Saturday

PENJELASAN : DESAKAN BOIKOT MAJLIS ANGKAT SUMPAH


Kenyataan Terbuka
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
9 Jun 2013  

PENJELASAN : DESAKAN BOIKOT MAJLIS ANGKAT SUMPAH

Selepas sidang media #SuaraRakyat505 pada 6 Jun lepas yang menggesa ahli parlimen yang prihatin dengan penipuan pilihanraya dan masa depan demokrasi Malaysia agar memboikot majlis mengangkat sumpah di parlimen yang dijadual berlangsung pada 24 Jun akan datang, maka banyak respon yang diperolehi.

#SuaraRakyat505 ialah gabungan hampir 60 NGO yang diwujudkan untuk mengembalikan maruah rakyat Malaysia yang telah 'dihina' dengan PRU ke 13 yang penuh dengan penipuan dan manipulasi. Semua organisasi yang bergabung atas nama #SuaraRakyat505 menuntut 3 perkara :

1. Pengerusi dan semua anggota Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) yang bertaraf kakitangan Jabatan Perdana Menteri (JPM) harus letak jawatan bagi memberi laluan pembentukan SPR baru yang lebih berkredibeliti yang dipilih melalui pendengaran awam dan bertanggungjawab penuh terus dibawah Parlimen Malaysia.

2. Pilihanraya semula dikawasan berjaya ditampilkan di tengah rakyat bukti penipuan tidak kira sebelum itu dimenangi oleh Bn atau PR
 
3. Tribunal Rakyat seperti yang dianjurkan BERSIH harus dilaksanakan dan disokong oleh semua pihak. Satu perlindungan saksi dan wajib hadir harus dilaksanakan.

Pada 25 Mei 2013 di Padang Timur (depan Amcorp Mall), Petaling Jaya tentu ramai tidak melupakan kehadiran lebih 70,000 orang sempena Pelancaran #suararakyat505 dalam Fiesta Rakyat menuntut Demokrasi.

#SuaraRakyat505 juga mengajak rakyat yang prihatin untuk menjadi proaktif agar terlibat sama dalam mengegerak dan menyusun massa rakyat. Maka telah dilancarkan Sukarelawan #SuaraRakyat505 (Rakyat Warriors) dan kami mensasarkan 500,000 keanggotaan menjelang hujung tahun ini. Bagi yang berminat menjadi sukarelawan, terdapat link untuk mengisi butiran secara online - Sila klik di sini. Sejak dibuka 25 Mei lepas sambutan di luar jangkaan, jaringan sukarelawan ini akan menjadi tapak mobilisasi yang kuat.

#SuaraRakyat505 melihat selain dari menyusun tekanan dengan protes massa yang besar namun kesedaran rakyat harus digerakkan menjadi tumpuan utama juga. Justeru itu kami menerbitkan risalah, dvd dan bahan - bahan seumpamanya. Minggu hadapan akan dilancarkan DVD dan Risalah khas untuk edaran seluruh negara menerangkan apa yang dikatakan penipuan PRU ke 13 itu. Ia akan dibuat dalam bentuk paling mudah difahami melalui beberapa siri perbincangan anggota gabungan.

#SuaraRakyat505 memikirkan isu penipuan PRU 13 ini harus terus diangkat dan SPR harus letak jawatan segera. Kini regim bukan sekadar cuba mendiamkan isu ini tetapi sedang merancang lebih jahat lagi. Pindaan undang - undang sedang disusun bagi memperkukuhkan kuasa SPR. Malah pensempadanan semula juga sedang dirancang dengan cuba memaksimakan jumlah kerusi Parlimen khususnya yang menyokong Bn. 

Sudah tentu kerja kerja jahat ini akan ditutup dengan selimut transformasi, pembaharuan seperti mana mereka mengatakan tuntutan BERSIH ditunaikan tetapi lihatlah dakwat dijari pun 5 minit usia hayatnya. Jangan lepas bergaya mengangkat sumpah tetapi menjadi sebahagian dari anggota dewan yang akan hanya mampu melihat undang - undang jahat ini diluluskan begitu sahaja, rakyat akan muak ! Gunakan hak boikot 24 Jun !

