Monday

Warnakan 13 Mei dengan penyatuan rakyat selamatkan demokrasi


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) pertama sekali mengucapkan selamat menyambut Hari Bangsa Malaysia, 13 Mei. Satu tarikh yang telah menjadi sejarah akan diwarnakan dengan episod penyatuan rakyat.

Ketika Barisan Nasional cuba menyembunyikan pemerkosaan terhadap demokrasi dalam PRU13 baru-baru ini dengan mengapikan sentimen perkauman melampau, SAMM tampil dengan acara khas yang membabitkan pemimpin rakyat dari semua kaum, termasuk penampilan wakil mahasiswa dari pelbagai bangsa.

Bersempena dengan 13 Mei ini juga, SAMM dan penggerak mahasiswa SMM dengan kerjasama pelbagai NGO menganjurkan sebuah Rapat Rakyat "13 Mei: Hari Bangsa Malaysia - Selamatkan Demokrasi" pada malam ini di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur & Selangor (KLSCAH). Acara bermula jam 8 malam. 

Rapat Rakyat yang berlangsung pada tarikh hari ini menjadi bukti betapa permainan perkauman tidak menghalang semangat penyatuan rakyat berbilang kaum itu disambut. Rakyat dengan berani keluar dan berhimpun pada tarikh ini, tiada apa lagi yang dapat dimomokkan kepada generasi hari ini.

Sudahlah demokrasi dinafi, rakyat disimbah pula dengan minyak tanah untuk dibakar sentimen perkauman. Kononnya pilihanraya 5 Mei adalah penolakkan satu bangsa. Namun semua sedar dan tahu, sebenarnya tarikh 505 adalah penolakkan semua bangsa terhadap perasuah dan pemain perkauman acuan penjajah. 'Pre-emptive'  penolakkan besar terhadap Barisan Nasional ini telah mengundang rancangan kecurangan pilihanraya diatur dan hasilnya kemenangan rakyat dinafikan dalam sebuah pilihanraya terkotor dalam sejarah. Blackout505!

Maka atas sebab ini, semua wajib mengambil bahagian dalam rapat rakyat malam ini di KLSCAH.

Penganjur acara malam ini menyediakan ruang yang cukup untuk lebih 10ribu hadirin dengan tempat selesa di dalam dewan (bagi yang hadir awal) dan skrin besar di parkir yang berpagar. Ruangan parkir juga akan dikosongkan untuk beri ruang lebih ramai mampu dimuatkan dalam rapat rakyat malam ini. Kepada yang menaiki kereta, penganjur mencadangkan supaya meletak kenderaan di parkir stadium merdeka dan hanya perlu menyeberangi jalan (Maharajalela) melaui stesen monorail Maharajalela. 

Hadirlah dengan pakaian hitam atau simbolik hitam sebagai tanda bersama pergerakan#Blackout505 dalam usaha mengembalikan kemenangan rakyat pada PRU13 dari keputusan SPR yang telah dilacurkan.

"Suara Rakyat Suara Keramat"

CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

Sent from my BlackBerry

257 comments

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 257   Newer›   Newest»

Da blackout nk wrna ape lg kahkah blckout ni dr zman datuk aku da ada cite ni..api pdam tukar undi..kau cr ler citer yg best skek..psstt suh gtau kt mane blckout tu smpai skrg x gtau lg..mmg kuat tipu n kuat smbang ler PR ni..hehe

La kat umah atok ko la..td ko yg ckp jgk...g tgk dah ada lampu ke blum..ke pakai minyak tanah lg..suh atok ko mintak kat umni sambungkan wayar..blh tgk tv3 suku..kikikiki....

Hahaha hihihi huhuhu marah nmpak..mmg kaki trmberang korg ni hehe...psstt kalu ko x caye ckp aku ko try tnye nenek kau plak psal blckout ni hehehe

Nenek dia canggih..xmcm umah nenek hang..pakai lampu kabait..hehehehehe...

Korang ni takda kerja ka hari2 bkempen? Rakyat muak la, korang ingat majoriti rakyat suka ka hang tpekek macam monyet tuntut benda yang takda? Bukan korang dapat apa pun, buang masa jak, baik duduk rumah pn baguih.

Ini la puak pas dn pr org dh habis berkempen tapi mereka masih berkempen heee.... dh kalah tak nak gaku kalah hee.... kasihan la.

Tu la wa dah ckp..asal amno mesti.. asal bodoh piang mesti amno...dah sinonim kan hahah

Macai macai penjilat jubur




MACAI MACAI PENNILAT JUBOR




MACAI MACAI PENJILAT JOBOQ

THE SUPEESTAR IS COMING

IIIIIIIII
AAAAAMMMMMMM
CCOOMMIINNGGG...

Lor..terlepas tg rambutan rupenye...kesiannn..

Mula mula rapat rakyat , bila rakyat dah kena kencing pakatan , kunyit spring pulak , lepas itu apa istilahnya lagi ? lebih baik aku bawak anak bini aku pergi makan makan diluar , lagi bahagia hidup aku ..

Pru dah habis dah , tak payah nak buat rapat rakyat , kita tunggu 2018 pula , kita nak fokos tranformasi yang akan dibuat oleh najib .

Be gentleman or gentleauw auw auw...bile nk jd pensyarh???

Cuba tengok anwar itu , bila dia angkat dia punya kening macam syaitan betul mukanya , sekarang bukan masanya lagi untok berpolitik , tiba masanya untok membina negara , lupakan anwar itu , biar dia gila seorang diri orang lain tak perlu ikut !

Anwar tu dah tua bangka dah , peluang nak jadi pm tipis , bawak bawak bertaubat , banyak musibat dibuatnya ...

Betul ckp Tun M tu ari... kalau PR kalah Anwar akan buat Arab Spring di Malaysia.. Demokrasi kita tlh di rampas oleh Anwar & mau di mati kan di Malaysia.. Kita smua akan menuju kehancuran slepas ini seperti di Syria..

Bila sudah kalah jgn la dok nk mengharuharakan negara lagi. Sekarang masa tunnjukkan janji2 manis yg ditabur utk rakyat bukan ajak rakyat buat benda tak berfaedah. Tumpukan dn tunaikan janji masing2.

Buat je, biar kena tangkap masuk lokap , br glamour

Terima lah kekalahan jangan dok spin lagi undi popular kita bkn amerika buat pemilihan presiden.boleh lah guna undi popular.ini malaysia kita gunakan jumlah kerusi parlimen.awatlah bangang sangat.p/raya dh habis .ini masa bekerja untuk rakyat mana mana yb yang dh menang tu jngn dok melalak lagi kt tepi jalan buat menghabiskan boras ajer.

Inilah taktik supaya dia kena tangkap sbb tu dua buat.bila dh kena tangkap dia akan spin kerajaan bn zalim maka penyokong dia akanbuat hal itu yang dia mahu tu..alahai kesian nyeerr meeoyan sangat nak jadi pm.

Bos kamu yang akan masuk tg rambutan kot pasal dok mwroyan lagi perasan dh jadi pm tp x jadi aw aw awhhh...

Bila aku tngok poster superstar dh mcm sivaji the boss ekekeh...

Perbezaan aktiviti di waktu mlm antara Najib & Anwar selepas pru13...... najib wktu mlm hbs pru13 ni, lps solat maghrib, isyak relax kt rmh ats kursi 'malas' tngk bolasepak kt astro sambil mkn kuaci, keropok lekor, minum nescafe panas.. dan Anwar plak lps pru13 ni tiap2 mlm tepekik sana, tepekik sini spin sana spin sini , msh berkempen pru tak mkan2 smpai suara bengkak2 putih mata cari cra cam ne nak dpt jugak Putrajaya.


