Kempen doakan Sharizat dan Rosmah oleh Wanita Umno

PELBAGAI gelagat dan taktik kempen boleh dilihat menjelang pilihanraya umum ke 13 di seluruh negara. Seperti biasa Barisan Nasional meneruskan kempen lucah untuk menarik undi orang Melayu. 

Di sebalik kempen lucah dijalankan oleh Barisan Nasional, gua nak tergelak dengan kempen meraih simpati atau boleh dikatakan kempen mengampu digerakkan oleh Wanita Umno.

Poster-poster dengan gambar suami Najib Razak, Rosmah dan Sharizat Jalil, Ketua Wanita Umno ditampal di tiang-tiang lampu dengan tulisan mendoakan kesejahteraan mereka berdua.

Lebih lucu Wanita Umno nampaknya menganggap Shahrizat yang membela lembu dalam kondo serta Rosmah yang telah dinobatkan sebagai wanita paling boros di Malaysia ini sebagai tauladan.

Kalau inilah tokoh-tokoh yang menjadi tauladan wanita Umno, maka terbukti hanya orang gila dan kaki ampu sahaja yang masih tinggal untuk memimpin wanita Umno 
Sent from my BlackBerry

185 Comments

  1. Melayu malaysia gaduh bodoh. Aku melayu Singapore happy...hahahahaha...cina dgn india ketawakan melayu bodoh bin bebal dari dulu nie...hahahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warna biru, putih dan dacing lambangnya
      Cemburu melihat negeri maju dan jaya
      Kekayaan dibina oleh Pakatan
      Selangor ialah negerinya

      Selangor negeri yg disanjung
      Selangor daulat yg dijunjung
      Sekian lama, bn memendam rasa
      Untuk merampas dari pakatan

      Chorus
      Sayangi selangor jauhi bn
      Pakatan menjadi harapan
      Sayangi selangor jauhi bn
      Pakatan masa hadapan

      Pakatan sehati sejiwa
      Pakatan seia sekata
      Berpimpin tangan, seiring sejalan
      Menuju menakluk putrajaya

      Barisan kamu, semakin rapuh
      Barisan kamu, akan roboh
      Bersatu semua pilih pakatan
      Selangor negeri tercinta

      Chorus
      Sayangi selangor Jauhi bn
      Pakatan menjadi harapan
      Sayangi selangor jauhi bn
      Pakatan masa hadapan.

      Sayangi selangor jauhi bn
      Pakatan menjadi harapan
      Sayangi selangor jauhi bn
      Pakatan masa hadapan

      @blanka

      Delete
    2. Anon 1146, baik mu duk diam diam. mu tu batu api. ingat tak?

      Delete
    3. Melayu singapore mmg celaka. Kat singapore taraf dorang paling rendah, sbb tu ble msuk malaysia berlagak nak mampus. Klu x bg msuk johor selama sebulan memang jd pengemis kat sn, minyak ngan brg2 subsidi tu semua drang telan. Muke x tau malu, merempat kat johor. Klu nak mkn mc D je sggup msuk pg2 bute sbb murah. Kat singapore klu sarapan pg mc d lbh kurang 4 dollar, kat johor rm 4 je. So ble oder 2 kali la singapork ni. Len kali jgn nak sibuk hal negara kmi, bek x yah msuk johor klu leh tahan ler. Ingat johor x leh hidup ker klu kmu msuk johor ke. Kmu tu yg merempat kat sni,

      Delete
    4. Kasi menang sama DAP , singapore cina pegang...kasi MALAYsia cina pegang...melayu pandai...hahahahahahaha

      Delete
  2. Kalau doa untuk kebaikan apa salahnya. Asal jangan ikut seperti doa PAS yang cuba menghancurksn saudara seagama tetapi pada masa yang sama berkawan dengan syaitan DAP yang secara terang menolak Islam.

    Sebab itu aku kata PAS berfahaman songsang. DAP tak perlu hantar juak juak nys tetapi gunakan Karpal yang hanya berkeruso roda untuk mengertak PAS berkali kali. Takkan benda simple macam ni pun macai PR tak boleh fikir guna otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setaraf ke dorang ni ngan isteri para nabi. ? Tutup aurat tu dulu ler. Dah mcm topi kledar aku tgk.

      Delete
    2. Mereka lebih baik dari mat pungkok ngn mat bilik

      Delete
    3. 11.55pm..btl karpal sigh tolak hudud sebb nk buat hudud kene tukar pelembagaan dulu sedang kan anwar hadi n kit siang sudah tanda tgn bile memerintah nant perlembagaan n hak istimewa org melayu tdk ditukar n dihapuskan...btl la karpal kata...tp umno dah 55 tahun tk pernh pulak bt hukum hudud qisas n lain2...sape yg tolak islam sebenarnye.???.penggunaan nama ALLAH pemimpin pr ambil saranan jumpe ketua ulama sedunia yusuf alqadarawi..yg kalimah ALLAH sume makhluk ALLAH gunakan dgn syarat tk blh samakan ALLAH itu dgn perkataan ape pun n terjemahkan dgn ape pun...55 tahin memerintah presiden mca mengutuk hukum hudud akan jdkan negara bangkrap kerana kurang produktiviti sebb tgn dipotong..umno diam pula mca kutuk hukum buatan ALLAH..??MALU LA..HAKTUIHHHHHHJ....

      Delete
    4. Awatlah awak mi bingai bweiya benae nak mengangkat orang yang yanf rusak akhlak

      Delete
    5. jumpe ketua ulama sedunia yusuf alqadarawi?? Tnjuk la bukti,ckp kosong je.. Klu ulama 2 tgk video stopa gan al jubo 2.. Mau muntah,jijik

      Delete
    6. Rasanya semua entry pun sal liwat. Nmpak sgt bangang cai umno ni. Ntah2 exem pon bg jwapan liwat. Klu nak nak hujah sal entry milosuam post ni mmg xde modal sbb x tau pe pon. Tgk lu pemimpin kmu tu , x layak disamakan ngn isteri para nabi.
      Topi kledar ngan bibir lembu pdan sgt.

      Delete
    7. Bab tak pakai tudung hang guna untuk modal politik. Dosa tak pakai tudung tu antara dia dengan Allah. Seteruk teruk dia teruk lagi orang yang berpakaian serban dan tudung litup tapi akhlak hancur.

      Agenda pembangunan negara pun sama penting.Pemimpin akhlak songsang tak layak memimpin.

