Wednesday

Lahad Datu: konspirasi untuk tangkap Anwar Ibrahim!


SEBELUM ini ReJaM© ada mendedahkan satu maklumat tentang konspirasi media-media kawalan Umno yang seboleh-bolehnya cuba mengaitkan Anwar Ibrahim dengan pencerobohan pengganas di Lahad Datu.

Sifirnya mudah, bila media sudah mengapi-apikan isu mengaitkan Anwar, modus operandi seterusnya ialah laporan polis dan demonstrasi oleh perkasa dan pemuda Umno untuk memanaskan lagi isu ini.

Seterusnya bila isu semakin panas, maka polis ada alasan untuk menangkap Anwar Ibrahim, menyiasat dan mengenakan pertuduhan ke atasnya atas alasan keselamatan negara. Sebelum ini pun, inilah cara mereka memain dan mensensasikan isu.



Rafizi Ramli, Pengarah Strategi KEADILAN juga tidak menolak kemungkinan ini. Jelas beliau sudah dapat menghidu konspirasi Umno untuk menahan Anwar Ibrahim berhubung isu Lahad Datu ini.

Dalam kenyataan media beliau semalam

"Saya tidak menolak kemungkinan politik kebencian atas kesempatan peristiwa pencerobohan di Lahad Datu mungkin digunakan oleh anasir tertentu di dalam Umno untuk memastikan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sendiri ditahan, disiasat dan seterusnya didakwa di bawah undang-undang keselamatan" - Rafizi Ramli

Walaupun secara kasarnya memanglah tidak logik untuk mengaitkan Anwar dengan isu Lahad Datu, tapi kita kena ingat, rejim yang takut kehilangan kuasa akan buat apa sahaja. Isu liwat yang tak masuk akal pun boleh digunakan, apa lagi isu Lahad Datu?


ReJaM© "Siap sedia humban kerajaan zalim ke longkang! "

81 comments

Tepat dari jamban, sumber dari jamban.. menghasut dari sumber jamban.. berak berjamban jamban.. analpig ada jadi pencacai lubang jamban..

Kalaubanwar kena tahan lagi...xtau la nk ckp ape...konfom jd rusuhan mcm kat mesir...x pyah tggu GE...kalau jadi benda ni mesti kerajaan skang kena humban pnyalah...

Betul tu pencacai lobang taik dan pencinta punggong jantan tak kan berdiam diri.. rusuhan mesti dilakukan bermula dari dalam jamban.. kiaamak punya orang sesuka kau je nak comfirm kan jadi rusuhan.. apa punya bahlol kau ni..

tiada istilah arab spring dekat malaysia , yang ada istilah kebab makanan arab kegemaran ku !

Kena tembak dengan gas pemedih mata dah mencicit lari , jangan cerita arab spring nanti buat malu pkr sahaja !

tukar jangan tak tukar delete 13 March 2013 at 16:30

U. M. N. O - untuk mereke neraka okay. Aku rase ubn takan phm pnye.hati penuh taik.

Kau ni terlebih jilat lobang taik ni.. agak2lah kalau nak jadi pencacai pun..

Selera songsang sungguh kamu ye...kenapa cuba mnidakkan kebenaran...kenapa mesti takut untuk ubah cuma untuk spenggal...adakah kerana anda penyokong setia UBN...anda dpt membeli barang dapur dgn harga murah...minyak murah...kalau ye ...bgtau. .kongsi samax...rasanya. ..dlm keadaan skrg ni la...yg kaya brtambah kaya...yg miskin papa kedana...

Kau tu cai umporno yg guna paler lutut....jgn tunjukkan kebodohan kat majlis ilmu ni....hehehe...cian kau cai.....ABU

jangan harap pr nak menang , anwar macam orang mabok , cakap pun dah merapu , dah tiga suku agaknya , kalau tak dapat jadi pm mesti anwar hilang akal punya , kalau nak lantik menjadi pemimpin mesti nak ada prinsip , aklak , dan moral , kalau ada ciri ciri ini memang layak diangkat sebagai pemimpin !

