Monday

Kematian Dalam Tahanan Kini Melampau, Rakyat Harus Bangkit Turun Ke Jalanraya


Kenyataan Terbuka
3 Jun 2013

Kematian Dalam Tahanan Kini Melampau, Rakyat Harus Bangkit Turun Ke Jalanraya

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyeru kepada semua rakyat khususnya anak muda supaya bangkit melawan kezaliman di depan mata. 

Tiga kematian dalam lokap dalam masa 10 hari adalah fakta yang cukup kritikal dan rakyat harus segera bertindak agar tiada lagi kezaliman berlaku terhadap rakyat. Kelmarin seorang bekas jurutera telah mati di bawah jagaan pihak polis menjadikan jumlah sembilan kematian dalam masa tidak sampai 6 bulan. Apakah rakyat masih mahu bersabar?

Bagi SAMM, tiada gunanya lagi kita mendesak perletakkan jawatan kerana kita tahu regim legasi penjajah ini sememangnya tidak bertanggungjawab. Inilah sistem pemerintahan kuku besi yang dipelajari dari penjajah, satu demi satu anak bangsa Malaysia mati di lokap.

Semangat dan mood kemarahan rakyat berada di kemuncak apabila demokrasi milik rakyat digelapkan pada 5 Mei lalu, inilah masa yang sesuai untuk rakyat bangkit dan terus lawan. Rakyat di seluruh negara telah bertekad untuk menukar pemerintah dalam PRU13 lalu namun penipuan pilihanraya telah menghalang hasrat tersebut. 

Maka rakyat tidak punya pilihan selain turun ke jalanraya bagi mengembalikan hak rakyat dengan perkiraan, hanya jalanraya sahaja yang mampu mengubah kerajaan setelah sistem pilihanraya penuh kecurangan. 

Percayalah, kerajaan yang naik dengan cara penipuan pilihanraya tidak akan takut kepada rakyat apatah lagi mendengar keluhan rakyat. Tarikhnya sudah semakin hampir, nantikan dengan penuh persediaan. 


CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

104 comments

Bukankah jalanraya ni tempat lori, treler, bas, van, kereta dan motor lalu lalang?

ABC=Anu-war Banyak Cakap

Awak2 semua x payahlah buat onar....cukup2lah tu.apa untungnya?.apa faedahnya?...
-watie-

Sunggoh kesian aku kt si bad ni...meroyan lagi.....piiiiiiiirahhhhhhhh

Cikgu otak senteng ! kalau kerajaan nak buat jahat dah lama anwar mati kena hambat dalam penjara , bila keluar penjara air muka pon dah sebijik macam bangla , untok apa nak buat kecoh dijalan raya , mat rempit yang buat bising dijalan raya itu dibenteras .

Sekarang kita dah buat kempen beli barangan buatan bumiputera , yang tahanan mati dalam lokap itu biar pihak berkuasa selesaikan , kita tak ada masa nak main politik lagi , kita kena tingkatkan ekonomi bumiputer sekarang !

Biarlah pehak polis jalankan siasatan.kita jangan buat andaian.tak baik dosa tau...

artikel ini jelas menghasut rakyat menggulingkan kerajaan yg telah diperkenan oleh yg dipertuan agong melalui revolusi penulis dan admin blog ni boleh didakwa akta hasutan serta boleh didakwa memerangi yg dipertuan agong

tangkap chegu bard dan milosuam!

milosuam x serik! mmg mencabar undang2!

Budak ni dah tak pandai belajar,nak ajar orang pulak

polis mmg x leh tangkap semua tapi polis boleh tangkap kepala revolusi ini!

setakat yg jelas skrg chegu bard dan milosuam ni kepala dia bukti artikel ini!

lu tunggu la milosuam gua akan pastikan lu juga kena tangkap pukimak betul milosuam ni batu api!

BLOG MILO INI ADA CIRI CIRI KEARAH MILITAN , SAYA AKAN MINTA PIHAK BERKENAAN MEMANTAU BLOG INI , JANGAN RISAU JANGKA HAYAT BLOG INI TIDAK AKAN LAMA , TUNGGU DAN LIHAT SAJA , KITA LAYAN TETAP LAYAN BLOG INI , KITA IKUT SAHAJA RENTAK BLOG INI DULU !

