Monday

Penangkapan Adam Adli cetus kebangkitan anak muda


EKORAN penahanan Adam Adli, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan memastikan kebangkitan anak muda berada di kemuncaknya. SAMM menyifatkan penangkapan Adam sebagai pencetus terbaik memandangkan mood rakyat yang marah dengan penafian demokrasi melampau oleh kerajaan pemerintah.

Ucapan berapi Adam Adli di pentas anjuran SAMM dan SMM 13 Mei lalu telah membawa kepada penahanan beliau semalam di Bangsar Utama. Adam Adli telah dibawa ke Balai Polis Jinjang atas dakwaan akta hasutan dan kemudian disumbat ke dalam lokap di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Jinjang. SAMM bersama hampir 100 aktivis rakyat telah berkumpul dan menunjukkan solidariti terhadap Adam Adli di hadapan lokap yang dihuni oleh beliau sepanjang malam tadi.

Hari ini, pihak polis dengan pantas mendapatkan perintah reman ke atas Adam Adli selama 5 hari. Ini satu penindasan terhadap anak muda yang bersuara bagi pihak rakyat majoriti. Kemarahan Adam terhadap penipuan PRU-13 telah mempengaruhi ucapan beliau untuk menyeru orang ramai menyuarakan bantahan secara aman di jalanraya. Seruan Adam Adli telah disambut dengan gegak gempita oleh hampir 3 ribu hadirin di KLSCAH yang juga didengari oleh 250 ribu pendengar radio secara live.

Telah berulang kali diungkap dalam kenyataan SAMM sebelum ini bahawa ucapan berbaur perkauman dan kebencian antara agama yang dilontar oleh proksi Umno tidak dikenakan sebarang tindakan walaupun ratusan laporan polis dibuat. Malah pemimpin Umno, proksi Umno dan pemimpin mesra BN ini juga telah dilindungi dan kebal dari hukuman, menjelaskan lagi betapa negara ini mempunyai dua set undang-undang.

SAMM juga membidas sikap sombong bongkak Menteri Dalam Negeri yang baru apabila memilih untuk mula berkasar terhadap rakyat. Sedangkan ucapan Zahid Hamidi sendiri harus mengundang hasutan apabila mengarahkan rakyat meninggalkan negara ini sekiranya tidak setuju dengan 'demokrasi yang mati'.

SAMM yakin dan percaya walaupun Adam Adli ditangkap, ia tidak langsung melemahkan gerakan yang diseru oleh Adam Adli iaitu gerakan ke jalanraya, malah tindakan ala-penjajah pihak KDN ini pasti memacu jutaan rakyat untuk hadir ke Kuala Lumpur dalam masa terdekat. Makin kamu menekan rakyat, makin menggunung keberanian rakyat. 

SAMM memberi peringatan kepada regim, majoriti rakyat mahukan kerajaan yang baru tetapi malang bagi negara ini apabila kemenangan rakyat dicuri atas nama demokrasi palsu. Tiba masanya rakyat bangkit untuk tidak menunggu 5 tahun lagi, kerana penantian 55 tahun itu sudah terlalu lama, inilah masanya kebangkitan rakyat. Suara Rakyat Suara Keramat!! Kamu tangkap Adam Adli, akan lahir seribu lagi Adam Adli yang membuat seruan yang sama - Jalanraya.

Sekian


CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

108 comments

Sila ke tajuk: Demo menghilangkan dakwat kekal: Papagomo youtube

Suare rakyat suare keramat ayat stereotype...rakyat mne ni bang.. rakyat yg bodoh, jongos mcm bdk tu ke.. Klau bdak tu tak payah humban kat lokap, ptut nya di humban kat dlm tong taik..

DIDI KOTA BELUD....OPPPSS...KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 06:36

Aku banyak cakap kang kena nanti ni.....ape apehal...go adam....bapa mu bangga dengan mu...aku dan semua para revo bangga....salute pada bapa yang mempunyai anak mcm kau adam....inspire me...akan ku ajar anak ku mcm mana bapamu mengajar mu.....akan ku ajar berjuta adam untuk membetulkan sistem yang makin membusuk ini....salute adam.TIPU PILIHANRAYA..TURUN KE JALANRAYA....JANGAN CAKAP RAKYAT TAK WARNING TENTANG TIPU PILIHANRAYA NI HAMIDI KUAR KUAR KUAR......HEHEHEHE...RASAIN LO KALI NIIII....

Anak-anak muda yang berakal tapi tak digunakan.

kebangkitan rakyat konon , kote anwar naik adalah , pirah !!!!

Dah kata byk kali...dah nasihat...jgn salah guna kebebasan bersuara. Ckp la apa sj. X siapa halang tp klu menghasut buat huru hara....gugat ketenteraman awam...ape ke bende...klu x puas hati...boleh...gunakan saluran yg ada...buat petisyen di mahkamah...bawa bukti...biar mhkmah tentukan. Ini tidak. Melalak je tanpa bukti.....demo jalanan menyusahkan rakyat.....

Ko turun kat jalan tak takut kena marah dgn karpal ke didi???
Tinggal pkr terkontang kanting kat jalan raya tu..

Pasal adam geli tu biarlh dia..bapak dia pun bangga dpt anak mcm tu!!!

Suara rakyat konon...podahhh!!
Ni tangan rakyat dh memangkah sapa layak jd pemerintah Taknk plak terima HAKIKAT..

Lari tajuk ni..

Tangan rakyat mane yg mangkah!!???

Ape nak takut..jalan tu bukan bapak umno bn yg punye...

Ok la tu..dr ko mcm xberakal

kamu tangkap adamkentut akan lahir lagi adamkentut wow taakuutt... nya..

jln tu pun bapak pkr yg punye dan bapak kau yg punyer tapi x la kot bapak kau dulu keje buat jln tapi still bukan bapak kau yg punye bodoh betul anon atas komen aku ni bodoh kepala bapak kau la

Kalau tak mencarut bukan umno lah tu

Aku John @ jo

Betul bro jangan slah guna

Jangan guna akbar buat provokasi perkauman

Dah keluar satu Malaysia tahu
Mana polis tak bertindak ke???

Kenyataan berbau hasutan
Kenapa orang tak marah utusan????

Provokasi perkauman yang melampau-lampau di pertahanan kan pulak pemimpin.

Peliknya
Aku John @ jo

Hahahaha anon 9:15

Dalam maksud ni hahaha

Aku John @ jo

Pale otak ko lah aku pkr lah bkn umno.

DIDI KOTA BELUD....OPPPS...KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 10:46

Macai detected.......very bad smell..like skunk..uwekkksss...pui.

Baca komen sekali bro jgn tgk video aja ok???

John adalah aku

Kat penang berapa banyak demi,bro

Sepanjang pilihan raya berapa banyak umno buat demo???

Yang umno buat nak humban mana???
Syurga ke???

Aduh fanatik UMNO buta

Aku John @ jo

Haha setuju. Kata didi macai detected

Bubuh nama lah bro hahahaha

Aku John @ jo

DIDI KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 10:53

Hehhheheh....dio tak pernah muda tu jo....lahir lahir je terus tua....hahahah...kesian...tak tahu menikmati hidup dan paling malang kena anaiya mcm mano pun dio gigit jari je.....mcm orang kemaruk sek...tu yang juboq ...juboq je keluar mulut depa ni.......kesian...uiii anon...tak dengar lagu SEJATI ke yang ayahanda awie ko nyanyi tu......REMAJA KITA TINGGALKAN....hahahhahaha.....

DIDI KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 11:02

Tangan yang pegang penyapu kat kompleks...yang pegang duit kat pump station...yang pegang troley kat super market....yang akan pegang pegang anak dara malaysia ni suatu hari nanti......akil ke sakil ke nama rakyat banglasia tu....tuan haji lupo dah ........hahahahhaa.....penganut palsu dangan kemenangan palsu...dakwat pelesu...pengundi pelesu...semua pelesu...tiada yang peleseu melainkan yang pelesu pelesu belaka.....bela lembu pun amount dio pelesu.......alahai.....kesian.UMNO OIII......TULENNNNN BANG.(PONDAN MARAH).....HAHAHAHA.

DIDI KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 11:22

Your time is past bro....masa depan ni milik orang muda......so.....kekalkanlah dakwat kekal kamurang tu.....hehehehhe

Jagan pangil sayak bangla pangil bangladesh anwar tipu punya kaki busuk .didi mau kawen saya punya bekas bini ada mau sayak kasi..

Cerita pumpang pumpang, Bukti ape pun xde, blackout yg ada gmbar 1 gambar je duk canang mcm blackout berpuluh tmpat.. Kelakar puak PR ni, hidup kna tipu je.. 40K pengundi bangla? Smpai skrg xda bukti.. Mmg kesian btol Penyokong PR ni kna tipu, Dah la bodoh, diperbodoh lagi.. PUIT!

Apa yang takde bukti???
Yang bangla kantoi undi tu apa???

Kalau depa letak semua bangla satu tempat memang bodoh lah.

Emmm
Hidup umno,hidup bangla hidup melayu hahahaha melayu sayang bangla.

Hang baca utusan memang tak,jumpa

John @ jo

'Apa lagi cina mahu' tu hasutan ke? Bukannya tulis, 'Jom melayu bangkit potong cina di jalanan' bangang.. Memang bangang.. Si bodoh adam adli ni ajak gulingkan kerajaan dgn demontrasi, tu betul la hasutan.. Mana la puak pejuang agama, xkeluar ke hadith, ayat quran, menentang pemerintah dgn kekerasan ape hukumnya, mungkin depa sorok ayat tu, yg penting tumbang barisan.. Agama No 2.. No 1 Kuasa.. Nampak sangat.. Kesian puak PR ni.. Kna tipu jela..

Emmmn

Tunggu lah warta nanti bantahan di buat lah,
Nanti benda ni bawak mahkamah lah

Jangan risau
Akan di suarakan.

Aku jo.
Cina nak ekonomi and negara yang tulis transparent

banyakt kawan sayak bangladesh oreng kena tipu degan oreng pkr jdik undi antu suru pegi undi bagik wang 500 tengo Mymassa

Bro kalau cina kata apa lagi melayu nak apa pendapat kau????

Aku John @ jo

Anon 12:12

Wah aku baca apa kau tulis aku terus percaya cakap kau

Kau dah ubah aku tolak pakatan

Hahahahaha

Aku John @ jo

Apalagi CINA mau same negara MALAYA.

Anak muda yg baik2....anak muda yg berpelajaran...jgn diperalat utk kepentingan individu....kenang jasa ibubapa anda....sayangi negara tercinta ini....biar terus aman dan makmur. Love peace....

Kalau ada banyak masa lapang kenapa tak berniaga. Buat MLM pun bagus. Sebab adli banyak kawan dan penyokong. Sorang beli satu barang pun dah boleh buat duit.

salute same adam adli.....anak muda yg berani...moga Allah beri kekuatan untuk terus menentang penipuan BN!

Apalah korang ni yang nak marah kat nuar kat abang stopa kenapa? Hang pa x tau ka nuar ttu anugerah tuhan kata bini dia .stopa tu kan ularmak .nikk aziz ularmak gak yang cakap allah pun mencarut.boleh brkawan ngn syaitan.dpa tu semuanya maksom apa yang dibuat adalah x salah itu sebenarnya pengajaran pada penyokongnya.orang cakap contoh dn tauladan.

Dia buat atas kehendak dia kesedaran dia
Bukan oleh sesiapa
Jadi biarkan dia and kehendak dia
Dia dah faham apa akan jadi pada dia

Macam mana nak aman kalau polis pun bunuh orang pakai bom

Apa cerita ni???

Itu dia cakap apa lagi melayu nak lah, bodoh la kau ni itu pun tak faham.

Yang selalu keluar topic ni apasal???

Emmmm bro kau baca utusan kan???

Najib pun sama dia tentukan dosa besar mai ribut menyambut ucapan dia hahaha
Allah dah tunjuk pun, tapi hang tak caya.

Ikut tauladan bn macam mana pulak???
Beli kondo???

Cuba hang tanya dia nik Aziz apa ucapan dia apa maksud dia???

Aku banyak dgr penceramah bn pasal kalimah Allah semua kata Allah tuhan orang islam,
Menafikan Allah Tuhan sekalian alam ke????
Macam mana pulak tu???

Tapi sangka baik ajalah. Mungkin depa kata bagi konteks di Malaysia
Padahal,dalam,Quran kata Allah tuhan sekalian Alam.


Hang pun nak jawapn cari lah

http://qaasasaqidahtauhid.blogspot.com/2008/12/allah-mencarut-dan-samseng.html?m=1

http://www.kedahlanie.info/2011/02/fatwa-nik-aziz-tuhan-mencarutundi-pas.html?m=1

Ini pendapat terpulang lah pada hang.

Aku John @ jo

Kalau nik aziz salah dah lama jabtan agama bertindak.
Fikir tu aja

Rileks lah bro tak perlu sampai nak bapak2 kan orang

kalau terus kan pun mencarut macam mana pun tak kemana.

Jadi rasa settle lah jangan yang lain pun tambah minyak.

Sekian, harap masing2 dapat memafkan

Aku John @ jo

sakit hatinya aku membaca komen macai umno...kalau bukan mencarut,menipu dan kesat bukan umno namanya...bertambah sakit hati bila dpt tahu komen dtg dr ip yg sama berulang kali(sahhh ini cybertropper umno yg dibayar)...kpd admin milosuam...filterla dulu comment yg dtg jgn main post je..skrg ni dh byk ip address tracking tools yg boleh kita trace where an ip address originates from...jd brulah kita dpt membaca komen membina dr pembaca...-hafizi mimos

Kamu ada kebenaran ke periksa orang punya ip.adakah menjadi kesalahan atau tidak klu betul kamu kerja kt mimos kamu salah guna kedudukan kamu pwriksa orang punya ip tanpa kebenaran. 03
89955000 ini talian mimos kami boleh cek gak sapa kamu

X payah nak beetekak lah kawan aku macam ko gak kalu kamu hina pemimpin aku boleh plak tp bila kami buat balik kt pemimpin kamu nak marah .ini negara dwmokrasi tp bkn menghasut itu salah.jadi x yah lah gaduh gaduh

Anon 1212 ko nk sgt jd bangla ke..hahahaha..dasat la bangla ni tau komen kat blog..blog kegemaran ramai pulak tu...hehehe

Kes tu je ko rujuk ko kata x aman. Sah ko ni buta hati. Kan dah kena tuduh dan sabit pun. Ini baru betul rule of law. Yg salah tetap salah. Senang je bro..klu msia ko kata x selamat....HIJRAH ke selatan thai.....jgn buat kacau kat negara ni....blh tak...

Jangan jadi barua DAP dah le ......

Apa lagi Melayu mahu????
Nama Melayu pun dah bertukar kepada Jo, John sebagai.

Aku rasa ko yng past away.amin...

Malu nak mengaku melayu macam nik aziz

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 20 May 2013 at 20:52

Kalau melayu islam sangat tulis jawi lah dalam kolum ni....tak pandaikan...kenapa tak pandai....siapa yang mematikan tulisan jawi...stop...aku jawap ....anuwar kannnnn....kenapa tak pandai jawi...kenapa utusan tak tulis jawi...stop ........aku jawap...anwar kannnn....anwar kan dari 1 hingga ke 7 pm malaysia....pandaikan...aku....macai pelesu pelesu tak puas kena kuar kuar....hahahhaha...alahai...melayu lah sangat.pui.

DIDI KAMPUNG PIASAU KOTA BELUD SABAH. delete 20 May 2013 at 20:56

Pembuhung...pembuyuk...pembongak...panipu....cheater..liar....pembedohooo....itulah ummmmnuuuu.....yang dibuyuk disembelih...yang membuyuk pun disembelih.......bahan sembelihan.

DIDI KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 21:04

Hehehhe...tengok...macai fasih berbanglaish.....biaso orang yang gaul lama yo boleh nulih mcm ni......heheheeeh.....ini mesti kuat supply cili mentah dengan daun bunga kemboja untuk dinner sesama ni....hhehehh...macai....makan kat rumahlah...bini tunggu tur....uppps...jejangan dah kahwin mangala....hancus.....mangalasia....lah bangsa anak ko tu yer.

Aik fatwa mana pula ko bawa ni ? Maksud ko klu x tahu jawi bkn islam ke?ha ni lah dia orang yang dh terlalu pndai.susah nak ckp.

Tu dia jo kembali..macai umgok mari lawan fakta bukan auta atau penafian bodoh..utusan malaysia kuar berita rasis KDN xbuat ap ke?tp kalo pembangkang kata suruh kami malaysian bersatu kamu tangkap..mna kata demokrasi???jwb..KDK aka tali barut Jo

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR delete 20 May 2013 at 21:08

Amin...kayu api pun dah habis kat atas tu...tunggu yang rasuah 2....jahat 2...kaki belit 2 dan yang penipu penipu je....supplylah cepat...tengah tunggu ko tu anon...mudah mudahan ko dapat tiket dulu.....jangan lupo tanam arang sekali dengan jasad ko turrrr.......amin....KAKI RECRUT ALLAH DETECTED..........

DIDI KAMPUNG PIASAU delete 20 May 2013 at 21:19

Ini bukan mat fuckwa fuckwe...ini realiti hidup...kalau ko patriotik dan leluhur ko menyayangi sesama manusia...bukan begini sepatutnya kau berbicara.....hudud di tolak....islam ditolak..dah tu ada hati nak bercakap tentang manusia dan agama samawi.....caymon...bro......kita mencari the red thin line.....kalao ko melayu..itu aku faham...KAU TIDAK BERGADUH DENGAN KAUM CINA...apatah lagi kau berniat nak memerangi mereka...tapi tahu satu tak sahabat ku....KO JUGA TIDAK BERSAHABAT DENGAN CINA......CINA PUN TIDAK BERGADUH DENGAN MELAYU...TAPI CINA JUGA TIDAK BERSAHABAT DENGAN MELAYU....KENAPA INI BERLAKU....KERANA KESILAPAN KITA MEMBERI KUASA KEPADA MEREKA SELAMA 55 TAHUN TANPA PEREJUDIS...INI SALAH KITA...DAN AKU AKAN CUBA BAIKI KESILAPAN AKU SENDIRI...APA KATA KAMU SAHABAT KU........????

Jangan kecoh kecoh bro. Muhasabah diri dan fikirkan cara penyelesaian yang lebih rasional tanpa perlu guna undang undang rimba.

Akuilah bahawa Allah itu Tuhan sekalian alam. Bukan hanya Tuhan orang Islam. Kalau begitu, adakah makaudnya tuhan itu banyak? Faham betul2...

Abis korg balaci pr tuari tak mengundi lh ke?? Semua ko ckp bangla!!!!
Aku akui BN silap percaturan letak 10k bangla kat parlimen permatang pauh tp bangla2 tu sukakan abg non tu sbb abg non menang kah..kah..

Tuhan sekalian alam lah bro kau bukak Quran. Dalam Quran ada tulis

Jadi faham lah Allah mengatakan dirinya satu esa dalam al iklas

Tetapi diri nya yang berhak disembah jangan nafikan Allah tu tuhan semua walau pun yang lain mensyirikkan Nya

Aku jo

Jo cuba lihat anon 915 yang mulakan dulu saya pun haraf macam tu gak

Ok didi saya terima maaf kamu kita ni sesama manusia x payah kita mempeelekehkan orang lain .kalu kita salah kita minta maaf tak salah kan saya salute kamu.k

Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka: "Siapakah yg menjadikan langit & bumi & menundukkan matahari & bulan?" Tentu mereka akan menjawab: "Allah", maka betapakah mereka (dapat) dipalingkan (dari jalan yg benar).

Dan sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: Siapakah yang menciptakan langit dan bumi dan yang memudahkan matahari dan bulan (untuk faedah makhluk-makhlukNya)? Sudah tentu mereka akan menjawab: Allah. Maka bagaimana mereka tergamak dipalingkan (oleh hawa nafsunya daripada mengakui keesaan Allah dan mematuhi perintahNya)?


Dalam ni jelas Allah kata kalau tanya pada mereka siapa yang jadikan langit dan bumi apa jawapan mereka

Ayat Quran apa nak dinafikan lagi.
Asyik dok berulang aja bagi tahu tak faham jugak

Siapa kau nak halau tak payah lah nak halau2 orang.

Kau nak bercakap pasal aman kes macam tu kau tutup mata ke???

Aduh susah lah kalau buta.

So what?di parlimen ipoh timur ade 2 parti bertanding...dua2 cina...1 cina dap dan 1 cina mca...sbab ape sy pilih cina dap adlah kerama cina dap xde lg kes2 bab rasuah ni....kalo nak dcompare ngan cina2 mca nieh...

Syukur aku lihat pakatan mempertahan kan perjuangan

Aku happy ramai tak terpedaya hasutan bn.

Amin,
Aku john
Teruskan pejuangan

Tali baru kejadahnya

Lu kecoh lah apa bukti lu ada dap tu jahat macam kau dakwa

Bagi bukti lah bro jangan main cakap aja.

Aku jo

Anon 8:08

Itu nick name lah mudah kan kalau kau jenis faham.
Takkan,pasal nama aku letak pun nak jadi isu

kau yang tak bernama apa lagi melayu mahu hahahaha

Aku John @ jo

Betul tu jo dpa tu mana ada rasuah apalah dpa ni main tuduh jer.pembanti jenice lee pun tipu kan jo

Prjuangan PR yg mmg da mampos...MB negri PR smue da lena tido hnya memanda PM msih mroyan jwatan. . .Huahuahua

Ko kata apa jo kes tutup mata .kn kes tu telah didakwa kt mahkamah dan telah di jatohkan hukuman pon .ko x tahu ke jo lahh...

Biarlah dia kat dalam, makan tanggung, biar dia habiskan sisa study dan jadi manusia berguna pada agama,ibubapa dan tanahair bila keluar.


Aku jhon.

Bapak saipol pun bangga anak dia bg tau kena balun pungkoq..puak omno pun lg bangga ada melayu ngaku kena balun pungkoq

Bro anon 11:33

Ini jawapan untuk soalan kau

http://www.themalaysianinsider.com/litee/malaysia/article/dap-expels-jenice-lee-over-rogue-teratai-bid/

http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=54891:jenice-cabar-isu-dipecat-dap-di-mahkamah-kecewa-dgn-kit-siang-pemimpin-parti&Itemid=2

So apa pendapat hang???

Pemimpin bn macam mana???
Still,berkuasa tak

Isu 3 billion,macam mana???
Kondo dana lembu???

Bro jangan nampak,buruk orang aja. At lease ada tindakan,dari semua ahli sibuk backup.

Bagi alasan tak munahsabah

Jangan jadi Melayu bangsat dan kuda tunggangan orang khafir terutama DAP. Cara DAP amat licik untuk memperdayakan orang Melayu dgn pelbagai dakyah.

Masih ada orang Melayu yg buta hati tak sedarkan diri dgn tektik DAP yg cuba pecahbelahkan orang Melayu serta aqidah orang Islam.

Anon 11.45
Minta ko jauhkan dari FITNAH untuk kebaikkan diri ko.

Aku Anti Fitnah.

Kau terpengaruh sanagt dengan dakyah bn.

Apa dap buat bro???

Macam2 saman,dah utusan kene bayar sebab fitnah, mampu,ke,kita percaya akbar yang takde credibiliti.

Cakap isu azan lah padahal beekumandang aja disana.

Cakap guan eng nak hapuskan dasar ekonomi baru last2 guan eng menang saman fitnah.

Utusan yang banyak bawak dakyah ini terbukti bro bukan, tuduhan.

Fakta pasal dap kau kumpul dari mana???

Sepanjang aku sokong pakatan bila pulak aku di kudakan???

Kau lah jangan jadi bangsat pertahankan melayu haprak.
Dok kayakan diri

Duit amanah suruh bekal daging negara di gunakan beli kondo.
Ini ke melayu yang kau sanjung???

Kos projek dalam kerajaan berlipat kali ganda lebih mahal dari marker standart... Apa kejadahnya tu

Ini bagi kau tak bangsat ke???

Apa lu nak cakap pasal melayu,
Apa kau ingat aku tak sayang bangsa ke apa????

Tapi bukan UMNO tempat aku serah nasib bangsa aku lah sorry bro.

55 tahun bangsa aku still duduk ppr aja menteri duduk mahligai apa cerita bro???


John jony janathan para pam pam pam pam pam

Kau baca transkrip perbicaraan semula lah bro

http://www.keadilandaily.com/kes-pembunuhan-altantuya-dan-rasuah-scorpene-sangat-dinanti-rakyat/

Kau cari lah sendiri terlalu bahaya untuk komen.

So aku just kata no komen.

Wah cubaan guna nama,aku nih

Bro berhemah lah dalam menulis jangan jadi bangsat sangat.

Nak guna nick aku pakai, jangan main bacul lah.
Takde telur betu lah puak ni
Dok main bangsat.

Tak payah dok bangsat sangat lah bro,
Jadi jantan,sikit
Hujah biar clean and jangan dok guna nick orang lain.

Aku John @ jo.
Jangn kelirukan orang lah

Ko ni jo bkn buta hati...tp buta kayu. Yg ko pi bc dlm keadilan daily lps tu buat ksimpulan ape ke bende jo....rujuklah law report yg dikuarkn...baca dgn teliti keputusan hakim dan alasan pghakiman. Itu br sumber yg betul.

Aku suruh kau yang cari trasnkrip itu link lain,

Kenapa tertuduh kata di dijadikan kambing hitam???
Benda ni ada dalam paper lah bro.
Statement yang dituduh.

Aduhhh link tu nak relate kan aja.
Kau cari lah ye kau dah besar pun.

http://m.malaysiakini.com/news/97557

Ini dari Malaysia kini.
Tentang statement depa.

Baca lah kalau palsu tak keluar lah benda ni. And boleh saman Malaysia kini.
Benda ni dalam paper pun ada tulis.

Kau pun tak tahu habis kes tu. kau yang buta kalau kau tak tahu pasal statement dia ni.

Macam aku kata kes ni profil tinggi malas nak sentuh sangat.
Sebab mahkamah jatuh hukum.

Tidur pun tidur lah bro,

Tunggu aja,lah warta,nanti bantahan akan dibuat tetap,dibuat

Kes akan bawak,ke,mahkamah.

So time tu siapa yang tak lena

John @ jo

Hahhh..meloya kini ohh..x sangka aku boleh caya kee

Bangsa aku semua still duduk ppr..? Ko tipu dn buta..

Anon 1143 hahaha..nk tipu pun xpandai..'Aku Jhon'..hahaha..spe kejadahnye ko ni..


Aku kawan john..

Aduh bangsa aku banyak kat ppr.

Kau tgk aja perumhan macam tu ke patut ke"????

Last2 kayaknya melayu ni do ppr aja lah.

Bro tak perlu sakartic sangat

Jo

Kau percaya akbar pun ada tulis bro, kau aja yang tak tahu hahahahaha pelik

Itu statement yang di keluarkan semasa perbicaraan di mahkamah,apa da.

Susah bila,cakap tak caya.
Kau boleh check balik fakta ni

Sila lah ye, jangan tak selidik pulak.
Dulu dalam paper dah keluar pun peliknya hang aja tak tau.

So hang aku nasihatkan jangan jadi kayu lah ye???

Macam aku kata ini profil tinggi malas komen.

Hahahaha aku benci orang guna nama ni bacul,

Nak buruk kan aku.

Ini taktik bn
Memburukkan aku.

Aku John,@ jo

Aku letak nama sebab tuan tanah mintak ada nama huh

Habis itu pon ko salahkan kerajaan ke? Kenapa orang melayu banyak dok kt ppr ? Kwnapa bangsa lain banyak doj kt umh teres? Bangsa lain kuat kerja kuat beeusaha.orang melayu kebanyakan nya pemalas bekerja malas berusaha malas nak tunggu bantuan lah nak semua percumalah macam macam lagi percuma maka sbb tulah orang melayu mundur.aku pon melayu gak tp ini kenyataan apa yang aku lihat kalau x percaya buatlah kajian.

Jo cer ko lihat kes liwat pertama .keputusan hakim dalam penghujahan penghakiman?

So what? Bawalah kt mahkamah sapa yang kesah?.ad aku kesah? Yang aku kesah sbb bangang bangang yang x x boleh teeima kekalahan dok melalak jer buat fenin jer

Melayu,mundur sebab semua untuk orang kaya.

Kalau rakyat tak di bebankan dengan harga kenderaan yang melampau
Berapa banyak duit rakyat jimat cuba kau bagi tahu aku???/

Bila rakyat di tekan dengan harga barang tinggi rakyat susah.

Kenderaan aja memainkan peratus tinggi dalam perbelanjaan bulanan rakyat.

Sepatutnya sekolah semua mestilah bestari.

Bila cakap pasal permata negara anak orang lain tak permata ke????

Dasar2 berkasta dalam,masyarakat Malaysia ni,memberi masalah.

Kemasukan rakyat asing yang melampau-lampau di benarkan

Kau tgk aja kilang kat shah Alam kilang kat Malaysia pekerja kebanyakan warga asing.

Bab usaha kita usaha bro,
Tapi kau tgk persekitaran elit dan persekitaran lain.

Persekitaran memainkan peranan penting dalam pembentukan individu.
Kau tgk macam mana mahligai pemimpin dan mahligai rakyat.

Buat rumah sekadar buat campak pulak di ceruk kawasan.
Masuk aja kawasan tu and nilai.

Anak orang berada guru pun cuma guru cemerlang, sepatutnya nya semua guru adalah cemerlang ini,lah Standard yang diwujudkan,membezakan status rakyat.

Bila mengundi jalan kaki pun sanggup bila menang nak lalu halau rakyat ke tepi. Bila nak,undi macam pengemis datang ke rumah2 mintak sokong.

Dah menang, sesak jalan pun tak nak rasa dengan rakyat

Mentaliti apa ni semua???

Masuk,liwat kejadah apa pulak kau ni aduh.

Bro apa ni bro nantilah kau buat topic aki datang kita bincang selamba insyallah masing2 kemuka pendapat.

So kalau kau baca paper kau patut sedar ucapan,azilah ni???

Selebihnya no,komen

Pegi mati la dengan hang punya anti fitnah..ade aku kesahh..hahahaha

Cerdik jgk la bangla tu dr ko..hahahaha..duit ambik.pangkah pakatan...hahahaha..

Mana ada, kan jhon tu, kau john aku jhon, jane je takde.

Bab kerja kilang .bro mana ada anak melayu mahi kerja kilang kata x standard gaji murah .habis tu nak keja apa ? Kerani meneger pengurus huh kelulusan x ada sijil x ada macam mana orang sruh belajar x mahu .nak pi demontrasi nilah jadinya cuba lihat pelajar bangsa lain mereka belajar beesunggoh pas tu dh berjaya baeu pilih kerjaya.Hhabis kilabg sapa nak kerja mmereka ambil pekerja asing pas pom pam pom pam.mana ada yb lalu suruh rakyat ketepi yang ada jer beberapa kerat jer itu vvip.ko faham x apa itu vvipjngn tanya mentaliti aku or kami tanya dulu mentality kamu dulu

Sapa yang kuat finah siapa?

Kata mentaliti berjiwa,rakyat

Pemimpin berkasta dalam negara
Tanpa kita sedar kasta berdfungsi dalam negara tandas masjid pun ada vvip apa kejadahnya benda ni???

Kata berjiwa rakyat hang pi putrajaya tgk, bukan aku sembang kosong.

Ini sebab kene mangapkan pendidikan semua seklah bukan setakat permata habis berjuta ringgit untuk sekelompok aja kau faham tak????

Taraf hidup tinggi harga kereta rakyat tanggung eksais pada kereta kalau takde cukai tu berapa rakyat boleh jimat gaji bulanan????

Taraf hidup akan lagi baik,
Dah lah cukai eksais campur bunga dari bank lagi tak ke gila.

Ini kata kerajaan sendiri bebankan rakyat.
Mana pergi industri kereta kita???
Masih macam ni lah jugak.

AP,di beri rakyat still,tertindas harga kereta mahal yang lain buat duit.

Kalau kita buang kos yang besar dalam hidup ni kos2 yang tak perlu berapa mudah nya hidup rakyat. Bila senang rakyat boleh maju.

Rafizi ada bagi tahu benda ni, kerajaan baru nak buat tu pun kalau buat.

Semua nya berkasta
Macam mana nak maju????

Pemimpin main kasta.

Ps kerja lah mana nak kerja masalh nya bebanan cukai contoh eksais kau tahu berapa cukai kereta tempatan???
Kau tahu berapa banyak boleh individu jimat kalau kerajaan,hapuskan cukai ni????
Termasuk rakyat tak perlu bayar interest disebabkan cukai

Nah belajar sikit

http://m.youtube.com/watch?v=nxjmGrkLVBM

Rakyat susah sebab kerajaan tak pandai nak kaji polisi fiscal negara bro.

Umno buat demo bukan melalak menghasut dan menipu rakyat.. Tapi korang tu yg sengaja bakar jiwa bdak2 yg masih rapuh dan belum mampu membezakan baik dan buruk.. ...

Ko pi kt jhdn pi siasat golongan mana yang kena cukai ko ada bayar ke ? X dak kot aku rasa ko ni salah sekor yang x bayar cukai pi tanya peniaga kecil adakah bayar cukai jngn ckap pandai.ko pon lari cukai punya olang berapa banyak ko bayar cukai bro.wang rakyat kunun.tnya bos bos ko tu yg banyak duit ada bayar cukai.

Itulah yang kau bodoh kereta aku takde cukai ke???

Baju kasut semua bercukai makanan dan segalanya.

Aku ajar kau ye cukai ada dua indirect and direct tak semua akan bayar cukai secara langsung atau tidak langsung. Secara kau sedar atau tak semua benda ada cukai.

Yang cukai besar adalah cukai koprat
And individu berbeza, jadi semua rakyat menyumbang lah secara langsung dan tidak.

Aduh barang mahal sebab tax lah di pindahkah kepada pengguna hahahahaha.

Aku sendiri berniaga jugak bro selain kerja. Semua barang beli ada cukai tapi tak lah dia letak dalam tu terus termasuk cukai

Masa costing buat barang ada yang dah masukkan untung plus tax dalam barangan jualan dia hahahahaha

Kau pun bayar,
semua pun bayar bro.

So kerajaan dapat duit dari mana????
Duit UMNO sendiri ke???
Hahahaha.

Akhirrnya jangan buat duit tu macam harta umno,
Beli kondo itu duit negara bukan cakap pandai cakap betul.

Hatta kau tak bayar cukai pun bro boleh ke depa ambik hasil pembayar cukai yang lain???

Macam aku kata kau faham dulu polisi fiskal tu apa baru datang sembang

Ini semua nma je pelajar masuk U tp bangang.. ni sbb masuk pakai jalan blkg ni...

Macai BN dan politik lucah berpisah tiada


EmoticonEmoticon