Thursday

SAMM Sahut Himpunan 15 Jun Dengan Gerakan Mobilisasi Besar


Kenyataan Terbuka

6 Jun 2013

SAMM Sahut Himpunan 15 Jun Dengan Gerakan Mobilisasi Besar

Sehingga kenyataan ini ditulis, jawatankuasa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) masih belum melepaskan jawatan masing-masing. Perkembangan ini pastinya mengundang perasaan tidak senang majoriti rakyat Malaysia yang mahukan SPR letak jawatan atau dipecat. Ia mencabar kesabaran rakyat.

Sebelum PRU-13, amaran demi amaran telah diajukan kepada SPR supaya pilihanraya dapat berlangsung dengan bersih dan adil. Rakyat telah menunjukkan menifestasi dalam bentuk aksi beberapa himpunan seperti Bersih 2.0, Bersih 3.0 dan aksi KL112, menghimpun ratusan ribu rakyat menuntut supaya demokrasi ditegakkan.

Namun SPR telah mengkhianati peluang yang diberikan setelah rakyat masih memilih pilihanraya sebagai jalan untuk benar-benar meraikan demokrasi sebaliknya demokrasi itu dinafikan. 

Oleh demikian, tiada lagi amaran wajar diperuntukkan kepada SPR yang dibuktikan menjadi alat untuk mengekalkan pemerintah yang ditolak rakyat. Tanggal 5 Mei menjadi hari hitam buat tanahair apabila demokrasi digelapkan dalam pilihanraya yang penuh penipuan, seterusnya merampas kemenangan rakyat. 

Maka lahirlah gerakan #Blackout505, gerakan NGO #SuaraRakyat505 dan beberapa lagi gerakan anak muda serta gerakan aktivis menuntut SPR dihumban dan pilihanraya yang baru mengambil tempat. Gerakan rakyat bertemakan hitam ini juga telah berjaya menghimpun hampir satu juta rakyat dalam belasan himpunan di seluruh negara. Himpunan hitam ini juga bakal memasuki fasa seterusnya apabila Kuala Lumpur menjadi destinasi yang ditunggu-tunggu oleh seluruh tanahair untuk bersatu menghumban SPR dan sekutunya.

Justeru itu, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyambut baik pengumuman beberapa pihak termasuklah dari Pakatan Rakyat, dari Dato' Ambiga yang mewakili BERSIH dan dari Gabungan lebih 50 NGO #SuaraRakyat505 yang telah memilih 15 Jun 2013 sebagai tarikh kemuncak satu lagi perhimpunan raksasa di Kuala Lumpur. SAMM akan menggerakkan seluruh kekuatan mobilisasi ke arah perhimpunan kemuncak #Blackout505 15 Jun.

Padang Merbok yang dipilih sebagai venue terletak di antara Dataran Merdeka dan Parlimen Malaysia, harus menjadi lokasi yang sangat ideal untuk rakyat berhimpun kali ini. Kedudukan Padang Merbok juga memberi signifikasi yang tepat dalam soal rakyat merebut kembali demokrasi yang dicuri oleh penyangak kuasa.

Sepertimana Dataran Merdeka, Padang Merbok merupakan premis yang dikendalikan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Jika Bersih 3.0 Dataran Merdeka tidak dibenarkan masuk, maka tidak mustahil Padang Merbok juga mendapat tentangan yang sama dari DBKL. Namun yakinlah, rakyat tetap akan hadir berhimpun memenuhi Kuala Lumpur dan percayalah bahawa tiada entiti yang mampu menghalang kuasa rakyat walaupun pemerintah itu sendiri.

Bagi SAMM, jika perhimpunan sebelum PRU-13 sebagai amaran untuk pilihanraya bersih dan adil menyaksikan peserta demo datang dan pulang mengikut waktu yang ditetapkan, maka himpunan pasca PRU-13 seharusnya lebih dari itu. Peserta demonstrasi harus sedia bukan sahaja untuk turun ke jalanraya, malah untuk datang dan tidak pulang selagi SPR tidak letak jawatan atau dipecat, ini harus menjadi tuntutan paling minima pada aksi tersebut. 

Kita berhimpun masih secara aman, bezanya kita terus berhimpun hingga tuntutan rakyat dicapai secara langsung. Biarlah ia mengambil masa samada 24jam atau 48jam, atau sehingga hari parlimen angkat sumpah, kali ini wajar untuk rakyat terus duduk dan bantah.

Akhir sekali, SAMM menyeru kepada semua pihak khususnya media supaya membantu promosi dan kepada semua penggerak agar memperhebatkan mobilisasi bagi memastikan 15 Jun menjadi sejarah baru simbol kekuatan sebenar rakyat. 15 Jun adalah hari di mana rakyat berjuang menuntut hak demokrasi dikembalikan.

Tipu pilihanraya, rakyat turun jalanraya dan perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata!


EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

135 comments

Selamat berhimpun para babi2 hitam 505!!!!
Dulu blackout tak jadi blackout....
Sekarang apa pulak.....
Wei....org lain dah sibuk bekerja utk rakyat...yg korang nak melalak lagi buat apa????

Tak sedar hanya dipergunakan oleh si pendubor dan pemuki agung korang tu...
Bodoh...sia2 9 kali blackout....cuma dakwat kekal yg 1st time diguna tak kekal lama tu jer yg pendubor dan pemuki laporkan pada polis....kesian kena kencing....
Bodoh...korang jugak yg heboh suruh guna dakwat kekal....bodoh bodoh....

Macai oi....cec dap mcm celaka...yg menang jadi kalah..yg kalah boleh menang besar...tak korang heboh!!!!
Pemilihan pgayr yg diator oleh pendubor sampai baling kerusi meja tak pulak korang heboh!!!!

Nie...aduan kpd spr sampai sekarang tak bawak pi mahkamah...apa citer?????
Lantak koranglah...klu ada yg mampos...aku harap bukan bangsa aku yg banyak mampos...biar bangsa yg serupa pendubor tu yg mampos yg tak kesah halal haram asal untung besar!!!!!

