Friday

Ketua Menteri Melaka mengaku beli nombor plat mewah


‎SEBELUM ini kita persoalkan dakwaan bahawa Ketua Menteri Melaka, Datuk Idris Haron membeli no pendaftaran mewah MCM11 dikatakan bagi singkatan "Minister Chief Malacca" berharga RM20,900 rujuk sini ~ Ketua Menteri Melaka...

Laporan The Malaysian Insider, secara tidak langsung mengesahkan bahawa dakwaan tersebut ternyata benar. Dalam bahasa lainnya Ketua Menteri Melaka, Idris Haron mengaku membeli nombor pendaftaran mewah tersebut.



Kita tanya betul ke ada beli dia jawab "dia tak guna dana awam" maknanya betul dia beli.‎

Kita persoalkan kewajaran pembelian nombor pendaftaran mewah tersebut di kala rakyat bergelut untuk menangani kenaikan kos hidup, di kala perdana menteri Najib Razak menyeru rakyat berjimat cermat serta mengarahkan badan kerajaan memotong kos operasi.

Jika benar tiada dana awam (duit rakyat) digunakan, maka baguslah. Tapi jelas di sini, Ketua Menteri sendiri tidak mengikut saranan Perdana Menteri agar berbelanja secara berhemah.

‎"Duit aku, aku punya sukalah nak beli apa!"

16 comments

Betul.. Saye sokong milo.. Duit2 simpanan atau gaji ketua menteri dan menteri harus digunakan untuk memberi subsidi kepada rakyat..

Ikut logik lah.. sanggup ke kita tempah no plat kreta dgn gaji 1 bulan

Orang Melaka kena beri jogek lambak abis la lupa hidup susah tapi tetao sokong Umno. Nak baya insurance moto krete KM no baya ke Tu mentel mental org Melaka

Oklah...dari beli keta mercedes..pakai duit rakyat

Betul...mean maintanance pun rakyat tanggung

Aku sanggup.. Apa ade hal.. Duit aku.. Kalau dah suke bukan kate 1 bulan, 6 bulan gaji habis pun tak ape.. Ade aku kesah..

Orang melaka bukannya busuk hati punya orang.. Bukan mcm kau jenis keturunan paria tak sedar diri..

Paria apa kau tu pakai krete apa takat pakai krete Malaysia jgn sembang sokong Umno la. Minyak mahal umno je pkr sama je kena bays x sekolah la je. Org buta pun tau bau Umno bila lalu sebelah kamu

Aku bangga pakai kereta buatan malaysia.. Aku sentiasa bersyukur hidup dibumi bertuah ini.. Tak macam kau keturunan paria yang tak sedar diri.. Hidup hanya bergantung pada subsidi semata.. Sangat memalukan..

Kami orang PAS dan PgayR akan mati kebuluran jika tiada subsidi. Kami malas berusaha.. Kalau subsidi di tambah tiada parti yang hendak bayar kami untuk membuat sepanduk mengutuk kerajaan dan upah untuk guling guling di jalan raya.

Suka hati ketua menteri melaka la, duit gaji dia, nombor plat tak boleh jadi isu politik, kalau aku jadi menteri pon nak tukar nombor plat kereta, tak timbul guna duit rakyat..

Akhir nnti bila kalah ,pru 14 mcm2 kena jwbla skg buatla tunggu Allah balekkan politik msia ha jwb sendiri

Knapa kau tak mampus kecik2 lg, dah besar pulak bodoh nak mampus..

Pendekar misai kontot tu he he

Nak backup pun tak payah tunjuk kau tu bodoh sangat macai ooiii
Apa punya bodoh lah 219.

Hish sedih gila
Tgk melayu bodoh macam ni.
Ini hasil umno

Orang umno rajin.
Tgk berapa rajin depa makan duit negara.

Bayar cybertrooper
Apa semua.

Cybertrooper tukang caci provikasi.
Rajin lah tu kan hahahaha
Kesian jadi barua umno.
Tukang backup.

Takde ke kerja lebih mulia?


EmoticonEmoticon