Wednesday

Bangkrap idea, calon BN ciplak tagline "Demi Rakyat"


TIDAK perlu diceritakan lagi bagaimana Najib Razak jadi bahan ketawa apabila meniru hampir kesemua manifesto Pakatan Rakyat, daripada tawaran turunkan harga kereta sampailah kepada tawaran air percuma jika berjaya tawan Selangor.

Terbaru, calon BN mengikut budaya ciplak yang dimulakan oleh ketua mereka Najib Razak apabila meniru "tagline" Demi Rakyat yang sekian lama menjadi kempen KEADILAN.

Salah seorang sahabat mengirimkan gambar salah satu banner calon BN di Parlimen 068 Beruas yang  tergantung di sebatang tiang lampu secara jelas meniru tagline "Demi Rakyat".



Ini menunjukkan pemimpin dan calon Barisan Nasional ternyata bangkrap idea, tidak mampu menghasil dan mengetengahkan idea-idea baru di dalam kempen mereka. Hanya tahu meniru dan bergaya dengan idea orang lain.

Banyak lagi perkataan boleh digunakan "untuk rakyat", "kerana rakyat", dan lain-lain. Namun calon BN yang bangkrap idea ini memilih untuk meniru tagline Demi Rakyat yang telah lama digunakan sebagai kempen KEADILAN.

ReJaM© " Tolak BN tolak pemimpin dan calon-calon otak kosong!"

15 comments

Memang Dh hilang idea sbb Dh patut pencen tapi sbb kepentngan sndiri lbh Utama xmau pencen gal jadi kt pencen mereka.

nak tengok tak bendera pas lambang seluar dalam , ini bendera pas ori punya , tak ada ciplak pun !

Terasa tok guru tau...

Parti Umporno sudah sebati dengan lucah....ayuh ubah

tak payah ubah , bn dah okey dah ..

Barisan confirm menang..korang Tu kena adjust sikit otak korang

anarkin skywalker delete 25 April 2013 at 02:46

barisan menang tahniah lah...pr menang??well done...

Love in the air satu idea bernas dan original.

BN dah tua dan nyayok...no idea

Ni la salah sorang hamba Allah yg msih mengamalkan budaya hidup suka memalukan org..

Orang melayu masih termakan dengan duit brim..saya sarankan tuan tnya kpada orang cina yg mnyokong PR sbb apa mreka x sokong BN..

Orang dah lama tak gunakan dacing lagi. Orang skrg sume gunakan timbang digital. BN saje yg masih ditakuk lama, dah basi dan mmg patut dibuang.
Dacing pula mmg lambang timbang tipu, berat sebelah. Sume org tahu peniaga yg gunakan dacing dulu sentiasa tipu timbangan, serupa mcm BN!

Nmpk betul beza komen2 dlm blog ni. Besar rupanya jurang ide antara regular followers yg ikhlas ingin perubahan dgn troopers yg bergaji. Korg ptt buat bnd ni 5 thn dulu losers. Smpai slm takzim pd leader korg ya :)
Errr. *Whos let the dog out?

Uh uh.. Klu duit br1m duit dr parti bn, wajib sokong bn. Itu bg y terima br1m. Dh terang br1m duit rakyat jom la pakat g amik. dh byk duit kita depa duk tabur spy rakyat sokong depa!!! Apa lagi!!! Tukar!!!

Hoho. . I luv bn 4ever n ever. .


EmoticonEmoticon