Friday

Najib Razak belanja RM609 ribu sehari promosi #ManifestoBN di twitter


JIKA anda merupakan salah seorang pengguna twitter, tentu anda menyedari bahawa kebelakangan ini #ManifestoBN terpapar dalam salah satu trending di twitter ditulis sebagai "promotted trending".



Paparan di Twitter mendedahkan bahawa akaun twitter bekas Perdana Menteri, Najib Razak sendiri yang mempromosikan beberapa hashtag, antaranya ialah #ManifestoBN dan #BetterNation.

Ini bermakna Najib terpaksa membayar sejumlah wang yang besar untuk mempromosikan hashtag ini di twitter bagi membolehkan ia terpapar dalam senarai trending harian di laman sosial berpengaruh tersebut.

Laman sesawang sproutsocial mendedahkan, harga yang perlu dibayar untuk mempromosikan trending sehari di twitter adalah sekitar USD200,000 atau bersamaan RM609 ribu.



Persoalannya, wang siapakah yang dibazirkan untuk tujuan kempen Barisan Nasional ini di twitter? Adakah Najib Razak menggunakan wang tabung suaminya Rosmah? Atau wang pembayar cukai?

ReJaM© "#BodohTadbirBN #BitterNation #UmnoLucah "

146 comments

Hurm,sy rasa dia gune dwet tbung dari kecik kak semah la..(msti ramei org bn x ske sy komen ni)

Sy nak bgtaw awal2 ye,komen diatas tu xdak fakta,

Hehehe...kesian jibby kn...semakin hari semakin terdesak...bro!dah dengar lagu sayangi selangor???klakar beb..

Najib pakai tabong memali atau tin milo ...hehe , nak pecah perot aku ...hehehe ..

Diorang ngah lapo kat slangor coz slangor kan dah banyak dwet sekarang

Najib nak twitter atau facebook ke itu dia punya pasal , apa yang pasti malam esok aku isi borang umno , rakan kenalan aku dalam pkr dah mula berjinak jinak dengan umno !

Owh,,,stakat cakap mcm tu ,sy pun bleh.....1 opis sy nak isi borang keahlian pas malam ni jugak...seronoknye

Kawan2 bn aku da isi borng join pemuda pas...mlm ni kami ramai2 pasang jet bendera pas kan dun kami...bkn mcm kwn ko...bru nk berjinak2...hehehe...jgn marah...

kita orang baru lepas buka facabook tadi , ada sumber menyatakan haron din dah keluar pas . betol atau tidak tak tahu lah kita orang !

selain haron din ramai lagi yang akan keluar pas , setelah risikan yang saya buat dalam parti pas , itu lah pasal , suara akar umbi tak nak dengar , tamak sangat nak ke putra jaya , tunggu dan lihat saja , kalau pas keluar pakatan rakyat satu undi akan kuberi , kita bagi pihak akar umbi tak boleh terima pas dalam pakatan rakyat , sendiri mahu ingat lah , macam anjing dengan bayang bayang !

Selangor banyak duit kepala anggok kau , elaun ibu tunggal pun tak mampu nak bayar , yang kaya sekarang ni orang melaka je , lahawau kau ....hehe

Bila mintak janji pilihan raya 2008 . terkelip kelip matanya , tergagap gagap mulotnya sikalid gagap memberi alasan , menteri besar sindrom down ...kihkihkih

Ah jib gor pun skrg berbuih2 mulut jual temberang...ke sana ke sini..makin lama makin tak laku..kih,kih

Klau mno keluar bn, satu undi pun takkn ku bg kat mno...

Syg selangor sbb tak pndai abiskn duit bg kroni, tak pndai jual tanah rm1 sekaki, tak pndai buat banglo rm 24j & syg slangor sbb tak naikkn caj air....betul ke?

Najib okey , janji ditepati , saya sokong bn ...hehe

Da 5 taun aku x bayar air...negeri ade???xde kn??

Kahkah..yg penting harga minyak naik slepas bn mng pru12 dlu...caya lah bn!!!janji dicapati!!!puuiihhh!!!

Huhuhu....betul..puak2 bn mmg menunaikn janji2 mereka kpd kroni2 mereka...idop be end!!! #janjidicapati

Mahal sgt harga temberang die..da la x "sedap" meniru plak 2...mmg patut x laku pn...

Aku org slangor...aku ddk kat bangi...mmh bkn semua yg djanjikn blom smpat d tunaikn...tp,aku yakin aku x slh bg fakta...95% janji yg d taburkn semasa pru12 tertunai...1 jumlah yg besar...tp,aku x dpt 1 hapak pn janji2 bn mase dulu...klu korg dpt aku x tau...yg aku tau aku x dpt... #janjidicapati

Haron din keluar pas????isu yg berulang-ulang...mainan politik kotor umno semakin menjadi2...apakah semua ini...jikalau betul sekali pun..penyokong2 pas mengundi pas disebbkn perjuangan memartabat agama islam itu sndiri..bkn mcm umno..bangsa di utamakn... #janjidicapati

Diorang cume nak dngar haron din kuar pas,,,,,tp haron din dalam pas...nape hangpa x nak ikot????

Td ade bukak twitter...dngar2 cite..ah jib nak kuar bn???btoi ke???nak join parti kunci...kalo x silap ler

Org bukak facebook..hang g bukak facabook mmgla fakta salah..haha

Asal?kunci putrajaya hilang ke?kiiikiki

Lepas pru13 ah jib nak join pas...borang pas pun dia dah isi...tunggu nak submit je..

Boleh isi borang...tp kat dalam pnjare sg buloh...hahaha

Sy ni warge perak...tak untung ape2 pun bwah pemerintahan zambry....

Nah anon 10.36

PETALING JAYA : Firma guaman Tetuan Kamarudin & Partners didakwa dalang di sebalik tuntutan ibu tunggal menyaman Kerajaan Selangor.Dedah Timbalan Ketua Wanita KEADILAN, Rodziah Ismail, beliau menerima aduan rasmi berkaitan borang palsu yang memberi kuasa kepada sebuah firma guaman berdaftar untuk menuntut elaun ibu tunggal daripada Kerajaan Selangor.Menurutnya, ibu tunggal dan anggota keluarga yang terlibat mendedahkan, mereka dijanji akan mendapat RM5,000 hanya dengan mengisi borang.“Ibu tunggal dan anggota keluarga dijanjikan akan mendapat RM5,000 hanya dengan mengisi borang. Mereka dimaklumkan tuntutan elaun dijanjikan oleh Selangor dibuat menerusi tindakan peguam Tetuan Kamaruddin & Partners bagi pihak ibu tunggal.“Tindakan mengedar borang itu kepada masyarakat oleh mana-mana peguam dikawal oleh Legal Profession Act 1976. Ia boleh disabit sebagai “touting” iaitu mencari pelanggan secara tidak sah di sidi undang-undang,” kata Rodziah pada sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN hari ini.Justeru, beliau mengingatkan ibu tunggal supaya tidak terpedaya dengan janji itu kerana Kerajaan Selangor tidak pernah membuat janji sedemikian.“Saya mohon ibu tunggal berhati-hati supaya tidak menjadi bahan atau mangsa mereka atau golongan yang berkepentingan apatah lagi dalam suasana pilihan raya.“Aduan yang diterima mengenai Tetuan Kamaruddin & Partners akan disusuli dengan surat dan laporan kepada Majlis Peguam Malaysia dan Pendaftar Mahkamah Tinggi. Ibu-ibu tunggal digesa melaporkan kejadian serupa kepada saya jika ia berulang,” katanya.