Aiiii korang ni memang suka menyemak dalam ni ke hahahaha

Ayat biasa dalam hujah korang ialah
1. Bab liwat
2.hudud
3. Meroyan
4.jubo

Hahahahahaha kelakar

Ok info baru semua rekod penipuan dah ada, tunggu warta aja lepas ni boleh buat kes.

http://www.erapasca.com/2013/05/237laporan-penipuan-pru-melibatkan-27.html?m=1

So tunggu lah.

So apa pun stop lah bab liwat tu dah pesan dah jangan bawak mulut berdosa bro.... Mana anti fitnah tu diam pulak.

Bab jubo saiful tu tahniah lah korang memang sayang jubo dia pemimpin umno selalu risau akan status jubo dia.

Hudud tu tanggungjawab bersama

http://m.youtube.com/watch?v=sUMkCAXDQlM

Komen video ni dulu baru komen hudud orang lain.
Realiti????

Now bantahan akan dibuat insyallah.

Lupa bagi tahu
Aku jo


Yang datang sama tu bukan rakyat ke???

Tak dapat apa pun datang memang itu prinsip dia

Ke nak tunggu bagi duit sediakan bus baru nak nampak orang hahaha

Kesian mak member aku ingat ada majlis apa siap berjemput,naik bus rupanya ceramah politik hahahaha sanggup tipu konon ramai sokong hahahaha siap bagi duit.

Hahahahaha ini tak apa????

Aku jo

Ai bukan bagus ke dia tegur???

Aduh gila puak umno ni yang dok kutuk jilat jubo tak ditegur langsung hahahahaha

Asal bn semua halal

Memang kau bahagia, tapi pelik kenapa kau masuk dalam blog ni nak cerita pasal kebahagiaan kau ke???

Kunyit spring???

Kau dah rasa ke apa tu kunyit ikut istilah kau lah???

Sampai kau kata kunyit???

Hanya jauhari,mengenal manikam

Yang kunyit tahu kunyit hahahahaha.

Dah lah tu tak payah lah
Kau nak makan pun nak komen dalam ni,
Kalau kau tak sibuk buat apa kau datang check update ni???

Hahahaha nampak sangat lah macai.

Angkat kening macam syaitan wow kau pernah tgk ke bro

Mustahil,manusia dapat lihat syaitan bro

Dasyat ilmu lu ni hahahaha.

. Dalam Surah al-A’raf ayat 27, Allah mengisahkan (mafhumnya), “…..Bahawa mereka itu (makhluk halus) boleh melihat kamu, sedangkan kamu tidak boleh melihat mereka…..”

Sumber
http://www.harakahdaily.my/bolehkah-manusia-melihat-makhluk-halus

Bina negara dah lama dulu mula tapi jadi lembab sebab pemimpin korup.

Bagi projek lembu dia beli kondo,
Terbantut lah projek daging negara.

Ada akai ka???

Aku jo

Bro kau nak cakap pun biar ada maklumat betul.

Syria tu perang akidah bro antara syiah dan ahlisunnah, perang tu di suruh atas dasar akidah bro.

Basar assad suruh orang sembah dia yang tak mengaku dia tuhan akan dibunuh.

Syadah dengan nama dia. Siapa tak ucap askar bunuh.

Kalau bodoh jangan buat pandai.
Nak sokong punya pasal fakta pun tak tahu gi lah membaca sikit.

Kau,ni jenis main percaya aja kot, sebab tu kerajaan sekarang pun kau kata betul,
Rupanya kau main ikut aja tak membaca.

Tak ikut pekembangan ke bro???


Aku jo

telah transfotmasi

Apa kea mb Terengganu ye???
Ini ke pemimpin???

http://m.malaysiakini.com/letters/229935

Bacalah

Ini ke sifat pemimpin umno???

Kata dah tiba bangunkam negara???
Main politik jugak rupanya hahahahaha

Umno buat tak apakan???

Meh komen sikit jangan malu.

Or kau akan tak komen tapi tibai pemimpin pakatan???

Siapa meroyan nak sokongan???
Hahahahahaha
Sampai,hak rakyat dinafikan.

Komen adalah berdasarkan artikle

http://m.malaysiakini.com/letters/229935

Mb Terengganu ni apa komen anda????
Sila kritik

Komen korang banyak guna ayat meroyan lah apalah

Spr pun kata boleh kemukan bantahan.
Masa kat Amerika pun ada kiraan semula undi banyak tempat dalam dunia berlaku benda bukan taboo.

Bab penipuan,ni banyak,berlaku now bukti dikumpulkan.

Akan di sampaikan so dah ada bukti,
Akan dilaporkan
Yang korang risau sangat kenapa???
Hak masing2 lah nak buat

Benda boleh buat ma???
Kau dah menang tapi melalak lagi aku pelik.

Dah tu melalak,mengarut
Kalau tak ada isu jubo bukan umno lah namanya tu.


Kamu bodoh
Pemimpin sendiri sahkan kamu,bodoh
Kamu kan,sokong pemimpin.
Banyak petik kata dia.

http://www.google.com/images?=client%3Dms-nokia-wp&q=mahathir+kata+umno+bodoh&hl=en&sa=X&oi=image_result_group&ei=WCiRUZOfE5GyrAfjkoHYAQ&ved=0CBAQsAQ#i=1

Atau

http://milosuam.blogspot.com/2012/06/dr-mahathir-bayangkan-hanya-orang-bodoh.html?m=1


Tahniah kamu terpilih 😁

wei lu jo! jo apa jonggang ker jongos hehehe kau ikut perkembangan la sgt kan skrg aku nak tanya kau? siapa dominan dlm PR skrg DAP ker PAS? kau kata PR nak fail petisyen 27 parlimen kalau pun 27 petisyen tu semua PR menang pun tetap DAP dominan PR dah umum nama 27 parlimen tu! senang crite klu PR menang DAP lebih bnyk kerusi dari PAS! hadi awang pernah bg tau kalau PR menang tapi jumlah kerusi bukan islam lebih ramai dalam PR PAS akan tolak! so senang crite PR x akan memerintah tapi x tau la kalau hadi mungkir janji nanti mcm anwar yg giler meroyan nak jadi PM gak kata kalah nak jadi pensyarah! bior la dia yg penting hadi nak tepati janji dia ker x nanti kita tgk bodoh la lu jo!

jo mmg pencacai DAP jo mmg bodoh hehehe jo jo

Mari la kita berkempen wpun kita dh kalah. Janji boss kita yg kuat meroyan tu jadi PM hee.... janji kita dpt puaskan hati puak DAP menguntakan kita. Mari PR dn PAS heee...

Yg bnyk dtg tu rakyat tak de sunat mcm ko si jo = joboh.. hahaha...

Nmpak mcm serius ni...dah mkn ubat blom??

Ye apa saja lah tapi apa kaitan dengan perang akidah syria???

Apa kaitan ngan arab spring??

Lu komen macam orang bodoh last2 mengarut cerita pasal kerusi ni apahal pulak???

Asyik lari tajuk,
Bila cakap pasal tuduhan zina
Lu cerita jubo
Masuk ekonomi lu,cerita jubo

Aku sound pasal isu syria masuk bab kerusi hahahaha bengap.

Kau nak cakap pasal pe perintah sekali pun kan walau dap banyak
Selebihnya kerusi bn kan???

Nak gubal undang2 baru kene amik berapa majoriti sokongan parlimen cik oiiii

Aduh dah bengap tu bengap jugak

Kalau pakatan menang sekali pun separuh parlimen

Dap ada berapa???
Umno ada berapa???
Pas???
Pkr???

