Tuesday

PRK Kajang: Herman Tino rakam lagu khas untuk Anwar Ibrahim?


‎PENYANYI Herman Tino yang sebelum ini mengumumkan hasrat untuk bertanding menentang Anwar Ibrahim di PRK DUN Kajang, dilaporkan telah mencipta lagu untuk pengundi Kajang, rujuk sini ~ Edisi Rakyat

Nampaknya Herman Tino menggunakan pendekatan berlainan untuk meraih undi sebagai salah seorang calon di PRK DUN Kajang, iaitu menyampaikan mesej melalui lagu.

Namun selepas aku dengar dan amati lirik lagu yang dicipta oleh Herman itu, nampaknya ia bukan untuk pengundi Kajang, sebaliknya ‎ia lebih kepada serangan terbuka kepada Anwar Ibrahim.

‎Cuba korang dengar sendiri lagu tu, klik 'play' pada video di bawah.

‎Bila aku tengok pendekatan kempen Herman Tino dengan lagu ini, aku tertanya-tanya apa agaknya kaedah kempen Herman di 'ground zero' nanti?

Adakah Herman akan mengadakan konsert di seluruh Kajang sebagai kaedah meraih sokongan rakyat Kajang?

‎Sama-sama kita nantikan selepas penamaan calon 11 Mac nanti.

"Itu pun kalau Herman berjaya kumpul duit deposit"

44 comments

... dulu ... DULU nko pon geng 'meriah' ... nko pon dulu pernah rebah ... skang dah berubah ... jangan buat benda susah ... dok diam diam sudah. .... DAN ZAHIRKAN RASA SYUKUR di rumah ...

wa sokoonnnggggg kakang herman tino dari kakang anwar@sontotman-karloz

lagu pun x laku n dia pun x laku, baik herman kejakn solat n insaflah dan jgnlh abaikn keluarga n jgn masuk politik yg x menguntungkn dirimu dan keluargamu, fikirlh sedlm dlmnya wahai herman

Niat herman tu baik, btanding sbab nk mbela rakyat, bkan mcm mamat abim tu, btanding sbab kuasa, xdpt putrajaya dpt slangor pn jadila..

Yg jd mangkoknyer ialah owang slangor sndiri, dh xde makhluk lain agknya yg nk djadikan pmimpin..

Sengal..

Aik terpulang lah kalau orang nak pangkah kan hak masing2.

Kalau diorang tak suka diorang tak pangkah...
Kalau suka diorang pangkah...

Sebab tu bn manjoriti rakyat tak suka sebab tu mojoriti rakyat pangkah pakatan...

Jadi bn memang kerusi well tahniah lah sebab kepadatan penduduk yang berbeza.

Tapi ingat majoriti rakyat tak sokong pun bn ni

Mmg btol rakyat dh xsokong bn tp bkn dsluruh malaysia tp hanya dkelantan dan penang dn slangor, sbab apa? Sbab tmakan fitnah dn dakyah pakatoon, tp aku yakin majoriti melayu slangor dh insaf psl mangkah pakatoon dulu, apakan daya..nasi dh jd kerak, krana kbodohan sndirilah maka rakyat slangor akn dpimpin oleh manusia yg xberani bsumpah dan pnuh bdolak dalih dn mmegang rekod sering menunda kes makhamah bkaitan isu moral.

Pelik bila bakal menteri besar slangor berani brtanding dikawasan cina, krana apa?
Kerana cina xkisah pn sape yg jd pmimpin,xde halal haram,xde pantang larang..janji kkayaan kekal tjamin,kena pulak yg ada kpentingan dlm isu2 snsetif bkaitan agama,hal kalimah Allah sbagai contoh..

Nasib korang la melayu selangor,korang hanya mewariskan bala pd anak cucu korang.

Aik majoriti rakyat Malaysia lah yang mengundi abang oooooiiiii

Bukan ikut negeri
Majoriti ni bilangan semua yang mengundi aduhhhhh

Btul le tu cik adik oooii..

Tu dulu majoriti, skarang dh insaf, sbb tu dia xberani tanding kwasan melayu, hanya melayu yg insaf mikir nasib agama dn bangsa, kita tengok kedah sbagai bukti.

Apa kata ADUN selangor dan p.pinang sedekahkan sebahagian elaun mereka untuk membantu rakyat?

Woi!! Kerajaan selangor nak catu air lah. Air dah tak cukup katanya. Mula2 katanya cukup sampai tahun 2019 la ni kata dah tak cukup pulok dah. Berkarat lah jubo rakyat selangor tak cebok lepas ni.. Koh.koh.koh..

Aiiii ye ke i see ok lah tu
Maklumat hebat ni hehehehehe

Terpulang lah...
Tak tahu pulak aku...

Melayu insaf hehehehe
Mikir nasib agama???

Siapa bagi izin pakai bahasa melayu agaknya ye?

Siapa yang lepaskan bible yg dirampas dalam perkara 10 tu agaknya?

Pakatan ke barisan???
Jujur,lah jawab jangan malu...
Jawab dengan jujur...

Pada tahun 1974 lagi dah dibenarkan terjemahan bible dalam bahasa melayu...

