Calon-calon DAP terima watikah daripada PAS untuk bertanding PRU13





PERKARA yang tidak pernah terfikir sebelum ini akhirnya berlaku di saat akhir sebelum hari penamaan calon esok. Peristiwa ini tentunya akan menjadi sejarah bermakna sebelum Barisan Nasional dikuburkan selepas PRU13.

Berikutan tindakan Pendaftar Pertubuhan, ROS menghantar surat menyatakan badan itu tidak mengiktiraf jawatan kuasa tertinggi DAP, maka DAP hari ini menerima watikah perlantikan calon-calon mereka dari Parti Islam, PAS.

Calon-calon DAP yang bertanding di semenanjung Malaysia akan menggunakan lambang Parti Islam, PAS. Manakala calon - calon mereka yang bertanding di Sabah dan Sarawak (Malaysia Timur) akan menggunakan lambang KEADILAN.

Ini jelas menunjukkan permuafakatan erat Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya sekaligus menamatkan rejim rasuah Barisan Nasional yang sudah sekian lama menghantui rakyat.

Ingat kempen kita! Undi ABCD (Asalkan Bukan Cap Dacing).

119 Comments

  1. asalkan bukan papahomo atau abai (asal bukan anuwar ibrahim)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cibai lu,kepala hotak lu la anoy 6.57..!

      Delete
    2. Semoga wujud masyarakat majmuk yg bersatu padu slps pru13..takbir

      Delete
    3. Hmm.. rossie rossie bersatu atas dasar ape nak bersatu cam dlm lagu singapura tu ker.. marilah kita bersatu dgn semangat yg baru.
      bertolong-tolong la kearah kebaikkan

      Delete
    4. ni le ulasan pakatan haram jadah , toron bini orang kata umno punya angkara, langgan cina doll kata umno suruh buat , balon jubok jantan pun umno suruh balon , stopa henjut dgn GRO pun angkara umno , jalang hisab kote pun salah umno juga ......... lain kali jadi jantan le pakatan haram jadah berani buat berani tanggung le.......akai ada ka

      Delete
    5. Anon 1014, mengucap. Bawa mengucap. Sy yakin kamu muslim n tolonglah ingat Allah Maha Melihat. Duk mencarut camni apa km dpt? Puas hati berapa minit? Cuba la jgn emo. Din tu ok je boleh guna ayat baik2...alahai..



      -aisya-

      Delete
    6. Tak payah ajar mengucap dia ni memang anak haram jadah masa kongkek nak buat dia dulu setan tumpang sekaki sebab tu perangai macam setan yg dikenali....haram jadah BN

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. DAP dah yakin dpt sokongan bukan islam khasnya cina jadi mereka perlu sedikit sahaja lagi sokongan org islam utk menang semua kawasan yg ditandinginya manakala pertembungan pas dan umno akan split kawasan org islam sebahagian akan dimenangi pas dan sebahagian kawasan pula akan dimenangi umno hmm... bijak2 sesungguhnya musuh2 islam x akan redha dgn islam sebelum korang kata mustahil la renungkan dulu 50 thn dulu pasti x ade siapa percaya singapura akan jadi seperti skrg tunggulah 20-30 thn dari skrg aku nak tanya apa beza DAP 50 thn dulu dgn skrg yg korang beriya-iya pertahankan cer jwb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu tuhan ke boleh tau masa dpn ?

      Delete
    2. hok aloh bengooo betul anon 929

      Delete
    3. Anon929.. mmg otak kau ni letak kat kepala lutut..

      Delete
    4. Mu tau ke kuasa tuhan...ke mu ni malaikat...

      Delete
  3. Din racist giler lehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ker parti DAP nie parti majoriti cina...
      Tak rasist ker tu...

      Delete
    2. Dap bkn parti racist la weh ..bn yg racist...

      Delete
    3. 936 ikut suka kau lh belalang..

      Delete
  4. klu nak debat tu matang la sikit anon aku dah ajak debat cara matang nid kata penyokong PR bijak belaka jwb ler apa beza DAP 50 thn dulu dgn skrg ha anon kehkehkeh



    ReplyDelete
    Replies
    1. OWh lupa lak ABU dan ABCD x kisah undi DAP pun biar la DAP ckp ape nak guna kalimah Allah dlm bible ker janji dpt pi putrajaya

      Delete
    2. Depa taksub sangat nak menang...
      Sampai sanggup gadai..............

      Delete
    3. Nilah cth politik tak matang...ari2 kena bodoh dek bn....lps pr mng harap rakyat msia ni baru ada akal ape mksud demokrasi tulen....semoga jd spt rkyt turki yg peka dan bijak menilai...

      Delete
    4. asalkan bukan papahomo alias Abai(asal bukan anuar ibrahim)

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. ni aburaihan kau paham soalan ker aku tujukan soalan nie utk geng penyokong DAP dan geng ABCD klu nak sokong PAS ker UMNO PKR tu hak masing2.. matang ape nyer klu soalan pun x paham

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. saudara anda cuma nmpk keburukan umno saje.dbt apa saudara sbb anda penyokong pr tp Anda buta ker x nmpk keburukan pr anda nmpk kwbaikan nya sajerrrr.k .bab bn smuanya buruk yang saya tahu lh dari pemimpin hingga lg penyokong tegar mereka semua adalah orang yang kecewa yang mungkin x dapat apa kehendak mwreka dari bn zaman it anda ckap x semua bn nak tanggong semua kesalahan rakyat buat maksiat bos bos kamu buat.

