Sunday

Masaalah air Balakong: Jentera BN menangguk di air keruh


‎MASAALAH air di Balakong nampaknya tiada tanda-tanda akan selesai dalam masa terdekat. Penduduk terpaksa bersusah payah mengangkut air untuk kegunaan harian.

Isu air yang sudah berlarutan lebih 2 minggu di Balakong ini menunjukkan kelemahan pengurusan air‎ oleh Syabas sangat menyusahkan rakyat.

Lantaran itu banyak siri bantahan dibuat oleh penduduk setempat di simpang-simpang jalan mengkritik pengurusan Syabas secara terbuka.

Bagaimanapun, sumber dari salah seorang sahabat yang tinggal di Balakong, mendakwa bahawa jentera BN sudah mula menyebarkan dakyah kepada penduduk.

Antara dakyah yang disebarkan ialah, masaalah air yang dialami penduduk kononnya disebabkan kelemahan pengurusan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor.

Jelas sekali jentera BN ini memandang rendah kebijaksanaan penduduk Kajang. Mereka sangka penduduk Kajang tidak tahu bahawa air Selangor diurus oleh Syabas, yang mana pengerusinya Tan Sri Rozali merupakan Bendahari Umno Selangor.

‎"Kajang tempat orang celik internet, celik maklumat"







66 comments

Memang duri dlm daging SYABAS ni..

Thats reality bro.. jgn salahkan syabas semata. Dalam hal mcm nie masih lagi nak menuding jari sana sini. Kasi settle la bukan nak ketegaq dgn ideologi masing2 udahnya rakyat merana

Realiti nya apahal kerajaan pusat sibuk sangat nak kacau...

Siapa pengerusi syabas ni? Orang kuat pakatan ke?

Yang negeri lain pun hadapi keadaan yang sama.

Tak payah nak jadi hero..
Rakyat majoriti sokong pakatan sebab kami tak sebodoh macai.

Macai bodoh memang mudah percaya.

Tak payah bising Ini semua salah BN tidak menurunkan hujan, padan muka kau mandilah dengan air kencing nuar, balakong kan dekat dgn kajang

Kau tadahlah air liur nuar masa dia ceramah dan masuk dalam "jabel rokrat" bagi minum anak bini. Sbb kerja puak kau salahkan org.

Aku cuma memerhatikan kebohohan kau tanpa perlu komen.

Hebatnya org cerdik zaman skrg, bangun tidur lewat..cari bahan untuk fitnah dan salahkan kerajaan, mendabit dada aku yg pandai wlaupun x pernah berusaha utk mengatasi masalah yg ada. Org lain semua salah. Puak aku sj yg betul.. Sia sia i u kamu melahirkan kamu didunia yg fana ini

Wahai manusia, dengarlah baik-baik pesanku ini, aku tidak tahu sama ada selepas tahun ini, aku akan bertemu lagi dengan kamu. Oleh itu dengarkan apa yang akan aku katakan kepada anda baik-baik dan ingatlah pesanku dan sampaikan kepada sesiapa yang tidak ada di sini pada hari ini




Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini, hari ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Jangan menyakiti sesiapa supaya tiada siapa yang akan menyakiti kamu.




Ingat bahawa kamu akan bertemu dengan Tuhan kamu, dan bahawa Dia akan menghitung segala amal-amal kamu. ALLAH telah mengharamkan riba (faedah), maka segala urusan yang melibatkan riba akan dibatalkan sekarang.




Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikuti dalam perkara-perkara kecil.




Wahai Manusia Sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka keatas kamu, maka mereka, juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam Susana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai kedalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.




Wahai Manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah sembahyang lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikankanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah Ibadah Haji sekiranya kamu mampu. Ketahui bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal saleh.

Ingatlah, bahawa, kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggung jawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu Awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaaku.




Wahai Manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan ada lain agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, necaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah ALQURAN dan SUNNAHKU.




Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMu kepada hamba-hambaMU”.


