Monday

Peserta 'Flashmob' Diberkas: Ini Satu Kegilaan!


Kenyataan Media
17 Jun 2013

Peserta 'Flashmob' Diberkas: Ini Satu Kegilaan!

Diberkas oleh tiga orang anggota polis, digari dan berada dalam tahanan polis selama hampir lapan jam di Balai Dang Wangi tidak mungkin akan mematahkan semangat 15 peserta 'flashmob' yang diberkas pada hari Sabtu minggu lalu. Ia sama sekali tidak mungkin berjaya menakut-nakutkan anak muda untuk terus beraksi dalam banyak lagi siri 'flashmob' selepas ini menjelang himpunan 22 Jun 2013.

Kejadian pada 15 Jun lalu di depan pusat beli-belah Sogo menyaksikan hampir 50 anggota polis telah bertindak di luar dugaan apabila menangkap orang ramai yang tidak bersalah. Apakah pihak polis tersilap maklumat bahawa sebenarnya tiada himpunan dianjurkan pada hari tersebut? Jumlah anggota polis yang menghalang 'flashmob' ini jika ditugaskan menjaga keselamatan awam di seluruh pelusuk bandaraya K.Lumpur, pasti banyak kes jenayah sebenar dapat dikekang.

Jika ada perhimpunan sekalipun, ia bukan berlangsung di depan Sogo tetapi di Padang Merbuk Jalan Parlimen pada 22 Jun nanti. Di depan Sogo tempohari hanyalah sebuah aksi spontan yang dipanggil 'flashmob'. Polis jelas tidak memahami konsep 'flashmob' apabila cuba menggunakan Seksyen 9(1) yang menetapkan notis sepuluh hari untuk sebarang himpunan. Jika beri notis 10 hari, itu bukan 'flashmob'. Malah dalam akta yang sama, polis tiada peruntukkan untuk membuat tangkapan.

Jika diarahkan bersurai sekalipun, peserta 'flashmob' bertekad tidak akan meninggalkan kawasan tersebut kerana sangat jelas mereka tidak melakukan apa-apa kesalahan, tidak mengganggu orang awam, tidak mengganggu lalu lintas malah keadaan Jalan Tunku Abdul Rahman sememangnya sesak setiap hari Sabtu. 

'Flashmob' Sabtu lalu juga bertujuan mengolah persetujuan orang ramai bahawa pilihanraya 5 Mei dijalankan dengan penuh kecurangan. Ketika demokrasi digelapkan pada PRU-13 dan kemenangan rakyat dicuri, rakyat yang tidak bersetuju dan bersuara melalui aksi memegang 'kad manila' telah ditangkap - Inilah Malaysia.

Sikap panik kerajaan hingga menangkap peserta 'flashmob' dengan isyarat ugutan sebenarnya telah berjaya membangkit lebih banyak aksi 'flashmob' di seluruh negara. Sehari selepas tangkapan 'flashmob15', beberapa flashmob dilancarkan termasuk salah satunya di depan Queensbay Mall, P.Pinang. Hari ini juga satu 'flashmob' anak muda di Ipoh, esok di beberapa lokasi lagi termasuk di pekan Sg Besar, Selangor. 

Rabu ini, fasa kedua 'flashmob' seperti yang dijadualkan di Jalan Tun Perak akan tetap diteruskan bermula jam 5 petang, juga akan berlangsung di Bandar Melaka. Khamis pula di Flashmob K.Terengganu, Kemaman, Port Dickson dan pekan Pontian, semua bermula jam 5 petang. Lebih banyak lokasi 'flashmob' pada hari Jumaat iaitu sehari sebelum hari besar #KL622 - Hari Rakyat Lawan Penipuan SPR. Makluman penuh akan dikeluarkan berbentuk jadual dalam sedikit masa.

Anak muda resamnya, lebih kuat ditekan, lebih kuat bangkit melawan. Akhirnya dunia ini milik anak muda. Ayuh 'flashmob' seluruh negara, angkat manila kad anda yang kreatif, lakonkan aksi spontan. Menangkap peserta 'Flashmob' adalah satu kegilaan! 'flashmob' bukan jenayah! 


EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

122 comments

Sherrif john brown always hatted me.....for what..i dont know...everytime i plant a seed...he says kill them before they grow...he said kill them before they grow...and i said....it was i shoot the sherif...but i didnt shoot a deputy......boby n the wailers.tuff gong.universal..........22 jun.....teruskan.black maria...coolllllll........tapi busuk.....

Ikut suka ko lah labu.....nak buat apa pun.
Kamu jerlag yang betul
Orang lain semua nya salah.

"mengganggu org awam" tu suatu perkara yg luas apa sahaja boleh ditafsirkan sebagai "mengganggu org awam" x semesti nyer lalulintas sahaja apa sahaja perkara yg menimbulkan gangguan kepada org sekeliling boleh ditafsirkan "menggangu org awam" hatta kat premis sendiri seperti kat rumah ko pun kalau kau buka radio cam dlm konsert tgh2 mlm jiran ko ada hak lapor polis dan polis ada hak utk mengarahkan anda berhenti "mengganggu ketenteraman jiran anda" hatta jika perlu boleh dibawa ke balai!

wei!!" org lain pun ada hak gak la

x percaya ko pakat kumpul 20 biji motor pastu ramai2 dok "rem2" ko punya trottle motor kau depan kedai DAP dari pukul 2 ptg smpi 7 mlm pun cukup la pastu ko jwb suka hati aku la nak kumpul ni bukan himpunan kami cuma berkumpul jer x perlu permit lagi pun kami x ganggu lalulintas kami kumpul kat atas bahu jalan

kau try dulu wat camtu nak tgk tauke kedai DAP report polis ke x? atau DAP tu ckp x aper teruskan ini negara demokrasi ma suka hati U la nanti kalau polis dtg tangkap lu jgn takut gua akan tlg bg tau itu polis x ade hak wo tangkap sama lu org sbb lu org takde bikin salah ma.

