Thursday

Jamboree Anak Muda Radikal | JAMRAD SAMM | 31 Ogos - 1 September 2013


Kenyataan Terbuka
22 Ogos 2013

Jamboree Anak Muda Radikal | JAMRAD SAMM | 31 Ogos - 1 September 2013

Buat pertama kali dalam sejarah, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menganjurkan pertemuan besar-besaran anak muda radikal dari seluruh tanahair dalam satu Jamboree Anak Muda Radikal (JAMRAD 2013), dengan kerjasama dari aktivis mahasiswa SMM dan beberapa front anak muda.

JAMRAD 2013 akan bermula pada 31 Ogos 2013 sempena hari 'pembebasan' negara dan berakhir 1 September 2013. Penyertaan adalah melalui jemputan yang kini sedang diperhebat dan ianya terbuka buat semua anak muda yang 'bersetuju memilih RADIKALISMA sebagai jalan perjuangan'. Lokasi JAMRAD 2013 juga telah dimaklum melalui jemputan.

JAMRAD 2013 juga membuka ruang dan platform terbaik untuk penyertaan baru anak muda dalam meneruskan rantaian perjuangan mereka yang terdahulu. Diskusi, perbincangan dua hala, bersukan dan aksi lasak adalah antara aktiviti yang bakal mewarnai JAMRAD 2013.

Kepada anak muda yang sudah berdaftar melalui portal SAMM dan sedia untuk menyertai jamboree, sila rujuk semula portal yang beralamat www.anakmudamalaysia.com untuk maklumat lanjut. Maklumat mengenai JAMRAD 2013 juga boleh diakses di laman Facebook rasmi SAMM.

Akhir sekali, SAMM mengalu-alukan penyertaan semua khususnya dari front anak muda yang bersama dan bersekutu dalam pelbagai aksi untuk menyelamatkan negara ini. JAMRAD 2013 adalah permulaan yang bakal melahirkan anak muda yang cukup kental untuk berhadapan sebuah regim 60 tahun.

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

112 comments

Radikal pulak , macam macam istilah puak puak samm , satu pon tak boleh pakai , hanya syok sendiri aje la ... , atau masok bakol angkat sendiri , tak payah istilah banyak banyak , buang masa dengan istilah itu , lebih baik pakat ramai ramai ambil kursus perniagaan ada juga faedahnya !

Lah tukar pulak nama dari himpunan jadi jamboree. tp motifnya tetap sama nk perbodohkan anak muda dan nk himpunkn budak2 JAMBU utk nuor balun punkoq..SAMMpah ni dh mcm jadi org tengah eksport gay n budak2 jambu kat gay2 PR..Cian aku dgn macai PR yg beragama Islam dlm mykad.. ini isu Kalimah Allah jadi taruhan kafir laknatullah lebih penting dan utama.. jambroee juga yg di agungkn..konon hari pembebasan negara..bebas dari apa bebas buat maksiat ke atau bebas orang kafir blh sembhyg dlm masjid/surau atau sebaliknya @ bebas org2 pas ini berfahaman syiah secara nyata tk perlu taqqiyah lg...knplh malaysia melahirkn golongan pembangkang yang langsung berkokok atas busut sendiri bila jatuh ke tanah bisu mcm puki ayam juga...mmmm..patutlah Allah tk makbulkn PR memerintah malaysia..byk karut marut dn kesesatan dlm jiwa dn roh puak2 pr ni...

Syukur Alhamdullilah..Mahkamah Rayuan Putrajaya menolak penggunaan kalimah ALLAH dalam bible oleh pihak kristian dalam menamakan ALLAH sebagai Trinty bagi Tuhan kristian..satu kemenangan yg amat bermakna bagi umat islam di dunia khasnya Malaysia..Aku harap macai SAMM.tk bt demo @ himpunan utk mmbantah keputusan mahkamah pula..aku luku kepala sekor2 nti klu bt..Aku harap macai PAS beristaqamah dn bertaubat nasuha atas keceluparan pemimpin mereka menyokong menjual kalimah ALLAH pada kafir untuk memesongkn akidah umat Islam demi kelangsungan politik murahan.ALLAH adalah TUHAN yang menjadikan seluruh alam semesta termasuk seluruh mahkluk di muka bumi ini ITU YANG PENTING wajib kita mempercayai dan yakiniNYA..bukan hanya Tuhan Islam ,Tuhan nasrani yahudi aje..

Amiinnnnn...

Betul bro aku setuju sampai pm sendiri lancar buku syiah apa nak jadi negara kita ni...

Pm lancar buku faisal tehrani secara terangan adakah ini mendokong syiah???
Secara terangan menentang hukum Quran dari pasti umno tanpa berselindung lagi..

Fitnah pun berluasa macam dari kau sendiri kata kumpul anak muda untuk annuar balun itu adalah fitnah...
Cakap tanpa bukti...
Ini contoh sifat syiah..

Syiah tolak Quran macam UMNO...
Tak ikut sunnah...
Fitnah jadi mainan....
Dan biasanya wilayah iaitu nak berkuasa kekal kuasa apa cara pun halal...
Guna media tabur fitnah perkara biasa bagi syiah...
Memuliakan pemimpin...

Semua ni pun dalm umno silap2 kau pun syiah...
Aku tgk cara kau cakap macam syiah sangat dah ni

Ustaz asri kata kalau ada orang islam mengatakan ada tuhan lain bagi orang bukan islam maka dia syirik...

Bro kenapa dalam perjanjian antara nabi dan kaum musyrik dulu kan.

Zaman nabi muhammad dua2 guna dengan nama Allah...
Kenapa nabi tak halang ye bro mengatakan Allah tu milik islam sahaja???

Kenapa Allah kata dalam Quran kalau kau tanya orang musyik siapa jadi kan langit dan bumi jawapan dia Allah...

Kenapa dalam Quran kata orang musrik mengatakan Allah itu tuhan???

Adakah nabi celupar dengan membenarkan orang musyrik dalam perjanjian tu menggunakan kalimah Allah????

Komen sikit nak faham lah...
Sebab lain pendapat ni...

Antara kau and apa nabi buat and ayat Quran mana yang lebih betul???
Adakah nabi dikira menjual kalilah jugak macam yang kau tulis...

Bagi pencerahan ye

Sorry menjual kalimah

Aljuburi ketua korang kaki fitnah no1 di mesia nie...
Korang nak syahid demi jobor tua tu...mmg malang...
Kalimah Allah dilacur.... korang pertahankan aljuburi dgn segala hadis babi korang...

Dasar bangsat yahudi melayu yg hanya layak jadi anjing cina babi dap....

Nk sruh diorg niaga??? X pyh lh bro nnti org xnk bli kedai dia dia guling2 kat jalan merajukkkk...
Tukar je Radikal tu kpd Takdeakal..

Adakah mrk mengaku Allah tu tuhan....
Klu mrk mengaku....alhamdulillah...

Allah tidak diperanakkan dan tidak mempunyai anak....

Bro...ko nak dengar ker jesus tu anak Allah?
Klu ko nak dgr...mmg bangsatlah ko!!!

Tu ler antara perkara asas yg kami org Islam tolak aljuburi nak lacur kalimah Allah...

Tu tulisan ostad jo-bo yg sokong lacur kalimah Allah....
Dia nak sangat org kristian kata jesus tu anak Allah...ostad gay tu mmg bodoh mcm anwar jugak...Lepas nie apa pulak spin bodo dia...hanya SAMMpah jer yg sokong...

Hidop mad sabu...hidop komeimi...

Sedara...dlm hal kalimah Allah ni aku setuju dgn bro Jo. Pada masa yg sama aku juga setuju dgn anon 2003 dan 2011. Dari sudut hakikatnya mmg benar Allah adalah Tuhan kpd semua. bkn org Islam saja. Bhkn Allah itu Tuhan kpd segala makhluk termasuk jin dll. Ini hakikatnya. Tp dari sudut Syariatnya pula kalimah Allah yg mnjadi isu skrg ini ialah pihak yg mengatakan Allah itu ada anak. Sedangkn terang2 surah Al ikhlas menafikannya. Ia blh memesong akidah org2 islam yg lemah iman lebih2 lg anak2 kecil kelak 100 thn lg. Inilah maslahahnya. Perkara hakikat ini x ramai yg faham. Hanya sebilangan shj mgkn termasuk bro jo. Namun ia x blh dibicarakan di khalayak ramai. Cukuplah sendiri2 yg faham. Sbg cth ia lebih kurang kisah seorang alim Al khallaj yg terpacul dari mulutnya ketika sedang solat pd zaman nabi SAW dulu...."tiada yg lain dlm jubahku kecuali Allah" ucapan itu tentu mengelirukan org byk ttp tidak kpd Nabi SAW. Lalu Khallaj diarah bunuh atas maslahah.
Kisah lebih kurang sama dlm kisah wali songo. Pada zaman itu ada seorang disebut Sheikh Siti Jenar yg menentang amalan wali 9 itu kerana telah lebur dirinya kpd Allah. Org ramai mmg x faham apatah lg ketika itu agama islam baru hendak dikembangkn. Wali 9 mengakui pegangan itu tp x sesuai dibuka di khalayak ramai kerana ia boleh menyesatkn walaupun ia benar.
Sy lihat isu kalimah Allah ini ada persamaan dlm kisah2 itu utk kita fikirkan bersama2....semoga kita semua mndapat hidayah dn dibuka hijab utk melihat kebesaran ALLAH SWT dgn mata hati.....dan semoga kita semua diberi petunjuk ke jln yg benar. Mnjauhi permusuhan. Mencintai keamanan dan mggunakn umur 60-70tahun ini utk beribadah kepada ALLAH yg satu. Amiiin

Salam john jo..Maksud mnjual kalimah Allah pada aku adalah mmbenarkn nama ALLAH digunakan di dalam bible atau mana2 buku yg bukan di tempat sepatutnya bagi orang Islam. dgn tujuan utk memesongkn akidah umat islam.Sememangnya ALLAH itulh Tuhan yg menjadikan seluruh alam ..klu dia gunakn utk samakn ALLAH dgn tuhan yg mereka sembah itu dh syirik bro menyekutukn ALLAH...klu dia gunakan untuk mengakui ALLAH itu Tuhan seluruh alam semesta dn mempercayainya Islam agama yg sebenar2nya lain bro..Tapi yg di tulis dlm biblenya nti ialah ALLAH tu beranaklh Trinitylh..Yg di sembah nabi isa lh yesuslh.Bukankh akan memesong kn akidah pada umat Islam khasnya anak2 cucu cicit kita nanti..adakah anak2 n cucu kita mampu menangkis permainan halus yahudi nti..Tidakkh nti mereka keliru jo.. tk perlu nk huraian lebih sangat apa yang Nabi Muhammad kata pada puak musyirik sebab kita tak mrlaluinya ketika itu cukuplah pemahaman kita melalui Al Quran,hadis dan sunnah2 nabi..pada aku satu bro klu sekali pihak kafir dpt menakluk minda umat Islam lps ni akan byklah lagi prmintaan mereka...klu kita tk mnghlngnya nti jgn terkejut klu akan dtg jd malaysia blh khawin cmpur tanpa perlu tukar agama asal mcm indon boleh ke bro...sebabtu kita sebagai umat Islam harus bersatu tnpa kira ideologi wajib percaya rukun islam dn iman menyembah ALLAH yg Esa.igt bro bila umat kita lemah mcm anasir akn menekan kita dan memecahbelahkn kita..bnyk lg cara hndk brdakwah jo...
jo knpa ko tk syorkn di arab saudi blh gunakan kalimah ALLAH pada bible bg rakyatnya yg beragama kristian..