      Delete
    9. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:31

      fakta please...baru dapat challenge ngan fakta aburaihan tu bro...xyah lah buat ayat pesimis cam perhimpunan umno aritu..bagi nmpk kredibiliti skit selaku penyokong tegar BN ye...hahahaaa..xpun p study dulu...cari idea...huhuuu..

      Delete
    10. patut lhtalkin snyap lama dh rupanya cai impot untuk mwnjawab rupanya hok aloh mu ni....

      Delete
    11. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:42

      salam anon...gua ade,tp jrg singgah...bz skit kt GE ni..biasalah...hahahaaa..

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. abu raihan saya x soko.g mana pty kita kena betulkan kedua pehak kalau salah kita tegur tp td saya lihat berkobar kobar saudara mwngatur kesalahan seblah kerajaan napa x atir sebelah pehak pr klu kita buat kaji selidik kita akan dapati keduanya bila dh berkuasa sama sajerrrr...betul x jadi kota kena adillah.

      Delete
    14. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:57

      ermmm...mslhnya penilaian lu ni x realistik lah bro...aburaihan facts base on track record bn sebagai federal gov...pr lm pernah memrintah sbgi fed.gov..so bg aku x relevan perbandingan tu...hahhaaa

      Delete
    15. This comment has been removed by the author.

      Delete
    16. Mung sudin melayu hutan sungguh atau pun org asli...UMNO TU BAPAK RACIST TAK PAYAH NAK FIKIR2 cogan kata DIA HIDUP MELAYU(HUTAN)...dulu bolehlah lorni org bodoh mcm engko jer yg tak boleh terima kenyataan...ABU ABCD

      Delete
    17. Kalau knowledge tak ada pegi sekolah dulu jgn dok menyibuk...tak payah cakap kias kias payah nak faham sound tepat jer macam ni UMNO BAPAK RACIST YG MENCETUSKAN KEMALANGAN JIWA PADA 13 MEI 1969 APABILA KALAH PRU DI SELANGOR..

      Delete
  5. Masih kah kau ingat
    13 mei?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13 mei sapa dalangnya? Blk2 dr rumah mb selangor terus g bwk prg serang cina ...sudahla...tak malu umno ni....mkn duit cina. Mintak undi cina tp benci dan buruk2kan cina...

      Delete
    2. X yah crite dulu la kita kira skrg nie DAP nak minta kalimah Allah dlm bible aku tanya kau nak undi DAP ker sila jwb bagi sape2 yg beriya-iya sgt sokong DAP jwb geng2 ape kempen kita asal bukan dacing ABCD

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. ulama PAS pun pernah kata kita leh jadi kafir melalui perbuatan utk kes undi DAP takpe ker janji ABCD asal bukan cap dacing cer jwb

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. aburaihan ni yg kena basuh muka kau nak tolak org islam yg bermasalah dgn islam x kira dlm UMNO,PAS atau PKR terpulang kat kau la yg aku tanya apa hujah geng sokong DAP yg menentang islam lagi sekali aku tanya kau paham soalan ker x nie

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. abu raihan anda marah ngn kerajaan ini misti anfa krcewa misti ada benda yg hang x dapat.anda hanya cari kesalahan sebelah pohal sajerrrr.cer cuba rasional sikit cer cari dlm pr sendiri pS dengan cara pas kafirkan umno pasal berkawan ngn mic n mca tp pas ngn dap apa hukumnya plak.pkr plak mcam macam ada plurisma lbgt .keseramarataan berugama.bla bla.....dap plak langkah mayat karpal dulu kalau nak negara islam.maaf cakap lah aburaihan anda pandai ckap tp anda x tahu apa yg anda ckap.pepatah melayu ckap #bodoh x bolih di ajar cerdik x bolih di ikut#.

      Delete
    9. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:34

      hahhahahaa...ayat pesimis lagi...ayam tul cai bn nih...hahahaa

      Delete
    10. lama hilang rupanya cari pemain impot rupanya talkin ni. tp sama jer kuat spin gak

      Delete
    11. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:46

      pemain import?hahha..team nko je yg duk praktis cmtu...aku cam biase solo je....xde nk import2 sape,x macho la cmtu der....hahhahaha...spin??ade la kecil kecilan...hahhaha

      Delete
    12. Macam no point nak berhujah pun. Balik2 mcm tu pusingannya tanpa facts. Bila blur sikit mula nak mulakan bunga2 carut.

      Entahlah.



      -aisya-

      Delete
    13. This comment has been removed by the author.

      Delete
    14. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:53

      salam aisya...sihat ke??hahhaha..diorg ade pelapis da skang ni..tapi ntahla....hahahaa..nanti aisya tegur2 la sikit bebudok ni ye...takut diorg main kat longkang je...hahhaha..lemas lak nanti...hahaa

      Delete
    15. Waalaikumusalam anarkin.. hhehe tulah lama x menjenguk... tapi jenguk pun sama gak tgk makin nazak lak sikap.

      Entahlah..harap2 malu la sikit kat malaikat kiri kanan duk catat perangai. Nak debat bagi fakta.. bila bagi fakta kita sama baca n guna imam berfikir. Ini..alahaii..