moral of the story kalau kita x suka org buat kat kita pun jgn buat kat org

Hehehehhe...kalau mulut kau mcm ekzos motor....kau rem lah selama mana kau nak rem.......kami lagi suka...benda pelik.....menarik perhatian tu.......hahahhaa....macai...kau lozzerlah......kau terkalahlah...ini mesti ngorat aweks tak lepas syarat ni..ini mesti minta izin polis ni masa nak ngorat aweks ni.....hahahhahaha....macai....berhenti bernafaslah ......bagi okisigen tu pada yang memerlukannya......rugilah hidupkau macai....bonsai sampai ke tua....ko dah memang niat nak wariskan ke anak cucu ke pokok bonsai kau tu....selamat maju jaya macai...jangan lupa register ke insolvansi kau punya surat wasiat tu....copy 3 keping surat akuan sumpah tu...aleh....12 hinggit je...mintalah bahagian umno kau 300 hinggit....mcm tak biasa up up harga korang ni.....selamat maju jaya macai...may mahathir be with u....hahahahhaha

Statement ko macam bangkai

1031 ckap hang mmg betul .tp puak bangkai ni mana tau orang lain punya hak.yang dia tahu hak dia jer.banyaklah dia punya hak....

pencacai DAP detected

depa tau hak depa jer lepas tu kena pukul kata org samseng dah korang yg kurang ajar!!!

sapuabis lu mcm baru lepas kena pil kuda jer jer merapu kecewa PR dah kalah ops silap bukan kalah cuma belum menang hahaha lozer lain kali la

pssst lu beli pil kuda dgn calon PKR yg hadi awang ckp tu ker hehehe

Jangan himpon lagi depan sogo tu , tak elok orang tengok , macam kera keluar hutan , nak himpon pergi taman negara sana , tak ada siapa marah , semakin tak logik aku tengok puak puak ni , entahlah , macam tak betol je , kalau nak kata tak cukop mentedarah , ramai orang malaysia mati terlebih makan , cukoplah tu , jangan kufur nikmat , jangan ganggu orang punya privasi , nak buat bising bising pergi taman negara sana !

Mgkin pulis ingat ada sekumpulan orang gile melalak bersahutan dan mganggu ketenteraman orang len.

JENTAYUABUKA.BLOGSPOT. sila baca agar saudara sekalian tidak lagi menjadi mangsa kencing kuning panas dan hancing dari kaki kencing tegar.

maaf, JENTAYUABAKA.BLOGSPOT.

Macai detected

Macai DAP found.

X dpt smbutan flashmob ni..hahaha mane unit amal PAS..

Dpa dh kena mob dalam black maria bkn black out yer.hehehe.....

Hahaha...ckp meracau mmg btul lh bru lps kunyah pil kuda sapuabis ni, mcm mabuk todi pun iya jgak..

Jalan tu mmg lh sibuk tp ditambahkan lg beruk2 sarkas kat tepi jalan tu jerit2 lg lh sibok milosuam!!! Mmg lh rakyat marah penat2 blk keja jem plak dgn pertunjukan sarkas tu..

Puak pakatan buka lah jentayuabaka kamu akan tahu apa muslihatnya.bacalah supaya kamu tahu kamu keba kencing.tp aku rasa kamu x akan baca.

Macam ni lah bro lu baca aja,
Bloggrr umno pun dah dedah banyak cybertrooper umno yang di bayar.

Bising2 pasal red bean akhir nya sama sendiri bergaduh.

Dh agak dh.pi lah tanya jusoff kalla sendiri.puas hati.

Sapuabis....ko sbg cina babi dap mmg hebat klu bab jadi pghasut.....mcm bapak gay ko jugak!!!
Sayangnya ko cuma tukang sorak dan macai yg berdiri mnunggu mncari kesilapan polis jer!!!!
Mmg sial la puak mkn sup daging janin bayi nie!!!

Wei.....ko cakap tak serupa bikin...
Gerenti klu berlaku mcm bershit cuma berdiri jauh bersorak jer!!!mcm beruk mnunggu pisang!!!

Bila kenang balik zaman reformasi 98/99 dulu....aku tak nak komen bnyk la geng2 baru nak flashmob ker..nak berkmpung ker...nak demo ker....lantak diorg lah....
Zaman aku dah berlalu dan biarlah muka2 baru nak ganti tempat....
Beza zaman aku dgn muka2 baru ialah dulu anwar digelar pak sheikh....skrg dia digelar pendubor dan pemuki tegar dgn video besi...video hd dan gambar salam butuh cium ketiak!!!!
Jadi...klu dulu aku merusuh krn ingat anwar tu betul2 sheikh...
Klu skrg...nak berhimpun demi anwar...aku dah rasa malu dan jijik krn mmg jelas dan nyata kenapa sheikh itu ditendang kluar dari umno krn salahlaku moralnya....
So...korang nak join dia...lantak korang lah....aku pulak dah rasa cukup jijik dah!!!!!Jangan marah cai....

Assalamualaikum para komentar semua...

-pak harun-

Aku tgk lu rajin benor datang sini melawat and komen tapi komen lu bro sama aja tiap masa.

Lu cukup menekankan akan bab jubur ni.

Tiap kali lu komen lu akan tulis benda berkaitan jubor.

Hampir tiap hari lu betul2 usaha nak orang pegang apa yang lu pegang.

Aku ada soalan nanti aku bagi kat kau.

Firman Allah SWT: "Mereka menjadikan sumpah-sumpah mereka sebagai perisai." (Al-Munafiqun: 2 & Al- Mujadilah: 16)

Bro kau rasa Anwar gay kenapa???
Sebab apa???
Bukti apa yang kau pegang???

Semata2 sebab dia tak nak sumpah ke???

So bagi kau wajib bersumpah???