Jika ini semua tidak ditahan maka PRU ke 14 ialah kubur yang baik untuk gerakan progresif di Malaysia. Oleh kerana itu kita harus sepakat ia bukan persoalan PRU ke 14 kerana jika dibiarkan PRU ke 14 itu lebih menipu. Persoalan sebenar ialah PRU ke 13, SPR bagi pihak regim menipu dan memanipulasi PRU ke 13, hak rakyat dicuri maka segala kekuatan harus digabungkan untuk merampas semula kemenangan rakyat dalam PRU ke 13. 

Ini bukan soal siapa menang atau kalah, ini soal maruah. 24 Jun dimaklumkan sebagai hari mengangkat sumpah ahli parlimen. Bagaimana mahu diadakan Majlis akad sumpah apabila banyak lagi yang belum selesai dalam proses PRU ke 13 ? 

Maka #SuaraRakyat505 dengan ini menyeru agar tarikh 24 Jun itu diboikot oleh semua yang berani atau berdiri sebagai pejuang rakyat. Tarikh tersebut akan menjadi perhatian dunia. Sedikit pujian buat ahli parlimen yang sudah sedikit berani apabila menyatakan akan memboikot sesi taklimat parlimen. Tetapi ia cuma taklimat ayuh langkah sedikit lagi berani !

Mungkin akan ada yang berdegil atau takut kempunan memakai pakaian rasmi parlimen, kamu boleh angkat sumpah di hari lain tetapi ambil lah peluang untuk tunjukkan keberanian pada 24 Jun itu. Ini juga merupakan ujian buat Pakatan Rakyat sama ada benar ia merupakan organisasi yang sanggup mengambil kata putus dan bersatu bersama rakyat atau sekadar menggunakan nama rakyat bagi mendapat tempat.

Kamu ada banyak masa untuk berkhidmat dan bercakap untuk rakyat, menggubal polisi dan dasar selepas itu tetapi cuma tarikh 24 Jun itu bersatulah wahai semua pejuang yang dipilih rakyat, tunjukkan pada dunia kita masih ada maruah. 

Kita tidak melawan sistem negara raja dan parlimen berperlembagaan ini tetapi atas maruah tanahair dan rakyat kita harus bersatu menyelamatkan masa depan. Kita tidak punya banyak pilihan.

Yakinlah tarikh 24 Jun itu akan menjadi titik penting sejarah dan anda semualah 89 wira yang akan dikenang. Ia peluang terakhir untuk melihat negara mampu punya sebuah kerajaan yang takut dengan rakyat, ia peluang terakhir melihat rakyat benar - benar merdeka.

Rakyat yang bersatu tak mungkin akan dikalahkan !

Inikalilah !!!

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
(SAMM ialah antara gabungan dalam #SuaraRakyat505)

PS: Ini link borang sukarelawan - http://bit.ly/11hj0a7

55 comments

Lawan tetap lawan.....lawan sampai menang. Tolak penimpuan UMNO dan BN.

Aik!!.....kenapa blackout505 pi tukaq suara rakyat 505 plak?.dh x jumpa out nya ker.tinggal black nyer ajeeee

Heeee... lupa byr bil elektrik.

Lain kali la che gubard.

Gua lupa lah beb...
Blackout x jumpa ...
Pengundi hantu x dak sbb hantu x nampak sbb dia hantu kalau nak tengok gak kena panggil bomoh hantu
Bangla x dak sbb tngah bergambar ngn ambiga
Undi 2 kali tempat mike menang
Yang lain mana mana mana mana ?

Kesian gak aku kt si bad ni.nak buat cam maner lain kalilah......

