Monday

Jingga 13 desak Polis siasat akuan bersumpah pertama Balasubramaniam


KEPULANGAN Penyiasat Persendirian P.Balasubaramaniam semalam 24 Februari 2013 setelah sekian lama berada di luar negara sangat dialu-alukan dan merupakan saat terbaik sebelum rakyat berdepan dengan PRU 13 yang sehingga sekarang masih belum diumumkan.

Sewaktu di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) , P.balasubaramaniam telah membuat penegasan sambil menjunjung kitab Hindu Bhagavad Gita dan menegaskan bahawa Akuan Bersumpah Pertama bertarikh Julai 2008 yang mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu adalah pengakuan sebenar dan menafikan Akuan Sumpah Ke 2.

Pada 7 Julai 2008 , saya ( Fariz Musa ) sewaktu itu sebagai Timbalan Ketua AMK Malaysia dan merangkap Ketua AMK Negeri Terengganu telah membuat laporan polis di IPD Kuala Terengganu agar satu tindakan serius diambil membuat siasatan terhadap Akuan Bersumpah Pertama Penyiasat Persendirian P.Balasubramaniam . Malah Tan Sri Ismail Omar ketika itu selaku Timbalan Ketua Polis Negara mengatakan polis akan menjalankan siasatan terhadap dua akuan bersumpah yang dibuat oleh P.Balasubramaniam. Tetapi sehingga kini di manakah hasil siasatan yang telah dibuat oleh pihak polis?

Pengakuan P.balasubramaniam semalam yang menyatakan Akuan Bersumpah Pertama adalah benar serta menafikan Akuan Bersumpah Ke 2 perlu dipandang serius oleh pihak polis serta satu tindakan siasatan dan pendakwaan perlu dilakukan terhadap Datuk Seri Najib Razak yang terlibat dalam skandal pembunuhan Altantuya Shariibuu yang turut melibatkan Bekas Penganalisis Politik Razak Baginda serta turut mengheret penglibatan Datin Seri Rosmah Mansor.

JINGGA 13 mengesa agar pihak polis tidak bersikap dewi standard dan mengambil tindakan secara serius bagi mengheret penjenayah sebenar ke muka pengadilan.Kepulangan P.Balasubramaniam sudah pasti akan membantu siasatan skandal pembunuhan tersebut .

Muafakat*Prihatian*Berani

FARIZ MUSA
Ketua Koordinator
JINGGA 13 Malaysia


Sent from my BlackBerry®

115 comments

Meriahkan lagi politik malaysia , dah balik malaysia dah , kenapa lari dekat luar negara , kenapa tak lari dekat kedutaan turki ...kihkihkih

lalang ditiup angin !

Menifesto pakatan rakyat untok pru 13 , tak logik langsong , nak tipu nenek saya lagi ke ? menifesto lama nak tunai pun pahit , suroh anwar jadi sami tol , baru dapat free ...piraaaaahhh !!!!!!

Deyyy...yena Deyyyy...
Pembelit mintak tolong dgn kaki belit nk PRU la katakan!!!

BALIK TU SEBAB NAK TOPUP DUIT LER TU.......ORANG SENANG KENA BELI NO BUKAN BOLEH PERCAYA.......TOKSAHKAN LEMBU....AKU NAK SURUH JAGO BULUH HIDUNG AKU YANG GUGUR KAT MEJA MAKAN TU PUN AKU TAK PERCAYA.......

balasubramaniam dengan anwar sama juga , tapi tak serupa ! spin lah enkau sepuas puasnya , dah itu hidangan hidupnya !

Menifesto pakatan rakyat dah keluar , mengapa tiada senarai negara islam ? apa sudah jadi ? jangan kami beralih angin ! anarkin sila jawab ?

Nk cete psl bala ke manifesto?choose topic..

