Friday

Anwar Ibrahim bantah rampasan kuasa oleh tentera di Mesir


KETUA Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim membantah rampasan kuasa oleh tentera Mesir dan menyeru supaya demokrasi dikembalikan di negara itu.

"Pada prinsipnya kita tidak menyokng kudeta, walaupun tentera meletakkan seorang (Hakim) Mahkamah Perlembagaan untuk jadi Presiden sementara," katanya kepada pemberita di lobi parlimen hari ini (semalam).

Anwar menegaskan, rampasan kuasa oleh tentera menafikan hak majoriti rakyat Mesir yang memilih kerajaan melalui pilihan raya yang bebas, telus dan diiktiraf.

"Kalau ada bantahan terhadap Presiden, rundingan (mesti) dibuat. Kalau ada jadual pilihan raya segera diadakan, mesti mengikut saluran demokrasi

"Mereka (rakyat Mesir) ada hak untuk persoalkan (Presiden) dan mereka boleh tuntut diadakan pilihan raya baru. Tetapi, tidak dengan rampasan kuasa oleh tentera," katanya.

Anwar berkata, memang wujud kritikan terhadap pentadbiran Morsi, namun prasangka terhadap kelompok Islam di Mesir seolah membunuh usaha pendemokrasian yang berlaku.

"Saya dapat kesan pandangan beberapa orang yang konon liberal, tetapi oleh kerana menghadapi Ikhwan-Muslimin, (mereka) sanggup mendukung pemerintahan tentera," katanya.

"Prasangka terhadap kelompok Islam tidak mengizinkan kita mengesahkan pentadbiran tentera," tegas Anwar.

Presiden Mesir, Mohamed Morsi kini berada di bawah tahanan rumah sejurus digulingkan oleh pihak tentera semalam (kelmarin).

Menurut jurucakap Ikhwan Muslimin, Morsi dan orang-orang kanannya kini berada di bawah tahanan di rumah dan perlembagaan Mesir kini digantung.

Sumber: http://www.keadilandaily.com/?p=54055


233 comments

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 233   Newer›   Newest»

mana macai porno ni,masih bkubang dgn lembu nfc kah....haha

Kikikiki! mari kita pkirkan, kjatuhan ikhwanul muslim dimesir krana himpunan rakyat dn skrg anwar bantah pulak? Kikikiki! Democrazy is dead? Kikikiki! Yg lg pelik muslim brotherhood ni kwn baik pas.. Kikikiki! Terkena kat batang idung sendiri nampak gaya.. Kikikiki!

Zionis dh jalankn kerja yg bagus di mesir, skarag turki dan malaysia pulak.. dasar yahudi!

ulasan mantop.sayang sekali fakta hancus.komen SS.perbezaan antara rampasan kuasa atau kebangkitan rakyat yg gagal dibezakan.perlu pemahaman mendalam sebelum komen bro.memalukan je.

setuju sesangat.yahudi memang telah bertapak sebagai penasihat dasar kerajaan,ketja lobi melobi dan aspek keselamatan PDRM.Tahniah.

Zionis dah lama jalankan kerja,
Sejak sebelum,merdeka tanah air kita.

Sebab tu ada pecah perintah, supaya masyarakat berbeza kaum tak rapat dah membenci.

Benda ni disambung umno dan,barisan di mana parti adalah mengikut kaum supaya jurang perbezaan itu kekal besar.

Dasar ini diteruskan umno sejak dulu kewujudan bangunan dan simbolik freemanson terus wujud dalam binaan contoh klcc,putrajaya, midvalley megamall sunway piramid.

http://syaf.frenzyfm.my/2011/06/bukti-gambar-sebalik-kebenaran-senibina.html?m=1

So kau nak kata pakatan Yahudi???
Yang sekarang ni apa pejuang islam ke???
Bila sendiri kata hudud takkan dilaksanakan tu... Arahan siapa???

Kita negara islam, apa significantnya melawat pope???

Kenapa nak adakan hubungan dengan vetican bro???

http://m.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-14181314

Antara petikan dalam bbc

Mr Najib met the Pope at his summer home near Rome.

In a statement, the Vatican said that during their "cordial conversations, the positive developments in bilateral relations were discussed and an agreement was reached to establish diplomatic relations between Malaysia and the Holy See

Macam mana ni bro???

Bila pas hangpa kata kerja ngan kafir harbi pelbagai...
Yang ni komen sikit.

Ke hangpa memang tak tau benda ni.

Betul, sebab tu kristian berdoa kat israel untuk kemenangan pakatan, terbaik punya pakat memakat, PAS jugak yg bodoh lurus bendul kena tipu.

1 dunia dah tahu perangai kiasu cina, amerika pun tau, indonesia pun tau, sbab tu tanah melayu dulu takkan bg cina pluang jd pmerintah, nk jaga melayu dn islam, tp puak pakatan ni dh bg huruhara, trutama Pas yg nerd dan bingai.

Salah ka ada kan phubungan dgn negara vatican? Bukan jd kristian pn kwn ngan vatican, nabi pn dulu adakan hubungan dgn nasrani dn yahudi, puak pakatan ja yg putar belit, nk kata bodo mcm pandai.

Azan kena slow, jawi xbole, dn xsetuju Islam jd agama rasmi, tu sapa punya kerja? Ni kes anak bwh umo 18 xbole ikut masuk Islam klu makbpk msuk Islam, Pas ada bsuara ka? Bodo punya pakatan.

Melayu nk murtad siapa backing? Geng2 pakatan la.. Bodoh btol jd melayu!

Wei belacan pakatan, sedar2 le korang jd kaldai cacat tempang tunggangan org asing ja, ungkal btol.

Bodoh itu doa kau boleh apply aja. Memang gereja depa ada online prayer request, Baca balik lah tgk lah depa memang akan doakan kalau ada orang apply.

Siapa pun boleh apply, apa bukti pakatan apply bodoh punya macai memang mudah percaya mudah kene tipu.

Aik bila ngan cina dap hang bising bodoh punya macai cakap pusing2.

Kenapa sampai jumpa pope???
Jumpa aja paderi Malaysia sudah.

Ini wakil negara jumpa wakil ketua agama Kristian sedunia.
Bab hudud kau tolak jumpa paderi kau sokong

Bodoh macai
Bila dap aja korang maki
Now sendiri spin

Bodoh itu undang2 negara, siapa buat???

Memang undang2 negara siapa patut tanggungjawab kalau bukan kerajaan sendiri yang buat dasar kerajaan apa???

Kerajaan bn yang tolak hukum islam lah bro.

Benda ni dalam perlembagaan lah bodoh.
Kenapa bn tak ubah perlembagaan tu???

Bodoh punya macai

Siapa yang tak halang bodoh,
Undang2 negara benarkan...

Kenapa umno islam tak gubal undang2 tu semula dah ada kuasa ada di atas apa UMNO buat???

Apa pemimpin UMNO islam buat dalam parlimen semua ada kuasa.
Kebebasan beragama ada dalam,undang2 negara bro

Jangan jadi macai sangat.

Ok lah tu dulu puak dia gulingkan sadam husin sekarang ni puak dia plak kena gulingkan .kan budaya itu jadikan ikutan puak ko.kenapa nak salahkan puak tentera...
Ko marah pasal yang kena guling adalah idola puak ko.kan kan kan...

Udah2lah red bean john jo......

Biarlah puak mursy plak kena guling

Dulu gulingkan husni mubarak

Sekarang ni giliran dia plak

Marah ya..

Sbb puak ni adalah idola puak kamu kan kan ..kan..

dh budaya ini yang kamu jadikan ikutan kan kan kan.....

Udah2lah red bean john jo...

Kesian aku ko ni asyik2 kena kencing jer

Nnt ko kata x jawab

Bkn x nak jawab

Kalau jawab cam ni ko kona kot tu

Kalau jawab cam tu ko kona kot ni

Nasihat aku ko teruskan jerlah kebodohan ko tu

aku bila baca bab freemason...rs mcm bersalah kt agama aku....sbb ada umat islam yg jadi tali barut untuk penjajah bertahun lamanya.....tolak hudud...pembinaan yg ada mksud tersirat...hiburan yg x terkawal.....mmg x masuk akal bila najib pg jumpa pope...untuk apa?bila aku google gambar pope dgn najib diorg wat isyarat tiga segi dgn tgn....aku dapat agak tu lambang dari freemason....sedihnya aku....apakah macai umno x sedar sume ni.....duit dh jadi tuhan...

Aku ingat bila husni mubarak dh digulingkan oleh puak2 pengguling tu dh aman lah negara mesir

Tp hampa aku.bila puak yang menggulingkan husni mubarak pula di gulingkan

Inilah budaya demonstrasi jalanan yang di banggakan juga oleh puak haramjadah kt cni

Ada yang marah tu katanya x patut ..

Hehehehe apa yang x patutnya ????
Sbb itu puak idola kamu kerrr 0asal tu tak patut??????

Sampai bila pun mesir x akan aman...

Sedarlah ini lah cara2 terbaru dan senang x payah gunakan tentera oleh musuh2 islam..