      Delete
    8. Seperti semalam, masih tergiang di dalam telinga saya ucapan Arwah UStaz Fadzil yang berbunyi:"Kita tak kata depa (mereka) kafir. Depa (mereka) yang perasan depa (mereka) kafir"Kononnya "Amanat Haji Hadi" mengkafirkan UMNO. Padahal, bahagian "Amanat" yang merujuk kepada hukum kafir itu berbunyi:"Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'."Tak sebut pun nama UMNO dalam ayat di atas.Tuan Guru Haji Hadi kata sesiapa yang mengamalkan "Politik Suku Agama Suku" dia adalah kafir. TG Haji Hadi kata sesiapa yang menganut fahaman SEKULARISMA itu menjadi kafir. Semua ulama dalam dunia mengakui bahawa menganut ajaran sekularisma menjadikan orang itu kafir.Tak sebut langsung nama UMNO?????Mengapa UMNO perasan mereka kafir ni???? Adakah UMNO mengaku mereka penganut SEKULARISMA?Kalau UMNO tak kafir, kenapa nak marah kenyataan Tuan Guru Haji Hadi ni?Kenapa sampai guna khidmat Mufti yang tiada ijazah untuk menyerang Tn Guru Haji Hadi yang ada Masters dari Al Azhar?Para pembaca akan nampak mengapa sampai hari ini UMNO tidak mampu mendakwa Tuan Guru Haji Hadi di mana-mana mahkamah syariah atas isu ini.Ia adalah kerana tiada silap dan salahnya kenyataan Tuan Guru Haji Hadi tersebut.Ditakuti kalau dibawa ke Mahkamah Syariah maka akan terbuktikan KEKAFIRAN UMNO itu???

      Delete
    9. Dh soalan liwat,jawapan dia peliwat la.. Kut 1+1=liwat,tak ke bodoh hg 2.. Poster kat tiang 2 puak2 hapa bikin sdri.. Tak ke bodoh nk berkempen pakai paper A4 lekat kat tiang..

      Delete
    10. Anon 810 awatlah hang ni mangkok ayun itu kata ketua kamu pasal dh tau akibat dari amanat tersebut.cuba hang tanya kebanyakan pengikut yang taksub tolol apa pula kata mereka.dan berapa banyak kerodakan yang telah berlaku.ni pob hang nak.jilat lagi untung lah pemimpin pas buat dosa buat fitnah buat anu dlm k/api buat dlm bilik hotel masih ada yang jilat pungkok pemimpin atasan pas .ini orang kata kaldai baghal

      Delete
    11. PAS bukannya berminat sangat dengan hudud. Modal hudud ni hanya untuk undi bagi dapatkan kuasa. Pemimpin PAS bacul bila terkedu dengan teguran Hj Karpal. Dah hampir 20 tahun PAS jaja isu hudud dan sampai sekarang masih di takuk lama.

      Yang beza sekarang ni, PAS nak spin dan salahkan BN yang mentadbir negara dengan ketidakupayaan mereka. Untuk makluman, dalam PAS sibuk menjaja hudud, BN telah berjaya melaksanakan infra berasaskan sistem Islam spt Tabung Haji, sistem perundangan Islam, dll.

      PAS perlu tukar mentaliti menyalahkan orang atas kelemahan pimpinan mereka. Doa mereka selama ini menyerlahkan lagi kemungkaran mereka.

      Delete
    12. Statement cai bn ni statement bodo. Perundangan islam per? Anak mahathir jd tauke arak x de action pun. Tbung haji pla dah byk duit hilang, gaji bos tbung haji melampau.

      Delete
    13. Nik ajis pon loklak gak.pi hj ada orang nayar katanya.poooooraaaah kalu x ada anhin x kan ppkok bergoyang.bahlol tul dari atas hingga ke akar umbi semuanya kaldai

      Delete
    14. Tgna pergi haji org byr kan sbb org tu nak bersedekah....sebelum tgna jd MB lg dah byk org buat....kamu apa tahu....harap kan UMNO yg guna duit rakyat utk kroni,rasuah,cincin,antatuya dll.....hang tak bising....
      Barulah saya faham mengapa ada ulama-ulama pondok dalam tahun 60an yang telah mengkafirkan UMNO. RUpanya UMNO telah menghalalkan benda yang haram semenjak penubuhannya lagi. Bukti utama adalah Lotteri UMNO yang saya tunjukkan dokumen-dokumen berkaitan dengannya dalam artikel saya “Hari Ini Dalam Sejarah: Lotteri UMNO”Saudara boleh rujuk buku karangan Al Qardhawi yang bertajuk “Al Halal Wal Haram Fil Islam” yang mana Dr Yusuf menyatakan dengan tegas bahawa hukum menghalalkan benda yang haram adalah kafir. Dengan kata lain, jatuh kafir seseorang itu apabila ia menghalalkan apa yang diharamkan oleh Allah SWT. (Sapa kata Feqah tiada kena mengena dengan Akidah?). UMNO dengan jelas mengharamkan judi. Mereka mempromosi serta menjadikan loteri UMNO sebagai sumber kewangan utama mereka sekaligus menebarkan budaya berjudi di kalangan orang Islam dan orang Melayu. Apabila UMNO buat, maka semua orang Melayu lain akan ikut, kecuali kalau yang menyokong PAS.Saya ada membaca dalam sejarah Tok Guru Nik Aziz. Dalam pertengahan 60’an apabila isu mengkafirkan UMNO ini hangat, maka di Kelantan telah diadakan satu seminar anjuran UMNO. Ia bertujuan untuk menyalahkan PAS dalam isu kafir mengkafir ini serta membersihkan imej UMNO sama sekali.Mereka menjemput Tok Guru Nik Aziz sebagai peserta kerana di waktu itu beliau baru balik dari Mesir dan membantu mengajar di kelas2 dewasa anjuran KEMAS. Mereka berharap TOk Guru akan menjadi tokoh UMNO yang akan mempertahankan UMNO.Tapi, harapan mereka meleset kerana dalam seminar tersebut, Tok Guru telah bangkit dan mempertahankan PAS serta menyerang UMNO habis-habisan.Tak lama selepas itu, salah seorang ahli Parlimen PAS meninggal dunia bagi kerusi Kelantan Hilir dan Tok Guru Nik Aziz dicalonkan menggantikan allahyarham Tuan Guru tersebut dalam sebuah pilihanraya kecil. Tuan Guru bekas MP tersebut meninggal dunia akibat penderaan yang teruk dalam tahanan ISA.Tok Guru Nik Aziz menang dengan cemerlang dalam pilihanraya kecil tersebut dan semenjak itu, beliau tidak pernah kalah bertanding pilihanraya kecuali sekali dalam tahun 1986. Itu pun kepada calon HAMIM dan bukannnya dengan calon UMNO.