Hahaha okalh...
Macam ustaz asri kata tuhan mereka memang Allah tak percaya tanya lah...
Bukak al Quran...

Masa nabi buat perjanjian nabi tak tahu ke benda tu???
Nabi benarkan dia guna nama Allah dalam perjanjian kenapa???

Adakah nabi pun berkomplot???

Agak2lah bro membaca sikit...
Kalau nabi ada and perjanjian sama di buat apa kau nak kata???

Masa perjanjian di buat orang musyrik tu sembah apa???
Nabi tak tahu ke benda ni....

Dalam Quran Allah kata dah kaum musyrik,kata Allah tu tuhan tapi still berpaling...
Bukan itu soalnya...

Surah iklas menceritakan esa Allah mereka tahu Allah tu Tuhan tapi mereka syirik pada perantara dan menyifatkan Allah...

Semua ada dalam Quran bro...
Jangan dengar kata orang aja baca Quran

Takkan lah ayat Quran kau nak nafi...

Aku nak tanya kau kalau ikut perjanjian nabi tu macam mana???
Kenapa nabi benarkan guna dengan nama Allah???
Nabi tak tahu ke surah al iklas???
Adakah orang musyrik tu sembah Allah mcm kita umat islam???

Komen sikit

Yup aku jo...
Korang siapa pun aku tak kenal suma bacul nak letak nick pun tak berani

Dalam Quran pun dah sebut ada yang menyekutukan Allah

"Orang-orang Yahudi berkata: 'Uzair adalah anak Allah.'" (QS. al- Baqarah: 30)

Benda ni berlaku zaman nabi lagi bro..
Kau yang kata tak nak dengar apa kau buat???
Ada kau dakwah???

Ada kau nak umno laksana hukum islam dalam Quran???
Lagi kau kecoh macam kau lah pejuang islam sejati...
Kau pun cuma bela UMNO semata..

Projek menteri semua jadi halal..
Pemimpin lantik orang terdekat pun korang sokong...
Bagi projek permata negara kat siapa???

Semua ni Quran dan hadith dah sebut adalah satu kesalahan tapi kau sokong jugak...
Kau berikan ke pada Quran???
Kenapa kau tak tentang kenapa kau jadi benteng umno

Berpuluh tahun umno perintah negara apa jadi pada islam itu pun kau tak nampak...
Sebab kau macai
Kau cuma macai umno...
Kau pembela umno

Berapa banyak pemimpin umno yang dakwah kepada rakyat...
Cukup suruh rakyat solat pun jadi lah, pernah ke

Bodo nya ostad jo-bo pgayr nie...
Aku tanya ko ostad jo-bo....ko nak ker org kristian mendoktrinkan dlm kitab dan upacara sembahyang mrk...'Jesus anak mariam...anak Allah'..Ko nak ker??
Dasar pelacur agama mcm anwar bin ibrahim jugak ko nie....

Syukur kpd Allah di atas kemenangan ini.ustad jo macam kecewa aje kalimah Allah tk dpt digunakan oleh pihak kristian untuk memesongkan ajaran islam..mesti dia tk sabar nk membeli dan beramal dgn bible yg latest klu ada kalimah Allah utk di ajarkn kpd anak2 muridnya nanti.. esok2 habis keluar hujah2 ayat2 bible dalam blog ini..Amatlah malang anak2 dan kedua ibubapa mereka menerima ustak jo sebagai guru yg bakal memesong ajaran Islam..Banyakkn beristirgfar jo..mudahan menerima hidayah dari Allah bukan dari bible....

Babi yg nak guling berguling2 atas jlnraya....mudah dikencing oleh sijobor.

Islam menjadikan hakikat sebagai pakaian... Tanpa hakikat mana kan kukuh akan syariat itu..

Ini yang aku kata... Tak perlu bukak sampai kesitu masuk bab hakikat...
Ini bukan medannya

Aku hidup atas takdir berjalan semata2 atas takdir yang aku tak tahu kemana..

Macam ni lah kita hidp pegang Quran dan sunnah...
Allah tu tuhan segala.
Kita hidup ini kerana dia bukan nak bela parti, banyak aku cakap bukan membela annuar atau sesiapa aku ccuma tak nak orang buat dosa kering...

Aku hidup dah cukup happy tak perlu aku komen pun hidup aku cukup senang rezeki Allah dah bagi ujian pun banyak...

Tapi kita hidup untuk Allah bukan untuk umno atau pakatan.

Aku nak islam kembali gemilang di tanah melayu walau gi bawah umno pun aku tak kisah

Gua John jo
Sebab tu cakap apa yang kita faham tak faham rujuk alim ulamak pewaris nabi.

Anon 2220
Bukan tak boleh, boleh di gunakan,
Persoalan perlu aku kata tak perlu...
Itu pendirian aku.

Kalau nabi membuat perjanjian guna kalimah Allah yang dua pihak setuju maka kita tak boleh nafikan.
Sebab di zaman nabi baginda buat...
Kalau memesongkan maka kau menuduh nabi memesongkan...
Kalau kau kata melacurkan maka kau tuduh nabi juga melacurkan...

Kalau kau tak mendidik anak kau akan terpesong jugak...
Mungkin kau cuma ajar anak kau angkat satu jari dan ucap satu Malaysia.

Bagi aku ajaran islam kalau kau didik dengan betul... Takkan terpesong selama ini dalam negara apa yang kerajaan buat dalam negara kita dari sudut dakwah islamiah.

Kalau ayat Quran pun korang nafikan tak payah sembang lah...

Anon kau tanya diri kau nabi buat perjanjian dia melacurkan ke kalimah Allah tu???

Komen sikit dah berkali aku tanya ni.

Ko ni menyeramkan john jo... aku percaya pope tak kata nama tuhan dia Allah... Presiden Bush x kata nama tuhan dia Allah... isunya dirantau sini dia nak terjemah perkataan tuhan dlam bible kepada Allah... belajar nahu arab nahu melayu kata am kata khas supaya ko tahu apa maksud quran dan apa maksud nabi... kalo ko masih mengaku islam bertaubatlah... kalo ko pendakyah kristian nyah la ko dari sini... tak selamat ko nanti...

John jo pm adalah pemimpin yg memimpin negara kita yg dipilih oleh majoriti rakyat tnpa kira lelaki @ perempuan dn secara kebetulan dari bn yg parti Umno ada ketuanya..Dh tanggjuwabnya sebagai pemimpin yg berbilang bangsa mendapat jemputan dari FT utk merasmikn bukunya tanpa kira apa agama atau fahaman yg dianuti.Siapa yg meminta untuk merasmikan buku itu FT atau PM sendiri.?Jangan perbodohkn diri ko yg dh sedia bebal dgn pemikiran yg sempit lg jo..So klu najib pergi Vatican melawat pope maknanya najib dh masuk kristianlh.Nick Ajis klu pg melawat kuil atau tokong maknanya di dh anuti agama hindu atau buddha lh..Ada tk pm yg merasmikn buku syiah ini telah mengagungkn puak 2 syiah ini seperti mat sabu yg berkiblatkn syiah...So ada kitab syiah iaitu Bihar Anwar maksudnya kitab itu nukilan anwarlh..Patutlh anwwar berperangai mcm tu ikut kitab syiahnya blh menipu,tabur fitnah blh..pendek kata serba bolehlh..Umno menjalankan islam yg keserderhaan tk perlu terlalu ekstrime mcm pas yg akhirnya akn memesongkn akidah dn memundurkn islam itu sendiri.. mcm syiah yg ada di dlm pas skrg. aku ckp mcmni sebab ada kwn aku yg tersalah bawa kerana trlalu nk mengkaji islam mcmna al quran mcmna Allah akhir satu fius putus lalu mnjadi kurang siuman..Aku harap ko tk jadi seperti kawan aku itu..

Jo mcm yg aku ckp tadi perjanjian di antara Nabi Muhammad SAW dan musyirikin tk perlu dihuraiankn selebihnya kerana bukan kita @ ulama kita skrg yg ada sekali semasa perjanjian tersebut tetapi tp dh beribu tahun berlalu jo.Hanya Dari Al Quran di terangkn secara am utk pemahaman dan panduan kita..Soalan aku pd ko adakah Nabi Muhammad SAW juga megetahui akan permasalahan umatnya hari ini berkenaan nama ALLAH hendak di gunakan dalam bible bagi memesongkn akidah org melayu yg beragama islam..?. adakh perjanjian antara PAS dn DAP ini Nabi Muhammad pn akan tahu juga.Blh ko huraiankn.Adakah Nik Aziz dh tgk atau ada contoh masterpiece bible yg di tulis nama ALLAH dibahagian atau cara ayat yg diterjemahan yg tidak menyekutu ALLAH mcmna sebelum mementerai Mou dgn kristian Lge.?Adakh Nik Ajis dan Lge blh bagi jaminan yg genarasi akan datang tidak akan terpesong dgn dakyah kristian ini..Jawab jo..jgn ko jawab pasal sakit gigi ko pula
Aku Jebat.

Puak,umno ni kecohlah baca ni

UMNO sendiri lupa bahawa Perdana Menteri, Dato Sri Najib Tun Razak telah memberikan kelulusan kepada pihak gereja Kristian di semenanjung membawa masuk Bible terjemahan Bahasa Melayu yang mengandungi perkataan Allah pada bulan April 2011 beberapa hari sebelum berlangsung pilihanraya negeri Sarawak. Bahkan sebelum itu, Dato' Sri Nazri Aziz Menteri Jabatan Perdana Menteri menyatakan bahawa orang-orang Kristian di Sabah dan Sarawak boleh menggunakan kalimah ALLAH dalam kitab agama mereka.

Sumber http://usahmadawang.blogspot.com/2013/01/bincangkan-2699-kalimah-allah-dalam-al.html?m=1

Ini pun kau jangan lupa suruh nyah ok???

surah al-Zumar ayat 38 bermaksud:

Dan demi sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: Siapakah yang mencipta langit dan bumi? sudah tentu mereka akan menjawab: Allah. Katakanlah (kepada mereka): Kalau demikian, bagaimana fikiran kamu tentang yang kamu sembah yang lain dari Allah itu?