Tak ada kejer lain....

Eeerrr....selangor, pulau pinang, kelantan n 83 ahli parliment pr yg menang tu pun menipu juga ke?..apa diorg menang bkn spr yg umumkan ke?.ape ke bangang sangat lu org ni.kalau dah semua menipu, sape yg manang dlm pr tu wajib letak jawatan bcoz ini adalah pilihanraya menipu...barulah adil...

Lu org sudah kena kencing dgn parti anak beranak....

Hoi pantat..ko ne tahu berpolitik ke tak..bodoh org umno ne rupanya..lain kali turun babi babi umno dgr cerita dulu..lahabau..

Satu hari yang hening...aku dan teman sepermainan ku ke kebun sebelah kampung...niat memang nak mencuri jambu...budak budak...biasalah....acara mencuri pun berlangsung...dalam mencuri curi tu...kami dengar bunyi lembu menguak..riki punya riki....kami terlihat satu mamat macho sedang menganu lembu dengan asiknya...kami kenal pakcik tu...anak gadis dia lawa....kami sergah...wei wei wei wei...wei wei wei....slow motion je pakcik tu PUSIN kata rang kedah.......kami pandang wajah pakcik tu sekelat kelat muko polis......dah on lum ...kami tanya....hehehe...baru niat nak....katanya....kasihan punya pasal kami senyap......selang 5 tahun..aku balik kampung...pakcik tu ada lagi...aku dan kawan ku memang simpan rahsia ni dah lama...mungkin berguna dimasa hadapan....kami tegur pakcik tu sambil sindir sindir...nak tahu...anak dia yang lawa tu kahwin aku dan adik dio kahwin kawan ku....tanah dapat..kereta dapat...uang dapat...apa minta pun dapatlah..kebetulqn pakcik tu okk kampung....AGAKNYALAHKAN...SAMA TAK NASIB PAKCIK TU DENGAN NAJIB.....MACAI JAWAP MACAI...PELISSSSSSS.......

pencacai umno yg xda maruah yg tulis ni mmg bodo2,xtau apa nk tulis ikut selera lubang jubur pak dia je..rakyat yg keluar gi sana semua ada maruah bukan lembu mcm ahli umno penakut,kalau ada makan free,konsert free,duit poket rm10 siap ngn bas baru melayu umno dtg klu xdpt pak najib cakap ngn kerusilh,hahaha..

Aikkk...meroyan nampak!!!...
Baru sikit tu...dah macam beruk kena cili...mmg macai bdk2 pr ni...

Jgn cite ttg maruah kalau tulisan lu pun macam org xde maruah...
Sorry to say bro!!!...

Kalo ckp dgn kerusi blh terima di akal lg..

Tp lg bahaya kalo ckp sorg2 bang najib kita tu..hehehehehe..
Sian najib..

Anonymous 16:42
Confirm kau ni babi colour pink.

Lu yg sebenarnya kena BERAK

Haha....dah kerja kami org berpolitik..nk berpolitik pg ke mlm ke...ikut suka kami lah...yg ko dok sibuk ni pasal ape...pergi lah bgn kn negara ke wat bangunan ke kandang lembu ke...wat tarian ke....memang kami xde keje skg..klu korang xnk keje..bg kami yg kerja...bgn kn negara...amacam ade brani...

Cai...aku ada kejer utk ko...
Ko jaga babi2 hitam dpd mendubor...
Upahnya...memuki amoi chinadoll dgn percuma...
Jgn khuatir...tak ada rakaman mcm video spenda...video besi mahupun video terkam...free of charge!!!
Ni tawaran baeek utk babi2 hitam jer!!!!

Lu kena kencing dan berak skali...
Bukan main bawak isu blackout sampai jem jalan berjam2....dakwat kekal jer!!!?????!

Aku antara pelobi keadilan masa anwar dlm jel dan kluar jel.....
Skrg aku dah tak aktif wlpun ada jugak ikut 505...
Apa yg aku peratikan hanya utk membengkokkan lagi butuh anwar nak jadi pm jer!!!!!!

Mcm tak ada saluran lain????
Selagi tak ada rusuhan mcm 1998 dulu...selagi itulah butuhnya akan tetap bengkok dan makin berahi....apa nak jadi dgn pak sheikh nie???

Ni statemen dr babi gila hilang akal..

macai umno mmg hilang akal.. tak pikir juboq dia pikir babi3x..

Mcm sama jer cerita aku....dulu kwn sheikh aku dituduh mendubor...aku bengang tak caya....
Aku bawak geng ramai2 buat rusuhan di sekitar ibukota...wei...rasa2 mcm berjihad menuntut keadilan wei...sanggup kena jel mahupun mampos!!!
Aku cakap kau...bukan main semangat kami ketika itu utk melepaskan kwn kami tu dgn undang2 kami sendiri...pantang ada yg berani mencabar kami belasah...Rasa diagung2kan jika jadi mangsa polis...bangga sungguh bila bab kena gari dan masuk paper wei....bangga sungguh mcm pahlawan bangsa bro...
Malang...kwn aku tu kena jel jugak bukan krn mendubor tapi salah guna kuasa polis menangkap bajingan yg menuduhnya..
Simpati habis bro dgn dia dan dgn familinya....rasa nak robohkan penjara tmpt kwn aku tu tinggal...
Akhirnya kwn aku tu dpt dibebaskan...fuyohhh...time utk menuntut keadilan dan kemenangan buat kwn sheikh aku tu....semangat membara utk menuntut keadilan....
Ke mana saja kwn sheikh aku tu pegi...aku dan rakan2 aku pegi juga....ikut dan terus ikut....
Semangat bro demi kwn sheikh aku tu...fanatik bukan main..maklumlah dipuja sejak akhir 70an hingga awal kurun 2000....
Bila ada mamat kata dia kena dubor....rasa nak belasah mamat tu...berani dia cabar sheikh aku tu bersumpah laknat....rasa nak aku debuk mamat tu....
Kwn aku spt 98 dulu tetap menyangkal dakwaan tersebut...aku gembira bukan dia nendubor...
Kemudian ada 3 abdul kata dia memantat chinadoll dan ada video sekali...marah aku dgn 3 abdul nie..berani pulak sumpah laknat...geram bro!!!Kwn sheikh aku menafikan yg dia bukan pelaku krn perutnya tak boroi...
TAPI bila kluar muka pelakunya dlm paper dan tv...aku terkedu dan terduduk....BUKAN kerana apa...kerna anak bungsu aku yg darjah 1 menjerit..."Itu kwn ayah..anwar brahim!"