Buat penat aku undi yb2 pkr jer...klu aku tahu begini rupanya perangai mrk baik aku undi bn.....
Apa yg takut nak bersumpah...bukan sumpah laknat utk pengakuan menyuntut jantan gay...isap butuh atau mghenjut chinadoll...angkat sumpah jadi yb pun tak nak....
Klu tak nak...undi semula lar...bagi org lain jer bertanding!!!!!

Akar umbi bosan

Aku nak yb yg aku pilih utk angkat sumpah..NOKTAH!!!!!
JANGAN LAYAN puak pil kuda dan lgbt nie....!!!!!!!

Ko masih 'hidup' dlm pkr krn anwar....ingat ko bagus sangat ker????Hanya yg bodoh dan dungu akan layan kehendak ko.....Tanpa anwar ko tu nothing...

Beginilah nasib diriku yang malang ohh...tuhannnn.
Nak jadi yb tp dah kalah kt penang .ku bawa diriku kt kl lah pulak ohhh.tuhan.
Muga muga masa pemilihan party aku di pilih jadi naib presiden lah phlak oh tuhan....
Aduhhh lagu p.ramlee lah pulak aku ni hehehe lawak malam minggu x tahu nak pi mana....

Agk2 hj adi boikot x? Org2 PAS xlyan da boikot2 ni..nk dpt 21 kursi pakleman bknny senang dah kene kncing dgn pkr n dap br bole dpt 21 kusi tuuu hehehe

Agak2 lah boleh peecaya ker kanji Pak sheikh tu? Minta maaflah taubat aku x percaya.

Sila layari www.produkmuslim.info
Tahniah!!!
Kita mulakan kecil2an dulu......

Ustad jo demam ke tk updated dh byk kali..

Pak sheikh kuat kencing ler tp 16sept kencng dia x lawas kehkeh

Ustad jo dmam sbab tido atas jln utk dptkn 21 kursi,lain kali ustad jo kene dok atas sofa br bole dpt 38 kursi.

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

Penipuan apa? Aku ta paham, blackout ka? Atau bangla? Atau dakwat yang dulu geng lu orang yg bgegar nak pakai dakwat? Dah la tu.. balik rumah tdo la wei, mcm orang giler blum makan ubat ja gaya lu orang.

Ta puas kena koncing basah kuyop hancing bau gampang ka? Kahkahkah! Akal ada tapi ta tau guna la lu orang, orang len sibuk susun idup lu orang sibuk nak lingkupkan idup, kena kencing ja ngan puak otak mereng, kahkahkah!

Wa ta nak pmimpin wa orang sakit jiwa, wa ta nak pmimpin wa biseksual, wa ta nak pmimpin wa sokong murtad, wa ta nak pmimpin wa brpahaman liberal dan plural, wa ta nak pmimpin wa pmbawa gen khawarij dan wa ta nak pmimpin wa tunduk pada harbi, mcm haram jadah tahaluf siyasi yg kapir harbi jadi majoriti krusi, memang celaka segala celaka, wa ta nak kena soal kat masyar selagi itu orang ta mau sumpah, ada paham ka?

Hanya desperado yang gemar tabur fitnah, celaka btol.

(maki dan cacian termasuk mencarut dibenarkan mengikut keadaan..fatwa puak khawarij)

KEMPEN BELILAH BARANGAN KELUARAN BUMIPUTERA , BERSIH LAGI SUCI !

Kah kah kah... hanya sorg macai umngok komen kat sini.. meroyan pulak tu.. bye2x

Anwar hidap hiv?

Apa macai umngok menyemak kat cni ni mesti psl blog papa bongok dah tutup dah x ada tempat nak lepak so kat cni korang bertenggek. Apa2 pon d ucapkan trm kasih krn tlah menaikkan rating para blog2 PR kpd macai umngok ni.....(secara x langsung rmai peminat blog2 PR ni dr klangan macai umngok).....heheheO:-)

macai ni makan gj jaga blog ni... gila gila gila. . umno bangang punya macai.. kih.kih.kih.. Boikot Parlimen... jangan sayang pangkat.. ingat rakyat yg undi kamu.

