Jingga 13 desak Polis tangkap Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR

JINGGA 13 mendesak Ketua Polis Negara yang baru agar menangkap dan mendakwa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) atas jenayah yang tidak boleh dimaafkan iaitu menipu rakyat Malaysia di atas kes DAKWAT KEKAL yang TIDAK KEKAL.

Pelbagai laporan polis dibuat terhadap kes tersebut ternyata sedikit pun tidak memberikan kesan terhadap jenayah yang dilakukan oleh Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR yang juga turut melibatkan jutaan RInggit Malaysia wang rakyat.

Alasan kononnya petugas SPR yang tidak "mengoncangkan" botol dakwat pada proses pengundian awal anggota tentera pada 30 April 2013 adalah satu penipuan dan pembohongan kerana pengundian berlaku pada 5 Mei 2013 juga masih berlaku kes yang sama! Ternyata dakwat yang dibeli oleh pihak SPR adalah tidak berkualiti dan tidak kekal sepertimana yang diwar-warkan oleh SPR. Adakah wujud komisyen daripada pembelian dakwat yang tidak berkualiti tersebut sehingga dipertahankannya sedemikian rupa sedangkan ternyata tidak berkualiti dan merugikan wang rakyat??

JINGGA 13 mendesak agar satu siasatan secara menyeluruh dilakukan terhadap pembelian dakwat yang tidak berkualiti tersebut. Tangkapan dan pendakwaan wajar dibuat terhadap Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR oleh pihak polis kerana terhadap banyak laporan polis berkaitan isu tersebut.

Tindakan dengan PANTAS terhadap beberapa blogger Milosuam,King Jason dan terbaru terhadap Aktivis Mahasiswa Adam Adli menunjukkan dwi-standard Ketua Polis Negara baru begitu tunduk dengan sang penguasa dengan menggunakan undang-undang tetapi bersikap berbeda terhadap mana-mana pihak yang dilihat bersekongkol dengan UMNOBN seperti SPR sedangkan jutaan RM wang rakyat dibazirkan begitu sahaja dari tindakan penipuan mereka.

MUAFAKAT*PRIHATIN*BERANI

FARIZ MUSA
Ketua Koordinator
JINGGA 13 Malaysia

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.



Post a Comment

66 Comments

  1. Sibok dgn pru terlupa pulak satu perkara...mana warga thailand yg muka serupa anwar ibrahim isu video tu, Tak DAPAT cari ke pelanduk dua serupa???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha cari isu ke bro???

      Spin sini sana
      Now dakwat kekal bro,
      Cuba stick pada topic jangan melalut.

      Spr kelakar and memang patut tindakan diambil, satu pembelian di ragui, alasan spr

      Goncang
      And dah simpan lama

      Bila kita kata tak kekal ada aja alasan dia hahahaha ini pun nak backup ke???

      Logik lah bro berapa punya buta kau ni???

      Dakwat kekal dijanjikan adalah berapa hari????
      Berapa lama dakwat tu boleh kekal, dihari korang mengundi hari tu???

      http://amenoworld.blogspot.com/2013/05/najib-ditipu-spr-dakwat-kekal-di-jari.html?m=1

      Sebagai perdana menteri kenapa najib pulak backup spr????

      Padahal tangan dia sendiri hilang, nak cakap pasal tranformasi, penambahbaikan janji ditepati.
      Kemajuan bla bla bla bla bla

      Tapi kerajaan mula dengan standart paling buruk sekali aduhhhhhh logik lah,bro.


      Kau nak pertahankan,penipuan kau pun cari isu kau pindah belah lain adihhhh sibuta.

      Oh pasal solan kau tu kau Search lah internet ada gambar.

      Isu ni hang pun tahu samar2 aja so baik hang diam.

      Nanti depa suruh cari klon eskay pulak kan????
      Cerita dia kejadian dalam bilik tu dimana ia dirakamkan,pun tak tau.

      Kalau benda ni apasal tak lapor terus time,tu kenapa dia tak lapor dah tu siapa pulak letak camera tang situ????

      Tahu pulak Anwar nak masuk?????

      Macam,aku kata lah
      Eskay pun tarik tuduhan,zina tu

      Hang pulak yang nak jadi saksi ke????

      http://m.youtube.com/watch?v=NIbrlqG2-dI

      Usha video ni. Baru komen balik.
      Cakap pun naik sekat2 dah.

      Aku jo.
      Laknat apa yang korang nak,lihat di dunia???
      Macam mana keadaan individu yang telah pun dilaknat???
      Boleh ke kau bezakan orang yang dilaknat atau belum????

      Aku pelik lah dengan manusia baik cari khusyuk dalam solat dari asyik dok mintak laknat aja.

      Padahal,tak ke dia tahu doa andai dia teraniaya makbul doa dia pada Allah. Tapi bila,berdoa ada juga,etikanya.

      Delete
    2. Amboiii marah nampak...cakap mengalahkan pak lebai dr dok sembang panjang2 baik muhasabah diri lh kenapa ALLAH tak makbulkan knapa abg ko tu tak jd2 pm smpai skrg dan kenapa doa2 pak lebai ko utk pemimpin umno KO/pecah perut tak makbul..dlm ko nk hentam org jengah2 lh kelemahan dan akui lh keburukan sendiri..ok jo..

