Wednesday

Najib Razak bayangkan akan berlaku peralihan kuasa


BEKAS Perdana Menteri, Najib Tun Razak yang baru sahaja membubarkan parlimen sebentar tadi membayangkan akan berlaku peralihan kuasa selepas Pilihanraya Umum ke 13.

Beliau melalui akaun twitter peribadinya menulis:

"Jika berlaku peralihan kuasa ia perlu berlangsung secara aman & tertib. Inilah iltizam kita menjunjung prinsip demokrasi"



Kali pertama dalam sejarah Malaysia seorang bekas Perdana Menteri timbulkan soal peralihan kuasa selepas membubarkan parlimen.

Ini mesej jelas bahawa Najib Razak sedar bahawa hari ini adalah hari terakhir beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia kerana bakal berlaku peralihan kuasa kepada Pakatan Rakyat selepas PRU13 nanti.

Najib Razak sedar jika BN menang sekalipun, ia hanya mampu menang tipis, sekaligus pucuk pimpinan iaitu presiden parti terpaksa dilepaskan atas sebab gagal mengembalikan dua pertiga kerusi parlimen BN. Seperti mana Abdullah Badawi dipaksa melepaskan jawatan sebelum ini.

Pagi tadi adalah saat terakhir Najib memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 6. Selamat tinggal Najib!

ReJaM© "Rakyat semua siap sedia ubah kerajaan! "

68 comments

Dia pun rasa x blh p dah.....bye bye.

Kembalikan hak rakyat....

Maksud NAJIB 2 jika klntan,kedah,penang n slangor jatuh k tangan UMNO n BN org2 PR kena tenang n akur bhawa BN the best..hehe kena akur..najib xn jadi mcm kerajaan BAWAH POKOK sprti perak tempohari..

lan todak0122118747 delete 3 April 2013 at 14:54

Hidup BN

Kalau kerajaan persekutuan beralih kuasa..agak2..leh berlaku dgn aman dan tertib ke tdk???

Fikir la.. Klu negara kite dijajah oleh parti yg dkuasai oleh bangsa asing? Kite akan merempat di negara sendiri. Tiada lgiii hak org melayu.. Malaysia satu2nye negara kepunyaan org melayu.. Tanah tumphnya darah.. Sedar la wahai orang melayu..

Peralihan kuasa dari bn ke pr hanya gurauan mimpi indah pr ...hehe

Betul tu..

Anon 3.49pm melebehi kuasa Allah pula. Manusia ini merancang sehaja tapi perancangan Allah lebih sumpurna. Maksud aku BN rancang inginkan kemenangan manakala PR juga merancang inginkan kemenangan. Terserahlah kepada Allah untuk menentukan kemenangan samada BN atau PR. Tidak muatahil Allah akan memberikan kemenangan kepada PR dan tidak mustahil juga Allah akan memenangkan BN. Sejarah mengajar semua umat manusia didunia ini. Firoun yg maha gagah dan berkuasa pun hancur. Qorun yg memiliki harta melimpah ruah juga hancur. Marcos,Husni Mubarak,Muhamar Ghadafi,Shah Iran,Hitler,Shuharto semua ini memiliki kuasa yg kuat tapi akirnya dengan kekuasan Allah mereka tewas hanya tinggal kenangan dan lipatan sejarah. Jgn angkoh Anon 3.49pm dunia ini milik Allah manusia hanya diamanahkan oleh Allah untuk mentadbir dunia kalau engkar dengan amanahnya tidak mustahil Allah akan mengambilnya semula dan diserahkan kepada yg lain untuk mentadbir. Sama2 kuta tunggu dan lihat siapa tadbir Malaysia selepas ini

Yo bro... betoi ka BN perintah Melayu jadi bangsa hebat??? apa hebatnya. Setahu aku... bawah BN Melayu jadi BANGSAT!!! yang jadi hebat MAMAK sampai ketua Pemuda UMNO Penang pun mamak!!! Dah tu siap mohon bangsa mamak diiktiraf sebagai Melayu Bumiputera...

Pakatan rakyat wadah.baru rakyat malaysia....iklan 3.4.2012 baca pada 3.4.2103....hehehehehe....risikan tentera telah tidak memihak pada beliau....selamat menjadi timbalan ketua pembangkang najib....kenapa timbalan....ketuanya anak iskandar dan resmeh tengah berebut hahahahahhahaa....jadi pembangkang pun nak mengyonglap lagi...tak sedar sedar....hehhehehe...kesian......lawan tetap lawan...kita tawan puterajaya.

