Sunday

Amerika dalang rampasan kuasa di Mesir?


TINDAKAN Amerika dan sekutunya (menyokong rampasan kuasa) adalah menghina umat Islam Mesir yang telah membuat keputusan memilih seorang presiden dari kumpulan Islamis secara sah.

Sikap Amerika itu adalah kelangsungan daripada penghinaan yang pernah dilakukan oleh regim sekular Mesir sebelum ini yang dipimpinan oleh Gamal Abdel Nasir, Anwar Sadat dan Hosni Mubarak.

Sesungguhnya penghinaan Amerika itu samalah dengan puak-puak Ahli Kitab yang sentiasa bersikap suka menghina orang Arab dan sanggup berdusta terhadap Allah. 

Menurut Al-Quran, Ahli Kitab itu berkata: "Tidak ada jalannya kami menanggung dosa mengenai orang-orang yang Ummi (ditujukan kepada orang-orang Arab), dan mereka pula selalu berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta)."
(Maksud Al-Quran Surah Ali-Imran ayat 75).

Berdasarkan firman Allah SWT ini, seharusnya umat Islam menganggap penghinaan Amerika itu sebenarnya turut menghina secara langsung persoalan hak dan akidah umat Islam Mesir, malah di seluruh dunia. 

Ini kerana umat Islam diajar untuk memilih kebenaran dalam melantik pemimpin yang benar-benar ingin melaksanakan Islam dalam urusan kerajaan. Maka sikap Amerika dan sekutunya itu sudah mencabar iman umat Islam kerana mendorong umat Islam mengikut telunjuk mereka. 

Justeru atas prinsip keimanan (menjaga akidah) didoakan agar umat Islam di Mesir dibekalkan oleh Allah kekuatan dan kemenangan demi menjulang panji-panji perjuangan Islam terus subur di bumi anbiya' itu. 

Kepada Amerika ingatlah, sehebat mana sekalipun kamu dalam mencaturi politik umat Islam Mesir, akan sampai ketikanya kamu pasti berdepan dengan kemusnahan. Lihatlah sebelum ini Rusia, salah satu kuasa besar dunia turut menjadi pencatur utama politik dunia, akhirnya Rusia tidak boleh gah lagi. Ia berpecah-belah setelah kebangkitan kuasa rakyat. 

Begitu juga bumi Mesir sebelum ini, paling bersejarah dengan kekuasaan kerajaan Firaun, berjaya mencipta tamadun piramid dan kemakmuran Lembah Nil, tetapi sampai ketikanya Firaun turut kecundangan berdepan dengan kebenaran yang dipimpin oleh Nabi Musa. 

Justeru Amerika yang mengadu domba umat Islam Mesir hari ini pasti berdepan dengan kekecewaan. Berdasarkan perkembangan terbaru, menyaksikan kebangkitan dan kesediaan umat Islam Mesir mempertahankan kebenaran dan hak melawan campur tangan tentera Mesir dan Amerika. 

Kekentalan semangat jihad penyokong Morsi dan rakan Ikhwanul Muslimin yang tidak berganjak mendesak pemulihan kuasa rakyat dan pembelaan terhadap Morsi adalah lambang kuasa kebenaran (baca demokrasi) berdepan dengan percaturan Amerika dan tentera Mesir. 

Ia suatu kesedaran dan kebangkitan sekali lagi rakyat menolak pencabulan hak dan kebenaran demi mengembalikan maruah Islam yang tercalar. Semoga Allah menolong orang-orang yang beriman dan berjuang di atas jalan-Nya.

Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat,
AL-MURSYIDUL AM PAS.

5 Ramadhan 1434/14 Julai 2013.


24 comments

Bab ni sya setuju tok guru...sesungguhnya ALLAH maha mengetahui mana yg benar dan mana yg bahtil.

Al jubor dalang disebalik isu pengundi bangla dimalaysia , apa kata penyokong jubor !

najib sokong amerika.macai umngok sokong mana?

Kita sokong pas kepala babi .

Bahasa anda tolong jaga..kalo tak setuju ng artikel ni pon tak payah la komen kata kesat dan kurang enak dibaca...

contoh pencacai abdi umporno delete 14 July 2013 at 13:18

dasar pencacai hamba abdi umporno yg tiada maruah maupun harga diri.sebagaimana pemimpin begitulah jua pencacai hamba abdi berbayar.komen tak pernah sopan.bodohbangang punya pencacai.

haiwan umporno nie mana ada adap.busuk sampai ke usus.RM2500.00 sebulan hanya untuk makihamun mcm tu.busyuk punya harbi.

ada kasi bom ler delete 14 July 2013 at 13:24

penyokong tanya balik aper kata alpenzina,alperkhalwat dan algojoaltantuya disebalik kehilangan data kemasukan pelancong dr mongolia.aldalang ber aldalih disebalik bibir pink kaler

Pndpt sy lah. Knp islam dihina dikeji dan knp mudah dihancurkn. Sy nmpak kita umat islam gagal dlm agama kita sendiri. ...kita hanya gah dgn masjid yg besar2....umat yg ramai...ceramah yg meriah....tp ruh islam semakin hilang. Ada segelintir shj yg betul2 nendalami tasauf dan kesufian. Bukan setakat syariah semata2 tp perlu diisi dgn makrifatullah. Baru kita kuat dan mndapat pertolongan Allah. Cthnya di mesir ni ada sekumpulan saudara kita yg tgh solat asar lari lintang pukang apabila terdengar tembakan....knp lari? Jika yakin kpd Allah knp takut mati....jika yakin dgn pertolongan Allah peluru itu xkan sampai kepada kita. inilah contoh kerapuhan keimanan kpd Allah. Sbb itu islam lemah. Semoga kita diberi petunjuk. Amin.