dah la menipu.. habiskan duit rakyat. kalau ada tgk tv3suku, doa2 lah dlam hati pun takpa. semoga bn ditumbangkab dan kita dikurniakan kerajaan yg betul2 membela rakyat dan ikhlas menegakkan islam.

Kalau haron din kluar pas. Dia takkan masuk umno. Habis amalan tak diterima tuhan. Org tolak hudud amalan memang tak diterima tuhan. Sblm tgna cakap pun aku dh tau dah sbb aku mengaji lama kt pondok. Yg pasti bukan satu pondok kt kelantan tu. Sbb pondok tu tokguru dia wayar putus sikit. Dia ulamak nuqut. Ulamak dunia. Nak kenal ulamak dunia rujuk ihya' ulumuddin.

Bagaimana mempromosi manifesto bn kat twitter ble memakan kos yg tggi? 1 persoalan yg sgt pelik bg benda yg free untuk semua rakyat malaysia telah lama gunakan. Sy sebenarnye xder ape2 akaun samada twitter, facebook, instagram dan yg mnjadi trend terbaru "keek" iaitu video2 pendek.
Sebelum2 ni pernah menaikkan kemarahan rakyat ttg email 1malaysia yg kos nya rm 50 juta, begitu jg dgn promosi pelancongan kat facebook oleh ng yen yen iaitu rm200k. Seperti yg anda maklum benda2 ini adalah percuma. Jika alasan kerajaan ia menggunakkan kos seperti upah, pelan dan perancangan mmg itu satu penipuan kerana dlam kerajaan cthnya kementerian pelancongan, dlm kementerian pelancongan tentunya ada berbagai bahagian seperti pemasaran, promosi, stategi dan lain2. Dan kesemua bahagian tu dah dibayar gaji oleh kerajaan. Kemana hilangnya rm200k sedangkan facebook adalah free. Kita cuma perlu mahir menggunakkannya. Bkan itu sahaja najib telah memperuntukkan bajet sebanyak rm 200 juta untuk program seni permata yg dinaungi oleh isterinya rosmah pd pembentangan bajet 2012. Byk persoalan yg bermain d kepala rakyat. Dan kpd penyokong bn adakah anda sengaja menutup mata atau buat2 tak dengar atau anda telah diberi imbuhan yg hanya sementara atau anda telah dserap isu seks dan liwat yg merupakan fitnah oleh bn. Dan bn telah melancarkan manifesto bru2 dn terlalu byk janji2 bn beri selain memperuntukkan wang yg sgt byk sedangkan negara kita sudah mempunyai hutan lebih rm 500 bilion. Dri manakah anda fikir sumber wang tersebut, adakah kita sebagai rakyat perlu menanggung nya. Gst, kenaikan hrga minyak dan cukai2 yg lain. Berkaitan harga minyak pla sy rs ramai yg x sedar tentang ini.
Ron 95=rm 1.90 (subsidi kerajaan rm 1.10)
Ron 97 = rm 2.40(klu x slap) hrga pasaran dunia.
Cube anda fikir apa yg pelik.
Persoalan nya? Kenapa kerajaan x subsidikan ron 97sedangkan jika dfikirkan btul2 jika ron 95 x dberi subsidi hrga ron 95 mnjadi rm 3. Kenapa harga ron 95 lebih mahal drpd ron 97 sedangkan ron 95 lbih rendah kualitinya. Kenapa x beri ja subsidi pd ron 97 supaya harga minyak menjadi lebih rendah. Harga ron 97 jika diberi subsidi kan dah trun rm1.30. Apakah silapnya? Kenapa kita perlu lg ditipu sekian lama? Skrg sy percaya rkyat malaysia x bodo seperti dahulu. Oleh itu rkan2 marilah kita bangkit bersama PR.
Lawan tetap lawan.

@blanka

Najib pakai tabung simpanan rakyat sebetulnye.

Percakapan menteri besar selangor dari adalah dari dulu lg x perlu la kita menghinanye. Bygkan jika terjadi pd anak kita atau keluarga, nak lg tak nak permainkan? Itu x penting, yg penting kecekapan beliau mentadbir selangor sehingga mengurangkan hutang serta meningkatkan pendapatan. Kebijaksanaan menteri2 pr x dpt disangkal lg apabla menjadi negeri yg paling cekap berbanding negeri ditdbir oleh bn.

@blanka

Pemberian br1m sebenarnya nak mengabui mata rakyat. Tujuan sebenar pemberian br1m tu nak pungut cukai. Klu x caya nape lepas bg br1m je pungutan hasil Lhdn meningkat 20 kali ganda. Sbb tu ms isi borang br1m tu drang minta data2 peribadi termasuk no kwsp. X kah pelik tu? Malahan facebook pun dorang nak. Menurut sumber yg sgt2 ble dipercayai sapa2 yg ambik br1m tu wajib undi bn klu x undi x kan dberi br1m walaupum layak sbb maklumat penerima br1m ru dah ade dlm data2 simpanan bn.

@blanka

Maaf ye bkan bajet 2012 tp 2013. Salah taip.

@blanka

Sebagai tambahan. Isu air diselangor merupakan lakonan oleh bn. Sumer2 yg kita nampak org ambik air tu kne upah. Ader jge yg real, tp pihak syabas menghentikan air di sesuatu kawasan lalu mereka dtg dgn lori tangki air siap bw media lg. Klu nak tau air d selongor mmg cukup seperti yg d beritahu oleh menteri besar tp pihak syabas kerjasama dgn bn supaya hanya 1 shaja pam air yg dibuka tp pd hakikatnya sumer pam air ble burfungsi. Takkan smpai skrg pam tu x leh repair2 lg. Kesempatan itu diambil oleh bkas tpm supaya projek langat 2 dpt diteruskan. Nape nak sgt bekas tpm teruskan projek tu walaupun x d beri lampu hijau oleh kerajaan negeri? Air yg disalirkan dr pahang akan dijual kpd negeri selangor mmg tinggi hargenye klu projek langat 2 dteruskan jge.