      Delete
    15. Itu rasuah tu syarikat yang taja rm60 ribu tu

      Delete
    16. Apa yg bengap sangat. Daripada sedekah kat nik aziz elok bagi pada fakir miskin.

      Delete
    17. Nik Aziz yang ko banggakan tu pun tak nak lepaskan kuasa tapi sibuk suruh orang lain bersara dari politik.

      Kalau tak caya tanya Dr Mahathir yang pernah dicabar oleh Nik Aziz kononnya nak letak jawstan sekiranya Dr Mahathir sahut cabaran.

      Delete
    18. Bengong demo ni. Tok guru doh sedekoh pt gaji tiap2 bulan kat ore miskin. Hok pmimpin umno demo ado wat gitu. Elaun2 tok guru x ambik wat sedekoh. Hati demo ni jahat bebenor.

      Delete
    19. sebenarnye pas ni x kuat pun.nik aziz je yg buat pas kuat.kalau die bersara makin teruk pas.pecaya la ckp aku ni sebab org2 pas yg lain semua kroni dn perangai teruk.

      Delete
    20. Asyik guna Yusof Qardawi.. Macai anwar ni ingat, umno je ke yg halalkan arak? Awat kerajaan kelantan tak haramkan? Dengan business persundalan yg makin berleluasa di sana, tak malu ke asyik menuding pd org lain? Apakah meliwat juga boleh korang terima sbg halal? Ops!!! Aku lupa, bg korang liwat isteri takpe ye.. Isk3x.. Dah nazak sungguh macai PR ni. Aku lihat rata2 macai yg taksub ni sangat takut utk cuba melihat kebenaran. Nak baca utusan pun takut.. Tengok video al-juburi dan Stapa Spender lagi lah takut. Alasan, berdosa tgok aurat org.. Tp yg sebenarnya TAKUT PADA KEBENARAN!!!. Takut kalau bila baca dan tengok, terdetik kat hati.. 'alamak, betul lah depa berzina'. Takut, sbb cuba mempertahankan akidah pd anwar dan pas yg dah dipupuk begitu lama. Takut silau lihat kebenaran kalau keluar dr bawah tempurung.. Macai PR memang pethatic!! Ujub diri, bongkak dan riak dah jd darah daging mereka.. Dan mungkin mereka alan menghadap Allah sebegitu juga nanti.. Good luck!

      Delete
    21. Sebenarnya, tak menutup aurat sedikit seperti bahagian kepala itu bukanlah sebuah dosa yang besar. Even kita belajar agama Islam pun dosa yg bukan dosa besar tidak ada tindakan undang2 dan ancaman azab di akhirat kelak. apa pun dosa yg tak besar boleh jadi dosa besar kalau keterlaluan. contohnya pakai pakaian yg mencolok mata seperti Britney Spears yg tak sedar diri tu. Buang sampah rata2 bukan dosa besar kalau sikit macam plastik gula2 tapi boleh jadi besar kalau melampau.

      +++++++++++++++++ YANG BESAR TU DOSA MEMFITNAH DAN RASUAH YANG DIAMALKAN OLEH UMNGOK DAN BERUK NASIONAL.++++++++

      Delete
    22. minta doa dari siape?Allah suruh tutup aurata pun xuat.kikiki

      Delete
  3. apa yg songsangnya anon 11: 55 pm.kalau betul,buat laporanlah.bukan maniskan bibir hitam kamu tuduh x ada bukti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh tok guru hang buat repot pasal vedeo dlu baru betul songsang songsang

      Delete
    2. Org yg menuduh la buat repot,org yg kene fitnah kene bela diri,andai kate video itu betul,mu pergi la report ke jab agama..

      Delete
    3. Muka macam saya tp bukan saya .spanda tu saya punya

      Delete
    4. Klu kedai ada jual spenda jenama stopa mst laku kn... Mcm dulu jual tudung datuk K,mrebut org beli.... Hahaha

      Delete
    5. Fitnah kne bela diri,sbgai islam kne sumpah.. Ni diam,mmg dia la pelaku 2.. Sme mcm al jubo 2 haha

      Delete
    6. Pr adalah parti mangkok berayun

      Delete
    7. UMNO parti apa? Kroni, rasuah, antatuya, judi, arak, kelab malam, produser video sex, kapal selam dll

      Delete
    8. Sama gak dngn pas kt kelantan dia tak pernah haramkan penjualan arak .kerajaan pas kelantan akan kaji tambah leswn penjualan arak.per citer

      Delete
  4. Betul ka umno lucah?ke pakatan yg lucah?xkan lu org xda otak nk pikir?mcmana mau kasi dedah kesumbangan 1 orang,suruh mgaku xnak,suruh sumpah xnak,suruh tunjuk jam xnak,apasal susah sangat?siap bwk klon dri siam,apa salah bsumpah mjunjung Al-Quran,kan dh setel..xkan dh nyawa2 ikan ni lu orang msih xnak bsumpah?pngikut tegar xbole nak pikir ka?bsumpah laknat ja..setel,lu orang kena ingat,punca pecah belah ni bmula taun 1998..meliwat,sampai skarang xnak sumpah,lu orang xpenah trpikir ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. merepek apa hah.yg umno bn mainkan isu liwat,seks,spender.menunjukkan pemikiran kelas ketiga.loser

      Delete
    2. Ketua hang yng x ada akai sbb dia tau apa yang dia buat akan ada barua tukang backup

      Delete
    3. Bila nak ngundi,bnyak ler vdeo lucah,x ke pelik?bila nak ngundi pemimpin pr smua jadi jahat,kerje sex je,.x ke pelik?

      Delete
    4. Aper nak pelik kan dh dpa kuat nyuntut.terima jerlah

      Delete
    5. Bersih kn dulu pmimpin jijik 2.. Jgn nk smpn lme2.. bangkai klu smpn lme2,makin busuk

      Delete
    6. x pelik pun.da memang diorang kaki sex.siap video lagi.aku tunggu2 jgk video sex njib tp xde pun.

      Delete
  5. Mana pegi bukti bkotak rasuah?kluarkan la..dh nk pilihanraya weh,ke takda?lu orang idup makan dn muntah fitnah 24jam,xtakot ka?pikir2 la.