Milo suam dah jadi milo basi.

Budaya ni bukan budaya melayu dan islam, tiada dalam Al-Quran dan Sunnah nabi, ini budaya import yang hanya memecahbelah dan memporakperandakan keadaan, anda ingat anda akan kekal sebagai pemerintah jika cara ini yang anda pilih? Pihak yang anda tewaskan andai tertewas juga akan gunakan cara yang sama seperti anda sekarang ini, dan mungkin lagi dasyat, kerana anda telah menghalalkan cara.

Apa motif anda sebenarnya?

Tolak anwar ibrahim....punca utama pkr dan pr gagal memenangi pru13....
Dari dulu lagi gay tua nie akan jadi liabiliti pr....org cina boleh lah terima gay krn mrk bukannya bertuhan sangat...halal haram mana kesah...
Tolak gay tua jika kita ingin menang pru14 nanti....lantik nik abduh jadi bakal pm...gerenti org melayu akan memberi sokongan penuh....
Tolak gay...gay bukan budaya islam dan bukan budaya malaysia!!!!!!!!!

Motif utama ialah nak anak2 melayu mampos ramai2..
Anak2 cina dap hanya jadi tukang sorak dan ketawa berdekah2 dgn kebodohan bangsa melayu yg fanatik nak gay jadi pm.....
Cina dap tak kesah gay...aku melayu islam bukan gay dan tolak gay...NOKTAH

Klu ada yg mampos....sanggup ker cikgu barbi nie mampos sama!!!?????
Dan berapa ramai dpd 97% cina nak mampos sama demi bapak gay tu?????
Berapa ramai yg sanggup duduk jer dlm rumah jika ada rusuhan???
Berapa ramai yg sanggup menunggu hingga keadaan reda jika rusuhan berminggu2 atau berbulan2...
Jo jobor...ko sanggup ker????

Lim Gaung Eng akn tubuhkan jwatnkuasa anti murtad, mcm lawak je bunyik, dia ni jgk pcetus kongsi kalimah, yg rmai xtau dia ni le yg backing melayu nk murtad..lawak3.

Muka2 pelawak dan nak glamer sbg pejuang rakyat minoriti mmg bodoh....
Adakah muka2 mrk berani merusuh????
Boleh kerat telinga aku nie klu muka2 mrk nie antara yg mampos dahulu.....
Lucu puak babi nie...hanya nak menobatkan tuan gay tua jadi pm sanggup mampos.....BODOH

Dah kalah...kalahlah....
Nak rampas kuasa mcm tak gentleman ler bro....
Mencuri namanya....

Aku tak nak ler terima gay tua jadi pm...malu wei!!!

Perjuangan apakah ini mengheret rakyat ke kancah pergocohan?

Mari kita renungkan dan lihat sambil mengkaji apa dah berlaku di Turki, kita boleh ambil pelajaran apa yang sedang berlaku, telah berlaku dan akan berlaku, rakyat Turki telah dihasut untuk berdemonstari dijalanan, adakah ini yang kita mahu?

Tggu beratus lg org mati lg la ye maksud ko..!!!
Siasatan mcm mane maksud ko tu..???

Makin betamabah yg mati dlm lokap lg ade la..xbekurang pun...!!!!

Jd kalo kene kat adik beradik sedara mare ko kite biorkan je la ye...

Ok gak tu...

Kalo mcm tu ko blah la dulu..

Nnt ko lak kene skali...

Macai kalo ckp berapi2...

Tp apa pun xdok..

Asal..??
Ko dipaksa atau kene paksa???!!!!

Kalo betul aku pun nak...

Asal ko kene keluor duit ke????

Bkn masaalah keluo duit .puak ko ada hak aku pun ada hak duduk dalam aman.

Tp aku rasa ko ni eloklah pi bweubat kerana tahap kencing manis ko dh teruk dh ni klau lmbat nnt kena potong kaki.susah nak jalan.

Hehe.. Orag bodo je yg ukur jalan.

Apa jadahnyer nk bbaris kat jalan? Ke ada maksud lain? Kitorang dh paham sgt la taktik pakatan, konon nak mbela mati dlm jel, pdahal mmg nk musnahkan keadaan, org bodo jek yg jadi pak turut, goblok.

Ke arah militan ke????