Tak payah pope or bush or abama kata...
Kau bukak Quran ayat aku bagi tu siapa yang kata orang musyrik panggil tuhan dia Allah.
ALLAH sendiri kata melalui kalamNya.

Allah bagi tahu dah mereka tahu tuhan mereka Allah... Tapi mereka ni berpaling...
Ayat mana lagi kau nafikan.
Aku bagi jelas ayat Quran Allah sendiri kata depa tahu tuhan depa Allah.

Aku bukan kata perlu pakai...
Tapi soalnya boleh memang boleh tapi pada konteks penggunaannya.
Dan di dalam Malaysia ada konteks sendiri...menurut pandangan maza

Oh jangan lupa komen pasal Najib tu tau macai takut kau spin nanti...

John jo...
Hujah lah dengan fakta bro..
Ni lu nak sound gua kata pendakwah Kristian... Lu sepotong ayat Quran pun lu tak bagi...
Lu pakai logik aja..

Al iklas menceritakan Esa Allah sebagai peringatan pada kita...

Perkataan Allah wujud sebelum kedatagan islam lagi...

Isu kat sini bukan boleh,atau tak boleh perlu atau tak and jawapan aku tak perlulah...
Ada faham Ka macai

Kalau nak kaut undi semua umno bagi halal ini korang lupa... Macai oh macai bosan gila aku dengan korang ni.

Selamat atau tak aku semua pada Allah bukan pada kau...

Aku tak takut kata benar...
Aku bukan macai macam lu...
Main emosi gua ni seram ke???
Meh duduk ngan aku aku cerita keindahan hidup anugerah Allah ni.

Ps jangan nafi ayat Quran kau nak hujah guna dalil bukan kata2 ok???

Dan yang Esa tu empunya nama kalau kau faham maksud aku lah...

Itulh anon 1.46..aku risau juga dgn jo klu dia rasa dia islamlh ini bukan apa aku takut dia percaya nanti org kristian ckp yg mereka ini org zaman Nabi Isa A.s sebabtu sembah Nabi Isa bt apa nk ikut ajaran AlQuran dari Nabi Muhammad Saw bukan nabi mereka ...pdhal kita semua ini dari umat Nabi Muhammad Saw....

Jebat semua ada dalam Quran..
Dalam sunnah pun ada...

Adakah orang tak solat kau salah kan orang lain???
Akidah kau lari kau salahkan siapa???

Bila kepimpinan umno tak ikut Quran dan sunnah aku tak nampak pun kau persolkan jebat.

Allah tahu semua ini dah tertulis sebab tu kita amik kisah as rujokan...
Dalilnya jelas...
Zaman nabi dah ada...
Sebagai contoh itu kita panggil rujukan..

Dalam soalan kau pasal adakah nabi tahu jawapan aku aku tak tahu...
Tapi dalam Quran ada jelaskan musyrik tahu Allah itu tuhan...

Apa pendapat kau jebat pasal ayat Quran yang aku bagi...

Tugas dakwaah tugas nik Aziz ke jebat???
Bukan itu tugas pemimpin ke???
Apa pemimpn buat dalam mendakwah dan apa yang pemimpin kau agungkan ni buat untuk umat islam???

Dalam minggu ni apa dakwah dari menteri UMNO yang kau dengar???
Kau yang undi kan???
Satu dakwah dari sudut akidah bagi tahu aku
..

Ok jo aku nk tanya ko..sejauh mana ko menilai puak kristian ni berusaha utk menggunakan nama ALLAH..Adakah semata mata setakat gunakan nama ALLAH tidak lebih dr itu??? kenapa kalimah ALLAH nk digunakan dlm bible versi bahasa melayu je sedangkan versi yg lain mandarin, tamil dll mereka gunakan GOD..kenapa???
Lg satu kenapa dekat ikrar murtad diorg (sijil murtad) diorg taknk gunakan kalimah ALLAH tetapi God..???
Yg majoriti umat islam risaukan ialah agenda diorg memperdayakan,mengelirukan dan memesongkan akidah org islam secara halus khususnya ank muda yg tiada pengisian agama atau penduduk pendalaman..
Ko lain lah jo ilmu agama tinggi melangit mungkin berlatar brlakangkan keturunan ilmuan dan agamawan yg hebat2..!!!
Pasal ko tanya pasal Nabi tu aku tak berani nk pandai2 nk jawabkn takut tersilap..bg aku simple je Nabi kita tu bukan manusia biasa mcm kita yg ALLAH berikan mungkin baginda tahu situasi masa tu mcmmana2 berbeza dgn kita yg skrg ni apatah lg utk membaca kejujuran keikhlasan sesorg tambhan pulak berlainan agama..
xkan lh seumur hidop ko kat bumi msia ni tak pernah nmpak /dengar org umno solat@mngajak org bersolat secara tsurat dan tsirat..
"janganlh kita menafikan usaha baik sesorg semata mata kita tak suka pada org tu.."
come on jo...aku klu bab politik ni aku x kisah sangat tp klu bab Islam/Bangsa ni kita sama2lh cari jo titik persamaan/perpaduan..
Cuba tanya diri sendiri jo comfirm ke kristian ni jujur dlm nk gunakan kalimah ALLAH..

AKU bukan kwn jo@john tp MUNGKIN aku dgn jo bersaudara seIslam...salam ukhwah..

Jujur tak jujur aku tak Tahu dalam diri dalam hati korang pun aku belum tahu...

Macam ni lah korang ni sibuk nak membantai korang still sengal tak faham aku cakap apa...
Bila membaca tu pakai akaiiiiii

Aku kata boleh, tapi aku kata tak perlu lah....
Aku tulis dengan huruf besar bagi korang baca jelas2,
BOLEH DI GUNAKAN TAPI TAK PERLU BAGI.. DALAM KONTEKS DI MALAYSIA....
macai dok sibuk bila bagi dalil korang pun tak mampu jwab.

Soal nya bukan tak boleh...
Soalnya kita benarkan atau tidak, ini dua benda berbeza...

Ada faham ke???
Korang baca lah apa aku tulis betul2 ni lah macai baca tak habis tak faham apa aku tulis lagi kau bising...

Aku mengatakan Allah tuhan sekalian alam memiliki apa di langit dan di bumi...
Tiada tuhan selain Allah.

And pasal dakwah tu...
Kita berdakwah... Tapi aku sentuh konteks pemimpin...
Dakwah pemimpin dan pemimpin yang kau lantik dari kalangan umno...
Ini beza dia kita berdakwah pemimpin islam umno juga aku kata wajib mengimani rakyat takkan ni pun kau tak setuju...

Bab bangsa agama bukan berlainan pendapat cuma korang tak baca aku punya pendapat secara Telus...

Dalil ada semua benar...

Tapi tak perlu lah guna ok....
Korang sengal dalam hal penggunaan ni kita sependapat...
Cuma dalil nyata membolehkan...
Tapi kita tak benarkan ada faham tak???

And lepas ni tanya jugak diri korang kenapa Najib and nazri benarkan ia digunkan.... Di Sarawak link aku bagi kat bawah

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/alkitab-putrajaya-sendiri-nodai-undang-undang-islam-kata-mufti-selangor

Komen jangan tak komen????

Kira kalau ikut apa korang kata kat aku..
Korang kata depa pun Kristian ke???
Depa pun melacur kalimah Allah ke???
Lagilah time tu dekat pilihan raya

Komen sikit cai nak tgk...

Tulan cakap macam pandai tapi bodoh jugak...

Pm tu agama apa bai agama islam kau nak ikut kitab apa???
Kalau hubungan diplomatik tak lah sama...
Dia melawat as diplomasi bukan nya melawat as mengatakan agama mereka juga benar...
Bagi contoh yang bijak lah jangan jadi bodoh.
Melawat kuil ke apa as ketua takde masalah...
Jangan kau mengiyakan agama diorang

Kalau kau islam kau rasmi kan buku Yahudi apa maksudnya???
Kalau kau ambik berat pasal,islam
Orang islam nanti tak baca ke buku tu bai...
Kalau orang islam kata Najib pun support lu nak kata apa...
Ada kau faham tak masalah ni....
Bila orang lain kau tuduh macam2 laju aja kau ikut.

Islam satu mana ada islam pas kalau ikut islam...
Umno islam sederhana???
Pandai kau pusing....
Sederhana macam mana???

Cuma lantik islam as agama rasmi itu aja???
Lain2 dakwah mana???
Syariat mana???

Kalau kawan kau kaji biarlah dia kaji itu hak and ketentuan dia...
Kira kau nak kata ikut umno jalan islam terbaik ke???

Islam adalah islam islam itu dah sederhana mana kau nak sederhana lagi...
Berapa sederhana... Dalam Quran ada ke islam sederhana kau cakap ni???

Ini tak boleh pakai punya... Mana ada sederhana islam modern apa semua...
Islam adalah mengikut Quran dan sunnah as simple as that.

Kau beriman kau ikut Quran dan sunnah habis cerita.
Maka pasal macai macam lu lah wujud islam sekular islam liberal macam2 istilah lah nak menghalalkan korang punya ingkar tu.

Islam ada satu islam yang dibawa nabi muhammad and sunnah baginda sama ada taat atau ingkar itu aja.

Aku tanya ko satu.....klu dibenarkan..ko dpt terima ker nabi isa tu anak Allah?
Jgn kaitkan pak menteri2...ko boleh terima ker NABI ISA @ JESUS TU ANAK ALLAH????
KO FAHAM KER???

Aku org pas dan aku tak dpt terima yahudi melacurkan kalimah Allah.
Nabi isa bukan anak Allah....

Kau ni tanya soalan bodoh lah itu akidah...
Allah esa...

Dalam Quran pun ada kata orang musyrik kata Allah ada anak ini penyelewengan...

Kau tanya soalan bodoh...

Kau jawab lah yang Najib kata tu pulak...
Apa komen kau kau sokong umno jugak sebab kau macai tak dapat terima...

Allah itu esa...

Kau bukak tak Quran???

Tak menjawab soalan

Jo ni ckp pusing2.. Yg org tanya xnk jawab tak abis2 dgn dalil2 dia..perghhh daa!!!!
...BOLEH DIGUNAKAN TAPI TAK PERLU BAGI. ..ayat paling bangang yg pernah aku dengar!!!

Apa lah bangang dalil tu ayat Quran mengatakan Allah tahu mereka tahu Allah itu tuhan...

Dan Allah tahu mereka kata Allah tu ada anak...

Sesuatu yang mereka reka tentang Allah...

Dan mereka tahu Allah itu Tuhan tapi mereka brrpaling....

