Tuesday

Akhbar MCA, The Star siar kempen undi DAP maka PAS akan berkuasa


KITA biasa dengar propaganda Umno yang mengatakan kononnya Parti Islam, PAS diperkudakan oleh DAP. Jika orang Melayu undi PAS bermakna mengundi DAP, dan DAP akan berkuasa.

Itulah sentimen bangsa dan agama yang dimainkan oleh Umno untuk memperbodohkan orang-orang Melayu. Masa kecil dulu orang Melayu perbodohkan anak mereka dengan propaganda kononnya ada benggali penggal kepala supaya anak mereka takut untuk keluar rumah.

Bila orang Melayu sudah dewasa dan boleh mengundi, mereka diperbodohkan pula oleh pemimpin Umno, kononnya jika undi Parti Islam, PAS maka DAP akan berkuasa. Kesian Melayu masa kecil diperbodohkan sudah besar diperbodohkan pula oleh pemimpin Umno.

Namun di saat akhir sebelum mengundi MCA pula cuba nak perbodohkan orang cina. Dalam akhbar mereka, The Star, parti komponen BN itu menyiarkan pula kempen undi DAP maka PAS pula akan berkuasa.



Taktik propaganda Barisan Nasional ini sangat mudah dibaca. Depan Melayu pemimpin Umno beritahu kalau undi PAS, DAP akan berkuasa, cina akan rampas Malaysia. Namun depan orang cina pemimpin MCA pula kata kalau undi DAP, PAS akan berkuasa.

Nampak sangat ini propaganda bodoh yang sengaja diada-adakan untuk memperbodohkan rakyat Malaysia. MCA tipu cina, Umno pula tipu Melayu. Ini propaganda bodoh!

ReJaM© "Lebih bodoh jika anda masih termakan propaganda ini..."

15 comments

Be eNd mmg suka menacang isu agama utk membodohkan org yg mempunyai pemikiran yg sempit sperti macai...

tuan tuan menapa kita misti undi pakatan rakyat?
kita akan masuk syurga kata ulamak terompah kayu..
kita akan dapat spanda putih dalam hotel
kita akan dapat buat kaunseling jam tiga pagi
kita akan dapat bunga dalam bilik hotel jam tiga pagi
kita akan dapat cinadoll
kita akan dapat bontot
dan banyak lagi saudara saudara ingt

Nauzubillah minzalik,ingatlah akan SEKSA KUBUR..

Taubatla.Gua sokong juga BN tp agak2la statement tu.kena jaga akidah juga.byk isu yg positif yg blh diketengahkan.lu dlm kubur tggng sendiri.Pemimpin BN tak kan ckp serupalu.insafla bro.HIDUP BN!

Bukti UMNO pengkhianat MELAYU!!!
Cuba korang cek kerusi di parlimen utk
PRU 13 ini.. dimana BN mempertandingkan
seramai 131 calon Melayu, dan 91 calon
BUKAN melayu... Manakala PR
mempertandingkan seramai 145 calon
Melayu, dan 77 calon BUKAN melayu..
BN = 91 calon BUKAN melayu
PR = 77 calon BUKAN melayu
so siapa yg mengkhianati Melayu sekarang
ni? di mana kedudukan org melayu dlm
BN? kenapa BN lebih ramai calon BUKAN
melayu berbanding PR? ini fakta.. kalau tak
percaya pergi cek satu2 calon BN dan PR..
pastu kira beramai melayu dan berapa
ramai BUKAN melayu....ptuih!!!

aku orang johor--yang merosak kan umno ni bukan orang johor...macai2 mghala utara...

Ke3 macai2 diatas..harap jgn la jadi anjing belaaan yg kuat melantak...bila kuat melantak sebelum kenyang..otak semakin kecil..dan hati semakin buta......kesian mak pak hangpa bg makan sampak besar...pada akhirnya bodoh bebal nak mamposss

sosialis melayu no , nasionalis melayu yes , oleh itu orang melayu diseru mengundi calon nasionalis melayu dari umno bn ..yes bn , yes umno , yes najib !

walaupon pr ramai calon melayu bertanding , tetapi semangat kemelayuannya dah cair , maklom sahajalah parti sosialis macam pkr itu , tak kena dengan nilai nasionalis melayu dan budaya melayu dan part umno , ada faham adik abang !

anarkin skywalker delete 23 April 2013 at 21:25

ye ke??...hahahaaa..nilai nasionalis n budaya melayu umno??...ermmm...aku tgk lam umno ni rase nye yg melayu,err...baju melayu je kot??aku rase la...jgn marah ekkk...hahahaaaa

tapi nape skang masyarakat malaysia ni dah lebih ke sosialis ??nak pulak geng artis....mcm2 cete hot siot...da mcm hollywood aku tgk...ade red carpet lg...nasionalisnye umno bn nih....paling nasionalis najib arrr...hehehee..menantu pun org 'tempatan'...hahahaaa

Sory nak tanya. Kat umno ni betulke sumer melayu. Tp setahu sy ada sorang cina convert ni ade kat dlm umno taraf pemimpin. Patutnye die msuk parti mane ek?

cai2 umngok xde modal nk balas....hahahahaha

Bn parti kroni.parti ktuhanan mlayu.pmimpin yg mmikir kbendaan dunie saje.

idris jala melayu kristian.betul x?

Bahang pitiis bnyak


EmoticonEmoticon