    ReplyDelete
  6. Apa yg mrepek?mcmna cara nk buktikan 1 orang buat krja sundal?nk suruh dia buat kat trafit light ka?ni bkan hal lucah,ni hal nak buktikan ja..lu orag sanggup ka pilih pmimpin mcm tu?lu orag bole jawab ka nanti di masyar?pkir pkai otak bkn telor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapannya ada di dalam al quran

      Dengan menydiakan 4 org saksi,bukak surah an nur ayat 4, kalau x silap

      Delete
    2. Masaalahnya dia x kan nak bawa saksi yang dia nak menyuntut baghal btul kamu ni

      Delete
    3. Klu bwk saksi,t kne rejam lak..kut nk bio cm2 je.. Skrg ni nk soh depa sumpah dpn rakyat,najib bleh kut depa penakut..

      Delete
    4. Aper yg najib brani sumpah? Gtau lu. Jgn men ckp je.

      Delete
    5. Youtube kn ada

      Delete
    6. Kahkah! Ada ka orag mbontot bwk 4 orag saksi? Kahkah! Bsumpah je la nuar dn stopa,dh nk dkat plihanraya ni,bwk kluar jam omega,kotak2 bukti rasuah,ni hal maruah..xkan lu orag nk biar je,bsumpah je..setel problem,bru gentleman,ni pusing2 cite buat nambah aksi kantoi ja..ke mmg btul dh mbontot?

      Delete
    7. Kepada perogol2 bersiri mlysia yg wanted di buru polis... Hapa jgn risau,polis nk tangkap hapa.. Soh polis bawak saksi 4 org lu... Klu xde,rgol slagi mau na.. Bio jahanam anak2 dara mlysia ni,bio pisang ank2 teruna mlysia ni hahahahahahahahahaha

      Delete
    8. Anon 9.07am kalau bodo jgn menyampok... perogol dgn penzina tu 2 kategori yg berbeza bahlol... kalau tak cukup umor pi main jauh2 main ngan api jgn main ngan ipad... ko ada ati nak jd perogol besiri ke..
      -yeopkanan-

      Delete
    9. Progol dgn pzina sme je,mnerjah lubang yg 1.. Kut jubur kut wawawa

      Delete
    10. Yg menuduh mcm kamulah yg wajib bawa 4 org saksi utk sabit tuduhan. Kalau tak diam2 je la bodo.

      Delete
    11. Ooiii ngok mangkok ini dh bkn empat saksi lagi dh berjuta yang luhat dh.

      Delete
  7. Apa yg mrepek?mcmna cara nk buktikan 1 orang buat krja sundal?nk suruh dia buat kat trafit light ka?ni bkan hal lucah,ni hal nak buktikan ja..lu orag sanggup ka pilih pmimpin mcm tu?lu orag bole jawab ka nanti di masyar?pkir pkai otak bkn telor.

    ReplyDelete
  8. Pagi petang siang malam idup makan fitnah..dh brapa bnyak kerosakkan lu orang dh buat?lu orang tanggung la di masyar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer tanya husam pantalon mai duit kot mana

      Delete
    2. Sekurangnya husam tahu mana halal & haram...tak mcam UMNO semua sebat....kan tengku nan ada saham arak...dah jelas ...klau sokong...kira kongsi saham akhirat lah nampaknya.....kwn tak mahu sbb....amalan kwn belum byk lg....

      Delete
    3. Apa yang dia tahu.sondol jer pokok balak tanah tanah itu jer yang dia tahu.dia kaya hang dapat apa.burit

      Delete
    4. Husam 20 persen pantalon

      Delete
  9. duit lembu bila nk bayar balik..kalau sampai ajal nanti hutang x langsai lg camana tu..tlg jelaskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kat sana duit lembu p settle cpt.. Yg kat sini ni,dah kne kawad cam.. Ble nk bersumpah!! Klu tol depa 2.. Nk tau yg berjubo 2,yg berzina dh tau dh azab dia.. Tlg jelaskan..

      Delete
  10. Duit pampasan perang jepun yg dwarwarkan NIZAR,dh tkantoi 1 fitnah..jenis muka xtau malu dia ni,dh puas diheboh smpai tpengaruh pokcik2 kat kdai kopi,rupanya hanya fitnah..dn pokcik2 tu msih pcaya ada ujud wang pmpasan tu,tngok apa korang dh buat?guna akal jgn guna telor klu dpt 1 berita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trkantoi fitnah?hurm,mesti amek laporan ni dari utusan kan?

      Delete
    2. Kami baca dalam haramkah dajal

      Delete
  11. Duit pampasan perang jepun yg dwarwarkan NIZAR,dh tkantoi 1 fitnah..jenis muka xtau malu dia ni,dh puas diheboh smpai tpengaruh pokcik2 kat kdai kopi,rupanya hanya fitnah..dn pokcik2 tu msih pcaya ada ujud wang pmpasan tu,tngok apa korang dh buat?guna akal jgn guna telor klu dpt 1 berita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro jgn marah dh tau dpa tu semua kaki lap pungkok cakap lah apa pun mweeja akan peejuangkan ketua mereka yang dajal

      Delete
    2. Bodohlah lu..tak habis2 buat fitnah.. nnti dpt duit upah fitnah tu bg mkn kat anak bini tau !

      Delete
    3. Wang pampasan tu kerajaan jepun dah byar tp pemimpin umno kmu tu x sampaikan pd keluarga mangsa. Dah hbis kene telan. Ni ape cerite duit simpanan p.ramlee berbelas juta. Anak dia lngsung x dpt, ni jd tukang sapu pla. Pmimpin korang nape x bayar blik kat family p.ramlee.

      Delete
    4. Pampasan jepun adalah sliper jepun hahahahahaha

      Delete
    5. 546 awat ?hang dh minum jus spanda stopa ali kerrrr..meroyan jer ko ni

      Delete
  12. Logic thinking. Kalau umno yg buat poster ni, mestilah ambil gambar yg paling cantik. Ni pasti fake. Nak buat boleh tapi make sure logic. Letak gmbar RM yg cantik2.sharizat cantik2.ni xpasal2 kantoi bodo. Yg org PR pun bulat2 telan, atau buat2 percaya. Yg pasti benda ni sah PR nya kerja. Bangang tahap cipan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... patutnya gambar ijat skrg dah tutup rambut.. ini gambar lama

      Delete
    2. Nk berkempen pkai kertas bodo je lekat kat tiang,mai ujan luruh sume.. Nk gosip pn bio la npk real skt,uat modal nk kutuk org je..