      -aisya-

      Delete
    16. anarkin skywalker20 April 2013 at 00:05

      aku pun malas dah nak berfakta ngan mengkome seme nih...layan je la,bg isi masa lapang...huhuhuu

      Delete
  6. Bukan dap tntg islam tp mca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie lagi sorang x paham soalan ada ker aku suruh undi MCA aku tanya kenapa ABCD kene bg cth kot klu UMNO lwn DAP mcm kat parlimen gelang patah yg pegi undi lim kit siang pasal apa janji ABCD tapi klu UMNO lwn PAS terpulang la masing aku masuk dlm post nak tanya la tu soalan aku pada milosuam dan penyokong ABCD yg cerdik2 belaka

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. aburaihan x boleh camtu tgk calon pilih calon jgn smpi nak betulkan yg kau sebut tu kita pilih calon yg akan mempertikaian kalimah kat parlimen pertikaikan negara islam pertikaian hak istimewa islam jgn smpi tindakan kempen mengarut ABCD golongan yg berani bersuara begitu masuk parlimen

      Delete
    4. aburaihan
      cerlihat kerajaan pkr di selangor berapa rumah urut bwrcambah macam cendawanpas hujan bila pkr n dap pegang judi maksiat melayu berbuka puasa di gereja hasan ali pi ngn pegawai jais khalid samad punyalah lenting last last hasan ali kena pecat.bifalan cakap nganga dulu baru cakap duduk dulu baru berlunjur

      Delete
    5. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:39

      en din...tu silap umno lah...bc statement nazri 2010,bc penghakiman hakim lau beng lee tahun 2007 pasal isu kalimah tu..sabah n sarawak??ahhh!!! ckp byk xpayah..abcd abu..

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. anarkin skywalker20 April 2013 at 00:00

      kuang kuang kuang....comel je statemnt tu..ahhaa

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
  7. Nie aburaihan pahamkan betul2 mmg dlm islam ada politik tapi bukan politik kepartian sepatutnya kita kena pilih pemimpin yg baik x kira dari parti apa pun tapi klu dah terang2 menolak islam yg kau beriya-iya pertahankan pasal ape tu soalan aku pada milosuam dan penyokong kempen ABCD dgn kau skali la

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. mcm tu la point aku tgk calon pilihanraya nie jgn taksub kepartian dlm islam x ada kepartian UMNO islam PAS pun islam bukan cam kempen milosuam nie la x betul

      Delete
    3. Saya pening la dgn statement din ni. Dalam Islam memang la tadak calon kepartian, tadak pas atau umno.. Sebab kalau din fham la..islam itu sendiri apa?

      Islam itu apa din?

      Apakah Islam itu? Dlm konteks kehidupan dan perjalan umat.. apakah makna syumul?

      Beri pencerahan pada sy yg sedang keliru. N kepada anon2 yg bakal menympuk.. kata2 lucah n makin hamin emosi adalah tidak dilayn.


      -aisya-

      Delete
    4. anarkin skywalker20 April 2013 at 00:03

      aisya..nah panadol..2 biji je jgn lebih..kang kanyo lak..hahhaa

      Delete
    5. Heheheh.. fenen.. serius ne.. sy x tau si din nak tanya apa sbnrnya. Point apa...heheh..

      Nak tdolah anarkin. Bagi cool sket pemahaman esok2.

      Cuma b4 tido.. anarkin sy nak tanya.. awk xrasa pelik kenapa polis la..spr la duk gebang amaran jgn bawa senjata msa ngundi nanti..apa sebelum ni org g ngundi bawa senjata ke?? Something fishy la kan.. mcm ada agenda jek nak bagi hint!

      MasyaAllah.. fikir bukan2 da.. negeg babai la .. assalamualaikum.

      -aisya-

      Delete
    6. anarkin skywalker20 April 2013 at 00:31

      dengar jgk..aritu ade membe bg tau geng pemuda umno ni ditrain oleh askar berkaitan GE ni..ao aku rase instinct nko tu ade betulnye?anyway...perancangan Allah maha sempurna..letakkan harapan kepada Nya.. waalaikumsalam..w.b.t

      Delete
    7. aisya sy bukan ustaz lebih molek aisya tanya ustaz yg neutral. saya cuma org biasa yg kurang senang dgn kempen ABCD yg pada saya cukup berisiko DAP klu x silap bertanding 51 parlimen hampir suku jumlah parlimen dgn keadaan skrg PAS dan UMNO x boleh sepakat x mustahil bnyk perkara sensetif yg bakal dibangkitkan semula jadi pada saya begini tak kira anda penyokong PR atau BN adalah lebih selamat anda menolak segelintir pemimpin yg dilihat mengancam islam dlm BN atau PR cth mcm Nazri aziz dlm BN dan lim kit siang dlm PR sape menang PRU13 biar Allah tentukan yg penting kita tolak asal calon yg ancaman kpd islam apa2 pun fikir betul bukan asal ABCD kempen mengarut milosuam jgn ambil mudah tak caya kira sendiri komposisi calon parlimen yg bertanding apa2 pun kembali la ke asal pilih pemimpin bukan parti PAS dan UMNO dua2 islam dlm islam takde politik kepartian