Bila lagi kamu semua nak sedar????????????

macai umno bodoh......bukan pr yg jd kerajaan skrg...tp umno...knapa plak bila ada yg x kena macai tuduh pr?undang2 yg ada skrg bawah sapa.....jgn jadi bodoh.....klau pr backing melayu murtad knapa umno mcm xksah?adakah umno ni kafir haram jadah.....undang2 malaysia mmg gila....tambah plak media yg pusing sampai trbelit....aku benci umno.....umno parti gila....gila plak gila babi

Aku tak amik tahu pun bro...

Kau tak menjawab persoalan pun bro.

Aku dok cite bab lain ni bab tu belum masuk lagi.

Now cerita bila pas buat hubungan,ngan dap hangpa bising.

Now hangpa bila umno buat hang masuk cerita nabi dan nasrani.

Hangpa memang bermuka2 bila kene,kat muka baru gunakan islam dulu bila pihak kami kata nabi pun tak halng hangpa bising jugak.

Inilah dia menggunakan agama.
Choyyyyy

Budaya apa bro???
Macam aku kata lah kalau hang bijak bagi sikit channel bro yang pakatan boleh guna???

Dan lagi masa Anwar bebas kes liwat

Bukan ke macai umno dok berhimpun depan mahkamah jugak???

Bukan pejabat kerajaan Penang kene serang ke???

Ini budaya siapa pulak dengan keganasan???

http://m.youtube.com/watch?v=Lfpry3IHICs

Tak payah cakap pasal budaya lah bro cermin diri dulu bro.
Kalau pemimpin makan harta negara korang pun diam ini budaya apa???
Budaya ampu budaya macai.

Sorang pun tak sentuh benda ni.
Macai semua diam
Duit negara beli kondo
Korang tak anggap isu pun

Apa punya macai lah korang ni.
Duit negara tu bro beli kondo untuk diri sendiri.
Jangan kan kritik komen pun langsung tak

kenapa bila soal agama pas yg d persoalkan?umno parti apa?agama rasmi malaysia ni apa?kerajaan skrg sapa?mufti buat apa?mympah la dgn macai umno yg bodoh......bodoh yg cukup nyata.....umno parti gila.

Sebab tu nama,depa macai.

Depa dok fitnah orang pandai dengan Yahudi dengan syiah nya.

Aku amik sikit aja tunjuk kat depa terus depa spin malu.

Biasalah depa mana tahu sejarah selain yang umno bagi tahu

woi...dh la bg statement bodoh...tiru plak gaya penulisan org lain.....kata bodoh tau plak sakit ht....ko la yg patut sedar.....umno la yg musuh nyata islam....tolak hudud....apa beza dgn kafir lain?? umno parti gila....

umno hnya tau buat msjid......tu pun demi kroni...senang nk bg projek....baca sejarah la macai.....knapa kita ni negara komanwel......knapa najib jmpa pope.....knapa tolak hudud.......umno parti gila

Da banyak fakta pun masih nk macai terus ke? Berentilah jadi macai dan jangan tolak hukum islam

Hoi bangang ini bukan soal hudud

Ini soal penggulingan kerajaan mesir yg di bibcangkan bidigol

Bila kena puak ko kena giling kona kot lain

sadam husin?setahu aku sadam ni presiden Iraq.dijatuhkan oleh US.nie citer Mesir.pening gak nie.orang citer kisah lain ko plak komen kisah lain.ataupun ko tak paham citer.mohon pencerahan ko supaya boleh difahami dgn lebih jelas.pls.

Kata pas parti agama islam tolak pas makna tolak islam
Apalah punya badigil punya pas bahalol

patut le semua tanah rizab melayu yg hilang tu disebabkan MB Cina,tanah kerajaan di beri/jual oleh MB Cina,DO Cina yg bagi ruang milikan tanah pd Cina.Cina jd kroni dpt projek gile gile dari piem Cina.ish pendek kata semua nyer Cina.Umporno melayu yg perintah tu buat aper.buat bodo jer kut.akai ada ka boleh komen mcm tu.

Ye kalau bincang pasal penggulingan yang kau kaitkan dengan pakatan tu kenapa???

Kau nak bincang kau kene faham sudut sosial orang Mesir lah cai.

Semua benda kau nak salahkan annuar.

Last2 kalah kat mahkamah kene bayar saman.

Kes Mesir pun kau cuma baca aja.

Sama ke keadaan Mesir dan Malaysia???
Perhimpunan kita mintak pilihan raya bersih...
Bukan mintak turun kuasa bodohhhhhh

Kita mintak benda betul dibuat masa pilihan raya, kalau tak mintak pun dah sepatutnya spr lebih Telus bukan nya beralasan.

Kerajaan buat undang2 kata daftar pengundi tak boleh dicabar dimahkamah tak ke pelik benda ni???

Ini macai umno bodoh. Korang 100% sokong parti.
Tapi pakatan menyokong keadaan bukan sokong parti.

Keadan sekarang spr menipu perhimpunan aman siap kalau boleh mintak kebenaran siap kalau boleh mintak bantuan polis jaga...

Apa yang samanya.
Berhimpun mintak pilihan raya bersih itu kesalahan???

Spr tipu salah tak???
Daftar pengundi yang spr sendiri tak dapat kenal pasti tak mencurigakan ke???
Spr sendiri kata tak pasti tapi tak boleh dicabar???

Ini kata kebodohan macai...
Kau tak tahu kenapa rakyat berhimpun...
Kau cuma baca apa kerajaan suruh kau percaya.
Semua dalam utusan.

Bila berhujah kau guna utusan yang kreadibiliti makin tercalar.

Bukan ke kau yang suka cakap pasal kalla tu...
Cakap lah lagi pasal isu dakwat tanggan annuar tu...

Bodoh punya macai

tu je standard komen cheese macai umporno.maki hamun dan carut mencarut.diri ditunggani bebanan berat tak sedar.malahan buat tuduhan kpd pihak lain plak.apara.

Haro ni kita buat demonstrasi gulingkan puak orang lain
Lpas tu plak puak yang lagi satu x puas hati gulingkan pula puak tadi
Macam tu lah seterusnya sampai mampos..
Dan budaya inilah yng mahu di bawa kat malaysia ni
Mujurlah x berjaya...
Tp adalah plak orang yang marah pasal puak mursy ni kena guling sbbbbbbb idola puak di sinunnnn...
Pandai lah plak marah kata tak patut
Kena kt dia patut ...aduyaiii
Udah2lah puak red bean john jo

tunggu macai spin citer.

Selain kau happy morsi digulingkan

Netanyahu presiden israel antara yang gembira dengan kejatuhan Morsi.

Tahniah bro kau bersama Yahudi.

Yup marah sebab dia amik berat pasal syria.

Tapi kau tak marah kan kan kan???


Kalo kena puak ko tipu

Kalo puak orang lain dh sh2 tipu ko percaya penuh

Udah2lah pakatan haprak

Siapa anuar nak keluar statement bantah bantah ni.....setiausaha agung pbb ke dia....piiirah.....knp tak ajak sekali para macai pr berguling atas jalan kat mesir tu....daripada pencacai dia sampai ketua dia bodoh piang......urusan dlm negara org jgn campur lah wooi ....mereka lebih tahu mana yg terbaik buat negara mereka.......macai pr tau apa.......? Tau kena kenching je......hanching tau.

Betul tu mik,
Dia nak cakap pasal mubarak kot.

Depa ni tak faham kenapa Mesir dijatuhkan dahulu.
Mesir dijatuhkan sebab korupsi.

Now pilihan raya adil dah dibuat...
So kita ikut lah...
Pelik puak umno macai2 ni semua nak kritik pakatan isu ni.

Depa tak,nampak cerita sebenarnya.

Macam kes syria lah itu perang akidah sebab tu kita sokong puak penentang.

Kes Mesir kita sokong rakyat bangkit melawan mubarak.

Now Mesir dijatuhkan oleh ejen2 syiah.
Sebab tu Israel pun happy penggulingan oleh tentera ni

And lagi berhati-hati.
Hisbullah tu syiah.

Kalau tak caya hang tanya jebat
Si penaminang.
Betul ke???

Siapa Ikhwanul Muslimin yg tuan2 kutuk nih? Pernah tahu ke apa perjuangan diorang? Yang pasti kite kene tepuk dada tanye Iman... Kalau ada saki baki tu mekarkan lah... Kalu rase kosong tu, carik hammer biar bergegar sikit.

Gembira ke kite bile parti yang hendak perjuang syariah jatuh akibat tentera yang di sokong gereja. Kalau yer... Sediakanlah diri utk kite sama2 menerima bala dari Allah. Kalau tak, marilah kite sekurang2nye sedih di dalam hati bukan atas sebab 'kegagalan' ini tapi kerana masih ramai manusia yang tak mahu berpaksikan kepada suruhan Allah.

Ingat, mungkin ini ada tulisan terakhir kite sebelum menemui Allah. Adakah tulisan kite merupakan perjuangan kite di jalan Allah ataupun memperlekehkan. Perjuangan Islam tak kan pernah gagal, yang sentiasa akan gagal adalah orang yang menentangnye sebab mana2 pejuang Islam tk mengharapkan ganjaran dunia yang terlalu sedikit berbanding janji Allah.

Siapa yang kite sedihkan di Mesir? Saudara2 kite sedang berjuang untuk menegakkan hukum Allah tetapi ditentang pihak sekular Mustafa Kamal...

