Thursday

KEADILAN tidak akan boikot upacara angkat sumpah ahli parlimen - Azmin


KEADILAN tidak akan memboikot upacara angkat sumpah ahli Parlimen di Dewan Rakyat pada 24 Jun nanti, kata timbalan presidennya Mohamed Azmin Ali.

Kenyataan tersebut hadir selepas dua hari lalu Pakatan Rakyat (PR) diberi amaran oleh Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia ahli Parlimen PR akan digugurkan jika meneruskan rancangan untuk memboikot upacara angkat sumpah itu.

"Saya mahu menegaskan KEADILAN tidak pernah pada satu ketika memutuskan untuk memboikot sebarang upacara angkat sumpah," kata Azmin (gambar) dalam satu kenyataan media awal pagi tadi.
 
Menurut Azmin, kepimpinan PKR dan PR sebaliknya hanya memutuskan untuk memboikot taklimat sidang Parlimen pada 11 Jun lalu bagi menyatakan rasa tidak puas hati terhadap keputusan pilihan raya umum ke-13 dan berharap spekulasi tentang pemimpin PR akan memboikot tidak lagi dibangkitkan.

"Oleh itu, semua Ahli Parlimen KEADILAN akan menghadiri proses upacara angkat sumpah dan akan menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat," katanya.

Sesi taklimat pertama ahli-ahli Parlimen pada 11 Jun menyaksikan kehadiran 111 anggota Parlimen yang dipilih pada Pilihan Raya 2013, dengan hanya seorang wakil pembangkang, ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa yang hadir, daripada 89 keseluruhan ahli Parlimen PR.

Er telah dikenakan tindakan oleh partinya DAP kerana ingkar terhadap notis supaya memboikot taklimat tersebut.

Majlis Pimpinan PR telah membuat keputusan memboikot taklimat itu pada mesyuarat lalu untuk menunjukkan bantahan terhadap pemerintah Barisan Nasional (BN) kerana enggan memenuhi tuntutan reformasi pilihan raya.

Sebaik sahaja pilihan raya 5 Mei berakhir, pemimpin pembangkang telah membuat beberapa siri pendedahan yang didakwa sebagai penipuan sebagai tekanan daripada pembangkang untuk Putrajaya melakukan reformasi pilihan raya, bermula dengan melengkapkan pembaharuan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Ketiga-tiga parti PR juga mengesahkan untuk memfailkan 41 petisyen pilihan raya — tiga oleh DAP, 20 oleh PKR dan 18 oleh PAS — sebelum tarikh akhir 12 Jun.

Akan tetapi selain daripada petisyen di mahkamah, PR dan kumpulan masyarakat sivil lain telah menganjurkan perhimpunan besar-besaran selepas 5 Mei untuk mendesak agenda reformasi, meletakkan tiga syarat utama dengan pertama mensyaratkan peletakkan jawatan semua anggota SPR kerana kegagalan untuk memastikan Pilihan Raya 2013 bebas dan adil.

Perhimpunan "Black 505" seperti yang digelar, juga dikhaskan sebagai gerakan untuk membantah kecurangan seperti didakwa PR semasa pilihan raya, menyaksikan BN terus berkuasa walaupun kehilangan undi popular.

Sumber: The Malaysian Insider

144 comments

Aik kenapa tiba2 tukar statement dari boikot upacara angkat sumpah jadi boikot upacara taklimat .? Aneh cakap bolak balik dh ni..

Pkr itu macam keling juga , mana ada prinsip punya , sekejap tak nak angkat sumpah , sekejap nak angkat sumpah , anwar kau jangan buat malu , nanti aku isi borang masok umno nanti , parti tak ada prinsip , maruah hanya layak dibawah tapak kaki !

sebenarnya ahli parlimen PR sendiri x sependapat ada yg menyokong ada yg x itu realitinya skrg

PAS pun dah hilang kredibiliti apabila "dipaksa" menerima fahaman sosialis PSM dah minta tok guru pas haji hadi jawab apa masalah dia dgn fahaman sosialis

http://m.malaysiakini.com/news/232788

PAS dah jadi pencacai hehehe

pada aku yg sepatut nyer letak jawatan adalah seluruh kepimpinan PAS anda sudah hina DAP menang bergaya!!! hadi awang adalah pemimpin pas yg paling teruk sejak penubuhan PAS hadi awang hilang maruah skrg perlu jwb lak dgn parti PSM hehehe PAS loser

hehehe masa akan membogelkan seluruh kepimpinan PR hehehe perjuangan PR sudah cacamarba PAS sudah hilang kredibiliti hehehe TOK GURU!!!! hadi awang skrg kena menjawab dgn parti PSM hehehe semua kepimpinan PAS patut sarung spender kat kepala dan berlalu pergi cam dlm crite shoalin soccer tu huhuhu

Hahahaha tu lah bengong suara kata boikot cuma segelintir aja,
Masing2 ada pegangan dia.

Anwar sendiri kata tak akan boikot

Anwar menjelaskan bahawa beliau tidak pernah menyebut untuk memboikot majlis angkat sumpah, apa yang diperkatakan sebelum ini hanya diputar belit oleh media semata-mata.

"PKR memutuskan tidak ada boikot akan dilakukan pada majlis 24 Jun nanti," jelas sumber PKR yang menyertai mesyuarat Biro Politik PKR malam ini kepada Harakahdaily.

Sumber
http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19995--pkr-tidak-boikot-majlis-angkat-sumpah-anggota-parlimen

Lu orang yang spin apa ni hahaha.
Ini pemintaan beberapa pihak.
Itu aja

Oh BN kencing lagi
Dari 50 tinggal 21 bantahan hahahaha.

Turun harga kereta rupanya tak turun hahahaha
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/06/kereta-turun-harga-ini-memorandum-dari.html?m=1


Macai umno semua buta,
Bodoh tak boleh diajar

Mongolia sudah berbunyi sirul,sudah berbunyi.
Hahahahaha

Baca sangat utusan tu yang jadi bodoh tu.

Pendapat kau tak boleh pakai,
Sebab kau UMNO bodoh.

Nama muzakarah bincang kalau ada masalah. Macam umno pujuk mca and mic lah hahahaha.

Nak tahu lozer siapa tak???

Yang hunus keris and mintak maaf dah tu duduk dalam parti umno yang konon bela melayu hahahahaha

Jawablah bang tu kene kekal tak???

Kawan saya dalam pkr cakap sepatotnya azmin jadi mb selangor , bukan kalid itu , dalam pkr ada dua puak , puak azmin dan khalid , percangahan pendapat sering berlaku , puak pkr yang beri komen dalam blog milo ini saya pun tak tahu dari puak pkr mana !

Nasib baik ummmno masih berbahagia dgn sekutu rasis nye BN
biawaknasional

Anon 12:17
corret..corret..corret....

Hahahahhaa yang pasti bukan dari puak umno hahahahaha.

Tak payah lah nak lagakan orang dalam ceramah azmin di Gombak dia dah jelaskan semua.

Macai jangan dok berlakon ye???