      Delete
    8. anarkin skywalker20 April 2013 at 10:38

      din,perkara yg nko bangkitkan ni dah kami bahaskan berulang2 kali sblom nko masuk sini...kalau nko biase dgr ulasan pakar perlembagaan prof.aziz bari dan penganilis politik prof yusof agus,nko akan faham perlembagaan malaysia itu sendiri...perlembagaan dah menjamin hak istimewa orang melayu termasuk agama islam dan bahasa kebangsaan...sperti kata prof yusof agus dllm wacana melayu pasca pilihanraya....hak keistimewaan org melayu telah dijamin oleh perlembagaan..then prof aziz bari juga ada sebut,hak2 berkaitan keistimewaan orang melayu berada di bawah majlis raja raja dan agung...so nko masuk sini utk menentang perlembagaan ke?.. ape fungsi pilihanraya dan demokrasi,rakyat berhal memilih,so apsal yg susah sgt lau rakyat nak pilih pr utk sepenggal n dibandingkan dgn bn yg dah 50 tahun memerintah???nko cerita pasal calon yg menentang islam??kalau ikutkan najib n hishamudin tu langsung x layak bercerita pasal islam bilamana mereka ni bernaung dibawah yayasan noah milik datuk mereka yang punyai kepentingan dalam saham dan industri kasino di genting highlands???so nko rase patut tak kempen ABCD ni diteruskan??kalau nko rasa malaysia ni berhak diperintah oleh bn sahaja,maka mansuhkanlah pilihanraya tu...then biar je bn perintah??so politik malaysia ni model dari mane yek!??

      Delete
    9. anarkin ni x paham aku tolak kempen ABCD nie pada aku kita pilih tgk calon klu calon tu terang2 tolak islam x kisah dlm BN ker PR kita tolak calon tu cer pahamkan dulu klu asal BN jer ko tolak DAP akan menang 51 kerusi parlimen yg ditandinginya hampir suku dari jumlah parlimen memberi kuasa yg lebih besar utk mereka membangkitkan isu yg mencabar islam ttg pakar perlembangan tu lebih kpd secara dasar sahaja aku bg contoh la klu bukan islam minta peruntukkan bina rumah ibadat kat tgh2 putrajaya ada ker halangan dlm mana perlembangan tu point aku bila suara golongan ni bertambah di parlimen diburukkan lagi PAS dan UMNO x sefahaman bnyk isu sensetif akan mula dicabar buktinya kes kalimah Allah dlm bible klu korang nak undi pas ker pkr ker umno hak masing2 tapi jgn menangkan calon yg sentiasa mencari kelemahan sistem utk agenda yg x baik terhadap islam cer paham pilih calon bukan asal ABCD jer

      Delete
    10. anarkin x ade sistem ciptaan manusia yg benar2 perfect musuh2 islam sentiasa mencari ruang dan peluang mereka x ada masalah wang apa yg diperlukan sedikit kuasa,pengaruh dan sokongan.nak pilih sape hak masing2 tapi tgk betul2 calon yg dipilih tu

      Delete
    11. profesor mane sekalipun boleh bercakap berjam-jam ttg hak tu hak ni tapi tanpa kuasa semua tu hanya akan tinggal kertas sahaja aku bg cth yg dah pun berlaku dulu mahathir terang2 hina islam ada apa tindakan undang2 keatas dia x ade kan sbb dia berpengaruh berkuasa dia pecat hakim lagi ada la skrg nie sbb geram dgn BN ko nak gi sokong DAP lak lg la teruk lagi sekali aku tegaskan kempen ABCD ni mengarut sepatutnya tolak calon yg menentang islam x kisah dari parti apa pun baik perlembagaan ker undang2 ker yg penting kuasa dan pengaruh tanpanya ia hanya kertas sahaja

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. anarkin skywalker20 April 2013 at 13:19

      hahhaa...din...cmne ekk??mmm...cmnilah...bg aku ,org mcm lge,lks n ks tu xdtgkan mudarat beso pd umat islam or org melayu...walaupun cam kelat2 pahit statement diorg,tp bg aku diorg jujur..so org yg mcm ni lg senang kite nk monitor coz kite da tau intention diorg....tp yg aku sgt takut ialah musuh yg dok gadai harta rizab melayu tu yg paling bahaya...pastu guna perkauman,ketuanan melayu dan agama utk raih sokongan...bro din..?.melihat kpd malaysia skang ni kan,cube nko listkan seberapa byk masalah yg berlaku dlm negara smasa dr sudut geopolitiks,sosiopolitics,geoeconomics dan agama...then nko buka mate luas2....segala mslh tu dlm tgn pemerintahan siapa???that,s y kempen abcd abu digerakkan...50 tahun cina mca duduk lm bn same2memerintah negara??ape cer??ade sape2 pertikai??nko boleh cete ke isi perut masing2??....so baik ke buruk itu Allah yang tentukan,tapi memilih yang terbaik adalah fardhu...then pasal lks ke lge ke ks ke...kalau nak jugdement yg baik dari pr supporters,bg lah equaliti pada media2masa n arus perdana...dance on da same floor....hahahhaa...so br kite leh nilai sendiri...xperlu sape2tunjukkan sape betul n salah...malaysian people da matang derrr....lol

      Delete
    14. Camni la aku rasa komen aku yg dah bnyk giler dlm post nie rasanya memadai utk penyokong kempen ABCD mungkin bila korang dah x emosi leh fikirkan mesej yg aku nak sampaikan korang nak sokong sape terpulang tp rasanyer x rugi klu ditolak sorang dua yg jelas merbahaya kpd islam jgn terlalu ambil mudah walau bijak mana pun anda musuh islam bukan bodoh bro.. harap buka mata luas tgk data2 politik percaturan DAP cer fikir klu LGE,KS, LKS menang sape nak control dia cer jwb belum mane dah beriya-riya org melayu islam sendiri pertahankan tgk kalimah Allah sudah la LGE ckp skali jer tgk ribuan cerdik pandai melayu yg matang pertahankan tak caya ko gi blog2 yg post isu ni baca komen2 melayu matang pertahan LGE