Yang pasti 15 jun ini anwar menyalak lagi , orang pr ini bukan aku tak tahu , politiknya dalam kocek aku ini , cukoplah itu , tak lojiklah , macam budak budak !

Merepek la lu orang, jap perhimpunan blackout, jap kang black, apasal x dinamakn PERHIMPUNAN BLANK INK? x pun PERHIMPUNAN BANGLA OUT? nampak sangat x de pedoman jauh tsesat.

CUKOPLAH TU , NAJIB PON DAH JADI PM , TERIMALAH HAKIKAT , TINGKATKAN USAHA , KERJA KERAS LAGI UNTOK PRU 14 NANTI , MASA BERKEMPEN PRU 13 KELENTONG ANWAR TAK CUKOP POWER LAGI , KALAU ANWAR KELENTONG LEBIH PASTI JADI PM PADA PRU 14 NANTI , JAGA PERMATANG PAOH ITU DULU JANGAN ANGAN ANGAN NAK JADI PM ,,,,,,,HEHE , JADI BAHAN JENAKA AHLI UMNO DIKEDAI KOPI,,,,,,,ALJUBORI ,,,HAHAHAHA, PECAH PEROT AKU RASA NAK KENTOT PULA ....HEHE

bahasa lambang bangsa delete 6 June 2013 at 20:13

Tu dia.anak sape la ni.bahasa jelas memaparkan anon ni bermasalah besar.mental tak mantap.berbahasa jelas memaparkan tahap santun zero.jelas memalukan ibubapa.jelas didikan umporno telah sebati dalam diri..

3 negeri tu depa tak sempat nak tipu habis habisan.sikit sikit je dapat tipu.tu pun kantoi.sila rujuk pengundi hantu ditangkap di youtube.

He.he.baru tau rupe rupe nye ahli umno kaki lepak kedai kopi.

Aik ...adakah menjadi kesalahan ker lepak kt kedai kopi??? Yang pastinya bkn lepak kt atas jalan raya sbb banyak hantu raya.tunggu hari raya.

PERHATIAN KEPADA SESIAPA YANG MASUK DALAM BLOG NI......

YANG PERTAMA ANDA DIKEHENDAKI MEMBAWA SEHELAI TUALA SELAMAT PAGI UNTUK =.

1) MENUTUP HIDUNG BAGI MENGELAKKAN BAU HANCING AIR KENCING KUDA.

2) UNTUK MENGELAP TAIK YANG BERTERABUR MERATA2

3) DAN MENGELAP PELUH SAPUABIS YANG BARU LEPAS SAPU JALAN YANG PENUH TAIK DAN SPAH SARAP DALAM BLOG NI

TERIMA KASEH ATAS PERHATIAN ANDA.

Behehehe.macm budak sains..je kau ni....aku nak cakap...kalau pm kito ni sekarang ni...najib ni....tak boleh dah jadi pm...kena ugut senang...kena pow senang...tak bley berdiri sendiri...tak kuat.......mahathir ugut dapat kedah......pak lah ugut menantu dapat menteri......mukriz ugut bakal dapat duit...susah beb...sayang kan tanah air bukan dengan pemimipin banyak scandal der.......apa lagi yang kita boleb buat........jalan akhir...gulingkan melalui petisyen utk 30 kerusi ni dimahkamah.....kami sayang malaysia dan kami takan benarkan sesiapa jeopordy malaysia soil pada sesiapa termasuk pm najib....NAJIB JEOPORDY RAKYAT MALAYSIA PUNYA FUTURE BEB.....kita dalam bahaya sebenarnya punya pm mcm najib...so..umno...do lah something kalau dah nampak....jangan gaduh..kita bincang......gulingkan najib dari dalam lah wahai umno...cari yang layak selayaknya dan yang tak meletakkan rakyat dalam suasana bahaya...itu je...

Hehehe...kelas ko nok....itu pakai tempah ke iklan tu atau ko pakai maker tulis kat kotak....ini mesti pakai kaler merab kan......takpe..ni aku pun nak lekat iklanni.........UMNO PENIPU NO 1.....MASA PILIHARAYA MANIFESTO TIRU ORANG DAH...LEPAS PILIHANRAYA SEMUA PROJEK HAI TINGGAL PAPAN TANDA...UMNO I TELL U...PENIPU NO 1.....kelas ko nok...macai terwahid...paling busuk pun JAKSA PENDAMAI dalam tanganlah kannnnnnn........

Klu pm gay ko hanya jadi pak turut cina babi dap sampai islam disamaratakan...kalimah Allah dimainkan dan semuanya ikut telunjuk dap..2x5 jer!!!!
Baik aku sokong nik abduh dpd anwar.....
Najib baru 4 tahun jadi pm....kenapa aku dan majoriti rakyat tak boleh terima????Bagi 1 penggal...klu sama jugak....org lain boleh ganti....
Sedangkan korang mgkin sejak awal 2000 hingga sekarang tahu anwar seorg gay dan penipu besar msh jugak nak lantik dia....tak ada org lain ker???
Klu dia bukan gay n lgbt serta dalang lanun....aku yg pertama undi pr dan tlg kempen tanpa perlu diupah.

