Wednesday

Kami ada bukti Israel dalang jatuhkan Presiden Morsi - Erogan


PERDANA Menteri Turki Recep Tayyip Erdogan dalam nada tegas menyatakan beliau memiliki bukti bahawa Israel adalah dalang penggulingan Presiden Dr Mohamad Morsi yang dijayakan tentera pimpinan Abdul Fatah Al-Sisi pada 3 Julai lalu.

Dalam ucapannya yang disiar televisyen Russia Today, Edogan berkata, campurtangan Israel itu boleh dilihat melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang Yahudi daripada Perancis semasa mesyuarat rasmi Israel.

Pada mesyuarat sebelum pilihanraya Mesir pada tahun 2011 itu, yahudi itu mendakwa bahawa Ikwanul Muslimin tidak akan berkuasa walaupun mereka menang pilihanraya.

Erdogan juga mengatakan bahawa Barat mula mendefinisikan kembali demokrasi untuk disesuaikan dengan kehendak mereka, dan bukan ditentukan oleh suara rakyat.

"Apa yang telah mereka perkatakan tentang Mesir? Demokrasi bukan pada kotak undi. Siapa dalang kepada semua ini? Pastinya Israel. Bukti ada dalam tangan kami," katanya.

Beliau juga mengutuk negara-negara Islam yang menyokong pimpinan baru tentera dengan mendakwa mereka ini adalah golongan pengkhianat.

Erdogan sehingga kini, antara pemimpin negara Islam yang telah mengambil pendirian tegas terhadap rampasan kuasa di Mesir.

Selain menamatkan perjanjian kerjasama dengan Mesir, Turkey juga telah memanggil pulang duta mereka minggu lepas — Harakahdaily


19 comments

Yola tu, macam erdogan ja yang tau sorang, sbelum dia tau ramai yg dah tau dan ramai yg dah tau apa pulak peranan Israel dalam malaysia, PTUIH!

Betui ka dalam harakahdaily ada story pasai parlimen german brtafakur untuk mesir? PTUIH!

Klu mati syahid utk alhafiz mcm mursi....wa sanggup ler...
Klu nak mati syahid demi husam kambing dan mat jobor...buang masa jer....baik berguling2 atas tilam dpd atas jalanraya....
Pray 4 mursi....pray 4 mesir....aminnnnn

katakan tidak kepada aljubori , nanti jadi macam mesir pulak kita ,cukoplah malapetaka yang anwar bawak, politik gampang semuanya itu ..

Jnglah mem imamkn najib krna fasik n x lyk jd imam

Dpd berimamkan aljuburi!!!!

Aku tak akan ikut yahudi melayu yg ajak berguling2 atas jln raya...

Bagus lagi najib

Lebih baik guling2 atas tilam tp bkn macam si anu buat ya!!!!! Haram.......ja.....dah........

Nak main lubang tahi tanya anwar , satu dunia dah tahu , tak boleh jadi idola ..

Peranan israel di masia teguhkan APCO sebab tu masia setuju kudeta as sisi. Dewan negeri johor haramkan untuk kutuk kudeta mesir. Mana mufti johor? Kecut buah pelir ke?

Mufti johor tahrir kan umno biru mana berani. Orang nak roboh surau di sedili pun terketar2 nak marah..akhirnya tak jadi marah sebab takut jawatan kena buang. Umno memang taik babi.

Rosmah menangis sebab ada kudeta. Putuui.

Klu najib mati syahid di mesir kan bagus.

Abis pemimpin2 PAS ko tak teringin nak mati shahid sama ke? Suruh lah depa pergi sekali.. Ko pun apasal tak joint?

Apalah nasib PR dpt penyokong macam korang ni.. Lebih rela berketuakan peliwat dan manusia munafik dari insan biasa yg sedar dirinya tak boleh jadi imam.. Malangnya agama Islam ku di Malaysia ini...

0543 aku rasa mak ko pwrnah jadi kuda hitam kot pasai dapat anak macam ko yang bebal lol ni

Anwar suruh pegi syahid depan lubang taik jer!!??


EmoticonEmoticon