@blanka

Fakta songsang tu blanka. Tindakan kerajaan membuat pembayaran melalui LHDN membolehkan mereka yg layak sahaja mendapat BRIM.
Kawan saya yang banyak kebun sawit cuba dapatkan BRIM tapi sekarang terpaksa menyerahkan butiran pendapatan utk diaudit. Sepatutnya dia tak layak terima BRIM. Ini baru telus dan adil.

Kalau Haron Din keluar PAS pasti ada yang akan melabelkan beliau dgn pelbagai gelaran yang tak elok tanpa menyelidik sebab musababnya.
Trend yang sama dapat kita lihat pada pemimpin lain yang keluar dari PR terutama PKR. Cubalah muhasabah diri sebelum berburuk sangka.

Mmg betul kata anda tp kwn2 sy pla gji mereka mmg tak layak tp mereka ttp dpt brim. Pemberian brim adalah cr untuk mengesan org x byar cukai. Mcm yg anon 626 kata td kwn anda terpaksa menyerahkanbutiran pendapatn untuk di audit. Ini cume sumber maklumat yg sy dpt. Sila bgtau mana 1 fakta yg songsang sbb sy x tak mn 1 yg anda mksudkan

@blanka

Bro, dah kena checkmate dah..laporkan yg benar biarpun pahit!

Saya anon 6.26 ingin menjelaskan maksud songsang dari prepektif saya ialah pemberian brim sepatutnya diberi pd mereka yang layak sahaja.
Saya ambil maklum program subsidi kerajaan yang lepas tidak efektif disebabkan ketirisan di mana munafaat yg diberikan tidak sampai ke sasaran yg sepatutnya.
Penglibatan LHDP nemang efektif bagi menyemak status penerima. Kawan saya yg mencuba nasib tu berbangsa Cina dan seorang berharta dan pandai dalam memanipulasi penyata pendapatan.
Mohon diri dan maaf sekiranya terlanjur kata.

Lembu umngok dah lari bila kena bedal dgn fakta dr generasi baru PR.
Kita kuburkan Umngok dan Be end.
Satu sejarah yg bakal diceritakan kpd anak cucu kita.

Dok ngata org mcm2 nti Allah balas balik kat dia atau anak cucu dia dok ngap2..Amiin

Tok setopa mcm mane bro.bile nk buat pc.nk buat sumpah jauh sekali.bukan ape cuma compare suara mcm kt video
Penang xbg sambutan maulud ada sj alasan dangkal
Lge gune kalimah ALLAH sokong
Sembahyang org umno xde pahala
Si khairul hina nabi senyap
Ambik Brim mcm haiwan
Pok nik sudah2 lh tu.klu mu benci sangat ngan umno/bn jgnlh bg alasan yg sangat menjengkel kn. Mu ada ilmu gunakn lh sebaik2nya. Jgn bg Allah murka walaupun kemurkaanNya tak nampak.tp kesan2nya semakin jelas
Sebagai org islam sy malu dgn sikap begini

Salam, dr WakPro

..baru keluar toilet selePAS melePAS.

Anon 1025

Nak letak nama pun takut, baiklah tak usah bebel bebkn. Statement kamulah yg tepat dgn pepatah tu. Anjing yg menyalak bebayang kerana xde identiti. Xtau bayang tu diri dia sndiri.

Next!


-aisya-

Keep it up kawan2. Semoga usaha kalian menjadi saham ke akhirat.

Sya akui, kdgkala sy naik letih nk terangkan apa2. Mereka dtg dgn mulut trngaga harapkan kita suap fakta. Entah apa dibuat di internet ni... buka fb dgr khabar angin terus kecoh..lgsung xde usaha nk caritahu sedalamnya..


-aisya-

Anon 1216,

Di atas segalanya..sblum dijwb merepek awk tu. Nasihat sy,

1: dapatkan fakta lengkap kes video itu

2: dptkn fakta lengkap tntg kalimah Allah n sambutan2 itu.

3: dptkan fakta lengkap ucapan TG Nik Azizi tntg solat, BRim d semuanya.


Kenapa sy suruh dapatkn fakta lengkap? Krn apa yg km cuba bgkitkn x akan selesai slgi km hanya tahu brcakap tnpa tahu apa2 yg lengkap! Jgn jd burung kakaktua bro..

1 lg yg penting. Letak 1 nama utk kami kenal. Kalau betul nak berhujah. Selain itu, kamu dianggap sampah..


-aisya-

Buang masa nk berhujah menegakan benang basah
Cr kt tweeter ajk pas hina nabi.ngata umno jahanam
Itu semua sampah? Lu lg najis

Salam.Wakpro

Salam...betul tu apa pn lu cari fakta yg lgkap.. jgn dgr separuh2 jer.. ko blajar setakat darjah 5 ke? Kutuk org tp menunjukkan kebodohan diri dan kerendahan akhlak... mcm budak tadika ..ABU..Takbir

Mr. Right

Wakpro!!ko ni berckp mcm x knl nabi sndiri...kesian...mcm mne nk dpt syafaat nnt klau nabi sendiri x knl... -sekian-

mak semah ngan si nazak dah meroyan mcam kena rasok hantu raya. kik kik kik.

malm tadi si nazak tak dapat kongkek mak semah sebab mak semak lampu merah.

WakPro.. itulah masalahnya kamu. Bila suruh pergi cari fakta lengkap n konklusi fikirn sndiri, terus kamu maki hamun n emosi. Terus kata buang masa n bla bla bla.. inikah yg diajar pemimpin km? Dtg longgokan sampah, bebel, maki hamun pahtu lari?

Setakat nak sebut tweeter blog fb semua tu.. hampir separuh penduduk bumi pun ada. Tapi isinya apa? Faktanya mana? Cakap serabai, serius la..xde ilmu lgsung boleh diambil.

Ni confirm jap lg dtg maki hamun lagi. Alahai..cuba ingat Allah sikit..


-aisya-

Waalaikumusalam..

Itulah dianya Mr. Right. Serius sy heran apa menda pengikut bn ni buat dekat internet?? Dah la suka maki, sy jadi naik bosan nk jwb. Abaikan sajalah.


-aisya-

Itu komen sampah dr wakpro..mpak harta rakyat

Bkn stakat mrompak, menyamun, mengebas, mencuri, menipu, semua la yg ada me yg xelok ada pd bn ni...nasib badannnn..
Kesiannn..

Sarip dol -
Komen kau tu pun fitnah sebab tidak mempunyai bukti mengikut standard yang PR gunakan untuk menutup kepincangan pemimpin mereka.