Atau ko nie cina babi dap yg nak gunakan pemimpin melayu utk pecahkan melayu??!!!!

Jeopardy mcm mana?

betul tuuu...

Tu segmen paling korang ser dgn najib yg berani tabur janji dan menunaikannya....anwar ada????
Kata klu kalah nak jadi pensyarah....
Biasalah....buaya gay lubang depan belakang tentu hebat dan pandai tabur janji baru jerat mengena...bini ko...bini aku juga...asal ada lubang...jubor pun jadi....
Ko ni lupa kot...2008 pkr paling hebat tabur janji tapi haprak....HAPRAK!!!!!!!
Syukurlah korang menang di selangor krn sokongan 97% org cina wlpun pkr klh teruk banding dap....
Klu masih jugak menipu aku tak tahu nak kata apa lagi....

Azmin yg pernah dijanjikan mb selangor oleh anwar kenapa tak tunai????Patut kwn jadi meroyan...ingat rakyat tak tahu ker?????


ustaz jo nti join sekali x himpunan 15jun ni..tumpang boleh..

dah sbulan pru 13 bro...blackout yg smkin pudar,usah d knang barang yg lpas ,bile d knang rosakny bdan...baik aku dok rumah tgk doraemon lg bgus smbil mkan kripap sardin...kehkehkeh smbil dgor lagu mndiang mchael jekson..black or white huhuhu

geng PAS x lyan doh himpunan ni..penat lelah bhmpun,tido ats jalan , tkbir sana sini cume dpt 21 undi dlm pakleman hohoho bolayan nk bhmpun.

Gerun dgn perhimpunan 15 jun nie.....dulu datang boleh pulang...
Skrg nie...ko datang tak boleh pulang2...sapa pulang kita nak gelar apa???pgkhianat atau bacul????

Yang sah dan pasti berlaku....pemimpin akan datang dan disorak dan akan balik ke rumah bertemu anak bini...Itu dah pasti....
Klu tak pulang2 tu....mgkin para macai yg duduk dgn awek2 mcm di dataran merdeka dulu...rugi tak join wo....amoi2 ada ikut ma...

Klu aku...biarlah mrk nak berkampung secara aman di situ...aku tak kesah asalkan jgn buat huru hara dan bersekedudukan mcm yb gay dan yb jamban mrk...

Mentang2 ko cina babi dap menang lbh ada hati nak suruh org lain ikut telunjuk ko jadi anjeng ko di parlimen....
Pas mng dgn maruah...ko menang dgn mengadu domba dgn bangsa cina ko....menangis konon...
Bangsa yg tak pernah hormat tuan rumah!!!!
Nak tahu kaya dan kaya....tak ada halal haram...

Biasalah dalam umno semua bodoh.

Dia tu fanatik gila tu isu sama tiap kali komen. Kalau kau sedar lah

Ini confirm macai tegar kau baca apa dia tulis pun Point takde caci lebih.
Tiap kali pos sama aja.

Macai detected

Bodoh dakwat kekal tu tak menipu ke???

Kau pun tulis dakwat kekal, bukan dakwat padam betul tak macai

Eleh sama aja tu bro macai menyamar biasalah.

Pandai dia masuk blog milosuam,untuk bagi statement
Semua ni macai aja

Sekarang kat jalan pun bahaya woooo jalan pm hadiah kat orang Penang pun runtuh eooo

Kalau pudar tak lah macai masuk sini serang.

I smell fear apa kau kecoh,
Bukan ajak kau pun
Semua suka Rela bro.
Kami tak macam umno jemput pakai duit buat makan2 hahahaha

Duit umno ke duit negara tu agaknya

Kelakar lah tapi tak lah sampai merogol kan???

Maksud dia memperjudikan lah.

Check status ekonomi kita kau akan faham bro

Kau check pasal pembelian pertahanan bro, kita beli sebiji negara luar beli 2 biji dengan harga sebiji kita.
Spec lebih kurang.

Ini kita kata perjudikan negara bro.
Duit tu kemana???
Semua pembelian kita ada isu.

Sebab tu sultan Johor tegur pasal kenderaan rv.
Baginda tegur kenapa pembelian kerajaan 3 kali ganda dari harga yang Dia beli.

Kau faham tak???
Ini bila kita mampu beli satu dengan harga 3 biji bodoh lah namanya tu.
Itu untuk pertahanan tu, faham tak???
Faham tak kesan pada keselamtan negara.
Ni yang kata nak kaya punya pasal negara pun dia tak kisah

Contoh aja

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0911&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

Puak omno tau duk kdai kopi ja..harap ada pemimpin depa bg 10inggit utk tikam ekoq.keja x mau asyik salah cina..tu la sikap puak omnu..bengong la hampa..duk kdai kopi x kira masa..bila x kena ekoq mula la menyalak mcm anjing kurap...hahaha..balik umah balun bini..x da wawasan puak omno..patut la mahadir kata org omno bodo smpai tua..kahkahkah...

Cikgu bard, jangan buang masa hidup mu layan anwar. Jaga anak bini lagi bagus, untuk masa depan generasi umno kita. Dari kawan lama yg dah tinggalkan perjuangan palsu pkr. Insaflah

Barua Cina sesat nak berhimpun .... dah sah kena kencing PR .

Banyaklah cerita ko orang punya blackout. Dengan budak baru baligh bolehlah PR kelentong, tapi masih ada ramai orang yang masih waras dan tau benar muslihat parti anak beranak.

Tak hormat mak bapa...tak hormat keturunan.tak hormat senior citizen...tak hormat asal usul...tak hormat intelektual..tak hormat sistem...tak hormat bini...tak hormat anak anak...tak hormat perjanjian...tak hormat raja raja...tak hormat maruah diri..tak hormat maruah orang lain...tak hormat air muka orang....tak hormat kelulusan akedemik sendiri ...tak hormat babi...tak hormat bodoh...tak hormat hutang....ini semua ada dalam benak macai...itu sebab susah nak cerdik....kesian........