Asyik nak fitnah and mereka cerita aja puak umno jahanam ni hahahaha

kami 'boikot' kerajaan BN

azmin dan nik abduh dua pemimpin PR yang berfikiran logik dan serdehana.

Aku tahu satu aja parti pencacai

Orang hina islam dia duduk diam aja telur hilang.
Sebab parti komponen mesti mau jaga ma nanti keluar susah mau menang.

Puak umno yang sayang islam melayu konon jaguh dalam perjuangan, aku kata konon tau. Masing2 diam aja bacul.

Ini lah
Paria dalam melayu parti umno bacul

http://omakkau.blogspot.com/2012/10/chua-soi-lek-hina-islam-dengan.html?m=1

http://www.kl-today.com/2013/04/chua-soi-lek-hina-islam-dan-institusi-pm/

Hassan Ali pun diam ma tau ini cina banyak umno sayang wooo.
Tatak belani tegur punya.

Kelis di lepan sudah boleh kasi buang ma.
Kelis ada pendek punya.

Ini leal punya tau macai jangan tak tau.
Lu ada tegur ka???

Umno tatak belani ma???

kna sergah ngan pandikar terus x jd boikot.

betul ape ko kata tapi skrg PAS pun dah sama gak ma hehehe

tu crite dulu semua org tau tapi skrg PAS pun dah loser gak yg champion DAP jugak hehehe

setuju dgn anon di atas PR dah kecut telor hehe agak N surenden tu parti apa erk? aritu berdegar ckp nak boikot skrg spin eh mane ada kita ckp abis chegu bard tu plak parti apa bukan aritu dia berdegar ckp nak boikot pastu ckp nak tido kat padang merbok smpi spr letak jawatan korang mmg loser la

Nampak nya pkr seperti terasa terpinggir dan malu dengan parti dalam pakatannya seperti pas,dap dan juga rakyat M'sia, yang tidak setuju dengan tindakan boikot ini, akhirnya terpaksa membuat keputusan membatalkan boikot acara angkat sumpah ini, atau adakah ini adalah suatu tanda perbezaan pendapatan antara Azmin, Zuraida, dengan Anwar yang semakin tegang dan ketara dalam pkr?

Cakap jer nak tidor kttr padang sampai spr letak jawatan.aku nak tengok di buat x kalau x anggap jer lawak maharaja lawak.lawak sarkis

Bang dh bace ker tweet yang di hantar oleh khalid ismath dalam tweeternya?.ana orang islam pas dan pkr kenapa diam sbb puak kamu gak.

ada aku kesah hehe

tunggu je ler pemilihan pkr azmin akan bertanding jawatan presiden tu yg azmin menonjolkan diri anak beranak anwar leh jln dah hehehe

PR loser paling loser adalah PAS :)

x caya ckp aku cabar semua penyokong PR dlm nie bg tau aku sape akan jadi PM kalau PR menang PRU 14 aku cabar korang!!!

aku gerenti PR x leh sepakat namakan PM jika PR menang PRU 14 tu yg PR gelabah lepas PRU13 nie semua pemimpin PR dah monopous klu nak tunggu PRU 14 klu baca artikel milosuam mat sabu pun dah tergelak giler hehehe loser

ni aku cabar korang leh minta tolong penyokong2 korang yg lain utk jwb soalan aku siapa PM PR klu menang PRU14 hehehe anda sebenarnya dah tenggelam perlahan-lahan

Aku sokong mt sabu jadi pm.hehehe macam badut sarkas

Kita tengok khalid gagap angkat sumpah mb tempohari , siap pegang tombak , macam hulubalang pkr , jangan lupa ya , janji pru itu mestilah nak ditunaikan !

mana boleh azizah lah sepatut nyer jadi PM

aku x setuju aku rasa mahfuz omar paling layak sbb dia satu2 nyer naib presiden pas yg menang PRU 14 aku sokong dia cabar jawatan timbalan presiden PAS kali ni PRU14 mahfuz omar patut diberi peluang jadi PM jika pakatan menang

Anon 1306

Bangga ke hahahaha tulah nak mengata tgk dulu dalam umno

Tak payah jadi barua umno sangat lah
Ye

Aik anon cerita dulu ke hahahaha
Yang dulu tu masih ada tau masih berkuasa.

Hahahaha tak dapat aku terima umno nak jadi benteng melayu dah tu yang cakap tu pulak aduhhhh malas nak komen.

Tak payah lah umno memang loser dulu sampai sekarang cakap lebih.
Umno lagi barua cina tak payah bising.

Nak tegur orang hina islam pun takut sebab apa sebab parti komponen. Sah sah macai demi kuasa tak payah tegur hahahaha

Betul jangan harga kereta pun tipu hahahaha

Korang ni macai miskin kot tak pernah tanya harga kereta besar jadi tak tahu market tu siapa turun kan hahahaha

Janji ditepati konon hahahaha
Semua macai pun diam

Hahahaha kelakar lah macai hahahah
Jangan cite pru 14.

Cerita pemilihan presiden umno nanti cukup lah hahahaha.

Siapa agaknya ye???
Susah gak nak pilih korang bukan ada pemimpin bagus pun ini kata mahathir tau hahahaha.

Siapa agaknya jadi nanti,
Wah siap ada pengampu jawatan presiden dan timbalan tak boleh di tandingi.

Adnan pun sound balik patut semua akan di tandingi hahahahaha

Now korang macai nak cakap pasal muafakat kesepakatan lah kejadah.
Kelakar lah macai oiiiiii

Apa lah bengap puak umno ni
Hahahahaha
Now aku pun nak cabar lah siapa menang nanti.

Macai oh macai hahahahaha so funnylah you.

Aku cabar lah perlu atau tak jawatan dalam parti semua di beri peluang ditandingkan???
Semua patut dicabar tak???

Adakah politik wang zaman khairi dulu akan berterusan???

http://idealismalaysia.blogspot.com/2009/03/khairi-jamaludin-kj-menang-ketua-pemuda.html?m=1

Hahahaha jawab umno jangan tak jawab.

Kecoh pasal orang lain.
Korang ni orang Najib ke orang muhidin???
Tanya aja hahahaha
Ke orang ali rustam atau orang hishamudin???

Siapa agaknya menang nanti semoga pemilihan bersih lah kali ni hahaha dalam parti pun dah kotor lagi kau bising hahahahaha

Umno loser

Bang membaca lah sikit baca dulu bang oiiiii.
Kesian korang habisan2 tunjuk siapa lebih macai hahahaha.

Baca lah link harakah ni bila pulak kata nak boikot thambi itu cadangan sesetengah bukan seluruhan.

http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19995--pkr-tidak-boikot-majlis-angkat-sumpah-anggota-parlimen

Tapi puak bodoh akan ulang2 cakap benda sama sebab terpengaruh.
Biasalah umno hahaha

Memang kau tak kisah sebab kau macai,

Bagi kau umno takde tak makan orang melayu nanti.
Takde umno orang Melayu tak hidup

Sebab tu kau bengap.

Itu didikan umno takde umno takde sekolah takde jalan pooodahhh.
Asyik tipu orang kampung.