Kat dalam tu ade 3 progrm memperkukuhkan kedudukan dan martabat islam 1.menghayati islam sebagai agama persekutuan 2.bantuan tambahan rm 300 bg setiap murid setiap tahun kepada 1854 sekolah agama rakyat.3.mereformasi institusi islam dan keagamaan..then kaitan negara islam dan negara berkebajikan mengikut maqasid syariah..ada byk definasi tapi yg paling hampir-matlamat matlamat yang ingin dicapai oleh syariat demi kepentingan umat manusia..lam hal ni die tak khaskan utk umat islam sahaja tapi umat manusia(muslim n non muslim)so...kalau nko tgk manifesto tu hampir keseluruhanya adalah program yang memberi manfaat kepada rakyat(muslim n non muslim).tinggal lagi adakah ia mengikut syariat..so lam tempoh yg sama institusi2islam dan keagamaan cth(jabatan agama islam,institut kefahaman islam,mahkamah syariah,pusat pengajian islam,badan 2dakwah,lembaga zakat dan tabung haji,majlis fatwa,majlis mufti)kene direformasikan dan di perkasakan supaya menepati kehendak islam..barulah konsep maqasid syariah dapat dilaksanakan hampir sepenuhnya..insyaallah..

Then aku tau kenapa manifesto kerajaan tak keluar lagi,kerajaan nak lihat ape yg pr tawarkan baru die rangka supaya lebih hebat dari ape yg pr tawarkan..

ape ade pd name?
malaysia dibawah jajahan UBN, sebuah negara agama rasmi islam..tp rakyat bebas tukar agama..mahkamah masih membenarkn..arak dijual merata tempat..kedai judi/tikam no besepah..rumah urut/spa tanpa pengasingan jantina..kelab separuh bogel (awie) tumbuh bagaikan cendawan..masih menyambut hari valentime..duit zakat diseleweng oleh menteri beragama islam..pembunuh/perogol dipertahankn..rasuah makanan harian bapak anak cucu cicit..penindasan saban tahun umpama ISA masih wujud..TANAH KUBUR ISLAM DIJUAL!!!!!

tanpa perlu bermadah
model terbaik di kelantan
bandingkan dgn johor,pahang,perak,terenggnu

walau kita xmampu menjalankn hukum allah(hudud) sebaiknya kita mampu menolak kemungkaran(maksiat/rasuah)

hebat?
contoh?
aes?
%ptptn?
tanah felda?

tp?

harga gula?minyak masak?petrol?
cmne ngn tol?best x, nk balik raya?
cmne dgn cukai?amacam bonus tahun ni,byk x kne potong?
rokok plak?naik lg ke?
jap2, harga kete cmne eh?proton?toyota?urm nk pakai kete ape eh?
eh, topup hp cmne ek?5% ke?10% ke?50% ke?

urm cmne ni?

boleh ubah ke?

KUASA DI TANGGAN ANDA
(P A K A T A N R A K Y A T)

Ini kalilah...ABU

Mcm nilah puak2ubn...aku xkisahlah ape nkorg nk cakap kt pr amnya@anwar khasnya sbb bg aku walau besar mane silap pr tapi silap bn lagi besar,walau besar mane dosa pr,besar lagi dosa bn,walau hina mane pr hina algi bn...aku xkisah nkorg nk spin ape pun statement ni sebab conclusionnya..1.isu rasuah-najib,kak.ijat,zahid hamidi,ali rustam,musa aman 2.skandal seks-rahim thamby chik,najib,shafie apdal,chua soi lek 3.skandal tanah-pangerang,tanah LTAT,tanah terengganu,tanah adat sabah sarawak,woodlands,tanah ktmb salahguna kuasa-najib,zahid,shafie apdal,musa aman,hishamudin,isa samad,ling liong sik,khir toyo,skandal pembunuhan-altantuya,ibrahim libya,memali khianat melayu-tanah rizab melayu,tanah felda,royalti kelantan,sabah n sarawak, khianat agama-rahim noor,rahim thamby chik,mahathir,najib,muhyiddin,pusat zakat,tabung haji,bersekongkol dengan yahudi-apco,felda,fpg oleochems,dana IMF.minyak felda ke israel cabul kedaulatan negara-bg ic secara haram kpd pendatang asing,bw masuk pasukan kriket israel ke malaysia,bw masuk peninju israel ke malaysia,bw masuk kapal israel berlabuh di malaysia,mnjadi antara rakan dagang terpenting dengan israel,membiarkan hak kedaulatan plau batu putih jatuh ke tgn singapura,menyediakan 'insentif berpakej'kpd singapura agar setuju dgn cdgan jmbatan bengkok, akses media yg berat sebelah,dan byk lagi janji2yg tak ditepati spt,jalanraya,jambatan,hospital.masjid,sekolah,dan mcm lagi yg aku xlarat nak sebut..sebab-bn has ruling this country too much long... So bg aku,sudah mase utk kite berubah pd methodology dan idea baru...betul mcm anon2yg atas cakap,negara mane,pemerintah mane,parti mane yg xde mslh n skandal kt dunia ni...tapi hukum duniawi,pemerintah adalah lebih terkesan kpd segala mcm skandal kerana pemerintah mempunyai akses kpd hampir semua siitem dlm negara baik eksekutif,legislative dan sebagainya..so..ini kalilah kite patut tukar kerajaan...cai2ubn,nko nk maki ke,kutuk ke,ape ke,terpulang..Ini pendirian aku...