Semua yang ko tulis tu teekena kepada puak puak ko sendiri termasuklah ketua ketua ko sendiri.yang suka x ikut peraturan.melawan arus

Bodoh la lu org.Maki memaki dpt dosa je.ni kah cara org islam bg statement?nampak sgt org melayu sanggup jual maruah!

Runtuh jgn ckp kuat2 ooo...
Nnt macai dgr marah ooo...

Ape nak heran..
Asal runtuh je umnobn
Asal umno bn je mst runtuhh..

Hahahaha..
Nasib ko la najib

Yg mane???

Anon 22.48.kamu ni x ada akal ke? Mmg projek kerajaan pusat tp adakah ko dh buat reserch bro jngn main hemtam jer kalau tak tahu bertanya.jangan jadi penyoking bangang dan bangsat semua nak salahkan kerajaan pusat

Untuk lengetahuan ko lah kontrektor cergas murni sdn bhd adalah syarikat tempatan di oulau pinang yang dilantik oleh kerajaan negeri pulau pinang cuba anda tanya pada lim guan eng.jngn tahu nak salahkan orang jer bg lah lah ucapan takziah kepada keluarga mangsa itu lagi baik.

Guna akai yang di beri oleh allah pada kita dengan baik.belajar dulu k.

Baca lah apa yang sapy abis cakap x kan ko tak tahu baca kot.

Talk to the hand....WHATEVERRRRRR...........HEHEHEHEHEHE......

Syukur, SAPUABIS dh sedar.

pengundi hantu yg kantoi ditangkap tu pun dah kantoi org PR sendiri hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

ape crite lelaki yg kata mirip anwar aritu masa kempen PRU13 kata nak tunjuk mana dia senyap jer hehehe anwar mmg kaki kencing lu dah kena kencing beb penyokong anwar mmg bodoh hehehe

Lorr..
Mat kencing upenye ko ni..
Patut bau hancing..

Jawab jer apa orng tanya nilah mangkok ayun dh kena kencing x nak jawab spin kelain plak

Kesedaran hanya datang bila israel datang menyalam...manusia beb.......selagi tengkuk tu luas telanannya...batukannya...ketawannya....labunannya....cekikkannya....melahapnannya....selagi itu lah projek tinggal papan tanda...kangkong kangkong bertebaran pancutan sekongkolnya....biji mata lebih besar dari otaknya.....pemerahan tenaga manusia hingga menyambut salamnya israel........nampak dibodohkan tapi tidak..cuba mencuba membodohkan tapii tak jalan...mengolah langkah membina banglo tapi hanya stinggan reban mendapat laba...alahai macai....nampak buruklah kalau tak sedar dari tidur...bangunlah macsi...vrlilah nak bagi nasihat dah tua bangka ni.....macam mengkudu masak.......heheheeeh

Klu betul dakwaan ko....sbg pembangkang aku sokong yb2 pr hentam yb2 bn di parlimen...tu adalah tugas mrk....
Jgn apa yg kerajaan buat baik utk rakyat semuanya nak dikutuk dan dihentam...tu yg buat rakyat muak dgn pr kecuali bangsa cina.

Biasalah...kontraktor lantikan kerajaan negeri pr...yg di lebuh raya runtuh dilantik kerajaan pkr selangor...yg di penang dilantik oleh kerajaan dap....stadium negeri tganu arkitek org pas...
Diberi peluang kata tak diberi peluang....dah diberi peluang...kerja sambil lewa...

TAKZIAH KPD MANGSA YG TERLIBAT....

Dh lah sapuabis x payah lah ko nak bersajal bermadah helah.bkn apa ada satu orang kt kampong aku macam ko gak bersajak menyanyi last jadi gila .aku takut perkara ni jadi kt ko nnt di salahkan pehak kerajaan pulak x bagi ubat.

Hoi hanglah babi belaan najib

Hoi mangkuk patut bukan 83 tapi 112
Tapi anjing bn tipu

Memang org umno dan penyokong amat bodoh
Terutama melayu sokong umno bodoh

SAPUABIS...aku tahu ko nak tukar kerajaan yg ada skrg dgn pr...aku tak ada masalah langsung krn aku ingin jugak ada give n take dlm sistem kita....ada pro n kontra..
Satu jer syarat utama aku....dlm 5 tahun sblm pru14....carilah pm selain mat gay....biar sorg melayu islam yg tinggi akhlak dan moralnya dan mampu mentadbir dgn adil dan saksama..
Jika msh mat gay...jgn harap aku akan undi...

XReformasi 98....tanpa parti

ya kerajaan bn penipu dah tak relevan perlu diganti dgn pr.

Ye ke kerajaan negeri lantik bro???

Hheheheehe kau tahu mana kerajaan pusat punya kontrak tu bila masa,pulak panel lantikan ada dalam,kerajaan negeri,untuk lantik padahal kuasa lantikan ada lah pada
Syarikat yang diberi kuasa

Baca ni

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=1206&pub=utusan_malaysia&sec=parlimen&pg=pa_03.htm&arc=hive

Siapa ada kuasa lantik semua dalam tu

Hahahaha macai2 get ur fact Rights lah wei
Sangat macai confirm malu ni

Lelaki tu tak dapat masuk lah,

Per citer milo suam tak buat artikel pasal binaan jambatan kedua yang runtuh kt pulau pinang dah nak masuk 2 hari x kuar pun artikal tu dalam milo suam

Kenapa???? Pasal kontraktor tu di lantik oleh kerajaan negeri sendiri kenapa malu ke?
Kata berita adil
Kalau masjid ngn stadium kt terwngganu wah bukan main lagi ko spin.apa malu?
Nak salah sapa pulak ko ni milo?

Dan sampai ke sekarang tiada siapa yang melantik melantik kontrektor bagi statement.