Alhamdulillah org UMNO berpegang pada amanah terakhir Rasulullah ini. Tapi org PKR dan PAS dia ikut perut pedal pemimpin dia jee yg perasan maksum spt rasulullah. Hanya ulamat politik, jauh lagi sbg ulamak islam pewaris nabi

Aku yang tulis khutbah amanah tu, dan aku orang yang menyokong Keadilan dan benci Umno

Stakat tulis tak amal buat apa

Mempercayai Apa Cakap Anuar Ibrahim (MACAI) @ Brother Anuar Bin Ibrahim (BABI). Dah lah macai bodoh mcm babi.. Huahahaha... 30% pegangan saham syabas dimiliki oleh kerajaan negeri selangor. Bodoh kau ni memang layak jadi macai@babi..

Dah tukar lah peribahasa ni "bagai pelir nuor dalam jubo" kih..kih..kih...

Woi!! MatKALAU kau punya sembang macam bijak pandai tapi bodoh macam tunggul kayu. 30% pegangan saham syabas milik kerajaan negeri selangor dimana kerajaan negeri selangor mempunyai kuasa jugak di dalam pentadbiran syabas.. Kau ni hidup dah lah menderita harap subsidi dari pembayar cukai, kau jadi pencacai lobang taik kat blog milo ni.. Kalau ke bodohan macam kau ni baik kau mati kering je lah.. Dari kecik sampai besar bodoh nya tak boleh diajar.

Woi!!!.. Selangor nak catu air lah.. Mcm sial masaalah air pun tak boleh nak selesai kan asyik Berpolitik berceramah 24 jam.. Sampah sarap tak dipungut jalan tak dibaiki sekarang ni air pulak kena catu kepala bapak kau negeri maju..

hoi!! jgn nak perasan!! aku yg tulis. aku benci PKR!!

Berkarat lah jubo orang selangor..
Kih.kih.kihh..

Hehhehehe aku memerhati saja pengakuan ni...

Berdusta umpama tiada balasannya...

Semoga Allah menunjukn kebenaran kpd kita semua..amin

x de bukti pun siapa yg tulis.. yg penting kita kuburkan saje pr dr bumi Malaysia ni. buat huru hara n kucar kacir je.

Takde bukti tak semestinya kau boleh mengaku sahaja kan?

Kau nilai lah sendiri diri kau samada ada kau berdusta atau tidak itu pun dah cukup.

Dengan sikap macam ni kau nak Pimpin islam?
Cukup Allah bagi pengajaran pada kau aku rasa... Utk kau nilai diri sendiri.

Yang tahu siapa tulis ialah Allah dan diri kita sendiri... Betul tak?

Takkan lah tak tahu kau tulis ke tak hahahahah.

Udah2 lah tu..
Tanda kiamat yang berdusta dan tak amanah diangkat..
Yang membawa kebenaran dicemuh.

Nak cakap pasal syarikat ke???

Emmm ok so lebihan share dalam syarikat milik siapa?
Kenapa kerajaan pusat nak halang kalau kerajaan Selangor nak ambik alih?

Untuk membuat keputusan dalam sesuatu syarikat... Yang majoriti sahaja boleh buat. Jadi siapa majoriti dalam syabas?

Pemegang saham SYABAS adalah Puncak Niaga Holdings Berhad ("PNHB") yang memegang 70% jumlah saham ekuiti di dalam SYABAS, 15% pemegang ekuiti dipegang oleh Kumpulan Darul Ehsan Berhad ("KDEB") dan baki 15% dipegang oleh Kumpulan Perangsang Selangor Berhad ("KPS"). Kerajaan Persekutuan ("Kerajaan") menerusi kementerian kewangan Kementerian Kewangan Berhad ("MOF") memegang (1) pemegang emas di SYABAS.

SHAH ALAM 5 Dis. - Puncak Niaga Holdings Bhd (PNHB), pemegang saham utama dua pemegang konsesi air di Selangor, Puncak Niaga (M) Sdn Bhd (PNSB) dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas), secara prinsipnya menerima cadangan pembelian dua syarikat itu oleh Kumpulan Darul Ehsan Bhd (KDEB) tetapi dengan beberapa syarat.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Ekonomi/20131205/ek_03/Air-Puncak-Niaga-setuju-tawaran-KDEB-tetapi-bersyarat#ixzz2uI7YLruM
© Utusan Melayu (M) Bhd

Kau faham ke tak konsep saham ni utk cakap pasal benda ni...