      Delete
    3. Ai kau nilai iman pakai jawatan ke hahahaha.

      Nak muhasabah diri ni semua pun kne,

      Apa kalau tak makbur tanda apa????
      Tanda pakatan punya jalan salah ke hehehehe

      Jangan singkat sangat otak kau ni jujur kata, perjuangan memang berliku macam budak bru lahir berapa lama baru dapat jalan???
      Itu puj kalau Allah bagi rezeki dia mampu jalan.

      Adakah budak tu bermasalah???

      Doa aku agar pemimpin umno berubah pun tak makbur.

      Adakah firaun memerintah sebab dia warak????

      Adakah bn masih di atas sebab terdiri dari alim ulamak dan wali2 yang dia nya makbur.

      Logik lah nak cakap bro

      Bukan nilai begitu aja,

      Adeh susah betul bila orang lihat umno as suci ni hahahahah

      Aku John,

      Delete
    4. Sudah tukar kah jo?? Ko baca blk komen ko kat atas skali tu jo...
      Yg anggap pr ni suci org2 mcm ko je jo..najib pn boleh mtk maaf akui kelemahan tp pemimpin ko???? Sebabnya satu je jo pr mempunyai pengikut2 yg taksub tak akan nmpak kesalahan pemimpin korg walau sebesar kuman skalipun..ini hakikat jo..

      Delete
    5. Datuk t tak bertanding plak...kalau tak boleh promo video baru sambil jual baju kalis peluru. Umngok makin benak......sian.

      Delete
  2. DIDI KAMPUNG LOBOU19 May 2013 at 20:05

    Tiada yang kekal di dunia ni kecuali DAKWAT KEKAL SPR.......HAHAHAHHA...HAK TUI....HIDUP DAKWAT KEKAL....HIDUP DAKWAT KEKAL.....PERTAHANAKAN SPR DAN DAKWAT KEKAL INI SEHINGGA KE TITISAN DAKWAT YANG TERAKHIR.....LAST PUNYA DAKWAT....JANGAN LUPA GONCANGKAN...GONCANGKAN....GONCANGKANNNNNNN......KAMI MENUNTUT SKILL KPN YANG BARU.....AYUH KPN....TUNJUKAN SKILL ANDA...SAMA ADA SKILL NINJA (BONSAI) atau SKILL ISLAM (TEPAT DAN ADIL) yang menguasaimu.....GONCANGKANNNNN....buat sebutan mcm pontianak....GONCANGKANNNNNNN......HEHEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tak puas hati...jgn melalak tak tentu pasal. Ada proses petisyen d mhkmh. Gunakanlah...bawa bukti kukuh ada pengundi yg undi lebih sekali akibat dakwat x kekal. Ada kes dan ada bukti tak....?

      Delete
    2. Najib puas hati tak???
      Jari di tangan najib pun hilang

      Aduh dia tak sedar ke??

      Kau tak sedar ke????

      http://amenoworld.blogspot.com/2013/05/najib-ditipu-spr-dakwat-kekal-di-jari.html?m=1

      Pm sendiri kene tipu spr wahhhhb dasyat and pm bagi diri ditipu

      Lagi pelik pm yang kata nak tranfosmasi rakyat kepada kemajuan langsung tak tegur spr????

      Adeh

      Mula goncang
      Dah puas goncang rupanya dah luput adehhhhb buta hati betul,hangpa ni

      Aku,jo
      Kalau macam,ni lah pemimpin aku kene tipu spr pun dia buat tak tahu aku tak tahu nak,kata apa.

      Delete
    3. Dah kalah dh la . Sekarang masing2 buat kerja tunaikan manifesto masing2. Jgn ckp mcm keling cukup lah heeee..... cik nuar masih meraban kerana nk jadi PM

      Delete
  3. Woi milo. Baik ko pegi minum milo suam campur dakwat yg ko rasa kekal...apa rasa milo tu....tak habis2 main dakwat. Ada sorang meroyan nak jd piem....mcm gila talak...gila nak jd piem...sorang lg ni gila main dakwat. terimalah ketentuan Allah ini....ketepikan fahaman politik. Bersama majukan negara. Kekalkan keamanan dan kestabilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi labu sorang ni

      Kalau pakatan yang tipu aku jamin kau takkan cakap ketentuan punya bila bn tipu wah semua jadi alim,inilah ketentuan.

      Maka kau dengar ini ketentuan pulak

      Selagi ada peluang selagi itu kami bantah,
      Selagi ada ruang selagi itu kami bantah
      Selagi ada penipuan selagi itu kami tentang

      So hang jangan dok bising terima lah ketentuan ini ok???

      Aku jo.
      Kalau diri masih cinta dunia jangan cakap pasal ketentuan.

      Delete
    2. Eleh jo...ko dan puak ko tu dah zuhud sangat ke..? Tak cinta dunia....melalak nak jd pm tu bkn duniawi ke....bantah demo2 smp gugat ketenteraman tu bkn duniawi ke...dan yg paling aku x masuk akal...puak yg konon x cinta dunia ni blh tidur sebantal dgn DAP...zuhud lah sangat....lawak la...jo tu nama pendek...nama panjang? Joboq ke

      Delete
    3. Puak aku mana???

