Friday

Sokongan Penuh Pencalonan Anwar Ibrahim Sebagai Calon DUN Kajang dan Khalid Ibrahim Sebagai Pengarah Pilihanraya


Kenyataan Umum SAMM Zon Muar
31 Januari 2014

Sokongan Penuh Pencalonan Anwar Ibrahim Sebagai Calon DUN Kajang dan Khalid Ibrahim Sebagai Pengarah Pilihanraya

Dalam dunia politik Demokrasi Berparlimen, situasi kekosongan kerusi legislatif sama ada di peringkat Parlimen atau di Dewan Negeri bukanlah sesuatu yang tidak normal. Malah, jika kita bicara dalam konteks politik tanahair pun terdapat beberapa peristiwa pengosongan kerusi legislatif dengan bersandarkan kepada alasan strategi taktikal percaturan sesebuah gabungan parti-parti politik.

SAMM Muar menghormati pandangan dan komentar dari teman-teman seluruh Johor atas nama kebebasan menzahirkan pandangan dan juga dalam masa yang sama ingin turut mengambil bahagian dalam menyatakan pandangan.

Hakikat dan sejarah politik menentang rejim Pemerintah dalam negara ini mempunyai banyak kisah dan penuh warna-warni. Dan kerana itulah, SAMM Muar memilih untuk tidak segera memberikan komentar. Situasi yang berlaku di Selangor tampak tidak jauh berbeda dengan tahun-tahun akhir pemerintahan Pakatan Rakyat di Kedah. Pertembungan dan percakaran beberapa fraksi dengan kepimpinan eksekutif negeri akhirnya telah mengakibatkan rakyat Kedah mengambil keputusan untuk meninggalkan koalisasi Pakatan Rakyat.

Maka, SAMM Muar sebagai sebuah gerakan anak muda yang sudah muak dengan pentadbiran rejim Pemerintah Barisan Nasional dapat memahami justifikasi tindakan tidak popular Anwar Ibrahim dalam isu DUN Kajang. Adalah sesuatu yang amat malang sekali bagi rakyat Selangor sekiranya beliau tidak datang dengan tindakan radikal seperti ini dan hanya berdiam diri melihat pentadbiran cemerlang dan mesra rakyat di Selangor ketika ini musnah dalam Pilihanraya Umum ke 14 akan datang ekoran daripada percakaran fraksi-fraksi yang tidak berkesudahan.

Hakikat yang perlu difahami oleh semua pendokong-pendokong gerakan menentang BN adalah Selangor merupakan paksi atau tunjang utama Pakatan Rakyat maka ia wajib dipertahankan daripada sebarang ancaman dan tindakan parasit-parasit yang berselindung atas nama rakyat.

Barisan Nasional juga tidak patut angkuh kononnya tindakan ini sebagai satu tindakan tidak demokratik. Bagaimana kamu boleh mengungkapkan perkataan tidak demokratik walhal kamu sebelum ini melakukan sesuatu yang lebih buruk di Perak? Tindakan Parti Keadilan Rakyat dan Anwar Ibrahim ini lebih elok apabila menyerahkan semula hak rakyat Kajang untuk membuat pilihan mereka bukan dengan memaksa mereka menerima sahaja tindakan atau keputusan yang diambil oleh koalisasi politik.

Sehubungan itu, Solidariti Anak Muda Malaysia Zon Muar sebagai sebuah gerakan anak muda Muar dengan jiwa yang besar menyokong penuh pencalonan Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Parti Keadilan Rakyat bagi pilihanraya kecil DUN Kajang. SAMM Muar juga turut menyokong penuh perlantikan Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor sebagai Pengarah Pilihanraya untuk DUN Kajang.

SAMM Muar dan sekutu juga berikrar dan bersedia menggerakkan jentera kami ke Kajang bagi membantu mempertahankan DUN Kajang seperti mana kami beraksi dalam kempen #Hizwan4Muar dalam pilihanraya umum yang lalu. Rakyat Kajang harus berbangga kerana mereka mempunyai peluang untuk mendapat khidmat seorang negarawan yang bukan sahaja diakui oleh dunia politik tempatan malahan masyarakat antarabangsa.

Ahmad Anwar Asyraf
Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia Zon Muar (SAMM Muar)

Tel : 018-2864256
Email : samm.muar@gmail.com

19 comments

Dari ko kehulu kehilir buat ceramah melaga2kan bangsa melayu ada baiknya ko pi mekah. Bedoa pada tuhan depan kaabah minta supaya tuhan bgi ko pedoman & hidayah. Amin

Sibuk sangat nak tawan putrajaya. Ko xlayak nuar. PAS wajib bertindak tegas. Jgn patah tengkuk dok folo ja telunjuk king of liwat nih. Hak tuihh

Harap PRK diadakn tiap2 bulan.. ada peluang tol & brg2 tak naik..ada betul ke macai ?

Ni yg bodoh lg jahil tuduh DSAI liwat.. dah ada bukti mahkamah ke?

HΔHΔHΔ cai. Ko google la cai. Xyah aku nk bgi link pun. Haram jadah ni muka da naik lebam dok berangan nak jdi PM. Hak tuihh

Bgi la dia jdi PM. Kita sama2 tgk nti nak ke haram jadah ni laksanakan hukum hudud. Silap2 kapla konek dia kena tebas dlu. Kimak punya stok kunyit

Anwar cakap dulu nak jadi pensyarah kalau tak dapat jadi pm, dah la tu anwar cukop la jadi ahli politik, nama kau dah terlampau kotor sangat, tak ada maruah la kau...!

Kaki spin mmg tu mcm la cai. Nak jdi leader biarlah yg bersih dri perangai & kelakuan buruk. Ni tak. Kondemkan org kata itu ini tp sndiri punya berak pun brsepah sepah. Bangang

Ea..wa sokong lu bro. Klu buleh lepas ni wakil rakyat bn pulak ada yg mampos. Hendak2nyalsh gitulah.

Hahaha najib dah sorok sirul takut rahsia terbongkar. Tak padan ngan batang kontot si najib ni...dapat bini tua pulak lubang besa gedabak manalah nak ngam. Mak semah bantot2pun kaki batang besa bro.

Yg si najib tu kilang stor taik palat ziana ngan altantoyo dijilatnya. Najib cakap ayo yo manyak masin. Koh koh koh

Najib lagi tarak maruah sebab jobo dan puki altantoya ditotoh sampai pedih2 kaean tu...tu maruah yg paling hina satu dunia tau kes najib totoh jobo altantoyo ngan ziana. Sirul mana? Dah ke sorok bro...takut rahsia terbongkarlah tu.

Share la link cai. Kita sama2 tgk video dia tutuh puki altantuya tuh. Bangang la ko ni. Klu nuar tu aku berani la kata mcmtu. Link dia besepah sepah kt google. Kecik2 xnak mampus ko ni. Dh besar menyusahkn org

Ni la dia manusia bangang yg menyusahkan rakyat malaysia. Citer mcm ko ni org xsekolah pun bole menilai betul ka auto. Bodo pnya org. Otak letak kt jubo

Buat je cai kalau bole. Takat sembang je ko ni mcm haram jadah tu la. Sama2 bangang. Tipa2 bulan nak buat PRK. Hahaha ni lgi seko bodo

Apa pun yg korang kata, hakikat nya DSAI mmg selayaknya di angkat jadi pemimpin , spatutnya jadi PM gantikan Najib yg dh banyak musnahkan negara Msia nih..hidup Anwar

rasa rasa anwar kalah dekat kajang, sebab bau busoknya susah nak hilang, untok maklumat terkini leboh raya sesak dari seremban menuju ke kl , untok pesanan saya hati hati dijalan raya...hehe

Banyak dah bukti dibawa kemahkamah.. Kau tu yang tongong buta kayu..

Janganla kte bgaduh psl politik..sesungguhnye Allah maha mengetahui..berserah sahajelah.. :)


EmoticonEmoticon