Thursday

24 petugas SPR dikurung untuk pangkah kertas undi - KEADILAN


KEADILAN mendedahkan satu lagi bukti penemuan terbaru berhubung penipuan pilihan raya melibatkan calon BN Parlimen Besut, Terengganu.

Menurut Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, bukti tersebut baru diterima Sekretariat Pakatan Rakyat pagi semalam dan ia dihantar oleh petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Besut.

 "Pagi tadi (semalam) satu laporan polis dibuat oleh petugas SPR di Besut yang mendedahkan pada hari mengundi, calon BN Parlimen itu telah mengurung 24  petugas termasuk beliau untuk memangkah kertas undi," jelas Saifuddin pada sidang media di ibu pejabat parti, petang semalam.

"Kini kita (Pakatan) ada 29 kawasan Parlimen yang mempunyai bukti kukuh menjelaskan dakwaan kita berhubung penyelewengan pilihan raya," kata Saifuddin yang enggan mendedahkan sebuah lagi kawasan lain.

Menurutnya lagi, salinan laporan polis tersebut diserahkan kepada pasukan penyiasat Pakatan Rakyat yang diketuai Rafizi Ramli.

"Kita ada bukti kukuh untuk menjelaskan kenapa kita menolak keputusan di sesetengah kawasan, dan proses pengumpulan bukti masih berjalan," katanya.

Pada pilihan raya umum 5 Mei lalu, calon BN Besut, Datuk Seri Idris Jusoh menang memperolehi 35,232 undi menewaskan calon PAS, Riduan Mohamad Nor 26,890 undi dengan majoriti 8,342.

Isnin lalu, Rafizi memberitahu, terdapat 27 kawasan Parlimen yang akan disiasat dan membuat petisyen bantahan berhubung penipuan pilihan raya.


Sumber: http://www.keadilandaily.com/?p=52096

Sent from my BlackBerry

212 comments

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 212   Newer›   Newest»

Milo penipu ! kau tu dikurung dalam lokap lagi baik , spr telus tak pernah menipu , tak cerdik kau ni milo !

Berita ni xde dalam utusan...so bile xde dalam utusan dan tv3 adakah dikire menipu?????

Che'en punyer
(blog)

MILO SUAM .AKU X KESAH APA KO NAK KATA ITU HAK KO NGN PUAK PAKATAN KO UNTUK MENYOKONG TUAN KO ITU PENDIRIAN DAN KEPERCAYAAN KO .AKU PULA BERPEGANG PADA PENDIRIAN DAN PRINSIP AKU.SEBENARNYA TAK ADA MASAALAH SIAPA PUN MENANG.TP BG AKULAH CUKUPLAH SAMPI DISINI SAJER.RAKYAT TELAH PILIH BN.TERIMA JERLAH SBB ITU KETENTUAN DARI ALLAH JUA.YANG TIMBUL MASAALH SEKARANG ADALAH KALAU KITA X PERCAYA PADA KETENTUAN DARI ALLAH INILAH JADINYA.X KAN KO DAN PUAK PAKATAN X PERCAYA PADA QADA DAN QADAR DARI ALLAH.

Atau kalau keluar dalam haramkah ia semua nya betul bukan futnah.atau youtube come on lh bro

Macam budak budak kau ni milo , bn dah menang itu pilihan rakyat , kita tak boleh paksa orang ikut kehendak kita , macam tak sekolah milo ni ..

Bagi akulah bukan semua puak bn itu syaitan dan bukan semuanya puak pakatan itu malaikat.tp ikut kata hati dan pandangan akulah yang banyak syaitan adalah dalam puak pakatan.betul tak?

Bn menang dgn undi kurang dr pr...haha..rekod dunia tu kerajaan pertama menang dgn kurang undi..pr 5.5 juta undi...bn 5.3 undi..dlm peratusan pr 53% n bn 47% dari jumlah yg mengundi..haha...maharajalawak...

Pilihan rakyat ape nye..klu bn dpt undi kurang dr pr...pr undi sebanyak 5.5 juta bn undi sebyk 5.3 juta atau pr 53% n bn 47%..kelakar siot kerajaan bn....klakar2..

Pandangan mu ni dikire pandangan tuhan ke?????

Support my blog
Che'en punyer

Bro tulah lain kali jangan haramkah jer.hang x tahu kah presiden amerika goerge bush menang jadi presiden amerika dapat undi popular kurang dari lawannya .

So...kamu lebih prcaye pade utusan yang berkali2 kalah dalam saman tu ke????

Support my blog
Che'en punyer

Presiden amerika goerge bush pon pernah dapat undi popular kurang dari lawanya tp jadi presiden amerika gak.lain kali jangan baca haramkah jer ngn milo suam

Awat lah hang ni dungu sangat tu kerap sangat jilat jubor nuar.aku ckap ikut kata hati dan pandangan aku.apalah bangsat sangat hang ni bebal tol

keadilan daily manyak tipu ooo.. ok tak pa la sbb dia buat repot polis itu celita...''SPR'... becut kene kulong..hihihi..., ptut ini cara la ada jugak betol, tak maacham dia punye ketua itu bishing sana shini maacham olang gila..hihihi...

NESTLE CARI MILO, HABIS LA KAU.

Pada bingai bingai pakatan saya nak tanya dalam perlawanan contoh badminton
Najib menang dwnganNuar set pertama 21-20
Najib kalah pada Nuar set kedua 15-21
Najib menang dengan nuar set ketiga 21-19
________
57-60
Dalam sistem najib dikira menang

Kenapa x cakap nuar menang sedNgkan
Jumlah mata yang dia dapat 60 sedangkan najib dapat 57.
Fikirkan pyak pakatan ada akal ke atau tidak?

Brape ptugas tu dpt upah? hehe.. Tak ingat ke cubaan beli ahli parlimen sabah, bapak saiful, pi bala, dn bnyak lg.. semua ada guna wang.

Bersumpah laknat je..setel, susah sgt ke nk bsumpah, klu btul hnya fitnah baik bsumpah, krana fitnah chinadoll ngn homoseks ni bkaitan maruah 7 keturunan, sampai cicit pada cicit pn akn ingat, brsumpah je la.. susah rakyat muslim nk amek dia jd pmimpin klu hal bsumpah pn buat bodo, ni bkaitan dgn soklan2 yg akan ditanya di Masyar nt, aku xnk nt kena tanya apasal pilih pmmpin yg x dingaku umat oleh nabi, jln tbaik ialah bsumpah, nk xnk tetap kena bsumpah, jgn pusing kiri pusing kanan, jam omega pn x nampak mna pegi.

Aku dah agak dah confirm macai,bn bertindak hahahahaha.

Macai2
Wei depa tak lah masukkan dalam blog or depa nak report kalau depa takde bukti apa hang bodoh sangat ni
Hahahhahaha

Macaiiiii

Aku jo

Itu mata lah bodoh

Ini,kita kata majoriti mengundi apa benak sngat

53 and 47 mana banyak

Apa lagi mau pusing
Pusing apa dah majoriti memang gitu hahahahaha

Aku jo
Pusing lah

Aku ingat yang kat perak aja
Awal ada kes rahsuah seks lah apalah
lepas lompat terus diam hahahahaha itu semua pun ingat

Cubaan???
Ada bukti ke bro
Oh dalam utusan ye???

Hahahahaha macai

Aku jo

klu mng majotiti 50k pon brapa kerusi dpt?? pndai sgt kau ni loserrr

Eleh wei tak habis2 jam

Pd apa kes jangan buat lupa pulak,
Najib pun disuruh sumpah laknat pasal antartuya
Ada dia buat ke????

Apa lu kecoh hahahahaha

Macai macai aku dah agak lu orang confirm masuk

Letak nama lah cai

Aku jo

Pd makhluk pariz btopeng,
kau ada buat kajian tntang nuar? Ke kau ikut bontot je jd pnyokong? Buat kajian dulu, bmula dari dia remaja smpai ke tua pangkat atok ni, kaji sifat dan kmungkinan2 yg akn dia buat, tntang peristiwa kebulur di baling, bantahan pnubuhan petronas, potong jalan jawatan timbalan PM dri ghafar baba, aku tau kau blum ujud lg time tu, tp baik kau buat kajian utk kenal sape nuar, tau sejarah carcosa seri negara? Guthrie? Sime darby? Bc sejarah, jgn ikut bontot org cucuk idung.