UMNO BARISAN NASIONAL...SATU ANWAR IBRAHIM DITANGKAP, RATUS RIBU BAYANGAN ANWAR IBRAHIM TETAP LAWAN PEMIMPIN KRONI...

Ayat nie boleh repot polis nie mendatangkan ketakutan pada rakyat...

Abis tu... Pemimpim ko org tu banyak bagus la dia org nyer prinsip, akhlak & moral? Pooorrrahhhh
Ckp cam bagus2 jer cai2 bn ni

Kejap.. Kejap
Hakkk thuiiiii..

Hantar jer tanjung rambutan pergi bahalol pr nie..memang dah gila semua..termasuk blogger milo suam.hahaha

Assalamualaikum
Dalam kemelut sepak terajang politik yg penuh dengan cemuhan dan fitnah Allahyarham Ahmad Hurairah dan Allahyarham Ahmad Farhan adalah 2 individu mulia yg sanggup mengorbankan nyawa masing2 demi mmpertahankan agama bangsa dan negara tercinta. Betapa kedua dua insan mulia itu telah menyentuh hati dan perasaan najib dan nik aziz dan seluruh rakyat malaysia dengan sama2 mendoakan keampunan mereka berdua. Mereka pergi menyahut panggilan Illahi dengan meninggalkan nama yg sungguh harum dipuji oleh parti kerajaan dan lawan.

Dah nak magrib dah , stop dulu !

Majlis ilmu apak kau.. eloklah tu sumber ilmu korang datang dari dalam jamban.. ni ikut nafsu pelir abis semua lobang disondol.. macam babi cari makan menyondol nyindol..

Tunggu jee risikan dr philipina..kau tnggu ye whai sohcai PR.

U ulang I saman!!!. Awww..

Kita orang bukan tak nak anwar jadi pm , tapi kita orang tengok karekter anwar macam bagos aje , tapi tak bagus , anwar macam sesumpah !

Kalau meke sumbat anwar ibrahim kawan kita kat penjara....aku confirm puterajaya pakatan rakyat yang punya....ini confirm.....sewaktu permulaan lahad datu...hati aku terdetik...kalau nama nawar naik...kita tawan puterajaya 200 %...dan kalau disumbatnya anwar.....tutup mata...mereka dah chekmate....malaysia kita tawan...itu confirm...kerana apa...kerana resmeh menser datang dlm mimpi aku semalam suruh amik nombor 3003....hehehhee...itu nombor hujung bulan...heheehhe...

Hahaha...korang ni mmg buta sejarah!!!apasal??apa yang memberi ilham kat pejuang kemerdekaan dulu?? Balik bukak buku balik ok dik??

Kita semua babi...tapi ko seekor je tak reti berhenti menyondol...tak penat ke cik babi...babi lagi tahu puasa dari kita anon...tak caya...gi gaul babi kat ambon....lagi dekat natal...lagi meke puasa...takutttt...takut kena sembeleh.....hahaahahaa.....kalau kami babi...ko lagi babi babi......BABI....hahhahaha......suke suke......

Ah ha...macam najib kan...n...nnnnnnnnnnnn....hahaahhaaha

Kami gila nak menang sebab gila nak ajar orang yang tak gila macam ko 7.16.....hehehehe....cubo ko hipnos orang gilo...jalan tak..........?????......kalau ko kena hipnos makan taik palat najib...sure jalan ko sedut sedut ni......untung jadi orang gilo....tak boleh di hipnos.....anon...ko paham ko apo tu hipnos......gi tanya ketuanan ko......hahahaha

mcm najib ke?

Kalo ko bukan sesumpah....pakai nama betulahhhhh.......

najib baik... menteri kabinet dapur umno semua bersih... tak dinafikan amat mulia menteri bn bersih dari rasuah akhlak suci...bagi penilaian barua umno...

dah tunggu ni.... bila lagi wahai ubn

7.16 kata milosuam gila tapi layan gak... umno memang mcm ni... dah tau pemimpin umno mcm barua tapi sayang gak... dulu kini salamanya bangang

kena mula.dari jamban pasai dlm jamban ramai org UBN.

