Thursday

Ayuh Sertai Aksi 'Flashmob' Sabtu Ini di Jalan TAR Kuala Lumpur


Kenyataan Umum
13 Jun 2013

Ayuh Sertai Aksi 'Flashmob' Sabtu Ini di Jalan TAR Kuala Lumpur

Gabungan #SuaraRakyat505 di atas inisiatif SAMM Wilayah Persekutuan akan mengadakan sebuah aksi 'flashmob' di sepanjang Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jalan TAR) pada hari Sabtu ini, bersamaan 15 Jun 2013. Aksi tersebut bermula jam 2 petang bersempena seminggu menjelang perhimpunan rakyat KL22Jun yang bakal berlangsung pada hari Sabtu berikutnya.

Beberapa lokasi di sepanjang Jalan TAR telah dikenalpasti sebagai 'hotspot' antaranya ialah persimpangan Sogo, persimpangan Maju Junction dan juga persimpangan Jalan Tun Perak yang berhampiran Dataran Merdeka. 

Bagi meneruskan momentum kebangkitan rakyat melawan penipuan SPR pada PRU yang lalu dan menggandakan mobilisasi ke arah himpunan terpenting 22 Jun di Padang Merbok, aksi flashmob berskala besar wajar menjadi cetusan awal. Ia khususnya untuk memastikan warga ibukota yang rata-ratanya menolak pemerintah korup Barisan Nasional menyertai aksi lebih besar pada 22 Jun nanti sebagai tuan rumah yang menyambut kehadiran ratusan ribu rakyat Malaysia dari seluruh negara.

Justeru itu, SAMM Wilayah bersama NGO #SuaraRakyat505 menyeru orang ramai turut menyertai aksi 'flashmob' ini. Turut bersama dalam penganjuran ini ialah terdiri daripada kumpulan mahasiswa SMM, Gerakan ABU, NGO Kill The Bill, JERIT, dan beberapa kumpulan aktivis rakyat. Selain daripada plakad yang disedia penganjur, orang ramai juga digalakkan hadir dengan membawa plakad sendiri di atas kretiviti masing-masing. 

Ayuh, 15 Jun tarikh yang sesuai untuk aksi pemanas badan dalam usaha membangkit keghairahan rakyat bagi merebut demokrasi yang digelapkan. Untuk aksi flashmob ini juga, barisan peguam rakyat turut bersedia sekiranya berlaku penangkapan yang tidak diduga kerana regim yang panik selalunya bertindak gopoh dan terburu-buru.

Sekian

Azmir Hj Mustaffa
Penyelaras SAMM Wilayah


18 comments

PR sepatutnya boleh menang besar tanpa menuduh spr menipu....
Kesilapan besar pr ialah memilih gay jadi pm....
Harap pru14 jangan lagi mengwar2 kan gay sbg pm!!!!

Tu ler pasal..kalu hensem xp gok ini da ganyut ler hahaha MOB lantai geng PR kt msjid shah alam dpt gak pahala...

Betul ke GAY? Ko ni mandai saje, ada bukti ke? Tunjuk le bukti jangan nak nuduh saja keje, tapy jgan suruh brsumpah k..haram.

Mengapa mengigil sebelum salji turun....mengapa menjerit sebelum hantu tiba....mengapa tersedak sebelum nasi disuap....mengapa benci sebelum kenal.....mengapa.....?.......sebab mereka ni macai umno......MACAI.......jom menjerit dengan kami sebagai individu bebas bernegara..jom....kamu dialu alukan....ini jemputan ikhlas .....jom.

Tak payah menjerit dekat jalan TAR itu . nanti orang kata kita gila , kelam kabot lah pkr itu , rilex lah mengapa perlu menjerit , berfikir cara matanglah ..

Barua Cina detected. Ajak le kekawan ko yang sibuk meroyan tak sudah sudah. Tauke besar Cina tak ada masa nak buat berjuang di jalanraya dan mengharapkan macai PR macam ko untuk teruskan perjuangan Blackout/ Flashmob/ Boikot dsbnya.

Piiiiiiirahhhhhh

oi..pk depa xdgr oi....

P K R dlu P K R dlu P K R dlu sblum flashmob...

Tak hingin!!! Aku beriman pada qada' dan qadarNya...

Orang tk ingin kmi tk paksa.....tapi petrol harus dicurah untuk pembakaran enjin 2 sabtu berturutan....anak muda...inilah masa anda...inilah detik anda merubah keganjilan yang taboo amalan puak macai ni......ini detik anda......TERUSKAN PENERBANGAN ANDA....tiada malaikat maut yang akn membuat PANGGILAN TERAKHIR UNTUK ENCIK ITU INI......TERUSKAN PENERBANGAN ITU...TERUSKN....

Hheeheehe....soalan lojik dari aku anon 0036.....QADA DAN QADAR TU NAK KE DENGAN KO.....renungkanlah.........?????

Dah pergi sogo petang tadi tak dapat sambutan , tak sampai 200 orang datang , muka masing masing macam mop lantai aje , sekarang momentom dah tak power lagi , tak macam dulu !

Sapuabis....ko cina babi dap hanya berani hasut...pegi barisan depan ler.....klu ko ada tulur!!!???

Msti dulu ko sokong pr ni...xpun ko ni spy.........ada gajet apa ko ni.....klau cap ayam...made in cina...xingin aku...baik buatan penang............LAGI ELOK

kat depan amcorp mall dulu pun kata kemuncak himpunan hehehe kemuncak ler sgt pirah!!!! lain kali la hahaha tu ustaz azizan tu pun anwar x melawat lg kalau ko kena tangkap sok jgn harap anwar nak jenguk

menjerit org sumbat dlm jail anwar pulak x nampak muka wei bodoh tu ustaz azizan pun anwar x dtg jenguk ni kan ko klu kena tangkap anwar bior jer buat jadi umpan api bakar kemarahan rakyat utk cita2 nak jadi PM ke 7

oi pk bg org cerdik menjerit bg org yg hilang akal oi

Sebab itu generasi lama semasa parti adil dulu tak lama dalam pkr . dia orang semua dah tahu anwar ini macam mana , kawan kawan saya yang lama lama dulu dalam pkr hampir semuanya dah join umno , ada juga kawan kawan lama masih dalam pkr lagi , tapi tak lah ramai sangat , anwar itu petah berpidato , tapi isinya kosong , borak lebih , jangan angkat sumpah , buat malu sahaja , dah ludah jilat balik ..


EmoticonEmoticon