      Delete
    3. Anon 539 ko ni mmg bodo kot. G la cri kat facebook putri umno korang tu. Nak tudoh2 pla. Org sndiri wat x ngaku. Bongo3

      Delete
    4. Hg yg bgok,bnda xde.. Mereka pndai

      Delete
    5. milosuam da xde modal buat isu.x abis2 amik gmbr yg dilakonkan sendiri.ko dgn ketua ko tu memang kaki lakon la.blog ni perlu di tutup la.

      Delete
  13. Kerajaan BN kejam.. Tapi kenapa cina bleh kaya je,melayu apa pn tak bleh.. Klu tukar kerajaan 10x pn,melayu nk menang bsorak je.. Smpai kiamat cina akan pgg ekonomi mlysia ni..

    ReplyDelete
  14. Ni kali ke...
    Lain kali ke..
    Berkali kali ke..
    Gua pangkah tok mun!!
    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  15. Umno pn tak sempurna tp xde la nk gadai negara dn agama,lu orang tngok 3 ekor hamba Allah ni..si nuar si ajis ngn si guan eng,apa sumbangan pd negara? pecah belah ada la..si ajis tu,apa sumbangan pd islam? bwk msuk syiah ada la.

    ReplyDelete
  16. Tolak semua calun- calun BN - Parti Lucah!!!!!
    Tolak semua calun- calun parti "Manifesto AKU Janji POKJIB"!!!
    Tolak semua calun- calun parti sokong kaum sesat YAHUDI APCO!!!
    Tolak semua calun- calun parti yang sangup nak gadaikan AGAMA Allah SWT!!! SELAMATKAN
    MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dah gadai pn..

      Delete
    2. Jubo2 pn tergadai

      Delete
    3. MARI UNDI PAKATAN,HIDUPKAN GAY DAN LESBIAN! TAK LUPA JUGA BONUS YANG MENANTI - GEREJA RUMAH ALLAH! DAN JUGA ALLAH DIPAKU DI PALANG BERSILANG,MARI KITA MURTADKAN MELAYU,MARI UNDI PAKATAN!

      Delete
    4. Ya sokong.. kita mesti ubah apa yg bn dah rosakn ..... hidup PR

      Delete
    5. Berita sensasi. gelombang merah semakin kuat di negeri kelantan.ramai anak muda kelantan nak kn perubahan.jom ubah kelantan.kempen ubah yg di laungkan nuar berjaya jgk la.

      Delete
    6. Ai rossie ada kamu dh lepaskena jubiq ker dngn bang non.pasai tu lah gedik la ni

      Delete
  17. Undi PR bermakna anda merelakan DAP mencorakkan pimpinan negara di masa orang Melayu Islam berpecah belah. Umum mengetahui PAS tidak dominan berbanding DAP manakala PKR hanya parasit yang gilakan kuasa yang hidup atas perpecahan orang Melayu Islam.

    Bagi yang taksub, pemikiran dan hati mereka tertutup kaku. Sejarah tidak pernah menipu sepertimana bala yang menimpa kaum Luth yang berdegil dengan meneruskan kemungkaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya anda penyokong kuat PR dan anda dah sedar keburukan PR.mungkin anda malu pada kawan2,ibu bapa,sedare mare yang masih menyokong PR.Teruskan sokongan pada PR tapi pada PRU13 ni anda undilah BN.

      Delete
    2. Aku heran lah sejak kebelakangan ni asyik asyik yusof alqardawi.bila dpa pi aku pon x tau .tau tau dapat fatwa.tau tau dapat surat fatwa.maka dpa bawa balik tunjukkan pada penyokong.tapi adakah mereka tunjukkan vedeo bang non.vedeo stopa spanda.vwdeo asmin jamban.aku rasa x .sbb kalu dpa tunjukkan bukan mumgkin tapi mati twrdudok yusof alqardWi.percaya tak?

      Delete
  18. Adkah pemilik blog milosuam ni memakai cwrmin mata?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milo suam x pakai cermin mata dia pakai spanda stopa jer sbb tu meroyan.milo jawab bab hang ngn anak ikan rafussy deal beli surat rm500/.

      Delete
  19. berdasarkan pemerhatian saya di permatang pauh.anwar bakal kehilangan kerusi permatang pauh.lawan anwar memang cukup berkaliber dan kuat agama.aura die memang kuat.saya n kawan2 saya suka dengan cara dan pendekatan die.cukup merendah diri dan x memburukkn parti lain.memang beza dgn ceramah anwar yg saya pegi.

    ReplyDelete
  20. Betul tu... tp dia mwakili salah parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bang non wakil.parti pungkok

      Delete
    2. aku sokong individu yg memimpin kt tmpt aku.bukan sokong parti.bodo punye macai PR

      Delete
  21. KAHKAH! NAMPAK SANGAT PIC KEMPEN UNDI TU HASIL BUAH TANGAN PAKATAN,DALAM TWIT TANTAWI TULIS BN HABIS 58 BILLION UNTUK PLIHANRAYA 13 NI,58 BILLION BEB! TAK LOGIK! DASAR PARTI BERAKAR UMBI FITNAH,TAK KIRA YANG BSERBAN JANGGUT PANJANG! TAKKAN 58 BILLION BUAT KEMPEN KERTAS MURAH? PIC PUN TAK LAWA? HIDUP MAKAN TABUR DAN MAKAN FITNAH JAK PAKATAN ROJAK BASI NI!

    ReplyDelete
  22. aku undi pas sama ngan aku undi dap,aku undi dap sama ngn aku undi pkr,aku undi pas bru smayang aku dpt pahala,bru aku msuk islam,PAS PARTI AJARAN SESAT! KEISLAMAN SESEORANG ADALAH PADA -TAUHID-,BUKAN KERTAS UNDI,UNDI PAS SYIRIK!

    ReplyDelete
  23. Kenapa anwar bila beri ceramah selalu menepok dahi dan kadang kala memegang kepalanya , macam dah tak betul lagi anwar itu , kalau tak dapat jadi pm munkin jadi sasau anwar itu , kadang kala ceramah anwar itu macam syok sendiri aje ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tngh pening macam mana nak spin sbb klon x dak mai yang ada pi buat pembedahan plastik tersngat lah muda x padan dngan dia.

      Delete
    2. Ceramah anwar beri rezki kpd penjaja2 kecil menmbah pndptn..