Perjuangan sebenar adalah perjuangan mentarbiyah diri sendiri. Bercakaplah dengan yang hak.

kau baca artikel dlm blog nie sebelum2 nie pun jelas himpunan 505 sebenarnya nak "jatuhkan" kerajaan tapi mungkin atas momentum yg dikumpulkan walaupun ramai namun belum memadai utk "jatuhkan" kerajaan nada nyer berubah jadi "cuma" nak suruh spr letak jawatan x caya kau baca artikel sebelum2 nie oleh PR dlm blog nie dan blog PR yg lain

PAS pun sama gak 2x5 di selangor

Tuan bckp soal bala Allah.....bknkah apa yg berlaku skrg terhadap mereka jg adalah bala Allah....? Tanya knp Allah turunkan bala....mesti ada sebabnya....apa yg x kena dgn IM tu....Allah lebih tahu....tuan memang x tahu.

Soalnya yg si non sibuk2 keluar statement bantah2 tu geli pulak........

btl tu,nmpk sgt umporni ni mmg sebantal dgn israel...yg macai umporno dok melalak tanpa fakta.main sokong je musuh islam....cian,otak dah dbasuh utusan,xblh pkir baik buruk,halal haram.cayalah umporno....

Semasa morsi, israel tak dibagi muka, nmpaknya lepas ni israel dah boleh kwn dgn tentera mesir, mmng haram jadah punya israel...

anon 1508.awat bodo sgt.xlayak bhujah pun.mcm budak2 tadika la statement tu

Kat malaysia pun banyak gak syiah dalam puak pakatan per citer

Yang guling2 pun ada dalam pas pun ada

Budaya demonstrasi guling2 puak pakatan ambil dari mana yerkkkk...

Udah2lah mik oiiìii

Puak ko pun sama jer maki hamun mebghina orang

Macam lah ouak ko bagus sangat..hamlau gak

Hahahaha macai tak habis2 red bean lu.

Ini lagi satu pengaruh utusan...
Kau still akidah kat utusan kan bro???

Bro kenapa kerajaan Mesir diguling rakyat bro????

Kenapa rakyat tolak mubarak???

And apa morsi buat selepas dia jadi presiden???
Apa pendirian dia pada syiah bro???
Apa pendirian dia pada hisbullah atau qadawi kata panggil setan aja???

Selain dari lu presiden Israel pun sokong morsi digulingkan tahniah lu sepedapat dengan Yahudi.

Ps bila orang mencuri kita pukul kita salah ke???
Tapi bila orang lain pukul kita, sebab dia nak curi harta kita adakah salah kita sebab kita pukul pencuri tempoh hari???

Lor kau ni betul kesian kau ni,
Betul2 kau berharap umno cakap benar.

Hahahahaha
Kau masuk web gereja tu ada prayer request lah bro.

Depa doa semua orang macam tu gilir2 doa.
Hang pun nak mintak untuk umno pun boleh.

Nak aku mintakkan????

Hahahahaha
Kecoh lah lu terdesak sangat nak tunjuk orang lain jahat hahahaha

Yup betul anon 1259

Kita kene ikut pemimpin umno,
Bila depa kata hudud takkan dilaksanakan di Malaysia itu tanda depa tak tolak islam.

Itu tanda taat???

And bila kata hudud tak sesuai di Malaysia itu tanda mensucikan agama Allah????

Hidup umno tanda pujian amat tinggi dalam agama.

Badigoooolllll punya macai.

Jangan sound soi lek nanti parti komponen marah mulia nya pemimpin islam umno.

Hang ni bodoh hak agama dalam perlembagaan di bawah parlimen lah bodoh.

Bukan bawah kerajaan negeri

Apa umno buat, untuk ubah undang2 tu...
Semua nak salahkan Anwar.

Bodoh punya macai.

Takde modal

Jatuhkan kerajaan melalui undian...
Bodoh

Ini kata bengong bila masa guna kekerasan kalau nak guna kekerasan
Macam iklan biskut sekarang pun boleh.

Ini nak tumbang guna undang2, guna suara rakyat...

Apalah cai...
Spr punya kelemahan adalah bn punya kekuatan

Ada faham Ka???

Hang ni suka jadi tuhan lah mana hang tahu itu bala???

ALLAH aja tahu kenapa, ujian ke dugaan atau laknat.

Berhenti play god lah bro.

Dalam Quran dah jelas tulis semua berlaku tak sia2 semua ada sebab dan peranan.

Kau tak sokong morsi ke???

Tulah biasa lah nama pun macai

Kalau bijak dia tak sokong umno bro

Kt malaysia pu dh banyak syiah red bean john jo

Macam ko cakap ari tu kt mamat sekor tu
Ko kata itu hak dia.per citer bro dalam pakatan pun banyak syiah

Aku cakap budaya demonstrasi ni yang puak ko sanjung tu

Mujur kt malaysia ni x hadi macam kt mesir

Bangai lah ko ni.ko ingat puak haramjadah ko tu baik ler sangat

Hudud pas hanya bila menjelang pilihan raya jer

Apa kecoh2 sangat.dh tau dh

Lpas pilihanraya snyap jer..

Jalau x caya nntikan pilihanra raya kt terengganu x caya lihatlah nnt.

btlla.otak umporno ni sebijik copy paste dari lembu nfc.mls nk jwb,rasa mcm bhujah dgn bebudak tadika.haha

Andai kata pakatan menang pilihanraya 14 nnt.
Aku percaya hudud x akan dilaksanakan.percayalah
Aku berani kerat jarilah
Nnt dia akan cakap parti kompenan tak sokong .x cukup majoritilah
Negara kita berbilang kaum lah.
Tiap2 undang2 yang nak digubal kena ada majoriti menyokong dalam perlimen.

Sbb pas x ada modallah gunakan hudud

Andai kata pas dan pakatan menang pun hudud x akan di laksanankan

Mereka akan kata x cukup majiriti.kompenan pakatan x sokonglah

Macam2 alasan akan di beri

Tiap2 undang2 yang nak di gubal misti mempunyai majiriti menyokong dalam parlimen.
X boleh sesuka hati nak gubak satu2 undang2.

Kiralah nnt berapa kerat jer ahli parlimen
Pas kalau takat 21 orang.lambat siang lah

X payah spin lah demonstrasi jalanan dh x berjaya.aleh lah plak pada spr
Itulah tujuan sebenarnya pada mulanya
Badigol samdol sondol

Apa jaminana kau takde dalam,umno???

Apa umno and kerajaan buat pas takde kuasa nak halang perkembangan ajaran syiah tapi umno ada apa umno buat.

Itu jawapan aku

Dulu lun dia sama sama gulingkan husni
Sekarang ni giliran dia pula
Lepas ni yang mengguling plak kena guling begitulah sampai mampos
X akan ada akhirnya
Budaya ni lah yang mahu di bawa kt malaysia tp nasib baik x jadi.legalah aku
Tp kt cni ada kelebihannya plak guling2 atas jalan
Lpas ni mursi boleh belajar kt samm
Tp yg sedap lawak giler macam jiwa kacau ada gak.bolehlah plak dia bantah.puak dua buat x per plak

Yup hak dia sebab undang2 kita bawah kerajaan bn tak pernah halang kebebasan beragama pada umat islam and tak halang murtad.

Kerajaan boleh ubah undang2 tapi kerajaan takut takut hilang sokongan bukan islam itu aja ceritanya.

Mesir mintak apa Malaysia mintak apa bro.

Mintak pilihan raya bersih jadi salah???
Spr bagi dakwat tak kekal,salah tak aku mintak sangat macai umno,jawab

Hehehe tanya sama bos ko dulu apa pendirian dia sama israellll
Nnt dia jawab jaga keselamatan israel sama.

Tak dapat jawab bro???

Bingai sengal bodoh cepat sangat percaya

Bukan dari budaya mengampu dan bodoh umno itu yang pasti dari zaman merdeka kita dah berarak bro budaya umpu fitnah itu budaya umno.

Berarak umno pun buat termasuk demonstrasi aku rasa kau pun boleh jawab

Bro benda belum,jadi kau pun tak tahu.

Yang pasti umno sah takpa dakwa dakwi tolak hudud.

Now tumbangkan umno,
After that we build up this beloved country accordingly.


Ps Kau tahu tak satu hari nanti gigi kau akan sakit.
Baik kau cabut semua sekarang takut nanti sakit.....
Bodoh tak pendapat kau tu cai???

Hahahaha mencicit kau nak menjawab tahu pun kau benda ni bawah undang2 yang kau salah kan pas kenapa???

Hahahaha matlamat bro
Perjuangan sekarang matlamat apa...
Now is tumbang umno..

Tapi,nak,explain ngan kau pun tak guna kau terlalu,bodoh nak faham.

Bodoh himpunan pertama bersih kau ni betul tak tahu apa kan cai....

Balik baca utusan seminggu tunggu modal baru nanti sambung fitnah tau.

Apasal lu stop cakap pasal kalla bro???

Hahahahaha

Setuju aku John jo rasa malas nak layan macai sengal

Bila maklumat from utusan tak boleh pakai masing2 diam aja.
Awal tu semua kecoh.

Macai bengap...
Aku tertanya jugak berapa harga depa ni ye berapa bayaran diorang agaknya.