      Delete
    15. anarkin skywalker20 April 2013 at 23:37

      bro din..aku tgk niat nko baik tapi sifat riacism nko tu telah menutup isu sebenar...aku dah cakap...kite negara raja berpelembagaan...tapi nmpknye nko tak faham perlembagaan...nko tau tak kuasa tentera dibawah kuasa yang dipertuan agung??nko tau tak hak keistimewaan orang melayu na agama islam dibawah majlis raja raja??nko ty sape lak nak kontrol die??nko ingat kite xde unit2khas bagi menangani gerakan subversif dalam dan luar negara??..skang aku ulang...kenapa harus ABCD...sebab Cap dacing la yg bg ic kpd ribuan oendatang,sebab cap dacing la negeri2 bukan beraja dibenarkan guna kalimah ALLAH...sebab cap dacing la,berjuta2hektar tanah rizab orang melayu diluskan,sebab cap dacing la,pasukan kriket n peninju israel masuk ke malaysia,sebab cap dacing la,minyak felda kite hantar ke israel,sebab cap dacing la,tanah ktmb tergadai,sebab cap dacing la pula batu putih tergadai,sebab cap dacing nakkan sgt jambatan bengkok smpi sggp bag insentif 'berpakej' kpd singapore...sbb cap dacing la,kelantan dinafikan royalti,sebab cap dacing la telaga minyak kite bg kpd brunei...so...mslh cap dacing ni bukan indvidu saje bro,,tetapi sistem yg sgt rosak,smpi xboleh nk dibaik pulih..nak harap sape yg boleh baiki??pm??menteri agama??menteri pertahanan??nko??aku??..rakyat......der...rakyat...

      Delete
    16. anarkin aku x pasti sama ada kau x paham atau point aku yg kurang jelas takpe aku cuba lagi pemimpin DAP ada menyuarakan tuntutan iaitu kebenaran menggunakan kalimah Allah dlm bible versi bahasa melayu
      permintaannya (kebenaran guna KALIMAH ALLAH) kegunaannya lak (utk BIBLE VERSI BM) dgn sokongan ABCD mereka akan lebih berani bersuara kerana x dpt tentangan dari ribuan melayu matang.dgn kuasa tentera yg ada apa cadangan anda utk kita lakukan pada pemimpin yg bersuara itu?cer crite x2.pahamkan betul2 mereka berani bersuara sbb kita x peduli janji ABCD.anda yg menjadikan mereka berpengaruh! tanpa undi yg diberikan mereka hanya mampu bercakap dlm rumah shj.undi yg diberikan akan bolehkan mereka meminta mcm2 lagi.pru13 pilih calon bukan tgk parti.

      Delete
    17. Untuk saudara din... niat anda baik tetapi caranya tu xbrapa cantik. Setakat ni statement dr pemimpin dap yg nampak berlawanan dgn Islam adalah mereka itu bukan Islam. Setakat ni juga bila penjelasan yg teliti n tertib diberi mereka ini menerima spt hukum hudud, ya mereka x setuju dgn hukum tersebut tetapi tiada lagi kata2 kasar seperti sebelum2 ni. Apa yg kita kesal bila masa pemimpin Islam yg melayu ni menolak secara terang hukum2 Allah. Din berkata jangan pilih yg terang menentang Islam betul tetapi mcm mana nak pilih umno/bn bilamasa mereka ni dipimpin oleh orang yg menolak/menghina hukum Islam. Pr memang bukan yg terbaik/sempurna tetapi bagaimana dgn umno/bn perlukah lagi kita memberi peluang lagi untuk mereka?

      Delete
    18. anarkin skywalker21 April 2013 at 18:12

      din...aku rase nko yg xfaham faham...hahhahaaa.....aku permudahkanlah...knp bile lge ckp nk gune kalimah tu lm bible bahase melayu..nko n dan sebahagiaan org lain begitu bersemangat n lantang menentang die..hahhahaa...seolah2 bende ni perkara baru dan sgt bahaya...hahhaha...aku rasa kalau lge x ckp mcmtu,mgkin nko x kan selamanya sedar bahawa sabah n sarawak da gunakan KALIMAH ALLAH LAM KITAB BIBLE BAHASA MELAYU sudah bertahun2 lamenye.....tapi kalau nko sedari awal join blog ni,nko akan dapat lihat,xsorg pun macai2 umno or yg pro bn dapat jawab soklan nih...bg pr yg celik perlembagaan,diorg xgusar pasal isu kalimah tu sebab da tau kite ade majlis raja2, kite ade agung....tapi kite gerakkan abcd tu sbb itulah pusat segala penyelewengan berlaku...nko ingat kaum cine akan bahayakan periuk bisnes chop stick die semata2 nk pertahankan penggunaan kalimah tu..cerdik sikit la der...hahaaa...nko kn grow up then pg lihat negara2 luar la...mesir,jordan,turki atau paling dekat indonesia...ape mslh ngan kalimah tu...??yg penting kite sendiri...akidah tauhid kn betul...

      Delete
    19. Dlm islam cara yg betul adalah memilih PEMIMPIN yg baik bukan PARTI yg baik kena ikut cara yg BETUL bukan cara yg CANTIK saya kata tolak PEMIMPIN yg merugikan islam saya telah bg cth utk dua2 pihak Nazri Aziz BN dan Lim kit siang PR tu cth nak list bnyk selidik wakil calon tmpt masing2 boleh rujuk komen saya din( 20 april 2013 1.17am) islam ni menyeluruh termaksud cara berjuang

      Delete
    20. anarkin skywalker21 April 2013 at 18:54

      hurmmm....kalau ikut staement nko kn plih pemimpin yg baik....bukan parti yg baik...ok dlm konteks ini boleh nko perincikan peminpin yg baik tu mcmner dr sudut kefahaman nko??