Umno dh nak mmpus..kami rakyat dh muak dgn karenah umno totok. Jgn fikir semua rakyat akai singkat mcm penyokong umno. Kami xmudah terpengaruh dgn sentimen lahad datu tp kalau anwar ditangkap confirm pakatan tawan putrajaya. Kalau pakatan tawan putrajaya jgn harap org yg buat dipertanggungjawap akan diheret kemuka keadilan.

Pencacai umno jawa ni aku rase sorang dua je. Anarkin, cuba hang setkan yg berdaftar/login ngan gmail/blogspot je leh komen. Nak tau gak siapa najis sijawa yg komen berapi2 tak tentu hala ni. Dasar pencacai umno sengal. Merepek2 tahap jamban

Sekurang2nya...anak bini die berakhlak baik...sepanjang jibby jd pm..ade ko tgk bini die tutup aurat??anak2 die mcm mne???sume ke 'laut'..nie yg ko ckpkn akhlak,moral,dll...puiihh!!!pirahh!!ko ni mmg buta..xckup mata ko buta...hati ko pun buta gak!!

Mmg tahap jamban arr....kempen pn dlm rumah syaitan...xke bersahabat dgn syaitan 2??ape daa...ABU...

Sesumpah ek...lu tgk karekter die x bgos??gua x pyh tgk..dgr pn da ckp utk tau jibby pny karekter mcm mn...ko tgk la family die..tertib je..mcm mn plak anak2 anwar leh jd baik lau bkn ajaran beliau sndri...cb la pkir...ank2 njib mcm mn..xpyh tgk jao...ko tgk kat kepala ckp yg pompuan xtutup aurat...yg lelaki kaki pmpuan...so camne 2??pkir secara rasional k??

Filipina ckp najib menjanjikn sesuatu utk geng2 sulu 2 woi..lu nk srh tggu pe lg??tggu jibby byr reporter kt sne plak??spin cite??camtu??bodoh pny bdk!!!p blk ngaji muqadam lg baguih!!bdk hingusan!!kencing pn becabang lg ada hati mau msk ini arena!!ABU!!!!

Anarkin skywalker delete 13 March 2013 at 23:29

JAMBAN tu bukan stand for JARINGAN MELAYU BARISAN NASIONAL ke...?aduhhh...busuk tul ngo ni...

Anarkin skywalker delete 13 March 2013 at 23:32

Statement nko ni tuju kemane sebenarnya...ke nko tgh mabuk pil kuda ke??...

Hg pa tgk pmimpin pas dh bg apa kt hg pa, jamban pn x mampu dpa buat. Harap dok berak jamban org lain buat ja haha.. Kolot betoi org pas haprak ni la

Anarkin skywalker delete 13 March 2013 at 23:44

Ni lagi punya kolot punya statement...duk lam gua ke??..

Wahwahwah..
Didi belut meroyan gila babi, menyondol nyondol serupa babi cari rezeki..
Pencacaaaai.. jamban dah cuci belum.. milosuam mau cari isu ni..
Huuwaahwahwawahwah..

oiii jib... cepat2 la bubar parlimen.. apa? nk tnggu kbrhasilan ETP ???... sudah2 lahhh... bgi PAKATAN buat pulakkkkk... .. syyyy.. trdengar2 ramai ahli ameno akan undi PAKATAN.. ada betul ke??. hehehehhhhh..

Aku dan rakan2 x sabau nk lingkupkan pakatan rakyat nih..kli ni TUKAR..sorry anu-war..you mking lots of trouble n our trust is lost. Keep on dreaming..keep on main wayang..we no longer amused.

nik aziz ada disebutke dalam tv3?

Ish..ish..Didi mengaku babi, aku tak nk!!!
Bagaimana balaci pr yg lain setuju tak dgn abg didi???