Aku John jo aku nak tanya para macai umno apa pendirian anda terhadap isu Mesir???

Adakah anda memihak kepada morsi atau tidak???

Tulah dh bodoh bangang lagi demonstrasi dengan perarakan sama ker..

Mmg sengal lah puak pakatan ni

Belajar tinggi2 dok guling atas jakan patutlah bodoh

GUA BERPIHAK PD MORSI TP X PD NUAR BRAHIM..MORSI HAFAZ QURAN TP NUAR hehehe...sndri bole tau huhuhu

Ko yg bodoh ini kenyataan nya

Berapa ahli parlimen pas dan pkr yang melayunya

Jangan harap lah dap nak sokongnya

Cakap pakai air liur basi bolehlah

Masaalahnya puak ko heboh pasal hudud tolak islam
Sekarang plak spin tolak umno plak

X boleh jawab bangggg...

Demi depan pejabat Selangor tu mana belajar bro???

Demi pasal kerajaan Selangor and Penang.

Aku tak sebut hari merdeka aku sebut sebelum merdeka kita dah bersuara lah sengal baca lah betul2 macai

Gua rasa dsai lebih byk hafal ayat quran dari lu bro..cuba tnya pulak kat jibgor...

Macam aku kata perjuangan pas seblum ni langsung korang tak sokong.

Tapi kita kene bijak kita nak,tumbangkan umno dulu.

Macam mahathir kata kalau umno kalah jangan harap dapat perintah lagi,
Lepas main problem,kita dah takde baru kita berjuang,pulak.

Dalam,perang ada strategi bro and ini strategi namanya.

Kita tahu masalah besar ialah umno tegar yang ditakutkan pemimpin dan media.

So kita pastikan pembohong ni hapus dulu.
Lepas tu kita perlahan2 naikkan and martabatkan islam semula.

And kita cuba laksanakan semua menurut islam baru umat maju.
Umat takkan maju dengan pembangunan kalau dalam diri hilang iman.

So kita mantapkan,itu semula.

Now,hapuskan bn sekular.

Siapa tolak islam bagi penerangan bagai mana yang dikatakan tolak islam???

Kau tak sokong morsi digulingkan???

So apa pendapat macai lain

Pak tak laksanakan hudud dikelantan kerana kerajaan pusat tak izinkan.. KAHKAHKAHKAH! brmakna Pas takut ngan krajaan pusat dri Allah?? KAHKAHKAHKAH! alasan ulamak munafik.

So,kau sokong morsi digulingkan ke???

Aku tanya ni jawab tau

Sebenarnya d mna2 tempat ada saja puak yg tak suka cara pemerintahan islam, bukan d mesir sahaja... biasa la klau ikut cara islam, tak boleh terima rasuah @ komisen yg tak spatutnya.. sbb itu Allah sediakn syurga & neraka agar kita dpt memilih jln yg betul..

Morsi naik mlalui rakyat kat jalanraya, dan jatuh juga krana rakyat dijalanraya, lps ni krajaan yg baru mesir pula akan jatuh dijalanraya, NAMPAK TAK PNYALAHGUNAAN JLNRAYA? kikiki.

najib plak hafal apa ye wahai macai umporno?sekurang2nya bini anwar btudung.bini najib?sendri blh tahu.huhu

PR tak akan gulingkn krjaan dgn cara yg tak demokratik..

Hahahaha Allah suruhnkiya beriman dan bijak bukan bodoh.

Jangan jadi,macai yang bodoh dan tak faham.

Orang murtad,kau boleh bunuh kenapa kau tak gi bunuh aja.
Kau takut pada apa???

Kita kene akur kita hidup dalam,undang2 kafir bawaan umno... Ini kau pun tak boleh nafi

Jadi for time being kita taat aja.
Yang penting kita tak putus usaha...

Ps... Kau tak nak hudud ke bro???
Pernah kau suarakan tak???
Perlu tak bn buat hudud???

Tu lah pasal hahahaha macai poyo

Hudud tu wajib, tapi apa pas dah buat? Alasan yg dberi ialah kerajaan pusat x izinkan, nampak x pas punya tipu, kalau ikhlas mpejuangkn hudud pas kena pedulikan krajaan pusat dan laksanakn sgera, ingat x lg hadi ktika bjaya tawan Ganu.."sbelum subuh hudud akan dilaksana di Ganu.." tp apa jadi? ..aku bkn psoal nak ke x nk hudud, aku psoalkan keikhlasan Pas khawarij parti munafik.

Hahahaha

Betul sebab tu ada kroni kaya sebab jalan.

Jalan kos berapa di caj berapa.

Berapa pembina plus,untung sekarang???

Gila punya kerajaan kayakan kroni.

Tanggung jawab kerajaan pada rakyat bukan syarikat

Nampak tak penyalahgunaan jalan ni cai???

aku rase le umporno tu ler syiah.bole cium tangan bini orang.hal hukum ASWJ dipandang enteng jer.lepas pakat minta macai macai upahan tuduh PAS plak syiah.hebat permainan ko orang.ngaku jer lah.

Mana kau tahu???

Ke sebab info vetican korang hahahaha

Apa ko ingat puak ko jer ke yang islamnya
Atau selam jer.badigol pakatan ni.
Ni orang panggil pakat2 tan ni.jiwa kacau lol

Kita ada pilihanraya, jadi hormatilah kputusan plihanraya, mesir adalah cntoh tbaik, parti yg islamik akhirnya tumbang dijalanraya, lepas ni aku kompom mesir akn jadi pro-liberal, rakyat mesir ditipu dgn fitnah dn tohmahan smpai tkubur Ikhwanul Muslimin, pjuangan jalanraya xde kesudahan, smpai kiamat mesir xkan aman, tp dimalaysia lg berat krana ia mlibatkan agama dn kaum..HATI-HATI DGN APA YANG ANDA WISH..

Aduh cai kau ni sengal lah,

Apa impak,kalau hudud dilaksanakan???
Kau jawab

Maka pas dah langgar undang2 negara.

Yang pas nak buat kau persoal yang langsung tak nak buat tu kau tanya tak???

Yang langsung menolak???
Yang kaki tabur fitnah tu kau tanya tak???

Kalau bn benar berani bagi lah kerajaan pas akn buat aku jamin.

But now kita terikat pada undang2 kafir umno ada faham Ka???
Ini baru betul ejen yahudi

Sama banyak dwngan maksiatnya

Wahai penyokong Pas, bangun le, laksanakan segera hudud dikelantan, gendah dah dipalu, jangan tambah dosa dgn menipu rakyat, buktikan dikelantan yg Pas memang ikhlas, pedulikan najib, ini hukum Allah.. Kita yg palu gendang kita yang akan laksanakn, jgn hidup dselubungi dosa krana pmimpin penakut, kita buat dulu dikelantan dan buktikan pada dunia pas mampu mlaksanakn hudud!

Pas takot ngan undang2 negara??? Ulang lg bole?

Ini bukan soal sokong nhn x sokong

Ini masalah guling mengguling

Bukan guling2 atas jalan raya

Mmg bwtul orang kata puak pakatan ni semuanya sengal jiwa kacau

maka berkata ler bapak menteri bahawa akan ditangkap red bean amy ni.nie citer 2 bulan lepas.sumber pun sesama mereka.malang nya hingga kini udah beribu red bean dimakan dengan cendol Ansari setiap hari.tetapi red bean army hanya lah mitos buat macai macai kampongan percaya.diulang setiap hari.AKU MINTA LER SESANGAT PADA BOSS DAN MACAI CUBA CER CITER BERAPA BANYAK RED BEAN ARMY SUDAH DITANGKAP.TOLONG LER.TOLONG JADI MANUSIA YG BERKOMEN ATAS FAKTA REALITI.USAHA DIRI JADI SEDIKIT CERODEK.

Bole ulang lagi? Pas tak laksana hudud undang2 Allah krana takutkan undang2 negara??

Cakap berdegar
Apa ko ingat islam x di martabat kan ker
Apa puak ko islam lah sangat

Aku pun x swbut merdeka
Aku sebut berarak sepwrti ko cakap
Itu aku tanya mmg ko bodoh lah samakan demonstrasi dengan berarak

Berani berdendang tapi takot menari, lebih 20 taun Pas dpt sbijik negeri, jika benar kelantan serambi mekah dipimpin ulama sudah tentu hudud akan berdiri kukuh, aku pun sokong hudud tapi pemalu gendang hudud adalah munafikun, cukup le aku tertipu.

Lagi2 dakwat kekal
Mana isu black out
Mana isu pengundi banglanya x kan swkor jer dari 40 ribu yang puak ko genbar gemburkan
Mana pengundi 2 kalinya x kan sekor jer
Pasa awalnya mmg ramai yang datang himpunan
Bika mereja dh tahu isu2 diatas tipu.maka kurang yangvdatang pada hari kemuncaknya.
Cara isu ini di mainkan mmg tersirat mahu penyokong bangun memberontak.
To syukur mereka dh x pwrcaya dan owrkara buruk x jadi

Amek ko!

