Thursday

RAYUAN BANTUAN WANG JAMINAN MAHKAMAH DAN BANTUAN GUAMAN


Kenyataan Terbuka
25 Julai 2013

RAYUAN BANTUAN WANG JAMINAN MAHKAMAH DAN BANTUAN GUAMAN

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan sekutu gerakan anak muda lain seperti Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) sentiasa kedepan dalam menyusun massa rakyat termasuk siri mobilisasi protes terbuka bagi menyuarakan perbagai isu rakyat. Khususnya selepas PRU ke 13 isu penipuan SPR menjadi tumpuan mobilisasi. Kami terlibat secara langsung menjadi pengerak utama dalam hampir semua mobilisasi.

Semua dilakukan secara rela tanpa arahan atau mengharap imbuhan hanya demi melihat negara ini diselamatkan. Semua dilakukan dengan sedar betapa tinggi risiko yang bakal dihadapi termasuk terpaksa menyediakan wang jamin dan khidmat guaman jika didakwa.

Bermula dengan kes pendakwaan Safwan Anang dibawah akta hasutan di Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur, syukur peguam datang secara sukarela tanpa bayaran tetapi SAMM telah mempersiapkan wang jamin sebanyak RM 5,000 bagi mengeluarkan Safwan dari penjara Sg. Buloh.

Kemudian kes che'GuBard yang didakwa sebagai penganjur Himpunan #suararakyat505 #blackout505 di Mahkamah Seksyen Petaling Jaya di mana che'GuBard setakat dua sesi mahkamah ini mewakili diri sendiri dan dalam proses mencari peguam sukarela. Cuma agak bernasib baik dalam membela diri sendiri che'GuBard mencipta sejarah berjaya membuatkan Hakim memutuskan dibenar ikat jamin tanpa nilai wang.

Selepas itu Azhar Achil, Penyelaras SAMM Selangor juga telah didakwa di Mahkamah Majisteret Kelang kerana dituduh menganjurkan Ceramah Mobilisasi menjelang program #blackout di Padang Merbok. Beliau yang juga dalam mewakili diri sendiri mahkamah telah menetapkan RM 4,000 sebagai ikat jamin dan wang tabungan SAMM digunakan.

Satu lagi kes dimana SAMM telah masuk wang ikat jamin ialah apabila aktivis pelajar sdr. Akram Ahmar yang didakwa engkar bersurai di depan Lokap Berpusat PDRM Jinjang ketika acara solidariti bersama Adam Adli yang direman telah diminta RM500 oleh mahkamah untuk diikat jamin.

Cabaran paling besar menjelang Syawal , Isnin ini 29 Julai tangkapan kejadian protes di depan Parlimen pada hari pertama sesi parlimen akan didakwa. Seramai 33 orang akan didakwa (3 daripadanya wanita). Berdasarkan makluman dari pegawai penyiasat (IO) kes berkenaan dari IPD Dang Wangi menyatakan 33 akan dituduh dibawah Akta Perhimpunan Aman kerana menyertai himpunan haram dan 17 orang dari mereka akan diberikan tuduhan tambahan iaitu akta 147 iaitu cubaan merusuh.

Jumlah cukup besar iaitu seramai 33 orang, bayangkan jika seorang wang jamin RM3,000 bagi satu kesalahan maka ia mencecah RM150,000 nilai jaminan yang diperlukan. Jika tidak maka akan ada yang akan berpengalaman meraikan Eidulfitri dalam Penjara Sungai Buloh.

Kepada peguam yang sudi membantu untuk memberi khidmat guaman secara sukarela kami mohon untuk tampil ke depan dari seluruh negara kerana selain kes ini kami akan cuba membina rangkaian peguam rakyat bagi kes-kes perlawanan rakyat di seluruh negara.

Kepada yang berkemampuan diharap dapat bersama menyumbang bagi kami mengumpulkan dana yang cukup bagi tujuan ikat jamin, jika ada baki maka akan dikumpulkan bagi menjamin orang kena tuduh (OKT) berkaitan kes perlawanan rakyat dimasa hadapan.