Diulangi itu duit rakyat bukan duit umno

Chuu... Jgn taip haha gelak tu banyak sgt nti org kata kita dh nk dkt gila.. Ok chuu..

Lah kau ni pun anon 1358,

Kau nak bercakap pasal dia syiah ke???
Itu tugas pemimpin negara,tugas jabatan agama, dan tugas sekalian masyarakat islam secara umum.

Kalau kau nak cakap di cakap pasal dia tak kisah pemimpin dia LGBT kau kene faham ajaran syiah dulu.

Syiah ini ada pelbagai fahaman yang bertentangan dgn ajaran islam di bawa Nabi.
Jadi aku syorkan kau banyak,membaca ok???
Takut kau persoalkan benda kau tak faham nanti kau kekal bodoh pulak.

Maaf aku pun tak tahu dia syiah ke apa, kalau dia syiah syiah aliran apa yang dia ikut itu pun tak dapat aku pasti.

Dan itu pendapat dia,
Peribadi dia, dia kata dia tak kisah asal amanah. Maksudnya peribadi orang dia tak peduli asal buat kerja.

Just pendapat peribadi dia

1608 ko dh baca ke tweet khalid ismath.mcm ni kee puak ko.alahaiii

Oh ye ke hang pun sama perasan tua tu tanda dah gila bukan nak lagi tau.

Kelakar lah umno.
Poyo

Spin lah bro nak buat cam mana cakap bolak balik teeuk macai spin kan.

hahaha...tu la ko bca utusan lg..kn dh kena..ko ckp pr kena kencing..ko pun kena kencing gak..tepat kt dahi..hrga keta turun apa bnda nya...stakat skit cmtu ko pun xdpt beli....vw mlysia pun nafikn harga yg kuar kt utusan..ko nk tipu sapa ha....org asli pun pkai smartphone skrg...hahahahaha..tq najib..lu lntar boomerang tp xsmpat tngkap..

Hari ini dalam sejarah heheheh

Dah baca dah apahal,kau tanya kau dah baca chadet, dah baca laporan ekonomi, dah baca pasal index jenayah.

Kau banyak yang kau tak baca bro baik kau membaca.

Oh pemimpin umno takut istihar harta hahahaha Telus sangat

Inilah cara demokrasi di praktikan sepatutnya...berbezzzzzaaaaaa.......sanggup berbezzzaaa.....tiada balas dendam...demi satu kebaikan......bebas berfikir...bertindak...berkumpul...berkarya...berimpian....berhati bersih......tidaklah sihat...lu sokong gua lu senang....hehehhe...itu dulu...zaman pak kaduk.....pemerintah dianggap tuhan sehingga rosak tangapan dan bebal dalam membuat keputusan tepat dalam hidup sebagai seorang manusiawi....kerana pakatan rakyat mengajar aku satu sahaja...jangan takut menghadapi kezaliman dengan cara yang paling bijak......tolak mentah mentah......terima bulat bulat tapi dengan keberanian dan kebijasanan yang tahu erti berkeputusan.......tidak bijak tidak bodoh...tapi tahu perbezaan tahap kezaliman.....

Berbeza itu lumrah hidup....harus disuburkan dan disemai sedari kecil...kebaikannya....ianya salah satu pagar penghalang kerosakan sepeti rasuah....dan salah guna kuasa....bagus....berbeza itu bagus...umpama bunga yang berwarnq warni....kalau cuma putih je warna bunga tu.....pasti semua bosan melihatnya hari hari...tak gitu reformer.....jom main UKULELE sabtu 15 jun ni.........hehehehhehe

DENGAN KEMBALINYA KEDAH KETANGAN UMNO SEMULA MENUNJOKKAN ORANG MELAYU INGIN BERSATU DAN MAJU BERSAMA UMNO , PENGAROH PAS SEMAKIN TERHAKIS DISANUBARI ORANG MELAYU , SAYA SYORKAN SUPAYA PAS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT , NANTI PRU 14 SATU UNDI AKAN KUBERI , KALAU AHLI PAS NAK MENYERTAI UMNO SAYA ALU ALU KAN / BIRO PENERANGAN UMNO .

PR sepatutnya boleh menang besar tanpa menjadikan spr kambing hitam...
KESILAPAN BESAR PR ialah memilih gay sebagai bakal pm malaysia....
Kena terima hakikat bhw org yg beragama tolak gay sebagai pm...harap pru14 pr tidak sama sekali pilih gay sbg pm....
Dlm tempoh 5 tahun akan datang...cari dan umumkan kpd rakyat seorang pemimpin melayu di kalangan pr yg berketrampilan dan bermoral tinggi utk dilantik sbg pm...
Saya percaya org bn akan mampu terima...kerana dlm pr memang ada yg lbh baik dpd gay tersebut..

Chief Macai PR Detected!

SAPUABIS hepi je nampak, tak sabo nak sapu jalan kaito?

Gua akan SAMAN yb PR kirany x angkt sumpah 24JUN ni..penat2 gua sokong lu org lu org plak senang2 nak boikot..lu org (YB) ingat nak lantik KETUA DARJAH 6 ke?

cehhh prasan kunun sokong pr.. kihkihkihi ada hati caingok sokong pr

Nampaknya sampai mati org umngok benci DSAI.. apalah dosa org tu? yg aku tau perasuah @ pgkhianat jer yg takut DSAI drp takut Tuhan..

Khalid gagap?jgn kutuk mcm tu.anugerah Allah swt tu.jgn persenda setiap ciptaan Allah swt.makna nya anda telah mempersendakan Allah swt.jika ada iman dihati......isthifar la.moga Allah swt mengampunkan keterlanjuran anda.komen fikir dulu.jgn ikut sedap mulut je.

dulu umno kini PAS delete 13 June 2013 at 19:54

Yg jelas nya umno yg kehilangan suara majoriti.ape kata buang baju umno dan meh kita pakat sokong PAS plak.amacam ada brani ke

Reformer...suara rakyat malaysia kita letak di langit tinggi.....suara yang murni...suara yang mengoncang segala darjat menjadi satu.....suara yang menangis kerana geram....suara yang berdarah kerana luka..dan suara yang mengubati ketika negara sakit dan rosak.....malaysia sedang sakit.....malaysia sedang rosak.......mari kita jerit sabtu dua kali ini agar malaysia mu ni hilang sengalnya...keluar peluhnya...sihat aliran darahnya.....kencang degupan jantungnya.......HANYA INI PENAWAR NYA DAN HANYA INI SAJA YANG DIPERLUKANNYA..........AYUH.......KITA JERIT HINGGA SANG PEKAK ITU JATUH TAIK TELINGANYA.

Aku pun dah pernah tegur depa biasalah puak umno.

Nak tuduh dia teruk dia sangat majukan Selangor last2 kritik gagap dia

Tanpa sedar mereka menkritik ciptaan dan anugerah Allah.