      Delete
    3. Hang baca harakah yang ada jamu untuk panjang.main lama.ampuh tegang .hang baru lpas kot.lama hilang

      Delete
    4. Ngko lah baca... Buang masa aku nak baca. aku masih sihat fizikal & mental.. tak mcm ngko, mntal problem... tu sbb fikr porno je

      Delete
    5. Hai rossie marahnya.nak wat cam ner dh hang dok jilat juboq jer keja hang itu kan kitab halal ko.tu sbb ko kuat meroyan

      Delete
    6. tp aku tabik kat kau.. masih setia baca harakah.. tahniah bro

      Delete
    7. Hanya untuk perbandingan tp pembohongan jer yang banyak sbb tu puak kamu mcm katak bawah tempurong

      Delete
  24. Mana mau lari milosuam.. wahahahahaha... maklumat terkini razpussy berkemungkinan akan mendedahkan identiti milosuam.. makan nasi lauk kawah lah kau milo lepas ni.. wahahahahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milosuam da jd milopanas ler.,mmndai2 gtau polis da stat undi..mmg kau ni sengal lah milo suam....org nk bdoa kite war2kn pon salah ke yg korg war2kn nk smyg hajat kt stadium tu bole plak,.tiap2 jumaat aku slalu doakn agung pnjang umur.

      Delete
  25. Umno memang bodoh, dahlah bodoh sombong pula tu!!! Isteri Abu Jahal diumpama isteri nabi! Mungkin umno ada kitab lain selain al Quran!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isteri bang non lagi teruk.isteri asmin lagi teruk.apaaaa raaaa lu bengong

      Delete
    2. Lu punya isteri amcm? Ada teruk ka? tu klu dah kawen

      Delete
    3. Ketua ko jer yg suka bini orang

      Delete
  26. milosuam da jd tin milo kosong jer.mampus la ko.aku da kata puak2 pr ni memang dgr jer ckp orang.x buat kaji selidik dulu betul ke x.bodo punyer blogger pr.x sabo aku nk tengok muka ko milosuam

    ReplyDelete
  27. gua angin jer tengok mamat klate ni pasang bendera pas kt tmpt gua.da la cari makan kt cni.sibuk lu nak bawak prangai klate lu kt cni.kalau xde slangor ni kebulur lu ank beranak.lu gantung pendera pas tu ingat die bole bg lu keje ke.klate da bpuluh tahun bwh pas,lu orang sume susah nk dpt keje.semua merempat kt cni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ingat lu sorg yg boleh psg bndera.. gua pun ada byr deposit, bkn free.. lu klau tak tau undg2 praya takyah bkokok kat sinilah.. lu ingat ini negara pak lu sorg punya ke.. org bangla, indon,nepal cari rezki ini tmpt lu snyap je.. apa lu anti org m'sia ke?

      Delete
    2. gua peduli ape lu byr deposit ke x.kalau orang selangor yg pasang gua ok lagi.ni mat klate naik moto ramai2.cakap klate plak tu.buat kecoh kt tmpt gua dier buat cm negeri die.gua sokong jgk pr tapi xdela gua nk pegi klate pasang bndera kt sane.dulu je la gua undi pr.ini kali xde la der.gua da naik benci dgr janji2 nuar.gua x dpt ape pun der.lu tengok nuar makin mewah sekarang.tu belum jadi pm lagi.mampusla lu kali ni nuar.undi pkr kt selangor ni kurang 1 sebab gua xnk pangkah lu lagi.lu orang yg baca ni nk ckp ape pun ckp la.gua peduli ape.ni untuk diri gua.bukan lu semua bagi gua makan.

      Delete
    3. Gud anon 826... ini kali lah lu da insaf bro

      Delete
    4. Gua pun tak kesah, brim,bram,broom gua rembat... tp PR ttp jd pujaan hatiku

      Delete
    5. aku tabik ko anon 826.ko bejuang utk diri ko.bukan ikut jer ckp org lain.ko ni jnis susah nk dipengaruhi.

      Delete
    6. Tak macm 853 jenis sampah

      Delete
    7. tolak lagi 1 undi.kawe pun da puah dgr janji pas.pelawok blako.kawe ado diploma engineering dari poli.tapi payoh nk dpt kijo kt klate.saing2 kawe negeri lain hok ngaji skali ngan kawe sume gaji besar dah.la ni kawe kijo pasar kb jah.kawe x seh tubit klate ni sbb orge tua kawe xdok orge nk jago.utk rkyt negeri2 yg maju bnyk peluang kijo hrgailah negeri demo.jange jd spt tmpt kami.

      Delete
  28. Mari kita tanya pada puak pas.
    kelantan tidak pernah haramkan penjualan arak malah lesen arak akan di tingkatkan.itulah yang harakah siarkan satu masa dulu perhatikan makna harakah disiti pun dah ada arak hARAKah??????

    ReplyDelete
  29. Bodohnya.. arak djual pd org bkn islam la.. ada akai tak boleh pk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lagi bodoh.ko igt cina kelantan tu jual arak utk bukan islam jer ke.die x tanya pun ko islam ke x.yg penting itu kasi angkat dulu duit.

      Delete
    2. Hei bro aku x mau tudoh la aku tahu lah mat kelantan dengan minah kelantan bro tp bkn semua hanya emapt puloh persen faham kan

      Delete
  30. Sebenarnya puak umngok ni bodoh mcm lembu.....
    Kalau aku jadi PM....dan disebabkan kepandaian aku...sure blh menang mudah...tp kalau dh tahap pencacsi bodoh semua...confirm umngok tumbang

    1.kalau aku jadi PM skrg...sure + confirm aku turunkan harga minyak jadi RM1.50
    2. Aku turunkan skrg harga kereta

    Xpayah tunggu lps mengundi baru nk buat semua tu...confirm dpt undi byk....

    Tul x? Habis tutup isu...ni pun x leh nk pikir nk tarik undi...asyik2 dok main fitnah je nk dpt undi...kalau dh bodoh mcm lembu apa blh buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi bro lu citer apa ni sapa yng kuat fitnah orang dh tau dh pas ngn finah tidak bolih dipisahkan macam stopa sngn spanda putih mcm lmbang bulan kt bendera pas.mcm aljub dengan cinadoll mcm mata satu bndera pkr.tutup sebelah mata lah tu penjilat pr.

      Delete
    2. Hahhh....dh jumpa pun sekor lagi lembu

      Delete
    3. Anoy 10.09pm.....ko nie yahudi ke? Cina ke atau hindu??