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 26 February 2013 at 13:31

LAGU NI KUTUJUKAN KHAS KEPADA YANG AMAT BERHORMAT DATUK NAJIB TUN RAZAK DAN ISTERI.....LAGU INAYAH...NYANYIAN ZAINAL ABIDIN .......BLA BLA BLA......CORRUS.....
"LARILAH LARI DARI....." BALA " DI BUMI...
JANGANLAH KAU DIDUSATKAN...OLEH KESENANGAN.
LARILAH LARI DARI...JALAN DI KEJI.
PERCAYALAH DUNIA INI PASTI....DISUATU HARI...DIAMBIL KEMBALI.......

LAGU NI DAH SURUH LARI...APA LAGI JIB....LARI JE LAH....HEHEHHEHEHE.....DESTINASI...APALAGI...KAZAKHSTAN LERRRRRR.......BIRAS TENGAH TUNGGU TU......HEHHEHEE.....JOM LAYAN LAGU INAYAH...INI LAGU KEGEMARAN SEMBAB SEKARANG NI.....HEHEHEHEHE........JUCTICE FOR ALTHANTUYA........

NUAR BRAHIM sndiri aku x pcaye ni kn plak si bala suundram kaki auta...almtny Pr dtg BALA pru 13 ni kehkehkeh

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 26 February 2013 at 17:58

TIADA PAKSAAN......ADA FAKTA....ITULAH IDZIN MEHKEMEH......ADA BUKITI....ITULAH PENJETUH HUKEMEN......WALAUPUN IMEJ MEHKEMEH MELEYSEA OUT TEH.....PERLU ADA 10%CONFI CONFI KEK MEKE NI......KITE TUNGGUU SEPE YANG SENYUM...SEPE YANG MATA MERAH......

ini kali tukarlahhh.. delete 27 February 2013 at 01:34

Aku sokong anarkin..mmg kali ini kte patut tukar...cai ubn bole banding kn..korg tkt sgt nk tkr knpe ntah..skandal tntng flora ong sapa tahu...

Dalam memberi 'fakta' kononnya..sedar atau tidak terkena batang hidung pemimpin sendiri, ini yg dikatakan meludah kelangit..

Perrrh anarkin kalu berhujah ibarat gunung boleh lebur jadinya..
Dalam hujah ko kat atas ni lh anarkin apa kata ko tapis blk ko ibarat nama2 kat atas tu ko gantikan dgn pemimpin pr ko, agak2 apa jawapan ko utk pertahankan nama2 tersebut..kesimpulan dia klu ko ckp tu fitnah aku pn ckp benda yg sama..
-kalu ko ckp ada fakta aku pn ada (tp sumber masing2)
-kalu ko ckp kenapa tak saman aku pn ckp yg sama.
-ko sebut soi lek aku sebut guan eng/ karpal
-ko sebut IMF aku sebut AWNAR krisis 97
*apa yg ko beri itulah yg aku bg..sama je!!!

Betul tu Didi imej mahkamah out salah satunya kes awnar tak bersalah meliwat ke????

kesian kau sampai ke nenek.....