Bg Bukti kepincangan pemimpin pr ckit..nk tau gak...sbb nmpak handal sgt bg komen ni...cercite2..... #janjidicapati

Ade ke tabung simpanan rakyat.. tabung mamali ade le.. ade sesape rakyak malaysia yang tabungnye kena pecah boleh tuduh najib lepas ni.. wahahahahahaha...

Berkawe denge karpol sing tolok isle. PAS-PARTI AJARAN SESAT

Huh????org islam tolak hukum islam mcm mne plak ek???ape pandangan saudara???arr...sy mksdkn jibby ngn madey kutty...

Semoga langkah Tuan itu, beroleh rahmat dan kasih sayang Allah.

Buat wakpro anda kate kmi cube tegakkan benang basah. Kenape x bole tegakkan benang basah. Sy bole buktikan benang basah bole ditegakkan. Oleh kerana kite x kenal sy bole tlong ajarkan klu kmu mahu Otak kmu telah dserapkan oleh ajaran bn sehingga terlalu sempit pmikiran kmu. Sila luaskan minda tu kenape pr hendak menumbangkan bn, jgn hanya kerana kmu mendengar tp x mncari bukti.

@blanka

Saya baca bnk komen dri pro bn mcm bodh2 sj dan hampir sama, saya mereka ini org yg sama atau mungkin dr tkt 2 b4.. nak bg meriah sj...
Mohd

Hutang negara adalah hutang kita,klu kerajaan tk mampu bayar,kitalah yg membayar.klu tk bankrap harga brg turut naik.dan mata wang turun,pernah tk kamu cuba tukar duit bru kt luar negara?

Cuba.ko semak kenyataan Nizar berhubung status negara Islam yang didakwa tidak diperjuangkan PAS.

Semak di mana,,,tlong bg link...senang nak perikse....

Nak taw ape pngikut bn bwat kat internet???hurm,,ape lg kalo bkn cari sumber2 porno

saya amat brstuju ngn anon 7.40pm..
komen dri pro beEnd penoh emosi.. x dak ilmu..
seruan utk smua, kali ni kita tukarrr...kita berikan undi pada pakatan rakyat...

Sebelum semak kenyataan Nizar. Apakat baca dulu kenyataan para 'mufti' bn yg dah jadi legend sejak lama dulu. Kenapa tidak disentuh langsung kejahatan mulut para pemimpin bn ni?

1- 26/02/2012, di konvensyen kbgsaan politik n patriotisme (UNIMAS)
MAHATHiR BERKATA,

" HUKUM HUDUD tiada dalam al-Quran, ia hanya pandangan para ulama Fiqh sahaja."

Siapa mahathir? N apakah pula HUKUM HUDUD ITU? Maksudnya ayat Quran n hadis tentang hudud adalah penipuan? Apakah pula hukum org yg mengatakan al-Quran penipu? Tidakkah gugur iman dan syahadahnya?

2- 3/3/ 1994 di Nilam puri berkata lagi mahathir,

" Hukum rejam kepada penzina adalah primitif."

Apakah hukum rejam itu? Termasuk dlm undang2 apa?

3- di pasir mas pada 14 ogos 1994, berkata lagi mahathir,

" Al-Quran perlu ditafsirkan semula dengan keadaan masa kini."

Apakah al-Quran itu? Siapa penciptanya? Menafsir semula adalah 1 PENGHINAAN BESAR KPD ALLAH SWT!!

Kenapa??? Lu pikirlah snediri.

4- Pada sidang media 20 April 1983 berkata Mufti NAJIB ANAK KEPADA TUN RAZAK,

"Negara akan huru hara jika undang-undang Islam dilaksanakan."

Inikah cakap seorg pemimpin yg mendakwa mendaulatkan Islam?

5- berkata pula ABDULLAH ANAK KEPADA SEORANG KIYAI BADAWI,di persidangan akademi fikah antarabangsa di putrajaya pada 9 Julai 2007,

" Kalau mereka memutuskan untuk meninggalkan Islam n tidak mahu lagi menganutinya, apakah yang kita boleh lakukan? Biarkan."

Menjadi perkara asas utk kita sbg umat Islam tahu apakah hukumnya jika MURTAD!

DI atas segalanya, sy selitkan jg ucapan Chuai Soi Lek, presiden MCA pada perasmian forum mengenai hudud di wisma MCA, 04 Dec 2011,

" undang-undang Islam kejam khususnya pada kaum wanita. Ekonomi akan musnah dan negara akan hilang pelabue sekiranya dijalankan dinegara ini."


Ini hanya segelintir contoh yg dpt sy berikan. Lengkap dgn waktu n tempat!

Kenapa kalian tidak berfikir siapakah yg plural? Siapakah yg mmbuka pintu kebebasan agama?

Kenapakah tidak dijadikan polemik semua kata2 para pemimpin agung bn ini?

Sekiranya, sekali ini pun Umno/Bn masih akan memenangi PRU13 ini, SY TIDAK AKAN HAIRAN. KERANA APA? KERANA BWRDASARKAN KOMEN2 PENGIKUT BN DI SINI SUDAH CUKUP MENJELASKAN SETAKAT MANA KEMAMPUAN KALIAN BERFIKIR N MENGANALISA SESUATU ISU. HANYA MENGAMBIL MAKLUMAT MEMBUTA TULI TANPA SEDIKIT USAHA MENCARI TAHU SEMUA FAKTA LENGKAP.

Cukup dihadapkan dgn isu yg bersifat fitnah provokasi, kalian pun perpanjangkan seolah2 benar. Bila diajak berfikir, akan mula mencaci maki hamun n mencarut. Itulah mentalitinya.

Semoga kita d8panjangkan usia tuk brtemu kembali.

Assalamualaikum.


-aisya-

Dulu negara isle sekarang negara kebajike. Uhuk4

Terima je hakikat PAS tak berminat menegakkan Islam. Tak perlu putar belit sebab PAS bukan lagi parti yang berintegriti berbanding prinsip perjuangan asal.

Well said anon 10

Kamu x baca pun n x faham pn apa2 yg diberikan. Memandangkan nama pun km x berani letak..sy anggap cuma nyamuk yg trsesat. Dtg merepek tanpa apa2 yg boleh dipegang. Useless.

De stupenzo statemnt u hd given actually deserves stupid answers but I think dat might b smethng we could help u 2 blew up kinda of nonsense in ur heart tp x guna pun bila hati dah kelam.

Terima kasih banyak la. Semoga kehadiran km x beratkan dunia.

Bye-bye. Keep smiling.


-aisya-

La....mu ni x reti bace petikan di atas ni ke???org da bg fakta..ko bace la...bg paham

Kasihankan? Tak nak cari fakta atau anggap je tak pandai. Tapi bila kita bagi..pandang pun tak. Padahal ini berkaitan akidah n syahadah sbg umat Islam bkn setakat keturunan.