Aduh cakap bodoh tak percaya.

Undang2 nak buat kene,sokongan majoriti parlimen lah sekuranganya 2/3
Aduhhh lu cerita apa ni???

Masalh siapa banyak pun now dap banyak jugak ada kesan apa2 ke???
Kalau dap kalah mca tu cina jugak.

Hahahaha asyik perkauman aja.

Patut lah benak

Aku jo apa???
Bukan masalah kau nak jongos ke apa ke
Nak melawak masuk raja lawak.

Nak bercakap biar ada otak tu aja.
Ada otak tapi tak fikir macam kau lah contoh terbaik.

Ini aja ke komen kau???
Sebab tu malas layan sebenarnya

Cakap macam budak2 hahahaha

Ini ajalh level,pemikiran kau.

Adios aku jo

Itu ajalah level pemikiran korang

Hantar lah mereka yang lebih bijak kalau nak menyerang blog sekali pun

Asyik bab jubo
And isu perkauman.

Cara parlimen berfungsi pun tak faham
Lagi mau cakap...
Macam bila pe perintah dap terus,boleh ubah undang2

Aduh
Macam aku cakap kalau bertekak ngan 100 orang bijak,aku sanggup
Tapi dengan bebal mcam korang walau satu pun aku tak sanggup sebab dah namanya bebal.

Aku jo

Jo, ko tak da kojo ke??
Benda berkait perhimpunan haram pun ko sokong. Anwar tu tengah meroyan sebab tak dapat jadi PM gunakan pelbagai dakyah.

Sebagai pemimpin dia patut tahu undang undang dan saluran betul untuk pengadilan.

bodo la kau ni jo ni mesti tiap2 hari tengok youtube ni baru dakwaan belum sahih ke tak. Kan najib dah ckap bawa lah kat mahkamah kalau tak puas hati..kita sedia apa saja keputusan.. nuarjubo kau tu melalak2 tak tentu hala.. masalahnya nuarjubo kau tu nanti bojeh terima ke kalau keputusan tak myebelahi dia.?

Saluran undang2 apa bro yang depa persoalkan ketulusan spr???

Kalau undang-undang memang ada tapi orang langgar jugak,siapa arahkan sirul bom minah tu aduh.

Berapa banyak kes rasuah lepas bro???

Perhimpunan haram, hehehhehe bila masa pulak dapat yang halal???

Lu now masuk bab perhimpunan baguslah isu jubo dah kurang kalau tak asyik jubo aja keluar.

Bagi tahu channel apa lagi yang ada???
Internet???
Tu ajalah tempat mereka.

Tv1, tv2 hak rakyat ada kau bagi peluang pihak lain cakap

Kalau di indon pun semua parti ada peluang berhujah, semua negara bagi equal untuk semua bercakap.

Kat Malaysia,channel,apa ada jangan jadi bodoh tv 1dan 2 bukan hak umno tapi hak rakyat.
Tu kita panggil salah guna.

Bro so apa cadangan,lu bro untuk bagi ruang suarakan benda ni????

Cari kerja lainlah anwar ! macam macam kerja boleh buat , sapu sampah ke , cuci longkang ke , potong rumput ke , harapan anwar nak jadi pm tipis , daripada terpekik terlolong itu lebih baik cari kerja lain , macam budak budak !

Macam aku kata komen kau macam budak2

Tipis tak tipis kebenaran kene disuarakan.

Itu hak dia.

Aku jo.
Hantar lah orang bijak sikit bukan budak separuh akal nak serang blog orang.

Aik pcaya plak bro jo ng video ni aku igtkn dia xcaye...video nuar bjubo n stopa ali bjobo ok ke jo? Hehehe

Ape ler kau ni jo, syaitan pngundi antu tu pon aku bole jupe ni kn plak setan...nk tgk setan tnye ng kit sian dia tau ktne dok setan tu kehkeh

PAS round 21 da tumbang mmg hampas kelapa..GUD DAP round 38 br tumbang br anak jantan sbnarny huhuhu

Bro si jo ni adalah cyber trooper pr dia akan spin seboleh mungkin demi pertahankan pemimpin mereka.nak buat cam nee dh namakan trooper.so layankan jee

Apalg yang ko nak spin jo pandi plak ko percaya vedeo ingat x percaya dh kn lebeh elok ko tonton vedeo al jub ngn stopa.

Puak bn x gila dan meroyan tp puak ko yang gila meroyan terima lah keputusan klu ada bukti bawa kt mahkamah selepas keputusan diwartakan tak payahlah kesana kemari terpekik terlolong klu pr semua nya maksum bodoh piang

Aik x boleh plak mcmmana kata kebebasan bersuara cakap x serupa bikin.

FAKTA KO SEMUA NYA AUTA.AUTA AUTA.

Aik pasal itu mb selangor baru ari ni angkat sumpah dh 9 hari lpas p/raya ? Apasal ada hantu raya ke? Hang x nampak ke jo.

Hanya syaitan syaitan yang ada dalam puak puak pakatan yang kami nampak ada faham jjoo...........ngang.

Jo ko dh ketinggalan zaman ke sapa ckap syria perang kerana akidah bodoh tul ko ni itu puak pembangkang ngn kerajaan syria.pas campur tangan amerika barulah puak pemberontak masuk jadilah haru biru seperti yang amerika kehendakan sbb senang dia nak kontrol syria bila dh pecah belah.dari mana datangnya senjata puak puak pemberontak syria tu jongang .budos itu aku ckap fakta ko semua auta

Aik jo.tulun komen ckit mb selangor selepas 9 hari p/raya baru nak angkat sumpah.apa plak spjn ko jo.ni xdak dlm youtube tp ada dalam pungkok.

Aik kamu pon prcaya vedeo juga kerrrr.hai kantoi puak kamu ni ikut lag yang menyestkan

Jo bangang cermin diri puak pakatan dulu.baru ckap orang lain

Kenapa pas x melobi mb selangor sedangkan kerusi lebih satu dari pkr? Jo tulun jawab.sajerjer tpkami dh tahu jawapanya cuma nak banding kan ko punya spin

Jo puak pakatan lain x dakastik spin
Lembu...sebb kamu semua dh di lembukan oleh al jubs
Rasuah....sbb kamu punya pemimpin lagi bapak segala rasuah yang ada dalam dunia ni
Ketirisan....cer lihat berapa banyak pasir di korek di selangor sampaikan banyak tanah runttuh tanah jeelus duly x dak sekarang merata rata dalam selangor.
Sampah ....semuanya macam puak pr sampah merata rata.di jalan di stadium di hotel dalam kereta api
Kroni.....ni lagi lawak parti anak beranak ikut cakap asmin lah dalam youtube x dak tp dalam jamban ada cer link kan

haha jo jongos dah kantoi bukan PAS kata umno tolak islam ker? PAS jer yg boleh perjuangkan islam melalui PR ?abis tu knape ckp bila DAP yg lebih dominan dlm PR memerintah nak minta tolong UMNO yg PAS dakwa menolak islam tu? sebenarnya kalau PR memerintah PAS x leh wat ape2 pun :) tu yg kat selangor PAS takut jadi MB tu..

jo jongos dah terbelit lidah nak ckp politik x tau hehehe org nak crite politik dia pun sama sibuk nak tunjuk pandai tapi bingai :)

modal lain x ade balik2 dlm BN ada mca wei jo mca brape kerusi dia banding dgn umno manakala pas lak brape banding dgn DAP ckp bodoh kang kecik hati tapi lu mmg bodoh la jo mesti ko ni kelulusan rendah IQ rendah hehehe... smbg dlm ni leh la klu kat luar org pandang pun x ko ni hehehe.... jo pencacai DAP!!!

