukak intenet,kpala brdngung.. Kahkahkah.sian aku tgok cai2 umngok ni. Dahla,aku nk tgok tv3 suku jap.kehkehkeh.

Dari mkn mcD Support pluru,baik lu mkn RR1M(ROTI ROSMAH 1M)kahkahkah.

Hasil didikan penganut pas , seperti diatas !

Matsaleh kt luar negeri pun boikot mcD.LU Ni plak,kata wa yg slh..ish2,ni la mslh.xdpt trima kbenaran.

Ciri ciri khawarij diatas , saya bagi contoh !!!

Ustak mekdee pun makan mcd.ko plak pepandai
x bagi org makan.toksah le ko nak keji rosmah
tu,roti tu pun bukan utk ko dan anak bini ko.
Roti tu utk rumah kebajikan.Korang punya
muslimati ada inisiatif nak buat benda camtu?
Poorahhhh!!

mesti ko suke mlancap tgk gmbar rosmah kan? haha..

Betul2 mmg cuma 25k org je...tak yah tanya lim guan eng pun tak pe...lu punya testimoni dah perfect dah... Hahaha... Tak dpt sambutan... Tapi... Presiden UMNO lu punya majlis kat TESCO semenyih, dah up kow2 pun baru 15k je... Tu kalau nak buat perangai mcm budak2 la, main compare figures je...

Muslimat kitorang tak de masa wat kijo bodoh gitu.muslimat kitorang bagi roti berkualiti dan berjenama mcm gardenia.bukan roti rosmah 1 malaysia (RR1M) yg dijual di KR1M (Kedai rosmah 1 malaysia).ROTI NAJIB SATU.TELUR WONNE

Ckuplah.. Kita bg crdit skit kt rosmah. Bgusla dia nk mmbntu buat kebajikan. Alhamdulillah. Tp bab songlap duit,bli brg juta2,brmewah2,kak mah jgn la buat lg.pliz kak mah.xmo nakal2,nnt duk dlm sangkar.. Kak mah simpan duit dr zman skolah kan bli cincin juta2.,bgus. Menabung bagus..jgn merembat.!!!

sillp tu anon.2000 jek kalu dikire btol2.kurang sket jek dr yg berimpun kat perhimpunan.rosmah tuh.isk

Bro mmg ramaiiiiii gilerrrre I ada masa tu menitis jap airmata tgk xkira agma wrna kulit kumpul reramaiAllahuakbar

Asal ada orang pakatan ngok di panggil beri keterangan oleh polis...sebab dia dalang semua benda yang terjadi..memang setan betul puak puak..pr bull nie...aku dah bersyukur dok negara yang aman nie...

Biasalah puak2 PR dah sebati dengan rusuhan & keganasan


EmoticonEmoticon