Wednesday

Punca Tun Mahathir pertahan Kassim Ahmad terbongkar!


‎MANTAN Perdana Menteri paling lama berkuasa, Tun Mahathir Mohamad, mencetuskan kontroversi apabila mempertahankan Kassim Ahmad semalam.

Di kala ramai pihak mengecam Kassim Ahmad yang disifatkan sebagai 'sesat', Tun Mahathir pula tampil membelanya.

Sebelum ini Kassim Ahmad pernah mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan 'fatwa' bahawa rambut wanita bukanlah aurat.

Malah Kassim mendakwa bertudung (menutup aurat) adalah b‎udaya yang wujud hanya selepas revolusi Iran. Kassim turut mendakwa kewujudan 'ulama' dalam Islam sebenarnya ditiru dari agama Kristian dan Hindu.

Tapi bila aku tengok gambar ini, barulah aku faham kenapa Mahathir beriya-iya pertahankan Kassim Ahmad ini.


‎Maka tak hairanlah Tun Mahathir pertahankan Kassim Ahmad kerana fatwanya sangat selari dengan ajaran yang telah dilaksanakan tun dalam keluarganya.  

"Cuba tanya ‎Najib, rasanya dia pun sokong Kassim Ahmad"


17 comments

Kita pakat tgok kesudahan puak ni wktu nak mati nanti...

Kasim bukak pintu kasim, cerita ibu mertua ku filem arahan p,ramlie..

Kat kubur tau takut kejap je Allah x tunjuknbetul2 malapetaka pads dia org kalau x nnti penuh syurga pulak. Org miskin je slalu sebutbAllah mints pertolongan Allah bila susah. Org kaya bila lak sebut Allah ade dgrke he he. Tobat lahum

Alaaa Kasim Selamat <|÷$÷¥÷[`_`^™÷×¥=¥=`_¥¥¶®®=}€`{{××¥==`=

Buka pintu syurga ke neraka Tanya Kasim. Hantam sja la.

kalau tgk org2 cuba tanya mrk apa yg dimaksudkan bertudung itu? yg d tuntut ugama ialah tudungi lah matamu,telingamu,mulutmu & hatimu dari melihat,mendengar,berkata2 dan berniat x elok..sbb itu tudung smpai kedada.Tapi kalau bertudung dan masih melakukan hal2 itu apa faedahnya? Tgk video2 la ni yg melakukan sex ramai yg bertudung...nama Islam gak yg rosak!Byk yg bertudung tp masih mengumpat gak,memberi ceramah politik memaki hamun sumpah seranah pun bertudung gak.....apa barang semua ni bhai?

yg lain jawab le post kt atas ni.milosuam jwble

Sekurangnya aku x dpt dosa kering tgk rambot kau.

Untung la lu bro x dpt dosa kering....dosa basak byk ke?

*dosa basah...

ko ni faham islam ke x? kalau dah islam suruh tutup aurat tu tutup je lah. kalau dah x pakai tudung memang terang2 kat luar nampak xnak ikut islam.sekurang2ny dia dah ikot salah satu tuntutan agama islam. yg dok kaitkan dengan perangai lain tu knp? contoh kalau ko pakai seluar panjang tutop aurat yakni lutut.tp ko sembang maki2 dengan kawan ko.adkah patot ko tambah lagi kesalahan ko dengan pakai seluar pendek x tutop aurat??

Eh lu ni paham x apa ug wa.maksudkan...jika jadi org islam jgn rosakkan islam(dgn perangai buruk)....ini memperlekehkan hukum Allah...apa mrk ingat Allah tu mr.bean ke,boleh dibuat main? kalau lu x setuju dgn pandangam wa pun..apa ada pasal....satu rupiah pun wa x rugi.

Contoh dibawah bukannya merujuk kepada RM atau HA. Ianya secara umum.

Ini mengenai rambut..cuba bandingkan hal di bawah:
1) wanita bertudung menutup dada
2) wanita bertudung colourful menutup dada
3) wanita bertudung tak menutup dada
4) wanita tak bertudung menutup dada dgn kain.
5) wanita tak bertudung berambut colourful menutup dada dgn kain
6) wanita tak bertudung tak menutup dadanya

Saya rasa lelaki tak tartarik pada #1 dan #4.
Tarikan pada #2 dan #5 sama sahaja.
Tarikan pada #3 dan #6 sama sahaja. Malah inilah tarikan paling kuat.

Point saya..wanita tak bertudung tak semestinya menarik syahwat lelaki sekiranya wanita itu menutup dadanya. Perkara sebaliknya juga pada wanita bertudung.

Malah dlm quran pun tiada ayat menutup rambut (dikatakan amalan ini asalnya dari yahudi). Maka pandangan dr. KA ada benarnya dan perlukan perbincangan lanjut.

wa respect lu punya pandangan bro...tidak menjatuhkan hukum sblum d bicarakan...ini baru Islam-karloz

Tutup seluruh badan kecuali muka dan tapak tangan..
Kalau camni bermakna tutup kepala tu termasuk rambut la... takkan susah nsk faham kot....

mcm angin je bro

lu je x pham bro.kne gi skolah lgi ni.luaran jga bgai nk gile tpi dalam hncur ape ada beza.baju cntik tpi kulit dlm penuh panau.klau x pham gak bro lu ckp ek.gua bgi sifu gua skolah kan lu


EmoticonEmoticon