Penat je menaip dah la tenet teruk ni.

Hehhe..assalamualaikum.


-aisya-

PAS patut balik kepada perjuangan asal dan pemimpin yang ketokohannya dipertikaikan patut diketepikan untuk kelangsungan parti.

Saudara saudari ....jgn cakap banyak.ikut perintah Allah.Diperintahkan Hudud..ikut je.BN atau PAS...mana yg janji nak buat kita sokong.Melayu nak maju ke x a tau ekonomi dan apa saja itu kuasaNYA.yg pasti MATI nanti kena tanya...

wakpro.. waras ke tidak waras.. Jawa? :)

Terima kasih anon 626 atas penjelasan anda. Mmg x dinafikan pemberian br1m adalah untuk yg layak sahaja. Dlm penjelasan sy sblum ni adalah nak tekankan iaitu niat bn memberi br1m samada ikhlas membantu rkyat atau disebaliknya. Selepas penjelasan anda sy telah merujuk kembali kpd sumber maklumat yg sy dpt adalah untuk memastikan bahawa sy x tersilap kerana memberi maklumat yg salah akan membawa mudarat. Dan sy jg telah dberi pengesahan bhwa ape yg sy sampaikan ade kebenaran. Sy harap rakan2 faham ye. Tq

@blanka

Wahai anon bn. Jika anda x faham lg sy nak bg tambahan lg. Org bkan islam tolak islam x same dgn org islam yg tolak islam. Disini anda mungkin salah faham. Karpal singh tolak islam x mengape krana dia non muslim, kite sbagai org islam bole bw die berbincang dan menerangkan apakah itu islam dan pasti die akan faham tentang agama islam . Tetapi ini amat berbeza dgn umno atau pemimpin umno yg terang terangan menolak islam. Siapakah umno ini menolak islam, semua ini adalah tuntutan Allah dan kita x bole berkata x. Bagaimana mereka bole menolak islam sedangkan mereka dilahirkan sebagai islam, dberi didikan islam semasa kecil lg. Hanya kerana untuk mengekalkan kuasa, islam telah mereka tolak tepi.

@blanka

Aku setuju sangat kali ini kita tukar.

Kita pastikan Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar serta tokoh yg dah terlalu lama diketepikan. Lebh lebih mereka dari Parti anak beranak yang pastinya melibatkan nepotisma dan kronisma.

Malaysia masih ada ramai tokoh muda yang berupaya memimpin.

TUKAR TETAP TUKAR.

La, xtau baca rupenye...
Buta hurup, buta kayu, buta hati...
Ishh2...kesiannnn...

PAS mana paspispus ke???? Heee.... apa yg diperjuangkan

Umno kalah dah selepas nie. Lupakanlah Pasal Umno. Umno nie ibarat mcm orang kena hiv tunggu mati sahaja.

Mmg la kaum india akan tukar dari DAP ke BN kali ni. Kami dah menyampah dengan pebangkang PENIPU

Apa kau ckp kan ni mcm org mabuk todi je. Heeeeee

PAS nk tegakkan islam heee.... mcm tak betul je. Dok mencarut dh ada la heee... boleh ke PAS ni heee... kat Kg aku dh sebuk nk tukar ke BN ada la

Aisya mari kita tukar ke BN heeee...

Dah la blanka. Minta ts khalid tunaikan dulu janji di selangor habis ceta heee... apa la lu ni.

Blanka jom kita tukar ke BN janji di tepati habis ceta

Mamak Salmon Khan delete 14 April 2013 at 09:56

Budak2 ni, ngapa marah2? Sahabat kita dah dapatkan fakta paling tepat lagi berwibawa iaitu dari Utusan Malaysia, Berita Harian, The Star, TNST, Tv1, Tv2 dan TV3. Malah telah disahkan benar lagi sahih oleh bekas PM dan bekas anggota kabinet beliau. Kalau tak percaya tanyalah DS Rais Yatim, Datok Noh Omar dan yg lain2 tu. Tak patut kita sanggah maklumat yg dia percaya sunggoh2 tu. Kesian dia. Siang malam dia duduk depan tv menonton dan meneliti setiap patah tutur kata yg keluar dari corong speaker tvnya tu. Berjam2 dia baca setiap berita dan rencana dlm akhbar2 yg amat dipercayainya itu. Nyatalah bahawa maklumat yg didapatinya itu sangat tepat, bertepatan dgn apa yg dia ingin percayai. Apalah engkorang ni.

lan todak0122118747 delete 14 April 2013 at 10:05

Klo tgk mudah.my pon ade iklan bn...pe cer?

Rupa2 baru aku tau org selangor ni bnyak yg bengap mcm ketua dia juga.

Stopa ali pkai duit tin milo utk brsnang2 ng pompuan xd sape pon pduli...

Biar gagap janji ada life achievement..drpd petah brckp tp merungut tiap2 bln det x cukup asyik bayo utang tinggi..utang keta, umah, ptptn,tx 2 goverment policy yg sgt mendahulukan rakyat..tp xpa..jnji ngara kita aman..undilah bn lgi krna slma ini mereka yg bg keamanan pd ngra..bukan tuhan..depa gak yg bg rezki kt rkyat..bkn tuhan.

Anon 10!!!asal???islam xde kebajikan ke??ke kebjikan 2 bkn islam???ke mcm mne??cer jelaskn ckit...bkn ape...nmpk mcm bnyk sgt la ilmu 2...kongsi la ckit...nk tau gak...jgn la kedekut ilmu sgt...

Nk politik...hujah la ikut fakta....guna kepala otak....jgn dok sedap mulut...bila kaji balik.....pro PAS hujah guna fakta...pro umngok guna kepala lutut....kui...kuiii..kuiii