Kalu HIV xlame lg bnanah n brulat ler tuuu abih bjngkit ng macai2 PR..ptut hadi dok salam n cium tgn doh hehehe.

Sedih aku tgk macai menyalak rajin betul depa.
Hahahahaha konon suara2 depa akan membuat penyokong pakatan lari masuk bn.

Wei siapa bangsat melayu kalau tanah Johor pun terjual pada singapore???
Dasar apa negara pakai ni???
Lepas tu kau kata dap jahat wei bangkai jangan buta lah wei. Tak payah barua sangat lah, korang bersorak macam anjing, negara dalam gadaian korng tak sedar.

Hangpa susah menyalak dalam ni aku dok perhati orang sama aja hahahaa, isu pun sama dan ayat pun sama dok ulang benda sama.

Kau nak jadi macai pun jangan barua sangat wei nampak sangat korang ni barua. Barua dok buat kerja. Yang senang orang atas hahahahaha.

Apa punya bodoh lah macai ni,
Jelik aku tgk barua2 menyalak, anjing pun reti diam, tapi barua ni setiap hari pun menyalak.

Aku respect milosuam bukan dia tak boleh block komen, tapi dia simpati takut korang tak dapat menyalak nanti tak dapat makan.

Teruakan lah isu2 sama korang tu bab jubo, bab liwat bab video bab sumpah itu aja korang ada.
Itu aja yang diulang2 tv pun berhenti dah papagomo pun nak disaman dah.

Tapi anjing masih terus menyalak

Sapa yang hanjing ? Yang dok terlolong kt jalan raya bukan hanjing puak ko ke? Ni yang orang panggil ketua kencing hancing penyokong hancing berlari.banyakk penyakit puak ko ni
Penyakit kencing manis
Penyakit penipu
Penyakit meroyan
Penyakit bak jadi pm
Dan segala penyakit berjangkit yang ada aras dunia ni.

Macai hiv backup boss pnjang bjela2 hujah dia naik letih baca kehkeh

Anjing kalu kene hiv dia ny mnylak bunyi kuh kuh kuh kuh waaaaaa

Anjing ialah yang tukang jaga and tukang kekal kuasa.

Kerja anjing ni serang musuh tak kira dimana asal yang dalam rumah tu selamat.

Kerja anjing ni menyalak dan menyerang pada masih.
Tuan makan nasi lauk lazat,
Anjing dapat tulang itu pun happy macam gila.

Last2 anjing mati as anjing tuan dan keturunan terus kaya.
Anjing menyalak mempertahankan tuan sahaja.

Maka yang lain tergadai tapi anjing cuma anjing tak memahami keadaan.
Anjing cuma menyalak aja.
Asal tuan menang.
Bila menang anjing akan jaga kuasa tuan.

Bahasa anjing sama aja pergi mana pun sama.
Bunyinya sama
Letak lah dua tiga anjing
Menyalak nya benda sama aja.

Anjing akan menyalak, dan terus menyalak pada musuh untuk pertahan kan kuasa tuannya.

Sebab tu tuan kau tak nak anjing bijak cuma nak anjing yang mampu menyalak.

Supaya kuasa kekal tahniah tulang untuk kau dan kejayaan untuk ketua.

Tokey anjin dap yg dpt 38 kerusi..

anjing2 ni tak lama lagi dia tak bertuan.. boleh dipanggil bullsh*t

macam ini kah perangai ahli parlimen yang kita pilih??? boikot??? makan gaji buta. Amat malang bila kita mengundi mereka atas suara pembangkang.mereka semua mementingkan diri saja.

Gua x malang sebab undi BN .yb yg gua undi tu plak mnang parlimen.

Macai detected

Hahaha anjing umno dok melalak aja tak kira topic depa masuk cepat aja.