Kesian anuar, kengkawan dia semua dah angkat sumpah dah terima jawatan dan terima keputusan PRU13, anuar sorang yang kempunan melalak dengan kempen itam legam.

Mengantuk aku baca aku cybertrooper hahahaha fitnah tu bro hahahaha

Video tu sekali tv3 hang suruh lah najib saman jelas tu bro ada mb perak lagi tepi.

Spin apa bendanya???
Yang ni dosa tak kalau sokong???
Realiti hahahahaha

Puak umno lagi mau bising ke hahahaha

Aik nak hukum hudud kene lawan kat mahkamah ke tugas najib as pemimpin melayu islam apa hahahaha

Lu kecoh

Aku jo
Aku dah kata puak benak ni susah nk nasihat

Dasar umno,cuma cakap pasal jubo hahaha hahahaha

Aku suruh kau tgk aja aiiiii melenting, hahahah ada klip tv3 lagi hahahaha

Aku tanya2 pendapat hahah

Aku jo

Cite nuar ni mcm pungguk rindukn bulan,laila n majnum,sanggam,mohabbatien...cite yg byk ksdhan huhuuhu mleleh air mata.

Bro hahhahah lubok tak ni hehehehe

Aku jo

Aku suruh komen pasal mb Terengganu hang dok cakap pasal lantikan mb hahahaha

Macai2 kalau dah macai,tu benda jelas depan mata pun buat tak tahu

Aku jo

Takkan lah dengan rakyat pun nak dengki apa punya wakil bn lah yang dicalon ni

Hahahha lu bro serious aku rasa lu mental

Mahathir kata lain setan tu dalam umno hahahahaha

Dah lupa ke setan yang dikenali hahahaha


Aku jo

Bro check fakta syria balik bro sila semak bro

Kau ni isk kelakar sila,jangan malukan diri wei serious

http://halaqah.net/v10/index.php?topic=17194.0

Biar aku bantu kau takut kau trus bodoh.

Aku rasa kau nak cakap pasal Mesir kot hahahaha bodoh macai umno lagi mau bertekak dah salah lagi tunjuk bodoh.


Bila pulak kata nak mintak tolong umno aku cakap,pasal bilangan kerusi parlimen hahahaha

So kau rasa walu wujud kerajaan dap boleh gubal undang2 ke sebab kerusi dia lagi banyak????

Sila jawab dan cuba elak dari menampakkan kebodohan diri anda

Baik korang cakap pasal jubo itu aja bidang korang pun hahahaha

Aku jo

Hehehe biarlah apa masalah dah lantik pun heheheh ada apa sangat???

Hahahha cara lu cakap pun aduh malas lah aku nak layan hahahahahaha

Aku bagi link tu suruh tgk tu pun kau nak nafi, hahahaha
Aku dah kata tak sentuh bab jubo bukan umno namanya hahaha

Aku jo

Tu terpulang pada kepimpinan lah bro dah depa setuju

Apa salahnya

Hahahahaha

Aku siapa,nak persoal, baik,bagi mereka baiklah bagi aku

Hahahahaha video ti
hang suruh lah najib sumpah laknat hahahaha

Serious,

Masing2 gelabah bila,aku bagi link utube najib kata tak nak,hudud.

Masing2 meroyan,ketakutan,hahahahah

Bro
Kalau,nak,cakap pasal,video,lucah mai lah jadi saksi,kat mahkamah kau tuduh dia zina apa susah

Aku jo

Hahaha kau tu banggang nak cakap bangang semua boleh hahahah

Kelakar lah lu

Serious so memalukan diri anda yang tak bijak tu.

Cermin,jugak diri lu bro hahahah

Aku,jo

Aku tgk pun aku tahu kau gila aku dok gelak baca komen,lu orng ni.

Kelakar siot puak umno gelabah hahahaha

Ako jo

Tgk diam2 sudah video tu kalau rasa palsu oklah up to you,
Itu slot tv3

Ajak,lah saman dalam tu ada slot tv3 lagi

Hahahaha

Aku jo
Aku jo
Lu siapa hahahaha

Hentam lah aku cuba jawab
Jangan bila aku tanya kau pusing cerita hahaha

Asyik cerita jubo aja

Aku cakap pasal umno tu untuk,kau faham dakyah kononnya dap akan memerintah dan mengambil hak,melayu pelbagai.

Isu perkauman yang dimainkan itu adalah tanpa asas.

Bila aku cakap dalam parlimen berapa yang dap pegang
Umno pas dan pkr
Menunjukkan kuasa kerusi tu tak besar.

Kau bukan budak2 untuk tak faham benda mudah ni.

Aku cakap pasal gubal undang2 tak boleh dibuat walau kerusi dap lagi banyak.

Itu pun susah kau nak faham ke???

Tulah banyak sangat tgk blue otak pun jadi benak

Dah tu masa terbuang cakap pasal jubo

Mana nak ada masa faham benda lain hahahahaha

Aku jo
Tak kisah lah korang nak kata jongang ke jongos ke itu masalah korang bukan aku.

Hahahaha melawak pun cara budak sekolah main ejek2 matang lah sikit bro hahahahaha

Mohon view my new blog

Che'en punyer

Mohon view my new blog

Che'en punyer

Mohon view my new blog

Che'en punyer

Nanti depa akan bawak ke mahkamah pun.

Yang hangpa,dok mengila ni apahal???

Aku jo

This comment has been removed by the author.

Bodoh piang bawa jer lah kt mahkamah apa masaalahnya yang dok meriyan himpun sana sini tu.bebal punya pembangkang

Kami sajer layan kamu dh tau kebodohan puak pr ni

Dh muka dia mcm juboq kami x suka dia jadi pemimpin kami sbb tu ka.i x pilih dia yang pilih dia semua muka juboq gak mcm ko jo

Aku pon nak tahu gak apa masaalah kt selangor tu iti pon marah kaki kunyit tool ko jo

http://m.youtube.com/watch?feature=g-logo-xit&v=9jZPMHypMro

Video pukul 12

Test tgk hahahahaha

Heehe jo dh marah mmg pemimpin ko banyak yang jadi setan yang bertopengkan manusia

Jo bangang spin lg ko kiblat kt amerika gak rupanya sama ngn boss ko

Pas kena sondol lg .tu yg aku nak tahu apa susah nya jawab kn swnang .pas kena suntut

Berapa kp dapat me jilat jo.ayat ayat ni jwr yang layak utk ko jo

Ha semua boleh ...hahahaha aljubs lagi semua boleh depan belakang atas bawah hahhhhahhahaaaaahh

Mat hindustan rupenye ko ni..hahaha..patut la..puak2 umno kaki wayang upenye..g la sambung tgk blk..hehehe..pstt..bdn beso tp otak kanak2 riang..xyah layan jo..diorg bkn paham pun..

Nuar pun sapa nak persoal dh rakyat pilih bn nak katakan apalg merwka kata baik bg mereka pilih bn maka baik lah bg kami drpd pilih aljubs lebih baik pilih najib x gitu jo

http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=KUdj3-Vfa1Y

Emmm,isu hudud lagi.

Aljub macam budak budak x dapat gula gula mengadu kt penang ipoh kelana jaya udah udah lah kami dh bosan dwngan lakonan dia

Isu video takde masalah isu tuduhan mengatakan zina,

http://m.youtube.com/watch?v=NIbrlqG2-dI

Ini sumber video lucah korang tgk lah sendiri.

Aduh degil

Puak umno ni hang tgk hang nilai ni kenyataan eskay

Aku jo.