Ala popular vote dkt selangor, penang, kl (tsunami) & kelantan jee...tak da 1 Malaysia punn... Kah..kah..kah... nenek jo

Kau tu tak sekolah dia petik article aja

Bukan dia tulis pun.

Sekarang pr nak bantah base on bukti yang dikumpul yang lu meroyan macam hilang puting ni apahal????

Cuak ke sebab pakatan ada bukti????

Aku jo

Kalau lu tak kisah siapa menang diam ajalah.

Lu sokong lagi mau pura2
Agak2lah bro

Macam ni lah depa ada hak yang undang2 sendiri bagi betul tak

Kalau lu tak kisah aku rasa lu diamlah
And terus tak kisah tgk aja sampai mana, benda ni prgi

Aku jo

Bro ini lah ketentuan Allah apa yang pakatan buat pun ketentuan lah jugak.

Cakap pasal ketentuan, ini pun ketentuan untuk,pakatan tegakkan apa yang dia percaya dah tertulis pun.

Kau tak percaya ke ketentuan Allah????

Aku jo,
Aku bagi soalan sama yang kau bangkitkan

Jo,
hehe..sah kau xbc utusan, najib awal2 dh bsumpah xknal mongol tu, rosmah pn dh bsumpah kes cncin, jd manusia kna adil, bc smua bahan tulis utk buat pbandingan, ni hari2 mkn bangkai, aku smua aku bc, xde larangan, dri situ aku tau mana benar mana tipu dan siapa yg disperado.

Antatulya ke.. cincin rosmah ke... Skrang msuk kat tong sampah dah...kau masih mengenyam lagi cite tu kee ... Kah...Kah...Kah.. nenek jo

Hahahaha

Kalau macai semua pun percaya.

Depa ada bukti lah baru depa berani persoalkan spr, bukan depa tuduh membabi buta

Kau tak bersama kami info kau dari mana info kami dari mana???

Kalau nak baca lah dia belah sekali aku macam tu jugak.


Kalau tak saman ajalah pakatan sebab fitnah spr.

Paper luar negara pun asyik kutuk Malaysia aja hahahaha

Ada masuk utusan tak???

Lu kelakar lah sebab lu kata tipu jadi semua tu tipu lah????

Aku jo
Membacalah dan ambik tahu hal dijumpai pasal spr tu

Kalah dari segi teknikal jer bro tidak bermakna penipu macam haramkah ngn milo suam

Klu aku nk bzina perlu ke aku bwk 4 saksi biar mudah didakwa? Bukak la pikiran korang, tperangkap dlm kurun yg lampau, kalau bukti video kes homoseks dn chinadoll korang rejek apasal bukti video pngundi hantu yg cina made korang pcaya?

Payah layan puak pakatan bebal ni mmg kuat spin

Sapa yang cuak bro yang gua cakap bawa jer bukti tu kt mahkamah jangan doj nak buat haramjadah kt jalan raya macam hishamudin rais cakap tu benging.apa masaalahnya

Dalam artikle tu ada tulis laporan polis dah di buat apa lagi lu mau kecoh??/?

Selalu tanya ada report tak
Ni jelas dia tulis ada.

Aku jo
Menipu tu bab lain lah yang depa dok kumpul sekarang.
Dah menang oklah tapi hakikatnya tanpa main kotor still pakatan majoriti di pilih majoriti rakyat malaysia hahahahaha

Kenapa lu cuak ke bila bukti dah kumpul???

Diam ajalah hak depa nak buat benda ni dibenarkan ma

Kesian aku kat mak bapak ko yang melahirkan ko yang bodoh lagi dungu ni jo

Kalau tak cakap pasal jubo bukan umno lah tu.

Lu kerap cakap pasal jubo ni apahal??

Macam takde otak aja pelik aku

Mahathir kata dalam umno tu syaitan kau tak baca paper utusan ke bro.
Ni orang umno sendiri cakap.
Dia cakap pakatan ialalh malaikat yang tak dikenali

Ini pun kau nafi ke???

Aku jo

Dpa dh yerminum air spenda stopa ngn kote bengkok macam orang tua kata dh kena nasi kangkang dh x boleh kata apa lagi dah puak pakatan ni

Anon 2:23

Bapak kau bodoh
Kau biadap aku biadap

Wei now depa fight lah ni lagi mau bising apa
Depa fight dengan bukti
Maybe pilihan semula
Time tulah kerusi berubah hahahahaha

Hahahaha

Macai bertindak.

Aku jo

Jo jo ini sistem lah bingai macam tu gak sistem p/raya kt malaysia ni.kenapa x kata nuar menang kiraan mata 60 tapi naji dapat 57.dalam sisten badminton dikira najib menang sebab najib menang 2 set lawan 1 bg bang nuar.inilah sistemnya dan yelah di amalkan swjak 1959 lagi.kenapa masa dia jadi t/pm dulu dia x kata kira jumlah undi popular kenapa baru sekarang.kepala kt atas dh bodoh yang di bawah lagilah piang

Sumpah laknat lah bro hahahaha
Buat depan kaabah hahahaha

Sebab puak kau kuat percaya benda macam tu hahahahaha

Aku jo
Cakap sumpah nenek budak bodoh atas tu pun boleh

Ya, sebagai muslim kami pcaya bsumpah dgn nama Allah, biar Allah mjadi saksi dan tunjukkan kebenaran.

Jahahaha
Wow buat kajian hahahaha lu kelakar lah.

Kaji jugak genting jangan lupa keturunan siapa punya alang2 lu suka kaji kan

Kaji jugak judi Malaysia siapa punya

Kaji jugak lah hahahaha

Lu macai lu ingat umno mulia ke hahahahaha

Wei bukak mata lah
Stadium runtuh dua kali pasal apa???
Mrr2 apa kes
Lembu pkfz

Semua ni lu ada kaji ke???

Lu cakap macam cemerlang wei

member2 aku semua kerja syarikat besar yang lu sebut

I know so,many thing lah bro bab
Pakatan tak tahu pun aku tahu.
But itu hak aku and perbincangan kami aja.

Kau ingat aku ni jenis macam lu ke???

Aku jo

Anon 2.34 betul kata hang depa kalau bab bn depa punya spin cari fitnah fitnah bukti x dak cakap dalam haramkah milo suam yg terbaru farez punya blok.kalau kena batang hidung ketua peliwat pendubur dia cari ayat quran danhadis untuk membela peliwat dan penzina tp aku hairan dpa tau plak hukum hakam tp bila buat fitnah ddia x tahu plak hukum ni ak kata manusia ke binatang.kalau manusia dia tahu halal haram.tp x tahulah kalu jenis binatang mmg dia x tahu

Jadi jo ko x percaya pada allah ke lafaz sumpah laknat datang dari mana .amerika ker

Ustaz dan para ilmuan telah nasehatkan saiful tentang sumpah laknat dan akibat dari sumpah yng dibuat akan mendapat balasan yang setimpal dari allah.tp dia ttp bersumpah gak untuk menunjukkan kebenarannya .dia berani kerana benar

Hahahaha lu tu bebal,
Spin apa
Pulak

Benda memang boleh bantah apa yang ketentuan pulak.

Kalau lu kene tipu orang kedai and lu ada bukti taknya lu duduk rumah cakap itu ketentuan lah bro jangan nak sembang lah.

Ini soal negara bro bukan tipu beli gula.

Satu Malaysia kene tipu kes dakwat kekal mula2 alasan tak goncang lepas tu
Alasan dah lama tersimpan

Lepas tu alasan redha apa punya benak lah benda ni pun lu buta ke???

Aku jo
Aku cakap fakta bukan main hentam

Wei kambing umno lucah tak abis2... nak bela hak orang melayu konon cakap lucah melayu tak mcm tu la umno baghal ja camtu..

Bro nak cakap kat tv umno bacul nak bagi peluang

Nak bertumbuk suruh lawan kene ikat tangan mana adil

Ini mainan umno.
So street fight lah hahahah

Aku jo
Negara lain bebas mana2 parti politik untuk ucap tapi umno bacul takde telur

Aku lagi kesian kat mak bapak yang jugak sama bodoh dengan kau didik konon anak jadi pandai rupanya dah besar dok cakap pasal jubo kekal lah keturunan bodoh kau

Aku kata kau biadap aku pun biadap

Kalau umno tu nak,mencarut aja kerja

Aku jo

Apa yang kau nak kekal,bodoh aku dah cakap spr benarkan buat bantahan apa lagi kau nak bagi???

Apa benak sangat ni???

Spr benarkan ok sila fahan
Spr benarkan,buat bantahan

Anon 2:34

Kau bahasa ok biar aku jawab,
Video cina tu siapa yang bagi eskay betul tak???
Siapa yang sumpah laknat dia jugak betul,tak???

Kau tahu tak bila wartawan tanya dia cakap dia tak tuduh Anwar berzina and dia tak pernah tuduh Anwar berzina.

Kalau orang yang bersumpah laknat tu yang kata dia sumpah yang pelaku nya adalah Anwar bila di tanya tak berani kata Anwar berzina

Apa cerita????

Lu faham tak isu kat sini????

Kalau yang cakap pun tarik balik apa pegangan kau pulak???
Kalau yang bawak bukti pun tarik balik

Ini link tgk sendiri
http://m.youtube.com/watch?v=JgzzgChb8K0


Bab saiful tu aku tunggu azhar Sulaiman bersumpah itu video asli sumpah laknat tu hahahaha

Aku jo.

Fakta ko semuanya auta auta auta .kes besar tu bro kebanyakan yang bertugas adalah guru.bkn semua guru puak bn bro kenapa kes besar mcm ni baru semalam buat repot.dahlebih 10 hari tp x pa kalu benR ada rwpot biarkan polis buat siasatan setahu akulah polis akan panggil yang 23 0rang lagi untuk beri keterangan kita tunggu lah siasatan polis.

Cuba lihat dalam haramkah ada dia beri peluang najib terangkan dan jelaskan semua fittnah yang di buat oleh puak pakatan

Aku xbantah ko nak buat banttahan tp ko punya kepala taiko ko krt atas kata undi popular ni yg aku bg contoh ni orang ckap ko dh mkn bnasi kangkang ko nak marah

Aku tak diajar dalam agama aku percaya pada sumpah aja

Itu agama islam yang aku anuti ajar.

Takde pertuduhan dalam agama islam yang aku anuti untuk bagi bukti sumpah sahaja.

Walau pun mahkamah kata tak ada bukti kau nak jugak percaya sumpah pelik.

Sebab aku tahu dah di dah di ingatkan golongan munafik memainkan isu ini untuk gugat pegangan aku.

Firman Allah Subhanahu Wata'ala dalam Surah Al Qalam ayat 10-11 tafsirnya :

"Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan".

Sumpah itu memang bisa melariskan dagangan akan tetapi menghapuskan berkahnya.” (HR. Al-Bukhari no. 1945)

Sebab aki bukan yang menyaksikan so ye atau tidak bukan aku nak cakap

Tapi mahkamah kata atas melihat bukti yang di serahkan bahawa tiada kes di situ

So kira kau kata mahkamah dah buat silap sebab tak ambik kira sumpah yang mengatasi kepentingan bukti2 fizikal???

Bahasa kau baik

Aku jo

Ai masuk sampah kes pd masuk sampah jugak ke???

Sedara aku tu polis adik beradik dia ada di Johor sana.

Hahahahaha

Salah sendiri tutup jawab macam tu aja ke hahahaha

Loser

Aku jo
Jangan risau bro kalau nenek kau baca benda ni pun dia bangga dengan fakta aku bagi

Jp aljub berani ker bersumpah macam saiful buat .nak bg dna pon x berani

Anon 3:24

Apa kau merepak ni???
Apa yang aku komen sampai jawapan kau macam tu???/


Dakwat kekal.???
dakwat kene goncang???
Dakwat terlalu lama di simpan/??

Apa ni???
Bull shit dakwt kat tangan,najib pun hilang bro hahahaha

Biarlah dia siasat???

Pr dah buat siasatan apa kaiatan ngan polis masing2 buat kerja masing2 lah

Senang kan

Aku jo

Kesilapan teknik jee bro cuba baca faktta kes apa hakim cakap bab kes yang pertama baca ro jngn x baca

Anon 3:26

Sebab dah ada utusan yang keluar setiap hari sebab ada TV 3 yang keluar setiap hari

Aduh kata aku spin lu yang spin emmm

Aku jo

Dia kata undi popular pun dia mintak ke jawatan tu ada ke rampasan kuasa??

Dia,info aja lah pakatan menang dan,disesetengah negara benda ni boleh ubah keputusan pilihan,raya
Sebab kita perintah base on undi
And majoriti rakyatnya pilih

Ok tutup cerita.

Now depa nak bantah
Ada bukti
And benda boleh di bantah

So aku rasa kau patut respect benda ni
Habis cerita
Macam,kau menang kami diam aja

Yang kami bantah ialah spr

Ok

Aku jo

dah la tu pakatan rakyat dah kalah terima sahajalah keputusan rakyat , hari ini anwar menyalak dekat mana pula ? polis dah petik nama anwar !

Doktor yang check kata tak ada lepas tu terus dia pun kene tutp

Teknikal,apa lagi.

Kene liwat berapa kali?
Kene liwat gi pejabat pm???
Tak mampu lawan ke budak muda???

Semua tak kene kan pelik benda ni, dah tu,mula cakap tak pernah jumpa pm dah tu tak

Benda2 ni langsung tak dipersoal.

Ini macam mana bro apa kes.

Aku jo
Gentel lah kalau dia nak liwat lu kan,lu rasa lu lawan tak????
Ini teknikal
Yang kau patut fikir.

Walaupun aku ni penyokong pr, kau ni jo aku tengok saja nak bagi panas blog milosuam ni, berapa milosuam bayar dekat engkau.? kan kes2 berkaitan pru13 org ramai dah tahu, jadi elok kita tunggu di mahkamah nanti , ni aku tengok engkau ni kuat melalak2 lah.. rilekk.. pi kena milo ais ok,

Bro cuba kau baca ikut flow sikit

Aku jo

Bantah tetap bantah hak membolehkan keputusan di bantah apa lu kecoh.

Bantah pun belum,
Cuak lebih
Sabar bro tunggu bantah baru gelabah
😊

Aku jo

Hahahahaha

Wow
Pelik penyokong pe wow

Pelik,kau tak sentuh pasal bn,
Kalau kau baca lah aku rasa kau faham teguran aku ni kenapa.

Tak payah,pura2 lah macai

Huhuhu

Dah lah tu
Aku bebas bro milo suam ni siapa pun aku tak kenal

Kalau kau pakatan kau patut tahu aku tegur macai supaya diam and biar bantahan di buat

Tak payah meroyan ketakutan.

Dan kau patut tahu,bukan cara rakyat nak,main bayar2 ni

Aku tegur sebab puak ni melampau.

Benda dah panas dah pun

Aku jo

Kaki putar alam undi popular pas tukita bagi contoh presiden amerika dia spin kot lain bg contoh sistem badminton dia koenerkot lain kita bg contoh sistemalaysia dua salahkan spr kata dh buat repot kena kurung biar polis siasat dia kata pr dh siasat yang 23 orang lg yg kena kurung mana dia pi.aku hormat hak kamu nak bantah tp hak kami macam mana

Kekekekeke.......... Jo sajo nak bagi komen ni sampai 200......kekekekekeke.............

Lg nak menipu cai ni ngaku penyokong pr...pirahhhhh...mana ada penyokong pr perangai cam kau...kepada jo...teruskan perjuangan anda..hehe..

Ko ni bengap ler anon 3:34

Aku sokong kau jo...kasi cuci otak2 cai umporno....otak diaorang dah karat ngan blue porno...hehehe...

Bagi kau mudah faham

Majoriti rakyat sokng pakatan lebih dari bn.

2. Bn menang kerusi parlimen terbanyak

3. Bantahan,akan di buat kerana ada bukti penipuan dan ketaktulusan spr

Ok ini aja baca faham and hadam,maklumat ini

Aku jo

Kalau berani lu sumpah laknat dakwaan kau benar

Aku jo

Aku x heran lah apa ko nak bantah ke apa ker tu ko punya pasal ada aky kesah.ubah peribahasa.kerana beruk makye sekor habis bunga satu taman..hehehehe

Aik....kenapa x suroh jer orang yang berjubo jer jo

Baliklah mengadu kt opah huhuhuhu..opah ...opah huuuhuu kenapa aku x dapat jadi pm ni arghhhhhh

Apaerlah ko jo kalau dia berani bersumpah esok gak aku pangkah dia hahahaha

Kalau si abg non ankat sumpah, nyah takkan undi si abg non lagi Sumpah nyah cakap nie nyah tak memain tauu..hahhh

Citerpasal telus ni aper citer kt selangor terlampau teluslah banyak tanah jerlus per citer bro

Aku rasa sedare ko polis kt johor tu polis si gapork atau polis turki or polis amerika

Ada satu ceritera ada seorang hamba allah tu dok gian sangat nak jadi pm maka di hebahkan pada rakyat sekelian dia menang undi popular dan patut jadi pm.maka diajak lah orang beekumpul utk menceritakan kesah dongeng tersebut.maka rakyat yng pi terloponglah mulut mendengarnya tp dalam hati merwja berkata kesian....kesian ...kesian...

Pujuk rayu jo meleleh

Azhar sulaiman hahaha ulamak politik

Betul tu jo aku sokong pakatan semua nya betul dan halal bn tu semua salah dan haram ini sindiran buat penyokong totok macam ko

Anon 4:57 and 5:01

Ini aja level minda korang ke????

Banyak benda contoh fakta eskay tarik balik yang aku utarakan tu kau tak jawab. Kau pekak
Bila aku timbulkan kesangsian pada saiful pun kau tak jawab

Ikat hujung korang pun buat lawak yang mana aku rasa sangat sesuai dengan cara kau berfikir kelakar tanpa fakta.

Bila cakap isu pd kata isu lama.

Bila aku sebut fakta masing2 diam

Lepas tu esok lusa kau ulang balik aduhhh bosan

Aku nak tanyalah kau rasa2 lah video saiful sumpah tu asli ke hehehehe
Tanya pendapat lah sebab banyak orang persoalkan dah pun.

Aku jo

Jangan samakan makanan aku dengan kau, aku tak telan apa kau telah.

Bro depa sumpah laknat ke bro???

Macam yang kau mintak anuar buat.

Dan lagi kenapa annuar kene sumpah laknat pada dakwaan video yang disangsikan kesahihah dan keasliannya

Kau tak pelik ke tgk video tu???

Nampak real ke depan mata kau???

Aku jo

Thank bro,

Aku bukan cyberrtrooper
Aku bukan sesiapa yang terkenal
Aku bukan ejen
Aku bukan dibayar
Dan aku cuma musafir lalu aja.

Tak perlu aku bersumpah pun sebab pada Allah aku akan menjawab segalanya nanti.

Bukan pada manusia,

Aku jo
Aku cuma ingin menyampaikan kebenaran mengikut pandangan aku.

16sept...tuanku tido..esok aje ler kita sign borg jd PM.Kata nuar pd mcai2ny...sabah ada 10 calon nk lompt,perak ada 30 nk lompat,johor ada 100 nk lompat...cite INILAH yg buat aku x pcaye pd PR..kaki temberang n kuat tipu huahua

5:58 anon

Itu aja kau mampu jawab???
kau tahu kes pd ke tak???

Hahahaha

Diam and meroyan aja lah fakta kemana cuma melalut lebih.

Aku jo

Aku merepek sbb ko lg banyak merepek

Kalau x tipu bukan nama nya puak pr

Bn dah ada kabinet baru , gandingan mantap , kita jangan layan anwar bingai itu, tak lama lagi dia akan jadi orang gila , tanda tanda kearah itu semakin nyata .

Anon 2.34pm....jgn pertikai apa yg telah disyariatkan olehNYA....bole jadi kapir tau tak...aku nasihat je...nak dengor sudah tak nak dengor aku dah lepas tanggungjawab aku

Hahahaha kau masuk apa ni anon 5:56

Kau baru bangun tidur ke apa???

Hahaha bab ni tanah jerlus tang mana???
Mrr2
Pkfz
Stadium??? Oh tu terengganu

Terang sikit cakap

Ada aja benda kau nak cari meh bagi kat aku tak apa bagi aja.

Aku jo

Anwar punya sahsiah tak berapa baik , mula mula nak juga aku pangkah pkr masa pru hari itu , tetapi hati ini berkata lain kali lah ....majoriti senyap

Wahhh.. dah ada satu lagi anak haram hasil hubungan luar tabie.. mesti adik beradik kan..kan..kan...

Jo ni budak tak cukup akal...

Pandangan aku plak sebaliknya komen komen ko

Vedeo nuar pelik??????? Isk.isk.isk

DEY MACHA, KASI SUMPAH LA MACHA, SUMUA PROBELEM ADA SETEL, MANYAK PINING LA INI ORAN, MAU KASI BIRSIH NAMA PON SUSAH, MANYAK PILIK.

Kan laporan polis dah di buat apa yang lu nak persoal kan??

Bila saiful kata kene liwat bila pulak dia laporkan???

Berapa kali dia kata benda tu berlaku baru dia laporkan???

Habis lu telan hidup2, lu mati2 pertahankan
Ini masalah kau

Kau memilih untuk percaya apa yang kau nak aja.

Now laporan dah dibuat siasat ajalah,
Bab mengaibkan orang laju aja kau percaya,
Ada faham Ka???

Aku jo
Aku buat perbandingan

Tuduhan macam ni memang mainan kau ye???

Cakap main sedap aja,
Hahahahaha
Ikut kau lah nak cakap apa dosa kau bukan dosa aku.

Now tak kene akhirat kau tanggung

Aku jo.
Tulis lah dengan waras

Kau tu sengal dari pilihan raya masuk tanah

Kau nak cakap pasal pecah amanah
Weiiiiiii jangan jadi buta sampai tak nampak apa bn buat lah.

Tak cukup akal itu aja kau mampu tulis???

Wei pkfz berapa banyak duit hilang wei
Projek lembu,
Ap berapa banyak kerajaan rugi
Mrr2
Stadium
Buat hospital berapa banyak membazir berbanding kos sepatutnya

Aduh kau melompat sini sana apahal???

Aku jo
Stick pada isu aja.

hahahahahahahahahahahahaha..............

Ai kau cakap pasal cubaan membeli???

Bukti kau mana???

Aku bagi kes sahih itu pun kau nak marah???

Aku jo
Hehehehe siapa totok???
Lu bangkit isu aku cakap fakta lu bagi khabar angin aja hahahaha

U see kau pun tak berani tuduh kan??? Ini bab simple.
Samada aku dibayar atau tak.
Or aku cybertrooper hahahahaha

Tak perlu aku sumpah pun kau dah tak berani kata.

Bab liwat tak pulak kau nafikan berkeras sangat liwat tu berlaku.

Sedarlah bro udah2lah tu

Aku penyokong perubahan rakyat tu aja

Aku jo

jaagannn la gitu nyah ooii... abanggg.... kan ade... hahahaha....hahahaha....

Video sumpah laknat saiful maaf

Jika penulisan aku buat kau keliru

Aku jo

Selama ni aku nampak PKR rajin kencing rakyat. Pemimpin idola mereka terkenak dengan bapak segala spin.

Pemimpin lain sudah pandang ke depan tapi PKR menyonsang arus. Pemikiran hanya terhad pada politik jalanraya.

Anon 2:34 aku jawab soalan kau ye maaf aku Terlepas pandang akan persoalan kau timbulkan.

Ye perlu 4 saksi ini hukum, sebab tu bila jabatan agama tangkap kesalahnya adalah khalwat bukan zina.
Berkhalwat adalah berduaan tanpa ikatan syaraa.

Kalau kau nak kata dia zina kau perlu lihat dia memasukkan kemaluan dia ke dalam faraj wanita itu.

Lihat bersaksi dengan mata

Dan ada pulak syarat jadi saksi iaitu kriteria saksi.

Kau tanya mana aku tahu benda ni, aku tanya pada pegawai jais. Sebab aku tak faham akan prosedur kerja diorang

Ini penerangan aku dapat, kesalahan nya kalau kau buat apa kau cakap kat atas tu cuma kesalahan berkhalwat.
Bukan kesalahan zina.

Melainkan dia nampak kau memasukkan zakar kau tu

Sekian

Aku jo
Ini soal hukum

Dulu ko kutuk Dr M dengan perbagai penghinaan tapi tak segan pula quote kata kata beliau diluar konteks.

Aku tak pujuk
Aku cetuskan benda kau patut lihat

Baca komen aku pasal tangkapan jais kat atas nanti kau faham.

Aku jo

Hahahaha 4:59

Kalau kau tak cakap pasal jubur tak boleh ke???

Cakap nak melayu maju
Bahasa macam ni kekal lah menjadi diri kau

Kata hikmah,
Perbuatan kita akan jadi tabiat kita
Tabiat kita akan jadi amalan kita
Amalan kita akan menjadi diri kita.

Aku jo

Tak perlu suruh pun sumpah2 ni
Ada orang kata aku cybrrtrop, siap dibayar
Tak perlu aku sumpah pun
Aku kata tidak aja.
Selesai

Mudah kan???

Anwar cuma pandai di jalanraya dan tak mampu uruskan perkara yang kompleks. Modal air liur dan hasut golongan belia untuk kucar kacirkan negara.

Elok diberi peluang jadi Menteri demo jalanraya.

Mana yang bayar nya tu???

Bro lu tahu ke kisah masa tu???

Aku Tahu kisah apa nak jadi masa tu,
Malas aku jelaskan

Oh maklumat aku dari orang umno sendiri

Tak semua boleh bocor.

But apa yang menariknya selepas tu lompat parti berlaku di perak... Betul tak????

Ada kaitan benda ni bro.. Related


Bukan nuar tipu,
Cuma nuar takde masa nak datng jumpa kau untuk jelaskan. Hahahahaha

Aku jo

Aku dah lama nampak kelengtong Anwar. Biarlah mereka yang taksub dengannya dijual hidup hidup. Aku cuma nasihatkan golongan ni jaga akhlak mereka dan elakkan memfitnah.

Sbb ko tu kayu

Bengongnya ko jo ko misti x percaya sbb ko totok

Aku pulak nampak aja roket aku terus pangkah

Tak ada sangsi dalam diri aku,
Aku tak nak,umno bodohkan aku dengan fakta mengelirukan
Tentang hak melayu
And jubo saiful
Aku penat dengan kata poyo depa

Aku benci melihat duit rakyat dia bagi atas platform parti umpama itu duit parti.
Bagi aku ini kerja membodohkan rakyat umpama itu duit poket barisan nasional.
Mengambil,kesempatan sedang kan itu adalah duit rakyat Malaysia bukan duit barisan.

Yang kaya dalam umno kekal kaya
Bila duit projek lembu bagi beli kondo susah payah kerajaan bela.

Aku benci ketirisan
Aku tertanya2 mana laporan audit petronas apa yang dibelanja mereka
Aku tertanya-tanya kenapa royalti Kelantan dinafikan.

Aku tanya,pendidikan percuma membazir hilang pendapatan projek lembu beli kondo tak apa???

Dan aku harap masa tu semua bangkit.

Aku kata aku nak rakyat bersatu tentang benda ni semua.

Dalam,diri aku cakap harap rakyat nampak benda ni.

Aku jo
Aku dah bulat kan hati bukan barisan ini yang aku nak.

Aik jo bila plak aku x brani ruduk ko mmg ko di bayar untuk spin apa sajee sedar sedar lah jo.udah udah lah nak membongak.taubatlah jo.mmg bangsa ko kuat spin.

Bab orang swmua pelik .aku lagi pelik tuduhan ko pada spr

A8k jo ko kena tangkap dwngan jais ke lah kesian dwngan sapa pasangan ko tu jo.aku nak tahu gak milo suam ke

Nyah jngnlah cam tu abg milo suam kan ada atau pun abng jo

Dulu aku kutuk m????

Bila kah dulu itu????

Anon 8:47

Lu cakap apa ni pasal,siapa???

9:10 itu aja ke???

Salam

Aku jo

Berani kerana benar takut bermakna salah

Ayat baru lah totok huhuhu

Ayat kutuk tanpa fakta
Bosan gila
Jadi bila kau cakap gitu aku kene trus percaya lah???

Sebab kau kata ada cubaan beli???
Aku kene terus percaya

Hahahaha
Lu kelakar

Aku jo.

Aku nampak dacing aku terus pangkah aku nampak roket terus aku ludah.aku lonjongkan hati ku pakatan bukan pilihan aku.tp aku nak tanya hati ko bulat ye jo patutlah bingai.

Anon 856
Masa Anwar menteri kewangan negara tak pernah defisit,

Pihak,luar jugak mintak nasihat ekonomi dari dia.

Now negara defisit. Dah bertahun


Fakta apa kau pakai ni bro???/

Sayang nya kau tak nampak yang lain kencing sebab kau terus telan bulat2

Aku jo

Anon 9:19

Hahahahahaha spin tang mana???

Dibayar???
Fitnah tu dosa bro aku dah kata tak tu tak lah hahahahah

Syukur lah besar nikmat and makbul doa orang teraniaya ni.

Aku doa kau bersama,kami dalam pakatan and nampak jalan kami tu aja.

Aku jo,

Tuduhan aku ke or bukti yang dah berjaya dikumpul untuk 27 parlimen

Bro lu pusing apa pulak ni???

Rafizi dah kata ada bukti cukup. Tunggu aja lah apa susah lagi bising pun tak guna lah.

Bosan lah layan lu

Aku jo
Reti sabar tak tunggu di warta

Jgn dok layan macai umno ni...huhuhuhu...bg la fakta ikot mane pon...balik2 bab berjubo juga menjadi pujaan hati depa...

Plz support my new blog
Che'en punyer


Anon 9:23

Bukan jais jaip silap.

Apa lu kecoh ni,

Hahahaha tal bolehbke kawab ngan pegawai jaip????

Apa lah lu ni
Patut lah umno,boleh tipu lu hahahaha
Orang bodoh rupanya hahahahaha
Serious kau melawak ke or memang kau bodoh???

Bab lucah memang UMNO campion hahahaha

Tak takut
Tapi aku dah cakap aku cuma musafir
Tapi korang degil masih nak buat dosa.

Kalau nak tuduh bagi buktilah
Cari bukti
Baru tuduh okie.

Aku jo musafir lalu

Bila peribahasa pun tak faham.

Aku tulis "aku dah bulat kan hati"

Wei serious lah jangan tunjuk lah bodoh kau kat sini dalam,perhimpunan umno mungkin kau kelakar tapi bila kau cakap macam tu dalam ni menampakkan kau tu seorang bodoh

Aku jo.
Betul sangkaan aku depa ni bodoh

Salam malas,aihhhhh layan
Orang benak

orang Umno bagi maklumat.? woww.. mmg 007 la ko ni hahahaha.. nuar tak tipu.. nuar cuma kelentong je mcm ko.. hahahaha..

Anon 9:23

Aku tulis punya panjang satu pun tak masuk kepala kau.

Last2 kau amik ayat aku jumpa pegawai jais as aku ditangkap hahahahahahaha

lu benak,lah serious kau kelakar,

Bodoh,sengal bangang,,asyik cakap lucah, and ambik jalan mudah fitnah orang

Lu memang UMNO sejati,
Inilah contoh penyokong umno
Yang membela melayu
Akal pun tak ada nak bela apa???
Jadi bijak lah dulu wei

Aku jo

Kesimpulan aku

1. Pakatan ada hak untuk bantah bukan,masalah korang, nak bukti ke apa tunggu aja bantahan tu

2. Aku serious tak sangka korang bodoh sampai macam ni sekali, yang sorang tu masuk macam hero tapi mencarut-carut, sorang tu macam pandai macam ajalah still kategori bodoh

3. Cakap takde fakta bila aku bagi fakta sentuh pun tak tapi dia pusing aku bulat lah, aku khalwat lah. Ada sorang aja macam aja komen kira sedap sikit membaca lah
Inilah jenama UMNO

4. Bagilah fakta,bosan serious bosan,asyik melalut aja cerita.
Mula2 serang peribadi Anwar now aku pun kene serang aduh hahahahaha biasalah

5. Mana yang baik dari aku tu fikir lah elok2
Tapi jujur stop lah cakap pasal zina,and liwat

Baca cerita aku pasal jaip tu. Berdosa bro jangan lah cakap lagi. Nak ngan umno gi lah peluk cium sekalipun tapi bab tuduhan ni jaga lah apa kau ucap.

Aku jo salam

Itu lah politik di Malaysia dan ia sudah tentu ada sebab2 nya. wlapun kamu akan beri gelaran bodoh, benak atau apa shj ia tetap tidak akan mengubah pendirian, perjuangan dan pandangan mereka dan ia juga lebih besar dari keadilan semata2, itu lah Malaysia dgn keunikan politik yg akan terus sebegitu selamanya.

Betul, ini lah politik malaysia yang terarah pada bencana, hanya bencana yang akan menyatukan kita, bunga-bunga bencana dah mula kembang, tahniah pada mereka yang menyuburkan budaya menghasut, kita tunggu dan lihat.

Rafizi gay

Hukum hukum gak jo ikut suka ko lah jo nak auta untuk menwgakkan apa yng tak tegak

Sapa nak percaya cakap ko terutama ketua ko

Ko yng bebal lagi menyesatkan

Kalau dua2 bersumpah macamane?nak sabit pade org ke3 pulak ke?

Kalau menghasut untuk kebaikan x salah kan?

Kesimpulannya aku tengok si jo ni adalah manusia paling bodoh dan bangang yang pwrnah lahir kat malaysia ni sbb bermatian matian dia membela aljubs dengan segala ayat quran dan hadis dia keluarkan intuk menutup kesalahan ketuanya.ayat quran mmg benar hadis tu mmg benar tp yang x benarnya aljubs.mcm ko gak x percaya apa orang ckap aku pon mcm tu x percaya apa ko ckp.aku cuma layan jer syok tengok ko membela aljubs

Menghasut untuk kebaikan kepala hoottaakkk ko

haah... tu gang ko haris & hisammudin rais nk hasut rakyat tumbang kan kerajaan dgn apa cara pun mcm kt arab tu depa nk tungu pru14 lmbat lg dn depa kata tak caya ngan demokrasi dh, jd cara yg sesuai buat huru-hara smpai kerajaan jatuh..

Hoi.milo suam kedalam la ko.lebih baik.ko ingat ko tu badan bebas ker.menabur fitnah2 lepas satu2.satu pitnah ko buat.sedor la sikit kencing pun masih becabang.hingus pon meleleh x kering lagi.

Heheeee.....biar bangla jadi kuasa penentu bn 5 tahun akan datang....syabas bette...baik kau minum racunlah bagus....hidup mengusutkan fikiran........

Bagi dalil dalam hukum,islam
Yang kita boleh bersaksi sumpah aja

Sila lah...

Setakat cakap orang bodoh tak menjadikan kau pandai hahahaha.

Tapi aku dah info aku bagi contoh bila pasangan ditangkap depa di tangkap khalwat bukan zina.

Hang pulak dah lah tak nampak hang pakai hukum,hang sendiri

Jadi siapa yang bodoh????

Hang lah sebab hang takde asas,dan dalil pegangan

Macam aku kata
Aku nak sangat azhar sulaiman komen pasal,video saiful tu.

Baru lah hang nilai sumpah tu benar or dia pendusta.

Aku jo
Aku bukan bela Anwar aku bela engkau orang semua aku tak nak orang buat dosa sia2.

1.mengatakan zina tanpa bukti saksi sedangkan yang menuduh pun tak berani tuduh.
2.mengaibkan orang
3.terlalu taksub pada video sumpah yang diragui ketulenannya.
4.mengatakan liwat sekadar bersaksi sumpah.

Aku jo

Ini masaalh moral MORAL MORAL MORAL pemimpin ko lol

Didi , ko jangan cuba memfitnah orang lain. Cubalah bersangka baik.

Aku semakin yakin golongan pengikut Anwar sudah jauh tersesat dari kebenaran melihat kepada cara mereka berhujah dan spin fakta mengikut nafsu mereka.

Undang undang dipernainkan dan mereka kufur nikmat. Pegangan hidup mereka longgar dan hanya mewakili kehendak minoriti yang bertindak sealiran dengan mereka.

Kalau dua2 sumpah, kita patut berhenti mempersoalkan mereka kerna itu urusan antara mereka dan Allah.

Tang nuar brahim n stopa ali BJUBO N BZINA xd plak nk igt dalil..tau nk sdap n nk bjubo...saksi2 eskay,rahim,sepol hdup lg smpai skrg xd pon dorg kene laknat tuhan...cume saksi yg da mati PL BALA....hehehe

Cabaran dunia akhir zaman menguji keimanan kita di mana syaitan bertopengkan manusia akan menghasut, menipu dan memutarbelitkan fakta serta agama hanya untuk mendapatkan kuasa dan pengaruh.

Cacian sesama saudara seagama seperti lumrah kehidupan kerana nafsu jahat mengatasi aqal. Semoga mereka diberi petunjuk agar bermuhasabah.

Cacian ni smue d ajar oleh NIK AJIS..kalu x stuju kite bole ludah muke org tu...kite d bolehkn bkwn dgn setan..

aiii masih melalak lg si jo ni

aku ulang semula kau ada pertimbangan yg buat ko pilih "pakej" PR kami lak ada pertimbangan yg buat kami pilih"pakej" BN

masalah nyer skrg PRU13 dah lepas ko paham x jo dah abis apa yg bising2 lagi

kalau ada bukti PRU13 ada penipuan bawa pi mahkamah kalau x puashati juga serah kat Agong kalau x puashati gak serah kat Allah yg tentukan kat akhirat

ni tidak penyokong PR ni nak juga apa kemahuan mereka mudah faham camni la jo kau nak PR memerintah Anwar PM masalah nyer kami x nak! jo ko crite la apa2 itu pendapat ko jo kami x setuju dgn pendapat ko tu.

aku din

Baik punya din...
Marilah kita bersama sama berdoa kpd allah supaya menyelamatkan negara malaysia kita yang tercinta ini daripada perosak perosak yang mahu menjahanamkan keamanan dan kestabilan yang kita kecapi selama ini.amin yarabbalalamin.

Dengan anuar kau rak sangka baik pulak

Aduhhh
Bn penuh bangla hahahaha

Aku jo

Anon 8:23

Tuduhan seperti
Anuar berzina, meliwat,
Rafizi gay

Ni membuat orang umno sebagai yang di jalan yang lurus ke???

Undang2 mana di permainkan???

Bila orang bagi dalil mengemukakan tuduhan zina apa semua korang diam aja,
Apa dalil kau cuma mempercayai sumpah sahaja???

So kau dijalan yang lurus ke???

Bila video Anwar sibuk cari asli atau tak,
Bila video sumpah laknat saiful yang tak pulak kau siasat sahih atau tak..

Jadi kau panggil orang sesat semua boleh buat lah bro

Bagi fakta lah, mana sesat bila ikut Quran yang kata jangan memfitnah, tuduhan harus bersaksi, harus jugak kau nampak.

Aku dah bagi cerita pasal jabatan agama

Jadi dengan dalil ini semua pakatan sesat????

Bro hadith ni

Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae'i dan Hakim.

Bila hak kerajaan Kelantan akan royalti tak dibayar tak naya rakyat Kelantan ke???
Kalau duit brim wang rakyat duit hak negara di bayar atas tiket parti tak berdusta ke tu bro????

Jadi siapa yang sesat????
Kemukan dalil kau kalau kau nak menuduh pakatan sesat.

So istilah kau untuk jadi tak sesat ialah sokong umno,
Percaya sumpah saiful yang Anwar meliwat.
Percaya Anwar berzina base on video tu???
Padahal eskay pun kata dia tak tuduh Anwar zina
http://m.youtube.com/watch?v=NIbrlqG2-dI

And biar keputusan pilihan raya tanpa dibantah walaupun depa dah jumpa bukti akan penipuan and spr benarkan bantahan di buat 21 hari lelas warta.

So kalau buat semua ni tak sesatlah ye???

Aku jo

Mana auta nya cuba cakap and bagi penjelasan????

Itu ketetapan yang dah ditentukan.

Allah Maha mengetahui, sebab tu Allah menetapkan ia seperti itu supaya tak berlaku fitnah.

ALLAH maha adil lagi mengetahui tak di tentukan sesuatu itu sia2 tapi cuma kau aja tak puas hati.

Kau nak jugak kata orang tu berzina, orang tu meliwat.
Dah tu kau mengaibkan orang hina orang tu.

Ajaran mana kau ikut???
Ajaran pemimpin umno lah ni mana pergi pun dok heboh dan mengaibkan orang.

aku jo

Tak perlu bersumpah pun, kau tuduh aku egen lah apa lah aku tak penat untuk sumpah.

Sumpah bukan mainan politik.

Percaya lah bila dia sumpah pun korang akan,cari isu lain.

Rafizi pun dah kene dah pun kata gay ini aja main dia still kau tak nampak.

Ikutlah kau nak kata apa

Aku jo
Lepas sorang2 kau reka keaiban nya

Aku bkn ckap kt ko lahjo aku ckp kt aljubs berani kerana benar takut bermakna salah.

Peeibahasa baru RUSAK BUNGA SATU TAMAN DEK KERANA BEROK SEKOR NI

Ko x percaya terpulang lah pada ko tp aku 100% percaya

Putaq alam no....

Hahahaha

Din din kan dah buat pun apa lagi yang kau tak faham sekarang tunggu warta aja.

Pendapat aku aku cuba bagi dalil bukan pendapat dari akal semata.
Sebab kita kembali pada quran dalam permasalahan.

Lagi satu din owner blog ni menyampaikan khabar apa yang pihak pakatan cuba lakukan, iaitu membuat bantahan base on bukti,
Ianya sah dan takde masalah.

Yang aku pelik apasal korang beria sangat masuk blog ni dan serang patut korang lah paling tenang bila dah menang.

Kau tak nak anuar, itu atas kepercayaan kau dengan tomahan aku dah bagi berpuluh hujah, mengatakan walau dia buat sekalipun still kau perlu ikut landasan islam dalm membuat pertuduhan. Dan bukan hanya sekadar sumpah laknat.

Ini wajib faham, bila kau tolak kau dah mempersoalkan Quran dah masuk bab akidah kau sebagai islam.

Kenapa kau berkeras nak Anwar sumpah tak pulak kau kata serah pada mahkamah untuk lihat bukti, jika tak disabit jugak serah pada Allah di akhirat.

Jelas lah kau berat sebelah

Pendirian aku mudah aku pegang dalil,
Dia buat atau tak aku tak boleh cakap pun sebab syarat menuduh tu ada dalam islam.

So aku kene sangka baik.

Aku jo
Wahh din ada pom pom girl hahahahaha

Untuk pom pom,girl din pulak

Perosak wah dia nak jadi pm untuk rosak negara hhahahaha ini dakyah bn ni selalu main kat tv ni hahahaha

Apakah

Amboi sedap nya mulut ko ckp ajaran mana and buat fitnah .yang ko biat finah kata rosmah beli cincin24 juta itu bkn fitnah ntunjukkan bukti nya syarikat tersebut telah jelaskan panjang lebar berkenaan cincin hanya pameran sajer.bertaubatlah jo sebelum ajal ko di cabut.masih smpat lagi.lain kalu jngn baca haramkah and milo suam jer.baca semua dan bandingkan mana yang betul dan salah .baru buat kesimpulan

Macam bukti klon gak sampai masa x dak gak mana? Nnt ko jawab pjs tangkap .akuplak jawab yg di tangkap tu bkn klon itu orang peeantara dia hanya bekas polis thai bersama isterinya bekas guru .penipuan tahap gampang

Anon 8:38

Aduh kau tunggu laknat yang macam mana??? Kau ke yang maha mengetahui??? Maha adil???

Kita Esakan Allah, di mana berkehendak pada Dia lah nak membalas bukan di dunia diakhirat itu pasti... Insyallh

Fakta tu dari quran
Kalau bagi kau tak adil aku nak kata ala ini akidah kau.

Anon 8:51
Sila lah komen dengan bijak.

Korang ni sekolah lagi ke???
Macam budak sekolah aja aku tgk

Aku jo
Seorang peniaga

Aku,mintak dalil mana dalam ajaran islam boleh tuduh orang zina base on sumpah laknat sahaja????

Bagi dalil lah baru orang faham.

Aku cakap lain korang pusing lain, tak kene langsung ngan hujah yang aku bagi.

Aku jo

Mana yang dikatakan menyesatkan tu???
Sebab tak sokong UMNO

Percaya sebab apa???
Kau tak percaya ke Quran???

Allah Maha tahu dia yang menetapkan syarat menuduh orang berzina ke apa.
Bukan aku.

Kau persoal macam mana kau pusing pun Allah kata gitu dan itu lah syarat nya.

Aku cuma nak info ketetapan Allah bukan aku, aku cuma menyampaikan.

Ini syarat nya.

Bukan kata aku, ini ketetapan dalam agama. Bukan aku suruh percaya kata aku, tapi yakin pada Dia yang meletakkan ketentuan kerana Dia lebih mengetahui

Ini akidah.

Ako jo

bnyk faktor yg diambil kira mengapa kami x nak pakej PR bukan sbb anwar jer jo hadi awang presiden pas sendiri ckp pkr letak calon tangkap muat ada yg jual pil kuda ada yg sokong komunis

kami pun islam gak jo kami tolak PR atas beberapa faktor berlandaskan Al-quran gak
sama mcm hujah Al-quran yg ko guna utk tolak BN

sbb tu aku ckp PR dan BN hanya parti sahaja bukan bermakna kalau kita tolak mana2 parti kita tolak islam ko x paham ker jo baik PR atau BN dua2 tu hanya parti!

hmm... tau lak marah penyokong BN kata PR bodoh la macai la.sama la kami pun x suka penyokong PR kata BN bodoh macai.nak failkan petisyen ker apa ker lantak la tapi jgn ganggu org lain bukan PR jer bayar cukai jln kami pun bayar gak la.

kami tegaskan skali lagi ko nak sokong PR lantak kau la jo x yah paksa org kutuk org macai la pastu buat2 heran ehh!! apasal korang kutuk aku?dah ko kutuk org cer ko dok senyap jgn dok kutuk org.apa ingat kami sokong BN tolak islam ker ada gak yg sokong BN sbb asal bukan PR

Ya itu jer sbbb kkklllùuu nnnaaakkk cccckkkpppp ppnjjjjanggg leebbaaarrr kkooòo x pppHhhamm.ikit ckap khalid gagap

Macam ko kata najib altatuya adakah kami nak peecaya tinjukkan bukti no avidence jadi no way lah jo.dengan bukti vedeo pon ko x caya atau biat buat tak caya.lantak ko lah malas nak layan budak hingusan ni

Bangla mmg banyak tp bkn pengundi hanturp dalam pakatan pun ada banyak gak .banyak hanjing hurap.

Dalam haramkah swtiap hari ada kuar ada......obat kuat pasal tu banyak kuar kt hotel dlam k/api

Ko x kutuk sesiapa rp ko fitnah banyak orang.nnt ko tanya sapa plak .itu ko kena tanya diri ko sendiri.swndei mau ingt.ko kan budak baik apa orang kata budak suruhan....

Mata apa jo ..yang aku tahu mata syaitan kt lmbng tu

Ko tau dosa orang jer kununnya buat fitnah.yang puak pakatan buat finah tanpa bukti ada korang ingat dosa.come on lah jo.kalau bapa kencing berdiri anak kencing berlari habis satu malaysia bau hanching...

Dh lah jo apa yg aku tengok dalam you tube hanya beruk beruk pakatan yang tiada adab sopan dalam masjid terjerit jerit macam beruk kena belacan macam gampang menghalang orang yang buat sumpah laknat.pas tu swing kata eskey batalkan sumpah tp dia buat sumpah gak kan

Bab akidah tu aku tahu x payah ko cakap tapi apakah akidah ko pula yang menggunakan ayat ayat quran dan hadis demi menyelamatkan maksiar yang di buat oleh pemimpin ko .sepatutnya ko yang sangat pandai berhujah dngn auta menasehatkan dia supaya jangan buat perkara mungkar

Aik kenapa lu ni bro kalau kau sokong dah lah diam aja yang lu masuk bkog orang nak tibai kenapa???

Tolak pe berlandaskan Quran???
Mana????
Asyik masuk bab jubo aja.

Aku tak halang siapa kau nak sokong cuma aku pesan bab menuduh orang tanpa saksi sahih.

Sokong lah masuk lah blog bn war war kan sokongan kau bukan masuk sini dan bising bab jubo.

Kau islam ramai pun islam dan aku ingatkan kau aja tentang agama kita jangan melenting pulak

Aku jelaskan bab menuduh tu aja ok

So kau ngan jalan kau kau buatlah.
Jangan masuk blog orang tak habis2 cakap pasal jubo.

Aku jo
Aku pun malas nak bertekak.
Kau ngan aku Muslim,
Aku kene jugak cakap pasal hukum dalam islam.

Siapa kau nak sokong itu hak kau
Tapi berhenti nak aibkan orang.

Hahahaha aku gelak sampai guling guling tp x guling atas jalan mcm penyokong torok pas masa kt perak dulu.hahhhh.aperrr... negara luar minta nasehat kewangan dari nuar juboq.hehehehe lawak giller der..negara mana tu... england jepun amerika.aduaiiii

Jo kalau puak ko yak buat fitnah dulu pada pemimpin bn dengan segala tohmahan najib altantuya rosmah cincin berlian ko ada bukti kukuh ker .bawa ke mahkamah jangan buat firnah.bila orang tunjukkan vedeo nuar dan stopa ko kata bn fitnah tu bukti bergambar tu apa perasaab ko plak berapa banyak puak kerajaan kena dakwa di mahkamah ada ko kesah termasuk pkfz tp bila nak dakwa puak puak pakatan ko spin kata konspirasi inilah tahap mental ko orang.kalu nak dakwa spr dakwalah apa masaalahnya .yang dok nak buat bantahan kat jalan raya buat apa .nak mwnyusahkan orang tujuan nak bagi rakyat marah pada kerajaan.puak ko yang buat hal macam bersih yang merusoh bn juga yang ko salahkan.aku pon x nak susah terperangkap dalam trafik jem.kenapa nak buat haru hara .lawan jee lah kt mahkamah x kan ko x percaya kt mahkamah.bila bang non bebes ko percaya.apa lah punya manusia ko ni.terpulanglahpada ko nak puja sapa itu ko punya pasallah .

Bro kalau depa buat tomahan kau pun nak ikut sama ke?

Kau pun cakap terpulang masing2 nak sokong siapa tapi korang masuk sini asyik isu seks.

Biarkan lah pakatan nak sokong siapa.
Kalau sokong annuar pun apa susah.

Depa cakap,pasal,kes pemimpin tu sebab ada asas.
Tapi itu pada dialah

Oklah aku bagi hati kau senang dalam,umno langsung tak ada pemimpin yang teruk semua baik,amanah.

Pemimpin pakatan semua teruk kan pemimpin teruk Selangor teruk, penang teruk.

Umno aja baik. Itu aja kau nak cakap betul tak???

Dalam umno mana ada ketirisan semua sah. Sebab pemimpin umno semua suci betul tak???

Semua ada alasan sendiri.

Pkfz salah,pakatan
Mrr2 salah pakatan
Beli,kapal,selam salah paktan

Semua UMNO buat betul

Umno suci dan,tak sesat,
Percaya umno baru negara maju
Nak aman sokong UMNO
Nak makan sokong UMNO
Nak hidup undi UMNO

Itu aja yang kau nak betul tak.
Dalam,pakatan
Semua sesat
Nuar kaki,liwat
Rafizi,gay
Nik Aziz,pun sesat
Hadi semua sesat

Ini kan fakta kau
Dalam,pakatan semua,syaitan

Pilihan raya mana ada tipu semua telus semua rekaan pakatan kan.

Dap nak ambik,hak melayu betul,tak cuma UMNO benteng melayu kan???

Dah lah bro
Aku bukan hidup sehari dua untuk aku
Mudah percaya benda ni.

Aku bukan budak,kecik kau percaya apa kau nak.
Kami percaya apa kami nak.

Kalau pasal umno aku membesar kat Malaysia lah.
55 tahun memerintah pun merayu suruh rakyat undi kempen tv setiap hari.
Bosan tgk
Umno mengemis mintak sokongan

Kalau kau buat kerja elok tak perlu kempen pun rakyat nampak

Ini tiap hari kempen buruk kan pembangkang hahahahahha

Aku jo
Kau sokong lah apa kau nak sokong,

Kau dengan pegangan kau dan aku dengan kebangkitan rakyat

jo kalau kau penyokong pas mesti kau percaya ckp hadi awang kan dlm PRU lepas PKR letak calon tangkap muat ada yg jual pil kuda ada yg sokong komunis

ya kau dgn pegangan kau dan aku akan mempertahankan kerajaan yg sudah mendapat perkenan dan diiktiraf oleh Agong apatah lagi Agong dan timbalan Agong skrg dilihat islamik dan beramanah oleh baik penyokong PR begitu juga penyokong BN

aku din
salah sorang pasukan keselamatan Malaysia

berjuang menentang musuh luar dan dalaman


Dah lah tu, semua orang dah muak dan nyampah dengan drama king ni, KARPAL pun dah repot polis pasal taknak terlibat, orang lain semua dah sibuk melayan rakyat dan jalankan tanggungjawab sebagai pemimpin, balik rumah lah!

Pilihanraya pun dah habis, semua dah back to normal, tunggulah PR14 baru sambung, bro milo tolong buat 1 blog baru, dah berjela komen.

Malam ni anwar menyalak dekat seremban dua ....

Bagus lah din, dah amanah kau itu

Aku jo hanya musafir lalu

Tapi tak,bermakna aku kene sokong kerajaan.

Setiap orang ada view masing2 cukup,itu dan kurangkan mencaci

Dan berkata benda yang tak nampak

Jo mungkin ko baik ngn ustaz azhar.cer tanya dia apa nama dia yang sebenar azhar ke zamarul sajer nak tahu.dah berapa kalu dia pi hj sajer nak tahu.x salahkan .

Biarlah dh keja dia mcm tu nak wat cam ner

Kat belah mna? nak jugk pi dngar..

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 212   Newer›   Newest»


EmoticonEmoticon