Time rampasan kuase oleh bn tu ye?keje merampas je bn ni kan

10 org terkaya di malaysia,

1.Robert Kuok – Wilmar International (aset RM45.7 bilion)
2T Ananda Krishnan – Maxis & Astro (aset RM42.99 billion) 
3Tan Sri Teh Hong Piow – Public Bank – (aset RM12.64 billion)
4Tan Sri Lee Shin Cheng – IOI Corporation Bhd (aset RM11.36 billion)
5Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary – MMC Corporation Berhad (aset RM9.53 billion)
6Tan Sri Quek Leng Chan – Hong Leong Malaysia (aset RM8 billion)
7Tan Sri Lim Kok Thay – Genting Group (aset RM7.58 billion)
8Puan Sri Lee Kim Hua – balu kepada Pengasas Genting (aset RM6.58 billion)
9Tan Sri Tiong Hiew – Rimbunan Hijau Group (aset RM6.41 billion)
10 Ong Beng Seng – Grand Prix Formula One Singapore (aset RM4.92 billion)

Negara malaysia satu satunye negara dimane penduduknye majoriti melayu,PM pun melayu,TPM pun melayu dan MENTERI MENTERInye pun rate rate melayu..Berape ramei name org melayu kat atas ni?kan malaysia ni kononnye tanah org melayu?kat mane terjagenye kebajikan org melayu nye? Google tan sri syed mokhtar dan cr ape hubungan dia ngan dr M?Psst....kat mane name kome wahai pencacai UmNGOK..

Bnyak gak name org melayu kat atas nun

Yang bnyak melarat adalah melayu,melayu yg kaye kebnyakkannye melayu KRONI

Bkan takbir ler tp takebeer ler hehehe lpas tu sodomi sodomi sodomi hukhukhuk

Bend ko yang akan di sodok mi.. Kah kah kah

La,suruh takbir pun da takot?takbir bg ALLAH yg maha BESAR

Bijak Strategi najib. .tahniah pm

Celah mane bijaknye?tahniah?bsiap sdia jd pembngkang plak

Fareezpro2 yg bodoh hina...aku tgk ayt ko dh cm bangsat..ni aku nk kene reply jgk ni..ko ni babi ke manusie?bapak ko lahirkan ko jadi binatang ke manusie?ke bapak ko pon binatang jugak?

lan todak...mampos bn..kui kui kui.

Kalo x ske,pegi menyalak kat blog papagomo nabi hangpa nun

semakin lama bn pgang bahasa melayu pun mkin hilang...mereka malu pada bahasa sendiri...

anarkin skywalker delete 3 April 2013 at 20:50

Allah Maha Besar....

Setuju bebeno,tp bila bhase melayu makin hlang,puak2 BN still akan salahkan...ANWAR IBRAHIM

anarkin skywalker delete 3 April 2013 at 21:13

fareezpro2... nko jgn takut ngan komen2cai ubn ni...diorg ni umpama lembu nak kene sembelih...makin disembelih makin kuat die meronta,mendengus,menendang dan melawan...makin lame makin kuat..last skali lembu ni akan diam....kuat meronta rupenye nak habis nyawa dah...nko cume perlu jaga 'tali' je takut lembu ni terlepas dan meranduk org lain...sementare je...sebelum habis nyawa....hahahaa....lembuuuuuu......semua org tau....

anarkin skywalker delete 3 April 2013 at 21:19

bn pgg ape pun hilang...tanah hilang,minyak hilang,pulau hilang,enjin jet hilang,felda hilang,altantuya hilang,rekod immigresen hilang,rekod kastam hilang,duit petronas hilang,balak hilang,blok telaga minyak hilang....pas ni bn lak hilang....

Riwayat macai bn tggal berapa hari aje lagi,bila tuan dia dah kalah jadi tikus aje la

Bkn tikus tapi anjing yg menyalak pada byang2nye sndiri

Rakyat dah bosan dgn sikap pemimpin bn yg banyak rasuah.pada saya najib sudah menjalankan tugas dia dgn baik tetapi sudah terlambat.kalau prk ambik alih,adakah org melayu akan diberi kepentingan,kenepa semua ahli politik dan menteri di malaysia semakin kaya raya tak kira bn atau pr?bagi brim kat golongan yg berpendapatan rendah.kakitangan kerajaan dapat bnyk keuntugan dgn work load yg x seberapa.mana pergi hak utk pekerja swasta?berapa sgt naik gaji n bonus utk swasta?bila kakitangan kerajaan dpt kenaikkan gaji,harga barang naik?kami yg dlm golongan pendapatan sederhana mcm mana nak hidup senang?

Kita semua ada hak mengundi masing masing.jadilah pengundi yg bijak.bak kata seorang ustaz kita,duit brim bukanlah duit menteri yg memberi.semua duit kerajaan hasil drpd kutipan cukai.kita semua x boleh lari dari cukai.masuk kfc pun kene tax.so jgnla kata terima kasih kerajaan kerana membantu kami.berterima kasih la pada semua rakyat malaysia yg membayar cukai..dan bnyk bnykla bersyukur kepada Allah kerana sesungguhnya rezeki itu dtg daripadaNYA..