Sy x tak nak janji dicapati. Sy x nak bn. Dah cukup byk penipuan telah kmi terima. Dah cukup byk rakyat ditipu. Ini bkan tentang ts khalid seorang sahaja ini tentang negara kita. Sy org sabah jd sy tahu apa yg sedang berlaku. Apa yg media kerajaan laporkan samada kat tv atau paper tu anda terbalikkkan saja situasinya. Apa yg berkenaan dgn apa anda nak? Soal ic, pembangunan, soal tanah, soal keselamatan? Kami selama ni berusaha untuk hidup tanpa bantuan, nak minta bantuan bagai kmi nak mengemis. Kmi tak pernah pun nampak muka wakil rakyat kat tpt kmi. Bila dekat pilihan raya janji nak bg ni bg tu sampai skrg x dpt. Cthnye nak bg tngki air, dah siap bw berlori lori tgki air nak bg ,lpas pilihanraya bru leh agih tp ble lpas pilihanraya dah menang. Tgh2 mlm dtg ambik semula pas tu ble kne tanya nape ambik semula, jwapan yg dbagi x cukup peruntukan. Setiap sorang yg undi bn akan dbayar 200 hengget pastu calon hilang ntah p mn. 1 yg mereka bagi kat kami, 10 kali ganda mereka rampas dari kami. Kdg kmi pnduduk sabah rasa bkan tggal tpat kmi sendiri dah mcm pendatang ada kat sn. Bla ada pendatang tggal kat kg, dlm sebulan 2 tb2 ada ic. Sesuai la ngan najib kata 1Malaysia, BUGIS ADA, TIMUR ADA, PELIPIN ADA (FILIPINA), BANGLA ADA, PAKISTAN ADA, KELING ADA, OM PUN ADA... MMMAAAAAAAACAMMMMM-MACAM ADA.
kmi sendiri rasa takut. Projek apa yg x da kat sabah sumer tu bn yg punya. Klu anda tgk org sabah nampak seperti byk duit anda silap. Kmi selama ni kuat bekerja dan bjimat cermat. Ayah sy kerja polis tp dah pencen ,ayah sy x penah beli kereta tp org2 yg pangkat rendah dri ayah sy mampu beli. Kenapa ayah sy x ada kereta sbb ayah sy x ambik rasuah. Sy dapat kerja pun atas usaha sy sndiri dan pd ms ni bekerja d semenanjung. Pd pekerjaan sy menampakkan betapa lemahnya dan byak salahguna kuasa dlm kerajaan. Bkan sy x bersyukur, tp nilah masanya mnjadikan kerajaan kita lebih baik. SY BEKERJA BUKAN KERANA NAK HIDUP SEWENANG WENANGNYA DAN BERSUKA SUKA , SAYA BEKERJA KERANA ALLAH TAALA.
Lagu ini tu cai2 bn....
Cukup2 sudah,cukup sampai disini saja,
Drpd kita undi Bn, lebih baik kita undi Pr.

@blanka

Nak tahu sgt adilnya tv3 tu nape drong x siarkan sal anak mahathir tu, mirzan mahathir jd tauke san miguel, pengeluar arak terbesar kat filipina. Caya sgt ckp mahathir tu. X caye wat research kat tenet.

@blanka

Aisya...best btol bley jilat cipap u mlm td

Ko orang bawahan pas gune fakta. Tapi kesian. orang2 pas yg kt atas tu gune auta. Kesian selalu kene auta. Cari lh blog2 lain.buat bandingan.jgn hujah anda je yg berjela jela tp hujah org lain pun ada kebenaran.wahai aisya.blanca. Perjuangan islam tak semestinya di landasan politik. Cuba perjuangkan melalui cr lain ngo contoh. Dan kayakn lh minda anda dengan ilmu

Wakpro

Aisya.blanka.dn sape2 lg. Fakta. Pas dh perintah kelantan lebih 20 thn.tunjukanlh negeri islam mu. Dari segi undang2 cara kehidupan dan ekonomi. Cari pelabur2 yg nk meniaga d kelantan. Naikan infra. Cari duit sendiri(dari kerajaan persekutuan tak memadai). Laksanskn lh undang2 islam supaya org2 bn dapat melihat contoh sy ulang contoh. Cari lh pakar undang2.pakar ekonomi dn pakar2 promosi untuk pelaburan ke kelantan. 20 thn bukan singkat beb. Biar kelantan jd contoh sy ulang contoh kepada negeri2 lain. Jgn salahkan org lain andai ada sekatan untuk melaksanakan undang2 islam. Dan terakhir sekali jg mulut dan perangai jgn asyik nk salahkan sesiapa terutama umno dan kalangan yg tak sekumpulan dgn pas

Wak pro

Betul tu wak. contoh!!!!!. Dh bagi lg 3 negeri pr perintah lg hancuss. Selangor mb jd pak pacak. Kedah bercakaran(dan pulun habis). Penang.telan ayaq lioq je lh. Ada faham aisya.blanka dan sewaktu dgn nya

Itu namenye sokongan rakyat pd bn dah kurang...terpakse la promote smpai ke mudah

Pergi tnye najib dlu...ble nak bg hak royalti minyak rakyat klantan balik ,baru mu bleh nak sembang ekonomi na

Kelantan nak laksankan hukum islam wakpro yg bengap...tp mu pergi tanye najib..nape pulok,x dbenarkan???

Anon 925,bkn janji ditepati,tapi janji dicapati

Sejak bila lak PAS perjuangkan Islam. Agama Islam bagi PAS hanya untuk dipolitikkan bagi mengabui mata rakyat. Fatwa Tok Guru dibuat untuk memecahkan perpaduan orang Melayu supaya fahaman songsang dapat diterapkan dengan berkesan.
Mantan MB Perak sendiri membuat kenyataan negara Islam tidak termaktub dalam perjuangan PAS semasa perbahasan Dewan Undangan Negeri Perak yang lalu.

Macai PR memang akhlil spin jika fakta dan kebenaran tidak berpihak kepada mereka. Itu belum lagi spin dari Tok Guru yang keluar fatwa untuk kelirukan orang kampung.

Islam agama sejagat dan PAS bukan Islam.

Wakpro nk contah sbb dh 20thn perintah tunjuk contoh negeri islam mu. Bg lh contoh. Tak jwb soalan. Patut srp tok pah. Lpas tu ngaji pondok. Ulang lg. mana contoh

Dh terlondeh lh hujah puak pas ni.org tanye lain dia spin lain. Macam mane pas kelantan nk maju. Eh lupe pulak aku. ade yg maju... Perutnya

Apesal bengap jg korang ni. Negara kita aman bkan sbb bn, bkan bn jga yg bg rezeki tp Allah swt. Sehebat mana manusia tu pun suma Allah punya kuasa. Jgn statement yg sesat

@blanka

Ano 131.133 checkmate you. mu tanya aisya dia banyak fakta nk buat phd

piirahhh....konon PAS sesat la....hangpa pi cari la dlu tok imam...tok kadi yg nikahkn korang atau mak bapak korang....pi tanya PAS ke x?