Itu dalil Quran bukan aku...
Kau rujuk ustaz

Pendapat boleh digunakan ni bukan pendapat aku tapi ustaz kau rujuk ustaz

http://m.youtube.com/watch?feature=fvwrel&v=zBqj8zNaJDE

http://m.youtube.com/watch?v=Rq2cko2sfbs

Tgk dan belajar...
Tgk dulu baru komen jangan komen tapi tak tgk...
Ini hidayah...

Kau boleh ikut jalan tu, tapi aku tak nak bagi kau ikut jalan tu...
Boleh faham tak contoh mudah ni

Kau boleh guna, tapi aku tak benarkan atas konteks2 keselamatan tertentu.

Yang bangangnya kau tak faham bahasa mudah...
Sebab tu aku kata jangan cuba sangat nak tunjuk diri kau tu bodoh...
Kau dah terlalu riak nak tunjuk kebodohan kau...

Macai2 kat sini memang takkan tegur kebodohan kau... Tapi aku tegur

TGNA KATA ORG KAFIR YG NAK GUNA KALIMAH ALLAH ADALAH MENGARUT.
MENGARUT...MENGARUT...MENGARUT!!!
TAK PAYAH BERLAGAK NAK KLUAR HADIS KLU KO NAK SOKONG MRK MELACUR KALIMAH ALLAH.
SOKONGAN KORANG SEBIJIK MCM YAHUDI MELAYU YG KONONNYA SHEIKH.
YANG CUBA NAK SOKONG KO TU...KO TANGGUNG LER DOSA DIA SEKALI....

Ikut kau lah dah tgk video belum???
Tak tgk tak payah bising....

Eh kau sokong nik Aziz ke???
Hahahaha

Ikut kau lah kau belajar lagi ok malas nak layan kalau tak faham bahasa kau ingat Allah tak tahu ke???

Kau ingat kau beriman pun kau sokong umno yang langsung tak Pimpin ikut Quran...

Yahudi melayu mana kau kata ni...

Jangan risau dosa aku aku tanggung tak aku beban kan pada kau pun...
Tapi aku kata mengikut ustaz...
Dgr dulu baru komen tak dengar tak payah komen...

Kalau kau ada dalil kau gunakan...
Cakap pakai logik tak payah

Atau nabi isa bukan anak Allah tak mampu nak ko huraikan dlm konteks zaman sekarang dan bukan zaman nabi..
Kesian bila ada manusia mengaku islam akan perjuangkan apa shj yg dikatakan oleh aljuburi hanya utk politik mrk.
Sudah2lah....dlm kubur nanti ko tak akan mampu mnjwb segala dakyah songsang ko tu hanya nak agungkan budaya songsang ketua ko.
Merosakkan bangsa dan agama.

Aduh kau ni mengarut lah bro macam nilah...

Kau rasa masa buat perjanjian tu nabi tak tahu ke implikasinya???

Nabi tak menafikan pun bila kaum musyrik dengan kalimah dengan nama Allah...
Bila ustaz skg merujuk depa rujuk kisah nabi di mana nabi tak menafikan depa...
Bab akidah lain depa syirikkan Allah dengan mengatakan Allah ada anak dan sebagainya...

Adakah kau anggap nabi tak tahu dan adakah orang kafir tak guna isu tu???

Ini menunjukkan fahaman kau kurang...
Kita islam akidah kita satu Allah itu esa mcm diterangkan dalam al iklas...
Kau melalut ke isa kenapa???
Bila pulak aku kata tuhan ada anak...

Adakah kau berpendapat masa nabi buat perjajian tu nabi mengatakan agama depa benar???

Ni lah kata hang bodoh tak caya nak melalut ke mana hang ni pun aku tak tahu...
Dalam kubur urusan Allah...
Bukan kau tentulah syurga atau neraka bagi aku...

Bukan Anwar cakap benda ni...
Dr maza bekas mufti sendiri cakap...

Bila hang hina Anwar aljuburi pelbagai hang tak ingat pulak siksa dan soal kubur... Nak tunjuk pejuang islam tapi sikap macam sampah.

Bila aku tegakkan budaya mengarut meraban, sebab tu dalam menulis jangan melalut dan tunjuk bodoh aku bosan tgk kau tunjuk bodoh yang tidak berkesudahan ni.

Macai oh macai dah lah tu cai
Sudah lah tu jadi macai.

Nabi Isa adalah manusia apa susah nak jawab...
Zaman nabi dulu pun dah berlaku aku dah bagi potongan ayat Quran dah diorang kata

Orang-orang Yahudi berkata: 'Uzair adalah anak Allah.'" (QS. al- Baqarah: 30)

Apa kau ingat ini benda baru ke???

Dengar penjelasan ustaz, jangan kata nabi tak tahu...

Komen sikit pasal Najib and nazri benarkan penggunaan kalimah Allah...
Jangan spin lagi aku nak tahu kau sokong tak umno lagi kalau Najib sendiri benarkan.
Komen cai jangan tak komen

Isa bukan anak Allah.

Dari keluar artikel asyik sentuh ttg perjanjian...
Jawapan bagi soalan KO NAK KER ORG KRISTIAN KATA NABI ISA ITU ANAK ALLAH?

Berlagak sungguh nak spin...konon ilmu tinggi.
Nie muka yahudi melayu yg cuba nak sesatkan pemikiran org islam demi peliwat agung mrk yg setuju kalimah Allah dilacur...
Tak heran aku klu pasangan pelacur cina babi yg hina islam tidak ada mana2 puak pgayr yg kutuk dan bantah.Sebab....yahudi melayu ini akan mempertahankan mrk.

Dgn mghidupkan dalil2 ko yg kurang jelas seolah2 ko menyokong kalimah Allah tu dilacur.
Implikasi klu dipergunakan dan menimbulkan kekeliruan di kalangan org islam...
Bayangkan ayat ini iaitu nabi isa anak Allah...bukan nabi isa anak tuhan...BAYANGKAN??!!!!

Sbg org islam...kita semua sepatutnya bertegas dgn mengatakan Allah hanya digunakan oleh org Islam..Mudahkan...tak perlu nak sokong si peliwat tua demi sokongan politik..
Klu korang ingin nak menang kuasa politik....apa kelemahan korang sekrg perbaiki seblm pru14..

Tak payah ikut perasaan...cermin balik muka tu!!

Aduh Yahudi kepala kau...
Apa lah bodoh sangat kau ni faham tak ada dalil nya kau tak suka sudah...

Memang Kristian dah kata pun isa tu anak Allah itu bab akidah dia yang sesat...
Kalau dia kata isa tu anak Allah Allah tu siapa???

Dalam Quran pun dah sebut benda ni aduh kau tu bodoh orang rujuk Quran dan alim ulamak kau rujuk apa???

Bukan aku kata diorang wajib guna...
Kalau dia kata tuhan dia Allah kau nak kata tuhan dia siapa???

Bab anak tuhan itu kesilapan akidah diorang ini yang kau perlu jelas...
Cakap puluh kali pun tak faham.

Kalau dia kata Allah tu tuhan jawapan kau pada orang Kristian ye???

Oklah apa pendapat kau pulak bila Najib benarkan komen sikit...

Najib and nazri aziz kata boleh guna

Komen cai tak jawab2 lagi ni

Jika Allah sendiri beritahu kita kaum musyrikin menggunakan kalimah Allah siapakah PAS untuk haramkan penggunaaan nama Allah oleh orang kafir. Siapa pula Najib nak kata PAS berdosa kerana mengambil pendirian seperti dinyatakan di dalam Al Quran iaitu bukan Islam sendiri gunakan kalimah Allah bagi merujuk kepada Pencipta langit dan bumi.

Sedarkah Najib bahawa Rasulullulah sendiri dalam sulh al- Hudaibiyyah tidak melarang wakil kafir Al Quraisy, Suhail a Amr yang meminta digunakan kalimah "bismika Allah" (dengan nama Mu Allah) bagi menggantikan kalimah "Bismillahi al Rahman al Rahim" ( Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih).

Adakah kita pernah dengar para sahabat r.a katakan pada Nabi s.a.w (na'uzu billah) Nabi berdosa kerana benarkan kafir Quraisy guna kalimah Allah. Jika diikut logik Najib bukan sahaja PAS berdosa kerana ikut sunnah Rasulullah s.a.w bahkan Nabi Muhammad s.aw. , na'uzu billah, juga akan dikira berdosa oleh Najib dan Umno kerana membenarkan kafir Quraisy menggunakan kalimah Allah.

Dipetik dari
http://bilahrotan.blogspot.com/2013/03/dosa-umno-bagaimana.html?m=1

Kalau Allah sendiri sebut orang musyrik kata Allah yang menjadikan,langit dan bumi apa lagi kau nak nafikan...

Siapa yang kau nak orang Kristian jawab kalau kau tanya siapa yang jadikan langit dan bumi???
Kalau dia jawab Allah kau nak kata apa/???

Jawab cai

surah al-Zumar ayat 38 bermaksud:

Dan demi sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: Siapakah yang mencipta langit dan bumi? sudah tentu mereka akan menjawab: Allah. Katakanlah (kepada mereka): Kalau demikian, bagaimana fikiran kamu tentang yang kamu sembah yang lain dari Allah itu?

Merujuk pada ayat diatas...
Aku nak tanya ini kalam Allah bukan boleh buat main...

Kalau kau tanya kaum musyrik mengikut ayat dari Allah ini siapa yang dia akan jawab???

Jawab ye cai....
Ini ayat Quran rujuk lah sendiri...

Kenapa firman tu guna musyrikin... tidak kafir atau murtad...? yng hentam lu kat sini rasanya semua bersyahadah tiada tuhan selain Allah... lu tak payah syak la ada tuhan kristian hindu buddha... yng lu dok pusing bole guna tapi tak perlu... apa ajaran lu nak selit ni... ada anon test tarikat alkhllaj wali 9 lu tak sampai lagi... syiah pon mcam bukan.. liberal/pluralisma kot... semcam je semangt politik tu... sebok dengn perjanjian nabi... ingat new testimon ke mcam kristian... waspadalah... perjanjian iblis menyesatkan keturunan adam...

Kalau kau tahu kaum musyrik tu siapa???
Siapa yang digelar kafir pulak???

Membaca lah kau ni kelirukan diri kau aja....

Kau terjemah kan ayat Quran tadi..
Kalau kau tanya siapa jadikan,langit dan bumi apa jawapan mereka...

Kalau orang Kristian kata tuhan dia Allah kau nak kata apa pada mereka???

Kalau kaum musyrik dtg pada kau kata tuhan itu Allah boleh lah ye???
Kalau ikut apa kau tulis lah... Itu yang aku faham

Kau syahadah sama macam aku...
Tapi iman berlaianan..