Wang jamin mahkamah ini tidak hilang selepas kes selesai ia boleh diambil balik. Untuk itu bagi penyumbang dana dalam jumlah besar dan punya keberanian agar tampil ke depan sebagai penjamin sendiri dan wang jaminan akan dibuat dalam buku akaun dibawah nama penyumbang (dalam akaun bank yang dibekukan mahkamah) dan selepas kes selesai penyumbang boleh tampil ke mahkamah dapatkan surat bagi mengambil semula wang jamin tersebut.

Kepada peguam yang sedia berkhidmat harap dapat hubungi Safwan Anang 0148408219, Azmir Mustafa 0122231239 dengan smskan atau email ke samm4anakmuda@gmail.com butiran akuan sedia menyediakan khidmat guaman dan di mana .

Bagi penyumbang dana bagi tujuan membantu gerakan dan khususnya ikat jamin kes 33 orang yang akan didakwa Isnin (29 Julai ini) boleh terus masukkan ke akaun Maybank 555041113224 atas nama Solidariti Anak Muda. Selepas menyumbang harap dapat sms ke no 0126937908 atau email ke samm4anakmuda@gmail.com bagi makluman pengesahan.

Kami anak muda tekad untuk terus berjuang dengan sedaya upaya kami demi menyelamatkan satu satunya tanah air kita bersama , Malaysia. Namun kini kami memerlukan anda bersama semampu boleh.

Sekian dan terima kasih.

che'GuBard
Penyelaras SAMM

** bagi memahami kejadian dari Padang Merbok ke depan Parlimen sila klik http://anakmudamalaysia.com/2013/06/dari-padang-merbok-ke-parlimen-samm-ambil-tanggungjawab-penuh/

109 comments

Minta AnUWar. Berjuta2 dia ada.

Minta AnUWar. Berjuta2 dia ada.

minta kak mah la.cincin aje dah 24juta.blum benda lain lg.

Sumbangan ni tak datang kan pahala bulan ramadan ni

Tak datang kan pahala abah kau!!!!!!!
Sia sia mak kau lahirkan insan berjiwa busuk dan berakal bengap mcm kamu.....

sumbangan nfc je 250 juta lesap yg mendatangkan pahala kot.alahai umporngok

Mmg betul buat menghabiskan beras jer

Sendiri buat sendiri tanggong lah.awar tak minta kt nuorrr dia kan banyak duit

senang saja nak dapat sumbangan , anak muda pkr boleh buat punya , ambil tempurong kelapa dan pergi bazar ramadan , bila ada orang lalu mesti ada orang campak duit dalam tempurong itu. mintak sedekah sikit , orang malaysia pemurah hati , lebih lebih lagi ahli umno .

jangan puak ni rembat tabong masjid cukop , aku hentak kau nanti !

anwar kaYa?mkn pun kat warung tepi jalan.kaya mende mcm tu tp bn fuh kaya smpi kiamat tp kat akhirat nt miskin papakedana tmasuk macai2 nfc skali.hahaha

bodö punya samm.masuk je umno blh dpt bjuta2 sekelip mata je tp duit haram le spt yg dterima macai2 umngok

UNTOK MAKLUMAT SEMUA , KALAU ADA PIHAK YANG INGIN MEMINTA DERMA UNTOK DIGUNAKAN SEBAGAI SUMBANGAN UNTOK DUIT GUAMAM ATAU DUIT IKAT JAMIN MAHKAMAH JANGAN DILAYAN , TAK ADA FAEDAHNYA , SILAP HARI BULAN DUIT KAMU AKAN DIKAPOR PKR , DASAR PKR TAK ADA MARUAH !

Lebih baik wang anda trsebut di dermakn kepada anak2 yatim piatu,fakir miskin dan golongan2 asnaf spt ibu tunggal,muallaf @ org yg brjihad fisabillilah...LEBIH BESAR DAN TERJAMIN PAHALA KLU DARI SUMBER YG HALAL..
SAMM Buatllh himpunan blackout untuk kutipan dana guaman.nk juga tgk ramai ke tk puak2 cinabeng turun skli bg derma...baru lh blh tahu ke cinabeng tu kencing ke tidak...ada bran SAMM.???