Islam itu dihina kerana parti pas itu pelacor agama !

Dalang amerika????....setakat si nyata pendubor a.k.a penjubor....jgn haraplah rakyat sanggup syahid di tengah jalan..Buat sial jer!!!!
Yang sanggup berguling atas jalan hanya para macai bodoh yg tak sedar sapa pemimpin yg nak dipuja!!

Rumah nilai 8juta...mana dpt duit klu bukan ada sponsor dari luar...Mana ada org melayu islam semudah anwar ibrahim yg dpt akses terus ke israel via amerika jika tiada tawar menawar atau ada habuan.5 kali laporan anwar ke israel sedangkan kita tiada hbgan diplomatik dgn negara zionis tersebut.Apa dia lakukan di sana?Wikileaks terima ksh atas pembocoran rahsia anda...

Selamat menunaikan solat isyak dan berterawih.

haha.cian tgk komen umngok.xda modal lain ke.asyik2 mencarut dan melucah.sama mcm utusan.kahkah.ksian,otak ada tp akai xdak xubah spt binatang

Peranan Amerika mendalangi perhimpunan haram negara ini antara apa yang tersirat untuk terus memecahkan perpaduan umat Islam.

Klu PR menang pru 13 yg buat rampasan kuasa ialah bn sekutu yahudi n amerika diketuai najibultuya dan mat sembab. Sebab najibultuya takut selepas PR berkuasa terbongkar rahsia dia tutuh jubo altantuya. Klu tak caya ce tanya utusansex n papagomo. Kes najibultuya ngan ziana lum selesai lagi dah jubo orang lain.

yg benar

SU BN MALAYSIA.

umporno pembela agama wahid di dunia.mengata hukum Islam itu ketinggalan zaman,Al Quran perlu diubah,hukum feqah ciptaan ulamak,hudud menyebabkan Malaysia mundur dan banyak lagi membolehkan juak umporno dilaknati Allah swt kerana mrmpertahankan agama Islam.pujian dari Allah yg akan meletakan puak harbi umporno dineraka jahanam.pencacai pula akan diberi hadiah pertama diazab dan disempitkan kubor kerana RM2500.00 untuk sama sama memperjuangkan tanda dokongan serta sokongan pada pemimpin menpersendakan Islam.hamsat sama puak harbi umporno.

bagaimane dgn surat mengharapkan hubungan mesra dgn zionos dr piem mamak sera bagaimane dgn perjumpaan 4 mata menteri samseng dgn rakan sejawat dr regim zionis.menyokong melulu dengan hati yg buta pada kenyataan kerana RM 2500.00 adalah membuktikan betapa bodohpiang nye pencacai umporno.bodohpiang yg tiada tahap nyer.limau purut 3 serangkai,pencacai abdi umporno buta perut tiada akal.haprak habis der.

umporno harbi totok delete 15 July 2013 at 06:00

ya betul.mendalangi demo kepala lembu dan juga beratus demo terutama demo kek taik dipenang.hina sungguh pada mereka yg berdemo menentang kebenaran.bodohnya berdemo mengusung kepala lembu sambil menghambur kata kesat perkauman.rasa nyer setiap demo tu dibayar.

umporno harbi dulu,kini dan selama nya delete 15 July 2013 at 06:09

PADA PEMIMPIN HAPRAK UMPORNO TOLONG LA BERIKAN SATU ISU YG TIDAK MAMPU DITANGKIS.JIKA HUJAH YG RAPUH NIE STANDARD BUDAK HINGUSAN TAK PAYAH LER.TAKDER KER PENCACAI HAMBA ABDI YG ADA KOMEN/HUJAH YG BERNAS TANPA BERSANDARKAN PADA PERKARA REMEH.RUGI LA DIBAYAR HANYA UNTUK KOMEN 'PENJUBOR''PENZINA''PAS SESAT'KERANA KOMEN INI SEMUA NYA SINONIM DENGAN UMPORNO HARBI.ATAU MEMANG NYA PENCACAI HAMBA TEBUSAN NIE BODOHPIANG SEBAGAIMANA KATA MANTAM PIEM.APA KLAS PENCACAI HAMBA TEBUSAN SEBEGINI DIKETENGAHKAN SEBAGAI BENTENG UMPORNO HARBI.

Sesungguhnya kami brpuasa bukan hanya sekadar menahan lapar dn dahaga malah tutur kata dn tingkah laku kami jaga agar x sia2 sja pahala puasa kami..Wlpn pn kami pnyokong Umno kami hormati bln ramadan ini..Semoga Allah ampunkn dosa kami....amin...

yeah....aku sokong.....puak umno mmg bangang....ppuuuuiiiiiii......kebodohan yg ketara adalah isu harga ayam.... menteri soh mkn daging dgn ikn...hahaha...knpa la jd cmni...tiap kali benda naik soh rakyat boikot...roadtax naik rakyat bleh boikot x??mmg bangang tahap teratas...macai umno...jawab la isu ni...jgn jd bacul...korang xmkn ayam ke........hahaha....xguna punya atasan...pakai ja smart...otak bullshit

hormat p main kt len la...xpayah masuk sini...nnt mencarut....

pala babi masuk puki mak mu... seeeeeeetannnn laknatulah anak beranok mu... mak mu pala babiiiiiiiiiiiii...


EmoticonEmoticon