Bukan maksum...cam aku ckp td,pemerintah lebih terkesan sbb die berada dlm sistem ni terlalu lama...segala penyelewengan majoritinya di monopoli oleh prmerintah,kelebihan utk akses byk aset negara bro...1.aku harap nko bc isu jmbatan bengkok d singapore-jawapan kerajaan malaysia ttg dakwaan mahathir(insentif berpakej). Then tentang IMF-fakta ni dtg skali dgn dokumen dr 1.dari penyata bank negar 2.dari IMF itu sendiri...aku dh bc ttg krisis 97, tentang tuduh menuduh antara anwar dan mahathir,tp bgmana dgn 3 tahun selepas tu(adakah anwar jgk yg luluskan utk kerajaan terima dana tu dr IMF? Then psl hubungan dgn yahudi israel ni pun,fakta ni dtg sekali dgn dokumen..malah dibentangkan lagi di dalam parlimen,byran yg dibuat oleh kerajaan malaysia kpd APCO worldwide...adakah ini pun nko nk tunding anwar??peninju israel yg masuk secara haram ke malaysia melalui thailand then dibenarkan pula beraksi dlm rancangan 'the contender' channel AXN,xkan ni nko nk pejamkan mata bro??sebab tu penyokong pr memandang lekeh lawatan najib ke gaza..pasal hubungan dagang dgn israel,aku harap nko buka youtube then cari pengakuan khairy jamaludin tentang peranan malaysia sbgi rakan dagang dgn israel...adakah nko dan para penyokong bn nk halakan benda ni dan attack anwar kerana sentimen politik semata2..mane perjuangan kite nk tegakkan islam dan membela umat islam yg ditindas....bro..then mende ni aku sedar sewaktu aku jd shpping agen lame dulu...company terima faks akuan terima kargo(lau xsalah aku) tapi letterhead die drpd United Jewish Federation melibatkan minyak felda dan company fpg oleochems d kuantan...so still nko nk sokong??terpulanglah bro..kalau nko mengaku melayu/islam yg mempertahan agama dan kalimah Allah(spt serangan kpd hj hadi n nik aziz xpa ruang bicara bg ulama kite sendiri)serta umat islam di palestin dan serata dunia...maka aku harap nko fikirlah....

bekas isteri papagomo delete 27 February 2013 at 16:25

Metafora itu realiti atau fantasi.....zaman kutty out...zaman zzzz...anuar out....zaman mongol out balik. beheheeehehe.....zaman sembab....entak ada ke dak zaman tu....anon boleh leh tukar tuan dari sekarang.....lalang...kita faham.......

tepuk dada taye hati delete 27 February 2013 at 16:55

Da hati hitam nie..bg nsht,bg fakta pn pekat lg rupenye..stiap party pasty ada maslah..tapi kalo da tahap sampai melampau sapu duet nye,fitnah,berat sblh..sapa bole tahan..harap rakyat bt plhn tpat...

Kesian pulak aku tgk cai ubn ni. Bodo mmg xleh ajo. Nak buat camana layan je la

Steady bro anarkin.. Kesian lu kena layan cai2 umno kan. Makin diajo makin mjadi2 bodo dia org ni. Tembak bg mampos je

Klu brani siasat la dulu.. Sape yg belit sape yg takut terbelit.

Siasat pun xnak... Apa cerr bro? Rileks jgn xpose sgt bodo tu malu kat org wei

Ko mmg bn pun apa cer nak ubah2 angin pulak... Apasal? Malu nak ngaku org umno ke? Parti saka ha ha ha..

dasar pencacai umngok

Bn=bangang no(beno) hik hik

betul betul betul

kebangangan umno yang paling utama adalah membenarkan india jadi melayu dalam parti yakni mamak mamak padukang kaki belit. dari nor yaacop, kakjat, reezal sampailah shaik husin kp penang. di mana melayunya mereka?

-ahli umno melayu sejati yang kecewa-

Tak berani siasat punya.buang kes la tu.percayala selagi BN ada kuasa.

Gua setuju bro.Hujah dgn fakta.mampus la umno kali ni.

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 27 February 2013 at 22:32

Hhhahahahahahahaa..............datu usman awang kata.....MAMAK DAN MALBARI SERAP MELAYU....TAPi DIO SERAP SUNGUH SUNGUH SAMPAI HABIS AIR UNTUK RESEN MELAYU TULEN...APA LAI...MINUM KENCING LE SELAMA 55 TAHUN......HEHEHEHHEE.....HAILAH...HANYA DUA KAUM KAT MALAYSIA NI.....YANG MENINDAS DAN YANG KENA TINDAS....ITU LAH KAUM SEBENAR KAT MALAYSIA...DUA SAJA.KHALAS......

UMNO-United Malays National Organisation.....bertahun2 kite ditipu...sedih...bp kekayaan mahathir?...lebih kaya dr sultan brunei..hasil dari menabung sejak jd pm smpi pencen...rakyat....insaflah orang melayu..

masalahnya... caii2 ubn ni ada kemaluan ke??