Kalau buat bantahan kat jalan. Tanda militan ke???
Depa nak protes pasal tahanan banyak mati.

Kat India kes rogol pun bantahan jalanan jugak tak lah pulak militan.

Tak bagus pulak kalau contoh jauh kan??

Masa umno bantah kalimah Allah dulu tukan bersama perkasa kan ingat tak buat kat mana???

Kat rumah sendiri ke or kat jalan???
Kes shah alam kepala lembu tu kat rumah ke kat jalanan???

Masa rice datang Malaysia khairi buat bantahan kat rumah ke, media ke or di jalan???

Ini tanda militan ke dalam umno potensi militan pun kuat ni

Bang !!!! Ko dh makan ubat kee belum?

Bang balik makan ubat dulu bang.

Nnt penyakit kencing manis abang melarat nanti susah bang.

Kalo x boleh ubat nnt kena potong kaki tu bang

Penyakit kencing manis ni sangat bahaya bang

Dulu dh ckap jangan makan janji manis bergula abang degil.

bodoh tak menjawab soalan,

Bangang gila,
Puak meroyan mengelabah macam bangang.

Melalu pasal militan berbagai bodoh gila.
Hahahaha baca lah apa mahathir kata psal UMNO wei

Bodoh umno bukan pejuang melayu

10. Kenapa?. Kerana UMNO tidak lagi berjuang untuk bangsa, agama dan tanahair. UMNO ternampak dan memang pun benar, berjuang untuk kepentingan orang-orang tertentu dalamnya dan ahlinya sahaja. UMNO berjuang untuk jawatan dan pangkat, untuk memperkayakan diri, untuk sagu hati, untuk poket sendiri.

11. Untuk ini mereka berusaha mengurangkan kemungkinan diri mereka dicabar, kurangkan kemungkinan diganti oleh sesiapa yang lebih layak. UMNO adalah hak ahlinya, hak pemimpinnya yang sedia ada dan bukan hak orang Melayu. Setelah mereka mendapat tempat jangan benar orang Melayu lain, terutama yang memiliki kebolehan tertentu, menyertai UMNO. UMNO adalah untuk pemimpin dan ahli semasa, dari ketua cawangan kepada ketua bahagian. UMNO tidak perlu tambahan ahli, tidak perlu penyertaan sesiapa lagi kerana ahli yang sedia ada perlu memelihara habuan mereka. Jika terlalu banyak ahli, habuan perlu dikongsi. Dan habuan yang dikongsi tentulah tidak sebanyak sebelum berkongsi.
12. Apa itu perjuangan untuk bangsa, agama dan tanahair! Bukankah yang sudah ada dalam UMNO, sebagai pemimpin atau ahli biasa terdiri dari bangsa Melayu, yang beragama Islam. Perjuangan untuk diri mereka bermakna perjuangan untuk bangsa mereka, bangsa Melayu, agama mereka, agama Islam. Oleh itu perjuangan untuk bangsa, agama dan negara sedang diteruskan, tanpa penyertaan Melayu lain.

13. Kesannya ialah hari ini ahli tidak bertambah selaras dengan pertumbuhan jumlah orang Melayu. Dan mereka terutama yang berkebolehan, yang berbakat tidak dibenar masuk UMNO lagi.

14. Yang boleh menyertai hanyalah yang kurang berkebolehan disbanding dengan yang sudah ada. Oleh kerana penyertaan dalam UMNO mestilah melalui cawangan, yang boleh masuk UMNO ialah yang kurang berkebolehan dari ketua cawangan.

15. Ketua cawangan manusia biasa yang boleh diserang penyakit, bahkan boleh mati pun. Satu hari ketua cawangan terpaksa lepaskan jawatannya. Penggantinya tentulah orang yang memiliki kebolehan yang kurang darinya. Dengan itu kebolehan ketua cawangan akan merosot sepanjang masa, tiap kali pengganti mengambil alih.

16. Dan ini akan terjadi dalam keseluruhan parti. Semakin lama semakin kurang pemimpin UMNO yang berbakat. Semakin lama semakin kurang ahli yang berbakat dan layak untuk menjadi calon dalam PRU. Calon payung terjun yang berbakat akan dikalahkan. Dengan itu pemimpin Kerajaan juga akan terdiri dari yang tidak berkebolehan.

