Saturday

Kerajaan bertanggung jawab, jangan gadai kedaulatan wilayah negara


SETINGGI-TINGGI ucapan penghargaan dan tahniah buat seluruh pasukan keselamatan yang berani dan penuh dedikasi mempertahankan negara. Salut buat mereka!
 
Manakala itu, dua anggota keselamatan negara telah disahkan terkorban akibat pertempuran di Lahad Datu. Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando gugur tatkala mempertahankan wilayah negara yang telah hampir dua minggu dicerobohi sekumpulan bersenjata berasal dari Sulu di Selatan Filipina.
 
Saya berhasrat merakamkan ucapan takziah buat keluarga Allahyarham Inspektor Zulkifli Mamat dan Allahyarham Sarjan Sabaruddin. Moga ruh pahlawan negara tersebut dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama mereka yang soleh.
 
Walaubagaimanapun, insiden ini memunculkan persoalan besar berkaitan keselamatan wilayah negara. Sementara keyakinan kita dengan kebolehan serta kecekapan anggota keselamatan negara tidak pernah goyah sama sekali, adalah amat dikesali, pencerobohan yang berlaku lebih dua minggu ini seolah-olah tidak dipandang serius oleh Menteri Dalam Negeri, Menteri Pertahanan dan YAB Perdana Menteri.
 
Adalah tidak masuk akal pencerobohan wilayah di Lahad Datu oleh sekumpulan bersenjata ini berlarutan selama hampir dua minggu. Kenapa YAB Perdana Menteri, Menteri Pertahanan dan Menteri Dalam Negeri tidak mengambil tindakan tegas mempertahankan kedaulatan negara ?
 
Justeru kita menggesa YAB Perdana Menteri, Menteri Dalam Negeri dan Menteri Pertahanan bertanggungjawab dan memberi penjelasan yang terperinci kepada rakyat Malaysia tentang bagaimana wilayah negara boleh sewenang-wenangnya dicerobohi serta kenapa hampir dua minggu penceroboh bertapak di Lahad Datu. Pimpinan negara perlu sedar kedaulatan wilayah negara tidak boleh sama sekali dikompromi.
 
Mohamed Azmin Ali
Timbalan Presiden
Parti Keadilan Rakyat



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

29 comments

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 2 March 2013 at 22:17

Kehebatan najib hanya setanding dengan MAT BOM DAN ANAKNYA MAT ALI......HAHHAHAHHAA....PASAL TANAH KITA SEMUA KENA KENCING......FELDA SAHABAT 18 RUPANYA MOTIF SEBENAR....HAHAHHAHAHA.....TANYA BANG ASTANA KANDIS UNTUK CERITA SELANJUTNYA.......BERITA INI 10000000% BENAR DAN TULEN......

Da baca n ada asas utk mempercayainya....by da way...takziah kpd keluarga arwah...

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 3 March 2013 at 00:11

Alfatihah untuk semua yang terkorban........kebenaran pasti muncul.

Nape Tian Chua bengap sangat dengan spekulasi songsang. Nampak jelas dia nak tunjuk hebat tapi cakap pakai kepala lutut.

Selama ni Tian Chua cuma pandai cakap tapi tak pandai selesaikan permasalahan. Orang begini berlambak di tepi jalan. Celaka punya orang...

Die da jelaskan,then media pro bn xyahla nk spin lebih2.macai pun xpyhla nk pjg2kn cete nih...

Milo suam sengal .. ko da g sana ker .. aku da g sana ok .. n adik aku salah seorang dari mereka .. kene ada proswdur sebelun serang .nampak ño ko x skolah

Apa yg dia jelaskan? Apsal x boleh nk panjangkan cite? Apsal kau bekap sgt cina dapig x sedar diri tu? Spin apa yg kau nk cite?

tian chua otak udang , ahli parlimen kepala batu !

yup.. prosedure menuggu arahan pihak atasan yg blum tentu fikir keadaan rakyat sendiri d sini..
bkn adik or abg aku yg di tmpt kejadian.. tp aku sendiri..
lue fikir sendiri la.. kata sudah di kepung tanpa peluang melarikan diri.. alih2 224 org hilang dpt melarikan diri.. bkn 24 org tp 224 org.. mungkin dorang pengikut ayah pin yg bleh terbang ke langit... askar polis 69 sume ikut arahan dr atas jerk.. klu 69 bleh gerak sendiri mengikut situasi selesai dah sume tue..

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 3 March 2013 at 09:13

Atlist di berani masuk isa dan berani kena tangkap......engko ada berani ke......tah tah...duduk atas ais...dari engko umur sehari sampai sekarang ko petik kat memato tu.......hahahhhh...macai umno...ada buah pisang tapi tadak buah rambutan.....pi minum air cebok gi....itu kelayakan cai umno.....cai pr...kita minum fresh orange...sebab apa...sebab kita bayar sendiri.....korang cai cai umno mana minum kalau tak kena belanja...air bekas cebok tu jelah penyeri tekak korang .....bodoh miskin berkurun kurun pun tak reti nak berfikir...alamak...oh ya kan... ""ulang moloh mana moleh mikir oooooo "".....ahhhhhh....itu nama panjang untuk UMNO......hahahhahhaaa

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 3 March 2013 at 09:23

Kapal selam...katakanlah aku masuk rumah ko bawak bazooka.....m16...kapak dan 2 3 orang....agak agak ko bagi aku makan minum tak....agak agak ko pakai prosedur tak nak halau aku and the gang...tak pun ko agak agak berapa lama ko nak berunding dengan aku sebelum aku kapak kepala engko....soalan je...cubo ko tanyo anak ko yang umur 6 tahun...agak agak sama tak jawapan ko dengan anak ko.soalan je.....soalan je....????....aku rasa aku tak bawak apa apa masuk rumah ko pun..ko akan riput mato mato...tentu ko cuak semacam kannnnn....kannnn...kannnnnn??????....takder bende nak cakap dan kalu takder kajian...jangan bising...orang nak tidurlah...besok kerjelah......