Kalau ulamak kata boleh, kenapa aku nak dengar pendapat macai macam kau???
Ulamak antara nya bekas mufti perlis kata boleh iaitu dr asri atau maza kata boleh melalui dalil...

Kau cakap tak boleh...
So apa gelaran kau nak bagi kat maza tu cai???
Aku pegang pendapat ulamak...

Kau hujah,semua pakai logik mana dalil sila bagi...
Antara pendapat kau vs pendapat mufti...

And kenapa kau tak jawab isu Najib and nazri aziz benarkan tu???

Jawab lah cai...

So kita tak boleh sokong umno lah sebab Najib jual and lacurkan,kalimah apa pendapat kau cai...

Seorang guru menguji kefahaman anak muridnya tentang konsep ketuhanan.

Guru: Apa nama tuhan orang Islam?

Murid: Allah, cikgu..

Guru: Betul. Apa pula nama tuhan orang kristian?

Murid: Jesus atau God, cikgu.

Guru: Salah tu. Nama tuhan mereka Allah juga. Allah yg jadikan mereka dan semua makhluk dalam alam ini. Cuma mereka tak kenal Allah dan sifat2nya sebagaimana kita kenal Allah

Aku nak tanya kalau ulamak dunia yusuf qardawi pun tak membantah dan kata boleh...
Dengan pendapat kau mana satu lebih tepat???
Ulamak pakai dalil...
Kau pakai apa????

Kau tak caya kau google ajalah...
Pendapat kau vs ulamak...
Mana lebih tepat???

Yang beriman tahu isa itu nabi kita umat islam... Membela isa mengatakan dia adalah nabi bukan anak tuhan...
Ini akidah

Kata yusuf qardawi

Dalam khutbah Jumaat 22.1.2010 di masjid Umar bin Al-Khattab di ibu kota Doha, Qatar, Dr yusuf Al-Qaradhawi berkata: “Peristiwa-peristiwa yang berlaku antara Muslim dan Kristian di beberapa buah negara, sebahagian besarnya disebabkan oleh kejahilan dan sikap tidak bertoleransi seorang Muslim. Hakikatnya umat Islam adalah umat yang bertoleransi. Al-Quran mengajarkan toleransi, kerana Allah Subhanahu Wa Taala yang menjadikan kesemua umat manusia itu adalah sama.

Beliau menambah: “Jika Allah kehendaki untuk mengumpul semua manusia di atas petunjuk-Nya, nescaya Dia akan berbuat demikian tetapi sebagaimana firman Allah Taala: (Dia-lah yang mencipta kamu semua dan dikalangan kamu ada yang kafir dan ada yang beriman), (Sekiranya Tuhan kamu menginginkan, nescaya Dia menjadikan semua manusia sebagai satu umat dan tidak ada perbezaan * kecuali mereka yang dikasihi oleh Tuhan kami …) Justeru, perbezaan manusia menganut agama adalah kehendak dari Allah Taala dan tidak ada yang dapat menentang kehendak Allah dan memaksa semua orang untuk menjadi Muslim”.

Beliau menjelaskan lagi bahawa “perbezaan manusia menganut bermacam-macam agama tidaklah memisahkan kita (umat Islam) dengan orang kafir di dunia ini, tetapi Allah akan memisahkan (di antara Muslim dan Kafir) pada hari kiamat kelak sebagaimana firman Allah Taala : (Sekiranya mereka (orang-orang kafir) membantahi kamu (wahai Muhammad) maka katakanlah Allah Maha Mengetahui apa yang kamu lakukan * Allah yang akan menghukum kamu pada hari kiamat berkaitan apa yang kamu perselisihkan (Allah adalah Tuhan kami dan Tuhan kamu untuk kami, dan setiap pekerjaan kami untuk kami dan perbuatan kamu adalah untuk kamu, tidak ada hujah di antara kami dan kamu dan Allah mengumpulkan kita semua dan hanya kepada-Nya kita akan dikembalikan). “

Aku terima pendapat ulamak...
Korang entah... Semua pakai emosi

Ko yng keliru musyrik dengn kafir... bila blur pusing citer najib... ko nak bantai najib bantai direct je.... tk yah nak pusing agama...

So jawab lah Najib lacurkan kalimah tak???

Ulamak dunia pun kata boleh kau pulak kata tak???
Ulamak ada dalil dia pegang kau pegang pada logik...

Pendapat kau and ulamak,mengenai islam mana lebih aku kene percaya

sudah terang lg brsuluh..puak2 macai omno ni trnyata jahil..kalut pertahankan nama Allah tetapi peraturan Allah tetapkan x mau bela..siap langgar lg perintah Allah..bila org bg pencerahan x mau terima..inilah islam yg diamal kan puak omno..islam yg bermazhabkan omno..gila babi cai omno ni...

Orng musyrik menyekutukan Allah dengn kuasa lain seperti kubur keramat.. pokok dll.... dan munkin jatuh dosa besa... tapi masih ada dosa pahala... kalo tuhan guna orng kafir dlam ayat tu baru la mcam si guan eng si Pope si obama yng menolak terus yng esa dan rasulnya... diorang mana ada dosa pahala lagi... itu baru jelas sambungan ayat tu...
Aku rasa itu fakta bukan logik akal aku...
Aku tak sehebat ulama rujukan ko tu.. tapi yng aku tahu quran tu halus bahasanya... masa bila pakai Aku..Dia... Kami.. Engkau.. muslimin..mukminin.. musyrikin... kafirin... munafikin... bukan hentam kromo je mcam ko... lepas tu dok angkuh membodohkan diri sendiri...

Kau tu bodoh cakap tak faham2 bila aku sebut Najib langsung tak berani jawab...
Ini baru macai sejati...

Aku rujuk pada ustaz melalui ceramah kau dah dgr belum ceramah dr maza tu??? Adakah dia pun sesat??? Dia pun lacur kalimah Allah ke???

Ulamak dunia yang diakui di dunia pun mengaku melalui dalil kata boleh digunakan... Tapi mcm aku kata ada konteks dia yang mana dikatakan boleh...

Kalau ulamak kata boleh ulamak ni bodoh ke??? Kau lebih memahami Quran ke???
Ulamak tak faham kehalusan Quran ke???

Masa nabi buat perjanjian nabi tak faham ke apa yang dia buat dan implikasinya???

Yang angkuh adalah kau yang bodoh tak nak and tak rela diajar...
Secara jujur kau bukak tak ceramah dr maza and dengar pendapat dia???
Kalau kau tak bukak maksudnya kau bodoh sombong...

Kau tahu Quran tu halus ... Cakap pandai lah cai...
Najib tolak hukum Quran as islam patut atau rak Najib ikut undang2 islam dalam Quran and yang di bawa oleh nabi...
Patut ikut atau tak...

Kalau musyrik ikut penerangkan lah mensyirikkan Allah dengan benda keramat yang kau kata tu kenapa ayat Quran sebut kalau kau tanya diorang diorang akan jawab Allah...

Kau nafikan ayat Quran ke cai???

surah al-Zumar ayat 38 bermaksud:

Dan demi sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: Siapakah yang mencipta langit dan bumi? sudah tentu mereka akan menjawab: Allah. Katakanlah (kepada mereka): Kalau demikian, bagaimana fikiran kamu tentang yang kamu sembah yang lain dari Allah itu?

Musyrik jawab apa cai???

Dalam mengatakan kafir pun ada dalam ceramah dr maza sila tgk dulu baru komen aku dah pesan tgk dulu baru komen...

Lu dah tgk and dgr ke belum???
Kalau begitu lu kata dia yang lacur kalimah Allah dulu baru kau cakap aku..
Sebab aku merujuk dari ceramah dia...

Ok ada faham tak cai???

Still,kau tak komen lagi pasal Najib bagi guna kalimah Allah di Sarawak tu sila komen sekali ok cai...

Tambahan lagi cai, Allah tuhan sekalian alam...

Soalan aku kalau orang kritian kata Allah adalah tuhan maka apa jawapan kau???

Cuma bezanya dalam,kita menyampaikan harus kita ingatkan Allah itu tidak beranak dan tidak di peranakkan...
Dan menjadi tugas kita umat islam untuk dakwah...

Dakwah ni bukan naik atas pentas tunjuk satu jari and orang bawah sahut satu Malaysia...

Dakwah ini adalah tugas pemimpin memberi kefahaman kepada umat islam dan bukan islam akan apa itu islam dan untuk mereka mengenali islam dan sekaligus mengenali Allah tuhan sekalian alam...

Tapi bila pemimpin diatas mengabaikan benda ni habis lah umat islam dan benda tu sedang berlaku di Malaysia bertahun-tahun umno perintah tgk lah hasilnya...
Muncul lah istilah bodoh macam islam sederhana...
Bila aku tegur terus diam...

Islam dibawa nabi cuma satu... Adakah islam yang dibawa itu islam ekstrim....
Fikir2kan lah sebelum nak bercakap and berhujah.

Suka ko la nak samakan ahli kitab zaman jahiliyah dengn geraja roman katolik ni yang dah diubah biblenya... nak samakan kesah hudaibiyyah musyrik quraish dengn parti lim guan eng...
Stakat ni aku memng masih yakin dengn umno.. najib x bagus bleh tuka mcam pak lah kena... dari taksubkan mursyid yng terpancar sifat dendam kesumat hatinya dr memikirkan peyatuan melayu islam... berpresidenkan haji yng nampak nafsu pd perutnya dan lalang pendiriannya.. apalagi syeikh yng diragui peribadi dan perangainya dan dianggap bahaya oleh orang2 yng pernah mendukungnya naik...
Dan sori... aku memng kurang terhadap mereka yng mewah dengn berceramah.. baik maza maupon kazim... apalagi uai... ust don sumer tu x yah citer la... diorang pakar berkata2 dan bleh ikut dengn selera pendenga... 2 jam bercerita dah sama gaji orng sebulan... dah jadi karier lumayan skarang ni...

hahahaha..

Chit bila Najib benarkan kau diam...

Wah yang ustaz kene miskin ke baru dia benar aduhhh bro yang menteri bermewah lu respect jugak aduh cai...

Macam mana pulak dgn yusuf qadawi dia pun kata boleh apa pendapt kau pulak...

Yakin ngan umno bro jangan buat aku gelak lah bukan umno Pimpin kau tapi pemimpin UMNO kalau pemimpin kau tak setuju parti pun dalam jalan yang silap...
UMNO is persatuan dipimpin oleh mereka yang kau lantik...

Bila aku kata yang mereka yg bagi jawatan kepada keluarga padahal ada yang lebih layak ialah mengkhianati Allah...

Rasulullah SAW, "Barang siapa yang menempatkan seseorang karena hubungan kerabat, sedangkan masih ada orang yang lebih Allah ridhoi, maka sesungguhnya dia telah mengkhianati Allah, Rasul-Nya dan orang mukmin". (HR Al Hakim).