Ni apa ko melalak ni che'en oiiiii awat lah hang ni.

hehehe jo jongos tu la dah lama jadi pencacai DAP dah bebal org cerita pasal kerusi sbb terangkan kat ko PAS x leh wat apa2 tunggul kayu jer dlm PR kalau DAP nak pinda undang2 apa PAS leh wat? dulu pun terkapai-kapai nak jwb kenyataan DAP.kene harap UMNO yg ko kata x islam tu utk sekat DAP.kalau gitu apa benda yg kata PAS perjuangkan islam? jadi pak turut jer la.tu la aku kata kau bebal x nak terima dok spin sana sini ko paham x ni ker bebal gak.

Saya haraf puak puak pembangkang terima lah hakikat yang pakatan kalah dan x daPt putra jaya.ini adalah ketentuan dari allah .kalau kita x terima kekalahan yang telah di tentukan olehnya serupa juga kita menolak hukum allah dalam rukun iman yang ke enam ada menyebut pwecaya kepada kada dan kadar.jangan jadi munafik

Aku jo

Orang yang bagi video pun tak berani tuduh inikan pulak korang nak kata dia zina hahahahaha

Sebab tu aku kata korang bodoh
Fikirlah balik bro

Kalau kau kata itu video lucah ye. siapa pelakunya jangan cakap diam aja.


QAZAF
PENGERTIAN QAZAF
Qazaf dalam bahasa bermaksud melemparkan tuduhan atau lontar. Manakala mengikut pengertian istilah pula membawa maksud sebagai menuduh seseorang yang suci dan terpuji baik lelaki mahupun perempuan dengan tuduhan zina. Menurut istilah syarak juga,Qazaf ialah menuduh seseorang melakukan zina tanpa bukti yang kukuh.

HAD QAZAF
• Hukuman asal sebatan sebanyak 80 kali.
• Hukuman tambahan iaitu tidak diterima penyaksian mereka.
Sekiranya penuduh tidak dapat mengemukakan 4 orang saksi maka hendaklah ia disebat sebanyak 80 kali sebatan. Tetapi bagi hamba hendaklah ia disebat sebanyak 40 kali sebatan. Sebagaiman firman Allah SWT dalam surah al-Nur ayat 4 yang mafhumnya :
4. dan orang-orang Yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan Yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka delapan puluh kali sebat; dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang Yang fasik;

SABIT KESALAHAN QAZAF
• Lafaz qazaf.
• Orang yang melakukan qazaf.
• Orang yang dituduh.

LAFAZ QAZAF
• Lafaz jelas dan nyata.
• Lafaz sindiran dan kinayah.

LAFAZ JELAS
Ulama’ sepakat mengatakan bahawa lafaz qazaf yang jelas dan nyata mestilah dikenakan had qazaf sekiranya tidak dapat mengemukakan 4 orang saksi lelaki yang adil dan cukup syaratnya. Mengatakan secara langsung, jelas dan terang meliputi zina dan menafikan keturunan.

LAFAZ SINDIRAN DAN KINAYAH
Lafaz ini berlaku percanggahan pendapat dalam kalangan ulama’ iaitu :
• Imam Abu Hanipah mengatakan bahawa tuduhan selain zina serta tuduhan zina secara sindiran tidak dikenakan had qazaf tetapi dikenakan ta’zir sahaja.
• Mengikut pendapat Imam Syafi’i dan Imam Malik ialah seseorang yang membuat tuduhan zina secara kinayah dan sindiran namun ia memang berniat untuk membuat tuduhan zina atau terbukti membuat tuduhan zina ia dianggap sama seperti lafaz qazaf yang jelas dan mestilah dikenakan had qazaf.

ORANG YANG MELAKUKAN QAZAF
• Waras.
• Cukup umur.

ORANG YANG DITUDUH
• Seseorang yang suci yang mana terpelihara kehormatannya.
• Masih hidup.
• Berakal.
• Cukup umur.
• Islam.
• Tidak bisu.
• Merdeka.

BALASAN TERHADAP PENUDUH ZINA
• Sebatan sebanyak 80 kali.
• Penyaksian mereka tidak diterima.
• Mereka dianggap golongan yang fasiq.
• Mereka golongan yang berdosa besar

Sumber
http://azlanyusofpunding.blogspot.com/2011/02/kesalahan-qazaf-tuduhan-zina.html?m=1

Hahahaha padahal korang yang mula komen dalam,blog.

Aku tgk pun menyampah geng takde akal dok komen

No fakta just auta

Aku jo

Kami?????

Siapa tu hahahaha ada geng2 ke hahahaha


Aku jo

Hahahaha minda kelas bawah
Penuh dalam umno

Takde hujah, sibuk nak bertekak.

Kalau nak biadap aku pun mampu

Tapi aku tak nak,lah biadap

Aku jo.

Entah bro secara jujur aku tak tahu,

Ini hal depa aku tak tahu

Aku jo.

Korang lantik cepat pun bukan tanda cemerlang dan bagus cuma tanda nya cepat hahahaha

Aku marah hahahah
Bro
Message korang ni jadi bahan lawak aku aja.

http://m.malaysiakini.com/news/207077

Siapa yang mahathir kata setan hahahaha

Aku bagi fakta ma,

Aku jo

Hehehe..jo,cngrats,truskan usehe bg pncerahan,puak totok umno ni memang dr dlu mcm ni,hahaha,x abes2 bab spenda,jubo,chinadoll,bile cite bab rasuah kroni2 bn,terkedu,layan jerk la

Haha takde modal ke haha spin tang mana???

Kiblat???? Hehehe apa kau melalut
Aku menjawab soalan kau pasal kerusi.

Pasal syria and bahalol tu ingat bro takde Point bernas ke nak cakap bosan lah.

Aduh aku belah lah
Ingat general yang masuk dalam ni
Rupanya hantar pencacai bodoh.

Aku jo

Aik,sy rase,encik ni yg tibe2 melalak

Boleh terima kekalahan,tapi kami x boleh terima penipuan,

Hahahahaha
Gelak aja yang aku mampu

Last2 mencarut aduh macai2

Aku jo

Itu hal depa lah bab pemimpin depa nak selesaikan dengan adil,
Hang ingat aku ada ke dalam,meeting depa
hahahaha

Bacalah utusan biasa ada jawapan hahahahaha

Hahahaha

Mencarut aja kerja

Hahahaha

Aku dapt apa???
Aku rasa best sebab tgk macai UMNO bertekak macam bodoh takde fakta

That is something that money cant buy

Hahahaha

Wow

Aku buat ni bebas nak tgk korang punya fakta
Cakap,apa pun tetap bodoh hahahaha

Panasssss tak hahahahaha

Aku jo

Aku dah kata

Kalu tak sebut bab jubo tu bukan umno lah tu hahahaha

Aku jo

Thank bro bukan aku nak layan sangat

Tapi aku nak orang tahu cara minda umno ni berfungsi

Takde fakta menyeleweng lebih

Aku bagi dua tiga ayat quran
Masing2 diam dok pusing
Aku bagi link video dan data masing2 terkedu.
Masing2 takut

Aku cakap pasal,kuasa mengubal undang2, depa pusing

Aku cakap dap tak mampu buat apa walau lebih kerusi depa dok melalut

Tak habis2 masuk bab jubo
Hahahaha ini lah didikan media

Ini aja level depa

Aku tunjuk kat member semua bantai gelak dengan bahasa depa dengan cara depa jawab.