Aishah isteri nabi, bila dituduh dulu ada nabi suruh dia sumpah bersih nama???
Sedangkan dia mampu buat benda tu???
Adakah sepatutnya aishah bersumpah???

Kenapa tak di ajar begitu???

Kenapa diajar menuduh dengan saksi???
Kenapa di ajar kita hukum dan syarat dalam islam.

Adakah nabi pendusta, semata2 sebab abu jahal bersumpah depan kaabah????

Apa jawapan kau bro???

Oleh sebab kau pun kaki sumpah,
Kau boleh sumpah tak video depan kaabah tu asli.

Aku nak tahu aja, sejauh mana kau akan pergi.

ko beruk umporno delete 17 June 2013 at 16:56

Jenis mangkaq.beruk sarkas?makna nyer ko pun beruk juga ler.sebab anggota tubuh badan dan sifat adalah sama ngan ko.mungkin ko ni keturunan berok makye.

Lu suruh idris Jala sumpah,laknat lah bro.

Bro lu suruh pegawai dalam spr sumpah laknat lah, tunjuk spr betul

Aik,kenapa aku macam,pernah tgk benda sumpah2 ni ye oh betul agama Kristian suka bersumpah.

Bagus punya UMNO
Sekarang buat jenayah tak payah bukti kasi sumpah satu kali sudah settle.
Ini umno punya cara.
Kasi sumpah kasi sikit macam Kristian.

Ini cara umno selesai,masalah well tahniah parti yang pertahan akidah

macai umporno buduh delete 17 June 2013 at 17:03

Mengganggu orang awam?apa la punya tengin.perserta flash mob hanya mengangkat vanilla kad tanpa memperdulikan hal orang lain ko kata menganggu org awam.bodo piang ko dan puak ko ni.bahlol.samdol.bodoh.baghal.lantak la kat depa.yang hang dok menyebok ape hal.ader ka depa ganggu gugat ko.bengong punya pencacai.

bapa tak bermoral delete 17 June 2013 at 17:14

He.he.he.anak ko tak kata plak tu kwn ayah.selalu anak ko kata mcm tu.komen le plak atas idea baru.dok asyik cerita lama je.tak rasa malu ke pada anak anak ko bila depa dpt tau bapak dia kaki mencarut dan kaki tengok pilem lucah.aper la ko nie....dah tua tua ni cipta le moral yg elok skit.buat contoh elok pd anak anak.jgn belakon je....depan anak anak tunjuk alim.belakang anak anak.......kaki mencarut dan kaki pilem lucah.malu la pakcik.

Nama ko pun beruk x salah lah ko ni mmg beruk.bangkai hidup lol

Ikut suka ko lah bangkai nak buat macam mana.dh bangkai.

Waalaikumusalamwarohmatullahiwabarokatuh.

Makne nyer ko pun bangkai ler jugak.he.he.he.bangkai bernyawa pencacai tua kutuk umporno tukang angkat najisb.

Ko x rasa malu ke bila anak2 ko tanya pada ko aik ayah ni ni dh gila ker pi sokong pak sheikh ni.pelakon tu.heeeeheeeheee.malu nak sebut ayah.

Waalikumussallam pak harun.
Sehat ke pak harun hari ni...

umporno bangkai selama lama nye delete 17 June 2013 at 17:28

His.bukan setakat rem moto.siap berarak dari bangunan umporno dekat balai polis taiping.dah tu ganggu lalu lintas.pukul wartawan.maki cina.tapi polis tengok jer.rasa nyer tu bukan menganggu ketenteraman awam kut.kalu tak mesti polis angkut dah.siap berkumpul dan menjerit macam mabuk kat depan pejabat DAP.polis biarkan je.takder pun yg kena angkut.sebab nyer mesra umporno.apa saja boleh buat.nie baru betul golongan bangkai.

Same ler kite.ko beruk dan aku beruk.haaaaa sama sama beruk.beza nyer ko beruk macai umporno.beruk sarkis.beruk yg patuhi arahan beruk beruk di atas tu yg menyuapi ko dgn sekelumit makanan buat rezeki ko ari ni.dapat la ko ari ni se biji pisang.kan beruk kan.

Anak?nanti bila aku dah ada anak,aku akan bagi tau kat anak aku supaya jgn menuduh orang pendubur jika tak nampak sendiri.jika anak aku tu lelaki aku akan bagi tau dia jika hanya suka suka menuduh orang pendubur dosa nya BESAR.nanti bila nak walikan anak gadis tak leh jd wali.kena minta maaf dulu dengan OKT baru bole jd wali.jika jd wali gak nanti anak gadis nya BERZINA.aku tak mahu jd mcm tu.besar masalah nyer menuduh orang pendubur ni.tak tau ler plak ko ni mcm mane

Sy sehat ada nya...alhamdulillah...

-pak harun-

Beruk.beruk.ko tak kisah ker beruk beruk yg lain yg cari makan mcm ko ni dpt pisang lebe.kut kut ko antara beruk beruk yg dpt pisang lebe.

Baik pesananan ni bro.
Tahniah anon 1743

Kepada bro bro umno and ex reformis
Aku faham,perasaan puak UMNO ni, bila ada isu besar depa akan terus refer pada isu dubor.

Taip kali topic ada lah mamat ni akan komen pasal dubur.

Sangat bagus dia ni berdedikasi tiap kali dia ada peluang dia masuk bagi mengutarakan dia penyokong pakatan tapi tolak pendubur.

Masalah nya itu dosa antara, dia dan Allah. Bukan kau nak katakan or nak jadi macam orang gila beria sangat.

Dalam syarikat bos bos cina, dengan minum nya dengan kaki perempuannya solat jauh sekali lah. Tapi still layak teraju syarikat rak pulak bagi kau semua melayu kene berhenti sebab menyekutukan Allah itu sendiri dah berdosa.
Tapi tak salah kerja dengan kafir???
Depa sokong parti mana pun tak kisah kan asal gaji jalan.
Patut tak melayu semua jangan kerja dengan syarikat cina kerana dosa cina tu????
Or India or melayu islam sendirilah.