17. Di mana pergi mereka yang berbakat ini?. Mereka pergi ke mana mereka di terima, tentunya parti lawan.

18. Melihat UMNO hanya berjuang untuk diri sendiri semata-mata, dan tidak lagi untuk bangsa, agama dan tanahair, orang Melayu tidak lagi nampak kenapa mereka harus sokong dan jayakan semasa PRU orang yang utamakan kepentingan diri sendiri sahaja. Jika ada sahaja parti lain, mereka akan sokong parti itu. Hanya jika parti lain lebih buruk baharulah sokongan kepada UMNO diteruskan. Inilah yang berlaku pada PRU 13.


http://chedet.cc/?p=998#more-998

Ikut sangat utusan jadi bodoh,
Eh korang tak gi kenduri kahwin saiful ke???
Banyak nya menteri turun kan???
Jaga betul depa jubor mamat tu.

Blum tentu yg mengata tu bijak pandai..

So puak dieorg xmintak duit ko kalo kene buat operation kat spital pun..

Macai..hati busuk sampai ke usus..
Bkn aku ckp..pakcik ko yg ckp

Mst la jaga..

Kalo x pecah secret. ..

Abis klu dh masuk hospital kerajaan bkn guna wang cukai aku gak kee bingai.nilah puak fuckaton dok meriyan

Jo jo dah x boh nama plak ker jo ayat panjang berjela satu apa pon x tau tp aku dh agak ini misti red bean army sbb dari segi ayat dan kata kata aku dh boleh agak dh.

Hehe..org bodo je tpekek tlolong dlm stadium dan jalanraya.

Asal..
Dalam lhdn pembayar cukai ko sorg je kat malaysia ni!!!????

Udah la bang...pang pong pang ....
Macai ttp macai

Mmg puak kena kecing bangang mangkok ayun

Nik abduh kata puak pakatan x boleh terima kekalahan sebab dh terminum janji manis bak gula.sahingga terkena penyakit kencing manis.

Kahkah! Bodo punyer melayu sumua gado harihari,cina ada untong juga, kahkahkah!

Artikal yg meloyakan.....entalah jenis apa klu ada yg pcaya n trpengaruh

Kahkahkah! melyu banyak bodo sana gaduh sini gadoh rabut kuasa tamak kuasa amwar ka najid ka samua sama.china banyak untog,kahkahkah!

Kahkahkah! Bodoh awak oran bamyak bodoh punya gadoh tapy hedup meskin, nengok china tada gadoh tada apa pon tapy kayarya tnah ada manyak wang ada milion,kahkahkah bodoh mlayu.

lantak ko la nak kata macai ke apa! yg pasti org yg hina agong tu dah kena tangkap! milosuam ko tunggu dah ramai yg x puashati dgn hasutan ko!

Kahkahkah! Memam bodo kahkahkah!

Kau takut ngan nama jo ke huhuhu

Red bean sangat,

Kau tak join menteri gi kenduri ke kehkehkeh

Dasyat ramai menteri turun sangat penting lah jubur dia bagi umno

Menang kalah umno pada jubo.

Kalau bukan kerana jubo tercinta itu
Maka takde modal lah untuk puak UMNO guna

Siapa sangka lubang jubo akhirnya membantu UMNO dan perjuangannya.

Ni lagi bodoh konon menyamar cina,

Macai detected

jo dgn milosuam org yg sama dia defend blog dia dgn komen sbgi jo

milosuam penakut! kau tunggu milosuam jail dah menanti kau!

Konkek kuat kahkahkah tapy gado harihari bodoh! Kahkahkah!

kuikuikui..

Conflict of interest

Bila ramai ahli politik bn hadir pada majlis saiful.

Sedangkan siapa saiful bagi barisan nasional UMNO???

melihat ia sebagai familarities, close relation sebab kes bersabit melibatkan kerjaya politik seorang pemimpin.

Adakah pendakwa rapat dengan pemimpin tinggi umno????

Antara yang hadir.

Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, Menteri Besar Kedah, Datuk Paduka Mukriz Mahathir, bekas Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa dan Naib Presiden PERKASA Zulkifli Noordin.

Dan dikatakan papagomo juga hadir.