Kalau tak cakap pasal jubo bukan umnolah

Aku jo

Ada bukti ka tipu? Mana bangla 40ribu? Sorang pun ta dapat tangkap, video bnyak la tapi india malaysia, smua dri sumber cina, black out? Ada bukti ka? Kasi tunjuk la, ada bribu orang ada henset kamera tapi 1 video pn tada, undi hantu? Proses undi ada 4 kali ptong nama,xkan ujud undi hantu, ini semua poyo! Buang karen jak lu orang layan.

Ye lar..mase perhimpunan agong umno pun,itu aje la yang dok diorang ulang2,

Xde pun time perhmpunan tu bncngkan pasal nak trun harge minyak ke,harge brang ke..blik2,main sentimen kaum,seks,jadik ler,buat basah2 mulut,yg totok2 tu pulak melangut je pcye

Hahaha,baghal,tu la,bnyak sgt dok tgk tv3 suku,tu la jadiknye

Ini la bila dri kecik dah dsumbat dgn fitnah, dh xtau beza mna benar mna tipu, melalak dan mnyalak tanpa bukti, ada bukti pun cma dengar2 crita dri mulut ke mulut, aparaaa!

Mmg betul dari kecil lg diasuh supaya membenci inilah jadinya kalau kita tunjukkan bukti vedeo pemimpin mereka penzina peliwat dia kata fittnah .tp bila kt bn x ad bukti dpa perccaya mati matian aku rasa lah inilah balasan allah pada umatnya yanng menyokong peliwat dan penzina

Asyik asyik penipuan bawalah buktti cakap jee mohd shafariz oiiii nma ko bagus tp otak ko tak bagus dan x berguna

Farez aku rasa elok ko jumpa pakar sakit jiwa

OMEGA, SUMPAH VIDEO, KALIMAH, GAMBAR BAPAK SEGALA EDIT ATLANTUYA DAN NAJIB, BERKOTAK BUKTI RASUAH, LAHAD DATU, GEORGE SOROS, AL GORE, IMF, banyak lagi la kalau nk tulis.

Atau fareezpro yang x pro tu

Bila terbaca berkotak bukti ada dalam simpanan maka macai macai pun percaya tp dah dkt 10 thn dh x nampak pun dimana yah

Anon 5:55

Aduh bodoh sorang ni,

Kalau depa DAP menang 50 kerusi dari 111 sekali pun yang boleh bentuk kerajaan,

Untuk gubal undang2 kene persetujuan ahli parlimen

Faham tak.... Ok aku sambung

Selebihnya aja berapa kerusi cuba guna sifir sikit.

Aduh bodoh lah lu

Dap dengan 50 kerusi pun tak boleh

Sebab KENE ADA MAJORITI DALAM PARLIMEN IAITU PERSERUTUJUAN 2/3 AHLI PARLIMEN BUKAN AHLI PARTI YANG MENANG PILIHAN RAYA SAHAJA
Aku ulang ahli parlimen
Ahli parlimen secara keseluruhan

Menang kerajaan cuma kuasa memintah dalam company kita panggil general manager aja.

bila aku cakap bodoh tak percaya

Tapi berdegil nak tunjuk jugak kau punya bebal tu

Hahahaha

Aku jo

Mesti kau baru sedar kau di perbodohkan oleh pemimpin umno kan???

Mohd shafarez@fareezpro@che'en penyer@penipu@pemditnah @anon jo@jumpa pakar sakit jiwa@bengong@blabla b@$$$$$$$$$$$labla££££££

Bukti penipuan

http://m.youtube.com/watch?v=_S2NlBpZGDA

http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=tJrU30r8NVg

http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=xFNh51hUwWE

http://m.youtube.com/watch?v=KudEsVRvUoU&feature=relmfu

Diantara yang ditangkap


Tuduhan zina ditarik balik oleh si penuduh

http://m.youtube.com/watch?v=NIbrlqG2-dI

http://www.jais.gov.my/index.php?option=com_content&task=view&id=1059&Itemid=1

Tuduhan zina web rasmi jais.

Bro serious taubat lah bro
Kalau yang tuduh pun tarik diri aduh
Macam mana kau ni

Aku jo
Aku doakan untuk semua

Ps harap kau tgk sendiri

Da makin teruk da wording lu ni bro...g telan ubat domikem,bgus ntuk mcai mcm anda ni

Jo,buat leteyh bdan je bg link kat diorang ni,blik2 diorang akan rujuk kitab utusan dan bh yg bleh dapat free je skarang lepas kul 1 tngahari

Serupalah hang pon fareez pro yang x pro ke mohd shFarez kamu Syik asyik spin x telus altantuya blackoutlah kapal selam lah yang x dak bukti.rasuahlah poyolah ko

Dekat niki aziz lah sbb dia beekawan dengan syaitan itu pon ko x faham

Hehehehe aku cuba lah

Harapan,aku dorang baca
And tgk
Eskay pun tarik balik tuduhan

Bukti apa yang ada,
Nak kata bab liwat,
Aduh sumpah saiful tu semua sangsi

Aku pun tak faham,tapi aku harap biarlah kalau nak bertekak pun bab ekonomi bab negara dari dok ulang alik bab zina dan liwat.

Kalau yang bawak bukti siap bersumpah pun kata tak tuduh inikan pulak yang dengar and tgk aja.

Aku harap yang terbaik untuk semua.

Aku jo

Aku rasa ko yang x sedar di peebodohkan oleh aljubs

En jo da tnjuk bnyak link tu,bwak2 la mengkaji sket

Rakyat pilih bn ke???
Rakyat mana bangla??? Nepal,indon???
Sampai ic sendiri tak tahu apa no

Baca link,last sekali aku masukkan dalm,blog ni ada kat bawah.

Aku,jo

Nak tunggu 5 tahun lagi umur dh 71itu pun klu x meninggal.

Semuo orang bleh brsumpah,even HAJI ABU JAHAL PUN PNAH BERSUMPAH DEPAN KAABAH DULU

Teeima lah hakikat dah kalah dah lah apa sibuk sibuk buat himpunan.terimalah ketentuan allah.kada dan kadar.cuba lagi mana tahu kalah lagi

Mana si bingai yang nak cakap pasal syria tapi salah tu hahahaha

Aku pun tak tahu ketak nama lah wei,

Ada bran ke

Biar aku kenal siapa komen

Aku jo

Dh nama ko pon jo.....jo apa joboq

Cakap boleh bukti x ada kaki penipu

Cakap pasal rasuah poyo???
Cakap pasal jubo apa??? Hebat ke hahahaha

Emmm
Aku dah bagi link,penipuan and isu zina bawah blog,ni view lah ye.

Aku jo

Masuk bab kapal selam,pulak dah hahahaha
Layan....
Moh nak ke situ pulak ke???

Surah Al-Qalam ayat 10 - 11 tafsirnya: "Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan.


Aku jo

Bukti apa yang di tunjukkan farez aku nak ko tunjukkan bukti blackout dkt mana kawasan mana.bangla mana dekat mana apa ko merepek ni repot balai mana ops puak ko x peecaya pada polis rpot cia kot

Domikom lah bkn domikem domikem tu kem aljubs

Bro 7:14

Apa kata kau tulis aja but satu satu.
Kita boleh bagi pencerahan yang kau tak boleh dapat dalam umno.

Meh hang start aja

Meh lai lai

Aku jo

Hahahaha
Biar aja lah aku cuma simpati

Cakap macam orang gila hahahahah
Cukup kelakar
Nak serang blog
Tapi nothing.

Aku jo

Baca balik statement mahathir tu hahahaha

Aduh benak sush nak ubat ni budak anon 8:09

haii jo yg bijaksane..hehehe.. link najib tolak hudud yeeeh.. tp jo kalu nk hudud bkn kapal sink je ko kna langkah mayat die.. k aku bg ko link ni tp bkn video tajuk.. Anwar: hudud tak ada tempat dalam dasar pakatan., Malaysiakini Nov 9 2011...npk nye mayat nuar jge ko kna langkah nti..hehehe..