Samm buat malu aje ! kerja malas , takkan asyik nak minta derma sahaja , harga diri tiada langsong , jangan kau curi tin milo pula ....haha

ye ker kat warung tepi jln mane yg anwar mkn tu?

dia org ni bukan pejuang tapi sampah masyarakat esok tua menyesal la tu anwar jugak yg untung dpt jadi ketua pembangkang lagi sepenggal huhuhu aku yakin skrg nie dia org puja anwar lagi 5 ke 6 thn ke depan akan jadi cam ezam noor, roslan kassim dgn zul noordin hehehe

bukan husam musa bg fatwa syahid ker so apa nak takut masuk penjara jer pun x yah ikat jamin la huhuhu tapi jgn jadi cam saiful anang dah ler wah ckp dabik dada x nak ikat jamin rela dipenjara tapi x smpi sehari dah jilat balik ludah sendiri huhuhu macai2 PR anon dlm ni x nak join ker jgn jadi keyboard warrior jer kena tangkap nangis huhuhu

Lama lama anwar masok umno , politik anwar ibrahim dalam kocek aku ni , dalam politik tiada yang mustahil , sebab itu jangan fanatik sangat dengan anwar itu , hanya macai pkr sahaja tak sedar diri !

jika setakat komen tak payah ler.dan bukan duit pencacai yg ditagih nyer.dan kita tahu pencacai nie mana ader duit.sembang/komen jer lebih.dan apa masalah nya samm mohon bantuan dr PR.tiada sangkut paut dgn pencacai pun.ape hal lu kesah lebe lebe plak.

Daripada bagi derma kt samm
Lebih baik bagi derma kt tabung palastin
Ada juga faedahnya.

Kalau ko banyak duit bagilah jangan cajap orang lain x dak duit
Kami ada duit tp lima sen belah tujuh pun kami x mahu bagi kt sanm tu yang badigol lol

baik bg duit kat kak mah.blh beli cincin lg besar.haha.spenda pun mau sejuta kot.kahkah

baik duit tu bg pada ibrahim ali.cian dia kuat menyalak tp xdlayan najib.hahaha

jgn mcmtu,elok duit tu bg pd menteri ayam sbb xreti nk turunkan harga ayam.suruh makan ikan dan daging.pandai nye menteri bn.nsb baik xsuruh mkn babi.kehkeh

xbaik kata mcmtu,elok duit tu sdqh pd baitulmal kemudian disonglap pula jamil khir.alahai pemimpin negara dpenuhi penyamun tarbus

Tak malu la lu....lu kata brtindak tnpa diarah tnpa ditaja oleh mana2 pihak. Lu tanggung la sendiri....masa ni la baru betul2 lu buktikn lu pejuang rakyat.....rela borkorban apa saja termasuk beraya dlm penjara dek tak dijamin......helo brader takkan la duduk dlm pnjara lu x sanggup....guling2 atas jln lu berani. ...khemah2 berhari2 lu berani.....kemudahan pnjara tu lbh baik tau brbanding khemah2 kat padang merbok tu......mkn minum terjamin brader.....bacul la lu....lu dah tau langgar undang2 ini akibatnya tp lu belagak berani.....lu tanggung sendiri la.....mintak kat makbapak lu byr jamin....duit tu kn x burn jg. Akn dikembalikn jika x bersalah.....mana maruah weii minta2 sedekah ni....org Miskin ke anak yatim ke.....ada jg faedah nya derma. Tp utk guling2 atas jln ni.....lain kalilah....

Kalau aku bg sumbangan. ...apa jaminan kamu bahawa wang aku tak akan kamu songlap? Ada tak kamu lantik juruaudit luar yg bertauliah utk periksa penyata kira2 akaun bank tu....bila laporan akn dikeluarkan....derma2 ni...tabung2 ni dah byk yg kena songlap....kamu pun tahu kan...kan...kan

ala mat guling ni lg ke.kahkah.lawak2 umporngok

Sebelum terlambat.aku nak tanya ckit
Apa jadi dengan statement rafizi kata pengerusi dan timbalan pengerusi spr ada pwrtalian dengan pembekal dakwat kekal macam dia cakap kt dalam parlimen.
Sudahkah dia ulang cakap di luar parlimen????
Dia ada berani ker???
Hari ni pengerusi dan timbalan pengerusi spr dh cabar rafizi supaya ulang di luar parlimen..
Apa macam ada berani?????????