X payah spin lah mik
Semua orang tahu puak syiah banyak dari kalangan puak ko termasuk ko sekali
Orang tahu lah pernainan ko
Aku sajer layan dalam blog ni.cakap macam mana pun ko akan spin balik

Bayangkn ini je.. PKR pro-liberal, DAP superkiasu evengelis cina dan PAS pula pejuang Islam tp lebih pada melingkup, bayangkan andai pakatan caca marba ni memerintah.

hehehe.aku tidak ngatekan ouak ouak(hehehe)aku 100% sempurna.tetapi ouak ouak(hehehe)aku jelas tidak mencium tangan bini orang.ouak ouak (hahaha) ko jelas mempersenda Allah swt dikhalayak ramai.ouak ouak (kahkahkah)ko jelas sekali perjalanan hidup harian tanpa pedoman iman.maaf.terlalu gelihati.nak gelak lg ler.HAHAHAHAHAHAHAHA.adus rase nak terkucil plak.

Salam maghrib,

VIVIEN CHONG - ANAK MUDA BANGKIT HANCURKAN UMNO.

..vivien chong suruh melayu keluar dari Malaysia dan balik Sumatera.

sian.sian.dah berkali kali himpunan dilakukan.semua nye menuntut keadilan.takder pun raser ingin nak jatuhkan kerajaan melalui cara himpunan dan jika setakat himpunan satu dunia tahu kerajaan tak akan tumbang.cuma macai macai upahan yg berfikiran begitu.apara.miskin fakta bila mengomen.

ajer bebenor yop.ouak ouak pakatan nie semua nyer sengal jiwa kacau.ouak ouak umporno ni pulak lebeh lg yop.deme nie kekadang tu deme raser lebih tuhan dari Allah swt..deme nie bole nyokong piem deme yg ngate AlQuran tu ketinggalan zaman.piem deme tu yop bole ngate hukum Allah tu udah ketinggalan zaman yop.deme yg nyokong piem deme tu memang cerodek yop.cerodek buah pelior yop.his....udah ler yop.mike pun gamak nyer samer ler ye.

bodo nye macai2 umporno bhujah ttg hudud.mcm hujah bebudak.toksah layanla IQ rendah gile la macai2 umngok nie

memertabatkan Islam cara umporno.hebatkan perarakan maulidur Rasul.hebatkan johan tilawah AlQuran dgn hadiah RM15k.hebatkan pembinaan masjid biarpun jemaah kosong.hebatkan slogan Wasatiah.tapi Isi kehendak Islam....hancus.itu realiti.jgn berdolak dalih.

ni adalah statement paling bodoh......ko igt pas ke yg jadi kerajaan skrg?klau buat adakah umno kelantan akn menyokong?ko ckp mcm negeri lain sumenya kafir.....ssh la macai bodoh ni.....ko kena igt hudud milik sapa.....bkn milik pas....klau najib rasa bertnggung jwb sebagai islam...dia akn usaha laksanakan hudud...ni wasatiyah...untuk apa?

Sudah lah mik
Salam cium bkn muhrim ko hebohkan
Cium puki X pula ko hebohkan
Mana besar dosanya cium tangan bukan muhrim dengan cium puki yang bukan muhrim??????
Nnt ko ckap aku cakap porno plak
Tp itulah kenyataannya daripada puak ko

X payah lah ko nak spin mik
Semua irang niat sebenarnya buat himpunan
Fitnah dengan blackout
Pengundi bangla 40 ribu katanya tangkap hanya sekor jer.
Orang tahu apa niat sebenarnya.x payah dalih lah mik
Nasib baik lah mereka dh tahu kena tipu
X dak lah jadi apa yang di harap2kan.
Bacakan lah statement2 dari samm sendiri yang puak kamu sendiri keluarkan masage nya dalam entry mili suam juga kan kan kan

Udah2 ler mik
Kalau puak2 ko cakap ribut turun bila najib berucap ko kata itu bala.tak pula orang cakap puak ko melebihi allah
Tapi bila orang yang x sehaluan dengan puak ko cakap bala yang diturunkan pada puak mursy ko kata orang melebehi allah
Aku rasa ko ni x akan terima hakikat kalau kena pada puak ko
Dan ko akan spin bila kena pada puak satu lagi

Kan aku dh cakap kalau sekalipun pakatan menang pas x akan berani buat hukum hudud
Aku berani kerat jarilah kalau pas buat hukum hudud
Apakah pkr dengan dap akan sokong pas laksanakan hudud.hampeh

2003 aku heran gak ko cakap porno2 ni .
Apakah ko mengatakan puak pakatan ni mmg kaki porno
Sbb yang banyak porno ni dari kalangan pemimpin puak ko

Bila cakap jer nak hudud
Langkah mayat saya dulu (dengan nada suara)
Yang kuat.
Maka terdiam lah puak satu lagi sampai teemasuk telur terus diam x berkata2

Puak haramjadah akan kata itu pendapat peribadi
Itu bukan rasis

Nilah style macai pr. Bila x dpt sanggah hujah dan terima kenyataan amik simple statement iaitu kata org bodo. Tp x sedar diri dia yg lebih bengap.....dgr sini. Klu org tu mmg mulia....dia tetap akn dimuliakn Allah.

Apa ko ingat kamu yg sokong pr tu pandai ke....yg bguling atas jln tu mmang sah bengap org sokong umno ke....hihihi lawak la ko ni.

Org yg bijak sekali kene tipu kena kencing dah xkn percaya lg pd org yg tipu dia. Tp korang ni dah bertangki2 kena kencing dgn si non tu msh lg pcaya pd dia. Kan bodoh piang tu.....bantah spr konon tup tup angkat sumpah.....bengong

Ce bg cth hujah yg bijak psl hudud..jgn pandai ckp je semua org bodo....dia je bijak. Blh cerita Spm dulu dpt bape... jujur lah. ALLAH TAHU

nak tanye pasal porno tanyala pada soi lek,kan kawan baik najib tu.bos macai umporno kan.haha

Puki siapa bro puki mongol ke puki artis ni

Isu guling jalan apa ke benda ni

Now,kau sokong ke tak morsi ni yang kau kata ni cai

Lor angkat sumpah jadi isu.

Cai kau kan yang cakap pasal kalla tu apasal stop???

Utusan kalah saman berapa banyak bro???
Kau percaya jugak...

Harga kereta turun tipu rakyat apa cerita.

Nizar menang saman, siapa lagi korang nak tuduh lepas ni bro.

Anwar pun memang saman utusan tuduh dia sokong lgbt
Tapi korang sebut jugak...

Sebab korang bodoh senang sangat umno bodohkah.

Siapa kata angkat sumpah salah...

Bn pun bantah spr
Apa cerita angkat sumpah jugak...
Apa sebab bn bantah???

Sengal punya macai bodoh

Umno tak buat hudud sebab apa???
Malaysia tak sedia???

Hudud dah dilaksanakan sebelum Malaysia ada lagi...

Kenapa tak sedia???
Negara lain ada aja laksanakan hudud.

Kenapa bn ikut undang2 kafir...
Kenapa biar dikawal Yahudi...
Kenapa bn takut???
Bn takut siapa????
Kenapa hina hukum Allah...

Kenapa cabar pas buat sedangkan itu hukum Allah bukan hukum pas....

Kenapa kau bangga dengan undang2 kafir bro...

Pas bukan takut undang2 tapi, nanti ada alasan untuk bn haramkan pas...

Tak payah spin bro kalau benda mudah macam ni pun kau keliru.
Kalau kau laksana hudud kau dah langgar undang2 kita ikut undang2 negeri bukan tanda kit takut Allah.

Bila dinegeri yang pakai undnag2 kafir macam Malaysia kita akur lah, tapi bila di negara islam sebenar kita ikut lah.

Islam bukan pada nama, tapi pada penghayatan...
Tapi kita berjuang kene dan wajib.

Kau ngaji tinggi sikit bro jangan persoalkan benda bodoh.
Kau nak tolak hudud itu hak kau dan agama kau...
Kau bangga bn tolak hudud kau boleh pangkah bn sampai ke anak cucu kau.
Itu hak kau.

Tapi bijaksana dalam memikirkan benda mudah kdalau bn sendiri tak dapat halang orang murtad sebab undang2 yg korang sendiri nak dan buat maka hidup lah korang dengan UMNO korang sampai kiamat.

Tpi aku akan terus sokong hudud dilaksanakan sebab Allah.
Walau tak dapat dilaksanakan Allah tahu aku dah usaha.
Dan aku tak bersikap melampau.

dah tahu wajib awat umno tak laksanakan hudud di malaysia? bangang sungguh macai umno ni ....

Byk ckp pula si pencacai pr ni....dialah yg psling bijak. Dialah yg betul. Org lain semua bodo. Org lain salah belaka...isu mesir yg difikirkn pd awalnya mmg isu islam. Sbg muslim aku sokong morsi la....mudah2an dia dilindungi Allah hendaknya. Yg menarik perhatian dan menimbulkn perbalahan di sini ialah si non nak bantah....siape dia yg nak bantah. Itu isunya. Apa pengaruh dia dlm badan dunia....adakah dia punya kuasa utk pengaruh pmimpin kuasa2 besar. Klu ada ok lah kuar statement bantah2 ni....atau nak buat himpun2 jg ke mcm blackout....

isu seterusnya yg timbul ialah sindrom membodohkn org. Dia bijak konon. Nak tanya ni yg bguling2 dan baring atas jalan raya tu menunjukkan bijak ke bodoh?