United Mamak National Organisation..

Manifesto anda 100% tak boleh dipercayai!. Lemah dan sangat kabur.

Xkisahlah,janji bn tumbang..

Haaaaa..... ini geng2 pr dn pas munafik tapi selalu kata org munafik tapi diri sendiri lagi teruk haaaa. Apa la lu ni anarkin

Bau hanjing umngok lah kt sini

Lu la munafik...konon pertahankan kalimah Allah..tapi bile dibentang fakta jelas,kerajaan BN bersekongkol dgn yahudi zionis,yg bunuh umat palestin...nko bela org yg berpihak pada yahudi zionis tapi lam masa yg sama nko serang ahli2ulama dhanya sekadar politik yg x sama...nko ni manusia jenis ape?melayu bangsat ke?sori lau nko terasa,tapi aku sedih tgk kebodohan cai2umno...

Hudud mana???????

Fakta yang direka sendiri oleh anda dan 100% tak boleh dipercayai.

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 28 February 2013 at 22:46

Ha ah lah...adui...kuat nyer....bau....berdenyut denyut bau eh....eh...ini...anjing kurap ni...kuat makan taik ni.....

Wat ever..lu da ditakdirkan menjadi macai pekak dan buta pada kebnaran...that's it..

Pemimpin BN sebahagiannya teruk tapi polisi kerajaan jelas sehinngga kini.

Pemimpin PR ramai yang teruk dan polisinya kabur dan lebih kepada rhetorik semata mata.

Aku lebih berminat dengan BN selepas PAS hilang taring dan semakin terpesong.

Kenapa ya di dalam manifesto kalian ada diwujudkan suruhanjaya Antimonopoli. Tetapi selama PKR memerintah di Selangor, perlombongan pasir yang bernilai berbillion ringgit hanya diberikan kepada satu syarikat iaitu dari kumpulan semesta sdn.bhd sahaja?.

Hudud manalh anarkinnn????
Org tanya baik2 ni!

Kesian anon 6:38 & 8:44 balaci yg tak tahu bezakan fakta dgn auta..
Mana yg korg katakan hujah dgn fakta tu???
Yg anarkin ckp tu semua teori dia sendiri bukan fakta..klu nk carikan fakta kena rujuk semua sumber bukannya yg berat sebelah je kemudian baru lh dinilai banyak ke arah mana itulah yg di kira fakta...

Berapa kekayaan anwar dgn azmin?
Untung dia tak prnah jadi PM pn harta dh sama sultan brunei..

GIRLFRIEND BARU PAPAGOMO delete 1 March 2013 at 10:27

WEI BAU ANJING UMNO DI MANO MANO.....BAU TUNGKIK.....HANYIR HANYIR DI SIMBAH LEMBAYUNG....KORANG TAK BAU KE.....BETUL KATA DIDI....INI ANJING KURAP YANG MAKAN TAIK NI.......IHHHHH...PENGOTOR NYERRRRRR.....ANJING UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA BERKURAP DAN MAKAN TAIK.......HAHAHAHHAAA

Dalam seluar nik ajis dn hadi.

Heee.... org pas dn pr mmg mcm tu. Ni certa kedai kopi je ni.

Ini yg anarkin nak perjuang kan. Org lain kaya dia tetap jadi anjing yg setia pada tuannya. Wasalamm..... jgn marah haa

Ini didikan dari parti PAS. Pas bukan parti ahli ulama lagi tapi inilah ahli2 pas yg masih bermaharajalela dlm pas. Kasihan PAS.

Kalau nak tahu mana betul.... Jom debat la ubn vs pas. Biar rakyat tgk mana betul... Ni takut.... Tak dok teloq

girlfriend baru papagomo delete 1 March 2013 at 12:37

AKU AHLI USNOLAH TUNGKIK...USNO....YANG UMNO MUSNAHKAN......BANGKIT USNO...MAKAN PASIRLAH KO ANON.......

Cete basi...boringlah macai...org nk fokus GE skang...cete2ni buang mase...suh noh omar keje kuatnskit..nk jd mb kan..rizab selangor banyak tu?.leh la nak joli skan lau menang..boring...