Terkena balik mamat tu aku pun nak cakap kat macai bn tu jangan jadi penyokong bangang menyalak tak tentu pasal

Confirm malu tu hahahahahaha

Aku ingatkan yg tersepit kat bwh runtuhan tu LGE...
Kalau dia kan bagus...cepat cikit mampos!!!!.....

Hahahahaha kah kah lah
Ini confirm kau malu ni hahahaha
Baca blog pro bn semua nak putar hahahaha

Serious ini lah pertuduhan paling bodoh sekali

Web rasmi jabatan kedua.

http://www.jambatankedua.com.my/webv1/index.php?option=com_content&view=article&id=107&Itemid=183

http://azmieyusoff.blogspot.com/2013/06/jambatan-kedua-runtuh-salah-siapa.html?m=1

http://my.news.yahoo.com/jambatan-kedua-p-pinang-projek-kerajaan-pusat-pertama-071941022.html

Baca lah bro malas nak komen panjang.
Ini kontrak kerajaan pusat bawah rancangan Malaysia ke9 bukan projek kerajaan negeri.
Apahal kerajaan negeri lantik pulak

Kuasa perlantikan kontraktor

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=1206&pub=utusan_malaysia&sec=parlimen&pg=pa_03.htm&arc=hive

Dalam utusan dah terangkan siapa ada kuasa melantik hahahaha.

Lim Guan eng pun dah bagi penerangan atas serangan macai2 ni hahahaha.

Cergas Murni, siapa ya yang lantik syarikat ni?

Bahagian yang runtuh adalah dibawah kawalan kontraktor lantikan kerajaan negeri Penang, iaitu Cergas Murni, apapun kita tunggu musibah diterowong dasar laut pula, kontraktor dengan modal berbayar RM2.00.

Celaka betul puak puak yb yb pr ni yer.....sedap sedap peluk bini kat rumah...peluk gundik kat hotel....syok melayan teh tarik kat kedai mamak.....nasib baiklah ketua menteri bee end datang tengok sampai pagi....cool lah ketua menteri bee end pulau pinang tu....yb yb pr semua tak guna kannnnnnnn.........

Ko siasat lah bahagian tang runtuh tu bro di bawah seliaan siapa ?cergas murni sdn bhd bkn keseluruhan jambatan bangang lol.

salah kerajaan penang kata LKS

Abdhamid sapa penipu ni PR (PENIPU RAKYAT) aku rasa ko ni dh mentel teruk tahap gaban dh ni.
Apa citer 16 september
Mana klon?
Mana blackout
Mana pengundi hantu
Mana pengundi bangla
Mana mana mana mana?

Bahagian yang runtuh di bawah kawal selia cergas murni bkn keseluruhannya lol.

Biar keluarga mangsa saman kita lihat sapa yang bwrtanggung jawab

Bengong lah cergas murni memang syarikat yang buat tu tapi siapa yang lantik.

Bila masalah kuasa tu ada pada menteri

Petikan utusan,
Dari link di atas

KUALA LUMPUR 5 Dis. – United Engineers Malaysia Bhd. (UEM) dilantik sebagai kontraktor utama pembinaan Jambatan Pulau Pinang Kedua berdasarkan prestasi baik syarikat berkenaan dalam beberapa projek terdahulu.

Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, UEM melalui anak syarikatnya, Penang Bridge Sdn. Bhd. (PBSB) juga merupakan pengendali asal bagi Jambatan Pulau Pinang.

‘‘Prestasi UEM juga sudah terbukti apabila syarikat itu diberi kontrak melebarkan Jambatan Pulau Pinang sekali gus sebagai sebuah syarikat swasta, ia jelas mencerminkan tahap daya saing mereka yang tinggi,” katanya ketika menjawab soalan Lim Hock Seng (DAP-Bagan) di Dewan Rakyat hari ini.

Menurutnya, kuasa pelantikan kontraktor, jurutera perunding, kontraktor utama, jurutera ukur bahan dan sub kontraktor diberi sepenuhnya kepada syarikat berkenaan.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=1206&pub=utusan_malaysia&sec=parlimen&pg=pa_03.htm&arc=hive#ixzz2VaTvv3Uo
© Utusan Melayu (M) Bhd

Dia adalah main kontraktor

2026 bahasa menunjukkan bangsa
Sapa yang kuar menipu
Sapa yang kuat kencing
Sapa yang kena kencing

Bodoh macai pr...bila runtuh terus bersorak...tak tahu bhgn yg runtuh kerajaan dap penang yg pilih kontraktornya...bodoh!!!!!
Klu tak fhm bab bisnes...baik ko jaga babi hitam jer!!!

UEM tak ambik semua projek tapi kena bagi peluang juga dgn kontraktor lokal di penang yg berkebolehan...tugas pemilihan adalah tggungjwb PDC di bawah lge...
Di mana2 pun mmg begitu....kita ambik dari luar negara pun mrk akan lantik kontraktor2 local atas nasihar kerajaan...

Ye lah bengong tapi siapa lantik bodoh.

Siapa bayar benda tu kerajaan Penang ke???
Apa punya bodoh lah ini projek barisan lah hadiah untuk orang Penang.
Cadangan guna local expertise tak salah pun.

Perlantikan tu dibuat oleh siapa aduhhhh.
Korang lagi nak spin

Check lah jugak ini syarikat siapa
Baru kau tahu hehehehe

Kontrektor jambatan kedua pulau pinang di batu maung adalah
Cergas murni sdn bhd.
Stiap pembinaan jambatan tu ada 3 pekej dalam pekej 3 dipecahkan kepada 5 pekej iaitu A. B. C. D. DAN E.
cergas murni sdn bhd menguruskan pembinaan di pekej 3a. (Batu maung interchange).
Pemilihan kontrektor cergas murni sdn bhd di buat oleh penang development corperation (pdc)
Pengurusi pdc ialah ketua menteri p/pinang.
Siapa ketua menteri pulau pinang ?
Kontrek bermula 19/5/10hingga 13/12/12 31 bulan
Kenapa lambat melebihi masa?
Siapa k/m p/pinang pada masa itu?

ustaz jo tknk komen ke isu jambatan runtuh ini..