1809 sapa yang lawak nya bingai.guling2 tu bkn samm keerer.
Kamu dan pecacai kao lah yg di bayar cakap orang plak di bayar.
Aparaaaaa....lol ko ni

Puak ni mmg penakut tahap gaban... Mati syahid tak takut konon... Masuk penjara ke dah gigil.. Aparaaaa!!!!

hahahahahahahahahahahahahahah

Mungkin blh juga 33 org tu jika dituduh tp x cukup duit byr jamin.......guling2 dlm pnjara...hahahaha kita nak tengok berapa lama depa nak guling2 hihihihi

usah kata belah tujuh,sebesar zarah pun aku raser samm tak perlu duit ko tu.simpan jer utk kegunaan ko.elaun KB dah dpt ker.cuba check kut kut duit tu ader belah lapan plak.

Dia guling guling minta diikat jamin dan guling guling untok mendapat duit guaman , anwar sedap dudok rumah tengah kira bulu puki wan azizah ...hahaha

betul tu.bole ler ketua misi kaporkan duit tu.mcm yg dah terbukti.dasar penyangak.

x baik kata mcm tu.baik duit tu bg kat kak ijat.buat beli lembu dan kondo.

ko dgn pengerusi spr sama taraf.buta maklumat.standard yg rendah la dlm mendapat maklumat.tu la duduk lg di hulu kampung.aper pun tak tahu.tu pasai senang kena tipu ngan umporno.

tu dia bahasa yg paling baik.

KALAU TAK ADA UMNO PUNYA NYAMOK DALAM BLOG MILO SUAM INI KAMI PERCAYA BLOG MILO SUAM INI AKAN SUNYI SEPI , KAMI BUKAN NAK SERANG BLOG MILO SUAM INI , KAMI HANYA INGIN MENERANGKAN DASAR DASAR KERAJAAN BN YANG TELAH LAMA DIPUTAR BELITKAN OLEH PUAK PUAK PAKATAN RAKYAT INI , APA YANG KAMI LIHAT BLOG MILO SUAM INI ANTARA BLOG TOP RANKING POLITIK YANG TERBAIK !

Ada sejenis kuih namanya kuih guling guling , kuih itu ada masa hari raya dulu dulu sekitar tahon 70 an , sekarang munkin ada yang tak kenal lagi kuih itu , memang sedap kuih itu , dibuat dari tepong sagu , sekarang hari raya susah sikit nak jumpa kuih itu !

Anon pr semua nya bengong tongong

Puak ko yg banyak penyangak

Dia hanya buat didang akhbar cakap pemimpin spr dia x berani sebut nama macam dalam parlimen
Camno tu......

2037 itu lah bahasa yang sesuai pada pyak ko yang vangang

Apa ke jadah bagi derma??
Susah payah jadi kuli pemimpin bangkai mcm nuar n geng...yg korang dpt cuma publisiti murahan dan penjara..
Lain kali susun balik strategi dan jgn ikut hati konon kuasa korang lebih hebat dpd undang2...
Selagi anwar ibrahim yg korang nak perjuangkan sgt tu lbh baik ko berjuang utk agama bangsa dan negara dgn cara yg lebih bermaruah dpd berguling2 atas jln kononnya ditipu oleh spr yg pada hakikatnya korang melayu sebenarnya telah ditipu oleh anwar n geng...
Sekurang2nya korang pernah merasa apa yg kami rasa 9899 dulu adalah sama dgn blackout yg tak blackout....

Selamat berpuasa dan selamat menyambut syawal....
Harap tak beraya dlm jel....

Kalau dia berani sebut nama dengan jelas bak kara pengerusi spr baru jantan.....

Baik aku sedekah kat fakir miskin, anak yatim dan mualaf dibulan yg mulia..saham akhirat, bg kat puak ni xde pekdah.

Setiap hari pergi solat tarawih tu bawa satu ringgit untok tabong surau atau masjid dan amalkan setiap hari , insyaallah rezeki kita tidak akan putus , tak payah kita nak meminta minta derma dengan orang lain , cuba amalkan kalau tak percaya !

kahkahkah.ayat guling lg si mat guling nie.sian bn xda macai yg bijak ckit ke.asyik2 mamat guling ni lg.kahkahkah

Macam mana nk tingkatkan ekonomi sendiri klu mcm gini..dh lh penat di suruh lompat2 jerit2 kat jalan...ni kena hulur sumbangan guaman plak!!! Mcm mana aku nk cari/kumpul duit nk kawin ni!!!...abg non tolongggg..