Hudud?pergh...prihatin...bagus2....tggulah..kate suka praktikal,xsuke teori...sabolah....mahkamah syariah da ade kan...sabo,nk cepat suh najib bubar lu...ok?

Ubn..penakut...stkat kokok lam reban sendiri je lah...then anon 7.04..ye ke aku reka?wat everlaaaa...skang tgh fokus utk pru13.. Boring nak jawab soklan macai2ubn...xde faedah pun...

Suh ahli kabinet kerajaan declare harta dulu...tu peraturan jabatan kerajaan...suh die declare dulu...

Pru 13 biarlah bn menang. Pr x boleh. Tidur sebantal mimpi lain2.

Jaga sikit bahasa. Inikah didikan ibubapa kamu keatas kamu. Sedih betul

Bn pun dgr ce mimpi dah berterabur skang nih?nape vell pari tu?

Manifesto. Anarkin kata certa basi haaaa... mmg la basi apa yg dijanji oleh bos2 tu tak pernah dibuat. Apa la anarkin ni. Lu wakil raktlyat kawasan mana heee...

Kome2 ni dok bertekak2 dapat apa?. Suma student kan tak yah dok bertekak2 sgt la. Jiwa org muda, dua2 xnak mengaku betul ke salah ke. Pi la baca buku, kurangkan skit dok pikiar politik2 ni. Budak2 cina suma grad keluar dpt kerja gaji ribu raban. Budak melayu politik xhabis2 keluar xnak koja. Pi baca buku pi. Xyah pikir sgt politik2 ni. Pr ke bn ke dua2 sama jer, dah dpt mencekau deme cekau habis2. Xdpt apa pun hangpa dok bertekak2 camni. Dpt dosa ja pasal dua2 sakit hati. Aduyai. - sekadar nasihat. Nak bertekak jugak lantak kome lah.

Woi org tua. dah tua pi dok masjid la. Tak payah nasihat orang. Negara ni demokrasi so tak salah la nak cakap nak tulis apa pun. Tak payah nasihat orang la. Puiii... Ni mesti macai bn ni. Tak dak modal dah la tu.

Astaga betul apa org ckp org muda la ni mmg dah xda adab x tau nak hormat org. Bg nasihat pon dia kata aku macai. Utk pengetahuan hang aku bkn org bn. Aku xjd ahli mana2 pon. Sekadar singgah baca artikel n komen kome jer. Jgn la fanatik sgt.

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 1 March 2013 at 21:21

Engkau tu tedidik sangat ke....pi masuk blog orang putih gi.......pi komen situ...kalau ko dan aku masih dalam blog milo suam ni....it a fair conversation....jangan soal taraf pendidkan orang kalao coment main safe play.......kesian.....55 tahun minum air kencing.....55 tahun kena kencing tak sesedar........macai macai......mesti macai miskin ni......hahhahaha..cian dia......

Siasat yang pertama yang kedua tak nak siasat ke.. dah lama kantoi.. raja petra dan zulkifli nordin dah pecah lobang mengatakan fitnah didalangi aljobori. Ini keling terbelit lidah korang nak percaya.. kaharrrrrkkktuih..

Anon 8.33.

Kata negara demokrasi. Anon 8.26 tu tak kata pon dia sokong mana2. Cuma dia beri pendapat dia aje. Yang dok serang dia tu kenapa?.

Percaya ke tak tp biar PM jwb atau saman malu.sampai bila?dok tertanya2 betulke cerita si bala dan deepak ni.

Boringggg layan cai umno...iq,eq n sq rendah...xde soul debate ngan lu org...sori cai...

takut nanti bertambah jelas kebodohan mereka dlm memberi hujan... peringkat tertinggi umno dah bagi tau cukup sekali kita diperbodohkan n dimalukan ketika debat dgn aobri tu ari... jgn terima sebarang tawaran debat... 7.04 tu bukan tau pun faktaxtu apa main tulis je tu.. 1st time dpt mengundi biasa la.... baru dpt ic

Anarkin, bukankah manifesto itu adalah satu unsur utama dalam pilihanraya? Jadi bagaimana anda boleh katakan manifesto anda ini basi?.

7.08 jgn risau bro org ubn masih lagi jadi yg terkaya.. kau mesti tak kaya pasal jadi macai baru nak jadi hero ubn dah terlingkup..

PR dah tunai kan semua kat selangor apa lagi yg macai umno ni menyalak...