Jwb le macai

yeke..kalau isu mpebodohkan rakyat tu rsnya spr dan menteri la juara kan.kejap kurangkan silvernitrat,kejap pewarna makanan.mana yg betul ni macai umporno?

yang pastinya umno menolak islam....dan pastinya kita perlu menolak umno tolol ni

Apa kata kita mintak sekali lagi agar dsai dimakbulkan mnjadi pm kita dpd pihak gereja israel?

Jika anwar jadi pm...budaya pecah dan perintah umno tak akan berlaku dan semua tanah2 milik melayu yg nak cepat kaya akan dikembalikan semula ke tangan org melayu.

Tulh bro cakap pun lu ulang benda sama sah macai...

1. Pengundi bangla banyak.. Bukti isu pada pengundi bangla ini diakui spr di mana Sabah sahaja lebih 60k pengundi tak dapat dikenal pasti itu disabah sahaja...
Dah data pengundi pos mempunyai pegundi bukan warga negara.

2. Pengundian dua kali berlaku di beberapa negeri... Dimana borang 10a spr dikeluarkan atas sebab ada pihak lain dah,mengundi bagi pihak mereka.
Persoalan,dia kenapa depa ada ic dan,bukankah bukti dakwat kekal,patut wujud..

3. Kenapa undi pos tiada pantauan dari parti bertanding dimana parti tidak dibenarkan masuk and jaga peti undi pos???

4. Kanapa daftar ubdi tak boleh dicabar apakah yang kerajaan nak lindung???

5. Kenapa ada kertas undi bercampur di Johor???

6.kenapa spr mengarahkan tanpa memaklumkan,pada parti bertanding... Jika ada orang datang mengundi set nama kedua akan dikeluarkan.
Yang mana set ini ada nama bagi mereka yang dah mengundi.

7.kenapa cadangan awal dakwat kekal yang dijanji spr untuk elak undi 2 kali tak kekal.
Apa bukti tiada orang undi dua kali???
Bukti dah ada...
Bukti ic pun dah ada...

8.kenapa perbelanjaan besar bagi dakwat tak kekal rupanya cuma pewarna makanan aja.

9.kenapa ada pengundi tak langsung daftar tiba2 nama ada dan undi dinegeri lain???

10.kenapa boleh ada lebih dari seribu kes 50 nama pada satu alamat

11. Kenapa ada kes 100 nama pada satu alamat dan bilangan kes melebihi seribu.

Kenapa ada video dikedah perempuan tu mintak duit dari umno sebab dah undi umno???

Ini nama dia rasuah bro???

And kenapa bn bantah spr kalau takde penipuan atau kelemahan???
Apa yang bn bantah???

Jawab lah berapa ratus and ribu red bean ditangkap cai

Ulang benda sama yang perlimen bn pun tak mampu jawab kesian macai bukti dah ada tunggu aja bantahan mahkamah tgk siapa menang jangan takut cai...

Kau tak caya tuhan ke cai risau semacam aja aku tgk ni..

Bn ada buat laporan polis tak???

Tak salah berdemo demi kebenaran utk anwar...beliau seorg yg berakhlak mulia yg disanjungi seluruh dunia.Ulama dunia mengagumi beliau termasuk pemimpin terkemuka yahudi dunia.Malaysia sebuah negara yg selamat krn nyata anwar tidak memihak kpd sesiapa kuasa besar dunia.

Terima kasih saudara john jo atas makluman tersebut.

Aku cadangkan pas dan umno bergabung baru para kafir laknat tidak menghina Islam.Dpd kita sesama Islam bergaduh yg untung pihak kafir yg dah kaya.
Mgkin john jo setuju dgn cadangan ini.

Orang yang nak laksana hudud dipersoal

Yang taknak laksana langsung disokong dipuji

Bodohhhhhh punya macai

Ps. Orang tulis macai aja semua dah tahu confirm UMNO hahahaha

Yang tolak islam ialah yg tidak percaya dgn Allah...Pas dan umno percayakan Allah cuma kuasa politik memecahkan mrk.Klu mrk bersatu gerenti puak yg terlalu inginkan kuasa akan tunduk dan sujud di tanah melayu ini.
Apa2 pun...mmg ada puak sama ada percaya dgn Allah dan tidak percaya langsung berusaha agar penyatuan tersebut tidak berlaku.
Semua yakin...jika ada tolak ansur antara umno dan pas berlaku..hukum hudud atau ekonomi melayu dan pribumi akan lebih menonjol.
Cuma islam pas dan islam umno kena bertolak ansur dan jauhi batu2 api yg berupa setan nampak.

Syiah dh buat hal dah.

Tak kesah puki sapa...asal jgn puki yg bukan muhrim atau pukimak ko.

Bodoh bang. Maaf bang janji tk nk buat lagi

I wish that umno is no,more.
Kerana umno bodohkan rakyat menipu dan makan duit negara...
Yang wish gua ni salah tak bro???

Bro kenapa depa gulingkan,
Kenapa kerajaan mubarak digulingkan

Ulama pun setuju benda ni jadi ulamak dunia tau, bukan ulamak umno...

Dah bila morsi jatuh yang aku tgk happy cuma Israel syiah and macai umno huh pelik sungguh perangai.

Macai sekepala dengan Yahudi tahniah lah.

Jangan kau kata demo ni tak baik jangan samakan setiap demo.

Ada perang akidah ada perang keadilan.
Semata2 pakatan sokong ikwan korang pun happy konon ini kesan guling kerajaan...
Hal sebenar sana adalah akidah dah campur tangan Yahudi.

Di Malaysia semua tuntut pilihan raya adil itu aja dan jangan menipu...
Kalau mintak jangan menipu pun satu kesalahan susah lah nak kata...

Aku tanya macai lagi...
Spr salah ke tak sebab bekal dakwat tak kekal????

And pusing2 cerita???

Salah atau tak jawab itu aja please lah cai soalan mudah bersalah atau tak???

Boss kami yg porno bang. Ckp boss org lain porno sebenarnye boss kami yg kuat porno

Bro patut kau tulis wahai hamba Allah, yang memperjuangkan agama Allah dan perintah Allah.

Bangkit dan perjuangkan hudud, jangan lena pada campur tangan kafir dalam negara...

Dan berjuang lah dengan sabar, berjuanglah dengan kekerasan dan kelembutan dan berjuang lah dengan bijak.

Yang menolak hukum Allah adalah dari kalangan musuh islam..
Jangan tepedaya dengan pengaruh mereka teruskan perjuangan.

Allah melihat keiklasan dalam hati pejuang semoga Allah memuliakan anda seperti mana mereka yang sebelum kita

Setuju tak cai???
Anon 1843

Hukum Allah ni nak kene buat ke tak ni???
Aku tanya lah kene buat ke tak payah???

Blackout 505 utk pilihanraya bersih...klu dah angkat sumpah...bersih dah tu..yg tak bersih otak pemimpin haru korang jer.
Tapi semasa himpunan...ada jugak kedengaran nak jatuhkan kerajaan sekarang...nak spin..spin lah tapi hakikat nyata...spr cuma kambing hitam utk tumbangkan kerajaan bn.
Malang...tak semua rakyat bodoh mcm rakyat mesir..dah bagus punya pemimpin islam pun mrk boleh tolak dan tumbangkan.
Klu morsi tu pelaku video besi...mmg layak la kena tumbang...nie pemimpin islam yg sering berjemaah dgn rakyat.

Mungkin kuasa barat tak senang dgn kebangkitan islam di mesir...aku simpati.

Rakan Al-Azhar

Yang gila babi ialah cina dap yg suka makan babi mcm ko!!Org2 islam tak gila babi mcm pemimpin korang.

2307 lu sebuk ttg dakwat2 ni lu ada gi mengundi tak masa pru 13 hari tu. Dia org kasi dakwat sama lu saja ke spr tk tengok ic dn list mereka ada????

Abdulhamid don,

apasal ek pas takot ngn umno? Alasan pas tak buat hudud kat kelantan krana umno tak benarkan, ya ka? Kalo tak salah aku mahathir pernah izinkan kelantan laksana hudud, punya lah kecoh DAP masa tu menentang, kalo ko tak pcaya boleh semak sejarah, yg paling aku heran PAS DAN DAP JADI KWAN BAIK LA PULAK!

Klu anwar tu morsi...mmg patut rakyat mesir tu tolak..
Heran dgn bangsa arab nie...tu ler bila ada kuasa besar main peranan.
Malaysia jer masih gagal mrk kacau krn pemimpin kita lbh bijak dpd akal yahudi.

Nak,mintak doa untuk kau and keluarga kau pun boleh bro

Nak mintak untuk bn pun boleh.

Gereja tu aja prayer request senang aja mintak aja depa doakan cara yang sama.

Mudah betul korang diperbodohkan...

Aku nak buat request untuk umno hahahahaha.
Biar korang pulak pening percaya benda bodoh..

Takpe korang ada vetican kan???

Baru setahun pemimpin morsi berkuasa dah kena tolak krn ketakutan kuasa islam di negara arab bangkit.
Rasa aku klu anwar jadi pm..tak akan mgkin ada gangguan demontrasi krn anwar sahabat baik dgn negara2 barat yg dikuasai yahudi.