Ala ala cian nya..ala kuci kuci..

ppuuuiii....menerangkan dasar kerajaan otak lu...lu punya anjing skit pun xmnyalak pasal harga keta...harga ayam naik....lektrik nk naik....tu ni nk naik....lu punya anjing x back up kak ijat lembu....x back up rosmah punya cincin...lu punya anjing tau menyalak pasal guling2...pasal jubo...pasal munafik...pasal derma tin milo....aku perhati lu punya anjing xbleh jawab setiap hujah pr..paling hebat pun lu punya anjing tuduh makbapak org berzina...apa agama lu punya anjing anut?? cina ajak mkn bak ku teh....lu punya anjing bising...tp kehidupan lu punya anjing xmncerminkn islam....klau lu punya anjing adil...kasi bising la ibrahim ali dgn zul nordin hina agama lain....lu punya anjing skit pun xde back up....lu punya anjing penakut...rasis mcm jahanam....lu punya anjing berani dlm ni...tu pun dapat tulang berupa wang....azeez mamak dgn jamil khir kena kutuk pun lu punya anjing kona hal lain...paling hebat pun mencarut lg...lu punya anjing mmg hina....skit pun xde back up menteri lu....aku rasa mmg puak lu bodoh..aku xsntuh lg lu punya tun hina islam.....apa mentaliti lu...?hnya bertuankn duit??lu mmg anjing setia....

Nk bkumpul haram pun ada yg taja khemah, dah kena tangkap pun nak kena ada penaja jadi penjamin, hampeh puak-puak nih, perabih boras jak.

Awal-awal lg dah pesan, korang hanya dikeldaikan jak, dh habis PRU13 jasa korang dilupakan, benti-benti le dari terus berjuang yg korang pun tak tau apa yg korang pejuangkan, cri le kehidupan.

Aku rasa anon 0006 ni dah tak geti beza bulan ramadan ngan bulan lain, oo lupa, tok guru dia dah didik dia jadi lagu ni, KAKAHKAHKAHKAH!

Puok ni taknok wat mogok lapor ke dalang penjara? Wat le, mane tau bule mati syahid, husam doh kabor doh bule mati syahid kalu mati bkempeng dalang jerebu.

cara berhujah dpt memceritakan siapa yg bengong lagi tongong.

berikan waima satu nama pemimpin umporno yg tiada skandal.ader brani ker.

haaaa nie dia bahasa yg layak utk ko orang.puki lu orang punya mak.mulut lu orang pencacai umporno samer mcm lu orang punya mak punya puki.bodoh lagi bangang.dasar anak kurang ajar.makbapak yg gagal mendidik anak anak.sapertimana makbapak mcm tu lah anak anak.memang kurang ajar.udah ler kurang ajar,agama pun tiada.dasar pencacai bangsat tak sudah.mencari duit haram buat keluarga.maka keseluruhan nya haram.sampai keturunan pun sana haramjadah nyer.pencacai hamis yg terserlah bodoh bangang nyer.haaaa nie dia bahasa yg paling layak utk pencacai tebusan haprak milik umporno laknatullah.khakkkkkkk tuiiiiiiii.pencacai sial 7 kturunan.

pencacai haprak umporno bermulut kurang ajak.sebagaimana mulut nyer begutulah mulut makbapak pencacai umporno nie.sial tak sudah.mulut gampang.kurang ajar.makbapak yang gagal mendidik anak anak.tu pasal jd pelacur umporno.baghal.

Aku cuma mampu gelak bersama2 mat sabu n anwar jer!!!
Aku bangga melihat anak2 melayu nak mati syahid demi golongan lgbt termasuk pasangan sundal cina yg hina islam tu...
Keldai...keldai...hihihi

Dlm bln puasa ni semua syaitan dipenjara. Tp hamba2 syaitan msh bebas. Salah satu anon 0043 ni lah. Tgklah bahasa dia. Klu sedar dia hamba Allah x mcm ni bahasa dia. Tatkala org lain bertadarus, zikir dan tahajjud dia mencarut mcm syaitan. Mak bapak dia lebih gagal didik dia. Kesian. Jika kebetulan ada malaikat yg turun pd mlm td melihat2 hamba Allah beribadah malam....apa yg malaikat tu komen tengok anon 0043 ni mencarut....?