20.32 jangan bodohkan orang.sbb bila kita tudoh orang lain bodoh sebenarnya awaklah yg bodoh.sbb orang yang bodoh jer yang tahu

Ye lah dah brape update ustaz tu x bg komen..hehe

20.23 aku nak tnya ko plak ko babi jenis apa tahu menyondol jer x tahu depan belakang ni

X dapat masuk ker atau rupa dia lebih muda nnt kena tanya plak sama tp lebih muda

Yalah ustaz jo sedang cari jalan macam mana nak spin kt anon 12.04 tu x cYa nnt kuarlah ayat quran dan hadis

Siasat dulu jngn tuduh melulu senang citer cuba tanya kt pdc siapa pengerusinya dan sapa lantik bina cergas sdn bhd bkn keseluruhan jambatan fasa 3a batu maung.bro cerdik ckit jngn lol selalu

Ops cergas murni bro.

Nak tahu sapa yang lantik cergas murni pi tanya pdc kat penang tu.sapa pengeeusi nya dari tahun 2010 hingga 2012 baru ko tahu syarikat sapa

Melayu dah kena tipu...sama umno sedari dulu....semua kena temberang oleh umno sampai sekarang....hehehehhebehe...dari zaman p.ramlee lagi kito kena tipu.......kat malaysia ni...silqp haribulwn nak buat hospital pakar percuma pun barangkali kena jolok semua tempat...aku sebut jolok ni risiko juga...puak macai mesti cakap jolok anu anu......wei wei wei.......tak sedar ke kena tipu...laporan forensik mengatakan mangsa kejadian mati sebab tak dapat bernafas......tolol punya media kat malaysia ni ...setolol tolol nya dan nak menololkan rakyat...wei...media macai....mangsa mati sebab kecuaian kamulah kontraktor bajingan.....alfatiha kepada keluarga mangsa.sayang....trajis.....saman kontraktor ni...saya sarankan kepada keluarga mangsa...apa 10 k 10 k....saman sampai bangkrap kontraktor ni...bagi pendidikan pada kontraktor syarikat 2 hinggit yang lain tu......sedih ini tiada bicara.....hayun je kalau aku....

Yang tololnya ko ni didi cki2 umno kepala hortak kottolol.hang macam babi tau sondol jer mmg sesak nafah pasal kena hempap ngn konkrit lol .aoa kena mengena dngn umno bangang sebangang nya ko ni lol...lol

Apa punya mangkuk ko ni cai...kenapa dia sesak napas....gini mangkuk cai...kerana besi 400 tan hempap dio...besi tu besi apo...besi jambatan...jambatan tu projek siapa..kroni punya...kenapa runtuh...bahan kurang mutu...kenapa barang kurang mutu...nak jimat kos...kenapa nak jimat kos...separuh bajet lari ke sinun...sinun tu siapa....bapakau punya menteri lah macai mangkuk hayun...bodoh macam babilah kau ni macai...baik ko makan babilah...kot kot datang bijak kau......ini bukqn tuduhanlah...ini logok akal berniaga.....aku cakap lain ko korna lain....macam kau punya puak punya media juga...aderrr je nak cover kroni....bila dispin barangkali mungkin rakyat akan kata........ooooo takdir...wei...ini kesilapan sub kon lah macai...mana boleh diampunkan..... cuba lu yang kena hembap tu macai...makahai..tiewniama hamkahchan....

Didi..
Ko ckp bnyk2 pun macai bukannye paham..
Dah name pun macai..komen sume lari tajuk..ntah pe bende yg dieorg merapu
Pun aku xtau

Abih yang ko kata umno bodoh pasal apa ko ni kalau x sebut umno x boleh cawcibai lu.teonamakahai lu.siasat dulu sapa kontrektor jangan main tuduh2 jer .banagng kang aku kata ko mabuk ko marah.

Didi orang x swntuh pasal jambatan runtuh lah x macam blog2 surat khabar puak ko yang spin bila masjid runruh stadium runtuhlah tapi puak puak ko yang spin dulu cer lihat anon 22.48 6/6/13 ngn anon 11.26 7/6/13 dan orang dh jawab kt anon 12.04 8/6/13
Itu pasal puak ko yang timbulkan dulu ada ko baca ? Sekurang2nya sedekah lah alfatihah ke ini tidak balik2 umno balik2 ckap orang bodoh.manusia jenis apa ko ni semua benda nak spin.

Bikin panas...elok elok naga tidur...makahai ni pergi kejut...kan kena maki...sampaai matilah korang bodoh....pergi jahanam.dahlah sekolah bodoh....meneruskan hidup pun bodoh.....siallll lah ......

Ko ni mmg jenis babi sbb suka sondol jer depan belakang.apa pun ko tak tahu teonamakahai lu.kannineii lu.gerak orang tidor lg percuma kena maki.bangang punya didi lol.

Aku pun rasa didi ni x sekolah gamaknya pasal tu dia melalak jee memaki orang sesuka hati .perasaan dh ditutup ngn demdam kesumat inilah jadinya .aku tahu lah ko dok kt hulu tp belajarlah ckit adap sopan.apa mak bapak ko x ajar adap sopan ke? Dari mula x dak pun komen maki hamun bila ko masuk jer terus maki hamun orang.

Korang melalaklah...naga mau tidur balik...daaaaahhhhhhh...kalau tak reti akap cina ...blajar...kaninei.....hahahahahahaa...apa turrrrr.........makahai makahai.....benda yang dio tak tahu dia cakap.....ilmu kulit bawang kalau bawa berunding takan jadi kulit durian nya punya ie nya pun....baik aku tidurinya pun nya...apalah...buang masa.bergaulah d3ngan cina...cari bapa angkat cina...india...barulah hidup mu luas makahai......alahai...hidup tempat sepit dah tu kena jepit oleh ummmmnuuuu....aduhai...parti zaman pra sejarah orang dah letak muziumlah.....jadi bahan makian dan cacian dan kajian...dan dan dan......alahai......sedarlah dari mimpi.....last.milo...sorry...aku panas....bye.