Aku bagi fakta ma

Anon 8:12

Itu aja ke level minda anda???
Patut,kau sokong umno

Kan aku kata dan aku ulang
Kalu tak cakap pasal jubo bukan umno lah tu

Aku,jo

Kau pernah gagal exam tak???
Kau berhenti or usaha???
Kau pernah gagal buat apa2 tak kau berhenti or usaha???

Kalau nak kata ketentuan ni panjang bro.
Orang takde iman aja mengalah,
Sebab kita pun tak tahu apa ketentuan kita

Selagi kita boleh usaha kita usaha sehingga terhenti

Sebab kita belum tahu takdir yang menanti di depan.

Cuma bezanya dalam ini bila kita terima sesutu jangan kita kritik tuhan sebab dia maha mengetahui.

Ini bab akidah nak cakap kene hati2.

Aku jo.
Pasal tu kot kau kekal bodoh, sebab kau bodoh and keu terus nak kekal bodoh.

Anon 8:21

Kau ni bodoh ke apa aku letak link bukti kat bawah

Aku ulang link bukti di bawah lah bahlol

Aku jo
Cakap elok tak faham2 hahaha

8:19

Ini aja level,minda anda tahniah

Aku jo

Kalau,tak cakap pasal jubo tu bukan umno lah namanya.

Hahahaha lu ulang balik benda awal

Tahniah ada idea.

Tu satu link,harap,lu tgk link yang lain ye???

Aku bagi link,tu sebab hangpa sibuk dok soalkan hudud pas. Bila najib tolak hudud dia islam tu
Hangpa tak cakap apa pun

Ini ke sikap hangpa????

Ok bab tu kita kene faham bro hudud ni tanggung jawab kita tegakkan syiar islam.

Islam datang dulu pun slow2
Dia hapuskan bab syirik ajar akan iman pada Allah baru solat bila kukuh baru hudud dilaksanakan.

Pada pandangan aku,
Buat masa ni cantas dulu yang tak guna ni,
Yang salah guna,kuasa.
Yang salah guna wang rakyat.
Lepas tu baru kita kembali ke matlamat

Macam aku kata the enemy of my enemy is my friend

Ada faham???

Syiar islam,tanggung jawab semua termasuk kau dan aku.

Bukan tanggungjawab pas

Itu patut menjadi cita2 kita untuk memastikan agama islam cemerlang di bumi ni.

Kalau bab agama bro mana2 mayat pun aku langkah.

Aku bukan benak macam lu.
Kau budget aku takut nak kata ke???
Kalau dalam perang dan jihad pada Allah sesiapa pun aku sanggup hadap.

But islam tak suruh kita perang Selangi tak perlu,
So kita kene berjuang the smart way

Now kita settle ini umno dulu yang menjadi punca kebenakan dan kebodohan kau.
Ada faham

Aku jo

Jo, ko salah faham bila isu joboq dimaklumkan.
Mungkin ko rela menerima pemimpin yg akhlaknya songsang tapi bukan semua orang sanggup menerima pemimpin sedemikian.

Jo, memang usaha itu penting selagi ia tidak bercanggah dengan undang undang. Takkanlah perkara semudah itu pun nak dispin hanya untuk menghalalkan cara.

Jangan taksub sangat dengan dakyah Anwar yang cuba pesongkan pemikiran orang ramai.

Jo, ko ulang aku saman....

Em anon 9:25

Aku tanya kau dah sabit belum peetuduhan tu???

Baru pengakuan

http://www.bharian.com.my/articles/PeguamSyarieMenulis_Tuduhanzinaperlubuktikukuh/Article/

Bacalah kau dah besar. Aku malas cakap lagi asyik benda sama.

Bab liwat

Bab video sex usah lah sebut eskay yang sumpah,pun tak kata Anwar main

Link ada di bawah

Bro bagi aku dia buat atau tak kita pun tak tahu,
Yang tahu Allah aja
Dari segi fizikal,kalau Anwar nak liwat kau kau agaklah kau melawan tak???

Lagi satu lepas kau kene liwat sempat jumpa pm ke???

http://2.bp.blogspot.com/_e6yqD3noOkA/TGN0F-mR7iI/AAAAAAAAEmM/oVaWl1n3jaA/s400/1.jpg

Agak2 lah bro
Apa pun kau tak tahu baik diam bukan kau saksi

Dari berdosa memfitnah

Surah Al-Qalam ayat 10 - 11 tafsirnya: "Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan

Aku bagi ayat Quran sebagai rujukan.

Aku jo

Ahlak pemimpin umno yang tak amanah macam mana?

Itu yang cina nak cina,nak wang negara habis bukan masuk poket

Bukan beli kondo

Kau nak cakap pasal ahlak
Ahlak apa?????

Cerita tu benar atau palsu pasal kes liwat tu,
Sampai doktor pun kata takde kesan kemasukan, still kata ada.

Bro kalau kau berahlak kau patut siasat jugak baca pandangn ustaz pasal isu tu.

Berbanding percaya bulat and bercakap pasal benda yang belum sahih pertuduhan.

Masakan hakim lepaskan kalau bukti cukup.

Fikir lah
Kau dah besar

Aku jo

Puak kamu yang kritik sbb x mahu terima ketentuan allah yang parti kamu dh kalah .cuba menghasut pengikut berdemo lg.ko citer apa jo

Kalau bukan liwat n cinadoll bkn lah namanya aljubs

Kau siapa ye????

Aku jo

Ulang yang mana????
banyak sangat aku tulis ni.

hehehe kau jo skrg critenya PRU dah lepas!

paham tak jo?

aku bukan jo :)

kau yg jo pencacai DAP

Hang yang bidoh piang bukti laporan polis bkn cakap cakap dalam blog milo suam haramkah meloya kini keadilan poyo bodoh tahap gampang ko ni bebal x habis habis

Dalam peehimpunan pas kata x ada negara islam tukar pada negara kebajikan.harga barang naik sapa punya angkara bodoh piang



Ini jalan aku

Aku jo
Kau cakap apa aku tahu jalan aku
Jalan aku bukan jalan tuduh sebarang

Jalan aku aku rujuk ustaz dulu, rujuk pandangan ustaz

Jalan kau itu hak kau

Aku pencacai ke hahahaha
Habis lu apa???

apa benda la jo ni ko pun meroyan gak ker

jo ko nak berdebat aper pun skrg cerita nyer PRU dah lepas paham x PRU ala PRU masa utk memilih ahli parlimen dgn dun tu yg ke 13 tu tau x dah lepas dah abis dah selesai paham x?

nak hntr petisyen ker ape tunggu jer la keputusan nanti cuma klu kalah gak jgn lak meroyan lagi

kau jo

hehehe

Tidak ada satu pon laporan polis di buat bangla mengundi yang ada tuduhan tuduhanyang x ada bukti ffitnahyang ada statement puak puak ko dalam you tube.lupa plak aku turkey rpt kot atau amerika rpt

jo aku sokong kalau kau langkah mayat anwar tu.

Dakyah???

Hahaha kau kelakar
Aku dan jalan aku kau ikut lah jalan kau.

Puas cakap pun kau tak faham lagi serious,

Ulang lah isu liwat and zina
Tu aja yang ada

Baru korang puasa hahahaha

Majoriti rakyat sedar bro

Jo aku rasa ayat yg ko bg th elok ko bacakanpada puak puak pakatan terutama pada pemimpin pemimpin ko dulu baru betul jo sbb mereka lag yang kuat maki hamun dan buat ffitnah

Kau cakap lagi aku saman

Aku jo

Bro bila pulak aku nak langkah mayat nuar.
Aduh tak faham kot penerangan tu.
Bacalah elok2.