Anjing kuat menyalak tapi buta. Wei tanah Johor dah tergadai wei ket cina singapore.

Menyalak lah lagi, bekas macai umno pun dah taubat dedah kerja cybertrooper ni, anjing2 yang dibayar hahaha lepas tu fitnah redbean army lah apa lah hahahahaha.

Sendiri tak cermin diri sangat lah memalukan.
Kalau korang tgk penulisan pun kau tahu anjing sama yang masuk

50ribu undi hilang wooo
Bn bantah spr wooo

Tanah Johor Singapore punya cina sudah beli woooo dapat beli woooo

Hutang negara makin naik woo

Minyak 95 takde turun orang kaya banyak guna 97 wooo ada turun juga wooo.

Pas turut serta wooo bantahan 15ni wooo

Wakil mongolia sudah bukak mulut wooooo

Azilah sudah mintak bersih nama wooo kata perbicaraan silap

Mahathir sudah kata ini umno bukan untuk melayu tapi kuasa pemimpin saja woooo

Kredibility spr makin teruk ooooo kementerian kesihatan sudah bukak mulut spr still spin woooo.

kurang pandai cakap nak kurangkan harga kereta by beli part berasingan wooo

Brim takde cite lagi woooo, harga kete tak de lagi woo, gaji minimum belum lagi wooo

Lesen judi bawah kerajaan pusat wooo bukan negeri wooo.

Aku janji lo

Kowang puak puak pakatan dah mam obat lum? Kan doctor suh mam 20biji 8kali sehari, makan le..nnt meroyang cam owang giler kat jalanraya.

Tu sebab lalok smcm mkn pil kuda..tokan pil kuda ada dlm PR..pssst bkan gua yg tuduh ni tp hadi yg gtau..hohoho

Mari kita lihat bila bumbung masjid and stadium runtuh heboh satu dunia surat khabar dpa spin tirislah lonjonglah bulatlah.termasuk blok milo suam

Tapiiiiiiiiiii.........

Bila tanjakan jambatan kat batu maung runtuh doa diam senyap macam tikus jatuh dalam lobang taik

Sbb apa ...........sbb apa........sbb apa......

Sbb kena batang hidung dpa sendiri lain kali jangan mengata kt orang ada paham puak pakatan hoiiii

cukup2 la menyalak tu.. tak abis2 menganjing org

Dah kena tahan oleh polis SB dekat bkt kayu hitam.yg bwa dia ke Msia ialah bekas Polis Thai dan juga bekas Ahli Parlimen Thai.lepas rakam percakapan saksi,mereka dihantar pulang ke Thai.

Alasan mereka tak sangka sbb tanjak jambatan boleh sbb projek dah melalui fasa ke-3 dan dijadualkan siap pada Sept 2013.harap buat siasatan kepada seluruh kerja2 pembinaan jambatan P.pinang II sbb petanda kegagalan telah berlaku.tak rasa malu ke bila mercu tanda P.Pinang yang baru yang belum siap sudah runtuh...

kesiam macai, dulu kini selamanya...

Yang kena tahan hanya bekas polis thai dan isterinya bekas guru.tidak ada orang yang mirip sipolan tu .

Nampaknya macai2 umno nie hari2 bg pahala free kat para pmimpin PR sbab hr2 buat fitnah. Tahniah d ucapkan semoga berjaya dgn apa yg anda smua lakukan moga2 anda smua mendapat PEMBALASAN yg setimpal......amin

Fitnah apanya beo? Sapa yang kuat buat fitnah
Lihat sajer haei ni buta pwtisyen hanya berkenaan undi pos undi awal dan sogokan
Mana perginya hantu or bangla or undi 2 kali mana pergi nya blackout.mana mana mmmmmaaaaannnnnaaaa....????????????
Itu bukannya penipu atau fitnah keerrrr....
MACAI2 PR TULUN JAWAB


EmoticonEmoticon