Sila,lihat
http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/06/kehadiran-ust-nasa-ke-majlis.html?m=1

http://idaman78.blogspot.com/2013/06/papagomo-hadir-dengan-isteri-barunya-di.html?m=1

Kesimpulan dr komen2 di atas:
Org umno mmg bodo bodo.

Hasutan celah mane...
Ko ni tau ke x..
Bace tu paham ke dak..

Kitab ko tulis ape lahi cina mau..

Ko nk klasfikasikan ape tu..????
Macai oh macai..

Bodo xblh di ajor..bengap sampai ketumit

Yg tekinje2 mcm beruk lg parah...

Duk gangnam ape style pun aku xtau..

Ooo poco2

Lari topik tu...

Macai ajak bedebat takut..
Gigil kepala lutut..
Org ckp berfakata..puak korang bermaki..

Elok la tu..bodo xblh diaja..
Xpernah cerdik pun..nk ikut lagu mana...

Dah la bodo..

Buat2 bodo..

Mengaku pulak bodo..

Memang bodo la puak umno bn ni...

Hahahaha..
Macai jgn berenti..
Teruskan kebodohan kamu...
Heheheh

Jadi tak payahla kita baca blog ni.yg nak maki mak lu sendiri buat apa?jgn terpedaya dn layan blog ni la.lu nampak sgt lagi bodoh dr milosuam.guna akal sikit bro.

Ada orang tu lg bodoh asyik2 kena kencing jer.tp nak buat cam ner dh hidung mereka dh tersimbat ngn......pask tu x beebau hancing.

Yup macai UMNO macam kepala depa jugak

Penakut ajak debat takut.
Bagi ruang kat media takut

Maka macai2 pun datang serang blog
Hahahaha
Tapi sedih datang cuma maki2 aja hahahaha.

Mahathir pun kata umno bodoh apa nak kisah lagi.

Macai buat kerja macai jaga kuasa orang atas bukan melayu

Ini mahathir kata.
Apa lagi macai umno tak faham

Bang belajar dulu bang kalu x nak belajar nnt jadi bodoh payah nak cari kerja bang.tp x pa korang boleh sapu jalan ngn lap air kencing.

Dh kalah kalah lah dh x tau menari cakap pula lantai tinggi rendah.balin belajar dul bang

Debat apa nya dh kepala kaki penipu sama gak ngn ekornya kaki penipu dah kebalah tu kena..kencing..

Bang balij makan ubat kencing manis dulu bang dh melaratt dh tu.nnti mata kena potong plak.x boleh baca blog milo lagi

X plak kena kencing kuat.hahaha.nnt orang tanya sapa nama ckplah dh tukat kepada nama ken cing kuat...hahahaha

La x habis habis lagi ke puak pakatan ni meroyan

Dh kalah ..kalah lah

Kau hisap dadah ke apa apa yang ditulis apa pulak yang kau baca.

Jangan melalut lah kalau malu tak reti nak jawab.
macai umno sengal

kau yg hisap dadah kot apa yg "conflict of interest" ni bukan pi mahkamah ni jemput pi kenduri kahwin! suka hati dia la nak jemput siapa dan hak org la nak pi kenduri kahwin ke x yg ko sakit hati apasal

anwar dok meroyan nak jadi PM yg ko lak meroyan si saiful tu kahwin apahal giler ker? macai DAP sengal!

Lari tajuk

Lorr..ni je ke komen ko

Kencing pulak kat dacing

Sape yg meroyan der...

Awat pak menteri ko takut sgt ngn izzah tu...
Hebat jgk izzah tu..

Sampaikan pak menteri ko yg ade telor pun takut..hahahahaha..

Malu oo...takut ngan pompuan..

Ape nak heran..najib pun takut bini...

Kelakar wah memang dasar pembela jubur lah macai

Wah sangat rapat saiful tu dgn pemimpin kalau rapat ngan pemimpin tak apalah ni siap papa gomo.

Dasyat UMNO ni bela melayu ke bela jubo

Macai macai.

Tu jer lah sbb puak ko ni bangang dh kritikel dh.x boleh nak buat apa dh.

Depa ni dah habis menang pun takut lagi apa nak heran.

Penakut kalau kepala pun penakut anak buah entah macam mana.

Konon rakyat Sabah takut sebelum pilihan raya selamba aja masuk.
Ini dah menang pun bacul.
Oh lupa menang pun cara bacul.