Kau pun macam utusan jugak kaki spin hahahaha

Orang berdemo mintak pilihan raya bersih salah ke???
Yang orang,mintak bukan Najib turun Anwar naik.

Orang mintak pilihan raya bersih, itu pun salah???

Aku tanya cai umno ada berdemo tak jawab jujur lah jangan malu,
Ada tak umno buat demo???

Anwar ada banyak akaun di israel..mgkin kita akan selamat jika anwar jadi pm kita.

Ewah ewah umno tolak islam???? Hey macai ko duduk msia kan....kjaan skrg umno bn kan....ada tak ko atau kluarga ko dihalang dari melaksanakn syariat islam...? Takda kan....ko bebas beribadah kan....kan

Rukun islam yg 5 tu ada tak ko dan kluarga ko yg tidak bebas mengamalkannya. Ada sekatan tak...takda kan...kan

azan dan baca quran di masjid surau. Ada tak umno bn tegah....takda kan....

byk lg program islam yg umno bn hidupkn dlm msia ni. Betul kan...kan

Hanya hudud ke alasan ko. Memang buta kayu ko ni

Logik ke? Hukum Allah tak dilaksanakan kerana tak berani mnentang pmerintah? Pdahal bgegar langit dan bumi time menyalak hal hudud, buat aje la kat kelantan dulu, takot apa? UMNO? DAP? Psoalan aku skarang ialah.. kenapa menyalak tapi tak menggigit? Last2 yg keluar NEGARA BERKEBAJIKAN, jgn la jadi munafik@penipu.

Ya..anwar hafal satu quran tak mcm najib..
Umpama kata org...main depan main belakang..
Najib main depan jer..anwar depan belakang..

Anwat lebih hebat...
Tapi aku sokong morsi..

222 kerusi...gabung pas dan umno..harap dapat mggubal hukum hudud.
Tapi kena tunggu karpal singh mampus dulu..

Aku setuju sangat tapi bukan bergabung dibawah umno...

Kepimpinan oleh ulamak yang tegas, pakar ekonomi.
Dah kerajaan yang lebih transparen

Aku John jo.
Semua islam adalah bersaudara.
Tapi selagi pemimpin umno yang sama jugak berkuasa maka Malaysia akan kekal malah lebih teruk dari sekarang.

Tapi kau sendiri tahukan umat islam bersatu adalah antara doa nabi yang tak dimakburkan.


"Suatu hari Rasulullah S.A.W telah datang dari daerah berbukit. Apabila Rasulullah S.A.W sampai di masjid Bani Mu'awiyah lalu Baginda masuk ke dalam masjid dan menunaikan solat dua rakaat. Maka kami pun turut solat bersama dengan Rasulullah S.A.W. Kemudian Rasulullah S.A.W berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah S.W.T. Setelah selesai beliau berdoa maka Rasulullah S.A.W pun berpaling kepada kami lalu bersabda yang bermaksud :

"Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T tiga perkara, dalam tiga perkara itu Allah S.W.T hanya memperkenankan dua perkara sahaja dan satu lagi ditolak.


1.Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya Dia tidak membinasakan umatku dengan musim susah yang berpanjangan.

2.Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh s.a).

3.Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku tidak dibinasakan kerana pergaduhan sesama mereka (peperangan, pergaduhan antara sesama Islam).

Kedua-dua doa nabi telah Allah kabulkan.Tetapi permohonan baginda yang ke-3 telah ditolak. 2 hal yang diminta agar tidak terjadi atas umatnya kelak itu dikabulkan iaitu agar umat ini tidak dibinasakan sebagaimana umat-umat terdahulu dibinasakan.

Dan hal yang terakhir ialah baginda meminta agar umatnya tidak saling bermusuhan dan tetap bersatu, akan tetapi doa baginda yang ini ditolak oleh Allah

Sumber
http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php/t-419501.html

Morsi dijatuhkan kerana berjuta2 rakyat mesir mgusulkan memorandum mendesak dia bersara di jalan raya..
Anwar nak kambing hitamkan spr dgn ribuan jer pengikutnya nak tumbangkan kerajaan bn...jangan haraplah..
Dah tak laku blackout 505...niat nak tumbangkan kerajaan bn ditukar pulak dgn niat tumbangkan pengerusi spr.Rakyat tahu korang malu besar yg anwar spring tak laku...tak laku cai!!
Bukan salah spr...salah anwar tu sendiri yg suka main dubur dan puki...ada gambar dan video pulak tu!!!!hihihihihuhuhuhu

Tu antara dia dgn Allah...sama juga dgn anwar yg tak mampu menudungkan kote bengkoknya..

Dia buka aib org dgn cara fitnah.Allah telah buka aib dia lebih dari itu..

Dakwat tak kekal sama mcm pendirian pemimpin yg tak kekal kata nak boikot...buat rugi aku berguling2 atas jalanraya.
Mmg bangkai!

Ada macai mcm tu dlm pakatan...hudud hancus...mcm hancus morsi di mesir.

Aku dah tanya john jo...itu hak dia bersuara...itu bukan rasis krn parti mrk tak rasis.

Bawa bertenang ya sohabat-sohabat sekalian, sebenernya kita ini menjadi mangsa politik dan politikus, kita semua adalah saudara seagama dan sebangsa, dalam kita berkelahi dan berteriak ini ada 1 pihak yang sedang memerhati kita sambil tersenyum, kita hanya membuka peluang pada pihak perakus yang hanya menunggu masa sesuei untuk meragut kedaulatan bangsa kita, berfikiran terbuka lah wahai sohabat-sohabat ku.

-suparman-

Bos umno cuma cakap dengar jer kepornoannya...bos kami siap ada pengakuan bersumpah..video besi..video terkam dan salam butuh gay..hebat!

Soi lek mengaku wlpun ada video besi...anwar sampai mampos tak akan mengaku wlpun video besi dan jam omegay jadi saksi...kesian...

Islam,ada satu aja islam dibawa oleh junjungan kita kekasih Allah.

Pesan kau baik aku setuju...

Tapi ideologi berbeza pegangan agama kene tetap satu.

Kenapa umno tak ketengahkan islam???

Mintak maaflah kata UMNO cuma pentingkan nama, nak glamour dimata dunia as islam modern...

Itu umno pas pulak tak pandai strategi,
Apa depa nak buat dah betul strategi dulu silap.

Sejak bergabung kita tgk agak kuat...

Kesilapan kau satu aja bro kau pandang orang as musuh.

Ini yang umno,buat menyambung cara penjajah asingkan kaum dalam parti...

Patutnya kita satu kita bedakwah, kita cerahkan,mereka tentang islam...
Penentangan mesti ada punya...
But itu akan jadi benda yang dijangka lah.

Kita kene bagi mereka hidayah...
Bagi tahu tentang islam sebab tu Melaka dulu kuat sebab masyarakat bergaul dalam kerajaan yang adil akibat pergaulan itu lah ramai pedagang masuk islam.

Bila Yahudi lihat benda tu sebab tu depa kenalkan konsep pecah perintah...
Supaya kita tak,mengenali dan kita rasa terancam.

Dan konsep ni masih berjalan dalam negara kita...
Sedar atau tak ini lah hakikatnya

Islam dah letak guide dalam bermasyarakat, ikut lah apa susah.
Tak dapat ikut pun cuba ikut...
Tak dapat dakwah kita doa pun dah ok dah.

Itu islam Allah bagi pelbagai rahmat sampai niat pun dah diberi ganjaran.

John jo

Paling bodoh...ambiga dan anwar bos bersih tu..negara maju tak pakai dah dakwat kekal krn puak lgbt nie tahu dakwat kekal tak kekal..menang kita sokong dakwat....klu kalah kita salahkan dakwat...biasa la mainan penipu nie..

Tu cina dap babi yg menyamar islam memecahkan sesama islam.puak nie mmg suka kita berpecah spy mrk dpt mendominasi atas perpecahan melayu pribumi...
Betul tak john jo?

Sebab pukimak aku tak semurah pukimak kau and keturunan kau bro.

Sebab kau keluar dari puki murahlah kau macam ni.

Sebab bahasa kau selonggar puki nak kau. Maka baunya terpancar dengar bahasa kau.

Tahniah bro kau and puki mak lu setanding busuk nya at par

Bro kau kaji balik pasal Mesir bro baru cakap.

Yup tapi kenapa ada orang Islam minum arak ye???

Islam ala umno

Aku mewakili seluruh umat islam menyokong penuh agar hudud dilaksanakan di kelantan dgn adil dan saksama bagi membuktikan kpd dap yg hukum Allah adalah relevan hingga kiamat.Bukan menidakkan keupayaan kelantan tetapi hanya dgn majoriti kerusi pas di kelantan tanpa dap...hukum hudud mampu dilaksanakan.
Percaya yg keberkesanannya akan mampu menaikkan nama pas dan meningkatkan sokongan melayu islam dgn pas.

Sohabat ku sekalian, Malaysia satu-satunya negara Islam yang masih belum diusik oleh pengikut DAJAL LAKNATULLAH, berhati-hatilah sohabat ku, kita sedang di uji Allah, gunakan akal dan berfikirlah secara waras demi Islam dan kedaulatan bangsa kita di TANAH JAWI ini, sebelum saya masuk TURU sila fahamkan ayat ini - sudah tidak ada lagi ahli kitab dalam dunia ini, agama dari langit yang ada hanya ISLAM, jika ada yang mengaku dia adalah ahli kitab bermakna dia penipu, dia adalah penyeru ALMASIHUDDAJAL, hati-hati ya sohabat dengan siapa kita berkawan.