Sbb bapak ko pun kurang ajar sama ngn ko didi.dh kena buat2 nak tidor lah plak.aku bkn apa klau ko kurang ajar aku 10 kali bokeh kurang ajar ngn ko tp kalu ko baik aku sepuloh kali boleh baik dari ko.ada faham.tolol.

Macam tu lah bro macai pr tu dh x bokeh jawab anon 12.04 tu mulalah diorang maki hamun dh mmg perangai cam tu nak buat cam maner.....

Bawak2lah ngucap didi itu pon kalau ko islam.

Sajalah tu nak panjang panjang....mcm betina...main bapak bapak pulak....aku .....kalau ko kurang ajar 10 kali...aku nak jawap aper...10 kali je kurang ajar ko...itu je........ahhhhh...kalau ko boleh baik 10 kali...aku boleh baik dengan ko takder nak kira kali kali.......baik selalu........aku tahu...ko rindu aku...itu yang ko nak pepanjangkan situasi...padahal kita cete pasal setitik air tawar je dilautan pasifik...aku pun rindu ko...itu sebab aku masuk...tapi ini sebab ada yang terkorban....itu gua sedih bro...tak pasal pasal arwah tu meninggal..sedih bro campur marah....dah tu bantuan 10k yang diuar uarkan macam 10k itu boleh meredahkan kemarahan balu arwah.....lu tak pernah kematian orang yang disayangi bro...gua pernah.jadi cukuplah takat tu......kalaau gua dah singgung semua hati lu all....gua minta maaf....emosi sikit.maafkan saya.......saya sudah terlebih.

Mcm nie la....najib bagi atan projek di negeri lim...atan mintak lim cari kontraktor...kerana lim lbh tahu siapa yg layak krn dia tuan rumah....
Yang bayar atan ialah najib...yg bayar kontrktor ialah atan....
Sapa pilih kontraktor...lim yg pilih krn dia tuan rumah....

Ok lah didi
Bab cam ni kita x yah lah tuding jari kita ucapkan takziah pada keluarga simati dan sedekahkan alfatihah adalah lebih afdal.tq

Didi...200 tan yg runtuh bukan 400 tan...
Aku jurutera dpt agak pjg jambatan yg runtuh berat lbh kurang 200 tan
Klu nak up angka...tak heran aku klu manusia kaki fitnah mcm ko....

Aku sokong ko didi....mmg sial pdc penang yg lantik kontraktor yg tak pandai kira berat jambatan dgn besi yg menyokong jambatan tersebut....
Cec mrk silap kira...yg kalah jadi menang yg menang jadi kalah demi nak raih sokongan melayu pribumi sedang manusia itu cina tulen tapi diislamkan okeh bapak angkatnya....
Rasa aku 10k tak memadai.....projek bilion2 patut 1juta ker pampasannya..ni tidak setanding dgn kesilapan bodoh mrk...aku tak setuju 10k..paling pun 100k atau 1juta ker...sabagai tauladan kpd kontraktor dan saguhati buat waris mrk...

Kerajaan penang labur lbh 3 billion di china tanpa pengetahuan ketua menteri tak kan tak dpt kasi 1juta ker!!!????

Betul tu aku pon sokong kerajaan negeri haeus beetanggong jawab.kata telus

Kaninei lu macibai....patut dah bersara si apek tua tu....tunggu nak mampos sendiri kot!!!!
Macibai...bapak sial...anak pon sial.....cakap tak serupa bikin....mmg sial....
10k jer mrk bagi....anak sial tak nak top up ker???

Sesungguhnya rakyat Malaysia telah didoktrinasikan untuk mengikut acuan umngok dari dulu sampai sekarang,yang mana media dan sistem telah berjaya memanipulasikan idea,corak pemikiran dan rantaian ekonomi dikalangan rakyat Malaysia,konsep machiavelli adalah amalan mutlak bg phak umngok,yg mane aliran pemikiran dpsahkan dari amalan keagamaan,jgn dnafikan yg mane teori konspirasi sedang diamalkan dengan meluas dalam pentadbiran kerajaan,keluk atau jurang ekonomi amat tidak menepati dengan kemaslahatan rakyat,seperkara yang wajar dikaji apakah perlaksanaan wawasan 2020,satu konsep menswastakan negara dengan cara halus tapi tidak menepati dengan taraf dan kemajuan berfikir rakyat malayssia,yang akhirnye menjerumuskan kehidupan kita kearah kecelaruan sosial,demografi politik,ekonomi dsbgainye.kena akui yang umngok telah memesongkan pemahaman sejarah dengan mengurang atau meniadakan fakta yang mane ianye berlambak kat arkin naegara,yang ade kat media adelah hal hiburan dan cerita haram dri hollywood atau sbgnye yg sdkit nilai moralnye,apekah kita menyokong kerajaan yang tiade golongan pemikir yang kritis dan berkaliber?ingat ini negara mcm syarikt sdn bhd? Kalau pimpinan umngok dlu2 bjak,mungkin dakwah islam sudah mantap dan kahwin campur meluas yg melahirkan bangsa yang kuat dan bijak,tapi mengapa tidak direalisasikan? Dalam konteks ini kita perlu perubahan total dlm kerajaan,menimbulkan polemik dlm suatu perkara adlh cara yang tidak matang,kita wajar mengubah sistem ini,media mesti mainkan peranan dalam mendidik rakyat marhain,kewajaran utk perhimpunan ini adlh wajar krana sbgai manusia berfikir kita bleh lhat skliling yg mnjukkan keparahan

Ko ni cerita apa ? Drama apani? Ke dh x brapa betuk otak ko sbb telah di pesong kan ngn ajaran sesat ni?


EmoticonEmoticon