Sebab tu sibuk serang blog nak halang suara rakyat.
Hantar macai serang blog

Yg ko sokong penjubor ada aku kesah aku nak pi ke peduli apa ko .

Bos aku dh tukar nama ken cing kuat

Nak panggil ken pon boleh

Nak panggil cing pon boleh

Nak panggil kuat pon boleh

Maksudnya apa apa pon boleh

Kalau x nak orang masuk blog milo yang dah basi ni tutup jer ngn air kencing tikus.

Sebab dalam kat jubo tu ada modal korang kelakar wei.

Nampak sangat lah wei, tak payah spin wei

Imam shafie tidak mahu berdebat dgn munafikun krn mrk hanya nak menang shj....

Maksud kau air kencing,pemimpin umno ke???

Macam,tikus penakut

Itu imam shafie,
Kalau ketua kau kau anggap sehebat iman shafie memang lah kau bodoh.

Kau senang aja nak panggil orang munafik.

Apa umno takde ciri munafik ke janji nak turun harga kereta rupanya cuma gula2 bagi macai UMNO.

Last2 kata lambat lagi,
Ini bukan dusta ke bukan munafik ke???

Bengap betul kau ni

Anon1757..
Ade sape pelawe ko msk ke...

Xsuke blh blh..
Ade aku kesah..

Macai oh macai..

Hei bobos...jangan nk buat lwklah kat sini.

Awak Bodos Cibai...
Heheheee...lawak bodo pagi ni. Jgn terasa.

Awak Bodos Cibai...
Heheheee...lawak bodo pagi ni. Jgn terasa.

Klu nk post komen buat homework dulu...jgn buat komen bodos mcm ni.

Bro...buatlah laporan polis, jgn dok menyalak kat sini.

Hahaaaakiok, kalau tak suka naper dok layan blog ni...baghal betullah kau ni bro...bodo tak blh nk diikut. Haprak!!!

Menang pun minoriti...tipu pulak tu. Ermmm...takut hilang kuasa.
Jangan pulak ada yang cakap...minyak mahal la, harga barang naik la, belajar susah l dan sebagainya...timalah sumbangan anda memenangkan BN.

Aku setuju kata bob
Macai dok menyalak macam orang gila

Aku tengok ko ni bob dah macam awh awh dh mcm baghal tua

Aku teringat kata baghal tu hari ni kita menang pulau pinang ini kampong buah pala kita kasi sattle itu geran rupa2nya settle kasi roboh hahaha baik punya janji di roti spanda kan....

10.42 bang balik bang makan ubat
Baliklah banggggg.awh awh abnggggg
Abanggggg marah ker nnt kena jual 20 sen...

Ko cina babi dap tak akan berani mampos jika rusuhan....org2 melayu yg korang hasut dan tipu itu yg sanggup mampos dpd korang....
Korang cuma tahu jadi kaya dan memantat amoi china dan bini org jer....mmg sial hidup korang!!!!

Nurul tu anak bapak tak takut laki..
Anwar tak takut bini mcm najib...
Anwar suntut dubur dan main puki amoi bini dia tak kesah...kerna bini dia takut dgn dia....
Tu la hebatnya bapak dan anak....
Tak kesah asal niat dan impian tercapai....

Anon 1757 1310 makhluk yg same upenye..
Hahahaha..
Komen ko bnyak yg lari tajuk..

Org behujah ko pun nk jgk..
Tp hujah ko level budak tadika..

Tp aku rase compare ko dgn adik ko tu.
Adik ko lg bijak dr ko kot...

Hahahaha.

1042

1630 anda berkata jujur.anda pun mengakui najib pm kesayangan anda seorang yg penakut.
Takut bini..bkn takut pada Allah..
Mintak pemimpim anda bertaubat.

17.52 takut bini kena bertaubat????

Apa???? Tok guru mana yang mengajar ko tu
Bro??? Aku rasa ko silap ni sepatutnya sapa yang patut bwrtaubat???

Aku ko ngn tok guru ko yang pi bertaubat dulu bro....Amin...

Kerana aku terbaca statement ko takut dngn aku sekali terpesong ngn fatwa ko tu

Arahan turun ke jalanraya tu ditujukan kepada barua barua Cina yang setia dengan tauke Cina dan boneka mereka.


EmoticonEmoticon