Aduhhh si bodoh bila nak berhujah tanpa ilmu ni susah betul lah.

Si bodoh biar aku bagi tahu kau keputusan di buat bila dapat majoriti undian sahaja bukan bermaksud kita pegang saham 30% ke apa ke kita boleh buat yang lagi 70% nak campak mana?

Owner syarikat adalah mereka yang pegang majoriti ordinary shares..
Ada faham tak???

Aduhhhh
Sah bodohhhhhhhhh nak mampus.
Wei sebab tu suruh belajar jangan main dengar cerita aja.

Bodoh menjadi2

http://www.khazanah.com.my/portfoliobm.htm#

Ini list syarikat bawah khazanah...

Sedar tak berapa banyak syarikat bawah khazah yang caj dia di naikkan

Hahahaahaa
Macai sejati tak nak komen ke?

Kalau dah macai hidup mati ni susah nak cerita.
Bodoh tak boleh diajar.
Buta tak boleh di pimpin

Oh khazah milik siapa?

Oh harap subsidi ye hahahahah
Ayat kebanyakan macai memang macam ni.
Kau hidup pun pakai subsidi lah wei...
Ke minyak kau bayar lebih...
Tak payah sembang.
Kau lagi nak harap,umno bagi makan lagi kau bising belajar tak kau.
Nak jalan mudah... Sokong umno mintak projek.
Ini kerja orang umno.
Bukan aku cakap madey cakap.

Sudah lah sembang macam kau tak makan subsidi.
Minyak kereta pm pun guna subsidi lah bodoh...

Oh kalau makan subsidi tu haram,ke???
Itu duit rakyat kembali pada rakyat bodoh.
Bukan duit umno.
Itu hasil bumi negara.

Dari bodoh and curi duit negara kau tak bising bodoh punya manusia.
Yang mencuri duit negara kau sokong.
Bangkai tak boleh pakai punya.

Melayu bangang hidup harap umno... Bodoh nak mampus

kau nak bukti mcm mana? video? video tu kan kotak besi..x leh jadi bukti n saksi..

Ini kot perangai umno

Yang tak berlaku dikatakan berlaku.
Tak susah pun aku tgk kau mengaku kau yg letak article tu and pulak tu kau pertahankan pulak kau letak.

Aku pun pelik patut kau lebih tahu, yang kau tak tulis dan aku tahu aku yg ambik and post benda tu semalam.

Jadi jelas lah makin aku faham perangai umno kat sini.

Jadi mengaku benda2 ni tak susah bagi macai utk buat...
Umpama tiada dosa dalam perbuatan...
Dan menzalimi pulak orang lain

Hahahahaha
Sah lepas ni kau boleh mengaku jubo kau kene sumbat dek mana2 pemimpin politik yg kau tak minat.
Sebab kau jenis tak takut Tuhan.
Penyokong idaman umno.

Macai hidup mati

hidup anwar al juburi!! pemimpin penyumbat depan blakang!! x kira jantan betina. asalkan boleh sumbat. sumbat selagi boleh.

kesian selangor. x de air. yg ada cuma air mani anwar al juburi. bersepah merata-rata.

n air liur balaci2 puak pakatan haram jadah. berpolitik 24/7. rakyat terbiar.

mmg la diorang ada masa berpolitik 24/7, gaji nak naik mengalahkan pm. tp keje, satu apa pun x buat. buat keje pun, macam haram jadah!! menipu n membelit je kerjanya.

Hehehehe
Simpati dengan kau lah.

Takala orang Islam sibuk bersiap nak bersolat magrib engkau jadi macam ni.

Ingat janji Allah itu benar.
Jaga bahasa...
Kau pun tak tahu perkara sebenar.

Dan Allah dah berpesan cara kita islam mengkis perkara begini.
Ingat jangan jadi gologan yang menyesal diakhirat kelak.

Takut lah Allah dan kembalilah kepada Islam.

Orang munafiQ memiliki sifat kemunafiQan dalam fikiran dan batin mereka tidak pernah terlintas untuk mengingati Allah s.w.t baik ketika senang atau susah.

Firman Allah s.w.t.:
ٱسۡتَحۡوَذَ عَلَيۡهِمُ ٱلشَّيۡطَـٰنُ فَأَنسَٮٰهُمۡ ذِكۡرَ ٱللَّهِۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ حِزۡبُ ٱلشَّيۡطَـٰنِۚ أَلَآ إِنَّ حِزۡبَ ٱلشَّيۡطَـٰنِ هُمُ ٱلۡخَـٰسِرُونَ (١٩)

Ertinya:
“Mereka telah dikuasai oleh syaitan,lalu lupa mengingati Allah s.w.t.Mereka itulah golongan(pengikut)syaitan.Ingatlah bahawa pengikut syaitan itu orang yang rugi.”
(Al-Mujadalah:19)

Rasulullah s.a.w bersabda:

Ertinya:
"Tidak patut seseorang sahabat baik mengutuk(sahabatnya)."
(HR.Muslim dari Abi Hurairah)

Rasulullah s.a.w bersabda:
Ertinya:
"Seseorang mukmin bukanlah orang yang suka mencaci,bukan suka menghina,bukan yang suka berbuat keji dan bukan orang yang suka bercakap keji."
(HR.Muslim)

Dalam islam setiap muslim itu bersaudara terhadap sesama muslim yang lain dan tidak menghina atau menganiaya.Jika seseorang itu menghina,mengutuk atau mengeji,maka dianggap berlaku jahat sesama muslim.

Perbuatan mencaci maki sesama muslim amat dibenci dan mendatangkan kemurkaan Allah s.w.t.

Rasulullah s.a.w bersabda:

Ertinya:
"Mencaci orang islam itu termasuk fasik dan membunuhnya termasuk kafir."
(HR.Abu Daud)

Dalam hadith lain Rasulullah s.a.w bersabda:

Ertinya:
"Tidak dapat masuk syurga orang yang tetangganya tidak merasa aman dari gangguannya(menyakiti(."
(HR.Muslim)

Ada agama ikut lah...
Kalau kau beragama
Takutlah balasan Allah..
Sesungguhnya balasan Allah itu benar.
Dan Allah itu amat berat siksaannya.

Nak benci pun bencilah tapi tak perlulah nak sebar.

Takut kalau kau nak mati bukan syadah yang kau dapat ucapkan nanti.

kahkahkah!! bila terkena batang hidung pemimpin korang, tau plak kluarkan hadis la, dalil n bagai.. bukti dah berjela2 pun nak spin. klu pemimpin korang maki hamun n memfitnah orang lain, bole plak, korang siap menyahut mcm anjing menyalak- nyalak lagi. masa tu dalil n hadis simpan plak dah. mmg tu je la taktik pakatan anwar haram jadah.

jam omega pun x brani nak tunjuk, ada hati nak jadi spin sana sini.berani kerana benar, takut kerana salah.

soalan luar tajuk kejap. aku nak tanya, agaknya mana datang kekayaan luar biasa anwar ibrahim? nak kata bisnes man, bisnes apa ye dia buat?

Yang guna hadis tu specis ustaz 'burit' dari ngganunnn dan wali terompah dari kelantan utk kepentingan puak dia tapi perangai dia macam anjing

Tu lah bila hati dah gelap macam aku kata kau nak kutuk dia simpan utk diri kau aja.

Cakap sendirian,
Kau rasa aku backup annuar ke?
Aku islam,agama aku suruh aku tegur.
Yang aku nak selamatkan adalah diri kau. Bukan annuar.

Sebab itu aku berpesan.

Kau tak rasa takut ke baca ayat tu? Dan dengan perbuatan kau kau tak rasa takut ke?

Pelik lah saudara ni...
Agama saudara apa ye? Just tanya aja takut rupanya bukan islam memnag takkan,kisah punya.

Nanti kau jumpa annuar,kau mintak lah jam tu ok habis cerita dan lagi tanya lah kat dia business apa dia buat.

Aku rasa dalam,blog ni tak cakap pasal,annuar pun.
Tapi puak korang datang sini jugak.
Tuan korang suruh ke?

Dalam blog ni cakap pasal isu negara isu semasa.
Tapi juak2 korang cakap pasal jubo.

Apa kata bukak satu blog korang sembang lah pasal jubo puas2.
Kan senang.

Bukan orang tak nak bertekak ngan korang tapi malas layan kebodohan yang sama.

So ajak lah otai korang sekali bukak satu blog ok senang cerita.

Jadi,lah Muslim sejati balik pada agama balik pada Allah.
Dunia ni sementara aja...

Ingat bila akal menjemput takde jalan dan utk kembali.
Seperti,mana nabi aku pesan itulah yang aku pesan.

Utk diri,aku jugak...
Kembali dan bertakwa pada Allah.
Takutlah Allah...
Beriman lah pada Allah.

x back up anwar konon. yg kau panas pe hal? tu la kaki spin. sama dgn anwar al juburi.

Trrpulang hadith tu dah wujud lama,tinggal,korang tak nak,ambik dan amal,aja.

Kalau tak,guna Quran dan hadith jadilah manusia macam korang.

Cakap apa saja pun pekak telingga...

Aduhhhh sedih gila.

Terpulang aku dah pesan...
Kau nak ikut atau tak terpulang.

Bukan aku ajak sokong pakatan pun.
Aku ajak balik,pada islam...

Komen tu komen sebagai islam.
Nak bercakap isu bercakap dan hati ingat Allah.

Semudah itu sahaja.

Ingatlah hati orang itu terpancar melalui,perbuatannya

Panas ke aku?
Hahahahaha

Bukan panas aku takut lah kau macam tak takut tuhan.
Aku pesan ikut lunas agama kau masih nak degil.

Aduhhh sedih...
Aku takut aku tak pesan kau akan melampaui batas.

Tak nak dengan sudah...
Takut akal datang...
Kalau lambat sempat taubat kalau datang skg????

setakat tulis tp x amal buat apa. lps tu tujuan tulis bukan untuk tujuan dakwah, tp utk back up pemimpin songsang korang.

Ye lah telah aku sokong umno ok hahahahha...

Terpulanglah macam aku kata kalau kau rasa dia buat kau dah pun tak sokong doakan?

Jadi apa guna mencarut???
Mencaci???

Rasulullah s.a.w bersabda:
Ertinya:
"Seseorang mukmin bukanlah orang yang suka mencaci,bukan suka menghina,bukan yang suka berbuat keji dan bukan orang yang suka bercakap keji."
(HR.Muslim)

Ini pesan nabi...
Bukan pesanan,aku...
Sayang nabi tak?
Sayang Allah tak?

Tak sokong annuar ke apa takde siapa paksa kau sokong pun.

Kalau nak cerita pemimpinlah jauh akan meleret cerita sampai ke port Dickson sana nanti.

Tapi tak apalah...
Cukup lah ok kau pun tak suka dia dan takde siapa paksa kau nak sokong dia.

Dan takde siapa suka kau mencarut pun.
Kalau kau nak mencarut sangat kau conteng kat dinding rumah kau cukup lah.

Rasulullah s.a.w bersabda:
Ertinya:
"Seseorang mukmin bukanlah orang yang suka mencaci,bukan suka menghina,bukan yang suka berbuat keji dan bukan orang yang suka bercakap keji."
(HR.Muslim)

Kau mukmin tak????
Pilihan pada kau

Rasulullah s.a.w bersabda:
Ertinya:
"Seseorang mukmin bukanlah orang yang suka mencaci,bukan suka menghina,bukan yang suka berbuat keji dan bukan orang yang suka bercakap keji."
(HR.Muslim)

Siapa mukmin tunjuk anda mukmin...

whatever!! apa kata kau print nasihat2 kau tu, kau pos kan pada pemimpin2 pakatan rakyat haram jadah kau tu. biar diorang yg baca n insaf ckit. terutamanya anwar al juburi.

masalahnya, nak ke si al juburi tu membaca nasihat berupa hadith n ayat2 quran? kalimah Allah pun dia sanggup nak gadaikan, x kan la dia nak baca nasihat berupa hadith n ayat2 al quran plak. nasihat DAPig baru la dia nak ikut kot.

Kenapa kau nak berkira dosa orang pulak...

Aku pesan utk kau ni...
Kau pulak suruh kata orang...

Kelakar lah kau ni macam budak2.

Kelak kau sendiri akan menjawab..
Tak apalah aku sangka baik ajalah kau dah insaf dan akan mula berhenti mencarut..

And akan mula berhujan benda berkaitan, dengan topic tak melompat-lompat sini sana.

Rileks lah dunia semua ni hahahahaha...
Akhirat kekal abadi apa kau nak kisah ngan Anwar bukan dia tentukan syurga kau pun.

Tapi bila di bacakan tentang tuhan kalau kau tak insaf maka tiada siapa dapat membantu kau

Mentang2 nak kalah, kata lari topik laa, puak kau mana ada adab keturunan dajjal yg akan menjahanamkan msia. Cara kau berhujah macam munafik wahai Anan 00.22

biasa la.. taktik pakatan rakyat haram jadah mmg mcm tu. diri sendiri x de adab, ada hati nak nasihat org.

Kah kah kah kah kah.kesian kao terpaksa jadi pelatih lembu lembu.nak harap lembu2 neh faham..hehehehe.diaorg neh kalo kau suruh wat pilihan nak blaja free or berbayar diaorg lebih suka berbayar walau duit nak isi minyak kapcai pon pecah tabung.ala ala tabung azeeeeee.hehe.konon nak bgtau bila bayar tu tanda maju.free tanda mundur.aku rasa kalau tukar otak diaorg bg kat lembu tentu lembu terjun kondo.pasal nampak org jual rumput kat bawah..kah kah kah kah.

Semoga Allah mengampuni dosa2 kita..amin

Najib najis nazak kaki totoh puki altantoyo. Mak semoh isap batang sarukh khan. Babi sial laknatullah punya umno bangkai babi.

Najib najis nazak kaki totoh puki altantoyo. Mak semoh isap batang sarukh khan. Babi sial laknatullah punya umno bangkai babi.

Najib altantoyo pm penjenayah. Kui kui.

Najib altantoyo n ziana pm memalukan malaysia. Koh koh

Klu pm perangai nafsu kuat macam babi sape yg tak malu bro...

Najib kaki botol selain kaki totoh altantoya depan belakang juga kaki jobo. Mengaibkan kita orang2 umno.

Tadah air puki rosmohlah ko boleh ambil berkat. Jangan lupa ambik taik palat rosmoh buat azimat.

Umno berbegang kpd ajaran kasim ahmad. Umno anti islam. Umno jadikan yahudi penasihat negara. Umno pengkkhianat melayu dan negara.

Najib nafsu macam nafsu babi menyondol merata2 totuh burit altantoya sambil totuh jobo sekaliarong. Jahat punya pm umno bn ni.

Nak amal buat apa bro...tu kaki tutuh altantoya mana ada nak amal2 bro.

Kebenaran memang dah ada. Bukti pun ada tapi gani petai kata tak cukup bukti. Memang dah terang2 najib tutuh altantoya bunuh dan letupkan.

Ambil air puki rosmoh ko buleh buat wuduk atau buat minum...anon di bawah ni. Kokokoko

Ko boleh ambil air pantat rosmoh. Ko jangan lupa ambik sikit taik palat rosmoh buat tangkal anak2 ko supaya belajar pandai. Koh koh

Anon22 25 dibawah. Yg guna hadis tu ustad putor malbari kaki puki pelacur pilipina bro. Ko tak tau ke? Hehehe.

Mana ong umno laknatullah nak insaf bro...setan iblis mana tau insaf. Makin jahat lagi ada lah.

Biasalah taktik umno laknatullah memang macam tu...diri sendiri takde adab, ada hati nak nasihat orang. Umno memang haramjadah. Umno ni klu boleh kita bunuh ...bunuh jeh...jangan bagi hidup.

Bagi pelir najib ...dalam jobo rosmoh..kah kah kah. Najib gay...dlm kabinet najib ada gay 3 ekoq..najin main jobo ketiga2 mereka. Rosmoh pun dah gian tunggen jobo.

Wahai anon 00:09 kesian ibu kamu mengandungkan kamu 9 bln dan melahirkan kamu di dunia yang fana ini. Ini balasan amal kamu kpd dia. Semoga allah mengampuni dosa2 ibu kamu. Amim


EmoticonEmoticon