Umar bin Khatab; "Siapa yang menempatkan seseorang pada jabatan tertentu, karena rasa cinta atau karena hubungan kekerabatan, dia melakukannya hanya atas pertimbangan itu, maka seseungguhnya dia telah mengkhianati Allah, Rasul-Nya dan kaum mukminin".

Bila pemimpin dalam umno melantik isteri anak atau keluarga salah tak???

And apa hukum kau undi umno, dan menjadikan mereka ini berkuasa???

Jawab ye cai

Mcam aku kata... x bagus tuka... salah guna kuast masuk mahkamah... xdenya nak guling2 atas jalan... ini sampai dah xde kaki pon x nak serah jawatan... masuk video hd tu tayang spenda pon bleh jadi setiausaha parti islam... lantak korang la...
Pasal hujah dalil ko tu pin suka la... kalo tak takdenya syiah sunnah... mazhab bleh terbahagi 4...
Aku dah nak bercuti... ada rezeki sket hasil dari negeri ku yng masih aman makmur ni...

Pemimpin dlm pr pn lantika nak2 beranak. ko setuju pula..nik aziz pn lantik nik abduh,nuor jubor lantik jijah dn ankny nurul izah Lks lge. .kapal sing dgn kulip kulup sing pn ada..pada ko semua itu tk khianati Allah pula..kenapa dalil2 yg ko sebut td ini tk ko bacakn pada mereka dahulu jo..jangan double stnd jo klu kena pd Umno ko balun klu pd pr ko senyap..Hadis Nabi itu hanya utk umno aje ke Nabi tujukkn sebab ada kuasa..Pas tkda kuasa kat kelantan Pr tk ka penang ke jo..

Jap jawatan apa nuar lantik???
Bukan ke dia bertanding semua tu bertanding dan di pilih???
Nurul,izzah dilantik...
Dan dia bergerak sendiri...
Gobi pun bergerak dengan lantikan...

Dan perlantikan diorang yang mana bagi kau lah kan ada pakai duit rakyat.???


Berbeza pulak. Dengan permata negara diberikan kepada...
And jawatan dalam kementerian...
And projek lembu...

Ini persoalannya...
Dan aku berkata dalam jabatan mengikut kata umar lebih tu aku tak pandai komen...

Cai bosan lah aku tanya dah banyak kali ni.

1. Najib lacurkan kalimah Allah tak bila dia bagi izin guna tu???
2. Salah tak kalau orang Kristian bila kau tanya siapa tuhan dia and dia jawab Allah...
3. Adakah ulamak semua salah bila membenarkan kalimah Allah digunakan... Termasuk yusuf qadawi.
4.apa jawapan kau kalau Kristian kata Allah itu tuhan di depan kau..

Aku tgk memang lu tak berani jawab aku dah raise benda ni banyak kali dah..

Aku tak dapat terima hakikat jesus anak Allah!!!!
Ostad jo....klu ko nak menang hujah....aku boleh terima...tapi rasionalnya aku tolak sama sekali kalimah Allah dilacur oleh anwar ibrahim.

Selama ini mrk gunakan isa anak tuhan...jika jadinya isa anak Allah...silap2 haribulan islam cetek fikiran akan terpesong akidahnya.

Biar mrk gila babi.Jangan mrk gila babi nak lantik org yg sah meliwat dan memantat pelacur jadi pemimpin malaysia.
Siap berguling2 atas jalan akhirnya bangkai2 angkat sumpah juga sbg wakil rakyat....kesian para macai....hihihi

Harap harap ramai la tongong yang joint...

Hahahha itu aja kau ada nak cakap memang kau sah macai...

Dapat berapa komen macam ni...
Hahahha

Betul tu memantat dalam,hotel kat PD dengan artis

Ada bukti ke.
Yang ada bukti dengan jelas dalam vedeo ada 6 kes ko pun x caya inikan plak cakap2kosong puak ko cer citer.jawab cai

Bukti dia yang datang tangkap tu lah macai...

Kalau macai mana nak percaya bukan takde saksi.
Ini saksi hidup tak payah pakai sumpah punya.

Video pun tak perlu sebab saksi ada cai...
Apa perlu video and sumpah benda ada tangkapan caiiiiiiiiiiiiiii

Takde siapa cakap siapa pun
Kau gelabah kenapa

Aky pon x cakap sapa pun cai yang ko gelabah kenapa.kalau pemimpin ko buat ko x caya dengan bukti kalau orang lain cuma denfan omong2 kosong ko caya plak.aku x cakap nama pun....cai jangan gelabah plak..

Hahahaha nak bertekak pasal video lagi ke hahahaha

Ke nak cakap pasal kes liwat sumpah tu...

Cai aku tanya lu lah kenapa kata kat jubur tu ada dna 5 orang berbeza cai???

2. Pernah terbukti tak ada air mani???
3. Apakah sumber dna selain dari air mani???

Soalan video pulak...
Kenapa takde video bila dia masuk ke bilik yang ada cuma video parking and video depan lif???

Kenapa takde video amoi tu naik lif???
Takkan amoi tak naik lif???
Kat hotel biasa ada video security kaki lima floor kenapa video demikian tak didedahkan atau takde???

Sebab tu kes tak kuat...

Macai macam lu memang senang percaya...
Nak hukum orang kata berzina bukti tak boleh dipersoal cai...
Bila bukti boleh di persoal macam2 persoalan timbul...

Kau jawab cai jangan malu...

Ada kemungkinan video tu telah di pasang lebih awal dn merakam sesiapa sahaja yg check in di bilik itu..berkenaan tiada video cctv yg mmerakam amoi @ anwar. mungkin ada dirakamkn juga tp telah di sunting terlebih dahulu kerana kmgkinan ada saksi 2 @ guest lh di dlm cctv @ lif tu kerana dikhuatir akn mnjejaskn saksi2 itu kelak..point sebenarnya yg ditunjukkn cctv itu sekarang adalh lelaki yg berzina dlm video dgn china doll itu adalah anwar..eskay telah bersumpah laknat bahawa dia ada bersama anwar dn chinadoll ketika cctv itu dirakam..beliau tk boleh nk tuduh anwar kerana xda saksi..pakar2 dari usa dn korea mngatakn video itu asli..sedangkn klu dorang nk spin video itu palsu ke x boleh sebab usa lebih sokong anwar tp xblh sebab video itu sahih....sekarang aku tnya lu jo adakh video chinadoll itu asli..

Bila bukti disunting sah lagi tak bukti tu???
Jadi matlamat video tu untuk Anwar ajakan???

Kenapa sunting cctv and siapa miliki hak cctv tu???
Bukan ke hotel???
And bila kau nak bagi bukti kenapa bukti boleh di persoal..

Macam ni lah bro bila kau nak tuduh bagi solid prove and now cuma andaian kau aja bro...

Kalau nak bagi tahu orang tu salah bagi bukti yang tak boleh dipersoal...

Pada aku mmg matlamat sebenar empnya cctv adalah adalah nk menunjukkn siapa perlaku sebenar dalam video chinadoll jo mgkin cctv itu bukan hotel yg punya .Mgkin ada org yg jenis sex maniac yg letak cctv dlm bilik trsebut.Bila dia rewind blik ada rakaman nuor so dorang nk masyarakat berfikir mcmini ke PM yg kita kehendaki memimpin malaysia wlpn moralnya rendah sekali..Tk org sex maniac tu nk tonjolkn diri jadi saksi bgtau yg di pasang cctv nti dia masuk penjara juga sebab mlggar akta privasi ssrg..Mcmnilh bro klu lu terima tape yg nampak adik perempuan berzina dgn bf. dia..adakh nk lu pertikaikn bukti lg mcmna cctv tu merakam aksi mereka..mcm skrg ni berlambak2 aksi sex remaja kita dlm you tube yg kita blh lihat.klu mcm itu senanglh dorang menafiknnya ckp semuanya gambar yg d super imposekn wlpn aksi itu asli bro..Persoalan sekarang benda itu berlaku atau x dia @ bukan..mcm kes anwar klu kita berfikiran terbuka lantak dialh nk balun chinadoll @ jubor jantan itu hak peribadi dia yg prnting kerja mesti jalan..tp sebagai umat islam kita wajib mmilih pemimpin yg bersih akhlaknya.Lu x jwb lagi adakh video itu asli @ tk?tkpyah nk spin nk bukti ln lg..

Hahaha pemimpin bersih ahlak contoh Najib ke???

Video tu asli atau tak aku tak tahu... Ini jawapan aku.
Kalau nak yakin kan aku bukan main black and white punya video.

Plus banyak lubang boleh dipersoalkan bukan satu tapi terlalu banyak.

Untuk video tu on bukan boleh pasang sekali dia akan kekal setahun...
Dia perlu ada wayar.
And perlu salin tiap masa paling boleh buat pun ialah pengurusan hotel...
Ini pendpat
Plus pemilik video harus tampil...


Dan kenapa video boleh jatuh ketangan ahli politik...
And kebetulan pada yang dikatakan berada disitu jugak pelik sungguh mudah betul nak contact ahli politik.

And kita tahu ahlak ahli politik yang mendedahkan bahan tu.

Kalau nak bukti bukti hanya sedetik dua aja yang diberi perlu ada bukti penuh.

Aku nak tanya kau satu soalan lah...
Dalam video tu lampu terpasang atau terpadam???

2. Kalau lampu padam kenapa senang aja diorang masuk borak...and kenapa nak masuk borak pun lampu padn or adakah lampu sebenarnya terpasang???

3. Kalau kau nak main... Harta dengan bini pun kau ajak member masuk dulu sekali ke???

4. Adakah sengaja video itu dibuat untuk situasi hitam putih???

5. Mesti niat orang nak rakam tu nakkan video bercolour itu logiknya baru best hahahaha

6. Video hitam putih boleh timbulkan syak sangka mengenai identiti sebenar seseorang.... Ada tak kebarangkalian yang pelaku itu memang bukan annuar.

7. Takde satu bukti pun yang tunjuk dalam bilik itu adalah annuar...
Takde rakaman masuk bilik...
Takde rakaman keluar bilik...
Takde rakaman amoi masuk...
Tiba2 dah ada amoi and terus projek...

8. Apa jaminan kau boleh bagi kalau kau percaya itu annuar kau berani jadi saksi mahkamah syariah...
Or mahkamah akhirat???

Kalau boleh jawab ikut stail aku mudah aku nampak jawapan kau...