      Delete
    21. anarkin skywalker21 April 2013 at 19:17

      utk mr din..Sbnrnye aku nilai balik staemnet nko sblom ni pun aku aku boleh katekan nko hentam keromo je...statement nko sblom2 ni byk mempertikaikan DAP secara collective,termasuk mempertikaikan keislaman aku kerana menyokong dap...hahahaa..then bile aku bg tentangan ngan statement nko,baru nko pusatkan staement nko tu kpd peminpin khususnya dan bukan lagi parti...hahaha...kantoi..jd adakah fair bg sporters dap yg bc statement nko ni??atau nko rase lantaklah???....mgkn nko xsedar dap telah byk berubah kerana kalangan peminpin baru mereka lebih mature in politic part then organisasi mereka lebih terbuka..contoh...ulama kite boleh duduk bersama dengan org yg dulunya suh langkah mayat die dulu kalau nak laksanakan hudud...then skang kite ade wakil2 melayu islam yg diletakkan calon utk bertanding bg kerusi dap....so aku nmpk ade sudut positive dap skang nih...pasal calon yg baik,aku masih lagi nantikan ciri2 yg nko mksdkn tu...

      Delete
    22. x ade pemimpin yg sempurna jadi pada aku pilihlah berdasarkan

      1.tidak menentang islam secara jelas
      2.kepimpinan
      3.ahlak

      aku x racist ni pandangan aku shj korang terpulang la PAS-khalid idham lim sallahuding ayub BN-saifudin abdullah DAP-tengku zulpuri
      MIC-p.kalamathan

      penyokong-org yg menyokong kerana percaya berdasarkan maklumat yg dia tahu org yg disokong baik

      penentang-org yg menentang kerana percaya berdasarkan maklumat yg dia tahu org yg ditentang x baik

      atas pagar-org yg x pasti

      pencacai-org yg memang dah tahu org yg disokong x baik tapi tetap sokong gak

      aku rasa lim kit siang dan nazri aziz jelas menentang islam penyokong BN dan PR pun tahu anda tahu saya pun tahu

      utk dua org diatas jelas aku menentang dlm komen sebelum ini anarkin anda bagaimana?






      Delete
    23. tiada politik kePARTIan dlm islam

      Delete
    24. anarkin skywalker22 April 2013 at 10:20

      hahaha..aku da agak nko akan ckp mcmtu...hahhaa..

      1.tidak menentang islam secara jelas- maslahnya knp skang baru nko nak bersuara??knp setelah berpuluh 2 tahun??knp bsah dkt GE??hahaa
      2.kepimpinan- mksudnya cam amanah,telus,berintegriti
      3.akhlak-tidak minum arak,tidak menipu,tidak munafik,tidak mencuri dan tidak meninggalkan tuntutan agama...mcmtu?

      aku rase list kat atas tu sesuai sgt utk ABCD..kerana walaupun kamu seorg yg islam,tapi kamu masih bersekongkol dgn kumpulan yg terang2 khianat kpd bangsa dan agama sendiri..huhuhu..kenapa??

      then kategori yg nko listkan..aku nak tau nko kategori yg mane??

      then sekiranya nko n x racist??knp statement nko yg awal dulu sgt 2racist direct kpd dap keseluruhanya??then sekiranya nko islam,knp nko pertikaikan keislaman aku xpa penghujahan lanjut??atau nko juga tergolong dalam kumpulan hear say???

      then sekiranya lim kit siang dan nazri aziz yg bertanding sesama mereka...sape yg nko pilih atau siapa yg nko tolak??ini senario utk nko...
      sebab lepas ni aku nk tgk judgement nko base on wat criteria??

      yg statemnet nko last skali tu-politik islam adalah wadah yg dianjurkan oleh hisbul muslimin sebelum diteruskan oleh pas....politik kebangsaan yag mengasingkan politik suku dan agama suku yg diterapkan oleh umno era 60-70 an dulu...so...siapa yg mengamalkan politik kepartian dan menolak politik islam dalam malaysia ni?

      Delete
    25. anarkin skywalker22 April 2013 at 10:39

      oh lupa...nak jawab soklan nko...antara nazri n lim kit siang..kalau xde calon lain,aku prefer pilih limkit siang...hahahhaa...sebab ikut tuntutan agama pun,org yg khianat pada agama n bangsa sendiri,ape hukuman die???lu pikirlah sendiri...hahahaaaa...

      Delete
    26. rasanya soalan berbunyi:
      antara nazri n lim kit siang dlm komen anarkin 22 april 10:39am adalah senario yg anarkin bagi sbgi senario dlm komen anarkin sendiri 22 april 10:20am ada masalah teknikal ker?

      rasanya pendirian saya jelas menentang kedua-dua skali anarkin boleh rujuk komen2 saya sblm ni

      atau mungkin anarkin nak tanya klu jika senario begitu terjadi?gitu ker?

      Delete
    27. lagi satu nak tumpang tanya sikit aku cuba jwb guna pc tapi versi pc x der la komen2 ni leceh taip versi mobile guna phone ini klu x keberatan leh bg tau x wat camne senang sikit nak jawab ker mmg x leh kat pc komen ada 5 jer aku tgk?