Ni lah yang dikatakan macai bodoh

Itulah silap korang...korang mgkin msh budak masa keadilan wujud...dan korang tak tahu org yg mula2 tubuhkan keadilan dah muak dgn gay itu....tapi krn ABU...mrk msh setia....
Kenapa kwsn pas...adun menang tapi mp kalah????
Kenapa ada kwsn pkr...adun menang tapi mp kalah????Sebabnya mrk khasnya org melayu tolak gay!!!!!
Termasuk saya sendiri sebab saya tolak gay jadi pm....
Terpulanglah persepsi korang trhdp gay tersebut tapi aku dan ramai lagi tolak gay jadi pm....
Jijik...nak muntah wei!!!!

Tolong sikit...aku bukan macai bn!!!Cuma aku tak nak gay jadi pm....terpulang pd korang jika ingin pergi lebih jauh....

Tengoklah betapa bodohnya korang diperlakukan oleh gay itu dlm blackout 505....
Tolong....cari..dan isytiharkan org lain sbg pm pr sblm pru14....jika rasa nak menang...
Apa kurangnya org melayu dlm pas...dlm pkr yg hanya jadi badut kpd gay itu!!!mgkin tak semua

Piiirahhhhhh

Malaysia xsakit ko jerrlah yang sakit.baik ko pi beeubat

Nampak benor barua tegar Cina menegakkan benang basah. Akai ada ka??

Saya dulu lama dalam pkr yang ada hari ini , mula mula adil , selepas adil ditukar nama parti keadilan nasional , selepas itu ditukar nama lagi kepada parti keadilan rakyat , setakat pkr yang ada hari ini ahlinya semua setengah masak , saya sama sama puak puak ini masa buat reformasi 1999 dulu , sampai pedih mata saya kena gas dekat jalan raja laut itu !

Macai melayu PR memalukan dan mudah dikelengtong berkali kali tapi masih tak serik lagi.
Nasib ko orang lah asal bahagia. Hahahaha

Yang lawaknya sb kejar , aku lari masok kedai cina keluar ikut dapor ..hehe , kenanga reformasi tahon 1999 , sekarang aku dah ada 4 anak nak masok 5 lagi , kita sokong ajelah bn yang ada hari ini , itu sahaja pesanan saya !

aku lbh suka klau pkr dibubarkan dn smua melayu dlm pkr menyertai pas.

cina barua ..melayu pun barua
.... umno & geng ...BAPAK BARUA

dah banyak anak akhirnya teloq hang dah terkelup...

LAWAN TETAP LAWAN

Umno love mic
umno love kimma too

tp sya rasa dlm pru14 nti pr akan berpecah, bnyk ahli pkr meniggal kan pr dn join bn. Anwar akan besara dan tunai kn janji nya dlm setahun dri skrg jd pensyarah di salah stu universiti di korea utara atau bangladesh.

bapak loser...apa ha diorg pk smpai bos depa tipu pun xsedaq lg....harga keta apa cita...sedaq la wei melayu yg biru..

aku lebih suka kalau umno dibubarkan dan semua ahlinya masuk pas.

piiirah...ang dok kalut pasai apa....macai detected..ang la macai....macai biru totok xlaku....blah ah wei...awat la lembu kak jat ni...kak jat xtambat ka....berak merata dah ni kak jat oiiiiii

Piiiiirahhhhh

woi.....umno dh tkot oi...jom geng pr...kita pakat turun....xkira la apa yg mlntang ttp kita jalan...kita lawan untuk hak rakyat....klau dgr anjing menyalak jgn risau..kita soh depa p salak bukit....trun2...korang tgk umno dh tkt..kami xbwk m16 pun..ak47 pun xdak..apatah lg grenad dgn rpg..kami nk tuntut hak kami...korang xpuas ht korang dok diam2....lihat dn blajar..kot korang nk buat klau pr menang...hahaha..umno tkt dah oi....

Wei bos ko yang berak merata2 piiiirahhhh

Ko pilah jer x dak sapa takut ehhhh.cuma heran jer awat melalak.tahniahlah ko beeani ada semangat juang yang tinggi.aku nak tengoklah macam mana nnt.

ko la kena tipu.....dari td aku perhati
macai umno skit pun xkuar isu harga keta..apasal wei...tkot ke ha...balik2 anuar gak ko sebut..liwat2..tu ja ampa tau..dasar lucah..undang yg kt pala ada taik lbh mulia dari korang tau x...p la cium najib ampa yg bibir merah tu..auuuu....najib & cai2...loving each other..haha..berhujah la cai..baru nmpk intelek...

kak jat marah ka..hahah..bos ang la yg berak..kencing rakyat....harga keta turun konon...pui...mmg ampa sume ni buta....bos ampa senang..ampa yg sokong dpat apa...p la beli keta nu...preve ka....nk murah beli keta lembu pastu ang tarik sbb ang tu lembu..lembu kena tipu..jgn dok jnji klau xleh bg..nnt rkyat benci...pirah kak jat..bodo piang

Another macai pr detected, beware!

hoi...p main tmpat len la lembu...

Wan jijah bertanding x?
Bung nuar bertanding x?

Aku lebih suka plak pas dibubarkan masuk dap

jom kita pakat turun ramai2...

Salamun alaikum sahabat seagama dan sebangsa ku, jangan lah kita leka akan hal duniawi yang hanya sementara ini, kembali lah kita fokus pada hidup didunia perantaraan dan dunia kekal akan datang nanti, itu lah tujuan sebenar kita ditumpangkan dialam yang fana ini, kembali lah wahai sahabat ku.

tet....macai umno totok xlaku detected....ht2...yang ni len macam..ada saka...bawak keris kontot..

Kwn rindu ngan fatwa2 nik ajis, harap ada pihak yg bole bukukan fatwa2 nik ajis utk dijadikan mataplajaran wajib lulus, apa agknya yg dbuat skrg ni smenjak dipencenkan? Bg kwn nik ajis la calon pling ssuai dijadikan PM malaysia ke7.

makin bercmbah la kelab malam kt kedah....kesian org kedah....hrp umno jga ampa no...klau depa wat silap ampa pandai la pk....nk maju negeri ke maju jati diri rakyat kedah...ampa buat la pilihan..aku harap ada la yg berani kuarkn isu padi yg depa bli murah..kesian org wat padi...nk mkn apa la depa....

Anon 2221

Depa ni benak pelik umno tipu langsung buta.

Kalau umno bagi tahu tapi tipu kata coklat silap2 depa main sapu aja ni.

Punya lah diperbodohkan umno
Kesian macai2 dalam ni.
Dah lah bodoh diperpodohkan oleh umno lagi

Hahaha macai umno,bodoh penipu dulu,masa Anwar dalam bn pun korang sokong parti bodoh tu.

Now salahkan annuar jugak,
Sampai mampus lah umno perbodohkan melayu macam korang ni.

Pasal tu melayu tak maju sebab ada melayu bangsat jadi pemimpin

Memang UMNO takut hahaha macai2 buat kerja hahahaha

Pakai blog pakai duit pakai media still tak,mampu,dekat kebangkitan rakyat.

Penipu lah wei jawab isu harga kereta dulu lah macai,baru sembang.