0021
lu apasal nk beza bulan ape?lu tgk anjing lu komen....sume mnghina..lu patut tegur anjing lu......aku hina sbb lu punya anjing main makbapak....apa lu xde prasaan ke bila makbapak lu kena hina??klau lu xmarah....lu mmg bebal...mmg hina hidup lu....nk jd anjing kerajaan pun jgn smpai hujah lu mngarut...lu x malu ke setiap hujah anjing lu geng pr bleh jwb dgn senang ht....tmbah lg lu punya anjing pertikai org pergi umrah kenapa balik cepat....apa mkna?anjing lu jahil.....maaf aku kasar....tp lu punya anjing mmg hina...nk hina bleh...jgn main makbapak...lu geng pr kutuk najib lu marah....apa najib bangsat tu bapak lu?mak lu altantuya??sakit x ht lu??klau lu sakit....pesan kt anjing lu...latih baik2..jgn hina mak bapak org...respek la skit....lu kena tahu hukum....kasar aku guna anjing??anjing setia pada tuan....walaupun mmburu ternakan org..anjing ttp patuh....apa beza dgn lu....??patuh pada tuan yg bg arahan salah....lu punya anjing mmg jahanam.....aku perhati anjing2 lu...igt..

0043 = 0047 = hamba syaitan. Org islam lain sibuk qiyamullail dia mencarut

Baik aku derma kat anak yatim...xpn kat kat anak ahmad yatim rumah tepi jambatan tu.... dari korang dermakan kpd org yg dok melompat mcm monyet kat perhimpunan haram tu.... aku haramkan duit aku walaupun satu sen pun untuk didermakan kepada SAMM dan SMM...

Hijah apakebenda nya dh guling2 atas jalab mibta derma plak x ke bengong namanya.

Hujah apakebendanya dh guling2 atas jalan minta derma plak x ke bengong namanya tu

Namakan juga peminpin pr satu nama pun dh cukup yang ada skandal ada berani ker.
Tapi aky nampak banyak sangat maksiat nya

0043 adalah salah sekor macai pakatan yang di bayar.
Janganlah kerana anda dibayar anda sanggup mencaci maki ingat duit yang ko dapat haram bagi anak bini serta omak ko makan

0614 wa ingat lu lh paling anjing dan babi dalam dunia ni.pasal mak bapak lu pun sama anjing dan babi sbb dapat anak anjing dan babi

Aku ada rumah rm8 juta...di mana aku nak makan sukati aku ler....lantak ler korang nak berguling di mahkamah tu...

tgk....lu dh mula main mak bapak....lu mmg anjing umno..terbaik..

kahkah.lawak anon bn.samm pn x hingin duit haram korang.kahkahkah

1107 adalah anjing pkr yang terbaik
Melalak siang malam bak kan duit upah
Teepaksa lah memaki hamun orang
Tulah keja puak pakatan haramjadah ni

Samm ni dah lah bangsat lagi membangsatkan
Manusia bangsat lahanatullah.

Minta la kat DAP @ PAS jugak kalu PKR dah tak bagi. Nama pun pakatan rakyat haram jadah...mmg sesuai minta sedekah lepas diguna...kekeke

Betui ke samm x hingin duit org bn yg pemurah ni...klu x hingin nyataknlah dgn jelas dlm artikel tu....RAYUAN SUMBANGAN KECUALI PENDERMA BN...kahkahkah....dia open sbb tau yg murah hati x kedekut ni org bn. Org pr faham2 le...hihihihi tak mayu ya yu ni...

Setuju. Mintak la kat pakatan....pujaan hati korang....klu kedekut sangat...korang guna lah taktik khemah2....dan guling2 tu....kahkahkahkah....mamat guling2 ni laaaaagi. Hihihihi

Ok ok. Puak pr yg x suka aku kata guling2...apa kata tukar pg gulung2.....hahaha. gulung tikar la samm....gulung jangan tak gulung....

Klu x suka jg...ada sejenis ikan disebut ikan julung-julung....julung lah kamu samm....

Klu x suka lg...semua ahli samm buat2 juling2 hahaha....baru nmpak cacat mdh org simpati time mintak sedekah kat tepi Sogo tu....hihihi tak mayu ya yu all.

busuknya komen macai bn melambangkn busuknya dah bernanah hati macai bn umpama bangkai biawak atau mahupun babi....dgn hujah2 yg cukup bodoh utk dpertahankan.cian macai2 bn xda yg bijak2...