      Delete
    28. sementara tunggu respon soalan ttg senario tu aku try jwb soalan anarkin yg pasal DAP secara keseluruhan tu? aku sebenar komen menentang kempen ABCD aku cuba gabung dlm satu komen menjwb soalan aburaihan,anarkin para anon yg menyokong kempen ni pada aku kempen ni salah tu yg aku cuba buat.lagi satu klu tanya tu satu leh payah jwb aku x kisah BN ker PR menang janji yg menang tu parasit dlm tu kalah

      Delete
    29. anarkin skywalker22 April 2013 at 16:27

      hurmmm...makin kronik jd nye yekk...hahhahaa...ok la mr din..mksud nko tu aku faham sgt2 dah...nko nk parti mane pun yg nk kite pilih tapi pastikan jgn pilih individu yg terang2 cube mencemar kesucian agama islam...dalam konteks ni nko lebih tekankan kpd dap walaupun lm mase yg same nko nk bg nmpk balance dan neutral lam statement tu,nko gunakan nazri sebagai pengimbal...kan?fix me if i' m wrong...hahaaaa... tapi aku suka share kate2 dr zakir naik...with or without u ,islams will became greater n greatest .but without islam u will be lose n lost....hahahha,cm out da topics kan??lantaklah...so,reminder tu aku appreciate tp for the next isu yg agak terhad pengetahuan nko,nko patut lebih berhati2... then jgn start session dgn cara yg agak extreme jika nko bersifat neutral..aku tatau la nko paham x statement aku...krn kalau pendekatan begitu,nko akan dilayan sebagai macai...hahaaa...then ini penegasan...ABCD ni tetap diteruskan bg jatuhkan sistem korup ni,walau nmpk mcm kejam,tapi begitulah setiap perubahan pasti ade kesan sampingan...hahha...kerana dah terbukti jika jatuh nya BN ni,segala punca kerosakan yg berlaku dlm negara ni barulah boleh dibetulkan kembali...tapi soal agama....ade batas yg perlu dijaga,tapi bukan dgn cara mengekang secara membabi buta...hahahha...kan madah pujangga tu ayat aku..hahahha

      Delete
    30. betul tu anarkin anda mmg dah faham tapi malangnya belum terima.hurm...aku nafi start session dgn extreme sbb aku asalnya jwb komen aburaihan yg dah delete.aku pun paham sgt2 perjuangan korang sbb aku dah biasa di brainwash oleh ayahku sejak 25 tahun dulu smpi skrg dari bujang smpi aku pun dah lama bergelar ayah! dulu satu kg aku sokong S46.Namun aku tetap aku iaitu sorang yg mendengar dan memikir.pada aku nak betulkan yg salah bermula dgn cara yg betul jika tidak apa benda yg anda cuba betulkan.aku rasa kata dr zakir naik tu tak out of the topic "without islam u will be lose n lost" mmg tepat sebenarnya apa penyelesaian cara islam utk masalah ini:

      1.pilih pemimpin yg baik
      2.tolak pemimpin yg jahat
      3.islam tidak suku2 dan tak juga kepartian
      4.berpesan-pesan dgn kebenaran dan kesabaran

      dlm islam sesuatu itu tidak salah jika x tahu hanya bila dah tahu tapi ingkar atau abai baru jadi satu kesalahan

      Delete
    31. anarkin skywalker23 April 2013 at 00:54

      ok...nmpk dah cm cool down sikit kan debate kite kan...hahhaaa..best..konstruktif..walaupun masing2 cm ade lagi ruang2 kosong yg masih kite nak luahkan,xpe..kite simpan je dan naturalkan ia positively...cos ruang mcm ni x segalanya menepati maksud..kan??then aku suka nak bertanya satu jawapan yg jujur dari nko...aku jga sorg yg kaji dan suka memikir...so pada pendapat nkolah...adakah kerajaan mengamalkan demokrasi tulen sejak dulu smpi sekarang??sbb kalau ikut sejarah yg berjaya kawan2 aku bongkar dari pelbagai sumber...isu spt 13 mei,isu memali,isu amanat haji hadi,isu komunis adalah sebahagiaan percaturan kerajaan utk kekal berkuasa mengikut teori divide n rule yg diwarisi dr penjajah...so ape komen nko??

      Delete
    32. akusayangmalaysia23 April 2013 at 04:28

      Mr din...ada ketakutan dalam diri anda.banyak sangat disergah hantu-hantu perkauman dan agama.jangan takut din..aku sebagai seorang rakyat malaysia bertaraf redneck ni bersama ramai lg rakyat malaysia yg mahu merasa nyamannya udara demokrasi yg sebenar akan bersama-sama menemani hg.jom din, teruskan merintis jalan dgn berdiskusi.anarkin n aisya ada tu.hang nak lg pening punya tu aburaihan dok ada.haha.sorry sbb xdak fakta.kalo dah bole ke smpi kesini xkan x ret nak pi cari sendiri fakta kt Google.statement perawi picisan cam aku ni mana laku beb.haha.nak tegak kebenaran kena berani din.ABCD sangat releven sbb itu saja cara nak ambil kuasa yg telah lama disalahgunakan.ah panjang gila aku taip sial.skema lg plak.ok din, faham n brani k.
      Adios...