Jangan jadi bodoh lah,terus,kene kencing wahai macai2 bn wei

Bro tak baik cakap gitu bro depa kan lembu mana depa nak faham

Hahahaha
Nak duduk kondo kot masing2

ko ni melawak ke serius..nk mlwak sila ke sebelah.....kt sini 18sg....apa punya mnusia la ko ni...xde ht perut....pnggl che det la jd pm balik...macai2 pun suka....

Hahaha tak mampu jawab wooo

Macai terdiam

Nik ajis telah d SOLETAPEKAN mulut atas sebab2 mendapat 21 parlimen..tahniah utk PAS...lain kali pkai saluran CNN bg byk kn ckp yg mrapu2..

Kalau umno,masih berdegil,riak sombong

Terus bebohong, curi duit rakyat, kaya kan kroni, bebankan rakyat

Memang lah rakyat lari.
Orang lari bukan sebab annuar punya cakap sebab tu puak umno ni bodoh.

Rakyat masuk pakatan sebab sedar yang umno penipu, banyak pecah amanah and kayakan kroni.

Sebab tu cina pun tak sokong mca lari ke dap. Bukan sebab nak takluk Malaysia tapi masing2 sedar mainan kotor barisan akan membinasakan negara.

Ini yang umno tak dapat nampak, kes pemimpin atasan,berapa banyak yang didiamkan??
Projek masing2 bagi kaya kroni.

Rakyat macam mana???
Makanan makin mahal minyak tak turun, tol cuma kayakan syarikat konsesi.

Cakap nak turun harga kereta pun,menipu.

Duit negara buat macam harta.

Selagi benda ni still berlaku memang lah umno akan ditolak.
Tanpa annuar pun umno tetap akan ditolak.

Tapi hangpa bodoh, tak nampak punca kenapa orang benci umno.

Baca lah kata mahathir,
Umno sekarang cuma nak kekal kuasa aja,
Bukan lagi untuk rakyat,
Cuma untuk mereka di atas.

Mahathir pun mengaku apa lagi macai tak faham

Sama lah aku pun tunggu jugak aku yang cakap pasal harga kete tu

Semua macai diam aja
Hahahaha

John jo

skali aku lupa daa....depa ni xdak teloq sungguh la...aku nk depa jwb isu hrga keta ja.....tu pun diam...sat g kena la kita depa mgamuk ajak main pungkoq2...pastu mula la mngarut mcm2...jwb la hoi...aku kutuk ampa ni..xnk defend ke...aku lupa lg daa..DEPA NI LEMBU UMNO BIRU TOTOK..

Macai detected

ko tgk cai...contoh hujah terbaik...padat..tepat kt pala ampa....ampa xmau defend lg xtau la aku...nnt defend pakai otak ampa tau..jgn dok pakai tumit plak...n jgn kuar ayat pungkoq..pro la cai...aku bg pluang ni...hahahaha...

Biasalah...hanya org gile yg suka2 kata org lain gila... Dan hakikatnya org yg bodoh je yg berlagak sgt kata org lain bodoh..

macai umno lagu tu ja dari td lg...aku cabar jwb isu hrga keta sekoq pun xjwb..skrg..mmg terbukti la pemimpin ampa tipu rakyat....ampa tinggai kt mana la teloq ampa....p la cari nuh..boh balik...pastu boh gam gajah....ampa nk lucah aku bg lucah..ampa elok aku elok...nk jadi macai ilmu kena ada wei..bkn main sembur...boh nama grand..umno cybertrooper..tp ppppuuuuiiiiihhhhhh..hujah ampa pakai tumit...

Sapuabis...sebagai xreformis 98....aku tak pernah menyesal menolak pendubor dan pemuki...
Dulu aku sungguh bangga menjadikannya idola...skrg aku rasa jijik sungguh memandang wajahnya!!
Tanpa menyertai mana2 parti...aku mampu hidup dgn tidak menyokong dia lagi....
Dan sbgi bekas pengikut yg snggup melakukan apa shj demi mendaulatkannya...aku faham akan semangat ko skrg...bagi aku...itu hak masing2 tapi berpada2....jgn jadi spt aku suatu ketika dahulu...

Macai kata Anwar gay sebab macai gay ka hahaha

Spin lah lu.

Apa kes kereta harga turun ke???
Janji apa?



Anon 0032...

Terbaik

From John jo d first

Barua cina,ka hahahaha

Soi lek tada sound ke???
Pasal nak kuasa diam semua hina hukum Allah pun puak umno diam hahahaha

Siapa barua wei anon 2112

Selamat berjuang buat pendekar2 gay sekalian.....
Berjuanglah demi memartabatkan sang peliwat dan pemuki agung mu....
Jgn letak dirimu seorg diri di barisan hadapan....pastikan amoi2 dan apek2 cina babi dap berdiri sebaris dgnmu....
Seblm itu...pastikan wasiatmu telah disampaikan kpd waris2mu dan peliwat agungmu....
Apa2 pon...pastikan sang peliwat dan org2 kanan pelancapnya mengetuai di depan sekali...jgn dok sedap atas tilam spring dan kamu semua hanya babi2 bodoh yg didungukan mampos!!

Pesanan bekas pengikut tegar peliwat dan pemuki...

Bro aku pun hidup zaman reformasi 98 jugak.

Tak payah sembang lah bro kau patut tahu kenapa Anwar kene penjara masa tu.

Masa tu macam mana keadaan ekonomi negara???
Berapa billion,kita rugi masa tu bila simpanan negara jadi mainan.

Last2 soros disalahkan.

Perbuatan yang bawa risiko pada negara bro.

Now aku still tgk negara tak berganjak kepada kebaikan malah lebih teruk lagi bro.

Kau jangan kata orang lain macam tak,membaca.

Aku tanyalah kau bro sebagai ex reformis selain hujah pendubor,kau takde hujah lain,ke???
Lama,dah aku prrhati kau ni hujah sama aja.

Aku nak tanya lah,kau agak sumpah kat kaabah tu video ori ke apa??? Just tanya lah.

Dan,lagi kau silap zaman reformasi dulu,perjuangan adalah berbeza, tapi kali ini perjuangan semua adalah sebab kami,muak dengan penipuan umno.

Kami muak dengan ketirisan.
Penipuan yang berlaku,
Sampai sultan Johor pun tegur tapi pelik kata disiasat mana dia tindakan???

Ini perjuangan sekarang berbeza dengan zaman reformasi dulu.

Dan bro kau adalah engkau,
Kami adalah dengan perjuangan kami jangan sama kan kau dan kami.

John jo
Old skool

Bro kau baca pesan nabi pulak bro untuk umat Baginda.

Tak payah macai sangatlah.

Pernah dgr ghibah???
Bagaimana keadaan orang melakukan ghibah di akhirat nanti.

Kau aja perasan kau tegar.
Aku pun boleh mengaku pengikut kuat umno apa susah hahahaha

Jangan samakan kami dengan babi umno.
Ketua bermewah korang terus macai.

Lu banyak,emosi lah bro.
Mungkin sebab lu jadi barua mca kot.
Asal dapat sokongan islam dihina umno tutup mulut.