Nanti kau kata itu syarikat tapi ini soal negara, memerintah negara ini macam satu syarikat lah jugak.

Kene amik tahu masalah ekonomi, perbelanjaan, pendapatan, masalah sosial dalam syarikat.
Pembangunan dan sebagainya.

Pelik sangat bro tu, beria sangat nak hentam annuar, kritik parti lain langsung tak nampak.
Jauh sekali lah nak letak nama.

Sanggup pulak kunjung blog milosuam untuk update pendapat sama tiap waktu

Bagi aku bila tgk simtom ni aku tahu dah confirm
Lu macai
Macai detected 😊

Macai umno semua serang pakai mencarut.

Apa,kau ingat orang lain tak boleh mencarut ke???

Eleh kalau kau faham,flash mob tu apa,kau tak kecoh pun.

Flash mob kau tahu tak,benda tu flash mob.

Kebenaran dah diminta untuk 22 ni tapi masih nak tipu pusing2 kata ada event aduh.
Kenapa teruk sangat jadi ni,
Mintak izin pun depa tipu ni namanya gila

Depa tak faham flash mob tu apa bro.

Itu aja kes nya

Sorry jussoff kala,

Tanpa sumpah,laknat semua benda tak sahih.

Lepas ni semua kontrak kene ada sumpah laknat.

Umporno style.
Beli kereta ada sumpah laknat,
Bali rumah ada sumpah laknat.

Baru lah orang percaya.
Berita pun kene dimulakan dengan sumpah laknat

Tapi perjanjian,dengan bukan islam macam mana???
Kene bubuh nama tuhan depa ke???

Kita pulak,mengaku ada tuhan selain Allah ke???

Fikir2 kan lah

Wasalam pak harun, tak niaga hari ni?

Pak harun niaga dah ari ni sbb flashmob xd sambutan.sendiri jual air sendri minum balik.

DEMO ni nak kena ada geng2 taun 98 baru ada umphhh,bebudak skang ni smue hampeh blaka..mase bdemo pon nak tangkp cintan .aper raaa hahahah

Ini aku setuju
Sangat setuju.
Sangat sangat setuju.

Penuh fakta

Ai pak,harun

Lama tak ada.

Pak harun jelas kan sikit isu liwat dari sudut akidah dan islam.

Jelas jugak isu video dari sudut,akidah hukum nya.

Pak,harun bebas kan kan kan????

Korang ni apa aa, pak harun dtg jengah je, bkn nk brfakta, kn dia dah majuk.

Cai....korang mmg spt aku dulu pantang ada org kutuk bapak gay korang....hentam balik....sheikh adalah suci dpd dosa....
Dulu kutukan mrk tanpa video besi...video hd terkam...tanpa gambar...tanpa sumpah laknat dan tanpa saksi.....tu cerita dulu2...
Semua lapisan rakyat beragama dgn tuhan yg satu percaya dia bukan pendubor dan pemuki mcm ko sekarang ni lah....itu cerita lama tanpa bukti bergambar dan video....
SEKARANG semua keaibannya terbuka spt mana dia membuka aib dan memfitnah org lain...kesian...
Bagi aku...mudah jer prinsip aku....ko berani bersumpah dgn nama Allah walau di mana ko berada....aku terima sumpah tersebut benar spt aku menerima sumpah ust din ayub....anwar ada?????
Dalam keadaan tanpa saksi....sumpah laknat adalah cara terbaik membersihkan maruah diri...nik aziz turut sokong cai....ulama korang mgkin spin cai.....
Apa2 pon....aku tolak gay jadi pm!!!!!sukati korang nak berPMkan dia.....aku tetap rasa jijik....jijik krn dia gay dan tak mengaku.....

Ikut suka ko lah labu.nak buat apa pun.janji kena kencing dengan ketya flip flop

Dh puak ko macm bangkai satu dunia bau busuknya .tp habuk pun x dak.bila angin tiup hilNg lah dia datang plak hantu bangla pun sama gak hilang ditiup angin lalu.kena kencing lagi jadi bangkai lagi

Kenalah tanya gak pada orang yang melakukan nya.apa hukumnya plak.

PI bala ada bg tau nama org yg liwat altantuya..teka siapa?

Menuduh tanpa bukti mmg tak boleh bro.. Tapi bila ada video sbg bukti korang nafikan pulak.. Besi konon. Sebenarnya mudharat yg telah dihasilkan oleh Anwar kerana tidak mahu bersumpah adalah lagi besar dari kebaikannya. Dia mengakibatkan org berdosa kerana mengesyaki beliau sebagai penzina. Nik Aziz sendiri yg syorkan dia bersumpahkan? Ada video tak nak pulak ko akui sebagai bukti. So, dlm keadaan ini, sumpahlah perkara yg terbaik dia sepatutnya buat! Tak payah lah nak banding iman umat sekarang ni dgn zaman rasulallah... Nabi Muhammad tahu tahap keimanan isteri beliau. Kerana itu beliau tidak menyuruh Aisyah bersumpah. Ada implikasi terhadap kesyumulan Islam yg sedang berkembang saat itu jika Aisyah bersumpah.. Iman Anwar sehebat itukah? Kalau Lina Joy nak convert to Christian pun Anwar boleh jawap "That's her choice!!".. Aku pun tak yakin kalau dia sanggup bersumpah pun.. Sbb aku rasa Anwar lebih takut yahudi dari mempertahankan agama Allah itu sendiri.. Wallahualam.

Yup labu apa cite harga kereta flip flop satu Malaysia.

X payahlah babitkan orang yang telah mati.hormatilah keluarga si mati.
Pergi tanya sama raja petra kamarudin plak apa katanya tentang bos ko tu kan dia sangat akrab dulu.

