Tuesday

Kewujudan pengundi hantu cemar integriti SPR dan JPN - Rafizi


KEHADIRAN pengundi hantu dalam Pilihan Raya 2013 tegas Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli hari ini menyebabkan daftar pemilih yang disediakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diragui serta kewujudan kad pengenalan palsu telah mencemarkan integriti Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Ahli Parlimen Pandan itu menegaskan, kehadiran lapan pengadu yang dihalang untuk mengundi kerana kad pengenalan mereka telah digunakan pengundi hantu ketika Pilihan Raya 2013 lalu membuktikan bahawa keputusan Pilihan raya Umum ke-13 (PRU 13) diragui rakyat.

"Penyelewengan yang paling berleluasa adalah kehadiran pengundi hantu yang berpunca daripada daftar pengundi yang tidak bersih.

"Perkara ini membayangkan kelemahan dan mungkin keterlibatan dua badan yang bertanggungjawab iaitu SPR dan JPN ... kehadiran pengundi hantu membawa impak besar yang meruntuhkan keyakinan rakyat kepada integriti keputusan PRU13," katanya kepada pemberita dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini.

Ketika sidang media berkenaan, Rafizi turut memberikan salinan laporan polis lapan pengadu yang dinafikan hak mengundi kerana nama mereka telah dipotong kerani SPR pusat pengundian masing-masing disebabkan ada individu lain telah menggunakan nombor kad pengenalan untuk mengundi.

Daripada lapan mereka yang membuat laporan polis berkenaan, empat daripadanya adalah dari Selangor, dan satu masing-masing di Kedah, Negeri Sembilan, Terengganu, dan Kelantan.

"Insiden seperti ini membuktikan wujud kad-kad pengenalan palsu yang dikeluarkan JPN yang telah diberikan kepada individu tertentu bagi tujuan menjadi pengundi hantu," dakwanya.

"Saya tidak mengatakan keseluruhan JPN dan SPR terlibat... mungkin sebahagian mereka mengetahui perkara ini," katanya lagi.

Sidang media hari ini adalah pendedahan bukti pertama didedahkan badan #siasat PRU13 yang disertainya, dan Rafizi turut berkata, beliau akan terus melakukan pendedahan termasuk membawa pengadu berkenaan dalam sidang medianya pada masa akan datang.

Pasukan #siasat PRU13 juga kata Rafizi sedang mendapatkan persetujuan pengundi-pengundi ini untuk membuat Akuan Bersumpah bagi mengukuhkan bukti yang ada.

"Insiden ini juga amat membimbangkan kerana ia membayangkan kegagalan JPN untuk memastikan kad pengenalan yang dikeluarkan adalah tulen, selamat dan unik kepada setiap rakyat Malaysia," tambahnya.

"Saya mencabar SPR dan JPN untuk mengemukakan alasan mereka bagi dihakimi oleh mahkamah rakyat."

Sumber: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kewujudan-pengundi-hantu-cemar-integriti-spr-dan-jpn-dakwa-rafizi/

Sent from Samsung Galaxy Note

62 comments

Pernah x korg mndgr hantu mencekik manusia smpai mati..hehe kylan smata2..blckout mase kiraan undi,pngundi hantu...crite lame yg d dendangkn smule...yg aku tau hantu kak limah blik kg mngundi..PARTI KHAYALAN RAKYAT..(PKR)..sntiasa brkyal kerana tokey syabu ada d dlm pkr..psstt bkan aku g tau tp HADI yg gtau gitu...khayal n fantasi.

Isu yg sama didendangkan oleh Hantu yg sama..Pas tak nk amek port..karpal buat report polis..tinggal lh hantu2 pkr yg tak blh terima hakikat kekalahan tkinja kinja di jalanan Black out akan jd Lock up Adam geli ko lh perjuang buah hati abg non!!!
"..takan kita nk amek taukeh syabu jd pemimpin.." hadi awang.

Ku sangka hantu rupanya penyokong sendiri yang di sangka hantu dh nak kena saman kelam kabut bapa hantu minta maaf kt hantu lawak lawak..

Zaman sain dan teknoligi ni hantu x takut dengan orang tp hantu takut ngn hantu sampai minta maaf sampai keluar dalam keadilan daily ngn surat khabar cina lagiii....

laa.. ingatkan td 8 ribu pengadu rupa2 8 org je tak dpt undi, kalau buang 2 negeri ada 3 negeri pakatan, yg paling banyk di slangor ada empat.

Tu tandanya bagus bro, kau melihat dari sudut lain

Kami kritik jugak tak kira siapa,
Macam khairi kritik mb Terengganu.

Bukan main support buta aja.
Kami mengkritik tanda kami peduli akan rakyat dan siapa wakil.

Cara kau melihat negatif, kalau kau positif kau akan nampak kebaikannya.

Eh sejak bila kau percaya hadi wah hidayah ni hahahaha

Jom,baca hadi kritik permata pulak
http://m.malaysiakini.com/news/145633

Itu tanda kepimpinan yang tak bias atau pilih kasih.

Hebat kan pakatan sanggup kritik walau di dalam,pakatan.

Aku John @ jo

Bro kau faham kr ke tak???

Dia mencari bukti akan wujudnya benda ni.

Sekarang ni persoalan nya benda ni berlaku atau tidak????

Macam mana orang lain boleh mengundi pakai kad pengenalan orang lain????
Dan macam mana dia boleh dapat kad pengenalan tersebut????

Benda ni dari segi undang2 pun salah lagi nak backup ke????

Melalui 8 ini kita mampu membuat kes bahawa ada wujud pemberian kad pengenalan lah bro.... Kau faham kan???

Bagi kau mungkin tak penting sebab kau tak nampak impak dia.

Impak dan persoalan bagai mana perkara begini boleh berlaku????

Adakah jpn isu kan kad pengenalan kepada dua orang berbeza dengan data yang sama.

Siapa yang mendaftar undi takkan alamat sendiri pun tak tahu pada kad pengenalan tu.

Dah tu duduk tempat sama, pusat mengundi sama

Antara mangsa ialah

http://m.malaysiakini.com/news/229194

Ini kes undang2 bro salah still salah, pemalsuan identiti adalah kes berat.

Orang yang tak sayng negara aja yang tak nampak.

Kau nak tunggu samapi berapa puluh ribu baru nak sedar.

Aku John @ jo
Sebab nak,menang yang salah pun kau sokong.
Apa punya pelik lah manusia ni

Ada tak sapa2 tanya mangsa tu dia nak undi sapa....entah2 mangsa tu nak undi bn tp x dpt...rupanya hantu dah undi pr kah kah kah....ada sekor lg hantu x dpt ngundi...merajuk...terus balik rmh...hantu kak limah balik rumah...hahahaha

Klu ada kes mcm ni yg jmlahnya kecil mgkn masalah teknikal. Biarlah pihak berkuasa siasat utk pencerahan semua pihak. Untuk elak perkara ni berulang pernah dicadangkn guna sistem biometrik cap jari. Mgkn lebih berkesan. Mcm kita nak keluar duit daripada bank....selagi cap jari x macth dlm data KP x blh disahkan pengeluaran tu....tp knp ye x dilaksanakan cadangan tu....kos tinggi ke...

FIRDAUS6635.....YOUTUBE......DEMOCRACY MATI......TENGOK.......NILAI...SEBARKAN.....LAGU RASMI BLACKOUT 505.........ROCKKKKKKK.

Tulah kau masalah nya bagi kau kelakar ke???
Kira kau dah habis lawak lah ni???

Kad pengenalan sama pada dua individu berlainan kelakar ke.????
Ini bahan lawak ke bagi kau???

Kita nak cakap pasal integriti JPN DAN SPR.
Pasal,pilihan raya
Pasal daftar rakyat
Daftar pegundi.
Pasal ketelusan dalam negara

Maaf benda ni bukan jenaka bagi aku

Kau mungkin kelakar dalam umno tapi pada mata pakatan kau ni sengal

Aku John @ jo

megarut ko rafizi, ape bende mahkamah rakyat, mahkamah betul pun tak pegi lg,tah betul ke tak pengadu ni.

Jangan kata teknikal bro,
Kau sendiri tahu masa mengundi hari tu.
Ini bukti jelas penggunaan,identiti.

Takkan yang mengundi tak tahu siapa diri dia.

Bro ini bermaksud memang ada ic yang di keluarkan, tak perlu semua ditangkap tapi dah cukup ada asas pertuduhan.

2. Ini kebetulan terkena dengan individu yang wujud dan ada macam mana pulak kalau identiti di reka2.
Melalui fakta ini kita tahu yang ic mudah di keluarkan.

3. Yang pelik nya kalau silap teknikal kan tahu pulak mamat tu tentang pusat mengundi mana nak pergi???
Kebetulan ke???

4.kenapa di nafi hak untuk pilihan raya adil, penggunaan dakwat kekal,yang septutnya tahan 3 hari macam2 alasan di beri.

Inilah yang kita kata integriti spr tercemar tapi paling memalukan ialah sikap menafikan kesilapan sendiri.

Yang salah pakatan jugak.
Mintak pilihan raya adil telus pun salah ke???
Ada akai ke depa ni???

Bangkit isu dakwat pun pakatan salah bukan spr.

Ini,lah kita kata buta hati
Nak laksana apa bro semua asyik menipu aja.
Yang salah ialah pakatan
Aku John @ jo

kemgkinan ada sabotaj dri klangan kakitangan jpn utk cemarkan krajaan, kes ni mesti di bicarakan di mahkamah utk pastikan kesahihannya

Em cari lah alasan bro, benda ni terancang.

Bermula,pada dakwat kekal

Sekadar pendapat,

Bila dakwat kekal tak dapat mainkan peranan dia sebagai seseorang itu telah mengundi maka kawalan keselamatan dah dapat ditembusi.

So sesiapa pun seperti,kes diatas dapat undi dua kali.

Ini yang di perjuangkan dalam bersih tetapi diabaikan oleh pihak spr dengan berbagai alasan yang bagi aku tak patut sebagai sebuah badan yang dah berjanji nak penuhi permintaan dan siap warta dakwa kekal

Tapi langsung tak kekal.

Ini persoalan,yang berat.

Spr sebagai badan pemegang amanah rakyat tak sepatutnya bagi alasan bila dipersoalkan hahahaha

Kejap tak goncang
Lepas tu terlalu lama di simpan

Macam2 alasan yang tak professional dikeluarkan.

Patut ke benda ni berlaku bagi badan yang kata tak memihak pada sesiapa dan bebas tanpa memihak

Sangat memalukan negara kita

Aku John @ jo

Cuba kawan fikir sejenak!!! Jangan marah! Macam ni .mustahil atau tidak mustahil kalu mmg nak buat persepsi atau nak buat isu.macam ni aku bagi I/c aku pada orang lain pi ngundi pas tu selesai sbb cuma tunjukkan I/c saje pas tu calit jari dan teeus dapat keetas undi pas tu ngundi.pas tu keluar .pas tu bg bLik I/c pada owner .dan ownee pi lh masuk nak undi pas tu nama dh kena potong .boleh jadi x ?

Supaya rakyat bijak dapat menilai dan kritik benda terang2 satu penipuan bila rakyat sedar mustahil mahkamah pun dapat menafikan

Mungkin itu pendapat dia

John @ jo

Dalam,perkara macam ni kesedaran rakyat amat penting supaya rakyat tahu apa sebenarnya berlaku.

As simple as that

8 kes saja ingat 40 000 tu pun mrngindi juga .8 kes tu kala ikut rafizi satu sngka yg besar sbb orang umno pening dgn nombor yg pandai nombor rafizi sorang saja .sbb ti 8 bsgi rdfizi boleh menagkan pr

Kami pakatan tak sejahat itu lah kau nak create situasi ok lah. So bila mamat tu undi jari dia akan di calit lah tapi masalhnya takde calitan sebab dakwat tak kekal.

So dia bboleh mengundi adakah dia nak risiko kan diri dia,

Plus kau rasa kalau benda tu jadi takde ke bantahan dari wakil parti???/

Mungkin dah jadi tak, sebab dakwat tak kekal takde bukti dia dah mengundi bro.

Next time bila warta dakwat kekal kekal lah.

Kau beli kereta pun kalau rosak sebelum warranty confirm lu bising.
Takdenya lu backup orang jual kereta tu

Ini soal negara diambil Remeh
Soal kepimpinan negara.

Aku John @ jo
Kenapa orang yang tuntut keadilan pulak macam orang bersalah pelik

12.37 aku rasa ada kemungkinan gak benda ni.sbb dh dkt 2 minggu baru ada 8 orang jer

Sapa kata puak ko bersalah jo.kalu nak tuntut keadilan tuntut ajerlah ikut saluran yang betul bkn hasut rakyat tirun kat jalan raya menyusahkan pengguna jalan raya lain

ko jo wakili pakatan ke ko ada jmpa berjuta org pakatan, ni klau org nak buat jahat mesti bagi tau ko..?

Hahahahaha ye lah so dia buat jahat bagi tahu lapan orang aja sekali dengan mamat Malaysia kini tu....
Hehehehehe

Logiklah bro

Senang cerita dakwat kekal dah warta,
So apahal teruk sangat.
Ikut lah warta ini kat jari najib pun hilang

Spr malu lah pada pm sendiri.

Kenapa susah sangat korang nak bagi pakatan fight spr

Jadi kat sini pakatan jahat lah

Spr semua betul???
Jawab lah ada tak kesalahan spr???

Aku jo.
Aku terima kasih kat semua yang tak mencarut syukur

Akan banyak lah hantu2 akan jadi wakil rakyat utk pru 14 nnt termasuk lah hantu pocong, hantu susu dll. Heee...

Ada kemungkinan x benda benda ni berlaku mcm kt anon 12.37 kt atas tu.

Heboh satu malaya ada 40 ribu pengundi hantu .tapi kepala hantu dapat tangkap 3 hantu.mana pi hantu yang lebih tu? Tp hantu yang di tangkap rupanya penyokong sendiri.maka kepala hanti pun minta maaf pada orang yang di sangka hantu.permohonan maaf disiarkan dalan surat khabar hantu pakk tutuuu.

Bodoh ap ko ckp ni?ko snggup ke nk bgi ic kt org len?mcm la muka seiras plak..sape yg mampu bt melainkan mereka yg ada kaitan n kuasa je mampu buat..tp kalo ko aku pk pkir sngup kot bagi ic n suho

Memg btul kan..mna yg lepas slamat la..yg kantoi dpt gak..tp ko tulis ni mcm stim air ketum je..ke ko mabuk??len kali jgn men tulis je mangkuk...dlm intrnt pun dh trsebar bnyk bangla pakai bju 1 msia kaler biru n free tu..cube la tgk2 intnet ye..jgn baca utusex meloya yg slalu kalah mahkamah tu..bodus macai..KDN aka tali barut jo.

Sempit nya ko pikir?ko snggup ke nk bagi ic ko tu?pastu bgi undi n suh org tu trus bt loan bank skali kn...hahahaha....ni bukan keje individu tp mreka yg ada kuasa yg mampu bt mcm tu ok..KDK aka tali barut jo

anon 12.37 ni klu wang nya hal smua leh jdi, klu nk wat tu msti cari org yg seiras, dan klu 8 org rase2 bleh kot..

Aparahh ko ni ko x fahan ke apa maksud aku ckap klau puak ko nak buat persepsi Ini adalah kemungkinannya .x kn puak satu lagi nak buat cam tu pas suruh buat rpt n pi kt puak kamu .nilh klu dh kuat spin semuanya di spin balik.

2.07 aku ckp undi bukan pi bank.apa yang hang melalut ni.aku ckp kemungkinan nya ada

Apa lah bodoss nya ko x kan pehak berkuasa nak buat cam tu pas tu suruh pi buat rpt and then pi kt puak ko.aduyaiiii

Dalam Internet tu puak ko jer yang ckap tidak ada sumber lain yang mengesahkannya.boleh pakai ker.mcm aku ckap td ada kemungkinan phak kamu menyamar ambil baju satu malaysia yang kamu kata free pas tu upah bangla pakai pas tu ambil gambar pas tu masuk internet blog puak kamu ada x kemungkinan ini berlaku?

Ko kata banyak yang terlepas apa kah wakil puak kamu yang ada dalam pusat mengundi tu buat apa tidor ke? Atau orang ko kt dalam tu x kenal macam mana rupa bangla atau pon buta .kalau ada mau nya wakil tu x melenting? Atau didiamkan sbb orang kamu sndiri?

Hahahaha

Bila bab liwat langgar hukum hakam kata 4 saksi hangpa kata tak perlu apa lah.

Ini spr and jpn punya salah pun lu spin.
Ikut korang lah barisan on
Bila isu liwat salah betul,kau sapu

Bila,bab pilihan raya pun pakatan salah.

Macam aku kata lah benda ni bermula dari pilihan isu dakwat kekal lagi.

Ini yang diperjuangkan bersih tapi hangpa degil.
Bila dakwat tak kekal,salah pakatan jugak.

Bro baca statement rafizi tu dia siap,cabar jpn,and spr lagi
Lah

Isu bagi ic ni kalau korang nak nafikan jugak memang saja lah nak menyamar jadi bodoh

Mahathir sendiri dah mengaku,lah apa lagi kornag nak pusing kata orang lain tolong undikan lah apalah.

Kalau ia mampu di buat zaman mahathir apa dia tak berlaku sekarang ke????

Lagi mau twist spin reka cite ini itu,
Taiko besar dah mengaku dia buat.

Apa lagi korang nak nafi?????

Aku John @ jo

Wah aku dah ada tali barut hahahaha caya lah aku

Aku John @ jo hahahaha
Thank u thank u

Aduh itu kes apa bro
Yang projek ic
Tu???

Yang mahathir mengaku terlibat tu macam mana pulak???

8 aja ka????

Projek bagi ic

http://www.keadilandaily.com/mahathir-mengaku-beri-ic-pada-warga-asing/

Salah mahathir boleh saman keadilan apa susah tapi aku rasa kau pun tahu.

Ini pulak pendapat kesan lambakan pendatang

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/17235-dalang-projek-ic-buka-pintu-negara-diceroboh

So aku tanya kau 8 aja ke????

Yang lain ni, dah tersirat di dalam,negara bertahun lamanya bro.

Ini fakta.
Bukan bukan takat main logik akal.
Benda berlaku ma.

Dan mereka ini boleh,mengundi
So kau faham tak??????

Ini petikan Malaysiakini

http://m.malaysiakini.com/news/224279

Benda memang berlaku dalam,negara ni bukan benda baru bro.

Yang di bawak tu 8 orang ke????

Terus warganegara ke penduduk tetap lu fikir lah.

Ini andaian

Tapi pemberian ic adalah betul2 bukan ujian bro

Jo

Wakil puak2 PR dalam pusat ngundi tu da kene "jolok" dek pilih bulu kalu dok xkan PAS round 21 da tumbang..

Bro kau faham tak kalau orang ada ic di berhak mengundi

Faham tak benda ni, sebab dia ada ic yang sah,faham tak???

Persoalannya
Dimana undi itu dibuat kita tak tahu.

Di dalam proses pengundian ada kelemahan sistem lagi.

Macam contoh wakil cuma ada masa cast undi.

Banyak benda boleh dibangkitkan.
dalam blog ni apa aja yang boleh disampaikan.


Data pengundi pos.
Pengundi boleh undi dua kali,
Tiada wakil,parti masa key in data borang.

Banyak bro,
Spr asyik beralasan

Dakwat kekal tulah harapan paktan agar benda tak tipu.
Spr terus jugak buat hal.

Siapa yang mencetuskan bersih sebenarnya adalah spr,
Yang terus beralasan.

Baca lah komen rafizi senang

Apa pun lawan tetap lawan.

Aku jo
Kau tgk aja data tambahan,penduduk.

Penduduk pekan,bertambah berapa,puluh ribu berbding bandar

Saya pon sayang kan negara gak jo.itu yng saya x mahu klu dpa nak buat huru hara tu

Ko silap jo aku rasa bkn jpn bg kot ic palsu sekarang apa kad yang tak boleh di palsukan dan cuba kita lihat sapa yang banyak kena tangkap memalsukan kad kad credit.dan apa apa kad lg lah

Ko ni jo lagi lagi harakah malaysia kini keadilan daily ini semua kan puak kamu gak aduyaiii

Ikut suka lah jo

Ko ckp mmg pandi jngn ckp kotor jubo makilah tp ko ckp sdap bodohkan orang apa ko x bodoh ker ? Yang ko menegakkan kote bengkok bos ko.marah x ?.klu ko x suka komen orang yang x sebulu ngn ko jngn ckp orang bodoh.itu hak masing masing nak sokong sapa mcm ko gak.so biar kita ckp serupa bikin jo.k tq

Dapatkan data dari spr.parti mana yang paling banyak mendaftarkan orang ramai dalam daftar pemilih?

Dapatkan data dari spr parti mana yang banyak mendaftarkan daftar pemilih pengundi pengundi baru dalam daftar pemilih.

Lagi lagi undi dua kali.kalo dua kali dh jadi berapa pwratus keluar mengundi bro.daftar layak ngundi l/kurang 11 juta bri kalau 2 kalj mengundi ko kata banyak katakanlah 1/4 lah dari 11 juta agak agak ko lah dh jadi brapa juta y pengundi keluar ngundi jo cer kira .jumlah keluar l/kurang 10 juta lebih.kenapa x jadi 15 juta bro agak agak lah kalo nak menipu bro

Apalah ngok sangat 8 org tu yg buat report dan tak buat report mungkin ramai lagi.itu ic yg betul.banyak lagi ratusan ribu no. Ic yg tak ujud direkacipta utk hantu2 keluar undi termasuk hantu bangla , hantu siam, hantu indon..benda2 mcm ni pencacai umno x ambik kesah kerana x da otak.sedangkan nasib anak cucu nanti akan terima bahana...dahla umno lama menipu sejak 50 th dulu lg.

Logik,apa kau cakap

Tapi bro bila orang palsukan ic nak,pulak dia turun undi tempat orang tu???

Rajin bebeno dia, dah lah palsukan ic dah tu datang mengundi lagi.

John @ jo

Tak perlu semua orang buat bro mungkin ada team dia kalau ada 200 orang satu pusat mengundi kalau ada 8 pusat mengundi tiap satu tu dua kali dah berapa???

3200 bukan semua terlibat aduh tgk aka kad ucapan pm satu rumah 28 kad agak kau lah siapa yang undi tu???

Maklumat tu dari spr jugak, maklumat pegundi.

Habis tu kau harap dalam utusan nak tulis ke???

Fitnah pandai lah antara fitnah yang pakatan menang
1. Guan eng nak hpuskan deb
2 Anwar sokong lgbt

Mana krediliti dia lagi as akbar. Ada dia info dia kalah ke

Bro suami member aku kerja utusan bro aku tahu lah.

Kalau harakah salah sila saman harakah.

Pengundi hantu lah sangat!!!!!




Korang kan ada hendphone canggih, awat x tangkap gambar2 bangla yang mengundi tuh.


Video bangla kena kepong dek cina tu mmg ada la. Tapi setakat upah bangla belakon jadi mangsa x berapa berkesan lah.

Alo abang kat atas ni.


Aku pon boley dakwa ada org guna pakai ic aku utk mengundi. Persoalannya kenapa aku tak buat aduan pada hari kejadian? Fore sure masuk paper 6 may. Kenapa hari ini baru nak meletop?

Dakwat kekal tu idea pakatan rakyat.


Bila dah perkenalkan baru tau ada kelemahan kannnn? Dakwat mana la yg kekal kat dlm dunia nieh. Pakai liquid paper pun boleh basuh pakai thinner. Ini kan pulak dakwat. Akai ada ka org PR?

Kawan kawan pakatan ni apa diorang ckp semuanya betul. Satu pun x salah. Orang orang suci lah katakan.

Anwar ibrahim pernah mengadu di suntik arsenik.

Satu dunia percaya.



Tapi tahu tak kalau dah di suntik pasti mati. Tapi sudah berapa tahun ya masih hidup.




Seluruh penyokong pakatan bangkit mengatakan itu dusta akhbar utusan. Pulak dah.

40,000 pengundi bangla dapat memenangkan barisan nasional?


Wow. Berita sensasi.


Tapi betulkah? Buktinya sedang direka yasa. Ambil masa sedikit.





Kalau dah ada angka 40,000 maka buktinya sudah tersedia terakam. Tapi hairan mengapa begitu perlahan mengemukan bukti. Sedang direka yasa agaknya.



Sekarang lihat siapa bermain kotor.







Isu blackout. Ada agen2 bertugas pada waktu pengiraan undi tampil membuat laporan polis pada 6 may? Yilek. Tapi hari ini baru nak tampil keluar. Sebab apa? Sebab memang tidak berlaku blackout.


Dusta bukan?

Perangai betul betul macam budak budak sekolah.... agak agaknya cikgu diorang x ajar macammana nak terima kekalahan kot.. dah kalah berundur jer lah.. cuba lagi lain kali... tunggulah 4 tahun lagi.... kita jumpa balik...... dah ler plak tu rekrut budak hingusan jadi tukang cakap.... yg pengikut pengikut lain termasuk yg tua ikut macam lembu jer..... macam ni nak tadbir negara.... chit....

Orang dah habis layan topic ni lah bro,

Ada aja puak umno biasalah time aktif tak balas bila semua layan topic lain kau serang.

Cikgu aku tak ajar, sokong orang yang salh guna kuasa,
Ustazah aku tak ajar aku fitnah, and percaya sumpah semata2.
Aku tak tahu kau sekolah kat mana.

Yang dah takbir negara pun bukan pandai kau aja kot yang tak tahu isu ekonomi negara bebanan hutang negara.

http://beritasemasa.com/hutang-negara-malaysia-2013

Ini ke contoh orang pandai takbir???

Hutang berganda2
Last2 kene kan cukai tinggi pada rakyat, nak cover balik.

Bro cikgu kau tak ajar ke kalau nak menang jangan menipu???
Bukti dah ada dah warta, and now report polis dah dibuat hahahaha.

Tunggu ajalah mana tahu rezeki keputusan memihak pada lain pulak, kau yang tak senang duduk nanti heheheh.

Apa yang kau kecoh lagi kau menang tapi meroyan lebih dari orang lain apahal pulak???

Rileks lah lu dah menang apahal bising sangat, kecoh lah lu datang blog nak serang. Dah tu serang topic yang tak aktif hahahaha bosan gile.


EmoticonEmoticon