Lagi kau cakap pasal perjuangan ka???

Tgk gaya kau tulis pun emosi lebih lah bro,
Pesan aku
Bila marah kalau berdiri tu duduk,
Kalau duduk tu marah baring,
Kalau baring marah lagi maka

Kau solatlah insyallah dapat pahala
Dari lu masuk dan meroyan,
Boleh dpat pahala sikit

Yer tu jo.....mana mana yang api spark nya telah malap.....kita bakar lagi....tp yg tlah terpadam biarin.....aku reform start 85....semenjak anwar menteri pelajaran......tapi api ini masih menyala....tiada penyesalan der...ini ibu segla api......kalau dari dalam dan luar umno takbley diubah dan di gugat.......biarlah api dalam diri ini berbicara....aku akan berapi sampi akhir zaman....yng penting ABU.:-).......asal bukan benih peliharaan anglo america.....kapis.

Setuju 100000000000000%%%........rasis kalu kena tempatnya yang indah dan cantik....pun tetap tidak baik untuk pembesaran kanak kanak di negaraku ini.

ang mmg rock la john....aku salute ang....depa mmg xtau apa.....skrg perjuangan dh len...aku bosan dgn depa ni..ketuanan melayu..tp depa yg bg melayu kondem....sedih john ada melayu cmni...

Memang betul aku ramai kawan budak umno maaf kata depa tak macam macai sini.

Member aku alih sokong pakatan semata2 sebab dia tak minat cara Najib, tapi dia still pada umno tapi bukan dengan kepimpinan skg.

Lagi sorang keluarga dia orang kuat umno Johor, walau sokong umno dia tolak politik kotor. Mengaibkan dan sebagainya

Ini bagi aku kematangan dimana dia dapat lihat siapa yang berkaliber.

Aku sedih bila orang kampung cakap kalau takde umno tak makan anak melayu, tak ada jalan raya dan akan hancur melayu.

Ini didikan siapa???
Siapa yang ajar akan benda ini semua lagi sedih yang cakap itu adalah berpangkat atuk bagi aku.

Ye aku berlatar belakang penyokong kuat umno. Tiap kali aku balik kampung dinasihatkan aku jangan sokong pakatan, nanti cina perintah.

Dari mana datang semua ni kalau bukan hasil didikan media.

Tak habis2 menakutkan melayu, memperbodohkan orang kampung sedih aku tgk.

Tak apa zaman baru dah mula tiba, generasi baru dah mula bangkit kesedaran dah mula hadir. Sekatan dah bertahun pas hadap sendirian tapi pas masih kukuh.

Dap yang dulu aku sendiri fikir musuh rupanya sama memperjuangkan keadilan.

Melalui KEADILAN semua sepakat ini kali kita harus bersatu.

John jo d first.
Berhenti sentimen perkauman.
Fokus pada bangunkan negara dan melayu.
berhenti menggunakan kuasa untuk kaut untung.
Baru rakyat respect

Ps thank sapuabis and anon 0209

Pada john..aku dh agak..ang tgk komen macai 0108...ternyata hujah dari tumit...bila dh tersekat ni la jawapan depa...mmg sedih ada melayu cmni...dan trus trang umno dari pemimpin smpai tahap macai sume hujah dari tumit...bullshit...ampa jgn dok rasis..ampa jgn ckp pasai chinadoll..jgn ckp pasal benda len..tp ampa jual aku beli...ang lupa kt mongoliadoll..ang lupa cua soi lek hina islam...soi lek tu sapa?ada dia dok p masjid?...ang jgn igt ang kuat..pr ada dap..umno ada mca..apa beza?ang tgk kami ada ckp bkn2 kt mca..ada pun berserta dgn fakta..bkn mcm ampa..tin kosong...ang pk la skit...jgn ang dgr media ang yg bulat2 berat sebelah...tp apa bleh buat...dh sebati dgn diri ampa....aku sama dgn john..kesian ampa tipu org kmpg...ada umno ada duit..ada umno..depa senang...tv dok klentong hari2 nk malaysia aman..nk 1malaysia..tp ampa kt sini hina org len..hina kaum len..modai nk wat iklan tu dtg dari mana?ang pk la...jgn ampa blakon..ckp 1malaysia...dh tu bg la ank melayu blajar bhasa cina dgn india...baru jd 1..ang jgak xkomplen kna tipu..tp klau ampa rasis ckp la apa pun..sama la ckp dgn lembu kak jat...aku malu ada melayu mcm ang...xhbs dgn liwat..mahkamah ckp apa..?klau ang xfollow ang tipu...ada anuar kena tahan..?ampa pcya kt saiful?ampa sama la bodo dgn dia...tgk tnda kt dahi...ada lg ka....?media ampa la yg bg rakyat benci kt umno...ni zaman apa weh..hrp ja kena bayaq..tp ampa ttp lagu tu jgak..bodo piang...pasal isu hrga keta xde sekoq pun jwb...ampa bacul...tlg la macai...aku dh muak dgn mainan org atasan ampa....sume kaut ada ke depa bg skit?brim pun duit ampa jugak...mmg zalim..aku bg cntoh..bos ampa msak gulai..gulai boh santan..hmpas klpa yg bos ampa perah ambik sntan tu dia syg nk buang..jd dia buat onde2 bg kt ampa..ampa mkn sedap x klau lagu tu cara buat...pk la apa mksd aku..tp klau kuar ayat pungkoq,chinadoll lg..ampa sah la mmg macai tegar..bodo xleh nk ajar...

p/s pada john..biarkn depa cmni dulu..nnt ada masa kena la depa...Allah permudahkn niat yg baik..apatah lg ke jalan Dia...kpada yg turun pada perhmpunan ni..smngat ampa aku gngam..sapu abis..pasti api ang sntiasa nyala..mmbakar apa yg salah..Hidup Pr..Tolak Rasis..

K O BN K O BN K O BN..Amin...sekarang ni sape yg k.o?nik ajis kot da k.o dr politik..nuar plak akan mnyusul xlame lg...

Rasis? Betui ka melayu rasis? Kita bukan rasis, cuma cara kita jaga maruah bangsa nampak mcm rasis, hang ni betui melayu celaka puaka haramjadah, bangsa hang kena main pun hang dok cakap bangsa hang rasis, hang memang celaka.

Tu ler bodohnya kita....kelemahan nyata yg merugikan diri dan parti masih kita biarkan....
Mgkin ada yg nampak tapi sengaja tak nampak....
Aku tolak mp aku kerana si gay itu tapi aku tak tolak adun pr aku...
Selagi gay itu diletak sbg pm...selagi itu penolakan tetap dilakukan oleh org beragama...
Nak simpan gay tu...simpanlah TAPI jangan lantik dia sbg pm...!!!!!BIAR org pas spt nik abduh atau ust nasha....yg lbh layak dari segi moral dan kredibiliti...