Admin milo suam ni bodoh..klu konspirasi kerajaan baik polis tangkap abg ko tu tian chua yg skrg ni rakyat tengah marah dgn dia..logik tak!
Klu anwar di tangkap akan timbul suasana rakyat kesian dgn dia dan akan berlaku demo jalanan dr balaci pr dan rakyat akan marah kepada kerajaan, itu yg sebenarnya anwar nk kan..supaya dia ditangkap.
Baik tangkap tian chua tu, ni admin nk laga lagakan org melayu je..

Anon 9:25.. Klu mula dr jamban kena suruh azmin kuar dr jamban dlu, lama sangat kat jamban tu buat apa???

Dlm harakah ada sebut najib ke?
Akhbar ROKET buat apa skrg ni..ada bersimpati?

Tulh anon 11;20 nk sembur tp bodoh tak bertempat..
Media filipina mana yg sebut cerita tu???
Media tu sebut " misuari kata dia ada dengar najib janji nk bg pada org sulu...
Media tu bukan ckp kerajaan filipina yg mngatakan pasal janji tu..!
Lain kali klu nk marah pn jgn nmpak kita ni bahlol sangat tau!!!

Dr bwk syaitan masuk masjid utk berkempen..lg iblis..perrgh daa!

susah sgt ke nak nampak keadaan kat malaysia sekrg ni? serba serbi mahal..rumah..kereta..belanja dapur..gaji masih di takuk lama..kadar jenayah meningkat..buang bayi..sumbang mahram..clubbing bersepah..pelacur bersepah..rumah urut..media tak telus..rasuah..tgk remaja kita..pakaian..tingkah laku..hancur..mabuk..dadah..sex..biasa bg mereka..tlg lah lihat..lihat dari hati..fikir..apa nasib anak2 kita nanti..kita cubalah tukar sepenggal..apa lg yg kita mampu buat?? mungkin lebih baik..buang kan ego..buang kan kepentingan diri..

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 08:42

Anon 0802.. Rakyat tgh marah ?rakyat bn ke?...najib pun sedang merayu smpati rakyat utk mandat baru..so equall je sebenarnya...Tian chua nk tgkap?tgkap ibrahim ali tu dulu n chua soi lek..then nko masuk sini,bukan ke nko yg sedang melaga2 kn melayu?pegi kt blog cina tu..pegi hantam sama dia?ada bran?..

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 08:44

Pencuri die takkan ngaku die pencuri,perompak pun sama....jadi babi pun die xkkan ngaku die babi...betul!? Nk spin?spin je...xpe,aku x kisah..

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 08:48

Aik?nko pun nk marah??bahlol gak ke?lek laaa...aku sbnarnye nk ty cai....sape p produce produk ic byk2 pastu p bagi kt warga asing?org2 kuat zaman mahathir dulu danngaku projek mahathir,skang ni tentera n polis kite hadapi kesukaran nk screening sbb majority warga asing da ada ic...xleh nk bezakan ntara pengganas n local comunity...per cer bro??

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 08:52

Ralat..aku bukan admin blog ni bro..aku pun da commentators..nko up question kt rejam...kot2 die leh buat..

AnarKin skywalker delete 14 March 2013 at 08:55

Wa nak join lu punye no leh...ni name ngo gua...JARINGAN MELAYU BARISAN NASIONAL( JAMBAN),.. Boleh tak??

tajuk utama akhbar hri ni (14/03/2013)..
sinar : "Tiada Jalan Keluar".
kosmo : "Pengganas Sulu Lari Naik Bot"..
....pe cer ni...!?

Buat smua penyokong PR : persetankan segala komen jijik macai umno. Sama-sama kita istiqamah utk menangkan PR dan humbankan umno!!

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 10:06

Setuju..