Kah.kah.kah.mgkn bangkai ko wangi kut.bangkai wangi?memang tolol la ko ni.tu la,jgn mare bila aku ingat ko ni bodo piang.sahih spesis bongok pencacai umnu

Mai mai hu huk huk....munyit beruk beruk....jangan bagigit...mai pisang ada...banana ada..mangostin ada...papaya ada....mai mai...ui munyit cacat...jangan lagi panjat.aikkkk....turun turun...jatuh nanti kau...alahai ...ni lagi satu ikur ni...jangan garu kudis kau.....ting ting ting ting.....munyit dari dapan sampai blakang...master...kira numbur mesing mesing....aikkk..mana si gobuk...si ungka...si babon...aiseimen....probosky pun hilang sudah ni....ui munyit munyit semua....semua diamlah....king kong mau titun...ini king kong dap tau...tidak makan babi...tidak makan janin....tidsk makan apa apa ni king kong ni...lahir lahir je besar......macam mp pasir salaklah der.....huga huga huga saja kerja....hahahahhaha

Milo ....baju kuning ngan kamera ko tu berapa harga.....nampak.mahal je........hehehehe

Ko xbaik ckp mcm tu..

Najib sampai siang malam xleh nk tido duk pikir nk turun rege kete..

Last2 rege kete sorong jgk yg turun rege..
Steady la najib..

At least. ..kete la jugak..
Blh bwk rosmah g taman

pencacai PR semua dah giler sbb bnyk sgt telan pil kuda yg dibekal oleh calon PKR yg jadi tokan nak tau sape tanya hadi awang dia tau tapi x nak sebut hehehe

Aku pun...

I agree. .

I agree. ..

Tp xtau la macai umno bn ni paham ke dak..

Ader sape jemput ko g sane time tu..

Udah2 le melalut macai umno bn ...

Ckp sorg2 blh la

bodoh la pencacai PR ni ko paham x sumpah tu sbgi menambah keyakinan org awam namun kes tetap dibicarakan kat mahkamah kalau x salah mengapa takut bersumpah

apa salah bersumpah + bicara kat mahkamah

Tahu tak perlaksanaan sumpah laknat tu macam mana.macai macai umporno tolong jawab.jgn biar kebodohan menguasai kalian bila berhujah.pergi cari maklumat.go.go.sembang pd benda yg tak tahu amat memalukan.

aku tau sapa......dia bermula dgn huruf n......d akhiri huruf b......hahahaha....lets the game begin....pr vs macai umno...
p/s macai umno..next time please bring a fact not a crap like pendubo...and puki...i dont know what the hell it is...if you said najib asshole bullshit..i totally agreed...hahaha...sorry macai..aku asyik bca bnda sma la....

satu kesalahan x menghalalkan kesalahan yg lain kata korang parti isle tunjuk la contoh yg baik klu sama perangai apa sebab nak tukar

dari korang buat flashmob ajak org berhimpun tidur kat padang merbok apa kata PAS buat solat hajat dan x tido mlm bermunajat mohon bantuan Allah baru lah parti isle ker korang x yakin dgn Allah?

tp x tau la macai DAP ni paham ke dak..

Bagus lah kalau itu pegangan kau aku tiada membantah.
Orang lain dengan pegangan masing2.
Dengan pendapat masing

Tapi kalau kau rasa dengan kau tulis setiap hari dalam blog merupakan pejuangan kau.
Apa kau nak capai???
Kau nak semua orang kata dia berzina???
Semua orang yakin dia meliwat.

Bagi aku selagi dia nafi itu bukan dia, kita akur ajalah.
bila dia nafi kita ikut ajalah kalau dia buat dosa pada dia bukan pada kita.
Tapi kalau dia tak buat dosa pada penyebar dan dosa ghibah yang kau tanggung.
Kalau dia buat pun kau still,menanggung dosa mengaibkan dan membuat ghibah.
Dimana keadaan orang yang melakukan ghibah ada diceritakan dalam peristiwa isra mikraj

Dia nafi akan itu bukan dia mungkin dia betul, mungkin dia menipu.
Apa pun siapa kau untuk kata dia buat semua tu??
Kalau dia tak nak bersumpah,atas alasan dia sendiri???
Maka tanpa saksi dan tanpa bukti nyata contoh tangkapan yang betul tunjuk itu adalah dia.
Maka dia betul itu boleh jadi sesiapa saja.
Dan dia juga boleh salah, sebenarnya itu dia.

Ini prinsip aku, kalau kau cukup yakin itu dia tanpil lah dah sumpah lah macam yang artis tu buat dulu tu benda sama.
Maka kau buat lah.
Selebihnya antara Allah kau dan dia.

Tapi simpan lah untuk kau aja, bukan kau perlu untuk yakin kan semua akan apa kau punya pegangan.
Maka kau pulak akan dikata menyebarkan keaiban orang andai kata betul
Tapi andai kata dalam macam mana punya sama pun rupanya dalam video memang rupanya itu bukan dia maka kau dah lakukan fitnah.

Mana jalan kau pilih pun terpulang pada kau.

Aku lagi respect.
Kalau kau benar tgk pemimpin jangan lupa kritik pemimpin lain, yang lama makan duit rakyat tapi sayang kau tak macam tu.

Kau tetap dengan serangan kau pada dia aja.
Hal Malaysia ni lebih besar dari nak fokus pada annuar aja.
Hal negara lagi banyak.
Kalau kau lantang nak serang annuar lantang jugak menyerang mereka yang tak amanah.
Jangan jadi orang yang berat sebelah.

Aku tgk komen kau lebih pada annuar aja bagi aku cukup kalau kau berpegang pada benda tu untuk diri kau aja.
Tak perlu kau yakinkan semua orang dia berzina atau meliwat.
Kau fikir lah balik.