Anarkin.mati bala slamt mlysia dr bala fitnah..ada sesiapa geng2 PR brani bsumpah ker?

Sikit2 sumpah..sikit2 sumpah..
Itu la modal org umno..

Jom tukar kerajaan..dah lama dah...

Keje puak bn ni x hbis2 sumpah sumpah sumpah,bngok tol la ajaran ulama korang ni

Jom kite tukar pd "KERAJAAN BAWAH POKOK" sambil meting mnghirup udara segar...hahaha

Suke hati la babi nye anarkin...celake ..pukimak ko itam

La islam rpe nye natan ni..perangai macam anakharam

anarkin skywalker delete 4 April 2013 at 14:20

aku tgk nick nko pun da tau nko ni haram...hahaa

anarkin skywalker delete 4 April 2013 at 14:23

modal dah nak kering ye...xpe,pk je stok2lame tu...mcm xbiasa lak recycle...

anarkin skywalker delete 4 April 2013 at 14:26

mati bala selamat malaysia dr bala fitnah...mati bn selamat malaysia dari muflis...sumpah??sumpah ape?sumpah2..,ye tak?ayam je nih...

Anon 938,najib nanti dok meeting bwah pokok.jgn terkejut,laksamane do re mi datang ngadap nanti na

PR da mrasai krajaan bwah pokok..p ramlee da tau prkara sbgini psti brlaku d mlsyia.kalu PR mmrintah aku rase sistem ni bole d ktghkn utk mngsafe bujet wang rkyat,kusi meja kipas aikon xy bli cume ridsect jer kene bli byk skek utk mngspray smut atau krengga hahahaha manifesto yg baik utk rkyat

Aik mane pncacai bwah pokok ni sorg pon x komen...hahaha

aku wira negara sebab aku bayau cukai.......hahaha

Aku cuma bli proton wira n bayar cukai rod tax.

X Sbar tngok najib n kroni dok bwah pokok

Bkn slamat malaysia,tp slamat najib?Hehehe

Btol la org ckp org bn ni bodo2. Bila aku komen org bn mmg tbukti. Menyesal aku sbb swaktu ketika dulu aku pernah menyokong bn.. Nak menyesal x guna sbb benda dah lepas. Apa yg penting aku dah tkeluar dr kepompong kebodohan syukur alhamdulillah. Buat org2 umno yg lain marila bhijrah bsama saya krn selagi kita duduk dlm umno minda kita xkan tbuka. Percayala sy mberi nasihat secara ikhlas

anarkin skywalker delete 4 April 2013 at 22:53

kekeke...ada lembu suda panas..hahahaha

anarkin skywalker delete 4 April 2013 at 22:59

p.ramlee?.?ohh...ye..yg alif wau mim nun wau..alif tendang wau...sarkisss....nahhahaa.

lan todak0122118747 delete 4 April 2013 at 23:54

Gua lan todak akan bedal n belasah dak2 PR habes habesan....jihad jihad!!!! Sape berani datang la Selayang!! Gua pijak lu org sampai msuk umno!!!

Najib xnk takabur @ riak. Seorg pemimpin sejati bukan mcm sorang tu yg janji 16 sept

Blajo skolah pondok mane pijak org jadi jihad?

Ni la cntoh penganut agame bn yg betoi2 faham agame

tapi najib mmg muka xmalu,kutuk anwar pasal 16 sept,pastu ciplak idea pr utk buat 16sept jd hari malaysia... sedih...

La,dr nickname safety doggy dah terselah keharamannye

Fareezpro2 11.17 adalah si bacul utusan penganut BN yg gemar mencuri nick org dan buat kacau bilau di sini

Oh fareezpro2...
Lawak pulak rasanya tetiba dekat2 PRU13. PR boleh mengaku bela nak melayu hahaha. Suruh blajar sejarah malas lepas tu tunjuk pandai mengajar orang konon tanya dulu apa kelayakan akademik mak bapak tuk nenek kamu. Berapa juta simpanan mereka di bank. Wey sedarlah bangsa kita jauh ketinggal kalau nak dibandingkan dengan kaum cina yg kaya sejak zaman British. Di mana2 pelusuk dunia inilah bangsa yang paling berjaya. Kita negara baru bro bangsa kita baru generasi ke 3 selepas era merdeka.

Bn akn cetus huru hara bila kalah Dan menuduh pr yg punya angkara...Bn akn berselindung Di sebalik kenyataan DSN Ini...


EmoticonEmoticon