      Delete
    4. Aku rasa lah nenek ko yang lembu sbb dapat cucu lembu campur kaldai pasal jadi tunggangan

      Delete
    5. 1019 aku rasa kau ni yahudi perut hijau sbb boss kau pendokong yahudi

      Delete
    6. Wei 10.21....soklan aku satu je....hudud tu undang islam ke apa? Kalau ko xjawap mmg sial la...paling sial bila mca persenda hudud org islam dl umngok diam

      Delete
    7. Biar aku rumuskan perbincangan kita hari ini dengan pernyataan " Islam adalah agama universal dan bukan berpaksi kepada PAS dan PAS bukan agama Islam dan sebaliknya hanya sebuah parti politik yang berobjektifkan undi untuk mendapatkan kuasa ".

      Sekian. Harap Maklum.

      Delete
    8. Hj hadi dan nik ajis ckap tak dak hudud dh tukar kebajikan jadi sapa yang paling sial hj hadi atau nik ajis

      Delete
    9. Habis umno mcm mane...meh aku rumuskan plak....umno bn dulu kini dn selamanye xblh lg dah...

      Sekian..di maklumkan

      Delete
    10. Mmg sah lah kau ni lahanatullah tak bolih terima kebenaran yang pemimpin kamu rendah akhlak.asyik nak spin

      Delete
  31. TERGEMPAR! KARUPAL SINK DAN LIM GAUNG ENG MASUK ISLAM SLEPAS DITARBIYAH HUSAM DIPUTRA JAYA 3 MINIT YANG LALU, PENGERAS HUSAM CUMA 3 EKOR KAMBING DAN BATU BATA BUAT PENANDA BATU ASAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke ni..ke ko demam ni...g la klinik cpt2...isau aku dah melalut2 budak ni...

      Delete
    2. 141 hang dengan nik ajij hadi husam puak bewok

      Delete
  32. Milo suam ialah yussuf al siddique suratman..xpcaya tanya abby adabi..

    ReplyDelete
  33. terbaru.budak yang pakai baju bn bawa bendera pas kantoi nak kena pukul dengan puak pas .tp x kenalah sbb dia kata sedang berlakon untuk mo suam pas tu merwka ketawa sampai guling guling atas jalan.

    ReplyDelete
  34. PR ni kalau boleh semua benda nak fitnah sampai budak gantung bendera pun nak dipolitikkan. Perangai pelahap dan buruk tapi tak nak mengaku hanya disebabkan ada PAS.

    Orang yang taksub ni rasa seolah olah mereka berjuang untuk agama tapi sebenarnya mereka manusia yang bawa kepada perpecahan, kacau bilau jalanan, mengangkat orang kafir untuk dijadkan khalifah, berfikiran jumud dsnnya.

    Semoga diberikan hidayah bagi yang bersedia berfikir secara waras menggunakan akal dan bukan nafsu syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape lah yg kaki fitnah ni? Tv3 fitnah kmu caye jge. Kmu terlalu taksub ngan pmimpin bn kmu sehingga ape je kejahatan yg terang lg berspotlight pun kmu leh tutup mata je.

      Delete
  35. PR KALAH MANA LU NAK CARI MAKAN BEB? DIORAG DAH TENTU ANGKAT KAKI,TINGGAL LA LU SORANG2,PERJUANGAN YANG BRAKAR UMBI FITNAH NI TUHAN AKAN BALAS,TAK KAT DUNIA KAT AKHIRAT PASTI,INGAT BEB..KITA MNUMPANG JA DIBUMI NI,CKUP TIME DITIMBANG KIRI KANAN,NUAR PUN TA DAPAT NAK TOLONG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL KAT AKHIRAT NNT DACING PUN X LEH WAT PE. UMNO PUN X LEH TOLONG KGE. BYK SGT FITNAH KAT MEDIA TU. ORG YG JOIN SEKAKI SIAP SEDIA LA NNT X LEH DITIMBANG DAH. JGN INGAT KAT AKHIRAT KMU SLAMAT SEBAB SEKONGKOL NGAN DACING TU. DACING X PAKAI KAT AKHIRAT. MULUT PUN X AKAN MEMBANTU KMU. MAHATHIR NGAN NAJIB APATAH LG KAK MAH PUN SIBUK NAK SELAMATKAN DIRI

      Delete
    2. Tu pun kalo kak mah blh slamatkn diri...

      Delete
    3. Kamu pun sama gak gunakan borang keahlian pas sama gak mcm abadi bg statement.apalah punya songsang nya puak kamu ni

      Delete
  36. Anak melayu malaysia ada kilang arak.....hidup melayu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong komen ckit org umngok...apa yg hidup melayu kalau dh ada kilang arak?? Ada berani?? Confirm xda teloq

      Delete
    2. Todak meroyan lagi hang ni .aku rasalah kamu ni minum air tapak kaki kapal sinki kot

      Delete
    3. Lohh mamat ni..org tanya tu jwb la..pe hal melalut plak ni...ko ni serius ke x ni...meh aku rase panas ke x!!!!dah2g blk rehat mkn ubat dl

      Delete
    4. Pas tidak peenah haramkan lesen arak di kelantan malah lesen arak akan di tingkatkan untuk pendapatan kerajaan negeri

      Delete
  37. Hj hadi dh bg statement hukum hudud cuma 0.0001 persen apa citer bro.bg ulasan ckit.hj Hadi cakap tau bkn tv 3 or utusan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji hadi ckp tp tv3 ngan utusan yg sampaikan. Paham2 je la

      Delete
    2. Mmg mangkok betul hang ni.klu nak tunggu haramkah tobat x kan keluar punya.dh haramkah penipu ko nak samakan dngn yang lain

      Delete
    3. Media bn langsung x der tanda2 nak tobat. Lg galak nak menipu ader.

      Delete
    4. Sbb x ada apa yang nak di taubatkan lainlah haramkah dh tntu lah haram.haramjadah penipu jer jejeerrnua.

      Delete
  38. Hj hadi ngn niki ajij cakap x dak hudud yang ada negara kebajikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke??? Tunjuk bukti!!!ke ko main ckp je pd hal xtau ape2 pun....level ko cam budak pra skolah je aku tgk..upin ipin lg pandai dr ko gaknye...