Aku John jo
Aku pernh kata bukan aku bela annuar tapi aku bela korang dari membuat dosa yang sia2.

kan betul kami kata DAP ganti PAS ostaz pas la ni pun dah x pakai jubah putih bertasbih skrg ostaz pas pakai baju hitam bakar lilin hehehe... bodo bak kata UAI la

betui2....rndu la kt ampa suma....shat ke wei....?macai umno apa habaq...?mluat aku kt ampa...xdak bnda len ke nk ckp...asyik ayat sma ja.....

Dan ini pulak pendapat aku maka umno,lebih takut akan cina dari mempertahankan agama Allah.

Umno takut bertahun memerintah cina makin kuat dan salah guna kuasa makin banyak.

Penipuan dalam,kerajaan terlalu tinggi beli senjata pun amik kesempatan untuk buat duit ini namanya kerja gila membawa risiko pada negara.
Boleh beli 3 jadi beli sebiji bila perang apa jadi???
Ini kebodohan namanya

Negara punya kejayaan jadi bolotan, pemimpin. Semua nak kaya nak harta tapi dengan cara mencuri hasil and hak rakyat.

Duit yang digunakan ialah duit cukai,
Siapa yang kata dia tak bayar cukai memang bodoh semua bayar cukai sedar and tidak.

Ekonomi,makin teruk hutang makin banyak.
Rakyat muak dengan prmbaziran dan kronism.

Keadaan islam macam mana pulak dalam negara ni???
Tgk aja dengan mata kepala anda.
Tgk anak muda tgk sistem pendidikan dalam negara islam.

Ini,pejuangan bukan nya dok sibuk nak aibkan orang

Aku John jo
Hal lagi besar banyak hang dok sibuk pasal jubo and zina.
Itu dosa dia pada Allah lah kalau dia buat.
Bukan dosa dia itu akan rosakkan negara.

eleh ostaz jo ni klu bab fitnah anwar anugerah tuhan tu berjela ko punya hujah abis tu fitnah pemimpin BN ko senyap jer hehe ostaz politik

aku bukan bela najib aku bela korang dari membuat dosa yang sia2

wei....ang..bajet bijak la smpah2 cmtu?saipol sumpah aku rsa xyakin pun.....ha...kt kaabah tu...tp aku skit pun xyakin...bkn sbb aku geng pr...tp bnda cmtu xptt wat main2..mcm gila je..sewel ang tau x...nsib baik bkn kaabah btul..

Macai macai umporno sekalian nya.....dlm perkara sumpah laknat yg ko orang dok kecoh tu cara yang 3T buat tu salah.sepol sepatut nya mengadu di mahkamah syariah bila dia mengaku diliwat.dlm perbicaraan untuk mencari kebenaran maka hakim akan mengarahkan sumpah laknat dilakukan.baru disitu kita tau siapa salah siapa benar.bukan main suka suka sumpah.satu insiden satu lelaki diarah bersumpah laknat atas tuduhan zina.dia bersumpah tidak melakukan zina.lepas tu anu nya tak berfungsi.lepas tu dia jumpa hakim minta maaf.tapi hakim kata minta ampun dgn Allah.

Kenapa kau,tak,mengaku,aja kerajaan menipu,pasal harga kereta tu???

Apa yang kau pusing sini sana???

Apa nak dimalukan memang menipu.
Takkan lah menipu pun kau kata tak???

Fikir lah punya lah kau malu nak mengaku kau nak,jugak kata pakatan salah

pencacai DAP detected

Anak sedara sy kahwin.sabtu ahad sibuk skit.kenduri x menang tangan.xsempat nak buka blog milo ni.tu yg senyap jek...

Ttg isu liwat ni sy pun bknya arif sgt bab2 ugama ni.tambh2 lg melibatkan isu berat cam liwat ni.

Beginilah...setakat yg sy belajar...
Liwat x sama dgn zina.hukuman jg berbeza.

Sabda nabi saw-"sesiapa yg kamu dapati melakukan jenayah liwat, hendaklah kamu bunuh org yg meliwat dan diliwat".

Bukti2 yg tlh dittpkan oleh syarak.
-pengakuan
-sumpah
-kesaksian
-dokument bertulis yg meyakinkan.

Isu video plak...sy x khatam lg.ada kata blh dibuktikan ada kata xleh.sy x berani nak kata.takut salah huraian berdosa plak sy nanti.

Sy huraikan stakat apa yg sy tahu.

-pak harun-

Ustaz azhar idrus yang menjadi punca petisyen bn tubke bro???

blues untuk rakyat delete 17 June 2013 at 21:19

...macai pr giler....!?!?
...macai umno...gila babi

18:42 sy x majuk...hehe...xde sape nak pujuk....

-pak harun-

bukan tema kali ni warna hitam ker hehehe pakai ler kaler apa pun kuning hijau jingga hitam kalah tetap kalah!!"

pssstt aku x dgr pun ada PR fail petisyen sbb blackout nmpk nyer warna hitam dah x leh pakai kena tukar kaler lain hmm.. kaler kelabu taik anjing lak kot huhuhu

Aku ada satu,permintaan lah

Oh sebelum tu syukur gua sihat aja.
Just dok perhati aja gelagat orang.

Oh ini permintaan aku lah.
Korang yang kata annuar meliwat tu cuba sumpah laknat sikit yang video sumpah saiful depan kaabah tu asli.