-suparman-

macai umporno tlglg jgn tonjolkan sgt kebodohan anda,dok spin balik soal hudud yg dh lama terjawab dah,jgnla 24jam ngadap utusan tu sbb smpi skrg otak beku mcm lembu nfc...tolong ye wahai macai dan pencacai umporno,jgn nmpk sgt kebodohan anda yea.madey izinkan hudud dkelantan?alahai otak macai umporno.sungguh memalukan....

hahaha.amek kau pencacai umngok,lain kali tanya soalan bebudak tadika lg.hahaha.mmg bro,puak2 umngok ni bc utusan meloya je pastu berita harian.otak jgn harapla nk bkembang.otak lembu nfc lg bgus kot.hahaha

mana p£ak macai porno nie.maybe shif malam diorg kene btugas jaga lembu nfc kot.kahkahkah...

aku pun setuju
Tp pas ttakut kena tengking dengan kapal

aku setuju sbb puak2 ummgok ni kebanyakan nya org tua2,atau bbudak yg xcukup akal lg.tu sbb dok ulang benda yg sama je pastu soalan xmencabar langsung...nak jwb pun rasa malu...mcmla xda sumber ilmu lain selain utusan meloya..dah utusan kalah saman tbukti utusan salah tp macai umngök dok percaya utusan jgk.memangla bebal sungguh aih puak2 umngok nih

Ketakutan kuasa apa bro???

Morsi ni dipuji ulamak dunia bro disokong.

Carilah siapa yang gulingkan morsi tu...

Bodoh cai membaca lah cai jangan jadi bangang ustaz don pun tibai tv3 pasal cakap morsi ni ditaktor

Aduh banyak bodh lah ini macai...

Bodoh bodoh bodoh gi lah membaca, takkan pasal depa buat demi hang konon nak bagi contoh kat pakatan hang serang depa.

Aduh cai hang ni pro iran and hisbullah ke

Kalau tak cakap bab liwat tu bukan umno,lah...

Bro kau sokong morsikan kau sound sikit macai umno yang tak faham isu Mesir ni ye

Soalnya Najib nak ke???

Hahahahaha macai sejati

Morsi diguling tentera lah cai mana kau baca ni cai..

Bersih memang mintak spr Telus now kesinambungan dialah cai.
Bila pulak tukar???

Lu macai sejati bro hahahaha confirm macai sejati ni tak kau kalah ni..

Mana video Anwar main,puki???
Main jubur???

Kau sumpah laknat lah bro itu Anwar kalau tak berani jangan sebut.

Kau berani sumpah tak video depan kaabah video asli bukan edit???

Kalau tak,masuk bab kote bukan umno lah cai betul tak???

Kau cakap pasal Allah tapi kau memburukkan orang tak ingat pulak.

Beza memberi tahu kebenaran tentang negara dan membuka aib bro.
Ustaz asri,kata bab negara kita kene sound direct. Bab peribadi secara peribadi.

Kau berikan pada Quran tak???
Pada nabi???
Apa pesan nabi bro???

Dalam,kau berkata pasal aib orang ni???
Apa pesan nabi jika kau beriman

Lah kah lah kah

Bro siapa bijak,bro???

Malaysia memang bawah Yahudi lah bro...
Siapa kata tak...

Sebab tu umno tolak hudud apa lah kau cai...

2345

Kau syiah ke bro apasal kau benci morsi ni

John jo

Bodoh dakwat kekal dah dijanji negara maju konon lu nak cakap.

Nak beli dakwat pun rak reti lagi nak banding dengan negara maju ke bodoh punya macai.

Negara maju tak main isu perkauman bro.

Kalau terlibat salah guna kuasa contoh beli kondo konfirm,letak jawatan.

Nak negara tak maju bilangan penduduk lagi ramai pun pandai beli dakwat apa punya bodoh lah macai itu pun nak backup

Umno tu yang buat lah bro

Umno main perkauman kenapa ada parti ikut kaum bro???

Negara maju bab kaum2 ni di kira taboo

Mana boleh diskriminasi.
Bila bab pemimpin kafir harbi

Projek bagi depa jugak,bodoh punya macai

Bro bagi bukti mahathir benarkan???

Cakap mulut atau cabar???

Dapat kan fakta yang tepat lagi benar baru komen ye.

And faham dulu,impak kalau Kelantan langgar undang2 persekutuan

Negeri Kelantan meluluskan pelaksanaannya hukum hudud di bawah Kanun Jenayah Syariah II (1993) pada tahun 1993. Namun pelaksanaannya tidak menjadi kenyataan apabila melibatkan pertikaian berhubung isu-isu perlembagaan. Iaitu perkara 75

Negara kebajikan,ada dalam al baqarah kalau kau rujuk umno memang tak faham punya maksudnya
Tapi dalam Quran jelas bro jom baca

bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi Sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari Kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir (yang memerlukan pertolongan) dan orang-orang yang meminta-minta; dan (memerdekakan) hamba sahaya, mendirikan shalat, dan menunaikan zakat; dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. mereka Itulah orang-orang yang benar (imannya); dan mereka Itulah orang-orang yang bertakwa. Ayat 177

Ok,ini untuk pemimpin dan macai2 pulak

Sabda nabi Muhammad s.a.w yang bermaksud, ".......Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri “. Hadith Riwayat Ibnu Majah

"Itulah hukum-hukum Allah, Maka janganlah kamu melanggarnya. Barangsiapa yang melanggar hukum-hukum Allah, mereka itulah orang-orang yang zalim." (Surah Al Baqarah : Ayat 229)

“…….Dan janganlah kamu menukar ayat-ayat-Ku dengan harga yang sedikit. Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.” Surah Al Ma’idah : 44

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.” Surah Al Ma’idah : 45

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik” Surah Al Ma’idah : 47

Nabi s.a.w. bersabda: “Jangan demikian, demi Allah, nescayalah engkau semua itu wajib memerintahkan kebaikan, melarang dari kemungkaran, mengambil tangan orang yang zalim (yakni menghentikan kezalimannya) serta mengembalikannya atas kebenaran yang sesungguhnya, juga membasmi tindakannya kepada yang hak saja dengan pembatasan yang sesungguh-sungguhnya. Atau jikalau semua itu tidak dilakukan, maka nescayalah Allah akan memukulkan (membencikan) hati setengahmu terhadap setengahnya kemudian melaknati (mengutuk) engkau semua sebagaimana Dia mengutuk mereka (Bani Israil).” Diriwayatkan oleh Abu Dawud dan Tirmidzi dan ia mengatakan bahawa ini adalah Hadis hasan. Ini adalah menurut lafaznya Imam ‘Abu Dawud.

Saidina Abu Bakar berkhutbah ketika mula dilantik menjadi khalifah, yang antaranya bermaksud ".....Maka jika aku istiqomah di atas KEBENARAN, tolong ikuti aku, tetapi jika aku keliru maka luruskan diriku......" (Tartib wa Tahdzhib kitab Al Bidayah Wan Nihayah - Imam Ibnu Katsir)

Sumber
https://m.facebook.com/SajakBrunei/posts/548170605222385

Rasulullah S.a.w bersabda: “Siapa yang taat kepada aku masuk syurga dan siapa yang derhaka adalah dia orang yang engkar (enggan).” (Hadith Riwayat Bukhari)

Dalam hadith yang lain Rasulullah S.a.w bersabda yang bermaksud , “Sesiapa yang melakukan sesuatu amalan yang tidak berasas kepada Sunnahku maka amalan itu ditolak (tidak diterima oleh ALlah Subhanahu wa Ta’ala).” (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

“…….Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri “. Hadith

FirmanNya lagi yang bermaksud “Dan telah sempurnalah wahyu Tuhanmu itu dari sudut kebenaran dan keadilan, tidak ada penukaran atau gantian kepada wahyu itu. Allah Subhanahu wa Ta’ala itu Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” Surah Al-An’aam : Ayat 115

“Dan sesungguhnya Kami turunkan kepada kamu tanda-tanda yang terang dan nyata, hanya orang fasiq sahaja yang engkar dengan tanda-tanda yang terang itu.” Surah Al-Baqarah : Ayat 99


Islam dah sempurna termasuk dari segi mengamal,undang-undangnya maka jangan jadi fasik seperti yang dinyatakan dalam Quran.

Kalau kau kata pas takut umno...
Maka umno yang berani macam korang ni kenapa tak nak hudud dan ikut pemimpin yang tolak hudud???

Siapa yang umno takut??? Dan ini tanda Umno takut Allah ke???

http://m.youtube.com/#/watch?v=sUMkCAXDQlM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DsUMkCAXDQlM

Lihat orang takut Allah cakap apa

HUDUD MCM MNUNGGU BULAN AIDILFITRI SMKIN NAK DEKAT RAYE SMKIN BERDENTAM DENTUM mercun NK RAYE..cite hudud hnya 5taun kdengaran..hehehe

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 233   Newer›   Newest»


EmoticonEmoticon