      Delete
  8. dap dapat watikah daripada pas ? Pas membenarkan calon dap guna lambang parti islam pas ? calon dap yang akan gunakan lambang parti islam pas itu kulop lagi , kenapa tak disunatkan dulu , kata parti islam , kenapa dicamporkan dengan orang kafir ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. aburaihan dap yg buat silap mata dlm pemilohan cec psal apa plak ros yg nak di salahkan

      Delete
    3. MasyaAllah.. anon 1145...

      Soalan awak sangat la.. sangat la.. alahai x sampai hati sy nak cakap..hmm sgt kurang cerdik.


      -aisya-

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. anarkin skywalker20 April 2013 at 00:10

      hahahaaa...mat nko nk ty ape sbnrnye??hahahaa

      Delete
  9. Perjuangan pas sekarang ini pun dah cincai cincai aku tengok , janji impian keputra jaya terlaksana , tak lojik pas hari ini , pru nanti rugi , jangan tamak sangat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. anarkin skywalker19 April 2013 at 23:51

      xyah cete pasal pas la....hahhaha...pas yg versi dulu pun nko tolak skang ni pun makin besar la modal nko utk tolak pas kan..dah laa cai...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. anarkin skywalker20 April 2013 at 00:38

      aburaihan sblom tido basuh kaki dulu,takut mengigau cai2 bn nk ty soklan lak..hahhaha...dap tolak islam???ermmm...xdelah aku rase bro...pandangan karpal sngh tu sbgi individu je,x mewakili party,then tu zaman dulu,skang pendekatan yg pkr n pas bawa,dap jd lunak n mula mendekati islam..tu yg BN stress tu...so taktik divide n rule to da x relevan..lastly aku ni,antara penyokong pro perubahan...wadah yg aku pilih skang adalah PR.. bn?ingat nk anta muzium je..hahhaaa

      Delete
  10. cai2 umngok da panas bontot...xde modal nk bahan milo suam...haha...dah la cai, udah2 la nk betah ckp org...macam la ko tu betul sangat...pemimpin korupsi macam syahrizat jalil pun ko simpan dalam umngok , nampak sangat la ko nie sokong korupsi... ini kali lah kita kasik umngok kuar dari putrajaya...!!!!

    ReplyDelete
  11. As salam. Jgn dilayan budak2 umngok. Mereka sedang mengalami sakit jiwa yg kronik. IQ mereka juga rendah. Oleh itu lebih baik jgn kita melayan komen mereka yg ala-ala komen warga bangladesh yg dpt peluang pertama kali mengundi di PRU13.

    ReplyDelete

















  12. pakatan





    bangang






    bodos






    bebal






    hampeh






    tingong






    lgbt






    jual agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  13. manifeato bukan janji



















    itu khayalan jerrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. anarkin skywalker20 April 2013 at 10:42

      kene ayam lagi cai bn nih.. hahaha..

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Hehe. Nak tau jge komen aburaihan sampai leh kna removed. Ape lah cai bn ni, dah bpe penggal asyik gne isu lucah je.
    Nyampah tgk tv ari ni, mcm2 prof bingai kne jemput puji bn.

    @blanka

    ReplyDelete
  16. Faizal. komponen parti dlm pr amat bermuafakat dan amat serius unt menawan putrajaya.syabas pr.kita pasti akan menang.ini kalilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lame tau dah..kite worang pr banyak steady...
      Umno bn, mandi satu loji air pun xbasah2...huahh....huaahh..huahhh..

      Delete
  17. Dulu lain, sekarang..
    Dulu PAS nak buat negara Islam.
    BN kata tak sesuai kerana Malaysia
    rakyatnye majmuk.
    sekarang PAS guna pendekatan Negara
    Berkebajikan.
    BN kata PAS dah lupa Negara Islam
    Dulu PAS tak buat pakatan dengan parti
    bukan Islam
    BN kata PAS ekstrimis,anti sosial dan tak
    releven
    sekarang PAS berkawan dengan DAP,PKR
    dan ada DHPP
    BN kata PAS dah berubah demi kuasa dan
    dah sesat..
    Dulu PAS hanya didokong oleh tok
    guru,ulama dan orang kampung
    BN kata PAS tak moden, fundamentalis dan
    parti orang kampung
    Sekarang PAS didokong oleh ulama,
    profesional dan teknokrat Islamis
    BN kata dah tinggalkan kempimpinan
    ulama
    Dulu pakatan buat janji nak turunkan harga
    kereta
    BN kata negara dan industri kereta akan
    bankrap
    sekarang BN pula tiru manisfeto nak
    turunkan harga kereta
    Semua pencacai kata itu yang terbaik dari
    BN..
    Dulu DAP bantah hudud
    BN kata kita perangai DAP yang anti Islam
    Sekarang Chua Sui Lek bantah hudud
    BN kata itu hanya kata2 individu
    Dulu BN jadi kerajaan Pahang, Johor dan
    Melaka sampai sekarang masalah air masih
    tak selesai..sekarang bila berkempen sebut
    bagi BN menang di Selangor dan
    Kelantan...Kerajaan akan selesaikan
    masalah air di kedua-dua negri

    ReplyDelete
    Replies
    1. anarkin skywalker21 April 2013 at 09:20

      pencerahan yg ringkas tapi jujur...hahahhaa...cai umngok cer komen sikit..sikiT dah la...byk2 kang melucah je kerjanya...hahhaa

      Delete
  18. Nabi saw pun guna khidmat bukan islam menjadi penunjuk arah jalan dalam peristiwa hijrah... nabi saw adalah contoh tauladan terbaik

    ReplyDelete
  19. Road to singapore...... Haha....

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan