Saturday

Himpunan SuaraRakyat505 Dapat Sokongan Semua - Hadirlah Tanpa Ragu


Kenyataan Media
Gabungan "Suara Rakyat 505"
24 Mei 2013 | 5.00 pm

HIMPUNAN #SuaraRakyat505 MENDAPAT SOKONGAN SEMUA - HADIRLAH TANPA RAGU

24 jam menghampiri detik mula himpunan #SuaraRakyat505 menyaksikan momentum gerakan rakyat ini akhirnya memuncak apabila PAS umum untuk bersama menyertai. 

Gabungan 50 NGO "Suara Rakyat 505" menyambut baik kenyataan Setiausaha Agong PAS pagi tadi. Ini menunjukkan PAS sebuah parti segar yang responsif dengan kehendak rakyat yang bangkit menentang penipuan PRU. #SuaraRakyat505 menghargai PAS yang telah mengeluarkan arahan ahlinya untuk bersama himpunan aman esok.

Dimaklumkan kebenaran pemilik premis (MBPJ) telah diperolehi dan makluman pada pihak sepatutnya sudah dibuat. Justeru, #SuaraRakyat505 menggesa pihak berkuasa untuk memberi kerjasama, tidak mengganggu dan menghalang rakyat berhimpun sepertimana yang diperuntukkan dalam perlembagaan. Rakyat sudah buktikan, himpunan #KL112 berlangsung dengan aman tanpa gangguan pihak berkuasa, walaupun dengan pengawasan yang minima. 

Mengenai permit yang dipersoal, majlis esok juga merupakan sebahagian progam kerajaan Negeri Selangor yang mana kesempatan tersebut digunakan untuk bertemu pengundi terbanyak. Oleh demikian tidak timbul soal permit dan orang ramai yang menyatakan kehadiran tidak usah ragu lagi, teruslah hadir.

Bermula jam 5 petang pentas akan dipenuhi dengan pelbagai persembahan dan aksi 'desakkan terhadap SPR' sebelum program kemuncak pada sebelah malam yang bakal menampilkan pemimpin yang benar-benar membuktikan sokongan penuh terhadap aspirasi rakyat. 

Antara yang pasti hadir ialah Anwar Ibrahim, Md Sabu, Husam Musa, Salahuddin Ayub, Dr Hatta Ramli, che'GuBard dan ramai lagi pimpinan NGO dan Pakatan Rakyat. Juga penampilan artis rakyat Ito, Abby Abadi dan penampilan paling istimewa ialah pidato pertama Adam Adli sejak dibebaskan.

Segala persiapan sudah dirancang sebaiknya malah persediaan dari aspek keselamatan juga dibuat - satu pasukan khas perubatan dengan 55 orang doktor disediakan dan barisan peguam juga telah sedia bagi segala kemungkinan. Sekiranya berlaku penangkapan sila SMS dengan format nama/IC/Balai/tahap kecederaan kepada nombor-nombor berikut: 010-2142076, 017,3288794 dan 0128965727.

Semua sudah bersedia, esok 25 Mei adalah hari yang baik untuk Himpunan #SuaraRakyat505 dikenang sebagai himpunan paling bersejarah. Lahirnya Himpunan #SuaraRakyat505 apabila rakyat bersatu dan bangkit berhimpun membantah penipuan pilihanraya secara besar-besaran di peringkat nasional, setelah beberapa siri di peringkat negeri yang rata-ratanya dihadiri ratusan ribu rakyat. 

Amaran rakyat sebelum ini, jika PRU menipu rakyat akan humban penipu ini maka SPR adalah sasaran pertama yang perlu dihumban oleh rakyat. Ayuh, bersama menjadi sebahagiaan dari sejarah yang akan dibaca oleh generasi akan datang, betapa rakyat hari ini bangkit merebut demokrasi demi menyelamatkan negara.


CHE'GUBARD
Jurucakap Gabungan 'Suara Rakyat 505'
Pengasas SAMM

Anggota Gabungan 'Suara Rakyat 505'

1. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
2. Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
3. Tindak Malaysia
4. Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
5. Parti Sosialis Malaysia (PSM)
6. Parti Rakyat Malaysia (PRM)
7. Gabungan Menuntut Royalti ®
8. Asalkan Bukan Umno (ABU)
9. Gerakan Mansuhkan ISA (GMI)
10. Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
11. Gabungan Tanah Rakyat (TANAH)
12. Kill The Bill
13. Malaysian For Beng Hock
14. Mama Bersih
15. Kelab Bangsar Utama
16. Radio Bangsar Utama (RABU)
17. Mahasiswa Keadilan Malaysia
18. Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI)
19. Malaysia Youth and Students Democratic Movement (DEMA)
20. Indipendent Student Front (INSTEF)
21. University Malaya Association Of New Youth (UMANY)
22. Kuala Lumpur & Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH)
23. Gabungan NGO Pengerang
24. Angkatan Pembebasan Bangsa (APB)
25. Gabungan Mahasiswa Islam seMalaysia (GAMIS)

26. Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independent (KAMI)

27. Pro-Mahasiswa Nasional Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)

28. Pertubuhan Kemajuan dan Kebajikan Rakyat Selangor (Pro-Rakyat)

29. Angkatan Rakyat Muda (ARM)

30. Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM)

31. Unit Ehsan Malaysia
32. Anwar Ibrahim Club (AIC)
33. Agent of Change (AoC)
34. Revolusi Anak Muda Malaysia (RAMM)
35. Kami Anak Muda Menenatang Umno (K.A.M.U)
36. Gagasan Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT)
37. Pertubuhan Kebajikan Rakyat Perlis (PKR Perlis)

38. Kumpulan Aktivis Media Independent (KAMI)

39. Gabungan NGO Kelantan
40. Solidariti Anak Bachok Daratkan Minyak (CABAR)

41. Majlis Permuafakatan Kampung Warisan KL/Selangor (MUAFAKAT)

42. Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan (ROYALTI)
43. Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT)
44. Gabungan Menuntut Royalti Terengganu (R Terengganu)
45. Selamatkan Teluk Rubiah
46. Selamatkan Pantai Port Dickson
47. Selamatkan Pasar Payang
48. Jaringan Sepadu Rakyat Malaysia (SEPADU)
49. Angkatan Warga Aman Malaysia (Warga AMAN)‪
50. Malaysian Indians Progressive Association (MIPAS)‪
51. Federation of Malaysian Indian Organisation (PRIMA)‪
52. Malaysian Indians Transformation Action Team (MITRA)
53. Angkatan Nasional India Malaysia (AGNI)
54. Comuniti Front (CF) Seremban

188 comments

berjuanglah rakan2 ku menentang kezaliman..United Malays National Organisation (waris penjajah) akan tumbang jua akhirnya.

Kepada yang kaki kaki berak dan kencing yang tak reti reti nak siram....tolong ya...orang lain pun nak guna dan merasa selesa tandas tandas yang digunakan...tolong jaga kebersihan...jangan biarkan pisang pisang emas itu terapung dalam keadaan misteri....hehhehehe.....kepada penjaga tandas...pastikan air CUKUP UNTUK MEMBERSIHKAN KOTORAN SISA PEPEJAL...KEPADA KAKI VANDALISAMA TANDAS TANDAS AWAM...GUA JUMPA LO GUA CEPLOK KEPALA LO....LAGI SATU...TANDAS BUKAN UNTUK LEPAS KAN GIAN FIT YA......HEHEHEHHE......MARI SEMUA.......TANDAS SUDAH BERSIH....SELAMAT BERJUANG.

Pesan nabi.
Nak kenal orang munafik.
1. Bila bercakap dia dusta.
2.Bila berjanji dia mungkir
3. Bila Amanah dia mengingkari.

Berdusta juga fitnah. Fitnah akan dihumban keneraka. Tak kisahlah parti mana lun

Cuma berpesan pesan




Apa ko fikir rakyat majoriti suka ke dgn himpunan menyusahkn rakyat ni...kjaan zalim konon...gemuk buncit lg ada sbb terlebih makanan kat msia ni hasil kemakmuran dan rahmat Allah. Aku x nmpak pun d mana zalim nya kjaan ni...mgkn korang ni nak dijajah mcm jepun dulu.itu br zalim pancung kepala sesuka hati...isteri anak kena rogol dpn mata...itu br btl zalim. Ada kjaan bn buat mcm tu ke....dasar buta kayu...hati penuh dgn DENGKI IRI HATI...sbb tu nak kuasa jg. pjuangan bodoh dan sia2 yg dipenuhi hasad, dendam dan hasutan org2 yg gila kuasa...kemaruk dan meroyan....pengikut tertipu...

Ayuh catat sejarah....utk bacaan cucu cicit kelak betapa tak reti bersyukurnya sbhgian rakyat msia ni. Biar cucu cicit baca ada tok nenek mereka yg mudah diperkuda dan diperbaghal oleh sorang manusia ala dajjal yg rosak akhlak....nasib baik aku bkn tergolong dlm kumpulan tok nenek tu....

Jgn sampai Tuhan murka....blh kena petir....

Ayuh catat sejarah api perkauman terus ditiup, agama diketepikan, kebebasan disekat, hutang bertambah, kroni makin gemok, demokrasi hampir mati, rakyat dilembu, samseng ditaja, fitnah menjadi ratib dan..dan..dan..

Nanti cucu cicit boleh pilih kubur lembu kenyang mana untuk dikencingkan..

Jenis org yg x blh terima kekalahan....cth dlm plawanan badminton...bila dah kalah protes kata penjaga garisan x betul la...shutle keluar kata masuk la...pengadil x adil la. Ada je alasan utk protes. Pastu cadang letak dakwat kat kepala shutle tu...kesatuan badminton pun setuju...bila lawan lg kata dakwat tu hilang pulak.....tak berkesan...tuduh pengadil tipu lagi...lawak la....x cukup dgn itu tuduh dewan badminton tu blackout pl semasa mata genting....lastly tuduh pengadil tambah mata dlm gelap...hahaha kelakar sungguh puak meroyan ni....bila semua alasan kantoi...hasut penonton dlm dewan protes ramai2. Tp sebilangar besar penonton yg waras dan terpelajar x terpengaruh dan balik rumah dgn aman. Yg tinggal penyokong tegar yg diperbodoh....dahlah mmg bodoh pun. Yg akn dpt hadiah kemenangan adalah pemain tu...bukan penyokong. Penyokong menang sorak je kampung tergadai...habuk pun tarak...tak fikir ke....klu penyokong buat kacau dlm dewan bdminton akhirnya kena tgkp dan didakwa d mhkmh...siapa yg masuk penjara...pemain tu ke? Dah tau diri sendiri yg akn susah...pemain tu buat bodo je takkan dia nak ganti masuk penjara. Jd yg bodow sispa....mmg sah bodo yg bodow tu....fikirkanlah.....smp bila nak bodow.

Sah ada phd anon 11.29 ni. Penyakit hasad dengki...(phd). Dengki kroni org gemuk mcmlah pr tu tak ada gemukkan kroni kikikik...parti anak beranak pinak...tak nampak ke. Berani kencing kubur ke...bengkak anu tu baru tau....oh lupa plak parti tu kan mmg parti kencing rakyat....asyik kene kencing je

Seronok baca cerita lu bro unik sangat.

Lu punya pusing kalau baca tak fikir memang macam betul.

Contoh pun langsung tak sesuai, ada pulak main badminton padam,lampu terus tambah mata hahahaha.

Macam ni lah direct aja.
Depa,mintak,pilihan,yang adil.
So bila,pengadil JANJI DAKWAT KEKAL YG PALING BUSUK,PUN 3 HARI.
kita harap,macam tu lah jugak.

Tapi bila test awal terpadam dia kata tak,goncang so kita terima lah siap tunjuk,bukti tak hilang bagus lah.

Tapi bila acara yang besar dijalankan rupanya,hilang jugak puas goncng dah ni hilang jugak.

Kau dah JANJI KEKAL kenapa terpadam???
Tak payah spin jauh lah.
Ini penipuan pertama

Macam aku kata ini kawalan yang pakatan nak supaya kita yakin takde sesiapa boleh undi dua kali.

Lepas tu boleh padam maka kita pun jadi sangsi lah.
Siapa yang berselindung dari kesalahan sebenarnya.

Kalau kau beli barang ori dia janji tak luntur warna tiba2 luntur confirm kau gi balik kedai tu mintak yang baru lah bro.

Tak payah pusing jauh direct pada isu aja sudah.

Kita mintak itu bagi lah aja yang banyak alasan kenapa???

Awak,sebagai badan berkecuali kene lah akur agar semua pihak puas hati.
Kalau kalah pun orang tak bising.

Ini hang tipu hang harap semua diam and dengar alasan hang ke???

Ini,kita kata kreadibiliti sebagai badan bebas, tapi,takde kreadibiliti.

Mudah kan tak payah pusing cerita pun masuk badminton ke apa.

Kalau cerita mudah ni pun tak faham susah lah.

Aku John @ jo

Setuju. Penipuan paling besar SPR ialah dakwat kekal yg dijanjikan tapi tidak berlaku. Apa lagi alasan mereka?

Rakyat Malaysia yg sokong PR dah celik.. Dah boleh bezakan mana buruk dan mana baik.. Bukan sekadar ikut2 je.. Rasuah, salah guna kuasa merata2 nampak depan mata.. Kesan dari perbuatan ini akan ditanggung oleh anak cucu kita nanti..

tipu apenye, dakwat kekal mse undi kt jari aku tahan 7 ari..pe cite.

Hahaha tangan kau aja kot jari pm pun padam

Pe cite

Ok. Hujah ko blh diterima john...klu ko percaya ada kesangsian...bknkah ada saluran yg betul utk bantah...petisyen. aku x blh terima lah demo jalanan himpun sana sini...menyusahkan...hasut sana hasut sini...merugikan. berpolitiklah dgn matang dan profesional. Satu hari klu pr memerintah...suke ke klu kerap demo demo ni....himpun himpun ni.

Kjaan umno zalim ye...ada tak mana2 agen kjaan ni yg ko kata zalim rogol mak kau...pancung kepala bapak kau depan mata kau mcm kjaan jepun buat dulu....itu ke kjaan yg kau impikan. Mmg bodow nak mmpus kau ni.

Ya bro saya punya jari dan jiran saya pun dakwat tahan 6 ke tujuh hari.

Hahaha anon 357 dan 341 spr pun mengaku dakwat tu,hilang lah hahahaha aduh satu pejabat aku semua hilang.

Member aku orang umno penyokong kuat pun hilang aduh.

Pm pun hilang adehhhh

John @ jo

Anon 349 kalu boleh ada nama,lah senang aku merujuk.

Bila kita kata saluran ye betul cakap kau tapi bab menghasut tu takdelah pulak, itu yang dilebih2kan aja. Aku dah lama ikut politik ni tak pernah aku diajak bertumbuk pun inikan pulak tumbangkan kerajaan.

Kalau nak cakap pasal saluran, macam ni lah bro, saluran apa yang ada???
Baru2 ni berapa banyak paper pakatan yang dirampas???

Ini cubaan menutup suara kami, internet pun berapa ramai blogger pakatan yang kene tangkap???

Bab saluran ni kami sangat limited tak,mampu nak cakap so kami berhimpun dan menyampaikan bukan tak mintak izin dah mintak pun.
Tapi nak dapat nya kau pun tahu lah bro.

Tahu tak di negara lain stesen,tv semua membenarkan parti politik yang bertanding berkempen.
Tapi benda ni tak ada di dalam negara.

Kat kuar calon presiden berdebat selamba aja, kat malysia ni dah lah suara disekat media dikawal satu pihak macam mana nak maju????

Staff aku baru balik myammar dalam,macam tu punya,mundur pun,politik dia matang semua parti boleh berucap. Depa pun gelak tgk Malaysia asyik bn aja dalam tv.

Staff aku kata tv satu dapat kat sana kalau tak silap lah.

Bn ni cuma jaguh kampung

Anggap rakyat tak matang atau pun pemerintah tak berani???

Ini,kita kata kau ajak bertumbuk tapi lawan kene ikat tangan dah tu kau pun tunjuk hebat. Itu pun nak puku takut2

Politik di Malaysia ni politik penakut politik bacul.
Dan,politik membodohkan rakyat nak tahu kenapa???

Kau tgk aja br1m diberi ats tiket politik, boleh ke begitu bukan duit bn pun

Contoh kedua bina hospital aja tulis satu lagi projek barisan nasional???
Bro itu duit rakyat bukan duit bn
Kau pemegang amanah rakyat aja.

Ini bukan menipu rakyat ke ini bukan kencing rakyat ke???

Aku John @ jo
Stop lah membodohkan rakyat dan matang lah dalam berpolitik.

Ini yang kita nak orang tahu nak,harap media tv bagi tahu ke jangan harap.

Orang kampung semua ikut tv maklumat limited sebab tu bandar kami,tawan. Kat kampung ikut tv

Kita kene tumpu kat kampung pulak.

Ok bab dakwat kekal bila dah faham senang aku masuk bab kedua

Pengundian dua kali,
Ini sangat menarik

So permintaan pakatan,untuk dakwat kekal tak dapat sebab dakwat tak kekal.
So pakatan kata ada undi dua kali sebab kawalan pertama dah tiada.

So apa bukti pakatan ada hehehehehe
Bukti dia adalah pada kad ucapan pm yang diedarkan mengikut alamat pengundi hahahaha.

Oh sebelum tu dia pakai duit bn ke duit negara bagi kad???

Macam mana dia boleh ada data pengundi ye???
Bukan ke rahsia spr aja tahu maklumat tu???

Ok lah jadi apa kene mengena kad dengan pengundi hantu hahahahaha

Jawapan dia bila mana ada rumah menerima,kad yang di alamtkan kepada pengundi padahal rumah tu rumah dia dan dia dpat 28 kad pengundi dalam 1 rumah pengundi terdiri dari pelbagai bangsa.

http://m.malaysiakini.com/news/219779

http://wargamarhaen.blogspot.com/2013/01/1rumah-terima-28-surat-bn-bukti-wujud.html?m=1

Ini contoh kantoi besar,

Siapa,punya nama agaknya???
Siapa daftar macam mana boleh jadi lambakan pengundi dalam satu rumah???

Ini contoh kes kes yang ada.

Jadi boleh tak orang lain undi bagi pihak yang tak wujud ini???

John @ jo
Aku biar korang jawab

Itu ajakah istilah zalim?

Duit peruntukan bantu PEMBEKALAN,DAGING NEGARA beli dua kondo itu nama nya apa???
Wasatiah ke???
Iman ke???

Kita menentang pemimpin yang tak amanah adakah salah????

Mampu kile kita perthankan ekonomi kita yang dah defisit bertahun2 ni.

Berapa,untung tol,plus kat Malaysia ni kau takkan tak tahu.

Zalim,ke tak kerajaan sebabtutnya bela rakayat bukan syarikat.

Aduh
Takkan,ini tak zalim,kan amanah dah diberi.
Amanah,aja lah

Aku tak peduli lansung apa korang nak buat...nak hidup ker nsk mampos ker...lantak koranglah!!!!!
Cuma aku mintaklah wahai bangsa melayu dan islam yg ingin mampos utk menumbang kerajaan yg zalim....pastikan perjuangan korang tak sia2...biar mampos...duit tin milo mesti diwakafkan kpd ibu bapa korang yg susah payah jaga dan didik korang sejak kecil lagi.....
Sblm korang berjuang...pastikan bapak pendubor gay korang bersumpah laknat dahulu yg dia bukan pendubor dan pemuki supaya perjuangan mgangkat seorg gay sbg pm korang jelas satu fitnah dpd bn...YA...PASTIKAN PENDUBOR BERSUMPAH LAKNAT DAHULU...TAKUT KORANG MAMPOS MEMBELA MUNAFIKUN....
INGAT!!!!! Undi majoriti korang adalah atas sumbangan cina babi dap dan kali ini aku nak para shoalin dan kungfu mrk berada di barisan hadapan pulak!!!!!Hari2 org melayu yg jadi kuli dan unit anal pas yg merempuh fru...BIAR majoriti cina dap pulak di hadapan....JANGAN mrk jadi tukang gambar dan tukang sorak dan provokasi bagi anjeng2 melayu yg ingin mampos tapi bapak pendubor seronok menyuntut jantan gay dan amoi china atas tilam spring...
Jadi aku tak kesah langsung korang nak mampos demi seorg pendubor dan maharaja lim babi....lantak pi lah!!!!!!

XReformasi 98

John...ada pengundi hantu yg telah ditangkap?
Harap malaysiakini pamerkan kelemahan spr selain dakwat kekal yg kita cadangkan itu???

1st time mengundi

Dakwat kekal dicadangkan pihak Bersih...diterima pakai oleh spr....
Mungkin spr menjangkakan idea Bersih itu akan kekal seminggu dan mrk mndptkan dakwat tersebut di kilang yg ramai digunakan oleh negara2 luar...
Pihak spr telah menempah awal dakwat krn tidak menjangka tarikh sebenar pilihanraya.....
Memandangkan dakwat kekal masih baru dan pertama kali digunakan...mekanisme memotong dan menggaris nama penngundi adalah perkara asas dlm pengundian....
Biarpun tiada kesan calitan(mgkin dibasuh dgn asid)....jika nama pengundi telah digarisi oleh kerani pgundian dan agen2 parti yg bertugas...Pengundi tersebut tidak dibenarkan mengundi utk kali kedua..
Itulah taklimat sebenar pihak spr kpd para petugas dan juga wakil parti.
Jika ada yg mendakwa dia dpt memadam 90% dakwat tersebut dan berjaya mengundi kali kedua adalah karut sama sekali....Agen2 parti sama ada bn atau pr tidak akan membenarkan dia mgundi 2 kali krn siapa yg dipangkah kita pun tak tahu..
Jadi ketaksuban mengutuk dakwat kekal yg dicadangkan Bersih tidak patut diperbesarkan...
Apa yg perlu dilakukan oleh kita adalah mencari alternatif yg lebih baik...
Sbg petugas sementara spr....kami telah menjalankan tugas dgn penuh dedikasi dan amanah tanpa berpihak kpd mana2 parti...dan spjg bertugas....rasanya cara spr memilih wakil rakyat msh relevan krn ada yg menang dan ada yg kalah...
Cuma kita perlu muhasabah diri utk menilai balik di mana kelemahan kita selama ini...

Kalau tak kisah yang bising ni apahal???

Buat tak kisah lah dengan duduk diam

Hahaahaaaaahaaaa.....97 98 dulu aku cukup taksub dgn pendubor korang tu....
Skrg...lantak pi lah dia nak korang jadi apa???
Aku bukan tegar sgt dgn mana2 parti politik cuma aku kesian...melayu yg bersemangat nak mampos tapi cina dap yg memenangkan puak korang sekadar tuan besar jer!!!Kau tengok ler klu tak percaya ckp aku!!!!
Lantak ler asal korang bahagia....ingat...jgn lupa buat wasiat utk ibu bapa atau anak bini....
Si pendubor seronok memantat puki amoi china tak akan jadi imam mayat ko tu nanti!!!!!!Dia cuma tersenyum puas krn dia tidak akan mampos...dia dok di belakang sekali cai oiiii....
Hahahahahahahaahahahahaha

Fuhhhh syukur bro,

Tapi baca lah apa aku tulis tujuan dakwat kekal, suapay ia kekal lah macam mana alasan kau bagi pun dakwat tu tak kekal.

Kenapa kat negara yang gunakan dakwat kekal jugak takde masalah macam ni???

Awal lagi dah inform kenapa spr berdalih.
Takde contingency plan ke???

Pasal nama tu, adakah kau faham maksud pengundi hantu???
Pernah dengar istilah ghost worker tak???
Bukanlah pekerja hantu.

Selain pemberian ic mudah

Kau baca lah balik pasal daftar pengundi spr yang aku komen tu.

Kalau dah pada jari dia takde dakwat boleh tak dia guna ic yang lain mengundi bagi data pengundi yang sebenarnya tak wujud pun ia wujud secara data tapi bukan wujud fizikal.

200 nama pengundi sebenar hanya 150, bagi selebihnya cuma DATA YANG DICIPTA DAN DIWUJUDKAN maka memerlukan orang untuk undi betul tak???? Macam mana orang nak mengundi, kalau dah ada bukti mengundi.

So hapuskan kawalan dakwat tu, beri mereka tu ic tak perlu ramai pun 20 orang cukup dia boleh undi bagi nama dalam data tu.

Nampak tak berapa pentingnya dakwat kekal sebagai makanism kawalan undian. Susah lah asyik nafi
Hal ni hal,negara

Bukan kita boleh bagi alasan tak goncang dan tamat tempoh bro.
Langsung tak preofessional

John @ jo
Berhenti bagi alasan and buat kerja masing2 kan senang.
Ini asyik beralasan,aja
Takde kualiti betul spr

Aik ini aja ke istilah zalim,

Ini blog pakatan,kalau nak orang sekepala dengan kau bro kau masuk pro umno punya.

Mesti kau happy and tak marah2.

Kau,masuk sini setakat nak,cakap orang bodoh ke apa baik tak payah.

Aku John @ jo.

Kalau kau faham istilah,pengundi hantu kau akan tahu tujuan dakwat kekal.

Hantu nya adalah data,
Orang mengundi lebih dari dua kali mewakili data baca posting aku di atas aku buat dengan mudah.

Aku John @ jo

zalim jepun cara kasar..zalim United Malays National Organisation cara halus..tau2 tanah rizab melayu lesap..tiba2 harga naik..lembut budi bahasa United Malays National Organisation (waris penjajah) ada maknanya..org2 yahudi dan majusi tak akan meninggalkan kaum itu selagi kaum itu tidak mengikut cara hidup mereka..tidak perlu mengikut agamanya..cukup dgn cara hidupnyaaaa.

Sama lah korang tetap,miskin hanya kroni tetap kaya raya bro.

Hahahaha pendubur istilah kau aja lepas baca utusan, so inilah hasil nya kau baca utusan.

Orang cerita bab ubdi kau masuk bab jubo,
Orang cerita ekonomi kau masuk bab jubo,
Orang kempen pilihan raya kau masuk bab jubo

Tak kelakar ke???

Kau dengan view kau pakatan dengan pandangan kami,
Bro ustaz pun dah bagi pandangan isu tu udah2 lah tu gi ceramah agama pulak sekali sekala.


Jauhilah perkara-perkara keji yang telah dilarang oleh Allah, sesiapa yang telah melakukannya, hendaklah dia menutupinya dengan tutupan Allah dan bertaubat kepada Allah. Ini kerana jika sesiapa menampakkan perkara keji (yang dilakukannya) kepada kami, kami akan menjatuhkan hukuman yang telah diperintahkan oleh Allah ‘Azza wa Jalla. (Dikeluarkan oleh al-Hakim dalam al-Mustadrak, hadis no: 7615 dan beliau berkata: “Hadis ini sahih atas syarat kedua-dua syaikh (al-Bukhari dan Muslim) dan mereka tidak mengeluarkannya.” Ini dipersetujui oleh al-Zahabi.)

Kau nak kecoh dia kaki jubo ke apa kau simpan untuk diri kau aja.

Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.(QS.Al- Hujurat : 6)

Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.(QS. Al-Hujurat : 12)


1.) Rasulullah bersabda : Tahukah kalian apakah ghibah itu ? "Mereka menjawab : "Allah dan Rasul-Nya yang lebih mengetahui. "Beliau bersabda :"Yaitu engkau menyebut saudaramu dengan sesuatu yang dibencinya." Ditanyakan : "Bagaimana halnya jika apa yang aku katakan itu (memang) terdapat pada saudaraku ? "Beliau menjawab : "Jika apa yang kamu katakan terdapat pada saudaramu, maka engkau telah menggunjingnya (melakukan ghibah) dan jika ia tidak terdapat padanya maka engkau telah berdusta atasnya". (Hadits Riwayat Muslim, 4/2001)

Ini sahih bro tau

Harap hujah sedara tu dpt dipakai di mahkamah....

Jp kalu takat boh nama jo bawah anon gak baik x payah mcam PXXTXT gak ko ni kenapa x letak nama nicklah ganti anon poyooo lah ko

Lantak ko lar bro...mcm tak ada pemimpin melayu dlm pakatan yg korang nak lantik selain pendubor tu....klu dia bukan pendubor...mgkin aku dan bekas 2 reformis akan undi korang dan korang menang besar..
Silap korang...korang nak angkat pendubor tu sbg pm...tu jer...tak payah nak berdalih krn dia punca melayu dan rakyat yg beragama tolak gay jadi pm!!!!

Heheheh...perhimpunan brrmula.:-)..sdh penuh sesak....polis banyak berlapis lapis...anak aku tanya....abah...what is this.....????......AKU JAWAP......WAHT IS THISSSS,,,,,,,,! THIS IS KUDIS...BLAKANG POLIS BANYAK KUDIS..........AKU DAN DIA KETAWA TERBAHAK BAHAK.....HAHAHAHA......AYUH.HIMPUN...JGN TAKUT.....YANG COOL SAJA AKAN DATANG....POYO...DUDUK RUMAH...MAKAN KACANGLAH DAN TENUNG NASIB DIRI.

Paling lucu....bakal pm gay ko tu sibok lacur kalimah Allah...org kristian tak hangat pon...lps tu nak kasi sama rata pulak dah....mmg dasar pendubor...
Klu isu tersebut tak dimainkan....sokongan mmg kuat cai.....
Heran...ulama tak sibok....pendubor yg sibok....

Aku akan har menggelarkan pendubor dan pemuki jika dia sanggup bersumpah laknat menafikannya...

Banyak tengok msiakini tu asyik kena tipu... fakta auta

Cilaka....tuan besar cina duduk rumah jer!!!!
Kita disuruh menyalak mcm anjeng2 mrk jer....tak adil lah!!!!
Tak kan mrk tepuk tangan dan bersorak jer!!!!!!

Korang berhimpun ramai2 nie guna duit sapa???
Duit pendubor ker atau duit maharaja lim????
Atau duit rakyat?????

Selepas 9 kali blackout....apa pulak hala tuju korang???
Nak buat dubor spring ker atau henjut amoi cina atas tilam spring?????

Yang aku nampak rally last korang nie....macai2 melayu islam jer yg ramai.Mana pegi anak2 buah maharaja lim dan china2 doll pendubor????
Adakah otak macai2 melayu jer yg msh blackout atau puak cina babi dap cuma dok rumah dan gelak korang...lantak pi lah sama tu melayu...
Tadah lah mulut korang dgn kencing si pendubor separuh sewel yg dilantik kuli dan anjeng dap musim kedua....
Aku pun tumpang gelak jer dgn semangat memuja pendubor korang tu!!!!!

himpunan org kalah kecewa hampa merana derita.... kahkahkah

Macai oi...agen2 parti dap pon sah mengaku takda blackout di bentong....yg korang mtk blackout lagi buat apa????
Pendubor dan macai2 nya yg dah blackout kot?????

LAIN KALILAH WOI!!!!!!!

Statistik kemenangan teresa kok agak janggal....pengundi hantu ker????

Bro lacur kalimah Allah bro?????

Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka, “Siapakah yang menjadikan langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan?” Tentu mereka akan menjawab, “Allah”, maka betapakah mereka (dapat) dipalingkan (dari jalan yang benar). (QS Al-Ankabut: 61)

Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka, “Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?” Tentu mereka akan menjawab, “Allah.” Katakanlah, “Segala puji bagi Allah”; tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui. (QS Luqman: 25)

Dan sungguh jika kamu bertanya kepada mereka, “Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?”, niscaya mereka menjawab, “Allah.” Katakanlah, “Maka terangkanlah kepadaku tentang apa yang kamu seru selain Allah, jika Allah hendak mendatangkan kemudaratan kepadaku, apakah berhala-berhalamu itu dapat menghilangkan kemudaratan itu, atau jika Allah hendak memberi rahmat kepadaku, apakah mereka dapat menahan rahmat-Nya? Katakanlah, “Cukuplah Allah bagiku.” Kepada-Nya lah bertawakal orang-orang yang berserah diri. (QS Az-Zumar: 38)

Dan sungguh jika kamu bertanya kepada mereka, “Siapakah yang menciptakan mereka,” niscaya mereka menjawab, “Allah”, maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan (dari menyembah Allah)? (QS Az-Zukhruf: 87)

Kalau lu tanya mereka bro menurut al Quran apakah jawapannya????

Jangan sedap kata aja

Aku John @ jo

Kalau ayat dah terang kata tapi lu nak ikut kata pemimpin lu aku tak kisah lah bro.

Aku sampai kan aja

Itu hujah aku

Pendapt aku

John jo

Boleh jadi bro kalau kau yakin bagi Point kau tu aja

Aku John @ jo

Hahahaha DISIRUH HAHAHAHAHA

Mana yang disuruh semua suka rela

Klu nak menangkan pendubor tu...mmg hebat..kalah ulama pas....
Agama islam pon sama level dgn agama lain...
Lantak ko lah....asal hati senang

Suka rela kena kencing!!!!
Amekaw!!!!Semoga hati dan otak korang blackout terus!!!!hahahaaaaahaaaaaaahaaaa

Syukurlah pendubor tu tiada dlm bn....klu tak jadi liabiliti dan bewak hidup ler gamaknya!!!!!
Tak ape ler...karpal seng yg pernah buat kenyataan pendubor tak layak jadi tpm dlm dwn rakyat boleh u-turn kata boleh jadi pm pulak.....mat sabun pulak bagi gelaran aljuburi...

Amekaw...klu korang angkat hj hadi...mgkin korang dah menang besar!!!!!!
Nape???korang takut hadi yg islamik akan mengutuk dosa2 yg akan dilakukan oleh dap dan pkr jika korang dpt putra jaya.???

Hanya cina kafir yg tak kesah gay jadi pm...

Aku org pas...aku tak nak gay jadi pm akuNOKTAH!

Nampaknya agama kaum nabi luth bercambah di malaysia....

Bro jo dan anon2 sekalian....hujah2 convincing...pada aku lah...bn mmg ada kelemahan...tp sentiasa diperbaiki....aku tengok yg xguna dan skandal disingkir....pr pun ada kelemahan. Tp mgkn pr akn lebih mndpt sokongan jika org lain yg akn diangkat jd pm kelak....Pastinya bkn org yg diragui moralnya. Pr xda pmimpin yg hebat ke selain mamat tu...

Cerdik sungguh puak pr....pendubor dan pemuki pon sanggup diletakkan sama taraf dgn nabi....

Klu dia bukan pendubor dan pemuki...mgkin kelebihan si jubo tu berhujah akan memenangkan puak pr dlm pru13....
Sayang seribu kali sayang...hanya cina kafir dan yahudi zionis jer yg sanggup angkat gay jadi pm!!!!

Pendubor belum jadi pm dah kaya raya termasuk para kroni nyer..
Dahlah nak tuduh mcm2....baik korang terima hakikat yg korang cuma kena kencing jer...

selama 56 tahun di perintah United Malays National Organisation (waris penjajah)hanya tahu mencarut aje..kesian2.

Aku bukan penyokong tegar mana2 parti tapi aku tidak miss perkembangan politik tanahair....
Bn dan pr ada pro dan kontra....
Tak ada yg perfect sgt dan jika kepimpinannya lemah dan penuh dgn isu moral...aku tolak!!
Mudah jer prinsip aku...tapi itupun setelah aku kaji kelebihan dan kelemahan kedua2 pihak..
Jgn kata aku pro bn...tak semua yg dibuat bn aku terima atau aku tolak.Dan aku tidak pro sepenuhnya ke pr...tidak semua yg pr buat tu salah dan tak semuanya betul belaka.....
Cuma aku inginkan malaysia ada kerajaan yg baik dan pembangkang yg baik yg dpt menyumbang demi rakyat dan negara.

Cai...aku dan rakan2 ikut juga himpunan otak blackout korang....
Waktu pendubor mencarut....korang sahut dgn penuh gilang gemilang....
Lim kit sial gelar ds najib syaitan...disahut dgn tepuk sorak....
2x5 rupanyer....

YANG SERONOK CINA DAP YG JADI TUAN BESAR MELAYU PR.....

Lantaklah...aku pun tak nak hadi jadi pm.

Puak pakatan ni rasanya dh termakan taik palat bang non kot

Kalau pendubor maka segala ayat quran dan hadis di keluarkan.banngang punya turrrr.jo kan aku dh kata ji ni adalah salah seorang dari red bean army.ada caya x aku tengok dari hujahnya semua hujahnya benda yang sana copy paste

Anda dengar ceramah yang disampaikan oleh mat sabun kt kedah .kalu hangpa semua dengar hangpa misti mat sabun sedang uji bakat maharajalawak mega gua dengar dan lihat vedeo masyaallah suara dh lah mcm pondan tua muka dia plak macam kawaq kata orang kedah lah x dak kelas punya turrrr

Hahahaha

Ayat Quran mana lagi nak nafi

APASAL PUAK PAKATAN TAK PROTES DALAM MASA 21 HARI? APASAL TAKDA REPOT POLIS? TIBA2 JAK NAK NGAMUK, TAPI DAH ANGKAT SUMPAH TERIMA JAWATAN, BANYAK HERAN WO, KALAU TAK TRIMA KPUTUSAN SPR JANGANLAH AGKAT SUMPAH..APA PUNYA BANGANG, KENA KENCING KUYUP JAK KORANG.

Bangsa babi nie klu dah berlaku rusuhan berhari2..berminggu2..berbulan2 atau bertahun2...gerenti salahkan kerajaan yg tak tegas menangganinya....
Rusuhan Bersih sehari dah buat majoriti rakyat panas hati!!!
Nak tumbangkan kerajaan tunggu pru14 nanti....dan tolong jangan pilih gay jadi pm...karpal singh dulu kata anwar tak layak jadi tpm dlm dwn rakyat krn dia ada cukup bukti...
Alih2 dia lantik jugak....mcm mana org yg ada agama nak terima gay jadi pm..Buat malu negara jer!!!!!"
Fikir2kan lah.....

Hahaha bro memang lah sama,Quran kan tak berubah.

Dua tiga kali cakap pun aku ulang,

Tanpa aku sebut pun ayat dalam Quran tak berubah nikmat apa apa yang kau nafikan lagi.

Bukak dan baca lah.
Aku nak berhujah aku cari dulu ilmu dan maklumat.

Baru lah kata tak beremosi.

Aku melayu asli,
Aku cuma musafir lalu bukan upahan sesiapa cuma aku tak suka orang cakap tanpa ilmu.

Allah tuhan sekalian Alam walaupun manusia syirik Allah tetap tuhan yang satu.

Aku John @ jo

Mainan pendubor....harapan dia agar rakyat terhasut utk buat rusuhan spt 13mei.....
13mei...si babi dap sbg pencetus...
Jubor spring nie....pendubor cuba nak cetus...

Klu termakan hasutan....otak yg dah blackout sanggup buat apa shj demi hajat tercapai....
Yang bangangnya....pemimpin a.k.a pendubor n the gang seronok tengok rakyat mampos percuma...
Dia pulak seronok mendubor dan memuki atas tilam spring...

Anon 10:17

Aku suka cara kau respect bro

Oklah aku tgk kau punya bahasa pun kau jaga, ayat diragui moralnya.
Nice bro orang macam kau boleh bawak bincang lain aku malas nak layan.

Bro berapa lama Anwar akan ada kat atas?????
kau tgk aja siapa dalam pakatan sekarang orang macam rafizi.

A very good thinker
Cara dia lihat Malaysia dari sudut ekonomi sangat gempak.

Dia bagi good view dalam melihat, dan membangunkan negara.

Isu moral Anwar tu lah, aku cadangkan if kita letak ke tepi benda tu.

Adakah dia seorang yang hebat/???
Adakah dia mampu ubah hala tuju negara kita???

Jawapan aku ye sebab dah terbukti masa dia perintah dahulu.
Cuma masalah dah hujah sekarang banyak tertumpu pada moral dia yang mana kes masih samar2.

Aku tanya apa yang umno diterajui oleh Najib buat untuk negara yang betul2 bawak impak pada negara???

Yang mana najib buat betul2 membantu dalam kekukuhan ekonomi negara.
Kau tgk ajalah kalau kau rasa barang makin mahal itu tanda inflasi, maksudnya masalah ekonomi.

Kenapa negara makin defisit dan hutang bertambah tapi pemimpin makin kaya???

Aku John @ jo

Apa2 pun fahaman ko jo...sayang aku terpaksa tolak pemimpin pendubor ko itu...
Lain kalilah jika ko ada pengganti gay itu...aku mgkin fikir semula....
Mgkin cina kafir dan ko boleh terima pendubor dan pemuki jadi pm ko tapi majoriti org yg beragama mmg sedia maklum menolak gay jadi pm mrk termasuk aku...

Susah payah buat blackout tapi hujungnya cuma indah khabar dari rupa....

Aku nak tanya satu soalan bro...
Adakah kau sanggup seorang gay jadi pm malaysia?

Hahahahaha bro lu ni emosi gi makan ubat ke apa dulu.

Siapa yang sama tarafkan dengan nabi???
Statement siapa lu baca ni????
Kau ni over sangat lah bro rileks lah.
Kami kat pakatan,tak pun,kecoh sangat.

Aku still,menulis dengan tenang.

Dan lagi penulisan penuh emosi tanpa Point agak bosan dan menyemak lah.

Bro cina yang kafir kau kata tu belum tentu mati as kafir bro,
Kalau kehendak Allah dia dapt hidayah kita tak tahu hujung kita macam mana.

Pendubur ke apa ke belum tentu mati hina kalau Allah nak muliakan sesiapa dia akan muliakan.

Jangan mencaci,
Nabi kata bagi lah rahmat Allah pada semua.
Cuba bro doa2 sikit agar dia taubat ke apa dari bro menghina orang macam ni.

Aku John @ jo
Cuba bawak bertenang kurang kan maki hamun.

200 JUTA RAKYAT MALAYSIA DI BLACKOUT 505! (manusia 10,000 dan selebihnya adalah SYAITON-SYAITON)

10:56

Tunjukkan lah anda tu bijak,
Bukan sekadar nak mencarut

Jangan perasan kau aja betul,
Orang lain ada alasan sendiri jugak.
Kalau sokong umno,makan apa pulak???
Respect lah kalau kau tak setuju pun.

Setakat nak,mencarut aku pun boleh
Malas lah bro nak mencarut tak bertempat.

Aku John @ jo


Sekurang nya,orang tahu aku siapa???
Kau,ni siapa,pun aku tak,tahu??

Aku John @ jo
Sama,aja,kau kenal,aku jugak

Apa yang buat kau fikir kau dalam,umno tak ditipu???

Kalau sokong umno maknanya jalan lurus ke bro hahahaha.

Kalau tgk cara kau bercakap dan bahasa korang hahahah faham lah aku dalam umno ni macam mana.

Semua yang diluar umno taik yang suci cuma umno aja hahahaha

Bro bagi brim pun guna lambang parti duit negara macam harta BN apa pendapat kau ye???
Salah atau betul???
Menipu atau tak???
Kecing ke tak tu???
Just tanya aja jawablah

Aku takut kau macam member aku je tax payer money dia kata duit umno hahahah

Aku John @ jo

Himpunan kami yang sedar bahawa spr tak tepati janji,

Itu pun kau tak faham ke???

Gelak lah bagi kau spr menipu takde hal tapi kalau kau adil kau pun akan persoal kenapa dakwat hilang.

Asal menang kan bro???
Tu aja kau tahu, kau sendiri kene tipu spr dakwat tak kekal tapi kau apa kisah sebab parti kau sokong menang.

So apa salah nya kau diam betul tak???
Makna nya kau cuma penting perut kau aja.
Kurang2 nak menang pun biar adil, kau gelak walhal kau jugak ditipu.

Dakwat najib pun padam

Siapa yang tak bijak sebenarnya???

Aku John @ jo
Menang cerita lain,
Ketulusan spr satu cerita yang berbeza.
Kalau kau faham kau pun akan persoal walau pun,kau menang.

Bhaii..ap ko tulis ni?agama nabi luth??ko tau ke agama apa nabi luth bawak??bodoh pnye macai...cakap pakai otak guna akal bukan otak campur kepala lutut..macai2...KDK aka tali barut jo

Asyik2 rusuhan hahahaha
tu ajalah mana datang cerita pun aku pelik.

Hahahaha

Mana rusuhan ini,mainan umno aja ni maaf kami bantah kami tak merusuh.

Hari ni mengasuh anak buah tak gi pun merusuh.

Berapa ramai mati hari ni hahahahaha
Tak habis2 sembang pasal rusuhan pelik betul.

Kalau tgk dari segi emosi dalam,blog ni pun cukup lah.

Jauh beza kestabilan emosi aku dah korang hahahaha
Aku masih tenang.

Korang aduh sedih aku tgk.
Asyik bab,rusuhan
13 mei
Jubo
Memuki

Aduh
Kesian aku tgk.
Aku doakan kau tenang

Dan Janganlah Kamu Bersikap Lemah Dan Janganlah Pula Kamu Bersedih Hati Padahal Kamulah Orang-orang Yang Paling Darjatnya Jika Kamu Orang-Orang Yang Beriman"

Amin
John @ jo

Agama kaum nabi luth kan benar,
Cuma amalan kaum nabi luth aja, yang salah.

Aduh dah pesan dah fikir sebelum cakap.

Agama,nabi luth kan dari Allah.

Emmmm

Aku John @ jo
Tulah cakap tak nak fikir main sedap aja.

Jom semua masuk umno
Umno tak menipu
Umno benar
Bukan kaki kencing

Kalau tak masuk umno korang akan dilebel sebagai ponyokong pendubur.

Korang akan di gelar sebagai tali barut dap

Jom mai masuk umno, jom sokong umno, jom mari semua

Hahahahaha

Aku John @ jo
Iyo lah tu

Tolak lah bro tak aku paksa kau ikut pun.

Kalau beragama kau baca lah lah ayat yang aku bagi kat atas.

Itu suruhan agama jugak tu bro

With all do respect no bodu ask u to support Anwar, semua tu hak kau.
Aku cuma,bantu jawab persoalan yang timbul.

Takde pun orang jemput kau pun, ada ke orang paksa kau???

So biar lah pegangan kau jadi pegangan kau.

Kau tak sokong Anwar pun ayat Quran tu dari Allah.
Bukan dari Anwar
Bukan dari pas bukan dari aku.

Aku menyampaikan.
Kau tak nak terima pun tak apa tak paksa

Demi Masa! (1) Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; (2) Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (3) [Surah al-Asr 103: 1-3]

Bro jawapan aku mudah bro aku ikut kata ulamak,

Selagi dia tak sabit,
Dah pertuduhan tak mengikut syara'
Tak mengikut syarat dalam agama islam iaitu agama kau dan aku.

Maka aku tak boleh mengatakan dia gay atau tidak.

Itu syarat dalam dalam agama yang mana kenapa Allah letak syarat begitu, sesungguhnya Dia maha mengetahui.

Sekadar perakuan sumpah belum tak boleh terpakai salam sabit kesalahan,
Dan Allah dah ingatkan kita tentang golongan suka bersumpah.

Dan janganlah kamu jadikan (nama ) Allah dalam sumpah kamu sebagai benteng yang menghalangi kamu dari berbuat baik, dan bertqwa, serta mendamaikan perbalahan antara sesama manusia. Dan (ingatlah), Allah sentiasa mendengar lagi sentiasa mengetahui “(al-Baqarah ayat 224)

Firman Allah Subhanahu Wata'ala dalam Surah Al Qalam ayat 10-11 tafsirnya :

"Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan".

Ini pesan Allah dalam Quran jelas dan nyata.

Maka aku rasa soalan kau merujuk pada Anwar.

Jawapan aku ini dengan jelas apa pegangab aku maka aku tanpa bantahan menyokong dia jadi pm

Sabab aku tak ada asas nak cakap dia buat atau tak so sangka baik

Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah oleh kalian kebanyakan dari persangkaan (zhan) karena sesungguhnya sebagian dari persangkaan itu merupakan dosa.” (Al-Hujurat: 12)

Aku John @ jo

Bro lagi satu kalau kau ikut tulisan2 aku aku ada sebut pasal tangkap khalwat.

Dari kawan jabatan agama:
Kenapa namanya tangkap khalwat???
Sebab takde pegawai nampak dia berzina.

Apa istilah zina, ialah memasukkan kemaluan lelaki dalam wanita, dan saksi sahih perlu lihat kemasukan itu nampak dengan jelas.

Ok, bila kau faham ini kau kene tahu syarat dalam syara' untuk tuduh orang berzina.

Sebab,tu jabatan agama tangkap khalwat bukan tangkap zina.
Amal,maaruf nahi mungkar itu konsep dia.

Ok pernah tak kau tgk orang yang ditangkap khalwat jelas2 pasangan dia dalam keadaan yang disyaki iaitu bercoli aja, disuruh sumpah laknat dia tak berzina????

Kau rasa kenapa???

Aku biar jadi persoalan.

Aku John @ jo

Hahahaha bosan lah bro asyik,perkauman aja.

Hang dok kata pasal cina
Berapa ramai melayu kerja syarikat cina wei????
Suruh depa berhenti beramai2 aduh bab duit tak apa kan???

Tak yah dok hasut lah
Semua bukan budak2 lagi.

Mereka pilih jalan mereka.

Sokong umno pun cina kaya ma.

Dari dulu lagi genting siapa punya ma??
Apa pasal boleh???

Takde nampak ke siapa tuan besar???

John jo the first

Ko tengok filem ada orang puteh sebut Allah ke... benda mudah nak dibelit2 kan... guna je la Lord ke Tuhan... tidak ke iblis nama nye tu...

Cina dah hepi.. saham naik.. ron97 turun.. black out ternyata tipu.. bangla pon tipu.. yng diorang ni baca harakah mana tau apa yng jadi..

Jo ko pndai sangt berckp jngn buat fitnah jngn maki hamun cer ko tngok pemimpin ko bg ceramah apa bahasa yg mereka ckap.ko dngn pemi.pin ko sama sajer barua!!!!! Ckp x serupa bikin.

Jom .jom sama kita tengok pakatan haram jadah yang x menipu tapi bapak segala penipu putar alam dan segalanya

Abih ko kata ko betul aku kata aku betul yang betul nya ko sokong bos ko ya aku sokong bos aku

Jo ko klau orang semua x betul ko jer lah yang betul

Orang ckap perangai pengikut nabi lut macam ko nilah

Nasehatkan khalid gagap manefesto katanya bukan janji dia gian faekah .

Penipuan paling besar adalah 16 september.amerika pun kena kelentong hidup hidup dngn bang non.

Poyo lah ko ni.salah seorang red bean army kot meroyan jer

Didi yang ko kata belakang polis ada kudis ?? Aku ingt lah ko n anak bini ko yang yang banyak kudis kot atau ada hiv.

Kalau telus kenapa buat lakonan black out inilah penipu besar.malulah ckit nilah kalu dah ketua penipu besar penyokong pun lagilah penipu bangsat.

Ni lah pakatan dh terang terang orang tu buat maksiat maka kamu gunakan quran dan hadis untuk membela nilah yang dikatakan salah guna agama.ko kata puak kerajaan kebal .kenapa banyak yang kena dakwa di mahkamah dan di sabitkan keaalahan pas tu ko kata ohhh banyak rasuah tp puak ko bila kena dakwa mula mohon tolak gugurkan kes pas belum bicara buat permohonan tangguh sampai berataus kali pas tu buang kes atas dunia menang tp ko lupa mahkamah akhirat allah jadi hakimnya tungguuuuu

Jo mujurlah polis cpat berti dak menangkap orang yang mengeluarkan perkataan lerkataaan menghasut suruh turun di jalanan.apakah ko x dengar vedeo ucapan adam.itu namanya ucapan menghasut tp bos kamu pandai dia x akan cakap cam tu kerana dia takut di tangkap ada faham.kalu buat ceramah maki hamun macam mat sabu raja lawak lantak ko lah .

Berkenaan dengan angka ni aku dengar rafizi gay cakap bn takut dngb angka .tp aku nak tanya ckit lah contoh.kalu dalam stadium kapasiti penuh 100 ribu k.campur atas padang katalah 20 ribu baru 120 ribu macam mana kata 200 ribu .apakah dh di campur dengan hantu bangla atau hantu raya bang non.aku ckp contoh lah macam dpa kata yang datang pulun ratus ribu ribu ribu

Ada yang datang bawa anak kecil.kalaulah terjadi black out dalam stadium ke atau kat padang ke atau kat jalan raya ke sesuatu musibah anak merwka mati tersepit laki bini mereka mati terpijak maklumlah dh ratus ratus ribu katanyalah aku x minta musibah berlaku tapi aku mmg minta pon mereka akan salahkan kerajaan dan polis.sbb mereka akan spin plis x jaga nilah otak bangang.

Bro nak buat cam ner dh penyokong mereka mmg suka mcm tu.sbb mereka sama freee sex

Kau tahu membaca ke tak???

Dah terang dia kata agama nabi lut

Lagi nak pusing.
Spin lah bro ikut kau lah.

Nama dia khalid gagap tu anugerah Allah pada dia,

Pelik aku kau nak kutuk pun beragak lah.

Kalau tak sokong umno jadi gagap pun kau anggal dosa ke???

Dan apa yang kau mengarut ni
Gian faekah aduh ini ajalah yang kau pandai pandai mengarut

Kau tu lah bila bodoh tak caya nak panggil orang barua.

Aku pesan benda baik ke buruk???

Kau nak mencarut ikut kau lah bro lantak kau lah bro.

Ni ke hasil sokong UMNO???
Bila cakap benda betul pesan jangan kata kesat pun jadi salah dah???

Ikut kau lah bro
Serious bila dah sampai tahap macam ni fanatik engkau, sampai nak suruh pesan cakap elok2 pun tak boleh,
Ikut kau lah.

Masalah nya aku takde bos pun adeh
Apa lu merepek ni???

Layankan ajalah asal lu happy

Bang non...bila lah nak taubat ni....? Umur dah senja.....Takkanlah di padang mahsyar nanti pun nak protes x puas hati dgn catatan malaikat Raqid & Atid dan Kiraman Katibin...tindakan yg dibuat bang non seolah-olah mnunjukkan dia tak percaya pd Hari Pembalasan, tak percaya pd kwujudan Malaikat yg mencatat segala amal perbuatannya....

Hahahahaha

Apa kau ingat Amerika tak tahu ke pasal Malaysia aduh.

Aku tak kata aku betul,
Itu pendapat.

Hahahahahaha
Kan aku siap sokong tu aku kata boleh jadi,
Tapi bagi lah Point or hujah

Aduh bro jelas dah dalam Quran bro aku cuma sampaikan pun kau nak marah ke???

Dalam Quran dah jelas sebut,
Apa yang kau nak nafikan lagi???
Kau faham ke tak??? Ayat Quran tu dari siapa???

Siapa yang belit ni, dah jelas dah bro. Aku sampaikan aja.
Kalau kau tak setuju dengan ayat Quran ikut kau lah aku sampaikan aja.

Kalau kau banyak membaca kau akan tahu banyak konsep agama ni.

Dan sebenarnya kalimah Allah wujud sebelum kedatangan islam lagi.

Terpulang lah bro.
Kau suka nak jadikan wayang sebagai contoh terpulanglah.

Tapi aku cadangkan kau banyakkan membaca lah.

Nabi pun tak pernah bantah kaum lain kata tuhan mereka pun nama Allah.

Keizinan menggunakan nama Allah juga telah digunakan sejak zaman nabi. Dalam perjanjian dengan Quraish (perjanjian Hudaibiah),

Di mula kan dengan 'dengan nama mu Allah'

Ps aku bagi ayat Quran kalam Allah sebagai rujukan kau bagi aku filem orang putih as hujah kau???

Lagi satu kalau kau tanya orang bukan islam, siapa yang jadi kan langit bumi kalau dia jawab Allah salah ke????

Emmm

Bagus nya apa kau tulis ni, kau sedar tak apa kau tulis ni bro???

Kau faham tak apa kau tulis.

Kalau dia tulis slah kau pesan aja elok2.
Yang kau ni pun bahasa pun masalah juagak.

Ha lepas ni dia kutuk kau kau kutuk dia bagus lah tak kemana pun.

Agak2 lah dalam nak menulis.

Masa dia naik,umum pun tak

Bro mana kau tahu blackout tipu.

Ini sumber harakah boleh saman kalau dia tipu

http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/19527-gambar-blackout-asli-wan-ahmad-buat-kenyataan-palsu

Siap,ada nama,tempat
Kalau bukan umno cakap semua tipu ye bro???

Ikut kau lah.
Best jadi umno semua orang cakap tipu umno aja betul

http://m.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/19525-adegan-paling-pelik-hanya-di-malaysia

Kau kata lakonan hehehe
Aduh

Ikut kau lah.

http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/19527-gambar-blackout-asli-wan-ahmad-buat-kenyataan-palsu

Baca ye,
Kalau dia menuduh saman lah macam tak biasa pulak.

Siap ada nama tempat dan saluran lagi tu.
Boleh check lah bukan susah pun.

Aku tak kata siapa betul,
Tapi,both kene dengar.
Sebab kau sokong umno kalau sekali cakap pun kau dah percaya.

Ikut kau lah bro.

Apa pulak gunakan Quran dan hadith,

Kan memang hidup kene guna Quran dan hadith, kita kan Muslim.
Ini kan ketetapan dalam agama. Bukan ketetapan aku.

Aku cakap benda benar tanpa ubah apa2, benda ni yang tetapkan adalah Allah bukan aku.
Kau pun bila baca kau patut faham kenapa Allah tetap kan begitu.

Ini hukum Allah, bukan hukum aku
Dan aku setuju kalau tak terima balasan di dunia akhirat ada juga.
Tpi itu hak Allah.

Aku tak boleh kata sesiapa pun akan terima balasan sebab yang tahu cuma Allah. Kalau dia mengampunkan sesungguhnya Dia maha pengampun lagi Adil.

Bila masuk ayat Quran aja guna agama kenapa sempit sangat pemikiran???
Kita ni islam dalam apa jua hal pun hukum Allah tetap.

Tanpa aku menulis pun hukum dan syarat tak berubah pun.

Aku menyampaikan
Kau nak tolak pada kau lah

Berapa terang yang kau nampak dia buat maksiat???

john @ jo d'first delete 26 May 2013 at 10:13

Hahahaha wow,
Berapa banyak senjata yang ada untuk guling kerajaan ni???

Aduh
Apa lu cakap ni???

Dah lah tu
Bosan lah, asyik perkauman and isu guling kerajaan.
And tak lupa juga isu jubo

Asyik nak takutkan rakyat

Anon 8:15

Rafizi gay???
Berat tuduhan kau ni???

Udah2 lah tu bawak2 lah mengucap
Pantang tv3 cakap terus kau pegang.

Aku pun tgk tv malam tu jugak aduh,
Tanpa usul periksa, kau pun main ikut aja.

Fanatik UMNO lah lu.
Pasal tu UMNO suka kau cakap apa pun kau percaya.

Serious lah kelakar.

Rafizi gay
Khalid gagap
Siapa lagi yang kau akan kutuk??

Aduh pelik2 serious pelik

Wow,
Kau tahu ke dia tak taubat sangka baik lah bro.

Bagus pesanan,kau ni bagus.

Tapi aku syorkan kau sematkan aja dalam doa masa kau solat lagi elok dari kau tulis dalam blog.

Tanda kasih sayang sesama Muslim kita doakan untuk semua
Ok

Dh mmg ko barua pakatan nak buat cam ner

Kalau x adakenapa ko gunakan ayat quran dan hadis bela peliwat?
Cuba tanya yusof qardawi apa hukumnya orang meliwat? Dan penzina ? Pasti ko semua tahu apa jawapan beliau. Ni pi ttanya apa hukum orang yang menuduh dg tentu dia jawab dosa besar.cubatinjukkan vedeo tersebut pada bekiau apa akan beliau cakap .aku rasa beliau misti pengsan.ada betul.

Abis ko asyik asyik malaysia kini haramkah dan keadilan yang mana semua suret khabar ko yang berat sebelah.aku x percaya langsong

Quran dan hadis mmg benar aku minta puak pakatan tarbiyahkan pemimpin ko dengan ayat tersebut sbb kena dengan mereka yang kuat fittnah

Ermm..kalo ya pon nk komen, biarla cara baik.bawak fakta, bahsa biar beradab, ini tak asek kisah gay la free sex la n whatsoever...tu, mencerminkan kedangkalan fikiran....cuba fikir nape rakyat bangun menentang pemerintah....kalo kita cari kenapa, sampai bila pon tak tahu..Allah dah pesan kalo nak tahu kebenaran, kena usaha cari..kalo tak usaha fikir dan cari fakta, mmg la tak dapat...duk telan ja apa yang sampai kat mulut, entah halal ka haram tak tahu...sedang yang halal n haram tu jelas...kalo korang duk jaja cita sex sj korang rasa korang baik kah dari pelaku tu, itu pon seandainya benar dia buat, kalo tak buat cam na?tggung dosa seumur hidup sebar fitnah!Dan halalkah korang duk tengok clip seumpamanya ?no aku takkan berkompromi dengan pemerintah yang jelas rosak akhlaqnya!mencemarkan fikiran ank muda dengan budaya kotor! Tak cukop dengan korup, penipu lagi..sungguh seandainya aku bisa juga mnyertai himpunan semalam...demokrasi di malaysia sudah tiada....hanya penzalim di ats mnggerakkan bonekanya yang di bawah mengikut kehendak mereka...Aku bukan boneka...aku ada akal dan fikiran, aku takkan tunduk dengan penzalim....biarlah aku mati dengan memperjuangkan hak menentang kezaliman, takut dicampakkan bersama mereka yg zalim! Kerana tak berusaha menentang kezaliman..rakyat berkuasa!

Yang menentang tu gara-gara kebodohan ditipu puak-puak yang ada kepentingan peribadi, yang paling bodoh ialah orang-orang melayu islam yang menyokong, mereka amat mudah menerima fitnah tanpa mengkaji.

Cuba ko tengok tulisan dia dh banyak kali suka menghina orang lain apa orang lain yang di hina tu polis.dngn bangga nya dia cakp dengan anaknya.apa ko pun dh banyak kali nasehatkan dia tp ada dia ikut apa ko ckap apa salah polis tu pada dia .polis hanya jlnkan tugas.tau tak kalau x ada polis kita boleh tidor dengan selamat.bekerja mencari rezeki dengan selamat.
Mungkin ko akan kata jenayah banyak ikut kata pakatan lah itu ada polis .kalau x ada langsong polis bagaimana.politik is politik lah bro.patutnya kita rakyat malaysia ucapkan terima kaseh pada polis.merwka pon manusia biasa gak macam ko dan didi tu

Sebagai contoh rose dan jo, mereka berdua ini adalah talibarut pencetus rusuhan, komen mereka memang lembut tapi lebih terarah pada puak yang mempunyai kepentingan peribadi, contoh puak anuar dan puak cina, mereka berdua ni adalah melayu islam, Umno memang tak sempurna, memang ada sedikit kambing hitam dan kambing hitam inilah yang digunakan anuar dan cina sebagai modal untuk perjuangan mereka sehingga menutup jasa-jasa kambing putih, yang sebenarnya anuar dan cina adalah sebenar-benar kambing hitam berkurap bau hancing.

Apa didi tu bagus sangat ker menghina polis depan anaknya lg dengan bangga lagi.apa salah polis pada dia.polis pon manusia gak jo .apa ko ingat mereja x ada perasaan ker macam didi.apa aku pon banyak kawan dari kalangan orang sabah tp tidak kurang ajar macam didi.aku rasa ko gak dh beberapa jali nasehatkan didi tp ada dia ikut ckap ko.bro apa ko ingat aku x boleh kurang ajar dengan dia.ko salah bro.aku kalau orang baij aku 10 kali baik tp kalu orang tu kurang ajar aku 20 kali boleh kurang ajar.apa kalau di sokong pakatan dia bokeh buat apa dia punya suka.sorry bro!!!

Dan akhirnya rose dan jo telah pun dijangkiti penyakit kurap dari pemimpin mereka yang tiada arah tujuan dalam perjuangan, untuk apa berjuang? Adakah hidup miskin papa kedana? Kerana kalimah Allah gagal dikongsi? Kerana suara azan yang menyakitkan telinga? Berubat lah rose dan jo, penyakit kurap anda dah mempekung.

Lagi lagi haramkah jo haramkah kena bayar saman fitnah rm50 ribu pada tun mohamad ammar sbb fitnah per citer jo.mcm ni aku nak percaya haramkah ker

Aik jo repot balai mana jo.macam mana pemberita lain tak tahu cuma haramkah jer.awat adun pas tu x buat laporan

Tapi tidaklah sampai membela penzina dan peliwat jo

Ucapan yang mengapi api kan itu amat berbahaya jo.ko dh dengar ke tidak ni ucapan adam adli?

Aku respect bro john@ jo. Cara bhujah yg convincing dgn fakta walaupun aku x sokong pr. Aku msh sokong bn sejak dulu lg...aku nmpak kepincangan dlm bn...mcm2lah yg selalu penyokong pr kata...rasuah, kroni dll...tidak nafikan perkara tu. Bila bkuasa tentulah peluang tu ada jg. Bila brbincang dgn anggota kluarga yg ramai tentulah pelbagai pendapat dan hujah utk sokong parti masing2. Satu isu yg hangat dibincang ialah mmpukah pr mentadbir msia ni sbgmana bn dah buat. Ketepikn isu moral kedua2 pihak dulu...kita pandang dari sudut capability....melayu pr yg bekerjasama dgn dap...nmpak ada risiko besar yg pr ni x mmpu buat lebih baik daripada bn khususnya dlm isu mmpertahan keistimewaan org melayu. Kedua, nak bg percuma itu dan ini...nmpak x logik dan mmbahayakn lanskap ekonomi. Ketiga, kecenderungan mmilih protes jalanan dan himpunan yg menyusahkan. Semua itu dn byk lg isu yg mghalang pujukan hati agar mnyokong pr. Mgkn pilihan ini blh berubah sekiranya pmbgkang yg ada skrg benar2 profesional dn meyakinkn rakyat bhw pbgkang dpt melakukan sesuatu yg realistik dan lebih baik bbanding bn. Perbandingannya, lebih baik memilih air yg mgkn ada kotoran tetapi x mmudaratkn daripada memilih air yg mgkn ada racun yg diketahui blh memudaratkn kesihatan utk diminum. Kepada bangsaku melayu sejati....WALAUPUN KITA TIDAK SETUJU, KITA HARUS BERSATU...WALAUPUN KITA TIDAK SAMA, KITA HARUS BERSAMA....ke arah keamanan dan kemajuan tanah tumpah darah kita ini.

Red bean army lah tu

Setuju utk menentang kezaliman. Tp aku x nmpak mana zalimnya bn. Kjaan yg baik ini adalah anugerah dan rahmat Allah swt kpd rakyat msia yg baik jg...mana dia rakyat yg kononnya dizalimi tu....mana....? Gemuk2 je kebanyakn rkyat msia...org 2 yg kata kjaan zalim pun hidup mewah dan boroi jg...

Siapa ketua diorag? Kaki rusuhan dan konspirasi tu lah, dari zaman petronas, kes di Baling, rampasan 'berhemah' jawatan TPM dari ghafar baba, suntikan HIV, racun arsenik dan macam2 lagi la klu nk cite, dah ketua mcm tu anak buah pun terikut.

Hukum nya semua pun tahu,

Kau rujuk lah sesiapa pun kalau nak dakwa pakai hukum syara' lah apa lagi kau tak faham.

Syara' yang menetapkan
Kau bagi lah video, macam mana pun bro.

Syara' dah tetap macam tu apa yang kau tak faham???

Macam aku cakap pasal jabatan agama tu tangkapan khalwat takde dia suruh sumpah pun bro.

Video tu it can be anyone bro.
Dan eskay pun tarik balik bro padahal dia yang bawak video tu dia pun tak tuduh Anwar zina.

Apa lagi kau tak nampak

Gi lah baca utusan tu ye siapa halang

Cerita full kes tu pun kau tak tahu bro,

Apa article dia pun,kau tak baca,
So kalau mahkamah kata fitnah aku pun terima.

Dah itu keputusan mahkamah

Jangan kau tak tahu pulak pasal utusan and tv rujukan kau tu.

Sabar lah bro,
Bukti ada bukan pada aku.
Aduhh

Kalau dia berani kata pengarah spr tipu sure dia ada bukti jangan risau
Ok sayang

Bro konteks ucapan bro.

Nak gulingkan kerajaan pakai apa???
Bro

Aku sokong pakatan bro.
Dalam utusan tu tak mengapikan ke???

Bila kau kempen kau dok cakap pasal ketuanan melayu
Cakap dap nak hapus hak melayu

Itu bukan hasutan ke???
Kalau dap tu betul mengancam keamanan negara dah tentu parti tu di haramkan.

Ini tiap kali pilihan raya aja isu sama dimainkan.
Dah tu pasang lagu anak kecil,main apa.
Orang melayu pantang dimainkan sentimen aku faham.
Aku pun melayu dan aku ajar anak melayu jadi melayu.

Kalau kau kata umno,tak,menghasut tak main sentimen perkauman kau tipu.

Apa maksud pemimpin negara bila kata kalau pakatan memerintah negara akan huru hara???
Ini statement kesatuan ke???

Asyik nak takut kan rakyat.
Ini yang Amerika mainkan pada rakyat dia supaya takut pada pengganas
Untuk halalkan dia serang negara lain.

Aduh

Dh kalah kalah lah x kan menang plak pokok nya dicni haramkah pon penipu pemfitnah gak per citer

Aku minta ko jawab jo

Kenapa dia x buat repot dh berapa lama pru selesai? Atau pasal black out tu dia menang sbb hantu raya dia tambah undi.agak agak lah nak menipu pun. John aku bukan macam bos ko sayang sayang ni eeeiiii.... geli aku

Aku x sanggup dia jadi pm kat malaysia ni minta di jauhkan oleh aallah.amin

Aduh suka2 kau aja mana satu statement aku kata aki suruh rusuhan.

Adihhh berat tuduhan kau ni bro.

Aku bahasa lembut sebab tak ada sebab aku nak,mencarut tak tentu hala bro.

Aku kepentingan apa bro hahahaha kau jangan buat andaian aja. Dan jangan menuduh.

Kurap hancing???
Jaga bahasa bro serioua jaga bahasa.

Jangan ubah gaya bahasa aku.

Kau nak sokong ikut kau lah kalu kau tak dapat berhujah jgn kau fitnah. Main kotor dgn fitnah andaian

Ko jangn lupa Allah mengingatkan akan ada golongan2 yng menjualkan ayat2 al quran... semoga ko bukan sebahagian dari golongan yng dimaksudkan... dajal mata satu dah nampak. .. tentera dajal pon dah nampak... sikit2 pasang lilin... kalimah dipermainkan..

Thank bro aku pun respect gaya bahasa kau,

Tak apa bro sokong mana pun aku tak kisah sebab kita masing2 ada alasan.

Aku nak tgk pakatan memerintah kalau teruk kita ubah, perubhan kuasa bukan benda,luar biasa cuma dalam Malaysia ni kita belum biasa.

Banyak aku tulis bukan sebab aku sokong Anwar tapi bab hukum,kita jaga lah. Hukum tetap ikut.

Apa pun kau cool bro.

Ye lah macam pemimpin bn kan

Suka mainkan cakap pasal kalilah Allah pun tak Telus

Tak bagus lah tapi cakap elok sudah bro senang.

Habis cerita nak tegur mulut orang busuk kalau kita pun sama berbau pun tak guna.

Cakap aja elok kita sama Muslim bro.

Aku pun didi pernah tegur

john @ jo d'first delete 26 May 2013 at 18:32

Maaf
kalimah Allah pun dia cakap secara tak telus

Aku dapat semua ni dari ustaz selepas bertanya dan berbincang.

kami wakil2 pr mendoakan wakil2 BN lebih2 lagi United Malaysia National Organisation (waris yahudi dan majusi) mendapat hidayahhhhh......

Dah report dah bantah pun hari kedua dah buat bantahan lah bro apa cerita ni???

Kau nak dengar cerita geli meh aku bagi satu yang langsung kau tak sangsi.

Bila saiful kata kene liwat
Berapa kali kene liwat???
Sempat gi pejabat pm???
Berapa hari baru buat laporan polis???
Berapa hari jubur tak basuh bro???
Kenapa tak gi balai gi pejabat pm dulu???

Geli tak dengar???

Yang ni kau tak geli ke???
Kau pun terus percaya aja hahahahaha.

Aduh korang kelakarlah
Hehehehehe

Membela apa??
Hahahaha

Kau faham tak ni hukum Allah, dia yang tentukan hukum dan cara begitu

Apa lagi yang kau tak puas hati,
Cakap macam mana pun kau asyik pusing.

Kau faham tak ini hukum ketentuan dari Allah. Dah tetap cara nak laksanakan pemdakwaannya.

Bela apa nya aku cuma infokan apa yang diajar dalam agama islam
Kau kan pejuang agama dan bangsa.
Takkan kau tak puas hati pada hukum yang ditentukan.

Banyak,yang kita kene faham dengan strategi ekonomi,yang dirancang pakatan.

Aku aliran akaun and ekonomi. So bila aku lihat2 cadangan dan usul mereka aku faham.
Dan aku faham akan apa yang dimaksudkan.

Buang semua,salah guna kuasa buang semua ketirisan dalam negara.
Buang semua pembaziran dalam negara. And kita akan jadi sebuah negara yang kaya.

Ambik contoh Selangor dan Penang,
Macam,mana depa hendle fund rakyat. Reserve negeri bertambah hutang negeri yang ditinggalkan berkurangan.

Ini yang kita nak ekonomi yang baik, sekarang tak boleh nampak sebab bukan pakatan memerintah.

Negara kita kaya, siapa tahu ekonomi dan akaun akan tahu benda ni.
But negara kita terlalu banyak ketirisan. Terlalu banyak pembaziran.

Contoh
Mrr2 hilang berapa puluh juta???
Rugi adalah negara, tapi syarikat masih untung.

Duit tu kalau disalurkan dengan betul mampu menambah pendapatan dan hasil negara.

Kene faham dasar fiskal negara.
Bila faham kita akan nampak keadaan ekonomi negara yang meruncing dengan defisit and sangat teruk.

Baca pasal gubalan wang haram

http://m.malaysiakini.com/news/216889

Tak percaya Malaysia kini, baca ni

http://dawn.com/2012/12/22/malaysia-making-a-name-in-corruption/

Hutang negara

http://m.malaysiakini.com/news/146366

http://beritasemasa.com/hutang-negara-malaysia-2013

Bacalah ye ponek,nak explain.

Kau ni 24 jam bg komen tolak anwar..mmg kau ni diupah utk provoke PR ke?

Bila kita was was makanan itu haram lebih baik kita jauhkan... serupa jugak malaun tu... bila karpal kata dia peliwat.. kuan yew kata peliwat... mat sabu gelar aljuburi.. azizan kata diliwat..saiful kata diliwat.. sukma pon.... nurlela kata malaun tu masuk kedlam dia... nala ezam dll menjauh...perbualan meor...siswa sabah... video tak yah citer la... penyokong lgbt dan kristianisasi... tidak kah input sebanyk itu menimbulkan was2 dan lebih baik dijauhi... Islam mudah bro... lu je kona sana kona sini...

Hahaha berapa ramai tarik balik tuduhan bro

semua tu jantan lembut ke apa Anwar tu bdan punya kecik pun tak dapat lawan ke???

Siapa saksi???
Semua pengakuan aja bro
Semua pengakuan aja,
Pengakuan tanpa bukti aduh kau, kau faham lah ini syarat bukan aku letak bro ini dalam agama, dol.

Azizan dah nafi dia diliwat bro aduh lu ni apa cerita ni???
Lu zaman apa ni bro baca lah membaca aku dah pesan bawak2 membaca sikit.


faham hukum tak ni bro???
Apa syarat tuduhan???
Lee tu saksi ke??
Mat sabu saksi ke??
Ezam??? Hahaha jangan buat aku gelak lah.

Kau faham ke tak ni bro???

Pasal penyokong lgbt tu Anwar dah menang saman dah utusan fitnah dia aduh apa yang kau tak faham lagi ni hahahahah. Apa kau pusing ni???
Dia dah menang kes kata utusan fitnah dia apa lagi kau tak faham.

Mahkamah kata utusan fitnah Anwar kata Anwar sokong lgbt tu faham tak???

Aduh bosan,lah layan kau ni degil tak faham berkali2 tulis.

Fakta pun takde,
Kosong aja.
Main belasah.

Apasal lambat balas bro gi kenduri ke hahahahaha

Hehehe...anon...mak enon oh anon....1130....kau ada kawan orang sabah je kan...tapi kau bukan orang sabah.......bukan sentimen bro.......mungkin jika sistem yang baik dari para pendokong dan pertugas u.undang berjalan lurus...mungkin masa tur aku takan bergurau begitu kat anak anak aku...ini realpolitik...anak aku harus tahu menilai kebenaran......mungkin cara kita berbeza dlm mendidik anak anon....tapi aku jenis yang tidak membenarkan sesaat pun generasi ku berfikir dalam kebingungan kepalsuan untuk menghadapi hidup...tidak kubenarkan generasi ku untuk takut akan kebenaran....polis bukan agenda besar disini tapi polis mestilah bukan menjadi alat mana mana pihak...INI HARUS ADA PADA MENTAL KESEMUA WARGA PDRM....MEREKA harus didampingi dan dimesrai....bukan ditakuti atau dijauhi......itu yang sepatutnya....bukan doktrin zalim yang cuba kusuap di fikiran generasi ku anon...kau dan aku akan mati....namun sistem zalim TIDAK...so...ko ulang balik cerita hiv hiv kau tu.kalau orang tak perlukqn nasihat...JANGAN BERI...nanti nampak kebodohan sendiri....kapis.

Terpulanf lag pada ko didi cara mana ko ajar anak ko.mungkain dengan mempersendakan polis hidup anak ko masa akan menjadi baik dan berguna teruskan lah aminnn....

Kalo dah 24 jam kompom la tu..

Xyah dipersoalkan lg kesahihan anon 129 tu..heheheh

Heheheh.....amin....anak aku nak jadi KETUA POLIS NEGARA PADA TAHUN 2029....amin.

Amin didi,

Aku percaya semua ayah akan didik anaknya dengan terbaik.

Doa aku agar cita2 kau tercapai didi

Emmmm

Istilah red bean Army ni istilah depa,
Aku tunjuk komen keatas aku,
Member aku gelak aja.
Tuduhan tak berasas.
Aku masuk suka2 aja komen sebab aku tak setuju hujah tanpa fakta.

Al Quran dan hadith harus kita pegang, jangan kita just terpengaruh dengan kata2 aja.
Apa pun back to islam,
Ada masalah kita harus rujuk apa saranan agama kita.

Aku kata aku tak kisah nak sokong siapa tapi bila nak cakap,
Haruslah fakta.

Contoh yang mengaku ikut reformasi 98 tu, dia dok cakap pasal liwat lagi, dia tak tahu ke Anwar mana pernah kene dakwa pasal kes liwat pun.

Mengaku ikut masa tu patut tahu benda ni.
And benda sama berlaku lagi.

Tak apa lah sokong lah mana pun, kadang2 aku rasa bosan menjelaskan perkara sama banyak kali.

Dan isu video sumpah saiful maaf belum ada pihak pun yang komen video tu asli atau palsu.
Sebab dari mata kebanyakan masih syak pada video tu.

DIDI KOTA BELUD LAST WORD. delete 27 May 2013 at 17:58

Milo suam...DIDI KOTA BELUD..OPPPS...KAMPUNG PIASAU....DIDI KOTA BELUD..SEMUALAH YANG ADA DIDI TU...AKU.BERHENTI AKU MENULIS....AKU MAAFKAN SEMUA YANG MENCACI.....KITA MANUSIA...FAKTA BENAR SENTIASA PERLUKAN CERNAAN YANG AMAN DAN CERDAS....MILO SUAM...KEKALKAN KELEGENDAN ANDA...JOHN JO...YOU THE MEN.....BERI MEREKA PELAJARAN YANG BERGUNA DENGAN FAKTA MU JOHN DAN JUGA YANG LAIN...AKU SPERTI ASTANA KANDIS....INGIN BERHENTI DISINI....MAAFKAN SEGALA SILAP SALAH KU.......

Adoyai.....9 kali aku ikut demo blackout 505.....ingatkan banyak laporan penipuan spr sampai bn menang sekali lagi...
Rupa2nya hanya dakwat kekal jer yg datuk seri anwar laporkan di balai polis....
Buang masa betul...berhimpun dari petang sampai awal pagi dgr sumpah seranah hanya isu dakwat kekal jer!!!!!!
Klu aku tahu hanya isu dakwat kekal tu yg si pendubor tu nak lapor....baik cina babi dap sbrg rumah aku yg buat laporan.....
SIAL!!!!Kena kencing sial ler aku dan rakan2 sepet aku nie....

Video saiful sumpah laknat di malaysia dan di mekah....kata2nya tetap sama....sanggup dilaknat oleh Allah jika berbohong....anwar ada????
Jika ada...ingin aku komen!!!!....mgkin aku terlepas dia bersumpah laknat tak menyuntut saiful masa demo blackout 505 atau tgh dia nak bersumpah kena blackout sampai tak dgr suaranya yg berdegar2.....

Salam....nabi pas mengaku sumpah laknat dibolehkan utk memulih maruah seseorg......
Jangan jadi BALA jer!!!!hihihihi....tenang yea...

Jauhkan diri dr Fitnah dajjal.....

Macam aku cakaplah,

Hukum,baca hukum,
Alasan apa kau nak lagi??
Faham,balik kes tangkap khalwat yang aku bagi tu.

Apa alasan dalam,agama yang kau nak lagi.
Kau kalau kau baca hadith nabi mengenai ghibah kau akan faham.
Takde sebab dan alasan kau nak suruh dia bersumpah.
Walau macam mana betulnya engkau sekali pun.
Quran dan sunnah kita dahulu kan.


Oh nabi pas????
Bro mana iman kau dalam,bercakap bro???
Berhati2 mungkin bagi kau lawak,
Tapi itu masuk bab akidah bro,
Nabi terakhir ialah Muhammad bin Abdullah.

Dalam berpolitik nak tegakkan parti kau, ucapan yang tak berakal dan kutukan yang mencemar iman dan akidah ni elakkan lah.

Sokong lah apa kau nak bro.
Hidup lah UMNO ok asal kau bahagia.

Salam
Ps: penat aku cukup lah aku ulasan benda ni.

Err..nape anwar buat repot hanya kes dakwat? Nape xde sebut psl blackout dan 40ribu bangla? Bukankah blackout dh jd motivasi pjuangan? Bole explen sikit x?

Em siapa kata takde laporan polis pasal blackout????

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/05/selain-dari-serdang-black-out-juga.html?m=1

Dah ada reportkan so sila diam jangan bising cakap tak buat report

Ni pulak pasal report polis pengundi hantu

http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19567-43-pengundi-hantu-di-6-buah-rumah-di-k-kedah

Bacalah ye kang bising pulak cakap tak buat report.

Macam,aku kata depa bukan datang jumpa hang sekali pun bila,nak,buat report.

Laporan polis dah buat kau ni aku tgk suka api2kan macam2 wah kau pegi 9 kali ye dasyat.

Meh aku tunjuk gajah depan mata yang kau tak,nampak

Sumber

http://arkib.al-fikrah.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=26828

Antara isi,yang kau pun mungkin lupa pru12 tapi aku still ingat

Pada 5 Mac 2008, Tan Sri keluar di kaca TV memberikan 2 sebab mengapa dakwat kekal tak jadi guna. Dia memberi sebab keselamatan kerana ada orang ditangkap membawa dakwat ini termasuk di Kelantan.

"Ketua Polis Tan Sri Musa Hasan pula mengesahkan adanya dakwaan tersebut. Dan kemudian ditanya ahli parlimen Pakatan Rakyat selepas Mac 2008, Menteri Dalam Negeri Tan Sri Syed Hamid Albar menyatakan tiada tangkapan tersebut dan tiada dakwaan dibuat. Bermakna, Tan Sri Rasyid telah dipaksa berbohong,” selar Husam.

Ada lagi ni untuk info,

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/01/mantan-pengerusi-spr-dedahkan-kenapa.html?m=1

Ini pulak utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0306&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

Mana kes tangkap dibuat tahun tu sampai hari ni tak ada tangkapan pun.

Yang ni kau tak nampak langsung ke???
Laporan mungkin tak banyak jenis penipuan satu kesan nya tu yang besar.

Masalah kalau orang tak berfikir ni, jujur bro bagi aku kau jenis tak fikir.

Aku dah olah isu kepentingan dakwat kekal panjang lebar kat atas tapi, kau nyata puak yang tak faham bahasa.

Last2 kau akan sentuh jugak bab jubo.
Pantang lepa jubo tak pernah lekang dari diri kau.

Bosan gila cakap takde fakta.

And bosan cakap utusan hang senang gila faham hahahahaha.

Sedih pulak aku baca,

Aku pun tak lama,
Macam aku cakap aku cuma musafir hahahaha.

Dalam beberapa minggu aku dok aktif ni aku faham, puak umno ni degil.

Aku naik,bosan bercerita depa pi mai tang tu jugak, menulis hujah yang sama berkali-kali pun agak bosan.

Kebenaran macam mana sekali pun kita bawa, tak akan depa paham.
Last2 cacian dan,kutukan yang aku dapat hahahahaha.
Oh tak,lupa fitnah kata aku ni dibayar lah apa lah.

Aku balas sebab aku tgk puak2 umno ni bermaharajalela dalam blog ni kritik yang tak masuk akal tanpa fakta dan penuh cacian.

Hujah depa last2 akan mencaci penjubor lah gay lah, peliwat lah, chinadoll.
Semua ni kau boleh baca dalam,blog pro UMNO.

Hidup ni singkat paling kurang pun aku dah menyampaikan. Tanpa aku ubah apa2.

Aku sampaikan kebenaran Quran, supaya tak tertipu lah dengan mainan media.
Apa pun masalah dalam hidup kembali lah pada Quran dan sunnah.

Aku bukan,yang terbaik dari kalangan semua tapi kita sama2 berpesan.

John @ jo

Kah kah kah... blogger anak sungai derhaka dan harakah dijadikan fakta...

Doakan diri sendiri dulu baru doakan utk org lain..betul tak john???

Yup, kenapa kau nak harap dalam utusan ada tulis ke????

Jangan buat kelakar lah,
Depa dah sound spr menipu dah boleh saman ma kalau nak.

Apa susah kau baca utusan kan???
Semua kau cakap pun ayat utusan.

Apa kata kau check sendiri ada polis report tak jangan pulak kau just baca utusan aja hahahaha.

Setakat hujah utusan hahaha
Bro nak tanya mana aku janji harga kereta turun???

Berapa tahun nak tunggu???
Ke tunggu pilihan raya lagi satu baru nak turun hahahahaha.

Aku janji lah sangat hahahaha

Anon 7:24
aku dah boleh baca putarbelit kau, suka buat cerita provoke, lpas tu kaitkn dgn juboq n rasis. bila kau nak insaf? buatlah keje yg berfaedah sikit, taklah nnti mati kubur tu berasap pulak...nauzubillah

Aku kkdang bosan gak ng UMNO ni asik menang je pilihanraya...mcm MU asik mnang je kt BARCLAYS tp apakndaya da takdir tuhan trime je lah hehehe HIDUP UMNO

Niat utama si pendubor nak rakyat buat jubor spring...abis difitnahnya spr sampai nak bernafas pun susah....
Dasar kaki jubor dan kaki zina...anak bini kena kencing...macai bodo mcm korang pon abis dikencing berak oleh pendubor....
Hahahhhahhhahahahahaaaaa.....laporan hanya dakwat yg 1st time diguna tak kekal....Rupa2nya tak ada blackout dan tak ada bangla...kasihan aku!!!!
Lanciau si mamat gay dan para pendubornya....

Omakaw....otak aku dah diblackout kan......
Alahai...ada jugak macai2 cina dap dan melayu dungu yg masih ingin dikencing oleh pendubor dan pemuki....nasib aku dah blah....
Lantak korang ler.....

XReformis 98

Akan aku kenang lawak paling BODO slps pru13...
Sana sini buat demo blackout 505 tetapi kapla jobonya hanya buat laporan dakwat tak kekal....
Sampai skrg klu tengok nombor 505....aku tersenyum sendiri...

Masih ada jugak manusia yg menyembah anwar brahim nie....
Klu aku diberi pilihan antara anwar dan kera...baik aku pelihara kera dpd bewak hidup pr tu....
Bukan main lagi havoc satu malaya ttg 505...yg dilapor cuma dakwat kekal yg si pendukung lgbt mesia yg cadangkan....
Buat malu pr jer...berdegar2 mengutuk..menghina dan memfitnah atas pentas....endingnya cuma dakwat kekal!!!!MEMANG DASAR GAY....
WOI MACAI....KASI UBAHLAH LU PUNYA KETUA!!!!!

Antara sejarah paling lawak yg dibawa oleh bakal pm pr....
Klu lah korang tak ubah bewak gay tu....begitulah nasib korang selamanya...tak heran aku imam besar pr si karpal meminta gay tua tu bertaubat dan tak heran aku ustaz azhar kawin 3 dpd mghenjut chinadoll...
Kenapa???Sebab takut jadi sial mcm mangkuk ayun besar korang....aduii..penat2 macai2nya berhimpun sampai otak jadi blackout...yg dilapor cuma dakwat kekal....
Terima jerlah pru13 dah tamat....masa utk bekerja demi rakyatlah pulak...tak malu ker dgn pas dan dap yg tak menyokong himpunan dakwat korang tu.
Terima jerlah jwtn ketua pembangkang yg dicdgkan oleh lim kit sial sbg simbolik si gay tua cuma kuli dan anjeng penyalak dap utk musim kedua..
Dap nak salak melayu terang2...tak berani takut dikatakan rasis...lantik jerlah melayu2 bodo mcm gay tua...tamrin ketot..adam sewel..bapak ABU mayat..rais sewel...nurul pelacur agama...rapussy dan sapa2 jerlah melayu utk hina sesama melayu...
Yang seronok ketawa berdekah2...maharaja lim dan anak2 babi merahnya....
Jo...itu sebab aku tinggalkan perjuangan gay tua tu...bukan aku tak nak kerajaan baru...aku tak nak penipu besar yg sanggup buat apa sahaja demi nak jadi pm...
Klu dia jadi pm...segala perbuatannya akan ditutup dgn kuasa yg dia ada dan dia akan berusaha mempertahankan keburukannya demi kuasa....
Bukti mudah....pemilihan pkr pun cacamarba mcm cec dap....so yg jilat pelir dia akan selamat...yg tegur akan disingkir demi kuasa.....

Klu pendubor tu ada bukti sahih dpd harakah...gunakanlah bukti tersebut...kenapa tidak jo????
Sama dgn kes liwat saiful....ulama dah kasi
kebenaran bersumpah laknat...kenapa tak
bersihkan nama dia dgn cara tersebut????
Din pudu sanggup bersumpah laknat...mana ada musuhnya berani nak kutuk dia...
Ostad jam 3 pagi ada???
Assmin ali..si yb jamban ada???

Selagi dia tak bersumpah laknat...selagi itu org akan gelar dia pendubor dan peliwat tua yg tegar!!!

Rossie aku takut kubur ko nnt yang berasap sbb ko membeka orang yang munafik

Bro aku tahu sbb apa 505? Sbb tengahnya ada kosong zero yillek .cuma kosong tu ala ala macam lubang xxxxxxx.

Isteri Nabi, aishah pernah dituduh curang

Adakah sumpah laknat dibuat masa tu???

John jo
Jangan mengada2kan benda dalam,agama


EmoticonEmoticon