Wednesday

BANTAH TPPA: DEMONSTRASI DAN PERARAKAN DITERUSKAN 23 OGOS INI


Kenyataan Terbuka
21 Ogos 2013

BANTAH TPPA: DEMONSTRASI DAN PERARAKAN DITERUSKAN 23 OGOS INI

Selepas siri awal penentangan terhadap perjanjian rahsia TPPA yang berlangsung dalam bulan puasa 19 Julai lalu, kini bantahan diteruskan lagi demi memastikan tanahair tidak dijajah dalam bentuk yang baru. Perlawanan menentang 'penjualan negara' ini perlukan konsistensi selagi masih belum terlambat.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyambut baik gerakan yang bermotto "Kekalkan Kemerdekaan - Tolak TPPA", akan bersama kumpulan anak muda lain untuk pertahan kedaulatan negara dari dicemar oleh 'sotong kurita beracun'. 

SAMM menyeru orang ramai khususnya warga kota menyertai satu lagi protes bantahan terhadap Perjanjian TPPA pada 23 Ogos ini di Masjid Tabung Haji, Jalan Tun Razak selepas solat Jumaat. Kemudian pada jam 2.30 petang, para demonstran akan berarak ke arah Kedutaan US untuk digegarkan oleh rakyat Malaysia yang cintakan tanahair.

Perjanjian TPPA yang telah dibincangkan secara rahsia selama ini, harus disekat kerana didapati bakal memberi kesan negetif yang besar terhadap rakyat dari pelbagai sudut termasuklah soal kedaulatan negara. Maka SAMM ambil tanggungjawab mobilisasi dan menggesa semua anak muda ayuh bersama dalam aksi kali ini, dan sebarkan maklumat berikut;

Himpunan Aman Bantah TPPA

Tarikh: 23 Ogos 2013 (Jumaat)
Masa: 2.00pm (lepas solat)
Lokasi: Masjid Tabung Haji, Jalan Tun Razak
Perarakan: Masjid Tabung Haji - Kedutaan US

SAMM mengalu-alukan penglibatan lebih banyak pihak dalam demonstrasi dan perarakan ini. Semua pihak harus bersatu memastikan negara diselamatkan dari cukong konglomerat bertaraf dunia yang memberi kesan buruk kepada kehidupan rakyat. 

Tunjukkan kepada dunia satu signal penolakkan yang besar terhadap perjanjian yang menjadi 'jerangkap samar' kepada negara yang menyertai TPPA.

Rakyat bersatu tidak akan dikalahkan. Jumpa 23 Ogos di Masjid Tabung Haji, Jalan Tun Razak.

CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

12 comments

Haa yang ni aku sokong, memang ada udang disebalik tapak kasut pada perjanjian ini, BRAVO!

Aku sokong penuh wlpun kerajaan kata masih dlm kajian.
Tapi bagus juga klu samm buat demo pada cinabeng yg hina melayu dan islam juga....mgkin lepas tu ramai yg akan hormat dgn samm.Setakat ini...rakyat memandang samm sbg penyapu buntut anwar dan menyokong segala dongeng anwar...Ntahlah...mgkin majoriti samm adalah gay....sorry...

Samm apa barang , retorik politik , kita nak sambot 31 ogos ini , jangan ada tunjok buntot dekat gambar itu lagi , buatlah perangai itu elok elok sikit ..

Tak behimpun tak boley ka?

Suka hati ko lh samm...korg nk kumpul ke nk tergolek ke takda sape kisah lantaklaaaa!!!

Otak sammpah macam tu lah

Apa kata samm dan penganut2 bangang tu daripada guling2 kt jalan raya di malaysia ni adalah lebih baik kumpul dan himpun ramai2 lpas tu li kt mesir bergabung dengan penyokong morsi lawan tertera mesir kan lebih bagus dapat gak bantu orang islam mesir daripada buang masa jer kt jalan raya malaysia ni
Apa macam ada berani?????tp aku rasa sekor pun x kan berani pasal x dak te.......tp kalau kt malaysia ni wah bukan main berani lagi.sbb polis malaysia baik siap kawal lagi.

Mungkin kau pun gay mana tahu...
Mungkin bapak kau pun gay...
Mungkin atuk kau pun gay..
Mungkin kalau kau ada anak anak kau pun gay...

Mungkin kan????.... Sorry


Cina hina melayu kau hina cina apa buat kau rasa kau boleh hina cina???
Sama ajalah kau dan cina tu...
Cina tu bukan islam...
Kau tu islam perangai lebih teruk apa yang jadikan melayu lebih mulia???

Yang muliakan manusia ialah iman.. Ilmu... Bukan bangsa.
Cakap kau ni kau melayu tapi macam takde pegangan agama langsung.

Terima kasih yang mulia...
Semoga samm dapat pertahankan islam dan melayu..
Bukannya aljuburi...

Anwar bukan pemimpin yang pemimpin ada nivlangsubg tak kritik, ini kata pegampu...

Kalau kau islam patut umno dah mintak islam di martabatkan...
Kenapa lebih pada bangsa...

Sedangkan nabi kata mereka yang berjuang atas bangsa bukan dikalangan umat nabi.

Aku mintak umno laksanakan islam

Kau sembang pun macam kau berani aduh...

Cakap lebih diorang berani lah tu...
Kurang2 cakap benar menentang apa tak setuju bukan macam lu jilat dan sapu bersih

Dh lah jo ko sama lah dengan samm yang bangang tu.ada brani ker pergi hi.pun kt mesir.guling2 kt sana kn senang tentera messir bedal termasuk ko yang bangang ni


EmoticonEmoticon