Siapa yang bagi kebenaran masa tu?

Aku tgk tiap hari semua takde masalah pun hidup kau solat cina tak kacau Kristian tak kacau.

Maaflah kalau cakap pasal melayu ni kau nak anggap umno pembela ke?

Kau tgk tak debat khalid ngan noh?

Siapa yang kasi lepas bible yang dalam dia ada nama Allah tu???
Yang dirampas jabatan agama tu...
Yang melibatkan perkara 10

Dan kenapa pulak kerajaan lulus undang2 kata di Sarawak boleh guna kalimah Allah
Tapi,bukan semenanjung..
Sana takde orang islam,ke?
Sana bukan Malaysia,ke?
Anak cucu kat sana tak kene bala ke?

Jawab jujur..
Aku nak nama pemimpin tu and dia dari parti mana

Hebat Herman tino.. Dia sedar dia akan kalah tapu di akhirat nanti dia sudah terlepas dari penghakiman kerana mengangkat seorang yang mempunyai masaalah moral jadi pemimpin.

Tak kisah lah laku ke tidak.. Sekurang nya dia sanggup memikul amanah dan memberi kan pilihan pada pengundi yang meragui masaalah moral anwar. Jika benar anwar tidak bermoral dia dan yang mengundi dia akan terlepas dari tanggungjawab melantik anwar jadi pemimpin diakhirat kelak.. Tak usah lah kau nasihat herman, dia sedar apa yang dia buat. Jangan lah berkata ikut sedap mulut. Sedarlah kau sedang merendah kan maruah dan martabat diri..

Ada jugak tukang komen dlm ni yg jd tukang bantu agenda nasrani.
Sejak bila ujudnya bible melayu kat borneo? Yg aku tau cma ada bible yg diimpot dri indon, xujud lg bible bbahasa melayu yg gunakan nama tuhan 3in1 diorag dgn nama Allah, bru2 ni je diorg sibuk nk cetak bible yg gunakan tuhan 3in1 dgn kalimah Allah, sengal ke apa tukang komen barua tu?

Pd tukang komen barua agenda nasrani tu, hati2 dgn lafaz dn niat anda tu, ALLAH ADALAH YANG MAHA ESA, bukan 3dalam1, ni hal tauhid ank cucu kita, jgn jd bodo la kwn, hanya Islam yg Allah berikan kelebihan HIDAYAH, dlm tido pn ssorag tu bole trima HIDAYAH Islam, bnda ni xde dlm agama lain tmasuk 2 agama samawi yg lain, diorag lebih bnyk gunakan tipudaya dn muslihat klu nk kembangkn agama, hal kalimah jga ada lah slh 1 tpumuslihat diorag.

Aku nk tanya soklan kat barua pengomen nasrani tu.

Klu la tuntutan bniat jahat nasrani tu bjaya dgn bantuan makhluk mcm kau pastu anak kau tnya kau apasal Allah mati disalib, apa kau nk jawap?

Hal tauhid pn kau buat memain, jadah btol.

Pada barua nasrani tukang komen tu, ni hal tauhid dn aqidah, xde kena mengena dgn politik atau UMNO, sbagai muslim kita wajib pertahankan agama, bkan mpermudahkan agenda kafirun yg jelas nk mghancurkan Islam.

Aiiii ok baguslah betul kan fakta nak tanya lah pulak...

Siapa yang suruh dipulangkan?
Siapa yang tanda tangan?

Pemimpin mana tu agaknya?
Parti mana?

Boleh bagi tahu tak?

Kalau macam tu dikira sebagai mendokong agenda islam ke?
Dalam bible indon tu guna perkataan Allah tak?
Kenapa rasanya ia di pulangkan?

Aku kata lah tuhan yang esa sesungguhnya Allah...

Dia tak beranak dan mempunyai isteri itu akidah islam...

Hahahaha
Kau ni lawak lah
Yang kau patut jaga akidah kau bukan akidah dia.

Dan menjadi tugas kita umat muhammad utk tegur tapi ada kau buat?
Ada kau sampaikan?

Yang aku tgk bila kau mintak bukti Najib tak nak laksana hudud kau pun belah tak komen lepas tu kau cakap aku fitnah aduhhhh.

Aku nak tanya kau lah jadi siapa tuhan bagi Yahudi dan nasrani?

Akidah dia memang sesat dah itu kita tak boleh buat apa...

Kau patut dengar ceramah ustaz roby lah.

Ok nak tanya kenapa terjemahan kalimah Allah kat Sabah Sarawak boleh?
Kenapa bn bagi?
Kat semenanjung aja tak boleh?

Suka aku nak melihat kau spin

Bercakap pasal kembangkan islam.

Cakap aja lah bab ni kau nak hero bila bab orang tegur mencarut tak pulak kau sambut tegur itu pun akidah jugak.

Dalam Quran pun Allah dah bagi tahu yang golongan ni tahu Allah tu Tuhan. Tapi dia kata Allah itu beranak.

Di sini lah seorang Muslim pejuang memainkan peranan...
Kau cakap macam kau Muslim hebat pendokong agama?

Berapa ramai Muslim yang kau ajak solat?
Berapa kawan bukan islam yang kau ceritakan pasal agama?
Berapa ramai orang Kristian yang kau dakwah???

Bukan itu ke amanah kita?

Jaga dulu yang diri sendiri punya...
Pemimpin islam sendiri kata tak laksana hukum islam dan tak realistik macam mana tu?
Itu tak termasuk mendokong nasrani ke?

Tak payah lah brader kalau setakat lu sokong umno nak rasa macam pejuang islam.

Bahasa lu pun dah menunjukkan lemahnya islam pada diri kau...

Apa kata kalau begini
Orang datang pada kau mengatakan...

Allah itu Tuhan.
Jesus anak tuhan maka....

Apa jawapan kau???

And second kenapa isu ni boleh terjadi?
Cuba cerita lah sikit?
Benda ni jadi dah lama dah...

Aku nak tanya kau apa pendirian pemimpin negara dalam isu ni...

Wah sejak bila kau berkuasa menentukan ni?

Sampai hal,akhirat pun kau tahu ni?
Mana kau tahu ni...

Hebat lah tolak Anwar masuk lepas penghakiman dasyat kau ni over sangat dah ni.

Perghhhh takde kaitan ngan politik perghhhhh

Macam ni lah wahai kau yg mendokong islam sepenuh jiwa dan raga.

Subuh tadi kau kat mana?
Agenda siapa pulak sampai tolak hukum islam kat Malaysia ni?

Cuba jawab sikit...
Kenapa susah sangat umno nak laksana hukum Allah.

Kalau bab kalimah Allah kita sanggup mandi darah lah kononnya bab hudud kau tak nak mandi darah sekali ke?

Utk laksanakan hukum Allah...
Apa hukum melaksanakan hukum Allah...

Kalau anak kau tanya kenapa Malaysia guna undang-undang kafir tak pakai hukum islam.

Kau nak jawab apa?
Hukum islam tak sesuai ke?

Jadi anak kau tanya kenapa Allah buat hukum yg tak sesuai...
Apa kau nak jawab

Man Tino...Man Tino..
Lebih baik kau jadi Man Timun la..
Ha3

Anon2 yg konon2 hebat2 tapi sama gak mcm aku tak brani2 dedah2 diri tapi skadar anon2 kah2

Mana hudud umno dan mana hudud pas ?

Bukan ke hadi baru ni kata dh tukar kpd negara brkebajikan... tang hudud tu memang wajoblah... cuma aku takut hudud pas ni jadi camni: bila kena tang pemimoin depa, depa buat bodoh je... walaupun banyak bukti boleh di bicarakan tapi bila tang altantuya-najib, bukti takde, tp brsungguh nk dkwa najib tu.. ini ke hudud yg kita nak

TERBUKTI DS ANWAR MANGSA FITNAH TERMASUK DARIPADA PAPAGOMOL YG TERPAKSA BAYAR SAMAN...

Tak kisahlah...tapi yg betulnya si nazak najis najibultoya memang betul2 totoh puki aktantoya dan ziana bro...hu hu hu

Jangan undi cina di kajang. Sesiapa undi cina bererti mengkhianat melayu. Jangan jadi pengkianat melayu.


Keza

Jangan undi cina. Siapa undi cina dia pengkhianat melayu.


Keza

Herman tino 2x5 bro kaki puki sama jugak ngan najibultoya bro. Tapi lagi dahsyat najibultoya sebab depan belakang abis ditotohnya bro. Huhu

Herman tino 2x5 bro kaki puki sama jugak ngan najibultoya bro. Tapi lagi dahsyat najibultoya sebab depan belakang abis ditotohnya bro. Huhu

Hebat lagi najiboltoya sebab totoh lepas tu bunuh lepas tu letupkan. Totoh puki ngan jobo sekali arong bro...punya hebatnya najis ni.

Cer suruh nazak najis najibultoya beristeghfar reti ke? Mandi jonob pun tak tau beb. Najis mughalazah pun tak tau beb..abis apa yg dia tau.? Yg dia tau totoh puki amoi cina doll selepas totoh altantoya n ziana dia dah ketagih ngan puki amoi beb... itula pm kita beb kaki puki beb.

Tang najib totuh altantoya dah banyak bukti nak saman tapi gani petai kata tsk leh sebab imej negara. Ko pulak yg memandai2 ko sape? Dah banyak bukti dah...semua orang omno laknatullah yg tutuh semua terlepas contoh rahim tambi k...kan totoh budak bawsh omor tapi terlepas sebab gani petai kata tarak bukti...sial punta umno laknatllah. Bangkai babi punya umno.

Hudud umno ada tapi disembunyikan dalam lubang poki mak semoh. Huhu

Memang aku takot sebab nanti mak semoh tak bagi isap tetek dia nanti aku melepas pulak. Huhu

Man tino tak dapat main poki altantoya bro...klu dah tu hari maka sonyaplah dia.

Man tino tak dapat main poki altantoya bro...klu dah tu hari maka sonyaplah dia.

Nesal aku masuk blog ni sorry to say semua bangang..


EmoticonEmoticon