Buang masa layan puok pas ni. Baik aku layan video stopa

neneklantodk. bangn tido mandi ke at least basuh muka.kn dan meroyan.kesian orang pas selalu kene auta

pi check la...kot2 anak haram

Buat wakpro yg dirindui


ABIM: Penyebar video lucah perlu bawa 4 saksi

Pemilik blog yang menyiarkan video aksi seks seorang lelaki mirip Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali digesa menampilkan empat orang saksi bagi membuktikan  identiti lelaki dalam video tersebut.Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Amidi Abdul Manan (kiri) berkata empat saksi itu adalah tuntutan hukum qazaf yang perlu dipenuhi oleh mereka yang membuat tuduhan zina terhadap orang lain."Hanya yang jahil dan kurang menghayati ajaran Islam akan ada rasa berbelah bahagi (tentang video itu)."Keperluan membawa empat saksi ini telah diputuskan oleh ulama-ulama terkemuka seperti Sheikh Wahbah Zuhaili dan Dr Yusof Qaradhawi," katanya kepada Malaysiakini ketika diminta mengulas dakwaan tersebut.Menurutnya, Muslim yang berpegang kepada ajaran Al-Quran juga digesa agar tidak menyebar atau menyuburkan video sebegitu. "Jadi kalau (video itu) ada di Facebook juga kita digesa jangan 'Like' atau 'Share'," katanya lagi.Beberapa blog pro-Umno semalam menyiarkan video lucah aksi seks seorang lelaki mirip Mustafa dengan seorang wanita yang tidak dikenali.Mustafa dalam reaksinya dilaporkan berkata video itu adalah fitnah Umno semata-mata dan beliau telah mengarahkan peguamnya untuk mengambil tindakan yang sesuai berhubung dakwaan itu.Pengarah Pusat Kajian Demokrasi Dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL), Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman (kiri) pula berkata penyiaran video itu akan mengukuhkan tanggapan masyarakat yang ia merupakan "kerja Umno"."Video ini dan video-video lucah sebelum ini semuanya mula diterbitkan blog-blog yang pendirian mereka adalah pro-Umno."Begitu juga dengan video terbaru ini yang turut mula ditayangkan oleh pengendali blog-blog politik pro-Umno," katanya.Menurutnya lagi, Umno perlu mengeluarkan kenyataan mengutuk penyiaran video sebegitu untuk menjauhkan diri mereka daripada mereka yang menyiarkannya. Berdasarkan kajian beliau sebelum ini juga, hanya sekitar 18 hingga 21 peratus pengundi mempercayai ketulenan video seks lelaki mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dan satu lagi gambar lucah lelaki mirip timbakan presiden PKR, Azmin Ali.Justeru, beliau menjangkakan kesan yang sama akan turut berlaku kepada penyiaran video lucah mirip Mustafa Ali itu.

Pas bukan islam???hbis tu ape yg islam???mca?mic?

ABIM: Penyebar video lucah perlu bawa 4 saksi

Pemilik blog yang menyiarkan video aksi seks seorang lelaki mirip Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali digesa menampilkan empat orang saksi bagi membuktikan  identiti lelaki dalam video tersebut.Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Amidi Abdul Manan (kiri) berkata empat saksi itu adalah tuntutan hukum qazaf yang perlu dipenuhi oleh mereka yang membuat tuduhan zina terhadap orang lain."Hanya yang jahil dan kurang menghayati ajaran Islam akan ada rasa berbelah bahagi (tentang video itu)."Keperluan membawa empat saksi ini telah diputuskan oleh ulama-ulama terkemuka seperti Sheikh Wahbah Zuhaili dan Dr Yusof Qaradhawi," katanya kepada Malaysiakini ketika diminta mengulas dakwaan tersebut.Menurutnya, Muslim yang berpegang kepada ajaran Al-Quran juga digesa agar tidak menyebar atau menyuburkan video sebegitu. "Jadi kalau (video itu) ada di Facebook juga kita digesa jangan 'Like' atau 'Share'," katanya lagi.Beberapa blog pro-Umno semalam menyiarkan video lucah aksi seks seorang lelaki mirip Mustafa dengan seorang wanita yang tidak dikenali.Mustafa dalam reaksinya dilaporkan berkata video itu adalah fitnah Umno semata-mata dan beliau telah mengarahkan peguamnya untuk mengambil tindakan yang sesuai berhubung dakwaan itu.Pengarah Pusat Kajian Demokrasi Dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL), Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman (kiri) pula berkata penyiaran video itu akan mengukuhkan tanggapan masyarakat yang ia merupakan "kerja Umno"."Video ini dan video-video lucah sebelum ini semuanya mula diterbitkan blog-blog yang pendirian mereka adalah pro-Umno."Begitu juga dengan video terbaru ini yang turut mula ditayangkan oleh pengendali blog-blog politik pro-Umno," katanya.Menurutnya lagi, Umno perlu mengeluarkan kenyataan mengutuk penyiaran video sebegitu untuk menjauhkan diri mereka daripada mereka yang menyiarkannya. Berdasarkan kajian beliau sebelum ini juga, hanya sekitar 18 hingga 21 peratus pengundi mempercayai ketulenan video seks lelaki mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dan satu lagi gambar lucah lelaki mirip timbakan presiden PKR, Azmin Ali.Justeru, beliau menjangkakan kesan yang sama akan turut berlaku kepada penyiaran video lucah mirip Mustafa Ali itu.

Anon 10.47,mu rela.ka jadi saksi di mahkamah ALLAH nanti???

Anon 231,kamu sudi.ke jadi saksi di mahkamah ALLAH nanti tntng video mustafa ali tu???

Anon 235,,,sblum mu nak komen neneklantodak,mu pergi ltak nickname dulu na....

Kalo wakpro rase video itu sahih kebenarannye,,wakpro bngkitlah ntuk jadi saksi...tapi wakpro msti ingat..saksi bkn sahaja ditanya di dunia shaja...bahkan di akhirat kelak....ingat...ALLAH lebih mengetahui

Umno???terang2 umno ni prti yg memperjuangkan bangse melayu...tapi tuan2 jgn berfikiran yg stiap org melayu itu beragame ISLAM,,,kerana sekaramg ni golongan melayu terbahagi kpd 2,yakni melayu ISLAM dan melayu KRISTIAN

Baru2 ni mustapha ali telah mengaku mmg dia pelaku dlm video dan itu 2 thun yg lalu. Dan perlu disambut baik kerana mengakui kesalahannya. Setiap org melakukan kesalahan perlu dihukum.
Berkaitan dengan negeri kelantan yg telah memerintah selama 20 tahun kurangnya pembangunan kerana maslah peruntukan yg x diberi oleh kerajaan pusat. Kerna x dberi peruntukkan setiap pembangunan terpaksa menggunakan duit kerajaan negeri itu sendiri. Begitu jg negeri2 lain ditadbir oleh pr. Royalti minyak yg sepatutnya diberi oleh kpd kelantan telah dinafikan oleh bn kerana bn mendakwa simpanan minyak berada diluar perairan kelantan tetapi negeri terengganu pula mendapatnya. Dari segi geografi simpanan minyak sebenarnya berada bersempadanan dgn negara thailand. So negeri manakah yg paling dekat dgn thailand, dah tentunya klantan tetapi mengapa bn mengatakan berada diluar kwsn kelantan.
Manakala di negeri selangor dakwaan ibu2 tunggal adalah x benar sama skali kerana kerajaan negeri x dpt salurkan bantuan dsbabkan permohonan yg x dbuat oleh ibu2 tunggal. Sm seprti brim x de permohonan x de la dpt, btul x? Kerjaan negeri yg ditadbir pr berjaya menurunkan hutang negeri yg selama ni dpegang oleh bn. Cthnya kedah mengambil masa 5 thun membayar hutang sehingga menjadi sifar.
Asyik sal pr je. Jum ler cete2 sal bn pla.
Cai2 bn tlg seket bg komen sal cincin rosmah ke, beg ratusan ribu die ke, die bc quran x tutip surat ke, perubahan masitah ke, Jgn ckp pla kak mah menabung dri keci.