Sempena negara kehilangan 2 perjuang dlm apa yg berlaku di lahad datu..kita berdamai lh anarkin, Didi & yg lain2 takda mood lh nk berhujah kat sini, anggaplh yg terkorban tu adik2 beradik kita..mood sedih!!!

224 tu termasuk ko ke asraff..mana ko dpt fakta ni???
Komando kita di serang bermula dgn stategi penceroboh berpura2 serunder angkat kain putih lps tu kita diserang secara mengejut..
Klu tak nak percaya skali pn jengah2 lh sumber pdrm.

Ok...al fatihah dari aku utk yg terkorban n takziah buat keluarga arwah...

anon 11.07...tu ayat najib ke?mknenye strategi tentera sulu yg x bernegara n tak ade tenknologi senjata canggih boleh bodoh bodohkan pasukan keselamatan negara kita la?then cube jawab ni,kite ade scorpene,ade apmm,ade radar yg boleh detect 100km...then cmne depa ni leh masuk ngan mudah?nak ambik brim ke nak ambik ic?

Semangat betul nko ye..betul lah die ckp tu...sandiwara le kot,ade scorpene,ade apmm,ade radar yg boleh detect pergerakan dalm 100km batu nautica..tapi Leh bolos pulak,bkn sorg,ratus org..then arini kat semporna lak,150 km dr situ..ape cer?duit billion ringgit buat beli senjata buat latihaneksais bersama mane2negara utk tingkat keselamatan n kedaulatan negara...tapi leh bolos jgk..siap bwk senjata lagi...so?nko xbodoh kan?leh pikir kan? Mgkin diorg tuntut janji ditepati kot?xpun nk mbik ic ataupun nk mbik brim kot...

Kesetiaan tian chua kepada malaysia diragui , serupa dengan sikaki liwat tua itu , kepada generasi baru jangan angkat orang ini menjadi pemimpin , senang cakap jangan undi pkr , nanti jahanam anak anak islam kita !

X meyakinkan ayat2nko ni...bg yg power sikit,sbb aku tgk cai2bn hasil didikan ameno ni yg ada masalah moral n akidah..coz cai2bn ni hari2dok sebut perkataan lucah..so rakyat,jgn ambil contoh product yg dihasilkan oleh Be eNd ni ye...

Kesetiaan kepada raja dan negara antara prinsip rukon negara ! Kalau zaman sultan mahmod dimelaka dulu kalau ada orang meliwat macam anwar nescaya hukuman sula dikenakan , nasib anwar memang untong kerana kes liwat berlaku dizaman umno , sendiri mahu ingatlah , masih kufur nikmat lagi !

dia ada bala , kita ada nala , hehe , burok sunggoh politik malaysia , walau apa pun nala tetap dihatiku ....ceewaaaah , power tak ayat saya !

Ingat!sultan mahmud pun mangkat tika dijulang....aku takut ameno/bn juga begitu...so kes liwat ni xpernah dibuktikan...xyah teruskan bro..

So masing2ada kekuatan..we'll see...

Analpig kenapa bodoh sangat kau...

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 3 March 2013 at 15:55

Yelah.......0 .....0

Kan bagus klu pemimpin2 kita pun berdamai..Al fatihah kepada pejuang.

Jawab ler soklan aku tu,baru aku tak cakap nko bodoh...ke nko mmg bodoh?

Kapal Selam..Ko tu yg tk sekolah...duduk dlm kapal selam diesel lama yg sesuai letak kt muzeum...mcm katak bawah tempurung....

Kurang2die ahli parlimen..nko?mesti xde otak kan?

Ini bukan mengenai mengucap takziah kpd dan d iringi kpd saudara kita yg terkorban akan tetapi persoalan yg lebih besar dan lebih penting iaitu perbuatan jenayah derhaka kpd tentera yg d pertuan agung oleh pemimpin2 umno haram mahathir kutty laknatullah. ....inilah konspirasi ke2 hasil ciptaan bapa setan mahathir kutty laknat ini untuk melindungi projek ic haram yg dlm siasatan RCI yg mana akan d tunda dan tunda sehingga anjing dan babi terbang tanpa 'conclusion'. Jadi apakah nilai nyawa tentera polis yg terkorban d mata bapa setan mahathir...yeil lek means nothing jd jawabnya mati spt katak puru saja dan sumenya ini berlaku kerana mahathir nak menuduh anwar sebagai Pengkgianat kpd rakyat sabah dan meredakan kemarahan kpd dirinya dan UMNO BN


EmoticonEmoticon