      Itu pesanan nak faham redha hati buang dunia... Tulah bodoh aku berpesan pun nak kmplain

      Umno tu zuhud ke chit


      Menipu nak jadi pm macam mana pulak????
      Kau panggil apa wali???
      Menipu guna spr
      Guna tv hak rakyat
      Tu kau panggil ulama???

      Baik tidur ngam dap bro dari duduk ngan melayu tikam belakang

      Nama panjang jo jadi jubiq aja ke bro????
      Johan tak boleh ke???
      Johari
      Jonaidi
      John razak

      Kalau tak cakap jubo bukan umno lah hahahahaha
      Umno dah jubo dah senonim hahahahaha

      Parti pertahan jubo saiful tu pejuangan umno hahahahaha

      Dah lah aku john
      Aka jo.
      Sebab puak UMNO bodoh asyik ingat jubo

      Isu spr pun masuk bab jubo, benak tak boleh nak ajar

      Delete
    4. Perrrhh....Nama John aka jo..dasyattt..
      Mat sabu ckp baik makan babi dgn LGE..."
      Ko ckp baik tido dgn dap..."
      Memang kenalh korg ni dr pemimpin smpai ke balaci, Husam musa kes dia bukan tikam belakang ke JO...come on johnnn!!!

      Delete
    5. Nak cakap pasal dap jugak ke

      Ada berapa fakta yang kau tahu pasal dap betul???

      Kau tahu ke berapa banyak kes saman depa menang???

      Kenapa menang???
      Ada tulis dalam utusan tak utusan kalah saman fitnah???

      Yang kau baca tu fitnah
      Sebab tu dap menang
      Karpal menang

      Kau cari lah internet tgk

      http://m.youtube.com/watch?v=iVofyN0x5lY

      Aku bagi link takut kau tak bukak hahahahaha

      Kau harapkan utusan cerita baik dap memeng tak dapat bro.

      Aku john
      Sebab orang umno benak bila jo aja jobor, so kalau John hang nak pusing tang mana lagi???

      Husam ke hahahaha
      Macam aku kata sekali akhbar pun penipu selamanya maklumat dia kita sangsi.

      Asyik menipu aja tu pun kau dok cari maklumat ikut utusan.

      Delete
  4. Tangkap semua anggota bn/ umno sekali...kalau takut nak tangkap, biar rakyat yg tangkap...polis duduk rumah diam2 jaga anak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. suatu hari kau kena samun.. anak bini kau kena rogol...polis jg yg kau cari minta tolong....so guna otak bila bcakap. Bukan guna lutut.

      Delete
    2. Bro kau nak doa tak boleh elok sikit ke cakap aja elok elok.

      Tak perlu bagi contoh yang macam tu

      Kau pun cakap guna otak bukan lutut

      Aku jo
      Cuma berpesan

      Delete
    3. Jo ko letak otak kat lutut ke atau lutut letak kat otak....mana satu. Oh.. letak otam kat joboq. Patutlah....

      Delete
    4. Anon 11:36

      Ini aja ke tahap kebaksanan kau???

      Walau kau kata otak aku dalam,jubo ternyata aku jauh lebih bijak.

      Macam ni lah bro
      Kalu setakat nak menyemak dalam ni tak habis2 cakap pasal jubo.

      Kau balik pi bincang ngan mak bapak kau aja ok???
      Kalau dah ada anak,bini dok kat meja makan cakap pasal jubo dari masuk blog orang dan mengarut

      Aku john @ jo
      Kalau tak masuk bab jubo bukan umno lah tu

      Delete
  5. Nalla karupan suruh anwar check otak nya di Perancis.

    ReplyDelete
  6. kes bangla x kuat, kes indon x kuat, kes api padam pun x kuat, last2 kes apa yg kuat ni mmm... fikir jap ye ....oooooh... kes dakwat kekal yg x kekal...ok ok kes ni kuat hehehe.. sbnrnya org barat dok ketawa dgn cite ni, diorg lnsung x main dakwat2 ni msa pru kt tmpat diorg, diorg lg bijak politik dn tau ni strategi pembangkang klau tewas utk cari alasan..hehehe.. tu la sbb nya diorg ucap tahniah kt najib bila mng pru ni..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha semua kes kuat bro,
      Kes banyak tapi jap nak tanya depa akn bincang ngan hang dulu ke??/

      Hang siapa pun????
      Hang tukang tembak blog aja.
      Geng sama mula bertindak
      Yang selalu cakap al jubbs tu belum,masuk ke????

      Hahahahaha

      Suka tgk puak hang ni,buat kerja.

      Aku nak tanya hang salah atau tak bila pakatan persoalkan dakwat kekal???

      Bila kita persoal,mula2 kata kekal
      Undi awal,pulak tunjuk,tak kekal

      So depa salahkan yang pegawai spr tak goncang,

      Time pilihan,raya puas goncang still hilang oh,rupanya spr kata mungkin dah tersimpan terlalu lama.

      Hang faham tak jalan cerita ni????
      Hang kalau hang tak memikir memang lah nampak pakatan tu jahat.