@blanaka

Hehe sory ek. Cai2 umno ape perasaan kmu bile sy gtau mustapha ali ngaku. Tentu kmu happy kn to apekan daya sumer tu Fitnah oleh abg2 cai kamu sendiri. Hebat tul umno ni klu sal memfitnah.

@blanka

Dh agak dh jwpan camtu. Kan aku dh syorkan cari lh pakar2 ekonomi.promosi.undang2 islam supaya orang bolih melabur, undang2 islam dipraktikan. Bukan cr alasan royalti najib xkasi. Bentang dulu kt DUN. Jgn dok spin cuba jwb soalan. nk contoh satu pun jd lh....aisya.blanka.dan sewaktu dgn nya

Wakpro. memang aku jawa

Salam,wak pro!sy ade 1 soalan khas utk wak!setujukah saudara wak bahawa islam itu merangkumi semua aspek kehidupan manusia???

Wak pro. Tu bru 1 je. Takkan habiskn sumer x larat org bce nnt. Tp klu ko nak jge sy tambah lg. Pembangunan yg diguna pakai di kelantan adalah berpaksikan hubungan harmoni antara individu dan jga hubungan masyrakat dgn alam sekitar iaitu menyerah diri secara total kpd Allah sebagai pemilik segala kekayaan semua sumber kerana sedar bahawa kita adalah hanya pemegang amanah Allah dibumi yg sementara. Asas ini lah yg diguna mentadbir kelantan.
Seperti yg kita tau tnga memperkenalkan adab islam dlm pentadbiran beliau. Dengan memulakan bacaan la-fatihah dlm majlis, mengakhiri dgn tasbih kaffarah. Begitu jg pengasingan antara jantina. Setiap majlis2 diselaraskan dgn waktu solat supaya aktiviti pentadbiran sebagai ibadahserta mendapat keberkatan Allah s.w.t.
Dlm pentadbiran kelantan, kesederhanaan diamalkan di ikuti dgn jimat cermat supaya pembaziran x berlaku. Cthnya para exco dan menteri x membeli kereta baru, pelbagai elaun dipotong serta bekerjasama dgn masyarakat untuk mwmbangun negeri kelantan. Dan yg paling penting amalan berlumba lumba menghabiskan peruntukan tahunan jg dihentikan. Ekonomin yg dijalankan dipastikan tanpa unsur2 riba, wang2 kerajaan dr bank2 konvesional dipindahkan ke bank2 bebas riba, pinjaman tanpa riba jg diperkenalkan serta akaun berasingan di adakan untuk sumber halal dan haram.
Mengikut statistik yg dijalankan negeri kelantan bukanlah negeri termiskin tetapi negeri kelantan menduduki carta yg ke-4. Top 1 negeri termiskin hingga top 3 ialah negeri yg ditadbir oleh bn. Sebenarnya ada byk pelaburan dr luar di negeri kelantan cthnya perdagangan dinar emas, pembangunan hotel2 serta dibantu oleh rakyat kelantan sendiri melalui menaikkan rumah2 hostel untuk sektor pelancongan. Berkaitan dgn sektor pelancongan byk rakyat dri negeri lain datang ke kelantan kerana keindahan pantai semulajadi terutamanya rakyat singapura.
Weh dah pnat sy terangkan. Walaupun tanpa bantuan dr bn ,kelantan tetap dpt membangun dgn lebih baik berbanding negeri2 yg dberi peruntukkan beratus juta hengget. Ekonomi d kelantan adalah berdasarkan ekonomi islamiah. Harap cik wak pro faham.

@blanka

Melayu paling miskin melayu johor... negeri paling miskin sabah dan sarawak(sorry blanka) ni semua negeri bawah pemerintahan bn kn???lau x slh laa.... #janjidicapati -sekian-

anarkin skywalker delete 15 April 2013 at 09:38

dahla tu kawan...sian si jawa wakpro tu..hahhaaa..berbuih lak mulut die cam kene strok nanti..bg die rest 5 minit dulu....kut2 die ade idea baru..hahhaaa

anarkin skywalker delete 15 April 2013 at 09:47

hahhaaaa...macam berusk srkis aku tgk cai2 bn bile kene sampok ngan aisya...kkekekee..dahlaa cai2.. dahla ngan pemimpin nkorg dah diperbodohkan...masuk sini kene ayam lagi...pastu change subject lak....your stupidity level is too damm high...cartoons...

Eh x de masalah. Wat pa nak malu ngaku. Dah mmg betul. Rakyat sabah yg sendiri pilih pemerintah mcm tu, harap kali ni dorang sedar.

@blanka

Sarawak sumber minyak bersepah2..pun miskin gak...sabah pun mcm 2...sori utk kwn dari negeri sbh n srawak...tp ni fakta beb...korg spatut nye kaya...tgk mcm brunei...port mnyak x bnyk...tp kaya raya...islam pun mantap kat sane..kwn2 d sana xnk ke jd mcm brunei??? #janjidicapati

Sial bai neneklantodak. Macai bn memang suka agaknya main jilat jilat. Sial punya balaci bn! G mampus lahh lu bai! Silap silap lu mampus masa tengah jilat jilat. Jilat apa lu punya suka. Tapi gua dapat agak lu paling suka jilat apa. Sial betul lu. Gua memang tak puas hati dgn lalu.

-mat-

Tulah pasai. Aku pun setuju dgn hang (mohd).

anarkin skywalker delete 16 April 2013 at 09:11

salam...seriously aku rase da boleh rehat lepas ni...da ade pelapis yg sgt baik utk ganti aku layan Umat Melayu Naif Otak ni...hahhaa..full salute kat aisya,blanka,fareezpro,bapak tiri ko dan lain2... teruskan berjuang k??ABCD ABU...salam perjuangan

tq lhdn for tax refunded.. boleh juga bantu keluarga dikampung.. x kisah lh diaorg cakap ini semua kempen bn utk pilihanraya.. yg kutuk2 tu borang cukai pn x pernah lihat.. syukur :)


EmoticonEmoticon