Peliwat dan pemuki tu ko nak simpan sampai dia mampos adalah hak korang!!!!!
Sebagai rakyat yg tak ada parti tapi ingin perubahan tetap tolak gay jadi pm!!!!KO FAHAM TAK!!!
Bukan takut dgn gay tu....mati dia dlm tanah jugak bukan diawet diletak dlm sangkar cermin....
Yang aku nak jelaskan....lantik dan umum org lain sbg pm sblm pru14 selain gay itu...KO FAHAM TAK!!!
SUSAH SANGAT KER NAK TERIMA KELEMAHAN....KLU GAY TU JADI TENTERA...MMG LAYAK TAPI JENERAL NYA HENDAKLAH BUKAN GAY DAN BUKAN CINA HARBI!!!!!!!

Kenapa umno bn mampu ubah pemimpin demi kebaikan mrk sedangkan pr sedar gay sbg liabiliti utama tapi takut nak ditolak???!!!!!
Sapuabis.....tanyalah org2 pr yg bersikap terbuka sama ada pas..pkr dan dap....gay tersebut liabiliti utama.Cina harbi mgkin tak ada masalah...pkr 50/50 dan org pas..hampir 90% tolak gay....
BODOH KLU TAK NAMPAK....BODOH TAK BERANI MENOLAK...LANTIK ORG LAIN LAH

kesimpulannya dari komen2 yg sopan dan bahasa yg indah yg di hujah kan di atas ini, maka sudah tiba msa nya pihak pmbkang teutama PAS dibubarkan dan menyertai UMNO demi prpaduan melayu dn islam dn M'sia am nya.

Pakatan haram mmg xde telo...kena gertak sikit dah buat U turn....Kalu berani teruskanlah....mmg bangkai punya pr...

Kebodohan cina dan pr x dapat dipisahkan..

Gua cabar pr jgn angkat sumpah.ada berani ke?...

Semua akan keluar, arwah fadil noor sendiri kata pas bukan tempat cari kemewahan.

Hidup belum tentu mati itu pasti.
Kalau annuar tak ada, nik Aziz tak ada perjuangan tetap terus.

Bukan perjuangn menentang umno tapi menentang penipuan dan korupsi yang di bawa dalam umno.

Kami ada barisan pemimpin hebat,
Rafizi sebagai contoh.
Tapi,bila takut mula lah media main peranan konon,rafizi gay.
Macai pun Tukang sebar macam orang bodoh.

Now fitnah aids dah kurang dah ini kata kerja macai, kerja pancacai.

Cakap apa pun macai tetap macai.
Tak dapat jawab mula mencarut bosan gila.

Anon 0849
Siapa pun ko kami tak kisah sebab bagi kami tahan yang bagi makan,
Bagi korang takde UMNO tak makan melayu hahahaha
Loser gila.

Hahahaha kau lah puak UMNO bangsat, kau lagi jauh celaka bodoh dan diperbodohkan.

Bila pulak bangsa aku dipermain.

UMNO bertindak demi kepentingan politik aja lah macai oiiiii

Bila dap hangpa serang guna seluruh media, perkasa apa semua turun bawak semua turun demi sini sana bantah sini sana.

Bila soi lek cakap, semua diam sekarang siapa celaka???
Sebab apa benda ni jadi sebab umno gila kuasa.
Nak kuasa punya pasal.
And nak tunjuk dap tu jahat.
Yang jelas kutuk hukum Allah macam mca hangpa diam.
Tak payah lah cakap pasal perjuangan jaga maruah bangsa lah hahaha
Poyo lah lu.

Ps. Pas sanggup gaduh ngan dap demi agama bila dap kritik, tapi UMNO gunakan ini untuk menunjukkan pas dap tak bersatu.

Umno diam bila mca hina islam, sebab nak tunjuk bersatu,

Siapa lagi gadai bangsa???
Siapa bacul sebenarnya???
Siapa gila kuasa gadai bangsa dan agama.

Bukti depan mata lah macai

Siapa kita turrrrr.........?????....jaga maruah siapa......?????........rasis bermaruah ke.....??????......kalau umno jaga molek molek melayu ni......tanah rezab melayu dah jadi 60 juta hektar...bukan ekar der....hektar......kalau umno jaga melayu....70 % penduduk malaysia...melayu jutawan...berapa tahun nak buat turrrrr....40000 tahun....dah 56 tahun der.....masih bawah 30%......kenapa yer......Maruah apa yang tercemar...puaka...haramjadah...celaka...ini perkataan bermaruah ke nak jaga bangsa.....rasis.....hehehehehehehe....rasis...macam mana indah dan betulpun dipratikkan...ia tetap tidak baik untuk tumbesaran anak anak di malaysia ku ini....perkataan rasis itu sendiri menegaskan satu kaum dan menidakkan suatu kaum.....so.......nak tanya...mahathir tu melayu ke......?...hang tahu ke nama dia di universiti singapura MAHATHIR ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY.....melayu bermaruah mana yang hang rujuk nak jaga melayu ni der.......??????.........

Hang ni pn betul ke melayu...betul ke nk jg melayu...nk jg maruah melayu...yg be end tekan melayu kelantan pasai apa...melayu balun melayu xkn kot....ke melayu balun islam...


Hanya yang diperlukan ialah bersyukur kepada Tuhan. Nikmat dan rezeki yang kita dapati bukan daripada orang yang menyampaikannya.

Jika tidak orang itu, orang lain yang akan menyampaikannya. Jadi kita juga TIDAK PERLU berterima kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w. Jika tidak Nabi Muhammad, orang lain yang akan diutuskan untuk menyampaikan agama Islam.

Oleh itu TIDAK PERLULAH kita mengagung-agungkan Nabi Muhammad. Memadailah dengan bersyukur kepada Allah s.w.t sahaja."


- Ucapan Dasar Presiden UMNO, Dr Mahathir Mohamad.

Petikan dari Berita Harian / Utusan Malaysia 11 Mei 2000

http://suasanapolitikmalaysia.blogspot.com/2013/04/tun-mahathir-hina-nabi.html?m=1

Tak lupa juga hina nabi takde pisau cukur

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2012/09/jangan-lupa-mahathir-juga-pernah-hina.html?m=1

Apa pendapat macai.

Orang2 lama ingat lagi akan perkara ni

Maaf tuhan yang bagi bagi makan typo error

Bila masa pemimpin umno berubah bro???
Penipu masih menipu
Fitnah mainan biasa

Siapa yang bodoh tak nampak ni???

Kalau cina itu kafir harbi kenapa kau tak perang sekarang kenapa masa pilihan raya aja.

Kau dah patut bunuh mereka sebab darah dah jadi halal.

Kau faham,ke istilah kafir harbi ni jangan mengikut aja.

http://m.malaysiakini.com/news/206131

Tulisan pensyarah uiam

Mana kau dapat statistik ni bro pendirian kami dalam pas sangat kuat jangan sembang lah.

Kalau nak menulis tu membaca dulu jangan ikut2 aja
Nampak sangat bodoh

Ha...mmg geng umno ni xleh pakai...mngarut sngguh2..ampa baru lpas mnum ka...xmnjwb soalan lnsung...ampa x rasis plak org luar mai bli tnah..tergadai kmpg xpa la jnji dapat duit...ampa xdak ank cucu ke oiiii...tnah xdak ampa nk bela lembu tang mana?kt kondo ke.....dh xleh lwn mula la meroyan...malu la wei...mcm la umno ada pengasingan utk macai bodo mcm ampa klau barang naik..

