Saturday

Mejar Zaidi Ahmad didakwa atas kesalahan menegakkan kebenaran


‎LIHAT wajah lelaki ini baik-baik, lelaki ini adalah Mejar Zaidi Ahmad seorang pegawai Tentera Udara Diraja Malaysia, TUDM.

Beliau didakwa di mahkamah tentera minggu lalu dan berdepan hukuman penjara 2 tahun kerana memprotes dakwat kekal tetapi tidak kekal yang diguna dalam pilihanraya umum ke 13 melalui sidang media.

Jika anda adalah pengundi pada Pilihanraya Umum ke 13 yang lalu, sila tanya diri anda sendiri: 

Adakah pewarna dipanggil 'dakwat kekal' ‎yang dicalit pada jari anda sebelum mengundi tempoh hari benar-benar kekal di jari anda selama beberapa hari?‎

Sekarang anda lihat dengan mata kepala anda sendiri bagaimana seorang lelaki, juga seorang ayah ini didakwa atas kesalahan menegakkan kebenaran.

‎Lelaki ini sedang dizalimi, namun ingatlah dan sentiasa ingat, Allah sentiasa bersama dengan orang yang benar lagi menegakkan kebenaran.

‎Kepada si penzalim, hari ini kamu menzalimi. Satu negara tahu kamu sedang berbuat zalim. Kamu boleh pilih untuk teruskan kezaliman ini atau berhenti.

Ketahuilah bahawa kamu sedang menzalimi seorang lelaki yang bersama-sama dengannya adalah Allah, Pencipta Sekalian Alam yang menetapkan segala aturan.

Kerana apa Allah bersama dengannya? Kerana dia menegakkan kebenaran.

Doa orang yang dizalimi tiada penghalang untuk sampai terus kepada Allah.‎ 

Wahai penzalim! Ketawalah sepuas hati mu hari ini, kerana akan sampai hari di mana kamu tidak mampu untuk berwajah bersahaja sekalipun melainkan tangisan dan ratapan yang teruk akibat balasan Allah.

#Justice4MejarZaidi #Solidariti‎4MejarZaidi








41 comments

Pi la mabuk. Jgn spin isu la..

Yang cakap orang mabuk tu entah2 dia yang mabuk..xperlu menghina..whatever it is..benda ni memang x adil....saya sebagai belia muda rasa malu dengan apa yg terjadi..mcm mana institusi kehakiman negara kita buat decision..sgt x telus..

kalau btul x kekal..cranya p bt laporan..bukan tgkap gmbar post bgai pastue bt statement yg mkn dri sndiri..kan dh kna..nsib la labuuu..

Aku puas nak hilangkan dakwat tu, punya la susah, boleh hilang tapi makan masa, bingai milo..

Mempercayai berita yang tidak tepat atau fitnah lebih memalukan.. Jika anda seorang belia yang tidak terpelajar atau berpelajaran layakkah anda mempersoal kan institusi kehakiman dengan mempercayai berita yang tidak tepat.. Anda adalah orang yang amat memalukan belia..

Aku senang aja dah hilang...
Dan spr pun mengaku benda tu boleh padam apa yang kau bising lagi?

Apa salah ya memang tak kekal pun ramai yang posting dalam fb pun benda ni..

Aku sendiri posting dakwat tak kekal dalam group aku.

So apa salah ya kat situ.
Ramai sangat orang inform benda tak kekal.

Jadi kat mana kesalahannya disini?

Apa pulak berita tak tepat???
Siapa yang kau nak tipu ni?

Aduhhhh kes ni dah banyak kali dibincnagkan,memang dakwat tak kekal.

Apa bangang sangat.

Apa salah dia bagi tahu kebenaran?
Dia bagi tahu orang awam pasal benda ni...
Di bagi tahu rakyat Malaysia pasal benda ni.
Jadi apa dosa dia kat sini?

Dah xda isu ka nak main? Isu BLACKOUT dan 40RIBU BANGLA xnak ungkit ka?

Nak jadi hero la pulak, kalo betol nk jadi hero ko pegi la siasat jumlah kapalterbang yg diguna utk angkot 40ribu bangla tu, xpun ko tanya ngan DCA ada brapa bnyak kapalterbang kat KLIA bwk bangla2 tu, bodo piang punya milo.

Mcm cibai je PRU dbuat memain, senang2 jak kosongkan kerusi knon nk bg laluan, PTUUIH! Lps tu kang mula la fitnah SPR main kotor, ko orang ingt kita ni bebudak lg ke nk mmangkah je keje, baik ati la knon nk bg laluan org Penang jd MB Selangor, PTUUII! Mcm bapok jak cara pjuangan korang, PTUUIHH!

Tak pulak aku kata kau budak2.
Tapi aku kata kau tetap bodoh.

Masih percaya umno

Ekonomi,dah macam sial.

Mana kereta murah..
Brim 1200,
Minyak tak naik,
Kes kampung hakka.

Semua janji manis nak menang pilihan raya

Dasar penipu.

Setakat siber trooper harap umno bagi makan tak payah sembang lah.
Umno bagi tahi macai kata wangi

Usaha sikit la, jangan salahkan umno, nenek sendiri kena rogol masih lagi salahkan umno, peluang nak hidup senang memang mudah, rezeki dekat malaysia cukop banyak, kalau tahu dan teknik caranya, orang indon yang datang malaysia itu boleh mendapat rm7,000 sebulan hanya menjual apam balik, orang kita jangan jadi pemalas la...

Kita basoh bersih bersih pakai sabon fab puak puak pr ni, itu sahaja yang boleh kita buat, sebab otak dia orang susah menangkap cakap orang, kita mesti berfikir diluar kotak, atau anjakan paradigma..

ANJAKAN PARADIGMA tu bahasa Anwar Ibrahim bodoh!!

Aku tak kenal anwar ibrahim bingai...

AKU CADANGKAN MILO SUAM PERJUANGKAN PULA ISU BLACKOUT DAN BANGLA YANG TELAH MENYEBABKAN KEKALAHAN PAKATAN PADA PRU YANG LALU.

KITA TUNGGU BLOG SETERUSNYA, TU PUN KALAU MILO SUAM ADA BUAH DALAM KERANDUT.

Dun Balingian kena buat prk tu..tak dianggap permain rakyat kah?

Pak mentua aku darah biru jugak dan bekas tentera pejuang kemerdekaan..tp takdela ckp2 guna kepala lutut dan menegakkan benang basah. Dia pun tak setuju Mejar Zaidi dibicara utk hal remeh. Malu kat negara luar katanya.

Betul cakap kau jangan pulak nenek kau nak kene rogol kau tolong kangkangkan.

Rezeki ada kat mana2.
Tak,payah sampai nak curi harta negara bagi kroni dan pelbagai.

Nak kaya usaha sikit macam orang lain, jangan dok harap projek dalam UMNO aja.

Orang lain bersusah cari rezeki yang separuh masuk UMNO cari peluang buat duit.

Nak bagi bantuan pun mark up baik punya.

Belajar tinggi tapi mencuri harta negara dan tak amanah...

Ada separuh tu pulak rezeki datang dengan kerja jadi pencacai masuk blog orang lain mencarut lah and memaki2.

Makan upah jadi cyber troopers lah pelbagai lagi hina oooooo orang lain. Kerja siang malam tapi depa ni jadi macai Suruhan tukang back up.

Tak tau lah siapa kene tu dia terasalah.
Ingat itu duit negara...
Harta rakyat tau...
Yang dibayar upah utk backup kesalahan dan bela kerajaan ni hasil duit mana?
Nak,bagi anak bini mak ayah makan sumber mahu halal.

Jangan fikir senang buat duit...
Kalau berlakulah...
Kalau tak berlaku tak apa

Ooooh.. Ni kes nak kekal lah ni.. Hikhikhikhik... Ingat lah wahai saudaraku tiada yang kekal di dunia ini. Hidup hanya sementara dibumi ini.. Kihkihkihkih..

Nak kekal jugak lah ni.. Hikhikhik..

Ehh.. Spr dah mengaku yang kau bising lagi ape hal.. Meroyan tak berkesudahan.. Sabar lah.. cume tak kekal je, tak ade benda yang kekal di dunia ni.. Kihkih..hik..hik..

Yang kaki jubo tu lah.. Tak kan tak kenal?? Satu dunia dah tahu kote dia ade bengkok sikit..

Cis!!! Manusia ber kalau rupenye.. Patutlah sembang tak ingat dunia.. Kalau aku kayaaa.. Huuohuo..

Mat KALAU.. Wahahahaha... Hidup meroyan tanpa kesudahan.. Susah sangat hidup budak ni agaknye.. Kah..kah..kah.. Kalau aku kayaaaaaa...... Dah kalau tu tak kan berlaku lah kan Wahahahaha...

Kalau nuor berahi kate kote dia lurus pencacai lobang taik mesti percaye, pada hal satu dunia dah tahu kote dia ade begkok sikit..

Kepada anony02.20 lebih baik kau bunuh diri je.. Tak guna hidup jika ber KALAU ni..

Dari permatang paoh anwar naik tikar terbang kekajang, zam zam alkasam..hehe

Betul jadi ingat lah kita akan kembali pada Allah.

Kalau dah pegang amanah tu buat lah semua dgn amanah

Ini aja level pemikiran kau?

Mmg betul la lu penah kena jubo..

Macai ohh macai...hatimu keras caiiii..

Knp mejar tu sorang je yg report? Askar lain tak calit dakwat ke? Lagi satu bukan institusi kehakiman la bing.. mahkamah tentera la ngai

Bingai ahahahahahahaaa

Lagi baik hidup berKALAU dari hidup sokong umno.

Kurang2 kalau tu adalah lah pilihan...

Tapi umno itu adalah kebodohan yang abadi.
Sorry lah bro umno dah memerintahkan?
So mana senang nya orang Melayu?

Mana orang melayu makin senang ke?
Orang kampung macam tu lah jugak.

Dari kau hidup harap pada umno baik pergi mampus

Sebab dia berani...

Habis cerita.
Dia ada Allah.
Dia tak harap umno bagi makan.
Dia tak harap buat kerja kotor utk bagi anak bini makan.

Dia tak jadi cybertroopers umno utk dapat makan.

Dia tak bercakap pasal jubo sepanjang macam macam sesetengah macai tu.

Dia cakap yang benar berlaku pada diri dia.
Dan dia salah?

Aduh macai kalau nak duit umno tu ambik lah tapi mamat ni cakap benar pun korang tak puas hati.

Jangan risau,
Janji Allah tu pasti.
Mati itu pasti.
Neraka dan syurga itu ada.
Dan balasan atas setiap berbuatan kita akan menanti disana nanti.

Insyallah

Panas.. Kalau aku kayaaa... Kasihan. Kalau nak kaya kena berusaha.. Tak ade makna nya jika ber kalau je.. Jangan lah hidup bergantung pada subsidi semata mata orang pemalas je yang macam tu.. Kasihaan.. Rase nya kalau kerajaan kurangkan lagi subsidi mati kering kau agaknya ni.. Oppp.. Aku ni seorang ahli perniagaan yang semakin meningkat naik.. Alhamdulillah dapat bayar incometax untuk kerajaan menampung subsidi untuk orang macam kau yang bergantung harap pada subsidi semata mata.. Kasihaan.. Aku sudah kayaaaa.. Oops.. Salah.. Kalau aku kayaaa..

Salahnya dia adalah kakitangan tentera yg mmg trkenal dgn disiplin yg ketat n kerahsiaan yg perlu dijaga... dia meja r n pilot lg spatutnya dia tahu tatacara n disiplin sbg anggota tentera...

Apela bebal sgt korang nie. Isu dakwat kekal tp tak kekal, korang gi lencong ke isu nuar la jibby la..adoi..mejar nie buat tindakan yg betul. Dia gi laporkan penipuan pru dan menerima hukuman hanya kerana berkata benar. Tahu knp dia dijatuhkan hukuman dibuang kerja hanya kerana berkata benar? Kerana ia mahu dijadikan ugutan kpd mana2 penjawat awam yg lain supaya 'jgn berani berkata benar lg lps nie. Diam aje. Duduk diam2. Ko tengok ape jd pd Mejar Zaidi. Ko nak benda yg sama jd pd ko?' Pemerintah zalim. Tapi sy suka ayat Mejar pd hakim di akhir prosiding, "saya tiada apa lg hendak dikatakan. Jumpa nanti di mahkamah Allah." RESPECT!

Dungu sungguh SPR guna dakwat kekal, ikut sangat cakap umno. PR cadang guna biometrik kenapa enggan. Konon nak ikut cars kuno India yang tak mandi berhari-hari.


EmoticonEmoticon