Tuesday

Strategi Umno letakkan calon di Permatang Pauh terbongkar


MENARIK percaturan Umno Permatang Pauh di dalam mengelakkan calon mereka daripada diserang oleh blogger Pakatan Rakyat.

Mereka dari awal mengumumkan Dr. Mazlan Ismail, GM di Telekom Malaysia, yang berasal dari Mengkuang, Permatang Pauh sebagai calon pilihan Najib Razak untuk menentang Anwar Ibrahim.

Tetapi dalam masa yang sama calon ini ditolak oleh pemimpin-pemimpin Umno Bahagian Permatang Pauh, kerana beliau calon yang dipilih oleh Najib, bukannya dipilih oleh Umno Bahagian Permatang Pauh sendiri.

Selain itu, Mazlan Ismail bukanlah Ahli Umno, jadi tiada hak untuk beliau bertanding atas tiket Umno/BN. Malah beliau sebelum ini tidak pernah langsung terlibat dengan sebarang aktiviti Umno Permatang Pauh.

Jelas strategi yang digunakan ini dapat dibaca, Mazlan Ismail ini bukanlah calon sebenar yang akan menentang Anwar Ibrahim di Permatang Pauh. Sebaliknya, gambar di bawah sebagai jawapannya.



Beliau adalah, Asyarim yang dilihat merupakan seorang calon muda dan kelihatan begitu mesra dan disenangi oleh pemimpin utama Umno Pulau Pinang.

Asyaharim merupakan anak kepada bekas ADUN Umno Seberang Jaya suatu masa dulu sebelum Ariff Shah Omar Shah, yang juga merupakan Ketua Umno Bahagian Bagan, Datuk Abdul Latiff Mirasa.

Samada di peringkat DUN mahupun parlimen kehadirannya kelihatan amat disenangi oleh ramai pemimpin-pemimpin peringkat akar umbi dan juga ahli-ahli Umno sendiri.

Dari pemerhatian, banyak program-program yang dianjurkan beliau kebelakangan ini mendapat sambutan hebat daripada penduduk tempatan.



Jika tidak diletakkan bagi menandingi Kerusi Parlimen Permatang Pauh bagi mencabar Anwar Ibrahim, kemungkinan besar beliau akan dicalonkan sebagai calon untuk DUN Seberang Jaya menggantikan ADUN UMNO sedia ada iaitu YB Ariff Shah.

Kemungkinan beliau mampu mengekalkan Kerusi DUN Seberang Jaya dalam penguasaan UMNO/BN adalah tinggi berdasarkan gerak kerja yang dilakukannya beberapa bulan kebelakangan ini.

Dan terkini dalam satu Majlis Silaturahim sempena pelancaran Gabungan Seberang Perai Tengah yang diadakan di Penanti, telah menyaksikan kejayaan beliau menarik ribuan hadir dalam Majlis tersebut.



Gua bersetuju dengan pendapat sahabat blogger ASD, bahawa calon professional muda Umno ini mampu mewujudkan pertembungan yang hebat di DUN Seberang Jaya dengan kedua-dua pihak yang bertanding meletakkan calon yang hampir sebaya baik dari segi usia dan kerjaya.

Silap hari bulan, KEADILAN hanya mampu menggigit jari jika tersilap membaca dan mengurus percaturan dari Umno Permatang Pauh ini.

ReJaM© " Harap Jentera KEADILAN Permatang Pauh bersiap sedia..."

39 comments

Kalo politik cra sht baru la fair...tapi ubn bkn gne cara sht pn...projeck. I.c ,xadil dalam pilihan raya,spr xadil dalam tuntutan bersih dalam pru..

Sоmeonе neceѕsarily asѕist tо maκe
ѕignificantly posts I might statе.

Тhat іs the first timе I fгеquеnted
your ωebsite page and tο this point? I amazеd with thе researсh you
madе to mаke thiѕ actual submit extгaordinaгу.
Excellent actiѵitу!

My page link building

Hidop umno

Anarkin skywalker delete 20 March 2013 at 00:43

Hidup umno da nak berakhir...

Biarkan mereka berdansa.....biarkan mereka menyanyi......mereka tak tahu kereta mereka kat luar yang berparking tu dah kena saman oleh PBT.....biarkan...biarkan...biarkan....

lan todak lu brani lu dtg cni skng..tnh pekuburan islam manjung...wa nk kuburkan lu..haha..!!!!

Admin berhati hati memberi hujah, fakta ni sya tengok byk memberi kredit pada umno..nmpak mcm admin berpaling tadah.tksh.

Apa lh yg ko merapu niii..pegi cium ketiak dlu lh uuummm!!

Betulke anwar main buntot budak mahasiswa sabah ? Dah heboh satu malaysia cerita ini !

Kah..kah..abislh lu milo pnyokong2 pn dh mula curiga dgn lu ni, lu kena beli ke bro!!!

Anarkin skywalker delete 20 March 2013 at 19:07

Ntah!?tgh countdown jgk tayangan perdana dr gomo...harap2 biar real video la...lau stakat blur2, baik xyah...

Chill..x sumer umno truk2..yg mn ok kita acknowledge n x smer pakatan bgus2..