Anon 10:16pm...xpayahlah nk persoalkan manifesto pr coz nkorg ni macai pemanipulsi cerita...so xpylah,lgpun nk terang panjang pun nkorg iq lemah...sorrry je lah..skang ni fokuskan pd parti bn nko ni...nk tumbg dah...tgk ape jd pd ng yen yen?then salih yaakob...tau cemane kuasa rakyat?so...biar aku bg clear cut kt nko...masy cina n india da x sabar nk tukar pemerintah...tggl lagi segelintir org melayu yg masih ade sentimen bahawa segala yg kerajaan bn beri tu ade nilai sentimental kt hati mereka...ni mitos bg aku n new age generations ok...so,cm aku ckp kt atas td...our main goal ialah tumbangkan bn...by hook or by crook...ok?so cai...simpanlah cete manifesto tu...nko x layak nk ulas...sori..

Tau mane kami ni student?..nko ni indon ke?suka hati kami lah nk bertengkar pasal isu negara kami...sibuk nape? Ini pun salah satu proses matangkan kendiri...then yob...dah2...pegi tido...jgn dok kacau anak2muda buat 'revision'..ok?wslm..

Aku rasa anon 12.07am dan 10.26pm tu orang yang sama. Jika ko rasa dia tu lemah kenapa tidak diterangkan isu yang dia utarakan? Ko hanya jawap isu tu dah basi dan ko alih ke topik nak fokus GE seolah2 manifesto tu bukan pekara penting bagi korang. Betul apa yang dia kata manifesto adalah satu unsur penting dalam pilihanraya. Ko tak jawap apa yang dia tanya. Bermakna pengetahuan ko lagi lemah dari dia. Aku rasa anon tu bijak.

Ye betul tu.. contohi aljuburi ramai yang dah tengok kemaluannya terjuntai2 dalam video.. wahahaha...

Ye memang bongok nak ubah cerita pulak.. menifesto pakatan bukan nya janji yang harus ditunaikan pun.. tak payah dilayan menifesto tu bukan nya janji.. wahaha...

N nko pun org yg same jgk ke?nk terangkan ke?aku da terang kt atas tu secara ringkas,nk detail,pggl jawatankuasa manifesto pr ni bentangkan prospek manifesto die,cemane Sumber kewangan die,makro n mikro economy yg die nk laksanakan..stakat hari2duk kritik lm tv,budk xskolah pun pandai...sbb tu aku ckp,dissolve parliament stats..then br kite cete...lau pr kalah,end of story...ok?

Nko moral buruk..sori to say..stupid pet..

Haaaa.. ber emosi la sangat didi.

Xsuh pun nko layan...manifesto tu kitorg buat sesaje...boring kan mase lapang xde keje...ok?puas hati dah....

Elehh ckp pusing2 org tu mtk fakta tak bg pun..kesian balaci pr ni!

Hudud manalh anarkin? Asyik spin je..

10:23 ko lg untung. .Jd balaci pun mana tahu dpt merasa naik jet g makan angin berdua2an dgn abg non..

Didi tu bukan emosi bro tp mabok tody! Kat sini dia dgn anon 12;37 yg sibok2 bau taik, pada hal masing2 tengah bau bontot satu sama lain..kih..kih..kih..

Nk laksanakan hudud kene sediakan msyarakat ke arah tu,kene didik,bg penerangan n dakwah...bila dah kondusif,baru boleh gubal enakmen..stp pertama,pr kene ubah sistem kerajaan atau baik pulih atau perkasakan... Tapi,kene menang dulu ge ni..so....jgn persendakan niat pas utk tegakkan hudud ni...sebab mende ni hukum allah...harap umat islam semua skali doa...hukum hudud ni allah permudahkan...sebab kite seme ni islam yg bersaudara..

Aku simpati ngan nko...nko tatau ape sebenarnya nko sendiri nak...nko nak fakta tentang ape?

Anon 12:31 nko dapat ke?

Hey! Kenapa Blog kau ni senyap - tak cerita tentang askar-askar Melayu terkorban di Lahad Datu? Kau takut kah? Kau malu kah?