      Asal perhimpunan bersih adalah menuntut pilihan raya yang adil.
      Dan bila pilihan raya masih berlaku penipuan jugak.

      Hang ni ada akai tak???
      Tak nampak jugak ke yang hang ni main ikut bodo aja.

      Ni tangan pm

      http://amenoworld.blogspot.com/2013/05/najib-ditipu-spr-dakwat-kekal-di-jari.html?m=1

      Najib tak sedar ke???
      Pm tak kritik ke spr tak???
      ini tranformasi??/
      Mana go index nkra yang dicanang selama ni???
      Tegur pun tak,
      Sepatutnya spr janji maka kene kekal lah
      Satu Malaysia kene tipu.
      Satu Malaysia semua spr tipu bukan pakatan aja tapi satu Malaysia.

      Dan satu dunia mulai tahu penipuan ni.

      Spr hang kritik pun tak, langsung terus hang buta,
      Spr tak buat silap ke???
      Apa janji spr???
      Berapa kali spr dok,kencing hang hang biar aja dok membasuhi akal hang dengan,penipuan??

      Yang hang kritik,cuma pembangkang
      Yang jahat pembangkang
      Aduh apa punya buta lah golongan ni.

      Aiiiiiii ada akai ka???

      Aku jo
      Hang takut sangat ke nak gigit tangan yang bagi hang makan???

      http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=25601:rosmah-rakyat-yang-memberi-kamu-makan-bukan-sebaliknya&Itemid=2

      Delete
    2. anon 9.08pm saya setuju dan faham apa yang kamu maksud kan GE14 nanti kita tidak payah pakai dakwat kita ikut cara negara barat.

      Delete
  7. DIHARAP SAUDARA MILOSUAM DAPAT POST BLOG BERKAITAN SPESIS IKAN AIR MASIN DIPERAIRAN NEGARA KITA, DIHARAP JUGA DAPAT BERKONGSI ILMU CARA-CARA MEMILIH UMPAN YANG SESUAI BAGI MEREKA YANG SUKA MENGAIL, UMUM MENGETAHUI HOBI MEMANCING SEMAKIN BERKEMBANG PESAT, HARAP DAPAT DIPERCEPATKAN PENGHASILAN BLOG TERSEBUT, KALAU BOLEH BESOK PAGI DAN BERTERUSAN UNTUK HARI-HARI SETERUSNYA.

    sekian.

    MAJULAH INDUSTRI PERIKANAN UNTUK MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Betul

      Dari melihat orang umno dok sibuk sebut pasal jubo

      Mana gi pun mulut bawak jubo

      Baik gi mancin
      Dari bawak jubo di mulut setiap waktu,
      Bukan apa dah selalu sebut takut nanti ketagih hahahahaha

      Maju pemancing

      Delete
    2. Abg non Pemancing Profesional..sekali lontar pancing timbul anak2 ikan..

      Delete
  8. Kesian mamat mamat yang dituduh pengundi Bangla oleh pihak Pembangkang sehingga ada yang dihalau dari pusat mengundi. Zalim betul orang yang bertindak ikut nafsu.

    Lebih zalim lagi bila isu ini dimainkan untuk memfitnah SPR. Nasib baik golongan zalim ini tidak memerintah negara, kalau tidak semakin ramai yang akan dizalimi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan Ambiga yang adil tu pulak duk ketawa berdekah-dekah sambil korek-korek lubang hidung dia bila dengar cerita ini

      Delete
    2. lalu sambik korek-korek taik hidung sekali-sekala Ambiga masukkan taik hidung dia di dlm mulut dia untuk merasa kemasinan dan kebersihan taik hidung dia sendiri

      Delete
    3. Sebab tu umno tak bijak,

      Tgk cara korang bincang hahahaha
      Ini aja ke dalam,kepala korang???

      Aku john

      Delete
    4. DIDI KAMPUNG PIASAU20 May 2013 at 02:26

      Macai umno itu......MATALIARITIK.......MATA BUTO...HIDUP LIAR ......KUAT MENYUDU MCM ITIK......HAHHAHAHAHA......puak puak ini kalau habis beras kat rumah mau di rompaknya beras jiran sebelah ni.....KESIAN....BUTO TURUN TEMURUN.CAYMONLAH...JOIN PAKATAN...JADI HERO......APALAH....PUI.

      Delete
  9. Betul, yg lg heran xde sorag pn dri 40,000 bangla yg kna tangkap idup2,smua dh tlepas, mcmana ni? Bkn sikit tu 40,000, xkn sorag pn xdapat cekup? Terer btol bangla ni mgilangkn diri, psal dakwat pulak, yg ilang bkn kat smua pngundi, lg 1 apa kaitan ketelusan undi dgn dakwat? Kan nama dh dpotong dlm daftar msa daftar, jd apa msalah? Ada dkwat ke xde dkwat ke mmg xbole nk undi 2kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah masalh kau ni,

      Baca faham hadam ok

      Bangla yang mengundi adakah melakukan kesalahan????

      Jawapannya tidak kerana ada kad pengenalan dan dah didaftar mengundi.

      Mengikut undang2 kalau kau tahan and simpan boleh ambik tindakan undang2 tak??
      Sebab tu takde yang kene pukul
      Tetapi ada bangla yang mengundi hang nafi hang bangang.

      2. Persoalan nya ialah bagaimana depa boleh mengundi dan mendapat taraf warganegara. Bukan taraf penduduk tetap.

      3. Kenapa dakwat kekal tidak kekal,
      Maka pengundian dua kali boleh dilakukan sebab takde bukti dia sudah mengundi perkara ini yang kita nak elak dengan dakwat kekal.

      Kalau bangla dapat ic yang melayu dua ic pun tak pelik.

      Perkara ini nak dielakkan apa jaminan kau takde yang undi dua kali dengan identiti berlainan???

      So aku nak tanya kalau benda ni palsu kenapa ada kes dia belum undi tapi nama dah di potong cuba bagi penjelasan???

      Antara mangsa ialah

      http://m.malaysiakini.com/news/229194

      Ceo Malaysia kini yang ic dah digunakan,untuk mengundi.

      Jadi kewujudan 2 ic bukan satu benda yang palsu.

      Ini menolak dakwaan pasal list nama yang digunakan.


      4. Kenapa mereka yang tak daftar nama still ada dan tempat mengundi pulak di tempat lain???
      Siapa yang ubdikan???
      Siapa gatal daftar???
      Kenapa tukar ke negeri lain???

      5. Selain spr siapa yang dapat memastikan data adalah benar, kerana spr didapati menipu.
      Cth dakwat kekal, kalau satu benda ni dia jelas tipu rakyat malaysia
      Apa pendapat kau tentang creadibiliti spr???

      http://m.malaysiakini.com/news/229362

      Antara yang tak report ialah najib Tun Razak dia tak sedar ke dakwat tangan dia hilang

      6.kenapa takde pemantauan wakil parti semasa key in data yang ada cuma masa mengundi bukan masa key in data.

      7.
      Liat nama tempat mengundi spr yang sediakan berdasarkan rekod siapa???
      Spr sendiri, so aku dah timbul kan isu berlaku pengedaran ic di atas
      So list nama sebagai internal kontrol dah kurang, sebab control pertama dakwat kekal dah di hapus kan so sesiapa pun boleh mengundi 2 kali
      Andai kata dia diberi 2 kad pengenalan.

      Sebab pemberian kad pengenalan sekarang adalah,terlalu mudah

      Ini teori berdasarkan bukti yang ada, bukan teori tanpa asas.

      Aku john
      Mana yang auta???

      Delete
    2. DIDI KOTA BELUD...OPPPS....KAMPUNG PIASAU.20 May 2013 at 02:33

      Dah jo.....dio mana tahu sistem pru.....jangan 2 borang 14 pun dio tak pernah dengar.....kita cadangakan dio blajar sistem dulu.....baru kita bagitau dio apa itu pru......dah dah.....bodoh dio ni tapi bisa diajar lagi ni.....nanti kito dudukkan dio sekelas dengan bangla yang ador ic....barulah dio taubat nasuha nak ngutuk kito.....kita main positif positif je.....komprende.

      Delete
    3. Banyak tipu fakta tak boleh caya..

      Delete
    4. Mana yang tipu???

      Kalau tipu saman lah Malaysia kini
      Hahahahahaha

      Bila bukan dari utusan semua tipu

      Kelakar

      Aku john

      Delete
  10. Milo suam..Milo suam..hang memang tersangat lah bangang..bodo...x boleh d ajar... Cuba blajaq guna otak...pikiaq. Semua kawan NUAR yg sama mengasas PKR 1998..LEBIH 50org Dah Tinggal NUAR SEBAB depa Kata NUAR penipu,kaki pungkok,kaki pompuan,pemfitnah,PENGKHIANATNEGARA.... Lagi org biol mcm kumpulan hang je yg Tinggal Nk sokong NUAR.. Cina pun Lepas pru13 Dah pecaya yg nuarpembohong... SEBAB NAJIB masih pm.. NUAR Dah sesat Nk ke putrajaya.. Kesian hang Milo suam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju cakap kau and kebanyakan terus dapat jawatan

      Sebab apa???

      Ezam,terus jadi senator.

      Hahahahaha
      Bro

      Taib dah dedah
      Anak,ghafar baba dah dedah
      General tentera dalam pas

      Apa kes????

      Hang tak kene bohong ke???
      Dakwat tangan hang kekal,ke?????


      Hahahaha
      Aku jo @ john

      Delete
    2. DIDI KAMPUNG PIASAU20 May 2013 at 02:38

      Kikikikiki.......ini kalau bukan brohim....ini mesti zulli...tak pun hasli.....kecewa ditolak sistem...hhehehe.....kalu tak kena bayar ni tak bla bla ni.....alamak...nak kondem milo plak.....milo legend lab bro....bau lokap dah rasa...ko dah ke anon.....kesian.....belum bertempur dah banyak keluar taik....belum tengok member sebelah kena peluru lagi....aku rasa sujud terus dio ni...minta diBLACKOUT kan ke sesuatu tempat yang MAGIK.....hahahahhaaa......macam kena pulak cerita ni kat spr....hahahhahaa.

      Delete
    3. Tu beza org berotak yg blh menerima ketentuan dgn pemimpin korg yg dh kalah menyalak menang senyap..
      Akhir zaman penjenayah dianggap legend hahaha..

      Delete
    4. Hahahaha

      Kalau kau kene tipu kau diam aja ke???
      Bro jangan poyo lah

      Hahahaha
      Oh lupa memang kau diam

      Brim bagi bawah tiket umno penipu ke tak bro????

      Apa jawapan,kau???
      Redha ke hahahahaha

      Budak UMNO semua macam ni punya kelakar ke???

      Aku John @ jo

      Delete
  11. Hish aku nak baca komen dlm blog ni...tp ada sekor jo...ni geli lah ngan dia Joboq....komen dia lebih cenderung ke arah penjoboq....sbb sokong penjoboq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha takde otak lah kau ni

      Serious
      Dalam,ni,kau main,watak apa ye

      Sorang suka,mencarut
      Sorang tukang sokong
      Sorang bagi hujan sikit2
      Hang pulak???
      Tukang jadi bodoh ke hahahaha

      Serious hahahaha kelakar nak jugak tunjuk bodoh dia kat orang ramai yang membaca hahaha

      Aku john.

      Delete
    2. Si jongos ni agaknya masa kena tipu dgn Anwar pasal 16 Sept dulu tu dia anggap ketentuan rasanya.. Tu sebab dia redha.. Aku pun pelik.. Agaknya si jongos dan puak2 macai ni nak dakwat tu kekal sampai mati ke? Korang faham tak bila SPR kata yg 'kesan' dakwat tu akan kekal sehingga lebih kurang 7 hari? KESAN dakwat - bukan dakwat yg kekal! Ko pergi le tanya negara yg pernak guna dakwat ni.. Kekal sampai 5 tahun ke? Bingai.. Dear Mr Jongos.. Most of your comments are nonsense and hypocrite! Ko buat aku meluat nak singgah blog ni..

      Delete
    3. Apa lah kau tu bodoh kesan apa yang kau kata ni???

      Kalau dah semua hilang kesan apa yang ada bodoh,
      Bila kata bingai tak percaya

      If u want to start any conversation in English u r welcome to do so

      What make me laugh is the fact that the ink can be easily dispose

      So what effect are you talking about???

      Ni kira hero umno datang serang lah ni hahahaha

      Mai cerita sikit kesan macam mana kesan apa???
      Kalau semua terpadam apa bengong kau ni wei.

      Kau cakap apa???
      Kesan apa???

      Macam tak diletakkan dakwat pun mana kesan yang kau cakap ni???

      Aku John @ jo

      Delete
    4. Ko je perasan ko hebat jobor... tahape hape fakta ko...

      Delete
    5. Hahahaha ini aja kau nak tulis???

      Macam ni lah baik suruh spr guna water colour

      Sebab sama ja KESAN dia sapu and hilang

      Tak payah membazir duit, tak perlu tipu cakap tak goncang apa semua,kan senang kalau jujur.

      Bukan mintak bertahun pun tahan,masalahnya sejam,pun tak sampai.

      Bukan,aku hebat tapi kau lgi hebat, semua orang kau jubo kan.
      Maksudnya kau,lagi hebat

      Korang punya cerita macam budak2 and macam budak2 baru pandai cakap, bila tahu sebut jubo, itu lah yang disebut setiap hari.

      Aku rasa kalau anak korang sebut jubo tak kene tempat pun korang marah, ini pulak kau tulis dalam blog orang lain dengan pembaca dari segenap lapisan masyarakat.

      Aku John @ jo

      Delete
  12. Dunia sekarang dan semakin gila diputar belitkan oleh orang orang yang hilang sifat budiman dan tidak sanggup terima suara rakyat.

    Semua orang dipersalahkan bermula dari dakwat, rakyat yang dituduh pengundi hantu, SPR, Polis dsbnya.
    Melihat kepada penganjuran haram aku rasa terpanggil untuk menyatakan mereka yang menyokongnya mudah dikelengtong dan digulla gulakan dengan fitnah dan pembohongan. Mereka merasakan diri mereka pandai dan bebas berbuat apa sahaja tetapi sebenarnya mereka tidak lebih dari alat untuk dipergunakan untuk kepentingan mereka yang gilakan kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul
      Pemimpin guna,wang rakyat
      Untuk menagih undi
      Buat kad diedar, brim guna lambamg parti diselikatkan dengan cermah politik, ahli kwasan masing2 gila dunia ni.

      Wang rakyat digunakan macam harta parti, tv rakyat 1 dan2 digunakan untuk tujuan politik langsung tak amanah gila2 sungguh dunia.

      Spr tak telus digunakan untuk kekal kuasa sangat teruk.

      Rakyat dapat brim pemimpin dan kroni dapat berbillion, gula2 umno menggunakan wang rakyat macam harta parti.

      Himpun rakyat bagi helmet baju kelengkapan semua guna duit parti atau negara????

      Bila media tiada rakyat bersatu tanpa membuat keganasan di kata pengganas penganas datang dikata ingin berbincang

      http://milosuam.blogspot.com/2013/03/media-filipina-dedah-najib-janji.html?m=1

      Kata Anwar terlibat kes pencerobohan apasal tak tangkap ada individu bagi duit tu siapa???? last2 semua diam???

      Yang ni semua lupa fitnah ni.

      Inilah dia main UMNO
      Semua kene tipu asyik,libatkan anuar aja.
      Last2 orang sendiri

      http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/04/lahad-datu-datuk-seri-diburu-polis.html?m=1

      Ini semua pun diam, buat bodoh aja.

      Tak payah nak,madah lah bro kalau sokong umno tu sokong apa jadi pun pakatan aja hang kata jahat.

      Rakyat yang pilih nk bersama dengan anuar kami tak dibayar pun macam nak kumpul orang UMNO

      Kami tak lah di tipu pun untuk sertai majlis

      Tak pulak keluar surat arahan suruh datang

      Semua datang sebab semua tahu kebenaran.

      Yang tak puasnya umno
      Takut terbongkar penipuan
      Takut kuasa diambil

      Siapa gila kuasa???

      Tak payah lah terpanggil sangat yang pelik nya terpanggil terus masuk blog milo suam apa punya poyo lah lu

      Delete
    2. Lupa aku John ok

      Delete
    3. DIDI KAMPUNG PIASAU20 May 2013 at 02:45

      Tak...singah singah....KENCING....singah singah...tunjuk gigi palsu....ULTIMATE LOZZER......macam balajar dengan bangla jer...bangla....nampak motor pun dio stim...apalah.....lozzer macai lozzer.

      Delete
  13. Aku sokong ko jo 110%. Teruskn perjuangan anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bebas

      Tanpa ikatan tanpa apa2 aku bukan blogger or di bayar aku bebas

      Dan aku bukan penyamar ke apa

      Aku jo @ John
      Thank bro

      Delete
  14. Kpd jo@john. Ko agama ape ha? Islam ke @ bukan. X kisah la. Tp tengok cara ko komen ko bkn profesional. Thp pendidikan aku x tau lah....smp universiti mana. Ko byk rujuk info @ data dlm blog...internet yg xpasti daripada mana sumbernya, maklumat yg bertaraf hearsay dan terpengaruh dgn dakyah pihak tertentu. Ko berhak bg pandangan tp selidik dahulu kesahihannya. Pernah dgr pkataan beban bukti tak. Dlm undang2 negara tercinta yg aman damai ni...pihak yg mengatakan sesuatu isu itu...beban bukti terletak pd pihak tersebut mmbuktikannya. So klu ko kata spr tipu dgn mcm2 isu tu....bawa ke mahkamah. Buktikan. Mhkmah akn nilai keterangan2 mengikut undang2. Bukan melalak kat blog...so john...aku akn respect ko klu ko berani buat. Tp klu takut x pyhlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha apa kau kecoh ni rafizi dah buat tunggu warta,pun.
      So kau tunggu aja lah bantahan di buat apa lagi.
      Benda memang akan di bantah pun

      Wah mana pulak yang menunjukkan aku bukan Islam subhanallah

      Oh sebab aku tak tulis and kutuk jubo aku terus tak prefessional,ke????
      Kene sebut jubo selalu ke baru professional

      Kau buta bro yang mencarut dalam ni yang cakap jubo asyik mencarut kau tak kritik langsung.
      Itu bukti kau buta kalau umno buat semua tak apa.


      Mana yang aku cuma pakai khabar angin???
      Sumber tu aku pastikan ada rujukan di dalam nya baru aku syorkan

      Kau bukak ke semua link yang aku bagi???
      Video eskay
      Jari najib
      Semua tu kau bukak ke???

      Kalau tak bukak mana kau nak tahu.

      Aku pendidikan biasa aja syukur lah
      Dari Malaysia and uk.

      Hahahaha aku penyokong apa rafizi buat
      Dah ada pihak yang buat, so kita tunggu depa dah kumpul bukti dan siap ada laporan polis.

      Aku pun akan respect kaki sebut jubo ni kalau depa ramai2 gi mahkamah jadi saksi kes annuar ada bran ke???

      Aku John @jo
      Siapa melalak dalam ni cuba kau tgk betul2 siapa yang mula melalak kalau bukan UMNO punya budak.
      Ini fakta.

      Cakap pakai fakta bro aku react bila orang mula,cakap dan hentam tak tentu pasal

      Mudah aja.

      Delete
    2. Rafizi dah buat. Oklah. Kita tunggu jelah. Tp yg ko sokong demo knp plak....

      Satu lg. Yg ko kata budak umno yg mula melalak kat blog ni...ko pastikah dia tu budak umno...ada dia tunjuk kad ahli umno ke. Nilah sikap serkap jarang ko ni...tanpa bukti main tuduh je...

      Nak tahu jg ko pi belajar kat uk...oversea byr sendiri ke atau biasiswa/tajaan kjaan umno...yg ko kutuk x habis2...klu betul lah...mmg ko jenis xkenang budi ..

      Delete
    3. Aku tak pernah gi demi pun bro
      Umno pun berdemo
      Kat penang sana cuma tak masuk,paper aja semua ni

      Emmmm budak apa dari cara depa bukan penyokong pakatan so.

      Kalau bukan pakatan kebarangkalian cuma,bn
      Komponen bn ada,berapa kalau ikut kebarangkalian yang menulis itu melayu
      Maka umno lah.

      Aku kelulusan dari Malaysia and uk bukan aku belajr sana kelulusan dari sana.

      Aku guna duit sendiri bro,
      Aku kerja dan belajar sendiri.

      Bab kenang budi ni kene faham,itu bukan duit umno tapi rakyat.
      Jangan pandang sebagai duit umno.

      Itu wang rakyat,
      Bina sekolah dan jalan adalah wang rakyat,
      Aku rasa kau pun tahu benda ni.

      Jadi kenang kan itu duit rakyat jangan buat macam duit sendiri siap beli kondo.

      Sekian John @ jo

      Delete
  15. John...bab duit rakyat ni kau kena faham. Bkn semua duit rakyat yg diguna utk pembangunan negara....hasil mahsul kjaan dari kecekapan pentadbiran, keuntungan dagangan antarabangsa dan pelaburan asing lbh besar bro...klu kjaan x cekap, negara huru hara, pelabur lari bro...so mana lg sumber nak bangun negara. Asyik2 wang rakyat. .duit rakyat....kau ada statistik ke brp jmlah duit rakyat yg diguna tu...xda. klu xda jgn sebut duit rakyat bro. Aku pun byr cukai jg.. .tp aku bsyukur dpt hidup aman makmur dlm negara ni. Apa yg aku byr cukai x berbaloi dgn apa yg kunikmati bro. Itu bersyukur namanya.
    Aku dr kluarga miskin. Tp dpt masuk U. Makbapak x duit. Tp syukur bro ada Ptptn. Skrg dah kerja bagus. Hutang kena bayar lah sikit2. .x papa kedana pun. Dah namanya pinjam kena byr lah. Itu bersyukur namanya. Tp malang sekali ada org pinjam tp xnak byr. Apa punya manusia tu...lebih malang lg ada org, kjaan hantar oversea dpt biasiswa sbb kuota melayu tp lepas bjaya kutuk kjaan habis2. Dahlah x bsyukur mmg sah xkenang budi. Apa dia fikir dia blh dpt tak peluang tu klu bukan kjaan umno bn bkuasa masa tu....cuba fikir masak2. Klu dah masak jom kita makan sama2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori,bro bila,old,post aku tak,masuk yang masuk,lambat ni aku tak sedar.

      Macam ni lah bro, asas segalanyanya adalah hak,rakyat pentadbiran dijalankan oleh,kerajaan apa2 hasil,kerajaan milik negara bukan bn.

      Ok... Dasar pentadbiran pulak begini bila kau bagus urus syarikat sekali pun syarikat tu still,milik shareholder harta kau cuma gaji kau. Untung semua milik pemegang saham ok???

      Sebab kerajaan menguruskan aset negara kau faham tak still harta negara milik rakyat bukan bn ok???

      Kalau cekap tak lah defisit setiap tahun.
      Dah berapa tahun negara kita defisit bro???
      Apa yang kau cakap adalah cara kerajaan dan polisi fiskal negara.

      Persoalan,yang berat adalah kenapa,projek yang dijalnkan,kerajaan berkali-kali ganda lebih dari harga pasaran???
      Kenapa ada pembaziran.
      Kau beli barang pun benda sama aku beli 10 kau pulak beli harga 100 menunjukkan kau tak bijak dalam pembelian dan kau membazir.
      Lagi berat kalau duit tu bukan duit kau.

      Pemahaman kau pasal harta negara dah lari bro.
      Bn cuma pegang amanah, pentadbiran pengurusan macam urus syarikat aja.
      Duit tu duit syarikat bukan duit pegawai dia ok???

      Bersyukur pada Allah,bro pada negara bukan bn bro.
      Kalau aku belajar luar negara now aku di Malaysia bantu negara tapi tak semestinya aku kene pangkah bn.

      Bn pentadbir aja, jadi aku syukur pada Allah. Konsep kau kene sokong bn pun dah salah.

      Adakah kau jenis penyokong yang kata takde bn tak makan takde sekolah tkde jalan raya???

      Maknanya secara jujur rugi aja kau belajar tinggi konsep semudah ini pun kau tak faham.

      Adakah kerana bn ada jalan aduh terlalu cetek pemikiran kau tapi ini yang kebanyakan orang umno selalu ucap.
      So rugi aja pendidikan kau sebab kau masih diperbodohkan umno

      Aku seorang akauntan.
      Yang benar John jo
      Jom gi makan

      Delete
  16. Jd ssiapa yg ingin mmbrontak n xpena rase bsyukur kt mlysia ni elok lah pindah kt negara REPUBLIK..singapore ada,indon ada,amrika ada,bole pilih..yuran prpindhan nuar brhim sponsor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar brhim yg dok mimpi nk jadi PM tu ke??? Heeee.....

      Delete
    2. Jangan ckp mcm tu bro nnt dikatakan rasis plak

      Delete
    3. Nuar brhim ptut mnynyi lagu UMPAMA MIMPI DLM MIMIPI damasutra..bgai pungguk rindukn bulan PAS..bagai roket DAP ingin ke MARIKH.,Hehehehe

      Delete
  17. manalh bro jo ni trkedu ke nk jwb dgn anon 12.44pm...sonyap aje...

    ReplyDelete