Tak bro semua malas layan kau bro,
Kau macai tak faham bahasa

PETALING JAYA: PKR tidak akan memboikot majlis angkat sumpah anggota Dewan Rakyat sepertimana yang dihebohkan oleh media sebelum ini.

Malah, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut memberitahu dalam mesyuarat Biro Politik PKR, beliau tidak pernah menyebut untuk boikot majlis angkat sumpah di Parlimen pada 24 Jun ini.

"Anwar menjelaskan bahawa beliau tidak pernah menyebut untuk memboikot majlis angkat sumpah, apa yang diperkatakan sebelum ini hanya diputar belit oleh media semata-mata.

"PKR memutuskan tidak ada boikot akan dilakukan pada majlis 24 Jun nanti," jelas sumber PKR yang menyertai mesyuarat Biro Politik PKR malam ini kepada Harakahdaily.

Sumber
http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19995--pkr-tidak-boikot-majlis-angkat-sumpah-anggota-parlimen

Dah lah tu masuk isu lain pulak.

Macam tak faham bahasa pulak

Kau ada bukti ke nak tuduh orang gay???

Kalau nak cakap pasal moral kata kau pun tak boleh percaya sebab kau cakap tanpa bukti.

Islam dah letak tatacara pertuduhan kau aja tak faham.
Ini ketetapan Allah, kenapa tatacara menuduhnya begitu???
Kerana Allah Maha mengetahui.

Bro kau tak pelik ke kenapa yang merakam video tak tambil???
Tampil ajalah apa susah. Kalau dia benar dia tampil mengaku dia pasang perakam video tu.

Lagi kalau dari moral,
Kau tgk aja siapa yang datang kenduri saiful,
Menteri2 bro, agak2 lah sikit.
Tang ni hang tak persoal kredibiliti pulak???
Apa kaitan saiful dan umno???
Especially menteri???

Ini baru orang kata buta.

Ps aku tanya pendapat hang lah video sumpah di kaabah tu hang rasa dirakam ke video edit???
Just tanya aja.

mmg anwar x ckp tapi chegu bard org anwar ckp bodoh la macai PR ni

PAS pun sama gak takut DAP hehehe

kat selangor lagi bnyk la PAS kata dia xder kuasa tutup sbb bukan MB hehehe alasan

tambah lg satu takut PSM hehe

sembang berani konon komen pun guna anon hehe aku x berani jenayah membawa padah klu berani tunjuk la diri tu sape oi macai2 PR

Cina babi dap paling rasis.....

mca tu melayu ke bro...cua soi lek hina agama lu apa pasai lu diam...lu punya keyboard pun made in cina ma....rasis punya olang...lu patut dok dalam ma..lu pelosak harmoni negala..

hbs umno ang jual tnah kt org asing tu xbodoh...ang apa dapat?mecacai xdak hasil ang ni...

apa bukti anuar tu gay....ang mmg buta la....sepol tu klau bkn tertntu buat apa la menteri ang yg slalu sibok tu pg knduri dia....kt situ pun dh nmpk...tv3 pun baik sgt dgn ampa smpai bg staf dia kt sepol...hahaha..

Bongok lah seko ni
Lesen arak judi bawah kerajaan pusat lah pelik lah lu bro.

Now fokus pada tumbangkam umno, kalau petsyen berjaya pakatan memerintah.

Macai cepat buat kerja hasut hahahaha
Cpt tabur fitnah
Cepat reka cerita

Macai oh macai simpati aku kat korang

Ai semua pun pakai anon macai umno dari dulu guna anon

Lagi kau sembang.

Korang dok tabur fitnah sini sana memang guna nama anon.

Bukan org luar tu sekutu hangpakh dap dok jd developer sambil import org asing masa nk undi ke...Duk gebang lebih harga keta turun sikit...brpa byk hangpa blh beli...baik piket minta kerajaan bg free keta kat hangpa setiap keluarga...bengong...Dh tentu kerajaan perlukn cukai eksais untuk rowling pemvangunan dan pengurusan dlm negara..kemajuan yg hangpa yg telah dpt dn akn dpt juga....Setakat hangpa pakai keta seminggu brpa x selebihnya naik kapcai pi keja pi kedai nk kalut apa... duk bg alasan juga nk jimat minyak.jln jemlh smbil duk maki org keliling sbab jem lmbat mcm hangpa juga..Hang ada baca paperkh hari2 ada ceta kemalangan maut..kalau hangpa baca harakah memang xda duk kalut caci..kutuk n maki org aje yg byk...kalu kereta dh murah sgt. smpai budak hbs spm pn blh beli...Esok2 brlaku kemalangan kat keluarga hangpa duk kalut salahkn kerajaan awat tk bendung byk kereta kat jalanraya..Duk race haram n gengter jln pn dh byk..Klu ada insuran nyawa blh lh cover klu x byklh janda n ank yatim nk hidup tlg byr hutang keta suami dn bapak.. Sekarang cuaca pn panas n pedih mata hangpa nk tmbh lg dgn pencemaran udara dhlh berabuk asap lg..Hangpa selesakh hidup mcmtu sekeliling ada asap..smpai brckp nti pn ada asap n air liur myembur duk kalut udara kotor..Kena penyakit kulit gatal ke penyakit dlman ke pi hospital bt rawat kena byr kos lbh duk salahkn kerjaan juga awat asap truk sgt pencemaran..Dhlh brkira nk klr duit byr tol n minyak nk klr duit insuran klrga pn harat juga..Bab parking ln pula....klu setakat hangpa duduk rmh burung merpati xpyh berlagaklh nk pakai VW nk parking pn berebut2 pegi kerja pn berebut nk klr blik brebut parking tergesel sikit smpai gadoh n bunoh pn ada hangpa ada pikiaq ka....Besok keta dh byk hang nk jalan tang mana lg..tanah hang bg kerajaan nk bt jalan / hgwy blh nti jgn ckp krjaan kejam halau hangpa pula...nti hangpa jual juga kat org luar nk untung lebih...Klu kerajaan kejam sangat dr tahun 1957 sampai 2013 hangpa dul makan ubi kledek n ubi kayu..mcm tuk nenek moyang hang dulu...ada pro n kontra juga kena pikiaq benda d sekeliingnya juga jangan nk bantai kerajaan aja..aku tahulh kerja hang memang membangkang aja..ada benda kita blh bantah tp bukan kesemuanya ...kalau kerajaan turunkn harga kereta smpai 70-80% tp harga minyak rm50 seliter..hangapa nk beli juga ke VW tu takut baru pakai seminggu hangapa ternak tikus kucing @ babi pn blh tinggal dlm tu..bengong..klu stakat rokok naik 30¢ hangpa kecoh naik harga lg nak pkai VW..sedar-sedarlh diri sikit....
JEBON..


EmoticonEmoticon