Menteri BN kata BN boleh menang 160 kerusi perlimen dalam PRU kali ini dan mengekalkan kerusi mejoriti 2/3. Tapi yang aku heran PM Najib sampai kehari ini tak berani nak bubar Perlimen tak kan nak tunggu menang sampai 222 kerusi perlimen baru nak bubar. Terbalik kot risik BN beitau PR menang 160 kerusi perlimen dan tawan Putra Jaya.Kesian kat BN dan PM Malaysia nampak gayanya th 2013 adalah tahun akhir BN perentah Malaysia lepas ini jadi pembangkang lah pulokkk

Alah yang dok kutuk PR ni adalah yg kaki2 enjoy. Kaki sosial. Takut bila PR pegang nnt benda 2 tu dah di kurangkan. Xleh LA dangdut lg, nak mabok dah x leh lg, hiburan yg melalaikan kat TV, internet, majalah2 dsbnya dah di kurang, semua dah di kawal kerajaan baru. Senang kata bila Islam dah di martabatkan oleh PR. OK LA tu, anwar jadi pm, tangan kanan dia PAS jaga kepentingan Islam Dan bangs a melayu, tangan kiri - dap jaga agama diorang Dan hubungan bangsa2 lain. Baru la aman damai. Pikir2kan LA sedara2. Klu x lengkap mengkome pakat2 tambah led sendiri.


#######wira six stone

Ambe setuju, tp bg kawan LA klu umno dah tumbang pon jgn kata dok tepuk tgn sangat. Umpama pokok baru tumbang ni kita buang dahan2 yg berulat yg dah buruk, buang bersih2 akar2 yg dah rosak, takut penyakit lama ade lg. Biar bertunas baru yg bersih pastu kita tanam sekali kat kebun kita. Baru LA aman makmur. Mengkome paham x nih? Klu paham pakat2 tambah per idea bernas dah


##########wira six stone

Sutuju!!!bak mai pru skang!!!

BN tu Babi Nasional.kah3

Pemimpin pondan tak de telor tak lyk jd PM kita.Debat pun takut.pi la....

Saya setuju.terbaik!

Kat Pahang msh ramai tak de jamban.BN tlg wei!

Tapi klu pokok yg dah kena panah petir, xyah nak bela lg La buang masa jer. Potong2 buat kayu api jer LA utk kenduri. X pon buat kandang lembu jer


####wira six stone

kita humban umnongok bn ke longkang. meh sama2 kita buat.

pertama sekali yg nak kena humban madey sekeluarga kedua nazak ngan semah sekeluarga lepas tu carilah sape2 lagi setan2 dlm umnongok.

Bodohnya la statement puak2 bodo nie

Jgn gaduh2 sesama bangsa n agama

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 22:11

Wira six stone- lu punya idea mmg membina nation bro...aku ingat nak wak kayu jeti je..leh lepak2petang2mian gitar....xpun mancing siakap..

Klu babi pun tak mengaku dia babi..knapa didi sanggup mengaku babi, mana lg hina??
Tanya sikit anarkin boleh..ko babi ke tak?
Jawab je aku tak kisah anarkin..

Zaman mahathir!!!!...masa tu abg nuar ko buat erk tgah sibok di buai nafsu ke bro...

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 23:50

Maknenye die bukan babi...babi lagi mulia dari nko anon 1043..
Ape soklan nko tadi...ko babi ke tak?x..nko bukan babi,tapi lagi teruk dari tu(sori la xsggp nak sebut)
Nko x kisah kan..padam muka nko cai!!

Anarkin skywalker delete 14 March 2013 at 23:54

Sah2.. Nko ni tertinggal bas...wei..anwar ke pak lah ke da cakap ,RCI nak siasat no hal...then last skali mahathir ngaku pulak tu projek die..nko ni nk bangkang statement mahathir lak ke?nko nak jadi bapak mahathir lak??cai2...

Leh LA aku amik calon, buat parti baru. Logo x main dacing2 ni ketinggalan zaman LA. Logo timbang elektronik LA baru xleh nipu org

#######wira six stone

Kite humbannn..
Kite humban jauh2

Taksub, kaki spin, celik tp buta.tak habis2 konspirasi.


EmoticonEmoticon