Tulis aja pun jadi
Bersumpah yang video sumpah depan kaabah tu asli

Aku John jo.
Syukur ada panggil aku ustaz
Thank macai doa kau tu untuk aku amin kan aja

klu cara sumpah x betul cuba ko suruh anwar tu tunjuk camne sumpah yg betul confirm dia jwb u ulang i saman hehehe

cuba ko baca manifesto tu utk 5 thn tunggu je la 5 thn apa ke terdesak sgt pencacai DAP ni si bapak anwar tu meroyan nak jadi PM yg anak2 beruk nyer meroyan nak beli kereta hehehe

Hehehehe...ketuo mu kecek...cino boley jadi pe eng....dok cayo...tanyo pok deris....hahahaha......macai umno...gi gocoh ngan deris gi....mace beruk.....baru keno budu siki kek kaki...habih satu bade di hok garu...hok aloh....gi gocoh ngan derih gi kalo mung ane jante......haahahahahaha.....hidup deris ...akhirnya tebuko jugo hati dio.n....hahahhahaha

wei...ampa tgk jwapan uai kt ank sngai derhaka.......cai umno x study dlu la....tu yg meroyan guling2....

Mubahalah ada 5 syarat yg perlu di penuhi.sebelum 3t melakukan sumpah laknat,perlu kemukakan 4 orang saksi yg tidak fasik.jika tak mampu jgn ckp itu sumpah laknat.kesian macai umporno mudah ditipu kerana kejahilan diri.

Sy berkata atas dasar org tua..mgkin sy lebih tua dr komentar2 disini.sbb org tua cakapnya berlapik dan x melulu.
Komen2 disini kebanyakan mengikut hati yg panas.mgkin anak2 muda sebAya anak sy kot.
Mungkin....

Maaf kata....bg sy demo ini x menguntungkan kita.kita hnya rakyat biasa.makan cari sendiri.nak suap nasi kemulut anak dgn kudrat sendiri.jd apa yg kita nak buat semua sendiri.
Jd berfikirlah dulu sblm bertindak.
Buruk baik semua ditangan kita....

-pak harun-

Manisfesto ke aku janji hehehe
Wei kata turun harga tak,kata pun menipu dalam paper sampai,syarikat kereta pun menafikan.

Bodoh punya monyet UMNO menipu pun kau cover punyalah macai kau ni pun.

Harga kereta yang turun tu,menipu kau faham,ke tak???
Jangan janji kalau baru nak kaji cakap lah insyallah hehehe

UAI tu ostaz politik hok calon PKR jual pil kuda tu x de lak UAI kata haram sokong parti yg calon nyer penjual pil kuda

Aku suruh sumpah aja video tu asli hang jangan lah libat kan orang lain.

Sumpah lah bro just aku nak tgk,keyakinan kau pada sumber kau aja

Aku,John jo
Sumpah lah sikit aja
Tak lama sekali taip aja

ampa tgk jawapan hadi awang kat youtube... cai DAP x study dulu la... tu yg meroyan guling2... PKR parti penjual pil kuda dan penyokong parti kal mark hehehe

DAP ganti PAS

Bagus penjelasan pak harun saya suke.

Meliwat jatuh hukum,bunuh ke???
Maaf saya tak arif.

Apa pendapat pak harun pasal video sex tu ye

Sayang kan takde video,
Takde apa yang bala bagi cuma pengakuan aja.

Dia cuma penyisat persendirian.

Macam lah jugak pegwai jabatan agama and polis yang ditukarkan pasal satu kes dahulu kala.

Kau budak2 kenapa takde patisyen tu orang dah jelskan banyak kali.

Tunggu lah kau besar sikit dan mampu berfikir tanpa ikut arahan aja mungkin kau akan faham.

Aku doakan akal,kau mampu berkembang matang dan boleh digunakan untuk berfikir

la.....biaq p la..ang dok kalut awat?lbh baik cina dap yg mkn apa yg ampa ckp...dari mlayu mkn hak rakyat....dah la mkn snyap2....bhagi dgn kroni plak tu...ampa dari bn..aku cma nk kerajaan yg telus ja..skit sma rsa byk sma bhagi...aku perhati umno wat khianat kt klntan brapa lma dh...sbb tu ampa xleh tawan depa....pm ampa asyik jnji tu ni....ampa dok tuduh anuar gay..tp bukti xtau kt mana..dari zaman che det lg..sampai la...klau anuar tu salah...xkn la dia brani nk tadbir mlysia...aku lbh yakin dia lg ok dari najib...

haha jo org panggil ostaz bukan ustaz haha dah bangga pasai apa kami nak kena sumpah video tu asli ke x? patut org yg tunjuk video tu la sumpah video tu asli

dan fakta aku ulang mmg fakta org yg tunjuk tu dah sumpah dah pun cuma yg belum sumpah org yg dituduh tu jer

aku lak nak suruh ko sumpah segala tuduhan ko dlm semua komen dlm blog nie bukan utk post nie jer tapi semua komen dlm semua post nie yg ko taip adalah betul bukan fitnah

sumpah la john jo sikit aja
tak lama sekali taip aja

sumpah la bro just aku nak tgk,keyakianan pada sumber kau aja

ayuh john jo mari ramai kita minta john jo sumpah atas semua tomahan dia ada berani x john jo ker ko dah terkencing skrg ni hehehe

ha...elok la dia tegur dari dok bela bg busuk parti....bkn mcmampa...cua soi lek ckp islam agama konservatif..pm ampa diam...jamil khir diam...patul bari....bisu terus.....org hina agama tu cai..takat hina rosmah jambui apa la sgt....xtau la kot ampa sokong mca tu yg bacui tu..klau nik aziz ckp tu ni brani plak...ampa brani dlm rumah ja...dulu ada pala babi kt msjid awat ampa xmgamok..ambik la keris tu...pakai songkok tnggi...ni x..asal je tgk ulamak jd anti..ampa mampiih org lagu ni gak waris ampa p cari..

Dalam,negara maju pun ada buat demi bantahan pak harung.

Sekarang cuba cakap salah siapa bila benda nak,diadakan secara aman pun di halang siap menipu lagi.
Pasal,larian mcd tu apa cerita.

Demo,Malaysia masih dalam keadaan terkawal dan baik.
Nama pun nak adakah bantahan aman,
Tak pernah ada senjata pun.

Benda ni perkara biasa di luar negara.