Macai2 pakatan lagi busuk dari bangkai babi

Macai pakatan ungkal detected.

Macai pakatan ungkal detected.

Macai pakatan ungkal detected.

Macai pakatan ungkal detected.

Macai pakatan ungkal detected.

Macai pakatan ungkal detected.

Macai pakatan ungkal detected.

SAMM dan ANUAR ibarat couple zaman sekarang la..... SAMM tu ibarat makwe... ANUAR tu ibarat pakwe... masa sedap2 couple sanggup sehidup semati... dah terlanjur... terpancut kat dalam.. akhirnya si boy lari meninggalkan diri... tinggallah si gurl terkontang kanting membawa perut.yg memboyot kesana kemari.... semua si gurl yg kena tanggung.. dan akhirnya.. si boy tu jadi gay sebab pancut dalam pn xbleh mengandung.... sekian...

Hahahahahha kakakakkakaka
Hihihihihiih hohohoohohohooh
Hehehehehehhehe

Kesian dgn puak samm....konon nak tengok suara rakyat yg menyokong...

Hahahaha.....Terbaikkkkk ...anon 4.44..trkedu trs golongan lgbt nabi luth ni.....wakakaka........

Aku simpati dgn puak yg berguling2 nie bila kurang mdpt respon dpd org ramai.

cian tgk komen macai bn.rendah btl pendidikan diorg ni.kahkahkah...

Ini nak bg sedap hati sendiri yg dah x tau nak hujah ape lg dah......hihihi. ops! aku bkn yg ckp psl guling2 tu tau.....mcm lah hang tu tinggi sgt pnddikan. Klu tinggi pun tahap pnddikn hang...cara hang ckp ni x mnjukkn hang bpndidkn tinggi. Akhlak x nmpak tinggi.

Utusex lg sian ooo..siap buat pc nk kutip duit tabung lawyer...

Lg fitnah lg mengemis...abg jib xnk tolong ke.

Ke tlg tengok...

Aduiiii...terguling2 aku gelak baca rayuan puak2 pkr ni MINTA SEDEKAH... Buat malu jaaa. Kata pejuang rakyat. Nak juang sgt, belajar tak abis lagi. Nak berjuang konon...

Dh namanya bingai lol plak tu
Namanya pelajar universiti tp bodoh tahap gaban.
Bodoh piang bak kara orang perlis

Sarip dol macai bangkai puak ko lah yg kuat sex
Kuat fitnah dan kuat penipu
Satu dunia pun dh tahu.x payah lah ko nak spin

komen tahap paling bodoh dr pencacai harbi haprak umporno.bodoh yg tak boleh diajar.malang sungguh makbapak yg ader anak jd pencacai kepada laknatullah umporno.makin hina lagi dina bila sanggup jd pencacai upahan.tu lah bila bodoh.dr kecik tak mau mampus,dah besar memalukan makbapak jadi pencacai abdi umporno.

lol.......lantak la depa nak minta bantuan.bukan duit MAKBAPAK hang yang depa mintak pun.hang betoi lah spesis umporno yg maha busuk perut.

1153 dan 1157 ko adalah bangkai bernyawa puak pakatan.awat ko x bagi duit mak bapak ko jer x payah buat kutipan derma.just kutip duit lendir mak ko dh cukop

Aku akan derma dpd derma kpd penyokong lgbt si bapak gay....

Hahahaha....tak abis belajar rupanya puak gay nie...patut pon perjuangan mrk nie songsang tak diterima rakyat....
Padan sundal cina tu jadi ikon korang selain anwar brahim....kesian bangsat melayu samm nie....baik tonggeng berguling lah woi....

Dr pemimpin sampai la pencacai..

Tahap minded same je kaki carut..
Kaki tangan mulut sume rasuah belaka..

Kakaka....nama pun minta bantuan. Minta kat sapa? Kakakaka
Tahap pengemis bangsat minta sedekah. Pe la juai pungkok susah sgt kalu takda duit nk upah lawyer. Tangan ada, kaki ada, yg penting lubang pungkok pun ada. Usaha la sikit.


EmoticonEmoticon