Udahlah jo naik muak aku dengan hujah2 ko
Udahlah ko menegakkan benag yang basah satu malaysia malah dunia pon dah lihat nya
X payah lah nak memperbidohkan diri ko yang syok sendiri
Menyampah pon ada aku kt ko ni yang bangang


Aku ramli

Sekurang2nya akhlak najib xlh sampai jd peliwat bro..najib xda pn ramai pemimpin lain boleh diketengahkn.
Hur2 jo mcm biasalh klu tk boleh jwb spin sampai kona baring..Pakar2 ASING dah MENGESAHKAN BAHAWA VIDEO ITU TULEN 99%..tkkiralh b/w @ colour..yg penting kita tahu sapa pelaku sebenar..
Jo budak2 hotel pn boleh pakat bro ckp bilik dh penuh tggal 1 bilik yg ada cctv itu aje..chinadoll dh ready nk kena balun nuor pn tgh gersang jijah dh monopues jdlh peristiwa itu bro..
Tntg yg dedahkn itu ahli politik apa yg nk di herankn jo bukan apek jual babi yg selalu lepak kat hotel mcmtu..Lg pulak gmbar eskay ada dlm video tu senanglh nk pau duit..klu bg kat ko @ nik aziz dpt apa kena ludah adalah..
Mcm aku ckp video itu mgkin telah di edit utk kesesuai masa dn keadaan.mgkin ada saksi yg di dlm lif atau lobi tp oleh kerana tknk menimbulkn masalah dikemudian hari di mahkamah sprti saksi diugut ke..lgpn tujuan video didedahkn utuk rakyat menilai bukan nk dakwa anuor..
Sifat org ln2 bro ada yg suka main bila terang ada yg gelap..lampu tu mmg dh dipasang secara samar2 yg penting boleh nmpk lubang puki.
Bro nuor nk main dia kena call sdri ke bapak ayam @ chinadoll itu? mestilh guna org tgh mgkin eskay tkkn nk suruh nalla pula..sebabtu eskay blh ada kat sana dlm bilik pn ada..ln lh dia buat gang bang sekali dgn nuor dh chinadoll itu..itu pn x blh fahamkh?
Bro nuor tahu ke dia main ada org rakam kalau dn seblm ini dia main pernah hilang ke harta @ jam dia..yg keluar air mani dia adalh.
Jaminan aku adalah selagi anuor itu tk bersumpah laknat selagi itulh memang dia perlaku dlm video chinadoll..noktah

Kembali pada soalan aku tadi..adakh video chinadoll itu asli...ya @ tidak..

p/s..bro video stopa spender colour xnk hujah ke.
aku jebat..

Aku bkn apa.suka gak aku buka blog milo suam ni saj nak lihat komen2 penganut2 pakatan.
Banyak gak entry yang milo suam postkan tp masalahnya tak pula si jo ni bg komen2 panjang lebar.
Tp bila ada pengkomen subut jer pasal aljuburi ni wah
Si jo ni bukan main lagi defend nya dengan segala hadis dan sebagainya.
Kalau orang yang x sebulu dengan dia dikatakan macai
Apa plak aku nak gelar kat si jo ni plak.sbb bermatian dia membela
Bukankah macai jawabnya atau si jo ni dh mmg di bayar untuk backup mangkok ayun tu???
Kenapa entry2 yang lain si jo ni senyap jer.
Iniyang buat aku meluat dan menyampah.mcam sampah.
Aku pon x pernah komen kat cni.tapi.......

Kau tu yang bangang cuba kau jawab ini persoalan...

Bukan benda main kalau macai tetap macai ramli ke siapa ke tetap macai

Kalau kau tak dapat sahkan benda tu macam mana kau boleh percaya...

Soalan mudah bukan susah pun....

Kau ada bukti video jom bawak naik mahkamah apa susah...
Kalau andai kata lah benda sah boleh bawak mahkamah and jatuh sabit, takkan bila orang soal kau kau nak cakap tegak benang basah itu baru bangang...

Simple aja jawab lah kalau kau yakin tak payah spin...
Nak cakap aku bangang pun buktikan kau pandai...

Jawab aja soalan mudah bangang aku tu...
Ada faham Ka???

Hahaha kau siapa ye aku tak kenal nak berhujah kenalkan diri.

Macam aku kata benda ada hukum ikut hukum

Bro
1. Kalau ibu ayah kau hidup kau suruh depa sumpah laknat kau anak dia... Dia layan tak???

2.video asli mungkin benar siapa yang buat???
Kenapa eskay kata dia tak tuduh Anwar berzina???

3. Bab liwat aduhhhh hahaha aku tanya kau jawab tau ni??? Kenapa kat jubur saiful bersepah dna orang lain???

4.prrnah terbukti tak ada air mani Anwar???

5. Bro nuar nak main takkan ajak eskay masuk bilik kot.
Kalau gambar samar2 apa kebarangkalian itu orang lain???

6.bab ahlak yang kau cakap kan tu lahkan
Polis yang bertugas kat pd masa ada satu kes dulu3 lah kan. Sedara aku aja kot hahaha lagi kau cakap pasal ahlak ke???

7.pemimpin lain dalam,umno aja ke ada pakatan tdakde pemimpin lain ke jebat???
Bukak mata lah jebat kalau banyak pemimpin lain kenapaa bagi jawatan setarad menteri tu???
Bukak mata sikit kau sokong umno tapi unno dikawal pemimpin yang macam mana???
Ini realiti cai...

8.jaminan aku selagi dia kata bukan dia aku terima kalau dia mengaku pun kene siasat itu adap islam.

9.bukan backup tapi nak menuduh bawak bicara lah bukan susah itu adapnya.

Kau kata kau nak islam di Malaysia bab macam ni apa hukum islam apa ketetapab yang ada???

Bab mustafa pun sama bawak bicara simple easy and elak dosa.
Selagi dia tak mengaku maksudnya bukan dia.

Innocent untuk proven guilty ada faham tak

Oh lupaa sikit nak sound kau ni kepala bapak kau penganut pakatan...

Islam agama aku..
Kalau aku kata ikut hukum dan bicara apa pulak yang menganut pakatan.

Cakap baik sikit bro itu akidah jangan jadi bodoh bila bercakap nak berhujah kau berhujah.
Tunjuk sikit kau pandai jangan jadi bahasa sundal...

Aku senyap bersebab dalam ni kenapa diam bab kalimah tu alih isu liwat itu baru bangsat.

Jom sebut kes port Dickson...
Aku ada saksi hidup polis and pegawai agama yang semua kene tukar...

Jom apa komen macai2 umno dalam ni pasal kes khalwat pd tu...

Masaalahnya ko ikutt hukum tp malaun tu x

ikut hukum main bantai jer depan belakang.

Orang dh tau sapa pelakon nya mudah kan

Apa nak pening2 kan kepala.

Akai ada ka....

Aku faham dan cukup mudah kerana aku dh lihat sapa pelakonnya.dan aku kenal sangat sapa dia.
Terpulang ko nak kata apa.nak percaya atau tidak nak backup ker tidak aper aper jer lah.

Mmg kepala bapak ko penganut pakatan 0106. ....

Jadi kalau kau takut kau buat apa???

Kau didik lah elok2 bukan jerit satu Malaysia bukan kau buat konsert.

And amalkan ajaran islam sebenar bukan sekat...
Jadikan islam tunjang negara...

Aku tanya kau undang2 negara ni kalau kekal begini berdoasa tak rakyat...
Kau macam sayang islamkan???

Berdosa tak

Ye kau kenal sangat bagus lah...
Kadang2 kita ingat kita kenal orang tu rupanya salah orang.

Sebab tu hitam putih..
Video tu still boleh dipersoal itu aja...

Dont worry kau bawak bukti benar aku pun akan sokong kau tapi setakat bukti dengan penuh persoalan aku tak boleh nak sokong.

Korang cuma kata muka annuar aspek teknikal lain banyak aku persoalkan

Come on lah video masuk keluar bilik edit lah itu pun jadi bila bab ni kau kata aspek keselamtan...

Tunjuk,video kaki lima lah bro kalau ada..
Video Anwar and eskay masuk bilik...
Takkan takde kot...

Hotel murah pun ada video kaki lima bro...

Video tu bagi aku memang bertujuan tipu orang mudah percaya...
Macam macai lah...
Aku muka macam bapak aku pun aku pernah jumpa...
Kalau Black and White punya gambar aku pun boleh keliru...

So selagi bukti tak solid kau simpan kepercayaan kau untuk kau aja ramli...
Tak perlu kau hebah kata dia berzina..

Kau pun main percaya ...
Hukuman fitnah boleh dikenekan pada kau.
Bagi bukti full aja lagi senang takkan video keselamatan parking and lif lobi boleh dapat yang lain tak boleh jahahaha

Kelakar lah lu

Kau kata aagama aku pakatan???
Kau mrngkafirkan aku???

Mengucaplah bro kalau kau beragama.

Sebab kebodohan bapak kau dah brranak pinak dah ni cai

Andai kata dia main depan belakang pun kau still kene ikut hukum...

Eh kelakar lah

Tak berani cakap pasal kes pd kr???
Hahaha macai oh macai lai lah
Gua kenal saksi hidup bekas polis and pegawai agama yang ditukar kan...
Ini sahih,tangkapan khalwat ni jom bincang hahaha

Ini saksi bermata takde boleh persoal ikut procedure punya ni cai.
Tangkapan dibuat tau...

Pegawai agama tu cakap kat pegawai polis jangan lindungi orang buat dosa nanti dikira subahat.

Oh aku tanya lagi kenapa ada banyak dna kat jubur mamat tu???

And aku tanya lagi dna asal dari mani aja ke???
Pernah terbukti tak ada air mani hahahaha...

Aik pelik benor jubur keluar time pilihan raya aja...
Hahahah
Ini pun macai tak nampak...

And lagi siapa berani sahkan video sumpah laknat depan kaabah adalah tulen???
Com on cai tulen,ke tak???
Ada berani komen tak???

Kalau video tak tulin kata saksi boleh pegang tak???

Ini lah korang buta
Ada akai ka???

Cakap benda sama berpuluh kali pun korang tak faham....
Sebab,tu korang sokong umno..

Selamat lah ada tempat untuk orang bodoh kalau tak mana korang nk duduk...
Bukan aku kata mahathir kata orang bijak tak masuk umno tau...

Tahniah cai2 sekalian kebodohan lu orang dialukan umno

Najib korang fitnah dengan altantuya ko percaya
Rosmah korang fitnah dengan cincin 24 juta korang percaya
Apalah punya bangang korang macai
Ada vedeo terang2 ko x percaya
Sbb dia dh mmg mangkok ayun.
Sbb dari golongan pakatan
Mmg buta lol ko ni.

Oh ya lupa lak aku seronok dengan kebodohan ko jo.hehehe

Ini bukan masaalah dakwa atau x dakwa
Yang penting nya pelakon nya sapa
Dh terang lagi bersuloh
Orang kampong semua dh tahu.

Macam mak bapak ko gak jo dapat anak bangang macam ko.
Menegakkan tote bengkok.
Apa ko dapat...mungkin ko x dapat tp bapak ko dapat kot.........

macai omno masih bangang...ok la aku nak tanya macai smua..sapa yg lawan penjajah dulu tuntun merdeka..setahu aku omno british yg tubuhkan untuk jd barua penjajah..aku duk cari gak kut2 ada fakta omno lawan british ngan jepun..aku duk cari gak nama2 perwira omno yg syahid lwn penjajah..tp x de pun..yg aku tau omno jd barua british..sb tu british x tngkap pun org omno..ada sejarah ka omno pejuang merdeka..tlong jelas sikit ye macai..

Aku ada kata kau bijak ke aku rasa aku dok panggil kau bodoh dari awal lagi

Video tterang ke hitam putih...
Terang sangat ke hahahaha
Kalau bangang memang sah orang umno...
Persoalan aku mudah terang dan nyata bagi bukti yang aku mintak...
Bukan takat bukti berada di hotel...
Kau yakin ke bilik hotel tu begitu

Lampu terang still guna night vision camera hahahaha...
Nak percaya macai umno boleh lah..

Bukan aku kata Anwar betul aku ulang aku tak kata Anwar betul tapi bukti masih tak solid ok cai...

Macai kau tak tahu aku Siapa cai aku pun ada inside information hahahaha.

Bodoh lah lu ni...
Terang kejadah nya...

Muka lebih kurang ye...
Adakah benar Anwar kau pun tak tahu..

Kau nampak muka sama belum tentu dia...
Gambar hitam putih dibuat bersebab supaya orang bodoh yang budget macam pejuang macam korang ni percaya...

Korang tgk and percaya... Itu tanda bodoh...

Aku tgk and aku persoalkan situasi kenapa video begini...
Kenapa bukti lain takde cuma hitam putih walau lampu menyala hahahaha

Orang muka macam aku pun bersepah lah cai dulu dalam kolej aku sendiri ada...

Aku tahu kau bodoh tapi jangan mudah diperbodoh...

Berfikir sejenak tak rugi cai elak dosa...

Dia buat tak buat aku pun tak tahu dari aku dapat dosa kering baik aku diam.
And plus macam aku cakap bukti hanya dok permain mata korang aja...

Sebab umno memang suka bodohkan pengikut dia sendiri....
And umno suka melayu yang bodoh

Last2 mencarut tak sebut kes pd hahahaha bodoh lah lu ni hahahaha

Aku tahu lah ko bijak pandai
Tp orang yang bijak macam pon kena peebodohkan dengan lakonan bapak gay
Pandai nua ko sampai minda dan akal ko di liwat oleh peliwat ternama.
Cai.....caii..

Last2 ko x sebut pon pasal finah najib ngn altantuya.yg ada gambar superimpose oleh tiang chuak jer
Rosmah ngn cincin 24 juta ngn rosmah ada kt atas bukit masa altantuya kena bom????
Yang ini ko percaya plak yerkkk..
Dasar..............

Yang ko plak jadi barua tote bengkok jer .
Dh macam mat sabun gak ko ni pon.......

Hahaha bodoh punya orang tahu membaca tak hahaha

Siapa yang sebut pasal antartuya cai hahahah kau baca betul2
Dasar bodoh abadi

Siapa yang dok cakap pasal tu hahaha bengong lah lu nk macai abadi

Hahaha aku bukan percaya annuar dia siapa pun aku tak peduli yang aku tahu cuma hukum

Kalau kau nak tuduh bagi bukti aku tak boleh persoal tu aja ok cai

Jo masih x berani nk jawab video chinadoll itu asli @ imposed...asyik spin memajang...
Beza najib dn anwar adalah najib mgkin ditangkap berkhalwat tp berlaku zina @ tidak polis @ pegawai agama tk dpt nk pastikn tapi beza nuor jubor dia x di tgkp pn tp video chinadoll tersebar luas..berkenaan dgn pemimpin pr mcm badrulamin 3am,adun selinsing di tangkap dlm keretapi dgn bini org..mat sabu dgn skandal jilatnya pn cmna jom..x nk hurai skali ke..

Mmg ko x cakap tp aku yg cakap
Macam ko kata lah atok tote bengkok kena fitnah..
Dan macam aku cakaplah puak2 ko dan ko gak yg pwrcaya dan buat fifnah kr najib dan rosmah.
Cer citer plak.
Ko dh bkn macai abadi lagi tp cai spin abadi

Vedeo stopa spanda
Ais cream dalam jamban
Ais cream pensyarah

Tu yang ada vedeo

Yang x ada vedeo x tau berapa banyak lagi

Aku tulun sambung ckit jer.....

Cer citer

Jo

1) Apa perlunya. aku nk suruh mak bapak aku bersumpah utk memastikn aku anaknya sedangkn semasa hayatnya aku dijaga dh di didik dgn sebaiknya hingga aku mampu mmbalas jasa mereka semasa hayat mereka..klu aku bukan ank dia yg sebenar pn aku redha itu antara mereka dgn ALLAH SAW ..jo ko tknk tnya ke dgn org tua ko yg mereka pasti tk berselingkup sesama mereka hingga lahirnya ko..
2. Mcm mana eskay nk tuduh nuor berzina sebb tkda 4 saksi sahih jo..sebabtu dia ckp dn sumpah yg dia ada bersama nuor dlm cctv tu.ko nk dia gunakn mahkamah mana.
3.bab sodom 1 dh ckup mnghuraikn siapa nuor bro..
4.Sodomy 1 dh ckup nk huraiankn anwar jenis mcmna
5. Aku tgk video tu clear gmbr anuor tk samar pn..eskaykn macai nuor masa tu so dia urusknlh a to z ..klu kena serbu mcmna so jumpalh dia dulu..sempatlh nuor mnyorok atau pakai baju.
6. ko tgk kat posting bawah.
7.Maaflh jo bt masa ini hati aku tk trbuka lg nk sokong pas @ pr sebab dorang pn masih trhumbang ambing lg hala tujunya..Umno sungguh pn brgolak dh 57thn mmerintah db mnstabilkn negara dgn pertolongan kebesaran dn kekuasaan ALLAH dr doa rakyat jelata.
8.bukan nk bicarakn nuor pn hanya nk rakyat yg berakal dn berilmu mnilai sendiri..sebab saksi besi kata hj hadi
Dah hukum syariah nk kn 4 saksi mcmna nk tuduh dia .

Komen sikit Najib pernah benarkan silalah....

Kecoh lah lu macai

Macam mana plak dengan bangganya hj hadi bersama bang non....k dan limkitsial umumkan dalam satu sidang akhbar mengumumkan kalimah allah boleh di gunakan oleh orang bukan islam.
Cer citer plak.

Poyo lah lu cai....

Bab nuar rakyat berakal berilmu bab Najib lu campak mana???

Muka hitam putih jelas kau nak percaya kau percaya...

Kalau kau silap kau tanggung dosa bagi aku tak perlu kau canang sebab kau yakin itu annuar.

2.bab sodomy macam ni bro kes mana kau refer semua takde bukti melainkan tuduhan...
Paling gempak pun kes saiful...
Macam mana kau kata dia meliwat padahal pada mamat tu ada berbagai dna berlainan...

Apa kerja saipul ni sampai melekat dna yang lain???
Cuba kau bagi tahu teori kau sikit..

3. Bab liwat dah banyak kali bertekak... Dna boleh datang dari pelbagai sumber...

And tak pernah ada bukti yang kata air mani anawar ada dalam kubur mamat tu yang tinggal cuma sumpah...

Bab sumpah ni bai kau tgk mamat tu dia jenis cakap benar tak???
Yg gi pejabat pm lepas kene liwat apa kejadahnya???
Bila mamat ni pun bagi aku lah cakap pun belit...
Kau tak berak 3 hari bro hahaha

Sorry kata dia aku tak boleh terima walau dia bersumpah sebab kredibiliti dia...

4. Aku tanya banyak kali dah video sumpah saiful depan kaabah tu asli atau hasil editan...
Pangil pakar2 korang tu kaji silalah...
Andai kata palsu boleh tak kita percaya pada kata dia lagi???

5.apa lah bodoh nuar tu nak masuk hotel konfirm ada camera dia naik hotel...

6.bagi aku bukti video kalau kau yakin sekali pun itu dia walau muka jelas mana pun...
Aku kata pegang hukum

Hukum kata apa...
Kalau hukum boleh sabit salah jom kita...
Tapi kalau hukum kata tak boleh kita let go..

And walau kau tak puas hati dia lepas tak prlu kau canang lah benda ni...
Sebab kau melakukan ghibah...

Ikut hukum lah bro...
Kalau kau yakin itu dia dia berzina and dia melakukan...
Kau diam aja...

Tak perlu canang...

Kau mungkin silap..
Dan kau mungkin betul...

Tapi kalau dia buat kalau bukti hukum tak cukup untuk sabit kesalahan..
Maka do dunia hukuman dia adalah bebas... Dia bebas dan tak salah...
And kau tak boleh kata dia buat..

Kalau bukti cukup sabit dari segi syariat aku pun akan sokong bawak and jatuh hukum

Tak kira berapa banyak video pun ada aku tak kisah bawak and sabit hukum
Kalau tak boleh sabit hukum...
Kalau dia lepas didunia maka itu kerja tuhan...

And dia tak pernah disabit zina...

Maka takde siapa boleh kata dia berzina...
Harta kata itu dia sekalipun still tak Boleh dituduh zina...

Aku ikut hukum as simple as that sebab aku ada agama aku dan agama aku punya ketatapan...

Maka dari aku berdosa aku berdiam dari menuduh.

Ditakdirkan plak tekeluar video stopa spende dalm versi warna high density... tak jugak pecaya... bior la diorang menjadi pendokong kesesatan yng nyata....

Info aku pasal video tu... bila anuar sedar jam omega dia takde dia suruh eskay carik kat bilik... dlam eskay geledah dia terjumpa rakaman video tu... dan kemunkinan ada 3 lagi camera terpasang... ini menyebabkan china doll memulangkan jam tu.. ini kemunkinan keje2 profesional inteligen sehingga lee kuan yew dan karpal yng berintegriti tinggi pernah mengatakan anuar homosexual semasa beliau berkuasa... tak mustahil video raja goyang pon hasil koleksi inteligen.. dan munkin banyk lagi seperti didakwa nalla karuppan..
Oleh itu Anuar sesuai untuk dijadikan pemimpin yng boleh ditarik hidungnya... xkan la anuar sebodoh hingga menyebut kepentingan keselamatan israel.. menyokong lina joy dan lgbt... faktanya semasa kegawatan 1998 dimana anuar hampir melumpuhkan negara melalui saranan imf... menyebelahi penyangak matawang yahudi george soros..
Kenapa hitam putih..? Kerana bw tidak memerlukan byte yng banyk untuk merekod... dan rakaman kaler munkin kurang efektift sekiranya keadaan gelap...


EmoticonEmoticon