Cik harun kata umpama bn takde buat demi,
Siap demo serang and kutuk cina yang boleh mencetuskan huru hara.

Itu takde,komen ke???
Semua sama aja cik harun

Sama aja cuma kali ini ia mengigat kepentingan politik parti tertentu itu yang menjadikan ia salah kan???

tu la....selagi umno pegang gov....selagi tu la depa dapat sorok...ckgu yg pro pr d tukar tmpat jauh...bagi aku umno ni perosak rmh tngga....tp xpa la..ckgu..mulut ja umno..dlm hati pr....hahaha....umno kena perbodo mcm tu ja......hahaha...

pak harun macai kerajaan perpaduan...hahaha...jgn marah pak....kt dlm ni pak..yg tua jd muda...yg umno jd..jd apa ha....

22.18 kejap pak harung, kejap cik harun... macai pr gila otak tak stabil.

Lor spin
Bak kata ahli,kau
Flip flop jugak rupanya, aku cuma nak,pastikan korang yakin dengan sumber kau ke??

Hahahaha kalau video sumpah tu pun kau tak berani sumpah keasliannya macam mana???
Kan itu sumbernya
Kalau kau tak berani sumpah benda tu asli macam mana kau nak tuduh pelaku pulak.

Tak kisah lah video sumpah laknat ke or video perlaku sex....
Sumpah lah please nak,tgk sangat ni.
Hang buktikan kat Anwar sumpah adalah cara terbaik kita benar.

Sumpah and jangan lupa mohon dilaknat tau

Oh ostaz bukan ustaz spin lah bro ikut kau lah hehehehe.

Maaf aku islam tak perlu aku sumpahlah kau kaji sendiri apa aku cakap kalau aku menipu sila tegur semudah itu.

Aku ada sebab kenapa aku tolak UMNO.

Tapi bagi keturunan kaki sumpah and percaya sumpah sila lah sumpah cik

Teringat lagu i swear sedap jugak layan.

Sumpah lah jo sumpah ckit jee.

Ko sumpah yang anuar x buat semua tu

Nak kata apa katalah...
Sy dok atas pagar...bebas la maknenyer...
Yg baik sy sokong...yg kurang baik sy cuba perbetulkan walaupun ramai yg x berapa nak accept.xpe hak kebebasan bersuara...pendapat kita sume x sama.

-pak harun-

Jo sumpah jo aku sokong kamu jangan bagi malu.biar puak umno ternganga mulut mereka bila kamu sumpah.tunjukkan pada mereka kamu x takut untuk bersumpah

Kalau ckap pakai air liur jer mana orang nak lpercaya.tp puaka pakatan percaya habis.dh bangang kena kencing pun peecaya kata air hujan.blackout kemana undi bangla kelaut.pengundi hantu dh lesap di angin lalu.undi 2 kali dh pi turki.apa lagi yang tinggal cuma flip flop.

Hhahahah ini lah mentaliti puak umno,
Bila suruh sumpah pada bukti yg kau pegang kau kau gelabah.

Aku punya fakta dari akbar pro kerajaan dan pembangakang.
Dari blogger dari teman sektor koprat dan agensi2 berkaitan.

Bukan cara aku bersumpah,ingat korang berani last2 flip flop spin sini sana hahaha.

Siap menyamar lagi hahahahaha bacul gila.
Sama macam umno
Sesuai sangat lah hangpa lucu2

Samalah sya pak harun .saya tengok lah dalam ni semua melalut.sajer bg panas.ckap mcm mana pun mereka akan putaq balik apa yg kita ckap
Saya tahu nama nya blog milo suam yang kita dh tahu blok pakatan
Yang bg komen pembelaan nya adalah sorang jer nickname ditukar berbagai.dh namakan blog pakatan mwreka x akan mengaku walaupun ada gak kesalahan dari mereka
Tp mereka x akan mengaku.
Jadi layan jer.bg panas

Biar lah aku nak panggil dia apa pun harung tu dielek Terengganu cik tu tanda hormat.

Pak harun pulak gelaran dia bagi diri dia, kau terlalu bodoh untuk faham benda ni aku faham.

Betul pak harun kebebasan tapi jangan dekat media macam media UMNO punya betul tak???

Tv1 and 2 rakyat punya,
Jangan guna untuk brrpokitik kalau nak guna pun biar adil.

Jangan macam bacul tak Telus ini yang parah. Dalam train pun politik macam train tu umno punya agak2 lah

Betul tak pak harun???
Mesti pak harun setuju politik negara matang semua ada slot berkempen dalam,media rakyat.
Kan. Kan kan kan...

2308
macai umno mana letak nama

John jo

Betul tgk bn dia pakai paper and air liur tipu kata harga kereta turun

Ini baru rak flip flop
Ini percaya pun tak apa.

Walau pun syarikat kereta menafikan harga tu macai confirm percaya.
Senang aja sebab ada macai sokong
Tipu banyak kali pun orang sokong seronok,jadi pemimpin UMNO hahahaha

pr wins..macai umno...kn dh pesan..fact please...not crap...ha..xreti2 lg nk insert coin..xde...mntak kt ajib ngor...xpun blah...hahaha...

haha ni la mentaliti puak PR
bila tunjuk bukti x percaya bila bersumpah pegang al quran dia kata cara tu salah then org tu sumpah lg skali ikut cara yg betul buat cara live satu malaysia dlm masjid pun tetap pencacai PR ni pertikaikan

TAPI yg heran tu

boleh lak pencacai PR percaya surat sumpah org kafir si PI bala tu yg dah mati dah pun dia skrg pastu eh boleh pulak pencacai PR terima lak pengakuan bini kpd tuan punya surat sumpah milik laki dia yg dah mati tu

pastu boleh pulak suruh org sumpah yg dia dok fitnah mcm2 takut lak sumpah

jo ko mmg penakut la takut ckp takut x yah dok spin2 hehehe


EmoticonEmoticon