Hahaha bro aku tgk takde nama ni macam bosan lah aku tak tahu lu siapa aduh.

Aku pun nak tulis aku bukan jo hahahahaha

Kau ni siapa pulak????

Hahahaha

Isu dia apa???

Baca dari awal,baru kau faham,
Datang2 kata orang meroyan

Jangan samakan aku dengan kau

Tulah jo bukan jongang bila cakap abang non kata tidak ada hudud dalam pakatan ko jo spin kot lain agak aku lah puak kamu no mmg kaki putar alam kot

Aku dh ckp jo@milosuam@farezpro@blanka whatever lah adalah orang yang sama so layan jerr seronok dpa ni menegakkan benang basah ops menegakkan kot..bengkok

almarhum ustaz fadzil noor bekas presiden pas yg dulu kumpulan anda angkat sbgi ilmuwan islam pun "tolak" DAP

ustaz nasarudin mat isa bekas presiden pas yg dulu kumpulan anda angkat sbgi ilmuwan islam pun "tolak" DAP

bekas pesuruhjaya pas hassan ali yg dulu kumpulan anda angkat sbgi ilmuwan islam pun "tolak" DAP

bahkan presiden pas skrg tuan guru hj hadi awang pun pernah "tolak" DAP secara tersirat melalui cadangan kerajaan perpaduan

NGO islam yg berwibawa ISMA pun "tolak" DAP

pernahkah anda fikirkan mengapa?

dgr jo dlm islam tiada politik kepartian

aku DIN

terimalah ketentuan Allah atas kekalahan PR

Emmmm

Apa yang kau tak faham lagi???

Oh kau ni siapa pulak hahahaha tulis lah nama baru jantan.

Macam ni aku kata apa pasal perjuangan sila baca.

Now apa matlamat???
Sila baca

Nanti apa matlamat??? Sila baca

Baru kau faham cerita tu satu jugak
Cuma kau aja bodoh tuduh orang putar alam.

Semua ada dalam page ni.
Kalau kau rajin baca kau faham

Matlamat sekarang jatuhkan barisan yang tak jujur ni.

Bro aku nak tanya kau jugak
Patut tak kita laksana hudud???
Macam mana nak laksanakan hudud kalau kau jawab ye????

Jawab direct aku panggil kau bro putar nanti kenalkan diri as mat putar baru aku kenal

Bro jo video n utube bole caye ker..smue tu adalah besi semata2..x bole pcaya da.hehehe skang ni aku xpuas hati nape PAS cume dpt 21 krusi jer pdahal yg tido kt atas jlnraye adlah pnykong hamPAS..

Xkira la sape pun..ngape..lutut goyang ka??

Ko ingat ko seorang saja JO.

Ada ramai lagi JO yang tak putar alam macam ko.

Aku kawan DIN.

Nabi tak tolak kesatuan
Boleh bersatu takde masalah

Sila baca

http://kerabubersuara.blogspot.com/2013/01/apa-pandangan-ustaz-azhar-berkenaan.html?m=1

Situasi masa tu lain bro.
Semua nak bersatu siapa tak nak

Tapi kepimpinan korang dah tak releven.

Nak bersatu dengan umno tapi dengan cara umno????
Itu namanya masuk,umno

Dan,dulu dah bersatu apa jadi???

Video 40ribu bangla kat airpot tada ka? Takkan tada? Mesti ada punya, kasi kuluar la, pelik wo 40ribu bangla ada airpot, atau puak pakatan pakai henset tada kamera? Banyak kasihan.

anon 14.5.13 10:25 tu aku

aku DIN saje bakar kau nak tgk ko ni tul ker islam skrg aku yakin ko islam dan baik jadi aku harap kau fikirkan apa yg aku ckp kat bwh scroll down komen bawah lagi ada tulis aku din harap fikirkan

sahabat...
kami yg undi BN pun islam gak cuma ada pertimbangan lain yg menyebabkan kami tolak PR

Bab nak selamatkan pendubor tu bukan main pandai lagi korang....
Klu anak ko mengandung anak luar nikah...ko nak pakai hukum apa pulak??????
4 saksi tak ada...pelaku tak mengaku...yg ada sumpah laknat anak ko jer.......
Bodoh....

Salam,kawan din salam as Muslim good baru mudah kenal

Aku jo

Anon 10:40

Milo suam ownee blog ni aku pendatang datang melawat.

Kau apa nama
Aku jo

Jangan dok tuduh

Aku bukan dia aku satu identiti

camni la jo kau ada pertimbangan ko sendiri yg buat ko sokong PR dan ak din dan para anon yg lain yg aku pun x tau sape pun aku rasa ada pertimbangan masing2 mengapa mereka undi BN

anda dan kami semua islam cuma berbeza pendapat

keputusan PRU sudah diketahui harap anda terima ketentuan Allah redha la cuba lg lain kali

aku din

Yang banyak bodoh...macai2 melayu pr...
Yang bnyk undi pr...macai2 tak sunat...
Yang ramai dan kaya ni sanggup ker dok barisan depan rempuh fru?????
Seingat aku...mrklah raja yg dok tengok dan ambik gambar msk dlm fb dan blog....yg jadi hamba dan sanggup mati tu macai2 melayu yg ingat wang sedekah tin milo akan sampai ke tangan waris mrk..

Siapa
Kata kau bukan islam

Hahahaha baca lah aku ngantuk aku nak buat kesinpulan di bawah

Tulah pecacai jo klu bab abg non siap tanya dh sabit peetuduhan ke? Tp bab umno kata rasuah kroni mwnghabiskan wang rakyat lahkondo lah apa apa lh ko x tanya plak ada pertudohan kt mahkamah kker.dh buat repot polis ke oh puak kamu x caya polis lupaplak aku pi rwpot kat pokis turkey ke atau rwpot pokis amerika ke?.tak dak satu lon yang ada semua fitnah fitnah mmg dari atas sampai bawah semua kaki putar alam

Sekurang2nya kami tidak mendaulatkan pendubor dan pemuki mcm korang....adeihh...

Betul sbb tu x pilih abg non

Penjubor meroyan sejak jamnya hilang....
Woi macai....tangan yg ramas butuh jantan gay ko boleh cium?????

Itu suratan takdir...nyanyian man bai utk nuar brhim

Aku sependapat dengan DIN dan tak berkenan dengan hujah JO.

Kunyit spring...hahahaaaaahaaaaaaaa
Pendubor main atas tilam spring dgn china doll dan jantan gay wo....korang pulak????mati katak mcm lanun kiram yg pendubor tu bawak ker??????!!!!!!

Kesian si yb jamban yg telah dijanjikan mb sejak 2008...kuat juga kuasa kak wan.....
Sayang...dia lemah nak jaga kemaluan lakinya....

Sayang...klu dia bukan pendubor dan pemuki....mgkin pemimpin melayu islam paling hebat....
Kehebatannya masih ada...hebat kencing muka macai2 pr yg bodoh bingai....
Cina dap yg cerdik dan kaya pun dia dpt kencing....hebat wo....

Sebagai seorg islam...aku percaya dgn sumpah laknat utk mmbuktikan benar atau salah....
Wlpun niat lain lafaz lain...yg dilafaz akan jadi saksi kpd sumpah laknat tersebut.....
Hanya org islam yg berani bersumpah laknat...

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 257   Newer›   Newest»


EmoticonEmoticon