Nanti kita saksikan video anwar meliwat budak mahasiswa sabah ! siap dengan audionya sekali , gambar terang , kalau pkr buta mata hati lagi tak tahu nak cakap apa , milo suam memang tidak akan keluarkan video itu , blog pro bn semua dah bersedia , anwar letak jawatan lagi baik , buat malu bangsa kita aje !

KAMI PUAK ATAS PAGAR . KAMI BUKAN BN ATAU PR . KAMI MAHU PEMIMPIN ITU BERSIH DARI MASAALAH MORAL . FAHAMI MADSUD KAMI !

Anarkin skywalker delete 21 March 2013 at 15:09

Ok...it,s a deal...

Video clear..sound clear..apa mcm anarkin???
Takpa..takpa..aku jawab kan "ini semua kerja umno dan video ini adalah BESIIIII"...

Anarkin skywalker delete 21 March 2013 at 19:59

Rilek cai...jgn emo...aku akan fair...jgn isau...lau yg ni jelas n nyata,aku akan nyatakan yg hak dan xsokong yg batil....aku dah pernah state dulu kan...at least kalau betul ape yg aku percaya selama ni salah,Aku puas hati... Ok??Gua gentlemen bro...lu jgn susah hati...

Anak arif shah pun takpa la..




Takkan anwar ibrahim kecut sampai nak bertanding kat perak??

Barua pny Papagomo. Men jahat. Lantak la dia nak buat apa pon. Msia kan demokrasi.. Phuii!!!..

Sokong!!! Mmg nak berakhir dah pun..




Anwar ibrahim hampir di checkmate.. Layari www.papagomo.com 21 march 2013

Sokong seratus peratus.




Raja goyang bakal bergoyang.

Demokrasi dekat malaysia tak boleh main lubang tahi orang , kenapa perlu marah dekat papa gomo ?

Tiap malam DSAI kehulu kehilir dalam progrem Jelajah Merdeka Rakyat bila masa pula tu dia pi mrliwat budak lelaki Sabah. Cuba fikirlah sikit macai BN hoiii. Siapa DSAI tu setiap gerak gerinya di intip dan diperhatikan sampai DSAI kencing atau berak pun ada orang nak ambil vidoe tau tak. Lagi pun DSAI tak ada masa nak buat benda2 spt ini body guard 2-3 orang kawal kemana dia pergi dan semasa dia tidur atau rehat. Tak masuk akal lansung DSAI terlibat dgn video lucah cuma otak macai UMBN je yg fikir macam tu sebab mereka memang otak lucah tak ingat nak mampos

Video itu akan keluar juga ! jangan cepat latah bro !

Aku tetap x percaya video2 ni. Mana 4 saksi?? Kenapa suma cai bn kaki skodeng?? Kalau pun DSAI mesti ada muslihat!!!.. Umnongok ni mcm2 konspirasi nak jatuhkan DSAI. Harap DSAI tabah. Saya cdgkan DSAI buat sumpah laknat. Jadi clearkan suma kekeliruan ni.

Aku dah tgk video tu. Sekerat jer. Audio pon x clear. Tapi mmg muka DSAI. Xnak komen apa2 lagi. Tunggu full version pny dulu baru nak komen. Tapi mcm x logik pasai rakaman tu.. Entahlah.. Tunggu jer lah..

Anarkin skywalker delete 22 March 2013 at 08:57

Sokong lu...aku simpan komen aku till last episode...

Babi sial puak umno!!!! Org perak lg mangkok!! Najib kata hudu tak kan laksana. Zamri sebelah senyum jer.!! Bodoh jahil agama. Nape tak kata tudung x yah pakai. Senangla rosmah nak buat fesyen baru..
Pelangi-

Kesian la awakn ni.. Ilmu agama masih cetek..

Rosmah penyayang orangnya ! memanglah tak pakai tudong itu sesuatu salah , biar najib beri nasihat , yang pakai tudong pun belom tentu baik , contohnya mulot longkang nurul izzah ! ada itu sesetengah anak melayu itu pakai tudong tapi buat seks dengan balaknya , itu telah mencemar nama baik orang yang memakai tudong !

anarkin skywalker delete 26 March 2013 at 03:57

salah!tak pakai tudung x salah...yg slah x tutup aurat...tq

Asyaharim punya kapasiti besar sbg calon...dilihat beliau lebih islamik dalam penyampaian hujah...org yang bukan hanya membaca tetapi mengkaji semula sedalamnya utk diterapkan kedalam kehidupan muslim..juga dilihat beliau dikelilingi dengan penasihat agama dari kalangan ulama tersohor baik dalam malaysia mau pun dari Yaman.Semoga beliau kekal didalam prestasi platform pejuang bangsa UMNO...

Gambar terang? Audio jelas?

Anoy 8.00 kesian juga dkt awak..

Anoy 2:32 mmg la penyayang. Peluk2 sana sini, adoi teringat lee chong wei cium ketiak Rosmah. Aishhh..

Apa yg heran.. Yg heran apsal anwar lari dr permatang pauh??

Wa salam tangan....apesal lu salam butuh jantan tu nuar!!!!!

sebab kes dsai ni unik skit.die kaki bontot.tu yg org sume nk tgok.kalau kt eropah men bontot biase je.kalu video laki men pompuan biase je.ni laki ngn laki.haii..ape nk jd malaysia ni.


EmoticonEmoticon