      Delete
    2. Nilah dia bila baca haramkah .puak ni mmg haramjadah.ckp pi lah apa pun .dpa minta bukti walhal satu negara pun tahu apa yang niki ajij ngn hj hadi cakap dalam perhimpunan pas .mmg dasar lahanatullah

      Delete
    3. Dr segi ulasan mamat kat atas ni pun org dah tau..yg keluar dr mulut dia pun org dah tau...terselah tahap minded same ngn level budak2 pra skolah...lain kali kalo nk komen guna bahasa elok sikit

      Delete
    4. Baru kenal huruf abc la tu..

      Delete
    5. Ko orang bkn tak tahu tp dasar pecacai jilat bontot bang non mxm tulah nak buat cam ner

      Delete
  39. Maaf cakap lah aku kalau pas dngn pkr dan dap ni aku x akan pangkah lah .seburuk buruk bn seperti apa yang puak macai pr ni seribu kali aku katakan pr ni lagi buruk dari segala yang buruk ada dalam duniani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn x buruk tp mereka lg busuk.

      Delete
  40. Isu kalimah allah bukanlah suatu isu yang relevan.pakayan rakyat merasakan kepentingan mengamalkan kepercayaan agama masing masing haruslah di hormati dan sama rata tanpa mengira keistemewaan rasmi.anuar ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkan isu yg relevan pale otak kau..meh aku pinjam bini kau bole ker?relevan x pinjam bini kau?

      Delete
    2. Dia bujang lg abg..kalo abg nak lipas kat umah dia amek la..wat goreng tepung....mkn ngn cili sos....

      Delete
    3. Itu kena tanya pemimpin anugerah tuhan seperti yang di kata olih wan jijah.dan pemimpun ini juga di agong agongkan olih macai macai yang bangang lagi tolol .apakah pemimpin seperti ini yang kira mahu jadi ketua negara.anda kena faham ayat di atas tadi siapa yang bercakap.bkn anon 508 yg cakap atau tv 3 atau utusan.

      Delete
  41. Kilang arak? Kandang babi tak cerita ka? Ta ingat ka apa pakatan buat mula2 skali masa menang 2008? -KANDANG BABI!- Dah tu apasal pas ta tutup kilang arak yg kat selangor?

    ReplyDelete
  42. Bai dpa mmg mcm tu klu puak mereka punya buruk mereka tutup dengan cadar bilik hotel klubburuk orang ckit jer dpa punya spin mcm gunung tahan besarnya

    ReplyDelete
  43. Tu la pasal..awat dari dulu xttp lg kilang arak tu...yg lulus pembinaannye pun besubahat....patut la busuk sampai ke usus....fakta ni..mane golongan2 pejuangkan agama time tu..nape x bantah buat kilang todi tu???? Tolong jawab bijak pandai umno bn!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. NI FAKTA LENGKAP NI.BKN SPIN NI!AKU PUN NK TAU JGK APE CITE KILANG ARAK KAT SLANGOR NI.KALAU NAK DIHITUNG SBLM 2008 LG DAH ADA RUMAH SYAITAN NI.

      Delete
    2. Awat tak tutup jer kilang arak tu.x bokih nnt ronnie lew soh buka balik sbb pas takut ngn dap

      Delete
    3. Dah jelas xyah suluh lg dh..terbukti mmg takat ni je level minded org umno bn..can't go anywhere...org bhujah,dia pun nk bhujah jgk tp apa pun takdaaa...dia punya spin lg bosau...
      Buang mase aku je melayan bdk2 mcm ni..
      Baik layan upin ipin...

      Delete
  44. malu la najib kalau kilang arak tu ditutup...dah ayah dia yang rasmikan..demokrasi meyh...

    ReplyDelete
  45. K lah hang cek plak kenapa hj hadi terima calon yang mengagongkan kominis karl mark dr nasir.bolih plak

    ReplyDelete
  46. bukti umno bersengkokol dan menjadi
    kuda tunggangan MCA dan Gerakan selama
    lebih 50 tahun...UMno berdosa kerana
    menjadi kuda tunggangan dan
    bersengkokol dgn parti anti islam MCA dan
    gerakan selama hampir 50 tahun..adakah
    umno berani keluar dari BN? Renungkan
    1. Dalam Isu Azan. Ng Kiam Nam ahli
    seumur hidup MCA bantah laungan azan...
    JAWI arah masjid perlahankan Azan.
    Selepas dia menang (azan berjaya
    diperlahankan) .UMNO dakap MCA dengan
    erat. Isu ini dilupakan
    2. Dalam isu Hudud. MCA buat
    demonstrasi tolak hudud. UMNO pejamkan
    mata. Tak ada UMNO yang mencela. Isu ini
    dipadamkan
    3. Bila Chua Soi Lek menolak Ketuanan
    Melayu dalam perhimpunan agung MCA.
    Najib tunduk dan menyokong. Tak ada
    sorang pun barua UMNO tuduh Najib
    penkhinat Melayu. Tiada akhbar yg siarkan
    4. Chua Soi Lek kata persaingan UMNO dan
    PAS untuk menunjukkan Islam membawa
    Malaysia mundur ke belakang. Chua Soi lek
    Ingatkan masyarakat Cina bahawa PAS
    akan menegakkan negara Islam. Najib
    mengangguk-ngangguk tanda setuju.
    5. Chua Soi Lek menulis dalam twiternya,
    Cuti hari raya haji merugikan orang cina
    kerana terpaksa tutup kedai. UMNO kata
    Cua Soi Lek berniat baik
    6. Menteri Pelancongan, merangkap naib
    presiden MCA, Dato' Sri Dr. Ng Yen Yen,
    pada 16 Januari lalu memperlekeh dan
    'menghentam' langkah Majlis Perbandaran
    Subang Jaya (MPSJ) yg melarang pekerja
    muslim dari bekerja di tempat2 hiburan
    yang terlibat dgn arak..katanya langkah itu
    mesti dibatalkan kerana bertentangan
    dengan hak asasi manusia. Jamil Khir Tak
    berani kata Ng Yen Yen hina Islam.
    7. MCA akan meninggalkan Barisan
    Nasional (BN) jika Umno mahu
    melaksanakan hukum hudud. “Pendirian
    MCA sangat jelas. Kami akan menentang
    dengan keras hukum hudud. Jika Umno
    mahu melaksanakan hudud, kami akan
    menarik keluar dari Barisan Nasional...
    sangat mudah,” kata Presiden MCA Datuk
    Seri Dr Chua Soi Lek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Everything ok..no problem..u help me I help u...apa nk heran..

      Delete
  47. Borak kosong.. Kerjalah, gaji berapa?

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan