Wednesday

Pesan Safwan Anang Buat Rakyat Malaysia


Pesan Safwan Anang Buat Rakyat Malaysia

Semalam empat orang aktivis iaitu Haris Ibrahim (ABU), Safwan Anang (SMM), Tian Chua (PKR) dan Tamrin Ghaffar telah ditangkap untuk siasatan dibawah Akta Hasutan. Dakwaan ini berkenaan ucapan mereka pada program Malam Anak Bangsa Malaysia pada 13 Mei lalu.

Hari ini kesemua mereka telah  dibawa ke mahkamah untuk dibaca pertuduhan. Mereka semua tidak mengaku bersalah dan masing-masing dikenakan ikat jamin sebanyak RM 5000. 

Namun Safwan Anang membuat keputusan di luar jangkaan bahawa dia enggan diikat jamin. Semasa pendengaran perbicaraan beliau menyatakan bahawa dia tetap menjunjung sistem raja berperlembagaan serta menghormati undang-undang dan keputusan mahkamah. Namun apa yang mendukacitakan ialah seluruh sistem di negara ini telah menjadi tunggangan untuk kepentingan politik UMNO/BN.

Beliau sempat memberi 3 pesanan penting kepada kami supaya disampaikan kepada rakyat seluruhnya;

1) Penahanan dan dakwaan ini bermotifkan politik. Tindakan saya ini sebagai protes dan memberi signal penolakan terhadap salahguna kuasa untuk kepentingan hayat UMNO/BN.

2) Tindakan saya juga demi sayangkan negara dan ingin pulihkan demokrasi yang makin tenat.

3) Dan ini juga mesej jelas kepada anak muda bahawa kita benar-benar serius perjuangkan hak kita. Saya di dalam tetapi saya yakin kalian di luar sana tetap akan terus bangkit brrjuang lawan penipuan!

Dalam fasa kebangkitan anak muda hari ini, UMNO/BN jelas terdesak sehingga sanggup menggunakan apa cara sekalipun demi menjaga survivial politik mereka yang kian rosak. Tangkapan kepada mahasiswa dan anak muda jelas bermotif politik demi menyekat kemaraan dan kebangkitan yang kian memuncak. Kerajaan minoriti ini jelas tergugat dengan kebangkitan rakyat.

Demi menyelamatkan demokrasi yang kian nazak di Malaysia, Safwan Anang rela untuk terus dikurung di lokap. Safwan Anang rela berhadapan dengan polis dan SB sepanjang di dalam lokap nanti. Safwan Anang rela untuk tidur beralas simen dan makan ala kadar seperti banduan. Safwan Anang berkorban masa untuk bersama isterinya yang sedang mengandung. Ini semua demi perjuangan menuntut keadilan. 

Justeru saya seru seluruh mahasiswa, anak muda dan rakyat yang cintakan keadilan untuk sama-sama bangkit lawan regim yang jelas menindas rakyat dengan kekuasaan. Ayuh kita nyatakan solidariti untuk Safwan Anang dengan berhimpun secara aman di hadapan Lokap Sungai Buloh.

Sekian

Mohammed Bukhairy Mohammed Sofian
Presiden PMIUM / Sekretariat SMM
29 Mei 2013 | 2.00pm

111 comments

Itu penjara sungai buloh bukan lokap sungai buloh.
Nnt dia kua lah tu x tahan dia der.

Nanti dia kua sebab tak tahan?

Kita sama sama tengok berapa hari dia boleh tahan

Der..lain kali kalo nk komen buh la name timang2an sebijik..

Xyah la nak nyamar komen tu..kunun ramai sgt la geng2 ko tu kat dlm ni...

Nyampah aku..
Xgentle la lu

Waduhhh..sedara mane copet nick aku ni...




Sarip dol

Dia nak rasa macam maner dok dln penjara.Nak glamer pun sama.

Hahahaha si bacul umno semua komen macam power.

Bila tanya pasal hukum semua lari kata pejuang agama bangsa rupa nya cuma MACAI PROVOKASI AJA.

Sembang lebih bacul penakut nak bercakap kebenaran baru korang terkedu
Semua lari.

Membosankan.

Jo ni mna kawan p dia msti ada,kat blog baju kebaya dia ada,blog ternak kmbing dia ada,blog repair beskal pon dia ada,hang tak karja ka jo?

Aku kerja syukur,
Aku juga berniaga syukur

Aku pastikan ada masa untuk semua walau seketika.
Sebab ini kerja memberi kebenaran.

Kerja amal hahahaha

Blog mana hang kata ni???
Aku cuma disini

Ok jo, masing2 ada pendapat masing2, pada smua jangan lupa kita ni dibawah 1 bumbung..MALAYSIA, brhujah le dgn adab dan akal.

HERO MELAYU kknon ler tu..skjp jer tu..org lain bes2 pkai ferari dok kt luar nko xpsal2 nk dok dlm lokap..kene nymuk kene pijat kjp jer tu

Aku tengah lepak dekat sofa rumah aku ni , siap bergurau dengan anak aku ini , aku tak nak masok penjara , nanti kena badi pulak , dia orang tolol pilih penjara , prinsip konon , piraaaaaaah !

Jangan lupo hishamudin rais aka tukar tiub dan adam adli.......lagi 22 orang lagi belum.......ini tolak papagomol.... dio bukan penghasut....dia anjing ....anjing kurap yang kekurangan kasih sayang.....hahahahahhaha......

Aku plak br lepas swimmng pool kt mah aku ni..tp kalu dlm lokap ada swmmng pool nk jugak rase hahaha anuar spring mmg hampeh dia sdap2 dok rumah dgn anak bini kite plak dok dlm lokap

PAPAGOMO yg mmbuatkan pndubur x dpt jd PM hehehe

Anon 732

Yup, aku setuju,
Tapi kenapa bila aku soal pasal hukum semua lari???

Aku pun dah bosan sebenarnya cermin wajah kebanyakan mereka yang menyerang blog ni semakin tersingkap.

Bila hujah tiada main lari,
Lepas tu ulang semula persoalan sama.

Aku rela stick kepada topic tapi topic ni tiada apa yang aku nak komen.

Dia punya pendapat dan view dia sendiri. Kenapa dia pilih berada di penjara. Dia punya prinsip dia sendiri dan apa yang dia lihat

Either the glass ia half empty or half full depend on a person view,
It got nothing to do with either it is right or wrong.

What is wrong for you might not be wrong for me and and vice versa.

Hampir jadik der...kena kencing der...kena kencing.....30 seat ni kiv...amacam...berani ke tunjuk pen kat kertas nanti....menang sakit lagi baiklah dari menang mengencing...umno kan umno....Untuk Mengencing Naya Orang........hehehehhe

Jo..aku cadangkn ko baca blog mymassa, brkenaan Ops Lalang, lps tu komen kat sini sikit, ada berani?

Ye ke siapa papa gomo agaknya???

Bila Anwar nak saman si polan menafikan dia papa gomo

http://amenoworld.blogspot.com/2012/12/papa-gomo-tak-mengaku-dia-pemilik-blog.html?m=1

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/12/disaman-rm10juta-papagomo-tak-mengaku.html?m=1

Ini pulak sinar harian,nanti korang cakap asyik harakah aja.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/saya-bukan-papa-gomo-1.142072

Ini,pulak pasal papa gomo nak bertanding pilihan raya dalam,utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130409/po_07/Papagomo-cabar-Anwar-di-Permatang-Pauh

Anwar nak saman 100 juta.

Tak tahu lah aku apa kes kot2 korang lebih ari.

Pendubur mana???
Macam aku kata dalam soalan aku beriman pada Quran dan hadith dalam kau nak cakap dia pendubur.

Perlu atau tak kita ikut undang2 syariah???
Percaya Quran dan rasul ada dalam rukun iman.

Apa hukum tak ikut tatacara Quran dan hadith dalam pertuduhan???

Just tanya aja.

Uiks banyak pulak kerja aku nantilah aku view insyallah.

Pasal apa ye

Ko mana ada keja.keja ko hanya tukang spin dalam blog ni .

Hahahaha ok ok dah baca dah baca, komen,ke,em aduh

Balik pada agama,
Inilah terjadi bila kita tak mengamalkan islam. Secara jujur aku kata berpuluh-puluh tahun,umno memerintah, apa yang jadi pada agama???
Aku bukan nak salahkan umno, tapi berapa pemimpin dalam umno yang betul bersifat islamic.

Melayu cuma boleh kuat dengan islam sebab bila melayu hilang roh islamnya maka lemah lah kita.
Dasar2 pemimpin kita, bila mana melihat islam itu asing sampai wujudnya parti pas.

http://pmr.penerangan.gov.my/index.php/politik/7783-sejarah-parti-pas.html

Dasar2 dalam negara kita, hukuman lebih kepada kebaratan ini yang melemah kan kita.

Tgk aja sistem,pendidikan negara. Bila ini terjadi cepat2 lah konon nak salah kan cina ini dah itu.

Bro
Kau cakap dalam,konteks cina memusuhi bangsa melayu.
Biar aku cakap macam mana pemimpin melayu sendiri bangsat pada bangsa melayu.

Apa UMNO buat untuk melayu???
Apa???
Satu ketika dulu mungkin perjuangan itu aku nampak logik tapi kau tgk aja sekarang,
Tiap kali nak sokongan melayu tiada isu lain selain perkauman di mainkan.

Dan bro setakat kau nak percaya dokumen hasutan tu tak payah lah,
Umno memang terkenal dengan permainan putar belit.

Tgk aja
1.Sebelum pilihan raya ahli pas yang keluar itu ahli umno yang menyamar.
2. Tgk aja macam mana umno bodohkan melayu buat br1m macam duit bn.
3. Tgk aja kekayaan pemimpin UMNO ada depa istihar harta.

Bro kalau kau sangka nak kuat melayu melalui UMNO sorry bro kau silap.

Hatta apa yang tertulis itu benar sekalipun percayalah bukan umno yang akan bela aku nanti.
Pemimpin umno berani keluar keris tapi mintak maaf.

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2008/4/26/TERKINI/Mutakhir/Hishamuddin_mohon_maaf_hunus_keris&sec=mstar_berita

Kalau kau nak cakap pasal pembelotan cina ke apa kau sentuh dulu kenapa melayu Kelantan negeri melayu Kelantan di nafikan hak royalti dia??
Siapa yang main bangsat dengan rakyat Kelantan semata2 pas perintah???
Tak payah nak,masuk isu perkauman sedangkan umno yang membuli bangsa melayulah

Ini kata ku li

http://m.malaysiakini.com/news/120214

http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=hYIy6gg_QVg

Kalau melayu UMNO nak cakap pasal perjuangkan melayu aku syorkan tak payah.
Bukan umno pejuang bangsa aku.
Aku adalah melayu islam tanpa umno aku tetap melayu.

Melayu akan,hidup walau tanpa umno.
Ini jawapan,aku atas soalan kau pasal article

Tukang spin pun korang kecut telur jugak nak jawab soalan aku hahahaha

Topic sebelum ni terus senyap wooooo
Si bacul semua lari.

Tanya hukum semua belah hahahaha

Tak berani jawab hahahaha

Jawapan,aku di bawah pasal,aricle hasutan tu

Aku doakan semoga dia kuat semoga dia dapat jalani,semua ini insyallah

Insyaallah nnt tahun 2018 pakatan perintah malaysia.kita sama sama lah nntkanya.buat masa ini bn peeintah .masuklah mahkamah x pa kita lihat sajer.bawalah bukti secukupnya.lawan jngn x lawan.jangan melalak sajer.buktikan.jangan nnt orang kata pm stadium plak.majority dh nak 10 stadium.bn belum ada lagi.itu pun dh kira majority dh tu.

Kebenaran? Cer tanya bang non apa itu kebenaran.pasti dia akan jawab you ulang I saman

Dio penyibok upahan.jadi kena layan.

Aku just cakap jer sapuabis adalah babi kurap yang kuat sondol

Isyallah jo ko mungkin dapat apa yang ko mahu nnt jangan takut allah akan maqbulkan pwemintaan ko.mungkin aku x dapat melihatnya nnt tp aku doakan ko dapat apa yang ko minta.ko akan hidup tanpa umno.

Aku baca harakah berita kt kelantan dalam perigi ada minyak huhhh.dwngan bangganya merwka kata jumpa minyak.malaysia ni cukup kaya x ada dalam dunia melainkan di malaysia sajer gali minyak terus dapat petrol duhhh.ajaibnya bumi kelantan.

Hahahaha jawapan takde akal


John dah bosan

Fitnah bro dosa bro

Kan,korang beriman,pada quran

Umno ni senonim dgn fitnah tak dapat hujah ngan aku kau pun fitnah aku.

Baguslah tu

Sama sama kita lihat berapa hari dia boleh tahan dok dalam penjara.amin....

Hahahaha sah lah hang macai tak dapat jawab hang mencarut aduhh

Seriouas gunalah akal sikit bro serious sikit pun jadilah takyah banyak sikit aja
Gunakan akal please

Tarbiyahkan pemimpin ko dulu yang kuat fitnah tu dulu.

Orang lain x dak akal.bang non banyak akal sbb tu pandai kencing.yusof kalla pon kena kencing.yusof qardawi pun kena kencing

Kita lihat sejer lah nnt

Amin syukur UMNO cuma parti politik,
Melayu dahulu dah wujud beratus tahun tanpa umno.

Kita dulu tanpa UMNO bila musuh datang kita tentang.

Bila ada melayu yang menjadi bangsat belot melayu, amik harta rakyat kita tentang.

Jangan lah harap kan pada umno pun
Kalau,dengan parti berbeza pun dia nak dajal melayu bukan cina tapi melayu sendiri aniaya melayu.

Royalti harus di beri kepada Kelantan.

Ini lagi satu contoh,umno bela bangsa melayu

Kawasan bn kalah tak nak bina rumah rakyat

Dah tu hang bising pasal cina.

http://greenboc.blogspot.com/2013/05/mb-terengganu-mula-tekan-rakyat-yang.html?m=1

Sedih

Cer tanya kt sapuabis ada akal ke tidak.

refree.bola masa johor ngan pahang delete 30 May 2013 at 00:28

Ramalan aku...najib dan mudin akan perang habis habisan....perang lagi...yah...perang lagi....aku galakan....team bola pun terikut ikut dah.....ini sengaja tauuuuu...manifetasi kemurungan melampau.....yah...tikam dia jib...ya ya...tikam dia din......biar korang mam.......hehehehhe..tak sampai hati nak sebut.pakatan kan.....hehehehee

Aik lu cerita apa ni memang jumpa minyak bila masa dia kata petrol pulak???

Depa nak hantar sample,biarlah.

Kalau tak ajaib tak lah bn tergila2 hahahaha.

Hahahaha orang sama yang suruh tarbiah ayat lu sama hahaha

Aku sedar kewujudan kau,
Hahahaha kau fitnah aku dan aku tak boleh tegur???
Hahahaha

Aku kene tegur pemimpin pakatan dulu hahahaha.

Takpe bro kau fitnah aku, aku balas dengan doa yang baik untuk kau dan aku.

Jangan sombong bro dosa diaorang dosa diorang dosa kau fitnah aku dosa kau pada aku.

Hahahahaha

Asyik2 annuar hahahaha macai2
Kalau dah tugas jadi macai tu memang jelas.

Hahahaha macai detected

Jo..ko kenal tak kenalan lama aku Anarkin??? dlu dia selalu bergurau senda dgn aku kat blog ni..
Ko kenal dia jo???

Anarkin sky walker@jo@john jo@ntah apaapa lg john@adLah orang yang sama

Lawak giler der.gali gali lubang dapat petrol terus .tp kalau gali gali lubang dapat taik adalah.

Kt pahang mangsa ribut x di beei sama rata bantuan oleh adun pas hanya di beri oada penyokong oas dan pkr sajee.ini contoh yang baik adun pas.tahniah ti dakan yang betul oleh adun pas.

Ni contoh puak yang meroyan.aku ingat bos jer yang meroyan tp dari kepala sampai ke ekor.

Entah lah aku baru berapa minggu masuk sejak topic asri dalam blog ni.

Jangan fitnah

Kau din ke???
Din pernah tnya aku soalan sama.

Aduh kenapa siapa aku menjadi isu pulak???

Aduhhhh

Aku musafir lalu biar lah sesiapa pun aku ni.

Aku adalah jo sejak dari dulu lagi aku bukan orang lain aku adalah jo

Ha bagi bukti bukan statement,
Kosong.

Bagi lah link rujukan.

So tak perlu kita kata umno perjuangkan melayu ok senang cerita.

Hahahaha

Amboi bila cakap pasal Najib marah aduh ni mesti geng kak ros ni.

Nak,kata apa mahthir pun cakap bn bukan ada calon sesuai pun.

Klu orng kain pandai ko kata fitnah.kepala atas ko lagi kuat fitnah ada ko kesah.orang semua tahu.pasal tu tuhan tu kasi dia undi majority tp kalah kerusi majority.nak bg sdp hati dia jer

Kalau musafir dia lalu jer tp ko ni bkn musafir ttp adalah penunggu hantu raya.sbb milo suam tuan ko hehehehe.kantoi

Pas pun sama gak servival politik jer .gunakan islam tp hampehh...

Hj hadi kata calon pkr jual pil kuda apa citer...ini salah utusan n tv 3 ni.

Hahahaha aduh fitnah dosa bro,
Bila lalu terjumpa lah blog ni tgk ada puak main bangsat so aku stay hahaha mudah tk???

Milo suam ni siapa percayalah dia tak kenal aku pun hahahaha.

Aku nak share video pasal nama Allah.

Harap korang faham English ni diberikan oleh seorang wahudi.
Cantik

http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=65zyICBKBPI

Asyik asyik altuntuya.kalu dh bahlol tu bahlol gak lah macai pakatan kantoi

Dosa orang ko sebut dosa ko sendiri cam maner.plak

X baca utusan ker? Oh lupa lah plak ko x baca utusan sbb tipu.tp dalam haramkah x kan nak kuarkan berita cam ni .apa orang kata nak mampos burukkan puak sendiri.atau pun tanya sendiri yb nasrudin tantawi

Dan lagi siap kata psm kiblatkan komunis itu dalam vedeo hj hadi yang cakap saya cuma dengar apa yang dicakapnya kalau hj hadi tipu tipulah saya.

Bile pulak pas cakap mcm tu???

Macam aku kata itu dosa dia pada orang dosa kau pada aku macam mana???

Kau fitnah aku kau salahkan orang lain ke???

Aduhhh

Aduh kau ni hahahaha apa yang kau panas sangat hehehehe

Dosa lah fitnah aku, maksudnya berdosa pada aku.

Aduhhh.

Isu negara lagi besar dari dok cakap pasal aku

Hahaha ok aku lupa baca utusan memang sangat tepat tu,

Utusan sangat bagus hahahahaha.

Selidik dulu senang cerita takut fitnah

Haji jadi berani tegur ma

Itulah perjuangan mana tak betul kita tegur.

Bukan backup macam beli kondo

Sarip dol aku tanya depa pasal hukum tuduhan zina tanpa ikut syara'

Sampai hari ni tak jawab.
Semua lari
Aku tanya wajib tak beriman pada Quran dan hadith???
Dan hukum tuduhan zina tanpa ikut syara' yang termaktud dalam Quran dan hadith.

Tak berjawab pun

Dah tu bila tulis mengarut2 pasal siapa aku pun nak di bertekakkannya hahahaha

Aduhhhh

John jo the first

Mana yang antartuya nya bro???
Kau tahu membaca ke tak ni

Pasal ko tu pecacai haprak

Hahahaha macai lu bising lu tu pencacai

Tgk aja komen lu dah lah pencacai tapi tak bijak pulak hahahaha sedih aku tgk.

Ini sesuai lah ngan kerja lu sebagai macai barua hahahaha

Orang dok cerita lain lu masuk cakap ntah apa ntah.
Dok fitnah aku.

Dah lah tu cai aku siapa pun apa kau peduli.
Aku dengan hujah aku, kau datang takde hujah apa pun dok mengutuk tak habis2.

Standard macai umno kerja provoke nak berhujah tak pandai.
Orang cerita lain lu cerita lain hahahaha macai sejati

bro jo memang x dinafikn kita wajib mmpercayai hukum syarah berlandaskan al quran dn hadis..sebabtu Allah turunkn wahyu kepada Nabi Muhammad untuk menulis Al Quran dn dijadikn panduan khidupan kita sehingga hari kiamat...Aku tk menuduh awnar sebagai penzina @ peliwat kerana aku bukan saksi atau nmpk dgn mata aku sdri kejadian tu....tp kita sbgai umat islam harus mmprcayai ada cara ln setidaknya dgn pengadu..setidak2nya bersumpah utk mmbersihkn diri @ tohmahan org..aku ckup2 hairan kenapa anwar tk pernah pergi menunaikn haji sekian lamanya..adakh dia x berkemampuan @belum sampai seruan lg..@ terlalu sibuk dgn duniawi smpai kemaruk nk jd pm @ takut di turun bala pd dirinya...mgkin Allah belum hndk makbulkn doanya kerana beliau tidak mngunjungi rumah ALLAH terlebih dahulu memohon pwtunjuk dariNya.. fikir2kn lh jo..

.jebat....

Syukur bro ada yang jawab aduh pandai kau pilih nick jebat.

Kalau aku guna jebat pun bagus John jebat.

Ok maka jelas nyata kita tak boleh tuduh, berlandaskan syariah.

Ok bro lepas tu kene faham, kenapa perlu bersumpah, patut yang menuduh yang membawa bukti dan saksi sahih.

Kerana islam itu adil jika gagal si petuduh pulak yang akan kene. Ini si petuduh pun tak ada. Siapa saksi???

Macam aku kata orang kene tangkap khalwat apasal jabatan agama tak suruh buat sumpah laknat bersih nama????

Sumpah bukan jalannya.

Amik jalan mudah kita tuduh pun tak,
Jadi kita sangka baik aja.
Segalanya antara dia dengan Allah.
So semua akan selamat dari dosa.

Bab sumpah ni bro ada jugak berani sumpah bukan islam bro bila kantoi khalwat.
Sebab tu benda ni kita tak buat main, senang2 kita pulak suruh orang sumpah.

1. Datangkan saksi sahih menurut islam.
2.bicarakan mengikut syara'

3.penonton macam kita ni diam

Habis cerita.

Syukur dalam,sibuk aku angat besi hari ni tiba2 aku teringat akan satu kisah

http://hamizaluriah.blogspot.com/2009/02/aisyah-ra-difitnah-berlaku-curang.html?m=1

Ini kisah benar berlaku pada isteri Nabi sendiri.
Aku cuba jugak cari adakah aisyah disuruh bersumpah untuk sucikan namanya tapi tak ada.

Tapi sesungguhnya memang Aishah berada di pihak yang benar.

Jadi kita kajilah semula apa yang kita buat dalam menuduh orang ni.

Kalau kau kata aku bela annuar jujur aku katakan yang aku tidaklah langsung membela sesiapa.

Tapi yang aku pertahankan agar kita semua tak buat dosa menuduh dan menyebar sesuatu yang kita tak tahu akan kebenarannya

Bercakap lah pasal ekonomi atau apa saja tentang negara ni semua open kepada perbincangan.

Tapi dalam tuduhan begini elakkanlah,
Andai terbukti pun janganlah kita aibkan kesilapan dia mungkin dia sudah pun bertaubat.

John jo

Pasal tu la aku malas nk komen jo..just peratikan aje gelagat2 budak2 umno bn ni...

Cakap 1 hapa pun xde..jgnkan isi, kulit pun xde..ntah ape la dioerg ni duk lalut aku pun xtau..

Org mintak fakta, dieorg pi buat auta..

Bila kita bg fakta, bkn dieorg nk kaji..lg hentam kromok bla..bla..bla...

Sian pun ada aku tgk bdk2 ni..

Tu la alkisahnye..
Ade mane2 macai nk komen buh la name sebiji..ape nk dimalukan sgt..

Baru la org panggil ade telor...

Bkn macam ahjib gor..

Chua soi lek ckp pun xbrani nk tegur..
Tekemut2 tayang bibir mungil merah2 delima nye tu...

betul tu john jo..mgkin dia sudah brtaubat ada kh Allah terima taubatnya...klu di fikirkn logik akal sudah bebelas tahun anuar mencuba menegakkn keadilan pd dirinya tapi msh lg tk menyebelahinya...mgkin ada sesuatu yg mghalang kemahuanya...jgn ckp bab politik..tp naiwaitu dirinya apa tujuannya mghasut org membersihkn dirinya dr fitnah yg beliau sendiri tk yakin utk menafiknnya...bg diri aku beliau harus memberanikan diri dn memohon petunjuk dari Allah dgn cara mengunjungi Kaabah dn menziarahi makam nabi2 sambil berdoa kpd Allah semoga memakbulkn permintaanya....tapi adakah anwar sanggup berbuat demikian????SELAGI ANWAR TIDAK MENUNAIKAN RUKUN ISLAM YG KELIMA SELAGI ITU CITA2NYA TK AKAN TERCAPAI..SELAGI ITULH FITNAH DAN TOHMAHAN PADA DIRINYA TKKN HILANG...Bro john tlg jwb dgn ikhlas adakah kamu bersetuju dgn saya sekiranya anwar menunaikan haji akan trjawab persoalan fitnah ini dgn sendirinya dan menghilangkn keraguan moralnya pada rakyat malaysia..hanya dgn cara ini sja dpt dpt membersihkn diri tanpa perlu bersumpah.....tlg jwb bro jo....

jebat

Emmm aku tak faham kenapa kene pergi kaabah and melawat makam nabi???

Macam ni lah bro aku jawab soalan ni ikut pemahaman aku akn solan kau bertanyakan Anwar umpama terhalang dan harus muhasabah diri.

Ok macam ni lah jangan nilai orang melalui siapa dan kedudukan dia.
Umpama kenapa cina yang bukan islam kaya tapi melayu islam,miskin adakah tanda cina itu beriman??? Dan melayu itu berdosa???

Maka melayu itu perlu pergi haji sebab apa dia nak tak dapat???
Ini kita kata ketentuan,
Kita hidup macam biasa tapi bagi kita segalanya dah tertulis.

Iman tak dinilai melalui pangkat dan kedudukan. Adakah Najib lebih beriman berbanding nik Aziz semata mata dia pm???
Jawapan aku aku pun tak tahu.

Nak cakap pasal buat haji semua fitnah tak ada ketua ulama dunia pun ada orang panggil kawarij or seakan2 kawarij aku rasa kau pun tahu siapa cakap.

Setiap yang Allah jadikan bersebab, mungkin Anwar akan jadi pm mungkin tidak. Semua dah ditentukan.

Mustahil bagi aku untuk kata apa2 sebab Allah yang mengetahui akan perancanganNya sendiri.

Dalam,firmanNya

dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya." - Al-Baqarah | 216.

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya." - Al-Baqarah | 286

Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq, 3)

Maka tak boleh aku bagi jawapan ye atau tidak kepada soalan kau.

Dan bagi aku samada Anwar berjaya atau tak semua adalah ditentukan bukan kerana iman dia mahupun dosa dia.

Dan apa yang terjadi adalh sebagaimana yang telah ditentukan

Hang jebat

Kalo xpaham2 jgk lg..tak dapet den nak nolong..

Sebab inilah aku gaduh dengan orang ciw hari tut....begini beb.....aku tengah q nak pum tayar...tetibw satu ket3 nissan 130 y sudah pancung aku....aku hon...dia dengar tapi buat donno.....kete depan blah ue...di terus masuk...hangggin satu badan....aku himpit blakang terus aku sound...." ELLO BOS...IKUT Q LAH...TAK BLEY LAH INI MCM....."......dio jawap apa korang tau....."NIAMA HAI........ANGIN PUM PUN MAU KIRA KAH.....PIGI MASJIDLAH SUMPAH...TALA GUNA PUNYA ISLAM....."....aku tergamam...aku marah dan mula naik isim......aku pegi dekat cina tu...anak anakk dan bini dia ada dalam nissan tu....aku mula bersuara dengan 4 skala richter......"LU MAU ITU PUM ANGIN...LU MINTA BAIK BAIK.....LE MAKI SAYA...LU SUDAH SALAH.........LU SURUH WA SUMPAH MASJID...SAYA TALA MARAH...TAPI BILA LU CAKAP TALA GUNA PUNYA ISLAM...LU SDH CAKAP SATU DUNIA PUNYA ISLAM TALA GUNA.......APA...LU MAU MATI KAH CAKAP INI MCM.....!!!!!!"......dia dengan malu berlalu pergi kerana amat malu dengan ku,anak bininya dan orang orang disekililng pum station tu....polis yang jaga station tu pun senyum je sambil thumb up pada ku......lihatlah sahabat ku semua...bagaimana pemahaman orang bukan islam terhadap islam kalau ramai yang islam islam ni...membawa islam ini dalam keadaaan yang seperti main main......kalau bolehlah sahabat...walaupun bebeza pandangan politik...tentang sumpah sumpah masjid ni....KITA KURANGKANLAH......JANGAN PERMAINKAN.....SEKIAN.

Mari semua bersatu.....moh kito...kalau ada yang zalim...menindas dan membodohkan kita...yang menjahanamkan masa depan anak muda...yang mengurangkan nilai membeli kita dalam berniaga dan membeli....tak kira pemerintah atau pembangkang....nampok ada saja sikap atu klu klu macam ni gayanya....kita matikan ...kita tumbangkan....tak kira..cara baik ke atau cara jahat.....kita nak jaminan masa depan anak anak cicit cict kita...tak kira cina melayu india rungus iban dayak atau dusun....kita nak kuasa membeli kita yang tertinggi di dunia....HAPUSKAN RASUAH SECARA TOTAL.....PERASUAH...KITA JUMPA...KITA BUNUH CINCANG LUMAT.......HABIS CERITA.

la x abis lg si jo ni?

ada org lain gak yg perasan anarkin skywalker dgn jo MACAM org yg sama ingatkan aku sorang jer yg perasan hmm... entah ler pelanduk 2 serupa kot.

apa2 pun lantak kau la jo aku skrg x berminat sgt cerita pasal politik sbb sibuk dgn bola JDT luaskan kuasamu hehehe

bln 7 puasa bln 8 raya bln 9 10 11 12 semua parti sibuk dgn pemilihan parti masing2 kalau ko nak crite politik thn depan boleh la :)

psttt.. pemimpin PR pun tinggal brape kerat jer yg dok berhimpun ni yg lain semua dah mls nak layan dah

ni aku din yg original punye

kempen utk JDT lak luaskan kuasamu :)

terima kasih jo atas pemahaman di atas persoalan aku..aku ingin kupas sedikit...tntg ko kata kalau cina bukan islam mesti kaya sebab beriman tp melayu miskin sebab berdosa..cina kaya sebab mereka hidup tnpa batasnya halal haram semua di sapunya..yg melayu islam masih trbatas dgn hukum halal dn haramnya..mgkin klise jwpn ni tp pd aku cina brjaya atas usaha dn sifat kegigihannya tp yg melayu masih brharap pd bantuan dn prtolongan orang ln...sifat jati diri dn rajin berusaha kurang dlm bangsa melayu ni...sebabtu klu boleh semua nk free minta dgn kerajaan tnpa brusaha bila dpt bangsa ln syok tumpang sekaki... sedangkan kita perlu berusaha dn bertawakal pd Allah mohon diperkenankn permintaan kita..sebabtu Allah memberikn kekayaan pd cina atas usahanya..berkat @ tk Allah yg mengetahuinya..So dkt sini maksud aku kalau kita berusaha,yakin dn tawakal pd Allah InsyAllah akan di makbulkn cepat atau lmbt..tp adakh anwar berusaha dn serahkn diri bulat2 pd Allah..aku rasa tk..selagi dia tk menunaikn rukun Islam yg ke 5 selagi itu lh dia berada dlm kegelapan hidup akan isu moralnya..Iman memang tidak boleh di ukur dgn kedudukan dn pangkat tp kredibility seseorg blh di tafsir atas sifat keberaniannya dn keyakinannya...Anwar hnya brani brada di atas pentas brsama pnyokong yg taksub dgnnya tp tk brkeyakinan menyahut panggilan Ihahi mengunjungi tanah suci mekah mmbersihkn jiwa dn dirinya..pemahaman aku bro ko ni 50/50 myakini isu moral anwar tu wujud cuma tkda saksi mengikut syariah Al Quran dn hadis yg membatasknnya...mcm ko ckp td kita harus percaya qada dn qadar dari Allah bahawa.Jd Allah belum mengizinkn Anwar dn pr menang Pru 13 ni terimalh dengan redha dn muhasabah diri serta mengkaji kekalahan itu..jgn salahkn pihak lain menipu...ada faham sarip dol...

jebat..

klu x percaya SAMM pun dah mula merayu sokongan sesetengah pemimpin PR

SAMM sudah rasa perjuangannya dikhianati pemimpin PR sendiri esok org2 yg bodoh mcm ko masuk jail tu pemimpin PKR ko tu dah mula mengidam GLC kerajaan negeri cam kat selangor tu

PAS awal2 dah cuci tgn tinggal brape kerat jer kalau ada pun sekadar lepas batuk di tangga hehehe

jo cuba la ko pikir tul x aku ckp ni lain kali la tu pun belum tentu sbb khalid,anwar,nik aziz,harun din, lim kit siang dan ramai lg 5 thn lagi dah 70 thn ke atas dah monopaus dah hehehe

Glemer tengkoghak hang..


Dd

Aku bagi contoh cina sebab soalan kau cakap umpama bila nak menang anwar kene alim dan suci baru dia boleh jadi pm.

Emmmm aku tak 50/50 pun bro sebab syariat kata gitu, aku guna andai kata dia buat sebagai kiasan supaya pegang kita tetap pada landasan yang betul.

Pergi haji or tak bukan suci diri atau apa, kita kene faham.

Aduh nak kupas agama dalam isu lebih mendalam ni akan menjadikan blog ni blog agama.

Tapi aku cuba lah jugak, sebab menyampaikan aja.

Jadi pada pandangan kau dia kene buat haji kenapa???

Yes aku sokong ia adalah wajib, hukum kita tak nafikan

Dan Allah mewajibkan manusia mengerjakan ibadat haji dengan mengunjungi Baitullah iaitu sesiapa yang mampu sampai kepadanya. Dan sesiapa yang kufur (ingkarkan kewajipan ibadat haji itu), maka sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak berhajatkan sesuatu pun) daripada sekalian makhluk.’’ (Surah Ali Imran ayat 97).

Tapi apa kita mampu kata hidayah itu milik Allah bro, kita tak mampu paksa pun


“Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi (supaya ia menerima Islam), tetapi Allah jualah yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya (menurut undang-undang peraturan-Nya); dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayah petunjuk (kepada memeluk Islam).”

(Surah al-Qasas: 56

Macam aku kata kita sangka baik aja, tak ada apa kita mampu kata, sebab dah jelas, hidayah itu milik Allah.

Jangan kita memandai,menilai seorang itu buat haji dan dia memimpin itu tandanya dia sebaik manusia emmm pemahanan yang salah tu bro.


Kalau kau kata penyokong taksub annuar aku rasa kau silap bro. Aku bukan sokong dia tapi aku menetang korupsi dalam kerajaan.

Aku menetang salah guna kuasa, dah sifat tak amanah. Ini yang terjadi dalam kerajaan sekarang itu yang ditentang bukan kerana sokong atau fanatik pada Anwar sebab aku lebih menyebelahi pas.

Tapi aku bosan tgk harta negara dibelanjakan sesuka hati tanpa perancngan dalam bidang aku, bila ini terjadi ia akan membawa risiko besar kepada negara akhirnya rakyat akan tanggung atas sebab dasar kepimpinan yang korup
tapi yang diatas tetap kaya.

Contoh untuk tambah income maka cukai makin tinggi ini lah implikasi tanpa sedar benda yang terjadi. Apa yang aku cakap ini adalah fakta.

Bila kata ketentuan kalau kau faham, ketentuan nya adalah apa yang terjadi, Anwar menentang adalh ketentuan.

Susah aku,nak jelaskan tapi bila kau mendalami agama kau akan faham konsep kehidupan.

Apa terjadi sebelum adalah ketentuan apa terjadi selepas juga adalah ketentuan.

Apakah kau rasa bantahan ini bukan ketentuan Allah,jua???

http://asysyariah.com/semua-telah-ditakdirkan.html

Kau baca ni penerangan baik tentang takdir bila musyrikin Quraisy datang untuk mendebat Rasulullah n dalam masalah takdir

Takdir Allah mendahului ciptaanNya kau faham lah itu.

Ini soal iman dan bro makan masa jugak dulu masa aku nak faham.

“Karena seseungguhnya sesudah kesulitan datang kemudahan.” (Q.S. Al-Insyirah : 5).

Persoalan kau juga takdir.
Aku menjawab juga takdir untuk apa semua ini terjadi hanya Allah saja yang tahu.

Ps aku mintak maaf aku tak dapt kupas lebih dalam pasal takdir, sebab kita di tahap dan pahaman masing2 dalam pengamalan agama.

Apa yang kau faham,pasal takdir secara jujur aku cakap tak salah. Kerana itu tahap pemahaman dan penyerahan kau

Dan pemahaman aku tentang takdir adalah pada tahap pemahaman dan penyerahan aku.

Hahahaha kebetulan aja tu din,
Emmm

Tak pun dia baca komen kau dulu dia ulang aku jo the First.

Aku,menyokong perjuang,menentang korupsi

Aku menyokong bantahan dengan bukti.

As simple as that.
So bagi aku let it be nothing to complaint about.

Bila hang tipu orang tak semua marah tapi ada yang akan marah lah.
Jangan lah kau anggap bila dah ditipu semua akan balik tidur nyenyak.

Lain kali dah pegang jawatan tu jujur lah dalam proses pemilihan.
Bayar gaji mahal2 tapi dakwat pun padam

Salah sendiri menipu.
Biarlah depa nak tentang ngan alasan depa aku pun faham kenapa.

Tak nak benda ni jadi lain kali amanah bukan beralasan.

Pru 12 konon ada pihak akan salah guna dakwat
Pru 13 lupa goncang and simpan terlalu lama
Pru 14... Apa pulak alasan dia

Sebab tu penipu pun dok tak tidur nyenyak sekarang.

Bantahan dah bermula.
Aku dari dulu sampai sekarang dari aku belasan tahun cuma pemerhati.

Dan aku jelaskan sesuatu melalui pemahaman aku. Aku tak join pun berarak apa semua.

Tak kisah lah by
Pakatan ke
Umno ke
Perkasa ke

Aku pemerhati semua aku baca,
So aku tahu mana perlu aku sokong.

As simple as that.
Ok din.

Aku lebih kepada memberi pendapat itu aja.
Macam korang kat sini jugak.

Pru dah habis kenapa dok dalam blog dan menyerang orang yang kau kata meroyan.
Itu tandanya kau sendiri,ketakutan akan sesuatu.
Betul tak???

Hahahaha..hang jebat..

Aku xpayah nk tggu jo ulas panjang2 pun aku dah paham..

Masalahnye ko tu yg xpaham2..

Dalam hujah ko pun sempat lg nk ngentam org jgk..ecehhhh..

Ada kawan kau cina tanya kt aku.dia kata pasal itu nuar sulah janji kalau kalah mahu jadi pensyarah tp tadak bikin.ini janji melayu kah.aku pun tak terkata apa nak marah pun x boleh sbb mmg betul .orang tua kata janji melayu mmg mcm tu.aku boleh senyum jee.

Jom ranya bang no yang banyak menzalimi penyokongnya buat perhimpunan dan pwrbodohkan penyikong sendiri

yup bro...anwar wajib menunaikn haji sebgai org islam yg sgt brkemampuan dn sihat..hidayah dr Allah akan dtg dgn sendirinya sekiranya beliau bnr2 ikhlas brserah diri pd Allah..bukan maksud aku akan jd sebaik2 pemimpin tp sekurang2 ingin jd khalifah lengkaplh sudah rukun islamnya...tp sudah brbelas tahun beliau cuba mmbersihkn dirinya tp msh blm trmakbul permintaannya... xkn beliau tk sedari prkara ini mgkin antara yg membataskn doanya permintaanya....sedangkn kita wajib meyakini ketentuan Allah dgn usaha dn ikhtiar smbil bertawakal pd NYA..mcm bro ckp td hidayah milik Allah..Qada dan Qadar juga milik Allah... anwar kita anggap sebagai ketentuan atas prkara yg brlaku selepas Pru13..Anwar pn harus akui bahawa Allah menentukn hidayahnya bhwa raky at malaysia belum sepenuhnya memilih dia sbagai Pm dn pr utk mmerintah...jd apa perlu beliau meroyan mhasut rakyat brhimpun meraihi simpati. atas kekecewaanya...adakh xda cara ln selain membuat himpunan rakyat..trend tu dh lebih sedekad bro tp kurang berhasil..cari cara ln yg lbh efektif...ni blik2 brhimpun2..boringlh idea tu bro...aku pn menentang rasuah dn kronisme bro tp apakh jaminan pd rakyat bhwa pr xkn rasuah atau kronisme???adakh bro jamin dlm pas skrg tkda unsur rasuah dn kronisme?????bro pd aku rasuah adalah sifat semulajadi manusia yg ada pd setiap org...cuma mjadi amalan @ x shja .umpama org tua dn guru telah mndidik kita jangan memberi dn menerima rasuah tp kita bt berbt sebaliknya adakh bapa dn guru kita brsalah juga sedangkn mereka dh jalankn tugasnya..adakh ko x pernah amalankn rasuah selama ini..kkdg dlm khidupn kita x sedari pn kita blh mlakukan rasuah..so pd aku sesiapa yg brkuasa hari akan mlakukan rasuah dn kronisme juga tk kira bn @pas pr..cuma skrg kuasa di tangan bn..cuma aku ambil kira aspek keamanan dn kesejahteraan..di mana rakyat masih blh bekerja sambil beribadah serta brkemampuan utk mjalani khidupan dlm era kemajuan skrg...klu 80% rakyat tk brkemampuan mmg patut pn kita tukar pentadbiran tp blm smpai ketahap begitu lg..kronisme dn rasuah akan kekal dlm setiap kerajaan yg mmerintah dlm dunia ini..tk blh di sangkal lg cuma cr cara utk membendung dr merebak teruk..
Bro apa pendapat ko tentang kempen bbc ni...adakh ko rasa bersetuju dgn kempen ini....lg satu pada firasat ko adakh pru13 ini bn guna penipuan dn pr pn guna penipuan juga...

jebat

Anon.....bukan janji melayu...ini janji manusia...bukan janji Allah saw...jqngan sinis berhenti kat situ.....katalah...nah 150 k untuk tanah 45 hektar yang kau jual pada aku....ini bumi lot dan kau boleh buat suka hati kau...aku nak tukar ke town list dan jual kat non bumi 5 mil....apa kau rasa tuan tanah tu rasa.....kalau dia happy dengan cara aku...ini bukan normal...memang aku tak janji apa apa kat kau....dan kau pun tak letak syarat kat aku....puas hati tak kau....nampak tak kau dibodohkan...dan yang terjelas...aku mengkhianati roh tanah tu yang dikhas kan untuk bumiputra.....kenapa aku tak jual kat bumi...sebaba mereka takder duit...kenapa mereka takder duit....sebab untuk ini senang...dia nak senang dan tak nak susah..konsep ini aku pakai tapi mesti dia tak puas hati juga.....so soalanya sahabat...bukqn janji tu yang diberatkan disini....DIPERMAINKAN itulah yang diberatkan...faham kan.munafik diwakili janji palsu...sesat diwakili mempermainkan agama dan yang terbrutel DIPERMAINKAN...KENA MAIN...DAN TERMAIN....sekian

Dah tanya....ko...ajib ko dah sound belum....saja nak tahu

rilexlh jebat aku tk hentam org suka2 aje aku hujah brlandaskn fakta dn faktor prsekitaran tentang politik semasa...keraguan pada aku adalah mgpa anwar tk menunaikn rukun islam yg ke 5..rasa aku segala2 cukup kemampuan dn kesihatan...mcm jo ckp td blm mndapat hidayah dr Allah mgkin juga...tp klu beliau benar2 berusaha InsyAllah Allah akn tunaikn permintaannya ingin mngunjungi Baitullah...biarlh ada senjata sblm brperang..klu nk jd pemimpin yg disegani biarlh lengkap yg asasnya dahulu bro....bro aku nk tanya sikit kenapa anwar menubuhkn pkr sedangkn beliau dr abim blh terus masuk pas untuk memperjuangkn untuk menuntut keadilan pd dirinya pdhal fitnah dn keaibannya ni amat besar sekali..bukankh beliau beagama islam jadi dlm pas mgkin lbh mudah perjuangannya...

Salam jebat,

Macam nilah kenapa pergi ke umrah, aku still tak faham desakan buat umrah ni.
Ini ibadat bro antara kita dan Allah, jangan cerita pasal haji ke apa solat 5 waktu tu dulu. Apa semua ni ada buat tak. Jangan kita sibuk tanya amalan orang dalam menilai. Dan jangan kita kritik orang walaupun orang tu tak solat sekalipun.

Dan jangan kita rendahkan orang melalui ibadatnya, termasuk bukan islam. Kita belajar dari kisah macam mana seorang pelacur melahirkan keturunan apa????

http://al-aarifbillah.blogspot.com/2010/12/kisah-pemuda-soleh-yang-tertarik-dengan.html?m=1

Sila baca bro.

Kau balik2 hidayah untuk Anwar berhenti, bro mcam mana kau yakin Allah suruh Anwar berhenti???

Aku bagi contoh lain kalau kau ada anak, anak kau gagal exam apa maksudnya???
Adakah Allah takdirkan anak kau jangan belajar lagi???
Anak kau yakin dia lulus, salah tak dia apply untuk semak semula keputusan????
Salah tak???
Or takdirnya anak tu kene berhenti belajar terus??

Jawapan kepada jaminan tu yang takde rasuah tulah.
Yang sekrang kalau kekal maka takde perubahan.
Yang mendatang kita tak tahu.

Amik contoh bila sakit gigi, lah kau ada sebtang gigi sakit sekarang, apa pendapat kau doktor syorkan cabut semua gigi tu???

Alasan doktor mana tahu gigi tu nanti akan rosak jugak jadi kita buang semua sekarang.

Mesti kau tak setuju sebab belum rosak lagi, dan pendapat doktor tu agak kurang bijak.

Macam tu lah jugak dengan persoalan yang kau timbulkan belum jadi jadi,kenapa kau nak cabut and kata dia rosak sedangkan belum lagi.

Bro kau nak tunggu bila nak tunggu bankrap baru nak ubah habis lah bro.
Kau tgk aja Penang selamgor berapa kaya dah negeri tu sekarang.

Berapa banyak hutang kerajaan negeri Penang yang dah ditutup.
Selangor simpanan negeri tambah berapa banyak???

Negeri apa paling miskin bro???
Kau pernah baca buku hingga tak????
Kau tahu dah berapa tahun kita defisit.
Berapa hutang negara???

http://www.beritasemasa.com/hutang-negara-malaysia-2013

Ini yang kita perjuangkan ini yang cina takut sebenarnya.

Pasal,adakah pr lakukan penipuan, kau cari bukti dan laporkan seperti,yang pakatan buat.

Kau tanya kenapa perlu ke jalan,
Aku dah banyk ulang dalam blog ni sebelum ni.

Pasal,kebaculan kerajaan,tidak adil tak memberi ruang kepada pembangkang.
Di negara lain,semua ada ruang untuk bersuara di media.
Plus,tv 1 dan 2 hak rakyat bukan umno.
So semua patut ada peluang. Bukan hanya bn yang guna, adakah perkara ini adil???
Jawab jujur


Bro kau baca penulisan aku banyak yang kau timbulkan ni aku dah jawab sebelum ni.
Dan soalan,ni masih timbul

Ko lg besar tengkorak mcm bapak hantu ko tu

Abang non ckp apa? Pasti dia ckp ko ni cute gak hahahaha.

Anon 441 macai sejati

Hari ini aku gelak besau sbb betul tekaan aku paling paling pun 3 hari dia tahan tp 2 hari dh kuar hahahahhaaaaa..lawak hari jumaat.idola anak muda kunun.piiiii rahhhh.

Kemut tayang bibir x pa jangan kemut dalam bilik hotel

Bro ko citer aper ni bro sapa main sapa kena main ni x kan ko tak tahu.dh terang lagi bersuluh.

Macai tukang provokasi

Macai buat kerja umno
Atas kaya macai tetap macai

Macai sedang provokasi

Macai umno bodoh

Ada...cuma aku tak gunakan ia untuk menyerang kau anon......biarlah akal aku berehat untuk movement seterusnya......tunggu ya akal ku memanggilmu...kirim salam pada akalmu yang dikejauhan itu ya........katakan padanya.....bila nak tambah akal baru......

Salah tu....dah BLACKOUT lagi bersuluh....takanlah seinci seinci aku kena terangkan...takan tak der usaha langsung kau mampu buat untuk menganalisis kata kata ku ini....oooooo...kalau gitu...kenalah aku bertatih tatih semula...macamnilah....ringkas......aku nak jam rolex kau tu....aku ampu engkau sampai langkit ke 5......aku puji setiap apa yang kau putuskan...tiba masa kau bengkrap...aku tinggalkan.......aku nak jam...PERMIANAN BERMULA.....aku ampu kau.....KAU SEDANG KENA MAIN.......aku puji segalanya.....KAU TERMAIN OLEH KU......dan kau bangkrap....KAU TELAHPUN DIPERMAINKAN....heiii...puak pakatan terlatihlah dengan prinsip ni...ingat anwar tak sedar ke kecerdikan kami...dan ingat kami tak nampak ke kalau DSAI melompat batas.......macai....Untuk pengetahuan....KAMI DAN DSAI saling menguatkan antara satu dengan lain...dan yang kami cuba elakkan ialah....mempermainkan SPR.....tapi dah terbalik...SPR pulak permiankan kami.....TAKAN ITU PUN TAK NAMPAK SAHABAT.....sekian.

Sama gak dengan bos ko yang ko puja naik jet pwribadi pi sabah pas tu naik helikopter lagi.ko dapat aper...dia banyak duit tp ko cuci taik jer....

Aik ..sapuabis baru sedar dari lamunan ker...di kepanasan petang ni.pi makam ubat dulu

1038 cuba tanya sarip dol adakah dia x provoke ker.sama jer ko ni samdol@sondol.

Kalau nak komen panjang2 bukalah blog sendiri.
Brader2 yg tulis panjang berjela korang kena paham. Kita org melayu x sama dgn bangsa cina. Kita dididik dgn budaya lemah lembut pemaaf beremosi. Cepat menitiskan air mata bila berckp trntang ibubapa. Budaya tersebut tidak ada atau amat kurang dlm masyarakat cina. John jo dan jugs brader yg berdebat tentang kekurangan dn kelemahsn kerjaan ibarat dua ekor ayam dlm reban yg sedang berkokok tk puas hati dgn dedak yg diberi tanpa menyedari tak lama lagi akan tiba giliran keduanya akan disembelih oleh tokey cina yg akan menyambut kongsifacai.

Kalau nak komen panjang2 bukalah blog sendiri.
Brader2 yg tulis panjang berjela korang kena paham. Kita org melayu x sama dgn bangsa cina. Kita dididik dgn budaya lemah lembut pemaaf beremosi. Cepat menitiskan air mata bila berckp trntang ibubapa. Budaya tersebut tidak ada atau amat kurang dlm masyarakat cina. John jo dan jugs brader yg berdebat tentang kekurangan dn kelemahsn kerjaan ibarat dua ekor ayam dlm reban yg sedang berkokok tk puas hati dgn dedak yg diberi tanpa menyedari tak lama lagi akan tiba giliran keduanya akan disembelih oleh tokey cina yg akan menyambut kongsifacai.


EmoticonEmoticon