Heheheh.....susah sangat ke nak sebut nama tu.....PAPAGOMO.......hahahahaaa

Firstly...al fatihah kpd anggota yg terkorban then takziah kpd family arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat Allah...
Keduanya....kite ade UAV,kite ade scorpene!then kite ade sistem radar yg boleh detect any movement lingkungan 100km..
Tapi....negara kite bolos....Samada operasi 'pasir pesisir' kite gagal,anggota kita tidur @ ada konspirasi terancang....

yg psti hishamuddin mlut lebar yg bodoh tak tau nak buat keputusan masih nak serah kat wisma putra... mcm mana boleh jadi menteri dlm negeri nak wat cam ne sepupu najid.... lepas tu larang peekara ni disebar kepada public.. hanya dia yg boleh ceritakan..

Moral buruk???? Pemimpin yang mempunyai tabiat sek yang buruk dan masaalah moral yang paling buruk korang nak angkat jadi pemimpin.. akekeke... stupit pig... kahaaarrrrrrrrrrrrkkkkkktuih.....

Ade bukti ke?nko hakim ke?student mane dulu?video tu ke?video vk lingam pun fake...nko pakai law mane?common law ke?

Bukti dah dpn mata mat dedak nk bekap lagi!!! Klu ada telor sgt sumpah laknat laa.. Tu je.. By the way bila nk saman reuters???

Eh ada bg duit la.. Bukan wali terompah bak kata anwar la dah ckp ari tu jgn bg duit pd ayam dan lembu ke??? Kejap cakap lain adoi mmg lidah berbelit la.. Apa kata masukkan dlm manifesto tu dedak percuma utk macai yg suka wat karangan kt blog pro pr.. Mesti happening

Tn.bukan BIRAS. Yang betulnya Bisan.

Sumpah laknat tu ikut cara islam ke?nape x dakwa lam mahkamah syariah?nko tau x sumpah laknat sambil pgg kitab amalan yahudi dan nasrani n dipraktikkan hampir dikesemua mahkamah eropah?nko nk matlamat menghalalkan cara ke?reuters?saman...sabo...ni nk saman utusan n tv3 dulu....betul ke najib bayar journalist luar utk buruk buruk kan anwar..dgr ce ratus ribu usd...nko dpt bape?sikit?sbb bodoh kot...sori...

Kalau nko la kan...macai yg x bacul n ade maruah...ape kate nko taip smula ucapan nik aziz kat bwh ni...tgk sape yg spin...kalau nko x taip n terus bg komen merapu n bodoh..sah sahlah nko ni bodoh,.lelok nko je makan dedak tu...nmpk da akde beza ngan ayam...so ade bran ke..?macaii?ooooo macai?..

Siapa yg menyokong umno memang sial.. bn tak tau mmrintah.. lebih jahat dr iblis

Tulah dia spin pulak amalan yahudi.. Xde telur cakap jelah.. Kenapa hantar sam ketot buat kecoh kat masjid masa eskay wat sumpah??

Mana bukti najib byar journalist?? Cite je ke? Anwar ada bukti kerajaan korup bagai dlm beg james bond dia tunjuk ni dah 2013 xde apa pon!!! Sbb aku x sebulu ngan ko ckp aku bodoh!! Pls laa xde bayaran utk aku pon cuma nk brtikam lidah sket je ngan ko & aku x gelar pon bodoh lagi

Pasal isu saman reuters tu ok aku sabo dl tp klu xde jgk nanti aku hambat ko blk ngan isu ni.. Tq

Anon 4:53..lau nko terasa aku minta maaf kerana lam ni terlalu ramai yg attack aku guna nick anon..so aku cam fobia skets..hahaha..sori..Pasal jounalist tu nko boleh buka webpage name die buzzfeed...then pasal amalan angkat smpah ni aku dah tegaskan dulu,mende ni nko kene rujuk ulama dan ahli2agama...bukan boleh pakat2setju n ikut je kaedah mcmtu...dakwa la lam mahkamah syariah..ape yg susah nye??dah nk buat cara islam buat la betul2....ni main rojak jer?nko xrasa janggal ke?ikhlaa la aku nk dgr ape pendapat nko.?

These watches are designed to be loud and attractive. With
time ticking by in the competitive fashion marketplace,
Skagen watches will continue to grow leaps and bounds over the competition while remaining true to their
high standards of quality and luxury. Dress watches are kept small, sleek and delicate to better
emphasize the length of your arm and to compliment delicate dress styles and fabrics.


Feel free to surf to my web-site; vlogmyride.com


EmoticonEmoticon